Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

22 Şubat 2019
Ferad Osman Sali
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma aşamasında önemli bir görevi olması nedeniyle Sepete Ekle butonunun tasarımını yaparken bir takım konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Sepete Ekle butonunun rengi, boyutu, konumu ve butonun şekli gibi farklı özellikleri, tüketicilerin site üzerindeki eylemlerini etkileyecektir. Bu sebeple de tasarımlarınızı yaparken bu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Sepete Ekle butonunda renk seçimi

Sepete Ekle butonunda renk seçimi geri dönüşümlerinizi etkileyen faktörlerden biri. Site üzerindeki renk seçimleriyle beraber, ürün sayfalarındaki renk görünümleri ve buton renklerinin diğer renkler arasındaki görünümü bu butonla olan etkileşimleri etkileyecektir. Özellikle buton rengi seçimi yaparken zıt renk kullanımlarının üzerinde durmalısınız. Arkaplan rengiyle zıtlık yaratabilecek bir rengin yanı sıra, site tasarımında kullanılan renkler haricinde bir renk seçimi yapmak da kullanıcıların dikkatini daha fazla çekmenizi sağlar. Sepete Ekle butonunuzun kolay bulunur ve dikkat çekici olması, kullanıcıların bu butonla daha fazla etkileşime girmesini sağlar. Renk seçimlerinde de renklerin psikolojisini bilmek bir hayli önemlidir. Bazı renkler kullanıcıların daha fazla dikkatini çekerken, girilen etkileşimi de artırır. Bazı renkler ise geri dönüşümleri olumsuz bir yönde etkiler. Sepet butonunda en çok tercih edilen dört renk sırasıyla, kırmızı, yeşil, mavi ve turuncu. Bu dört rengin tercih edilmesinin sebeplerine gelirsek, psikolojik olarak tüketiciler üzerinde olumlu etki bırakıyor olmalarıdır. Kırımız, aciliyet, sevgi, tutku ve enerji gibi hisleri tetiklemesi nedeniyle tercih edilmektedir. Renk olarak da öne çıkma özelliğinin olması nedeniyle en sık tercih edilen buton rengi olarak öne çıkıyor. Yeşil ve mavi renkler doğallık, eyleme geçme, sağlık ve güven hislerini vermesi nedeniyle tercih edilmektedir. Turuncu ise yine enerji ve eyleme geçme hislerini öne çıkartması nedeniyle tercih edildiği gibi renk olarak dikkat çekmesiyle de butonlarda sıklıkla kullanılıyor.Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik) isimli rehberimizden renklerin psikolojisi hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Aşağıdaki örneklerde de göreceğiniz gibi site tasarımında kullanılan renklerin sepet butonunda kullanılmasıyla zıt bir rengin kullanılmasının görünüş olarak ne kadar dikkat çektiğini fark edebilirsiniz.

Butonun boyutu

Bir diğer önemli unsur ise butonun boyutudur. Butonun çok fazla büyük olması ya da çok küçük olması geri dönüşümlere etki etmektedir. Butonun boyutu, sayfa üzerinde nasıl göründüğü tüketicilerin dikkatini çekmek için önemli bir unsurdur. Butonu çok küçük olması dikkat çekiciliği ortadan kaldıracağı için, etkileşimini azalmasına neden olur. Ürün sayfasındaki açıklama ve fiyat öğelerinden daha öne çıkacak bir büyüklüğü tercih etmeniz kullanıcıların bu botunu daha rahat görmelerini sağlar. Aşağıdaki örneklerde de buton boyutlarının farklılıklarının nasıl bir fark yarattığını görebilirsiniz. İkinci örnekte bu butonun daha çok dikkat çektiğini görebilirsiniz.

Sepete Ekle butonunu tasarımı

Buton tasarımı da geri dönüşümü etkileyen faktörlerden biri. Günümüzde site tasarımlarında sade ve düz tasarım ögeleri tercih edilse de konu butonlara geldiğinde biraz daha farklı bir yaklaşım sergilemek gerekebilir. Butonun çok sade olması dikkat çekmeyebilir. Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi 2. seçenekteki buton renk akışı ve ok işaretiyle beraber daha fazla dikkat çektiği gibi kullanıcılarda buton hissiyatının daha iyi oluşmasını sağlıyor.

Butonun konumu

Sepete Ekle butonunun konumu da önemli bir unsurdur. Bu butonu ürün sayfasında kullanıcıların ilk bakışta dikkatini çekebileceği bir alana koymanız gerekir. Bu da sayfa ilk açıldığında, fare ile sayfayı aşağı kaydırmadan görünmesi gereken bir alandır. Bu noktada ürün fiyatının yanında konumlandırabileceğiniz gibi fiyat bilgisinin altında da sepet butonunu kullanabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım unsurlar...
12 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
Sanal Ofis Nedir ve Nasıl Kiralanır?
Sanal Ofis Nedir ve Nasıl Kiralanır?
Yasal olarak şirketin kurulabilmesi ve etkinliklerini sürdürebilmesi için adres gösterilmesi gerekmektedir. İlk olarak Kuzey Amerika ülkelerinde ortaya çıkan işyeri kiralama seçeneği olan sanal ofisler, şirketlerin bir adres...
18 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali