Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderimi

Tüketiciler herhangi bir sebeple sepetlerinde ürün bırakarak, siteyi terk edebiliyorlar. E-ticaret firmaları her yıl bu tür durumlar nedeniyle birçok satışı kaçırabiliyor. Bunun önüne geçmek için yapılabilecek çalışmalardan biri de sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası göndermek. Bu e-postalarda kullanıcılara, sepetlerindeki ürünleri hatırlatabilir ve onları tekrar e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Bu gönderileri yaparken de kullanabileceğiniz bir takım taktikler bulunuyor. Bu taktiklerden yararlanmak, e-postalarınızın daha dikkat çekici olmasına yardımcı olacaktır.

Kullanıcılar neden sepetlerinde ürün bırakırlar?

Öncelikle kullanıcıların sepetlerinde ürün bırakmalarına sebep olan bazı durumları ele alalım. Bu durumları bilmek, göndereceğiniz hatırlatma e-postalarında odak alabileceğiniz bir takım unsurları anlamanıza yardımcı olacaktır.

  • Ürünün fiyatı
  • Yüksek kargo maliyetleri
  • Tüketicinin zamanının olmaması
  • Karmaşık ödeme sayfaları
  • Ödeme sayfalarında gereksiz ve çok fazla bilgi isteniyor oluşu
  • Ödeme yöntemi eksikliği
  • Ödeme sırasında tüketicinin parasının olmaması
  • İnternet bağlantısının kesilmesi
  • Site ile ilgili olabilecek teknik aksaklıklar
  • Ziyaretçi girişi ile ödeme yapılamaması

Bu tür sorunlar kullanıcıların, ürünü satın almadan siteyi terk etmelerine sebep olabiliyor. Tabii ki ilk etapta kullanıcının hangi sorunu yaşadığını belirleyemezsiniz; ancak genel olarak ele alındığında, kullanıcıların bu sorunlarını giderebilecek bir takım çalışmaları e-ticaret siteniz üzerinde yapabilirsiniz.

Hatırlatma e-posta içeriğinde kullanabileceğiniz taktikler

Hatırlatma e-postalarında farklı bakış açılarından bakmak gerekebiliyor. Normal kampanya ve tanıtım e-postalarından farklı bir içerik hazırlamak ve doğrudan bu konuyla ilgili e-posta şablonları oluşturmanız oldukça önemli. Şimdi de kullanabileceğiniz taktiklerden bazılarını ele alalım.

Konu odaklı olun

Hatırlatma e-postanızın amacı, doğrudan bu konuyla ilgili olmalı. Tüketicinin sepetine eklediği ürünü hatırlatmak dışında herhangi bir kampanya ya da tanıtım yapmaktan kaçınmalısınız. Bu gönderinin amacı, kullanıcıya tekrar ulaşarak, ona sepette hangi ürün ya da ürünleri bıraktığını hatırlatmak.

Konunun dışına çıkmak ve e-posta içeriğinde farklı ürün ya da kampanyalar sunmak, gönderinin amacının sapmasına neden olacağı için, beklediğiniz geri dönüşümü alamamanıza neden olur. Kullanıcının sepette bıraktığı ürünün görselini paylaşarak, doğru bir hatırlatma yapabilirsiniz.

Doğrudan satın alma sayfasına yönlendirin

Ürünün görseliyle beraber, ürünün alt bölümüne kullanıcıyı doğrudan satın alma sayfasına yönlendirecek bir buton koyabilirsiniz. Böylelikle kullanıcı ürünü satın almak isterse, doğrudan e-postanız üzerinden bu sayfaya yönlenebilir. Bu eyleme çağrı ifadesi hem e-postanızın tıklanma oranlarını artırmanıza yardımcı olurken, hem de kullanıcının satın alma sürecini kolaylaştırmanızı sağlar.

İligli rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

Mesajınızı kişiselleştirin

Kişiselleştirme, hatırlatma e-postalarında da oldukça önemli bir tutumdur. Kullanıcılar, markalarla daha kişisel ve samimi bir ilişki kurmak istiyorlar. Bu sebeple de onlara hitap eden samimi bir dil kullanmanın yanı sıra onların kişisel bilgilerinden yola çıkan mesajlar oluşturmak daha akılda kalıcı olacağı gibi geri dönüşümlerinize de daha fazla etki edecektir.

Kullanıcıya ismiyle hitap etmek, sepete eklediği ürünle ilgili bir takım özel bilgiler ve mesajlar sunmak, mesajınızın daha kişisel olmasını sağlayacağı gibi, daha iyi bir iletişim kuramanızı da sağlar.

“Sepeti

Zaman limitli indirimler sunun

Hatırlatma e-postaları birkaç aşamadan oluşuyor. Kullanıcı siteyi terk ettikten sonra gönderilen ilk e-postada ilk amaç ürünü hatırlatmak oluyorken, bir sonraki aşamada gönderilen e-postada kullanıcının satın alma kararını etkileyecek bazı adımlar atmak gerekebiliyor. Bu noktada da kullanıcılara belli bir zaman geçerli olan indirimler sunabilirsiniz. Örneğin 24 veya 48 saat geçerli olan yüzde 10’luk bir indirim kuponu sunarak, kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemeye çalışabilirsiniz. Bu kampanyaları zaman limitli yapmanız, tüketicilerde fırsatı kaçırma hissini uyandırabileceği için oldukça önemlidir.

Kullanıcı yorumlarını ekleyin

Sosyal kanıt, e-ticarette oldukça önemli bir kavramdır. Başka kullanıcıların ürün ya da marka ile ilgili yaptığı yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir. Hatırlatma e-postalarınızda, kullanıcıların bu ürünlerle ilgili yaptıkları yorumları da gönderilerinize ekleyebilirsiniz.

Bu tür içerikler sosyal kanıt değeri taşıyacağı için, kullanıcının satın alma kararlarına etki edecektir. Markaya ya da ürüne bir güvensizlik söz konusuysa bu tür kullanıcı yorumları da bir hayli etkili olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz konusu...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google Merchant Center Nedir?  E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan...
2 Mart 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın