Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri kaçırmalarına ve bu kullanıcılardan geri dönüşüm sağlayamamalarına sebep oluyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermek ve kullanıcılara hatırlatmalar yapmak sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcıları geri kazanmanıza yardımcı olur.

Hatırlatma e-postası

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu rehberimizde de dikkat etmeniz gereken bu unsurlar üzerinde duracağız.

Samimi bir iletişim diliniz olsun

Hatırlatma e-postalarında samimi bir dil kullamaya özen gösterin. E-postanızın amacını samimi bir şekilde anlatabilir ve onları tekrar sitenize dönmeleri için ikna edebilirsiniz.

Sepette terk ettikleri ürünü gösterin

Hatırlatma e-postalarındaki amacınız, kullanıcıların sepetlerindeki ürünleri hatırlatmaktır. Bu sebeple de e-postalarınızın içeriği de bu şekilde olmalı. Sepetlerinde bıraktıkları ürünler haricinde bir içerik ya da fırsat sunmamanız oldukça önemlidir. Kafa karışıklığı yaratmamak için sadece ilgili ürünleri göstermelisiniz.

Zamanlamayı doğru yapmalısınız

Doğru zamanda gönderilen e-postaların sağladıkları geri dönüşüm daha fazla olacaktır. İlk e-postayı siteden ayrıldıktan ilk bir saat içerisinde gönderebilirsiniz, sonraki 24 saat içerisinde bir hatırlatma e-postası daha gönderebilirsiniz. Son hatırlatma e-postasını da 2 gün içerisinde gönderebilirsiniz. Bu gönderim süreleri konusunda kendi testlerinizi de yaparak, sizin için en etkili olan zamanlamayı da bulabilirsiniz. Zamanlama konusunda ilerleyen günlerde daha detaylı bir rehber sunacağız.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ilgi çekici yapın

Kullanıcıları sitenize çekmek için dikkat ve ilgi çekici eyleme çağrı ifadeleri kullanmak, kullanıcıları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur. E-postanızın içinde bu eyleme çağrı buton ya da linklerini de rahat görünecek bir yere yerleştirmeniz ve dikkat çekici renkler kullanarak bir tasarım yapmanız gerekir.

Zaman limitli teklifler sunun

Zaman limitli teklifler sunmak, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilir. Sadece belli bir süre (Örneğin: 1 gün) geçerli olan indirim kuponları sunmak kullanıcıları harekete geçirebilir. Ancak zaman limitli teklifleri ilk e-posta da kullanmak yerine ikinci hatırlatma e-postanızda kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcıya düşünmek için biraz zaman tanırken, ilk e-postadan geri dönüş sağlama ihtimaline karşı hazırlıklı olursunuz.

Dikkat çekici bir başlık kullanın

Hatırlatma e-postanızda çarpıcı bir başlık kullanmanız e-postanızın açılma oranlarını artıracaktır. Kullanıcılar ilk olarak bu başlıkları görürler ve onlara sepetlerinde unuttukları bir ürün hakkında bilgilendirmeniz sayesinde e-postalarınızı açmaya daha istekli olurlar. Farklı bir bakış açısıyla yaklaşmak ve yaratıcı başlıklar oluşturmak e-postalarınızın açılmasını daha olası kılar.

“hatırlatma

Mobile uyumlu bi tasarım kullanın

Kullanıcıların mobil cihazlardan e-postalarınızı kontrol edebileceklerini unutmamanız gerekiyor. Tüm e-posta pazarlama çalışmalarında olduğu gibi hatırlatma e-postalarınızda da mobile uyumlu bir tasarım kullanmak, akıllı telefonları üzerinden e-postalarını kontrol eden kullanıcılara ulaşmanızı kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün Paketleme ve Depo Yönetim Stratejileri ile İlgili Bilmeniz Gerekenler
Ürün Paketleme ve Depo Yönetim Stratejileri ile İlgili Bilmeniz Gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın