Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama

29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama

Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret firmaları her yıl oldukça büyük miktarda potansiyel satışı kaçırıyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderimleri, bu potansiyel satışları yakalamanıza yardımcı olabilecek bir çalışma.

Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi

Tabii ki bu hatırlatma e-postalarının gönderim zamanları da bir hayli önemlidir. Doğru zamanlarda kullanıcılarla etkileşime girmek, onları tekrar e-ticaret sitenize çekmenizi sağlar. Bugünkü rehberimizde de hatırlatma e-postalarını hangi zaman dilimlerinde göndermeniz gerektiği ile ilgili bazı ipuçlarını sizlerle paylaşacağız.

Müşterinizin ne zaman ayrıldığını araştırın

Öncelikle yapmanız gerekenlerden biri müşterinin siteden ne zaman ayrıldığını araştırmak olacaktır. Hangi aşamada siteden ayrıldığını görmek size hatırlatma e-postalarının içeriklerini oluştururken de bazı fikirler verecektir. Müşteriniz sepete ürün ekleyip, sonrasında ödeme sayfasına geldiğinde mi siteden ayrıldı? Yoksa siteyi terk etme eylemi, kargo ücretlerini gördükten sonra mı gerçekleşti?

Bu ihtimalleri gözde geçirmek, müşterinizin siteyi terk etmesinin arkasındaki sebebi görmenizi sağlarken, bu kişilere nasıl ulaşmanız gerektiği konusunda da bir strateji belirlemenize yardımcı olur.

İlk e-postanızı en kısa zamanda gönderin

Sepette ürün bırakan ziyaretçileri tespit ettiğinizde ilk hatırlatma e-postanızı hemen gönderebilirsiniz. Bu e-postanın amacı, kullanıcı bilgisayarının başından kalkmadan ona ulaşmaktır. Bu süreç içerisinde onlara ulaşabilmek onları yeniden kazanmanıza yardımcı olur. İlk hatırlatma e-postasının kullanıcının siteden ayrılışının ardındaki ilk bir saat içinde yapılması gerekir.

İlk etkileşime geçmek için kullanıcıların e-posta bilgilerine de sahip olmanız gerekir. Bu nedenle de site üzerindeki işlemler sırasında ilk önceliğinizin kullanıcının e-posta bilgilerine ulaşmak olması gerekir. Aksi takdirde bu kişilere hatırlatma e-postalarını da gönderemezsiniz.

İlk e-postanın içeriği ne olmalı?

İlk e-postanızda kullanıcılara karşı satışı zorlamamalısınız. Sepeti terk etme işleminin ardından e-posta göndererek, kullanıcıları rahatsız etme durumunuz da bulunur; ancak doğru bir yaklaşım sergilemek bunu olumlu bir duruma döndürebilir.

İlk e-postanızda satışa odaklı olmaktan çok kullanıcılara yardım etmeyi amaçlamalısınız. Sipariş sırasında teknik bir sıkıntı yaşamış olabilirler; ürünü tam olarak anlamamış olabilirler ya da ödeme işlemleri sırasında bir sorun çıkmış olabilir. Bu nedenle de ilk e-postanızda ürün satmaktan çok onlara yardımcı olacak bir yaklaşım sergilemelisiniz.

İkinci hatırlatma e-postası

İlk e-posta sonucunda kullanıcı herhangi bir dönüş yapmadıysa, ikinci hatırlatma e-postanızı gönderebilirsiniz. İlk e-postanızı ilk bir saat içerisinde gönderdiyseniz, ikinci gönderi için 24 saat bekleyebilirsiniz. Kullanıcıya da düşünmek için zaman tanırken, bir yandan da çok ısrarcı davranmamış olursunuz.

İkinci gönderinizde, artık bir aciliyet duygusu vermeye başlayabilirsiniz. Sepetlerindeki ürünlerin süresinin geçeceğini ve bu ürünlerin sepetlerinden kaldırılacağını belirtebilirsiniz. Bu tür aciliyet içeren gönderiler kullanıcıları tekrar siteye yönlendirme konusunda oldukça etkili olur.

Üçüncü hatırlatma e-postası

Bu iki gönderim sonrasında da dönüş alamamanız durumunda son bir e-posta daha gönderebilirsiniz. Kullanıcıları daha fazla rahatsız etmemek adına üçüncü e-postanın içeriği de bir hayli önemlidir. Çünkü ilk iki gönderim sonrası dönüş yapılmaması kullanıcının alışverişten vazgeçtiği anlamına da gelebilir. Üçüncü e-postasını ilk gönderimden 48 saat sonra yapmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Bu e-postanın içeriğinde kullanıcıya belli bir miktarda indirim kuponu ya da ücretsiz kargo sunabilirsiniz. Ancak bu teklifleri yaparken dikkat etmeniz gereken nokta, bu fırsatları her seferinde yaptığınızda kötüye kullanılma gibi durum yaşanabileceği gibi, siteniz üzerinden normal bir şekilde alışveriş yapan kişilere de bir haksızlık yaratabilir.

“Sepeti

Bu sebeple de fırsat içeren e-postalarınızı her seferinden göndermek yerine, belli durumlarda ya da kullanıcının sepette bıraktığı ürünlere göre yapabilirsiniz. Böylelikle hem diğer müşterilerinize haksızlık yapmazken, hem de kötüye kullanımların önüne geçebilirisniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Google Merchant Center Nedir?  E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan...
2 Mart 2022
Markethinkers
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren ya...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın