Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

22 Şubat 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma aşamasında önemli bir görevi olması nedeniyle Sepete Ekle butonunun tasarımını yaparken bir takım konulara dikkat etmeniz gerekiyor.

Sepete Ekle butonunun rengi, boyutu, konumu ve butonun şekli gibi farklı özellikleri, tüketicilerin site üzerindeki eylemlerini etkileyecektir. Bu sebeple de tasarımlarınızı yaparken bu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Sepete Ekle butonunda renk seçimi

Sepete Ekle butonunda renk seçimi geri dönüşümlerinizi etkileyen faktörlerden biri. Site üzerindeki renk seçimleriyle beraber, ürün sayfalarındaki renk görünümleri ve buton renklerinin diğer renkler arasındaki görünümü bu butonla olan etkileşimleri etkileyecektir.

Özellikle buton rengi seçimi yaparken zıt renk kullanımlarının üzerinde durmalısınız. Arkaplan rengiyle zıtlık yaratabilecek bir rengin yanı sıra, site tasarımında kullanılan renkler haricinde bir renk seçimi yapmak da kullanıcıların dikkatini daha fazla çekmenizi sağlar. Sepete Ekle butonunuzun kolay bulunur ve dikkat çekici olması, kullanıcıların bu butonla daha fazla etkileşime girmesini sağlar.

Renk seçimlerinde de renklerin psikolojisini bilmek bir hayli önemlidir. Bazı renkler kullanıcıların daha fazla dikkatini çekerken, girilen etkileşimi de artırır. Bazı renkler ise geri dönüşümleri olumsuz bir yönde etkiler.

Sepet butonunda en çok tercih edilen dört renk sırasıyla, kırmızı, yeşil, mavi ve turuncu. Bu dört rengin tercih edilmesinin sebeplerine gelirsek, psikolojik olarak tüketiciler üzerinde olumlu etki bırakıyor olmalarıdır.

Kırımız, aciliyet, sevgi, tutku ve enerji gibi hisleri tetiklemesi nedeniyle tercih edilmektedir. Renk olarak da öne çıkma özelliğinin olması nedeniyle en sık tercih edilen buton rengi olarak öne çıkıyor.

Yeşil ve mavi renkler doğallık, eyleme geçme, sağlık ve güven hislerini vermesi nedeniyle tercih edilmektedir.

Turuncu ise yine enerji ve eyleme geçme hislerini öne çıkartması nedeniyle tercih edildiği gibi renk olarak dikkat çekmesiyle de butonlarda sıklıkla kullanılıyor.Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik) isimli rehberimizden renklerin psikolojisi hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Aşağıdaki örneklerde de göreceğiniz gibi site tasarımında kullanılan renklerin sepet butonunda kullanılmasıyla zıt bir rengin kullanılmasının görünüş olarak ne kadar dikkat çektiğini fark edebilirsiniz.

Butonun boyutu

Bir diğer önemli unsur ise butonun boyutudur. Butonun çok fazla büyük olması ya da çok küçük olması geri dönüşümlere etki etmektedir. Butonun boyutu, sayfa üzerinde nasıl göründüğü tüketicilerin dikkatini çekmek için önemli bir unsurdur.

Butonu çok küçük olması dikkat çekiciliği ortadan kaldıracağı için, etkileşimini azalmasına neden olur. Ürün sayfasındaki açıklama ve fiyat öğelerinden daha öne çıkacak bir büyüklüğü tercih etmeniz kullanıcıların bu botunu daha rahat görmelerini sağlar. Aşağıdaki örneklerde de buton boyutlarının farklılıklarının nasıl bir fark yarattığını görebilirsiniz. İkinci örnekte bu butonun daha çok dikkat çektiğini görebilirsiniz.

Sepete Ekle butonunu tasarımı

Buton tasarımı da geri dönüşümü etkileyen faktörlerden biri. Günümüzde site tasarımlarında sade ve düz tasarım ögeleri tercih edilse de konu butonlara geldiğinde biraz daha farklı bir yaklaşım sergilemek gerekebilir. Butonun çok sade olması dikkat çekmeyebilir. Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi 2. seçenekteki buton renk akışı ve ok işaretiyle beraber daha fazla dikkat çektiği gibi kullanıcılarda buton hissiyatının daha iyi oluşmasını sağlıyor.

Butonun konumu

Sepete Ekle butonunun konumu da önemli bir unsurdur. Bu butonu ürün sayfasında kullanıcıların ilk bakışta dikkatini çekebileceği bir alana koymanız gerekir. Bu da sayfa ilk açıldığında, fare ile sayfayı aşağı kaydırmadan görünmesi gereken bir alandır. Bu noktada ürün fiyatının yanında konumlandırabileceğiniz gibi fiyat bilgisinin altında da sepet butonunu kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya