Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

25 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri kaçırmalarına ve bu kullanıcılardan geri dönüşüm sağlayamamalarına sebep oluyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermek ve kullanıcılara hatırlatmalar yapmak sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcıları geri kazanmanıza yardımcı olur.

Hatırlatma e-postası

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu rehberimizde de dikkat etmeniz gereken bu unsurlar üzerinde duracağız.

Samimi bir iletişim diliniz olsun

Hatırlatma e-postalarında samimi bir dil kullamaya özen gösterin. E-postanızın amacını samimi bir şekilde anlatabilir ve onları tekrar sitenize dönmeleri için ikna edebilirsiniz.

Sepette terk ettikleri ürünü gösterin

Hatırlatma e-postalarındaki amacınız, kullanıcıların sepetlerindeki ürünleri hatırlatmaktır. Bu sebeple de e-postalarınızın içeriği de bu şekilde olmalı. Sepetlerinde bıraktıkları ürünler haricinde bir içerik ya da fırsat sunmamanız oldukça önemlidir. Kafa karışıklığı yaratmamak için sadece ilgili ürünleri göstermelisiniz.

Zamanlamayı doğru yapmalısınız

Doğru zamanda gönderilen e-postaların sağladıkları geri dönüşüm daha fazla olacaktır. İlk e-postayı siteden ayrıldıktan ilk bir saat içerisinde gönderebilirsiniz, sonraki 24 saat içerisinde bir hatırlatma e-postası daha gönderebilirsiniz. Son hatırlatma e-postasını da 2 gün içerisinde gönderebilirsiniz. Bu gönderim süreleri konusunda kendi testlerinizi de yaparak, sizin için en etkili olan zamanlamayı da bulabilirsiniz. Zamanlama konusunda ilerleyen günlerde daha detaylı bir rehber sunacağız.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ilgi çekici yapın

Kullanıcıları sitenize çekmek için dikkat ve ilgi çekici eyleme çağrı ifadeleri kullanmak, kullanıcıları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur. E-postanızın içinde bu eyleme çağrı buton ya da linklerini de rahat görünecek bir yere yerleştirmeniz ve dikkat çekici renkler kullanarak bir tasarım yapmanız gerekir.

Zaman limitli teklifler sunun

Zaman limitli teklifler sunmak, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilir. Sadece belli bir süre (Örneğin: 1 gün) geçerli olan indirim kuponları sunmak kullanıcıları harekete geçirebilir. Ancak zaman limitli teklifleri ilk e-posta da kullanmak yerine ikinci hatırlatma e-postanızda kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcıya düşünmek için biraz zaman tanırken, ilk e-postadan geri dönüş sağlama ihtimaline karşı hazırlıklı olursunuz.

Dikkat çekici bir başlık kullanın

Hatırlatma e-postanızda çarpıcı bir başlık kullanmanız e-postanızın açılma oranlarını artıracaktır. Kullanıcılar ilk olarak bu başlıkları görürler ve onlara sepetlerinde unuttukları bir ürün hakkında bilgilendirmeniz sayesinde e-postalarınızı açmaya daha istekli olurlar. Farklı bir bakış açısıyla yaklaşmak ve yaratıcı başlıklar oluşturmak e-postalarınızın açılmasını daha olası kılar.

“hatırlatma

Mobile uyumlu bi tasarım kullanın

Kullanıcıların mobil cihazlardan e-postalarınızı kontrol edebileceklerini unutmamanız gerekiyor. Tüm e-posta pazarlama çalışmalarında olduğu gibi hatırlatma e-postalarınızda da mobile uyumlu bir tasarım kullanmak, akıllı telefonları üzerinden e-postalarını kontrol eden kullanıcılara ulaşmanızı kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Magento E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan