Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

17 Ocak 2018
Sinan Oypan

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderimi

Tüketiciler herhangi bir sebeple sepetlerinde ürün bırakarak, siteyi terk edebiliyorlar. E-ticaret firmaları her yıl bu tür durumlar nedeniyle birçok satışı kaçırabiliyor. Bunun önüne geçmek için yapılabilecek çalışmalardan biri de sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermek. Bu e-postalarda kullanıcılara, sepetlerindeki ürünleri hatırlatabilir ve onları tekrar e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Bu gönderileri yaparken de kullanabileceğiniz bir takım taktikler bulunuyor. Bu taktiklerden yararlanmak, e-postalarınızın daha dikkat çekici olmasına yardımcı olacaktır.

Kullanıcılar neden sepetlerinde ürün bırakırlar?

Öncelikle kullanıcıların sepetlerinde ürün bırakmalarına sebep olan bazı durumları ele alalım. Bu durumları bilmek, göndereceğiniz hatırlatma e-postalarında odak alabileceğiniz bir takım unsurları anlamanıza yardımcı olacaktır.

  • Ürünün fiyatı
  • Yüksek kargo maliyetleri
  • Tüketicinin zamanının olmaması
  • Karmaşık ödeme sayfaları
  • Ödeme sayfalarında gereksiz ve çok fazla bilgi isteniyor oluşu
  • Ödeme yöntemi eksikliği
  • Ödeme sırasında tüketicinin parasının olmaması
  • İnternet bağlantısının kesilmesi
  • Site ile ilgili olabilecek teknik aksaklıklar
  • Ziyaretçi girişi ile ödeme yapılamaması

Bu tür sorunlar kullanıcıların, ürünü satın almadan siteyi terk etmelerine sebep olabiliyor. Tabii ki ilk etapta kullanıcının hangi sorunu yaşadığını belirleyemezsiniz; ancak genel olarak ele alındığında, kullanıcıların bu sorunlarını giderebilecek bir takım çalışmaları e-ticaret siteniz üzerinde yapabilirsiniz.

Hatırlatma e-posta içeriğinde kullanabileceğiniz taktikler

Hatırlatma e-postalarında farklı bakış açılarından bakmak gerekebiliyor. Normal kampanya ve tanıtım e-postalarından farklı bir içerik hazırlamak ve doğrudan bu konuyla ilgili e-posta şablonları oluşturmanız oldukça önemli. Şimdi de kullanabileceğiniz taktiklerden bazılarını ele alalım.

Konu odaklı olun

Hatırlatma e-postanızın amacı, doğrudan bu konuyla ilgili olmalı. Tüketicinin sepetine eklediği ürünü hatırlatmak dışında herhangi bir kampanya ya da tanıtım yapmaktan kaçınmalısınız. Bu gönderinin amacı, kullanıcıya tekrar ulaşarak, ona sepette hangi ürün ya da ürünleri bıraktığını hatırlatmak.

Konunun dışına çıkmak ve e-posta içeriğinde farklı ürün ya da kampanyalar sunmak, gönderinin amacının sapmasına neden olacağı için, beklediğiniz geri dönüşümü alamamanıza neden olur. Kullanıcının sepette bıraktığı ürünün görselini paylaşarak, doğru bir hatırlatma yapabilirsiniz.

Doğrudan satın alma sayfasına yönlendirin

Ürünün görseliyle beraber, ürünün alt bölümüne kullanıcıyı doğrudan satın alma sayfasına yönlendirecek bir buton koyabilirsiniz. Böylelikle kullanıcı ürünü satın almak isterse, doğrudan e-postanız üzerinden bu sayfaya yönlenebilir. Bu eyleme çağrı ifadesi hem e-postanızın tıklanma oranlarını artırmanıza yardımcı olurken, hem de kullanıcının satın alma sürecini kolaylaştırmanızı sağlar.

İligli rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

Mesajınızı kişiselleştirin

Kişiselleştirme, hatırlatma e-postalarında da oldukça önemli bir tutumdur. Kullanıcılar, markalarla daha kişisel ve samimi bir ilişki kurmak istiyorlar. Bu sebeple de onlara hitap eden samimi bir dil kullanmanın yanı sıra onların kişisel bilgilerinden yola çıkan mesajlar oluşturmak daha akılda kalıcı olacağı gibi geri dönüşümlerinize de daha fazla etki edecektir.

Kullanıcıya ismiyle hitap etmek, sepete eklediği ürünle ilgili bir takım özel bilgiler ve mesajlar sunmak, mesajınızın daha kişisel olmasını sağlayacağı gibi, daha iyi bir iletişim kuramanızı da sağlar.

“Sepeti

Zaman limitli indirimler sunun

Hatırlatma e-postaları birkaç aşamadan oluşuyor. Kullanıcı siteyi terk ettikten sonra gönderilen ilk e-postada ilk amaç ürünü hatırlatmak oluyorken, bir sonraki aşamada gönderilen e-postada kullanıcının satın alma kararını etkileyecek bazı adımlar atmak gerekebiliyor. Bu noktada da kullanıcılara belli bir zaman geçerli olan indirimler sunabilirsiniz. Örneğin 24 veya 48 saat geçerli olan yüzde 10’luk bir indirim kuponu sunarak, kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemeye çalışabilirsiniz. Bu kampanyaları zaman limitli yapmanız, tüketicilerde fırsatı kaçırma hissini uyandırabileceği için oldukça önemlidir.

Kullanıcı yorumlarını ekleyin

Sosyal kanıt, e-ticarette oldukça önemli bir kavramdır. Başka kullanıcıların ürün ya da marka ile ilgili yaptığı yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir. Hatırlatma e-postalarınızda, kullanıcıların bu ürünlerle ilgili yaptıkları yorumları da gönderilerinize ekleyebilirsiniz.

Bu tür içerikler sosyal kanıt değeri taşıyacağı için, kullanıcının satın alma kararlarına etki edecektir. Markaya ya da ürüne bir güvensizlik söz konusuysa bu tür kullanıcı yorumları da bir hayli etkili olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan