
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri kaçırmalarına ve bu kullanıcılardan geri dönüşüm sağlayamamalarına sebep oluyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermek ve kullanıcılara hatırlatmalar yapmak sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcıları geri kazanmanıza yardımcı olur.
Hatırlatma e-postası
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu rehberimizde de dikkat etmeniz gereken bu unsurlar üzerinde duracağız.
Samimi bir iletişim diliniz olsun
Hatırlatma e-postalarında samimi bir dil kullamaya özen gösterin. E-postanızın amacını samimi bir şekilde anlatabilir ve onları tekrar sitenize dönmeleri için ikna edebilirsiniz.
Sepette terk ettikleri ürünü gösterin
Hatırlatma e-postalarındaki amacınız, kullanıcıların sepetlerindeki ürünleri hatırlatmaktır. Bu sebeple de e-postalarınızın içeriği de bu şekilde olmalı. Sepetlerinde bıraktıkları ürünler haricinde bir içerik ya da fırsat sunmamanız oldukça önemlidir. Kafa karışıklığı yaratmamak için sadece ilgili ürünleri göstermelisiniz.
Zamanlamayı doğru yapmalısınız
Doğru zamanda gönderilen e-postaların sağladıkları geri dönüşüm daha fazla olacaktır. İlk e-postayı siteden ayrıldıktan ilk bir saat içerisinde gönderebilirsiniz, sonraki 24 saat içerisinde bir hatırlatma e-postası daha gönderebilirsiniz. Son hatırlatma e-postasını da 2 gün içerisinde gönderebilirsiniz. Bu gönderim süreleri konusunda kendi testlerinizi de yaparak, sizin için en etkili olan zamanlamayı da bulabilirsiniz. Zamanlama konusunda ilerleyen günlerde daha detaylı bir rehber sunacağız.
Eyleme çağrı ifadelerinizi ilgi çekici yapın
Kullanıcıları sitenize çekmek için dikkat ve ilgi çekici eyleme çağrı ifadeleri kullanmak, kullanıcıları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur. E-postanızın içinde bu eyleme çağrı buton ya da linklerini de rahat görünecek bir yere yerleştirmeniz ve dikkat çekici renkler kullanarak bir tasarım yapmanız gerekir.
Zaman limitli teklifler sunun
Zaman limitli teklifler sunmak, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilir. Sadece belli bir süre (Örneğin: 1 gün) geçerli olan indirim kuponları sunmak kullanıcıları harekete geçirebilir. Ancak zaman limitli teklifleri ilk e-posta da kullanmak yerine ikinci hatırlatma e-postanızda kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcıya düşünmek için biraz zaman tanırken, ilk e-postadan geri dönüş sağlama ihtimaline karşı hazırlıklı olursunuz.
Dikkat çekici bir başlık kullanın
Hatırlatma e-postanızda çarpıcı bir başlık kullanmanız e-postanızın açılma oranlarını artıracaktır. Kullanıcılar ilk olarak bu başlıkları görürler ve onlara sepetlerinde unuttukları bir ürün hakkında bilgilendirmeniz sayesinde e-postalarınızı açmaya daha istekli olurlar. Farklı bir bakış açısıyla yaklaşmak ve yaratıcı başlıklar oluşturmak e-postalarınızın açılmasını daha olası kılar.
Mobile uyumlu bi tasarım kullanın
Kullanıcıların mobil cihazlardan e-postalarınızı kontrol edebileceklerini unutmamanız gerekiyor. Tüm e-posta pazarlama çalışmalarında olduğu gibi hatırlatma e-postalarınızda da mobile uyumlu bir tasarım kullanmak, akıllı telefonları üzerinden e-postalarını kontrol eden kullanıcılara ulaşmanızı kolaylaştırır.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler