Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

22 Şubat 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma aşamasında önemli bir görevi olması nedeniyle Sepete Ekle butonunun tasarımını yaparken bir takım konulara dikkat etmeniz gerekiyor.

Sepete Ekle butonunun rengi, boyutu, konumu ve butonun şekli gibi farklı özellikleri, tüketicilerin site üzerindeki eylemlerini etkileyecektir. Bu sebeple de tasarımlarınızı yaparken bu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Sepete Ekle butonunda renk seçimi

Sepete Ekle butonunda renk seçimi geri dönüşümlerinizi etkileyen faktörlerden biri. Site üzerindeki renk seçimleriyle beraber, ürün sayfalarındaki renk görünümleri ve buton renklerinin diğer renkler arasındaki görünümü bu butonla olan etkileşimleri etkileyecektir.

Özellikle buton rengi seçimi yaparken zıt renk kullanımlarının üzerinde durmalısınız. Arkaplan rengiyle zıtlık yaratabilecek bir rengin yanı sıra, site tasarımında kullanılan renkler haricinde bir renk seçimi yapmak da kullanıcıların dikkatini daha fazla çekmenizi sağlar. Sepete Ekle butonunuzun kolay bulunur ve dikkat çekici olması, kullanıcıların bu butonla daha fazla etkileşime girmesini sağlar.

Renk seçimlerinde de renklerin psikolojisini bilmek bir hayli önemlidir. Bazı renkler kullanıcıların daha fazla dikkatini çekerken, girilen etkileşimi de artırır. Bazı renkler ise geri dönüşümleri olumsuz bir yönde etkiler.

Sepet butonunda en çok tercih edilen dört renk sırasıyla, kırmızı, yeşil, mavi ve turuncu. Bu dört rengin tercih edilmesinin sebeplerine gelirsek, psikolojik olarak tüketiciler üzerinde olumlu etki bırakıyor olmalarıdır.

Kırımız, aciliyet, sevgi, tutku ve enerji gibi hisleri tetiklemesi nedeniyle tercih edilmektedir. Renk olarak da öne çıkma özelliğinin olması nedeniyle en sık tercih edilen buton rengi olarak öne çıkıyor.

Yeşil ve mavi renkler doğallık, eyleme geçme, sağlık ve güven hislerini vermesi nedeniyle tercih edilmektedir.

Turuncu ise yine enerji ve eyleme geçme hislerini öne çıkartması nedeniyle tercih edildiği gibi renk olarak dikkat çekmesiyle de butonlarda sıklıkla kullanılıyor.Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik) isimli rehberimizden renklerin psikolojisi hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Aşağıdaki örneklerde de göreceğiniz gibi site tasarımında kullanılan renklerin sepet butonunda kullanılmasıyla zıt bir rengin kullanılmasının görünüş olarak ne kadar dikkat çektiğini fark edebilirsiniz.

Butonun boyutu

Bir diğer önemli unsur ise butonun boyutudur. Butonun çok fazla büyük olması ya da çok küçük olması geri dönüşümlere etki etmektedir. Butonun boyutu, sayfa üzerinde nasıl göründüğü tüketicilerin dikkatini çekmek için önemli bir unsurdur.

Butonu çok küçük olması dikkat çekiciliği ortadan kaldıracağı için, etkileşimini azalmasına neden olur. Ürün sayfasındaki açıklama ve fiyat öğelerinden daha öne çıkacak bir büyüklüğü tercih etmeniz kullanıcıların bu botunu daha rahat görmelerini sağlar. Aşağıdaki örneklerde de buton boyutlarının farklılıklarının nasıl bir fark yarattığını görebilirsiniz. İkinci örnekte bu butonun daha çok dikkat çektiğini görebilirsiniz.

Sepete Ekle butonunu tasarımı

Buton tasarımı da geri dönüşümü etkileyen faktörlerden biri. Günümüzde site tasarımlarında sade ve düz tasarım ögeleri tercih edilse de konu butonlara geldiğinde biraz daha farklı bir yaklaşım sergilemek gerekebilir. Butonun çok sade olması dikkat çekmeyebilir. Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi 2. seçenekteki buton renk akışı ve ok işaretiyle beraber daha fazla dikkat çektiği gibi kullanıcılarda buton hissiyatının daha iyi oluşmasını sağlıyor.

Butonun konumu

Sepete Ekle butonunun konumu da önemli bir unsurdur. Bu butonu ürün sayfasında kullanıcıların ilk bakışta dikkatini çekebileceği bir alana koymanız gerekir. Bu da sayfa ilk açıldığında, fare ile sayfayı aşağı kaydırmadan görünmesi gereken bir alandır. Bu noktada ürün fiyatının yanında konumlandırabileceğiniz gibi fiyat bilgisinin altında da sepet butonunu kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan