fbpx

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri kaçırmalarına ve bu kullanıcılardan geri dönüşüm sağlayamamalarına sebep oluyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermek ve kullanıcılara hatırlatmalar yapmak sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcıları geri kazanmanıza yardımcı olur.

Hatırlatma e-postası

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu rehberimizde de dikkat etmeniz gereken bu unsurlar üzerinde duracağız.

Samimi bir iletişim diliniz olsun

Hatırlatma e-postalarında samimi bir dil kullamaya özen gösterin. E-postanızın amacını samimi bir şekilde anlatabilir ve onları tekrar sitenize dönmeleri için ikna edebilirsiniz.

Sepette terk ettikleri ürünü gösterin

Hatırlatma e-postalarındaki amacınız, kullanıcıların sepetlerindeki ürünleri hatırlatmaktır. Bu sebeple de e-postalarınızın içeriği de bu şekilde olmalı. Sepetlerinde bıraktıkları ürünler haricinde bir içerik ya da fırsat sunmamanız oldukça önemlidir. Kafa karışıklığı yaratmamak için sadece ilgili ürünleri göstermelisiniz.

Zamanlamayı doğru yapmalısınız

Doğru zamanda gönderilen e-postaların sağladıkları geri dönüşüm daha fazla olacaktır. İlk e-postayı siteden ayrıldıktan ilk bir saat içerisinde gönderebilirsiniz, sonraki 24 saat içerisinde bir hatırlatma e-postası daha gönderebilirsiniz. Son hatırlatma e-postasını da 2 gün içerisinde gönderebilirsiniz. Bu gönderim süreleri konusunda kendi testlerinizi de yaparak, sizin için en etkili olan zamanlamayı da bulabilirsiniz. Zamanlama konusunda ilerleyen günlerde daha detaylı bir rehber sunacağız.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ilgi çekici yapın

Kullanıcıları sitenize çekmek için dikkat ve ilgi çekici eyleme çağrı ifadeleri kullanmak, kullanıcıları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur. E-postanızın içinde bu eyleme çağrı buton ya da linklerini de rahat görünecek bir yere yerleştirmeniz ve dikkat çekici renkler kullanarak bir tasarım yapmanız gerekir.

Zaman limitli teklifler sunun

Zaman limitli teklifler sunmak, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilir. Sadece belli bir süre (Örneğin: 1 gün) geçerli olan indirim kuponları sunmak kullanıcıları harekete geçirebilir. Ancak zaman limitli teklifleri ilk e-posta da kullanmak yerine ikinci hatırlatma e-postanızda kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcıya düşünmek için biraz zaman tanırken, ilk e-postadan geri dönüş sağlama ihtimaline karşı hazırlıklı olursunuz.

Dikkat çekici bir başlık kullanın

Hatırlatma e-postanızda çarpıcı bir başlık kullanmanız e-postanızın açılma oranlarını artıracaktır. Kullanıcılar ilk olarak bu başlıkları görürler ve onlara sepetlerinde unuttukları bir ürün hakkında bilgilendirmeniz sayesinde e-postalarınızı açmaya daha istekli olurlar. Farklı bir bakış açısıyla yaklaşmak ve yaratıcı başlıklar oluşturmak e-postalarınızın açılmasını daha olası kılar.

“hatırlatma

Mobile uyumlu bi tasarım kullanın

Kullanıcıların mobil cihazlardan e-postalarınızı kontrol edebileceklerini unutmamanız gerekiyor. Tüm e-posta pazarlama çalışmalarında olduğu gibi hatırlatma e-postalarınızda da mobile uyumlu bir tasarım kullanmak, akıllı telefonları üzerinden e-postalarını kontrol eden kullanıcılara ulaşmanızı kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan