fbpx

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

17 Ocak 2018
Sinan Oypan

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderimi

Tüketiciler herhangi bir sebeple sepetlerinde ürün bırakarak, siteyi terk edebiliyorlar. E-ticaret firmaları her yıl bu tür durumlar nedeniyle birçok satışı kaçırabiliyor. Bunun önüne geçmek için yapılabilecek çalışmalardan biri de sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermek. Bu e-postalarda kullanıcılara, sepetlerindeki ürünleri hatırlatabilir ve onları tekrar e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Bu gönderileri yaparken de kullanabileceğiniz bir takım taktikler bulunuyor. Bu taktiklerden yararlanmak, e-postalarınızın daha dikkat çekici olmasına yardımcı olacaktır.

Kullanıcılar neden sepetlerinde ürün bırakırlar?

Öncelikle kullanıcıların sepetlerinde ürün bırakmalarına sebep olan bazı durumları ele alalım. Bu durumları bilmek, göndereceğiniz hatırlatma e-postalarında odak alabileceğiniz bir takım unsurları anlamanıza yardımcı olacaktır.

  • Ürünün fiyatı
  • Yüksek kargo maliyetleri
  • Tüketicinin zamanının olmaması
  • Karmaşık ödeme sayfaları
  • Ödeme sayfalarında gereksiz ve çok fazla bilgi isteniyor oluşu
  • Ödeme yöntemi eksikliği
  • Ödeme sırasında tüketicinin parasının olmaması
  • İnternet bağlantısının kesilmesi
  • Site ile ilgili olabilecek teknik aksaklıklar
  • Ziyaretçi girişi ile ödeme yapılamaması

Bu tür sorunlar kullanıcıların, ürünü satın almadan siteyi terk etmelerine sebep olabiliyor. Tabii ki ilk etapta kullanıcının hangi sorunu yaşadığını belirleyemezsiniz; ancak genel olarak ele alındığında, kullanıcıların bu sorunlarını giderebilecek bir takım çalışmaları e-ticaret siteniz üzerinde yapabilirsiniz.

Hatırlatma e-posta içeriğinde kullanabileceğiniz taktikler

Hatırlatma e-postalarında farklı bakış açılarından bakmak gerekebiliyor. Normal kampanya ve tanıtım e-postalarından farklı bir içerik hazırlamak ve doğrudan bu konuyla ilgili e-posta şablonları oluşturmanız oldukça önemli. Şimdi de kullanabileceğiniz taktiklerden bazılarını ele alalım.

Konu odaklı olun

Hatırlatma e-postanızın amacı, doğrudan bu konuyla ilgili olmalı. Tüketicinin sepetine eklediği ürünü hatırlatmak dışında herhangi bir kampanya ya da tanıtım yapmaktan kaçınmalısınız. Bu gönderinin amacı, kullanıcıya tekrar ulaşarak, ona sepette hangi ürün ya da ürünleri bıraktığını hatırlatmak.

Konunun dışına çıkmak ve e-posta içeriğinde farklı ürün ya da kampanyalar sunmak, gönderinin amacının sapmasına neden olacağı için, beklediğiniz geri dönüşümü alamamanıza neden olur. Kullanıcının sepette bıraktığı ürünün görselini paylaşarak, doğru bir hatırlatma yapabilirsiniz.

Doğrudan satın alma sayfasına yönlendirin

Ürünün görseliyle beraber, ürünün alt bölümüne kullanıcıyı doğrudan satın alma sayfasına yönlendirecek bir buton koyabilirsiniz. Böylelikle kullanıcı ürünü satın almak isterse, doğrudan e-postanız üzerinden bu sayfaya yönlenebilir. Bu eyleme çağrı ifadesi hem e-postanızın tıklanma oranlarını artırmanıza yardımcı olurken, hem de kullanıcının satın alma sürecini kolaylaştırmanızı sağlar.

İligli rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

Mesajınızı kişiselleştirin

Kişiselleştirme, hatırlatma e-postalarında da oldukça önemli bir tutumdur. Kullanıcılar, markalarla daha kişisel ve samimi bir ilişki kurmak istiyorlar. Bu sebeple de onlara hitap eden samimi bir dil kullanmanın yanı sıra onların kişisel bilgilerinden yola çıkan mesajlar oluşturmak daha akılda kalıcı olacağı gibi geri dönüşümlerinize de daha fazla etki edecektir.

Kullanıcıya ismiyle hitap etmek, sepete eklediği ürünle ilgili bir takım özel bilgiler ve mesajlar sunmak, mesajınızın daha kişisel olmasını sağlayacağı gibi, daha iyi bir iletişim kuramanızı da sağlar.

“Sepeti

Zaman limitli indirimler sunun

Hatırlatma e-postaları birkaç aşamadan oluşuyor. Kullanıcı siteyi terk ettikten sonra gönderilen ilk e-postada ilk amaç ürünü hatırlatmak oluyorken, bir sonraki aşamada gönderilen e-postada kullanıcının satın alma kararını etkileyecek bazı adımlar atmak gerekebiliyor. Bu noktada da kullanıcılara belli bir zaman geçerli olan indirimler sunabilirsiniz. Örneğin 24 veya 48 saat geçerli olan yüzde 10’luk bir indirim kuponu sunarak, kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemeye çalışabilirsiniz. Bu kampanyaları zaman limitli yapmanız, tüketicilerde fırsatı kaçırma hissini uyandırabileceği için oldukça önemlidir.

Kullanıcı yorumlarını ekleyin

Sosyal kanıt, e-ticarette oldukça önemli bir kavramdır. Başka kullanıcıların ürün ya da marka ile ilgili yaptığı yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir. Hatırlatma e-postalarınızda, kullanıcıların bu ürünlerle ilgili yaptıkları yorumları da gönderilerinize ekleyebilirsiniz.

Bu tür içerikler sosyal kanıt değeri taşıyacağı için, kullanıcının satın alma kararlarına etki edecektir. Markaya ya da ürüne bir güvensizlik söz konusuysa bu tür kullanıcı yorumları da bir hayli etkili olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan