Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Bu süreç için farklı satış ve pazarlama taktiklerinden yararlanarak ortalama sepet tutarınızı artırmanız mümkün. Bu rehberimizde de ortalama satış tutarını artırmak için ne gibi çalışmalar yapabileceğinizi sizinle paylaşacağız.

Ücretsiz kargoyu belli bir miktar üzerinde sunmak

Online alışveriş yapan tüketiciler, kargo ücreti ödemek istememektedirler. Bu sebeple de kargo ücreti ödememek için daha fazla alışveriş yapmayı tercih edebilirler. Ücretsiz kargo sınırını belli bir meblağ üzerinde tutmak, tüketicileri daha fazla ürün almaya yönlendirebilir. Örneğin 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo sunduğunuzu ele alacak olursak, 80 TL’lik alışveriş yapan bir kullanıcıya 20 TL’lık bir harcama daha yaparlarsa kargoyu ücretsiz olacağını sunduğunuzda tüketici kargo ücreti ödememek için 20 TL’lik daha alışveriş yapmayı düşünebilir. E-ticaret siteniz üzerinde bu uyarı sunmaya özen göstermek, ortalama sepet tutarlarınızı artırabilir.

X miktar harcayın, X miktar indirim kazanın

Ortalama sepet tutarını artırmak için, belli bir miktar üzerinde alışveriş yaptıklarında tüketicilere belli bir oranda indirim sunabilirsiniz. Bir sonraki alışverişlerinde bu indirimden yararlanabileceklerini de belirtebilirsiniz. Örneğin 200 TL ve üzeri harcamalarda harcamalarının yüzde 10’u değerinde bir indirimden yararlanabileceklerini söyleyebilir ya da doğrudan belli bir miktar belirtip (örneğin 50 TL) bu indirimi onlara sunabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlarda bulunduğunuzda tüketiciler belli bir indirimden yararlanmak için planladıklarından daha fazla harcamak isteyebilirler.

Süre limitli fırsatlar sunun

Ürünlerinizde belli bir süre için geçerli olacak kampanyalar sunmak da kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Tüketiciler fırsatları kaçırabileceklerini düşünerek, daha fazla harcama yapmak isteyebilirler. Süre kısıtlaması olduğunda, bir fırsatı kaçırma korkusu devreye girerek, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilir.

Upsell çalışmaları yapın

Upsel çalışmaları yapmak da ortalama sepet tutarlarını artırmanıza yardımcı olabilir. Ödeme işlemi öncesinde tüketicinin seçtiği bir ürünün daha kaliteli ve daha iyi bir modelini ya da muadilini ona sunarak, ödeme öncesinde onun fikrini değiştirebilirsiniz. Özellikle büyük fiyat farklı bulunmadığında tüketiciler daha iyi bir ürünü satın almayı düşünebilirler. Ürün sayfalarında da benzer ve daha üst seviye ürünleri göstermek ortalama satış tutarını artırmaya yardımcı olur.

Çapraz satış yöntemlerinden yararlanın

Çapraz satışın en iyi örneklerinden biri, bir hamburgercide, hamburger sipariş verdiğinizde size patates kızartması ve içecek önerilerinin yapılmasıdır. Bunları ayrı ayrı değil menü olarak aldığınızda daha uygun fiyata alabileceğinizi söylerler. E-ticaret sitenizde de ürün sayfalarında ilgili ürünlerle beraber satılabilecek yan ürünleri göstermeniz, ortalam satış tutarlarını artırmanıza yardımıcı olacaktır. Ürün sayfalarında bunlara dikkat etmeyen kişiler için, sepet sayfasında ilgili ürünleri sunarak onlara ekstra alternatifler sunma yoluna da gidebilirsiniz.

Paket ürünler sunun

Paketler halinde ürünler satmak da iyi bir yöntemdir. Birden fazla ürünü bir paket halinde sunabilir ve paket olarak alındığında bu ürünlerin daha ucuza alınabileceğini tüketicilere sunabilirsiniz. Ürünleri tek tek aldıklarında toplam ücretin ne olduğunu ve paket olarak aldıklarında ne kadar kar ettiklerini onlara sunarak, ortalama satış tutarlarınızı artırabilirsiniz. Bu paketlerde özellikle çapraz satış tekniklerini kullanmanız ve aksesuar gibi ek özellik sunan ürünlerle bir paket hazırladığınızda tüketicilerin bu ürünleri paket olarak alması daha olası olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yandex Reklam Modelleri Nelerdir?
Yandex Reklam Modelleri Nelerdir?
E-ticaret sitenizden elde ettiğiniz geliri artırmak için bir popülarite yakalamalısınız. Bu popülariteyi yakalamak için kaliteli ya da uygun fiyatlı ürünler satmanız yeterli değildir; çünkü ticaret ve reklam, birbirinden ayrı...
11 Nisan 2022
Markethinkers
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın