Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

16 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Bu süreç için farklı satış ve pazarlama taktiklerinden yararlanarak ortalama sepet tutarınızı artırmanız mümkün. Bu rehberimizde de ortalama satış tutarını artırmak için ne gibi çalışmalar yapabileceğinizi sizinle paylaşacağız.

Ücretsiz kargoyu belli bir miktar üzerinde sunmak

Online alışveriş yapan tüketiciler, kargo ücreti ödemek istememektedirler. Bu sebeple de kargo ücreti ödememek için daha fazla alışveriş yapmayı tercih edebilirler. Ücretsiz kargo sınırını belli bir meblağ üzerinde tutmak, tüketicileri daha fazla ürün almaya yönlendirebilir. Örneğin 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo sunduğunuzu ele alacak olursak, 80 TL’lik alışveriş yapan bir kullanıcıya 20 TL’lık bir harcama daha yaparlarsa kargoyu ücretsiz olacağını sunduğunuzda tüketici kargo ücreti ödememek için 20 TL’lik daha alışveriş yapmayı düşünebilir. E-ticaret siteniz üzerinde bu uyarı sunmaya özen göstermek, ortalama sepet tutarlarınızı artırabilir.

X miktar harcayın, X miktar indirim kazanın

Ortalama sepet tutarını artırmak için, belli bir miktar üzerinde alışveriş yaptıklarında tüketicilere belli bir oranda indirim sunabilirsiniz. Bir sonraki alışverişlerinde bu indirimden yararlanabileceklerini de belirtebilirsiniz. Örneğin 200 TL ve üzeri harcamalarda harcamalarının yüzde 10’u değerinde bir indirimden yararlanabileceklerini söyleyebilir ya da doğrudan belli bir miktar belirtip (örneğin 50 TL) bu indirimi onlara sunabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlarda bulunduğunuzda tüketiciler belli bir indirimden yararlanmak için planladıklarından daha fazla harcamak isteyebilirler.

Süre limitli fırsatlar sunun

Ürünlerinizde belli bir süre için geçerli olacak kampanyalar sunmak da kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Tüketiciler fırsatları kaçırabileceklerini düşünerek, daha fazla harcama yapmak isteyebilirler. Süre kısıtlaması olduğunda, bir fırsatı kaçırma korkusu devreye girerek, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilir.

Upsell çalışmaları yapın

Upsel çalışmaları yapmak da ortalama sepet tutarlarını artırmanıza yardımcı olabilir. Ödeme işlemi öncesinde tüketicinin seçtiği bir ürünün daha kaliteli ve daha iyi bir modelini ya da muadilini ona sunarak, ödeme öncesinde onun fikrini değiştirebilirsiniz. Özellikle büyük fiyat farklı bulunmadığında tüketiciler daha iyi bir ürünü satın almayı düşünebilirler. Ürün sayfalarında da benzer ve daha üst seviye ürünleri göstermek ortalama satış tutarını artırmaya yardımcı olur.

Çapraz satış yöntemlerinden yararlanın

Çapraz satışın en iyi örneklerinden biri, bir hamburgercide, hamburger sipariş verdiğinizde size patates kızartması ve içecek önerilerinin yapılmasıdır. Bunları ayrı ayrı değil menü olarak aldığınızda daha uygun fiyata alabileceğinizi söylerler. E-ticaret sitenizde de ürün sayfalarında ilgili ürünlerle beraber satılabilecek yan ürünleri göstermeniz, ortalam satış tutarlarını artırmanıza yardımıcı olacaktır. Ürün sayfalarında bunlara dikkat etmeyen kişiler için, sepet sayfasında ilgili ürünleri sunarak onlara ekstra alternatifler sunma yoluna da gidebilirsiniz.

Paket ürünler sunun

Paketler halinde ürünler satmak da iyi bir yöntemdir. Birden fazla ürünü bir paket halinde sunabilir ve paket olarak alındığında bu ürünlerin daha ucuza alınabileceğini tüketicilere sunabilirsiniz. Ürünleri tek tek aldıklarında toplam ücretin ne olduğunu ve paket olarak aldıklarında ne kadar kar ettiklerini onlara sunarak, ortalama satış tutarlarınızı artırabilirsiniz. Bu paketlerde özellikle çapraz satış tekniklerini kullanmanız ve aksesuar gibi ek özellik sunan ürünlerle bir paket hazırladığınızda tüketicilerin bu ürünleri paket olarak alması daha olası olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan