Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama

29 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret firmaları her yıl oldukça büyük miktarda potansiyel satışı kaçırıyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderimleri, bu potansiyel satışları yakalamanıza yardımcı olabilecek bir çalışma.

Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi

Tabii ki bu hatırlatma e-postalarının gönderim zamanları da bir hayli önemlidir. Doğru zamanlarda kullanıcılarla etkileşime girmek, onları tekrar e-ticaret sitenize çekmenizi sağlar. Bugünkü rehberimizde de hatırlatma e-postalarını hangi zaman dilimlerinde göndermeniz gerektiği ile ilgili bazı ipuçlarını sizlerle paylaşacağız.

Müşterinizin ne zaman ayrıldığını araştırın

Öncelikle yapmanız gerekenlerden biri müşterinin siteden ne zaman ayrıldığını araştırmak olacaktır. Hangi aşamada siteden ayrıldığını görmek size hatırlatma e-postalarının içeriklerini oluştururken de bazı fikirler verecektir. Müşteriniz sepete ürün ekleyip, sonrasında ödeme sayfasına geldiğinde mi siteden ayrıldı? Yoksa siteyi terk etme eylemi, kargo ücretlerini gördükten sonra mı gerçekleşti?

Bu ihtimalleri gözde geçirmek, müşterinizin siteyi terk etmesinin arkasındaki sebebi görmenizi sağlarken, bu kişilere nasıl ulaşmanız gerektiği konusunda da bir strateji belirlemenize yardımcı olur.

İlk e-postanızı en kısa zamanda gönderin

Sepette ürün bırakan ziyaretçileri tespit ettiğinizde ilk hatırlatma e-postanızı hemen gönderebilirsiniz. Bu e-postanın amacı, kullanıcı bilgisayarının başından kalkmadan ona ulaşmaktır. Bu süreç içerisinde onlara ulaşabilmek onları yeniden kazanmanıza yardımcı olur. İlk hatırlatma e-postasının kullanıcının siteden ayrılışının ardındaki ilk bir saat içinde yapılması gerekir.

İlk etkileşime geçmek için kullanıcıların e-posta bilgilerine de sahip olmanız gerekir. Bu nedenle de site üzerindeki işlemler sırasında ilk önceliğinizin kullanıcının e-posta bilgilerine ulaşmak olması gerekir. Aksi takdirde bu kişilere hatırlatma e-postalarını da gönderemezsiniz.

İlk e-postanın içeriği ne olmalı?

İlk e-postanızda kullanıcılara karşı satışı zorlamamalısınız. Sepeti terk etme işleminin ardından e-posta göndererek, kullanıcıları rahatsız etme durumunuz da bulunur; ancak doğru bir yaklaşım sergilemek bunu olumlu bir duruma döndürebilir.

İlk e-postanızda satışa odaklı olmaktan çok kullanıcılara yardım etmeyi amaçlamalısınız. Sipariş sırasında teknik bir sıkıntı yaşamış olabilirler; ürünü tam olarak anlamamış olabilirler ya da ödeme işlemleri sırasında bir sorun çıkmış olabilir. Bu nedenle de ilk e-postanızda ürün satmaktan çok onlara yardımcı olacak bir yaklaşım sergilemelisiniz.

İkinci hatırlatma e-postası

İlk e-posta sonucunda kullanıcı herhangi bir dönüş yapmadıysa, ikinci hatırlatma e-postanızı gönderebilirsiniz. İlk e-postanızı ilk bir saat içerisinde gönderdiyseniz, ikinci gönderi için 24 saat bekleyebilirsiniz. Kullanıcıya da düşünmek için zaman tanırken, bir yandan da çok ısrarcı davranmamış olursunuz.

İkinci gönderinizde, artık bir aciliyet duygusu vermeye başlayabilirsiniz. Sepetlerindeki ürünlerin süresinin geçeceğini ve bu ürünlerin sepetlerinden kaldırılacağını belirtebilirsiniz. Bu tür aciliyet içeren gönderiler kullanıcıları tekrar siteye yönlendirme konusunda oldukça etkili olur.

Üçüncü hatırlatma e-postası

Bu iki gönderim sonrasında da dönüş alamamanız durumunda son bir e-posta daha gönderebilirsiniz. Kullanıcıları daha fazla rahatsız etmemek adına üçüncü e-postanın içeriği de bir hayli önemlidir. Çünkü ilk iki gönderim sonrası dönüş yapılmaması kullanıcının alışverişten vazgeçtiği anlamına da gelebilir. Üçüncü e-postasını ilk gönderimden 48 saat sonra yapmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Bu e-postanın içeriğinde kullanıcıya belli bir miktarda indirim kuponu ya da ücretsiz kargo sunabilirsiniz. Ancak bu teklifleri yaparken dikkat etmeniz gereken nokta, bu fırsatları her seferinde yaptığınızda kötüye kullanılma gibi durum yaşanabileceği gibi, siteniz üzerinden normal bir şekilde alışveriş yapan kişilere de bir haksızlık yaratabilir.

“Sepeti

Bu sebeple de fırsat içeren e-postalarınızı her seferinden göndermek yerine, belli durumlarda ya da kullanıcının sepette bıraktığı ürünlere göre yapabilirsiniz. Böylelikle hem diğer müşterilerinize haksızlık yapmazken, hem de kötüye kullanımların önüne geçebilirisniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan