Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

17 Ocak 2018
Sinan Oypan

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderimi

Tüketiciler herhangi bir sebeple sepetlerinde ürün bırakarak, siteyi terk edebiliyorlar. E-ticaret firmaları her yıl bu tür durumlar nedeniyle birçok satışı kaçırabiliyor. Bunun önüne geçmek için yapılabilecek çalışmalardan biri de sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermek. Bu e-postalarda kullanıcılara, sepetlerindeki ürünleri hatırlatabilir ve onları tekrar e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Bu gönderileri yaparken de kullanabileceğiniz bir takım taktikler bulunuyor. Bu taktiklerden yararlanmak, e-postalarınızın daha dikkat çekici olmasına yardımcı olacaktır.

Kullanıcılar neden sepetlerinde ürün bırakırlar?

Öncelikle kullanıcıların sepetlerinde ürün bırakmalarına sebep olan bazı durumları ele alalım. Bu durumları bilmek, göndereceğiniz hatırlatma e-postalarında odak alabileceğiniz bir takım unsurları anlamanıza yardımcı olacaktır.

  • Ürünün fiyatı
  • Yüksek kargo maliyetleri
  • Tüketicinin zamanının olmaması
  • Karmaşık ödeme sayfaları
  • Ödeme sayfalarında gereksiz ve çok fazla bilgi isteniyor oluşu
  • Ödeme yöntemi eksikliği
  • Ödeme sırasında tüketicinin parasının olmaması
  • İnternet bağlantısının kesilmesi
  • Site ile ilgili olabilecek teknik aksaklıklar
  • Ziyaretçi girişi ile ödeme yapılamaması

Bu tür sorunlar kullanıcıların, ürünü satın almadan siteyi terk etmelerine sebep olabiliyor. Tabii ki ilk etapta kullanıcının hangi sorunu yaşadığını belirleyemezsiniz; ancak genel olarak ele alındığında, kullanıcıların bu sorunlarını giderebilecek bir takım çalışmaları e-ticaret siteniz üzerinde yapabilirsiniz.

Hatırlatma e-posta içeriğinde kullanabileceğiniz taktikler

Hatırlatma e-postalarında farklı bakış açılarından bakmak gerekebiliyor. Normal kampanya ve tanıtım e-postalarından farklı bir içerik hazırlamak ve doğrudan bu konuyla ilgili e-posta şablonları oluşturmanız oldukça önemli. Şimdi de kullanabileceğiniz taktiklerden bazılarını ele alalım.

Konu odaklı olun

Hatırlatma e-postanızın amacı, doğrudan bu konuyla ilgili olmalı. Tüketicinin sepetine eklediği ürünü hatırlatmak dışında herhangi bir kampanya ya da tanıtım yapmaktan kaçınmalısınız. Bu gönderinin amacı, kullanıcıya tekrar ulaşarak, ona sepette hangi ürün ya da ürünleri bıraktığını hatırlatmak.

Konunun dışına çıkmak ve e-posta içeriğinde farklı ürün ya da kampanyalar sunmak, gönderinin amacının sapmasına neden olacağı için, beklediğiniz geri dönüşümü alamamanıza neden olur. Kullanıcının sepette bıraktığı ürünün görselini paylaşarak, doğru bir hatırlatma yapabilirsiniz.

Doğrudan satın alma sayfasına yönlendirin

Ürünün görseliyle beraber, ürünün alt bölümüne kullanıcıyı doğrudan satın alma sayfasına yönlendirecek bir buton koyabilirsiniz. Böylelikle kullanıcı ürünü satın almak isterse, doğrudan e-postanız üzerinden bu sayfaya yönlenebilir. Bu eyleme çağrı ifadesi hem e-postanızın tıklanma oranlarını artırmanıza yardımcı olurken, hem de kullanıcının satın alma sürecini kolaylaştırmanızı sağlar.

İligli rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

Mesajınızı kişiselleştirin

Kişiselleştirme, hatırlatma e-postalarında da oldukça önemli bir tutumdur. Kullanıcılar, markalarla daha kişisel ve samimi bir ilişki kurmak istiyorlar. Bu sebeple de onlara hitap eden samimi bir dil kullanmanın yanı sıra onların kişisel bilgilerinden yola çıkan mesajlar oluşturmak daha akılda kalıcı olacağı gibi geri dönüşümlerinize de daha fazla etki edecektir.

Kullanıcıya ismiyle hitap etmek, sepete eklediği ürünle ilgili bir takım özel bilgiler ve mesajlar sunmak, mesajınızın daha kişisel olmasını sağlayacağı gibi, daha iyi bir iletişim kuramanızı da sağlar.

“Sepeti

Zaman limitli indirimler sunun

Hatırlatma e-postaları birkaç aşamadan oluşuyor. Kullanıcı siteyi terk ettikten sonra gönderilen ilk e-postada ilk amaç ürünü hatırlatmak oluyorken, bir sonraki aşamada gönderilen e-postada kullanıcının satın alma kararını etkileyecek bazı adımlar atmak gerekebiliyor. Bu noktada da kullanıcılara belli bir zaman geçerli olan indirimler sunabilirsiniz. Örneğin 24 veya 48 saat geçerli olan yüzde 10’luk bir indirim kuponu sunarak, kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemeye çalışabilirsiniz. Bu kampanyaları zaman limitli yapmanız, tüketicilerde fırsatı kaçırma hissini uyandırabileceği için oldukça önemlidir.

Kullanıcı yorumlarını ekleyin

Sosyal kanıt, e-ticarette oldukça önemli bir kavramdır. Başka kullanıcıların ürün ya da marka ile ilgili yaptığı yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir. Hatırlatma e-postalarınızda, kullanıcıların bu ürünlerle ilgili yaptıkları yorumları da gönderilerinize ekleyebilirsiniz.

Bu tür içerikler sosyal kanıt değeri taşıyacağı için, kullanıcının satın alma kararlarına etki edecektir. Markaya ya da ürüne bir güvensizlik söz konusuysa bu tür kullanıcı yorumları da bir hayli etkili olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan