fbpx

Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama

29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama

Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret firmaları her yıl oldukça büyük miktarda potansiyel satışı kaçırıyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderimleri, bu potansiyel satışları yakalamanıza yardımcı olabilecek bir çalışma.

Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi

Tabii ki bu hatırlatma e-postalarının gönderim zamanları da bir hayli önemlidir. Doğru zamanlarda kullanıcılarla etkileşime girmek, onları tekrar e-ticaret sitenize çekmenizi sağlar. Bugünkü rehberimizde de hatırlatma e-postalarını hangi zaman dilimlerinde göndermeniz gerektiği ile ilgili bazı ipuçlarını sizlerle paylaşacağız.

Müşterinizin ne zaman ayrıldığını araştırın

Öncelikle yapmanız gerekenlerden biri müşterinin siteden ne zaman ayrıldığını araştırmak olacaktır. Hangi aşamada siteden ayrıldığını görmek size hatırlatma e-postalarının içeriklerini oluştururken de bazı fikirler verecektir. Müşteriniz sepete ürün ekleyip, sonrasında ödeme sayfasına geldiğinde mi siteden ayrıldı? Yoksa siteyi terk etme eylemi, kargo ücretlerini gördükten sonra mı gerçekleşti?

Bu ihtimalleri gözde geçirmek, müşterinizin siteyi terk etmesinin arkasındaki sebebi görmenizi sağlarken, bu kişilere nasıl ulaşmanız gerektiği konusunda da bir strateji belirlemenize yardımcı olur.

İlk e-postanızı en kısa zamanda gönderin

Sepette ürün bırakan ziyaretçileri tespit ettiğinizde ilk hatırlatma e-postanızı hemen gönderebilirsiniz. Bu e-postanın amacı, kullanıcı bilgisayarının başından kalkmadan ona ulaşmaktır. Bu süreç içerisinde onlara ulaşabilmek onları yeniden kazanmanıza yardımcı olur. İlk hatırlatma e-postasının kullanıcının siteden ayrılışının ardındaki ilk bir saat içinde yapılması gerekir.

İlk etkileşime geçmek için kullanıcıların e-posta bilgilerine de sahip olmanız gerekir. Bu nedenle de site üzerindeki işlemler sırasında ilk önceliğinizin kullanıcının e-posta bilgilerine ulaşmak olması gerekir. Aksi takdirde bu kişilere hatırlatma e-postalarını da gönderemezsiniz.

İlk e-postanın içeriği ne olmalı?

İlk e-postanızda kullanıcılara karşı satışı zorlamamalısınız. Sepeti terk etme işleminin ardından e-posta göndererek, kullanıcıları rahatsız etme durumunuz da bulunur; ancak doğru bir yaklaşım sergilemek bunu olumlu bir duruma döndürebilir.

İlk e-postanızda satışa odaklı olmaktan çok kullanıcılara yardım etmeyi amaçlamalısınız. Sipariş sırasında teknik bir sıkıntı yaşamış olabilirler; ürünü tam olarak anlamamış olabilirler ya da ödeme işlemleri sırasında bir sorun çıkmış olabilir. Bu nedenle de ilk e-postanızda ürün satmaktan çok onlara yardımcı olacak bir yaklaşım sergilemelisiniz.

İkinci hatırlatma e-postası

İlk e-posta sonucunda kullanıcı herhangi bir dönüş yapmadıysa, ikinci hatırlatma e-postanızı gönderebilirsiniz. İlk e-postanızı ilk bir saat içerisinde gönderdiyseniz, ikinci gönderi için 24 saat bekleyebilirsiniz. Kullanıcıya da düşünmek için zaman tanırken, bir yandan da çok ısrarcı davranmamış olursunuz.

İkinci gönderinizde, artık bir aciliyet duygusu vermeye başlayabilirsiniz. Sepetlerindeki ürünlerin süresinin geçeceğini ve bu ürünlerin sepetlerinden kaldırılacağını belirtebilirsiniz. Bu tür aciliyet içeren gönderiler kullanıcıları tekrar siteye yönlendirme konusunda oldukça etkili olur.

Üçüncü hatırlatma e-postası

Bu iki gönderim sonrasında da dönüş alamamanız durumunda son bir e-posta daha gönderebilirsiniz. Kullanıcıları daha fazla rahatsız etmemek adına üçüncü e-postanın içeriği de bir hayli önemlidir. Çünkü ilk iki gönderim sonrası dönüş yapılmaması kullanıcının alışverişten vazgeçtiği anlamına da gelebilir. Üçüncü e-postasını ilk gönderimden 48 saat sonra yapmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Bu e-postanın içeriğinde kullanıcıya belli bir miktarda indirim kuponu ya da ücretsiz kargo sunabilirsiniz. Ancak bu teklifleri yaparken dikkat etmeniz gereken nokta, bu fırsatları her seferinde yaptığınızda kötüye kullanılma gibi durum yaşanabileceği gibi, siteniz üzerinden normal bir şekilde alışveriş yapan kişilere de bir haksızlık yaratabilir.

“Sepeti

Bu sebeple de fırsat içeren e-postalarınızı her seferinden göndermek yerine, belli durumlarda ya da kullanıcının sepette bıraktığı ürünlere göre yapabilirsiniz. Böylelikle hem diğer müşterilerinize haksızlık yapmazken, hem de kötüye kullanımların önüne geçebilirisniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan