Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

25 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri kaçırmalarına ve bu kullanıcılardan geri dönüşüm sağlayamamalarına sebep oluyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermek ve kullanıcılara hatırlatmalar yapmak sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcıları geri kazanmanıza yardımcı olur.

Hatırlatma e-postası

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu rehberimizde de dikkat etmeniz gereken bu unsurlar üzerinde duracağız.

Samimi bir iletişim diliniz olsun

Hatırlatma e-postalarında samimi bir dil kullamaya özen gösterin. E-postanızın amacını samimi bir şekilde anlatabilir ve onları tekrar sitenize dönmeleri için ikna edebilirsiniz.

Sepette terk ettikleri ürünü gösterin

Hatırlatma e-postalarındaki amacınız, kullanıcıların sepetlerindeki ürünleri hatırlatmaktır. Bu sebeple de e-postalarınızın içeriği de bu şekilde olmalı. Sepetlerinde bıraktıkları ürünler haricinde bir içerik ya da fırsat sunmamanız oldukça önemlidir. Kafa karışıklığı yaratmamak için sadece ilgili ürünleri göstermelisiniz.

Zamanlamayı doğru yapmalısınız

Doğru zamanda gönderilen e-postaların sağladıkları geri dönüşüm daha fazla olacaktır. İlk e-postayı siteden ayrıldıktan ilk bir saat içerisinde gönderebilirsiniz, sonraki 24 saat içerisinde bir hatırlatma e-postası daha gönderebilirsiniz. Son hatırlatma e-postasını da 2 gün içerisinde gönderebilirsiniz. Bu gönderim süreleri konusunda kendi testlerinizi de yaparak, sizin için en etkili olan zamanlamayı da bulabilirsiniz. Zamanlama konusunda ilerleyen günlerde daha detaylı bir rehber sunacağız.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ilgi çekici yapın

Kullanıcıları sitenize çekmek için dikkat ve ilgi çekici eyleme çağrı ifadeleri kullanmak, kullanıcıları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur. E-postanızın içinde bu eyleme çağrı buton ya da linklerini de rahat görünecek bir yere yerleştirmeniz ve dikkat çekici renkler kullanarak bir tasarım yapmanız gerekir.

Zaman limitli teklifler sunun

Zaman limitli teklifler sunmak, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilir. Sadece belli bir süre (Örneğin: 1 gün) geçerli olan indirim kuponları sunmak kullanıcıları harekete geçirebilir. Ancak zaman limitli teklifleri ilk e-posta da kullanmak yerine ikinci hatırlatma e-postanızda kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcıya düşünmek için biraz zaman tanırken, ilk e-postadan geri dönüş sağlama ihtimaline karşı hazırlıklı olursunuz.

Dikkat çekici bir başlık kullanın

Hatırlatma e-postanızda çarpıcı bir başlık kullanmanız e-postanızın açılma oranlarını artıracaktır. Kullanıcılar ilk olarak bu başlıkları görürler ve onlara sepetlerinde unuttukları bir ürün hakkında bilgilendirmeniz sayesinde e-postalarınızı açmaya daha istekli olurlar. Farklı bir bakış açısıyla yaklaşmak ve yaratıcı başlıklar oluşturmak e-postalarınızın açılmasını daha olası kılar.

“hatırlatma

Mobile uyumlu bi tasarım kullanın

Kullanıcıların mobil cihazlardan e-postalarınızı kontrol edebileceklerini unutmamanız gerekiyor. Tüm e-posta pazarlama çalışmalarında olduğu gibi hatırlatma e-postalarınızda da mobile uyumlu bir tasarım kullanmak, akıllı telefonları üzerinden e-postalarını kontrol eden kullanıcılara ulaşmanızı kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan