Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

22 Şubat 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma aşamasında önemli bir görevi olması nedeniyle Sepete Ekle butonunun tasarımını yaparken bir takım konulara dikkat etmeniz gerekiyor.

Sepete Ekle butonunun rengi, boyutu, konumu ve butonun şekli gibi farklı özellikleri, tüketicilerin site üzerindeki eylemlerini etkileyecektir. Bu sebeple de tasarımlarınızı yaparken bu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Sepete Ekle butonunda renk seçimi

Sepete Ekle butonunda renk seçimi geri dönüşümlerinizi etkileyen faktörlerden biri. Site üzerindeki renk seçimleriyle beraber, ürün sayfalarındaki renk görünümleri ve buton renklerinin diğer renkler arasındaki görünümü bu butonla olan etkileşimleri etkileyecektir.

Özellikle buton rengi seçimi yaparken zıt renk kullanımlarının üzerinde durmalısınız. Arkaplan rengiyle zıtlık yaratabilecek bir rengin yanı sıra, site tasarımında kullanılan renkler haricinde bir renk seçimi yapmak da kullanıcıların dikkatini daha fazla çekmenizi sağlar. Sepete Ekle butonunuzun kolay bulunur ve dikkat çekici olması, kullanıcıların bu butonla daha fazla etkileşime girmesini sağlar.

Renk seçimlerinde de renklerin psikolojisini bilmek bir hayli önemlidir. Bazı renkler kullanıcıların daha fazla dikkatini çekerken, girilen etkileşimi de artırır. Bazı renkler ise geri dönüşümleri olumsuz bir yönde etkiler.

Sepet butonunda en çok tercih edilen dört renk sırasıyla, kırmızı, yeşil, mavi ve turuncu. Bu dört rengin tercih edilmesinin sebeplerine gelirsek, psikolojik olarak tüketiciler üzerinde olumlu etki bırakıyor olmalarıdır.

Kırımız, aciliyet, sevgi, tutku ve enerji gibi hisleri tetiklemesi nedeniyle tercih edilmektedir. Renk olarak da öne çıkma özelliğinin olması nedeniyle en sık tercih edilen buton rengi olarak öne çıkıyor.

Yeşil ve mavi renkler doğallık, eyleme geçme, sağlık ve güven hislerini vermesi nedeniyle tercih edilmektedir.

Turuncu ise yine enerji ve eyleme geçme hislerini öne çıkartması nedeniyle tercih edildiği gibi renk olarak dikkat çekmesiyle de butonlarda sıklıkla kullanılıyor.Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik) isimli rehberimizden renklerin psikolojisi hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Aşağıdaki örneklerde de göreceğiniz gibi site tasarımında kullanılan renklerin sepet butonunda kullanılmasıyla zıt bir rengin kullanılmasının görünüş olarak ne kadar dikkat çektiğini fark edebilirsiniz.

Butonun boyutu

Bir diğer önemli unsur ise butonun boyutudur. Butonun çok fazla büyük olması ya da çok küçük olması geri dönüşümlere etki etmektedir. Butonun boyutu, sayfa üzerinde nasıl göründüğü tüketicilerin dikkatini çekmek için önemli bir unsurdur.

Butonu çok küçük olması dikkat çekiciliği ortadan kaldıracağı için, etkileşimini azalmasına neden olur. Ürün sayfasındaki açıklama ve fiyat öğelerinden daha öne çıkacak bir büyüklüğü tercih etmeniz kullanıcıların bu botunu daha rahat görmelerini sağlar. Aşağıdaki örneklerde de buton boyutlarının farklılıklarının nasıl bir fark yarattığını görebilirsiniz. İkinci örnekte bu butonun daha çok dikkat çektiğini görebilirsiniz.

Sepete Ekle butonunu tasarımı

Buton tasarımı da geri dönüşümü etkileyen faktörlerden biri. Günümüzde site tasarımlarında sade ve düz tasarım ögeleri tercih edilse de konu butonlara geldiğinde biraz daha farklı bir yaklaşım sergilemek gerekebilir. Butonun çok sade olması dikkat çekmeyebilir. Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi 2. seçenekteki buton renk akışı ve ok işaretiyle beraber daha fazla dikkat çektiği gibi kullanıcılarda buton hissiyatının daha iyi oluşmasını sağlıyor.

Butonun konumu

Sepete Ekle butonunun konumu da önemli bir unsurdur. Bu butonu ürün sayfasında kullanıcıların ilk bakışta dikkatini çekebileceği bir alana koymanız gerekir. Bu da sayfa ilk açıldığında, fare ile sayfayı aşağı kaydırmadan görünmesi gereken bir alandır. Bu noktada ürün fiyatının yanında konumlandırabileceğiniz gibi fiyat bilgisinin altında da sepet butonunu kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan