Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama

29 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret firmaları her yıl oldukça büyük miktarda potansiyel satışı kaçırıyor. Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderimleri, bu potansiyel satışları yakalamanıza yardımcı olabilecek bir çalışma.

Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi

Tabii ki bu hatırlatma e-postalarının gönderim zamanları da bir hayli önemlidir. Doğru zamanlarda kullanıcılarla etkileşime girmek, onları tekrar e-ticaret sitenize çekmenizi sağlar. Bugünkü rehberimizde de hatırlatma e-postalarını hangi zaman dilimlerinde göndermeniz gerektiği ile ilgili bazı ipuçlarını sizlerle paylaşacağız.

Müşterinizin ne zaman ayrıldığını araştırın

Öncelikle yapmanız gerekenlerden biri müşterinin siteden ne zaman ayrıldığını araştırmak olacaktır. Hangi aşamada siteden ayrıldığını görmek size hatırlatma e-postalarının içeriklerini oluştururken de bazı fikirler verecektir. Müşteriniz sepete ürün ekleyip, sonrasında ödeme sayfasına geldiğinde mi siteden ayrıldı? Yoksa siteyi terk etme eylemi, kargo ücretlerini gördükten sonra mı gerçekleşti?

Bu ihtimalleri gözde geçirmek, müşterinizin siteyi terk etmesinin arkasındaki sebebi görmenizi sağlarken, bu kişilere nasıl ulaşmanız gerektiği konusunda da bir strateji belirlemenize yardımcı olur.

İlk e-postanızı en kısa zamanda gönderin

Sepette ürün bırakan ziyaretçileri tespit ettiğinizde ilk hatırlatma e-postanızı hemen gönderebilirsiniz. Bu e-postanın amacı, kullanıcı bilgisayarının başından kalkmadan ona ulaşmaktır. Bu süreç içerisinde onlara ulaşabilmek onları yeniden kazanmanıza yardımcı olur. İlk hatırlatma e-postasının kullanıcının siteden ayrılışının ardındaki ilk bir saat içinde yapılması gerekir.

İlk etkileşime geçmek için kullanıcıların e-posta bilgilerine de sahip olmanız gerekir. Bu nedenle de site üzerindeki işlemler sırasında ilk önceliğinizin kullanıcının e-posta bilgilerine ulaşmak olması gerekir. Aksi takdirde bu kişilere hatırlatma e-postalarını da gönderemezsiniz.

İlk e-postanın içeriği ne olmalı?

İlk e-postanızda kullanıcılara karşı satışı zorlamamalısınız. Sepeti terk etme işleminin ardından e-posta göndererek, kullanıcıları rahatsız etme durumunuz da bulunur; ancak doğru bir yaklaşım sergilemek bunu olumlu bir duruma döndürebilir.

İlk e-postanızda satışa odaklı olmaktan çok kullanıcılara yardım etmeyi amaçlamalısınız. Sipariş sırasında teknik bir sıkıntı yaşamış olabilirler; ürünü tam olarak anlamamış olabilirler ya da ödeme işlemleri sırasında bir sorun çıkmış olabilir. Bu nedenle de ilk e-postanızda ürün satmaktan çok onlara yardımcı olacak bir yaklaşım sergilemelisiniz.

İkinci hatırlatma e-postası

İlk e-posta sonucunda kullanıcı herhangi bir dönüş yapmadıysa, ikinci hatırlatma e-postanızı gönderebilirsiniz. İlk e-postanızı ilk bir saat içerisinde gönderdiyseniz, ikinci gönderi için 24 saat bekleyebilirsiniz. Kullanıcıya da düşünmek için zaman tanırken, bir yandan da çok ısrarcı davranmamış olursunuz.

İkinci gönderinizde, artık bir aciliyet duygusu vermeye başlayabilirsiniz. Sepetlerindeki ürünlerin süresinin geçeceğini ve bu ürünlerin sepetlerinden kaldırılacağını belirtebilirsiniz. Bu tür aciliyet içeren gönderiler kullanıcıları tekrar siteye yönlendirme konusunda oldukça etkili olur.

Üçüncü hatırlatma e-postası

Bu iki gönderim sonrasında da dönüş alamamanız durumunda son bir e-posta daha gönderebilirsiniz. Kullanıcıları daha fazla rahatsız etmemek adına üçüncü e-postanın içeriği de bir hayli önemlidir. Çünkü ilk iki gönderim sonrası dönüş yapılmaması kullanıcının alışverişten vazgeçtiği anlamına da gelebilir. Üçüncü e-postasını ilk gönderimden 48 saat sonra yapmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Bu e-postanın içeriğinde kullanıcıya belli bir miktarda indirim kuponu ya da ücretsiz kargo sunabilirsiniz. Ancak bu teklifleri yaparken dikkat etmeniz gereken nokta, bu fırsatları her seferinde yaptığınızda kötüye kullanılma gibi durum yaşanabileceği gibi, siteniz üzerinden normal bir şekilde alışveriş yapan kişilere de bir haksızlık yaratabilir.

“Sepeti

Bu sebeple de fırsat içeren e-postalarınızı her seferinden göndermek yerine, belli durumlarda ya da kullanıcının sepette bıraktığı ürünlere göre yapabilirsiniz. Böylelikle hem diğer müşterilerinize haksızlık yapmazken, hem de kötüye kullanımların önüne geçebilirisniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan