fbpx

Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma aşamasında önemli bir görevi olması nedeniyle Sepete Ekle butonunun tasarımını yaparken bir takım konulara dikkat etmeniz gerekiyor.

Sepete Ekle butonunun rengi, boyutu, konumu ve butonun şekli gibi farklı özellikleri, tüketicilerin site üzerindeki eylemlerini etkileyecektir. Bu sebeple de tasarımlarınızı yaparken bu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Sepete Ekle butonunda renk seçimi

Sepete Ekle butonunda renk seçimi geri dönüşümlerinizi etkileyen faktörlerden biri. Site üzerindeki renk seçimleriyle beraber, ürün sayfalarındaki renk görünümleri ve buton renklerinin diğer renkler arasındaki görünümü bu butonla olan etkileşimleri etkileyecektir.

Özellikle buton rengi seçimi yaparken zıt renk kullanımlarının üzerinde durmalısınız. Arkaplan rengiyle zıtlık yaratabilecek bir rengin yanı sıra, site tasarımında kullanılan renkler haricinde bir renk seçimi yapmak da kullanıcıların dikkatini daha fazla çekmenizi sağlar. Sepete Ekle butonunuzun kolay bulunur ve dikkat çekici olması, kullanıcıların bu butonla daha fazla etkileşime girmesini sağlar.

Renk seçimlerinde de renklerin psikolojisini bilmek bir hayli önemlidir. Bazı renkler kullanıcıların daha fazla dikkatini çekerken, girilen etkileşimi de artırır. Bazı renkler ise geri dönüşümleri olumsuz bir yönde etkiler.

Sepet butonunda en çok tercih edilen dört renk sırasıyla, kırmızı, yeşil, mavi ve turuncu. Bu dört rengin tercih edilmesinin sebeplerine gelirsek, psikolojik olarak tüketiciler üzerinde olumlu etki bırakıyor olmalarıdır.

Kırımız, aciliyet, sevgi, tutku ve enerji gibi hisleri tetiklemesi nedeniyle tercih edilmektedir. Renk olarak da öne çıkma özelliğinin olması nedeniyle en sık tercih edilen buton rengi olarak öne çıkıyor.

Yeşil ve mavi renkler doğallık, eyleme geçme, sağlık ve güven hislerini vermesi nedeniyle tercih edilmektedir.

Turuncu ise yine enerji ve eyleme geçme hislerini öne çıkartması nedeniyle tercih edildiği gibi renk olarak dikkat çekmesiyle de butonlarda sıklıkla kullanılıyor.Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik) isimli rehberimizden renklerin psikolojisi hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Aşağıdaki örneklerde de göreceğiniz gibi site tasarımında kullanılan renklerin sepet butonunda kullanılmasıyla zıt bir rengin kullanılmasının görünüş olarak ne kadar dikkat çektiğini fark edebilirsiniz.

Butonun boyutu

Bir diğer önemli unsur ise butonun boyutudur. Butonun çok fazla büyük olması ya da çok küçük olması geri dönüşümlere etki etmektedir. Butonun boyutu, sayfa üzerinde nasıl göründüğü tüketicilerin dikkatini çekmek için önemli bir unsurdur.

Butonu çok küçük olması dikkat çekiciliği ortadan kaldıracağı için, etkileşimini azalmasına neden olur. Ürün sayfasındaki açıklama ve fiyat öğelerinden daha öne çıkacak bir büyüklüğü tercih etmeniz kullanıcıların bu botunu daha rahat görmelerini sağlar. Aşağıdaki örneklerde de buton boyutlarının farklılıklarının nasıl bir fark yarattığını görebilirsiniz. İkinci örnekte bu butonun daha çok dikkat çektiğini görebilirsiniz.

Sepete Ekle butonunu tasarımı

Buton tasarımı da geri dönüşümü etkileyen faktörlerden biri. Günümüzde site tasarımlarında sade ve düz tasarım ögeleri tercih edilse de konu butonlara geldiğinde biraz daha farklı bir yaklaşım sergilemek gerekebilir. Butonun çok sade olması dikkat çekmeyebilir. Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi 2. seçenekteki buton renk akışı ve ok işaretiyle beraber daha fazla dikkat çektiği gibi kullanıcılarda buton hissiyatının daha iyi oluşmasını sağlıyor.

Butonun konumu

Sepete Ekle butonunun konumu da önemli bir unsurdur. Bu butonu ürün sayfasında kullanıcıların ilk bakışta dikkatini çekebileceği bir alana koymanız gerekir. Bu da sayfa ilk açıldığında, fare ile sayfayı aşağı kaydırmadan görünmesi gereken bir alandır. Bu noktada ürün fiyatının yanında konumlandırabileceğiniz gibi fiyat bilgisinin altında da sepet butonunu kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan