Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

16 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Bu süreç için farklı satış ve pazarlama taktiklerinden yararlanarak ortalama sepet tutarınızı artırmanız mümkün. Bu rehberimizde de ortalama satış tutarını artırmak için ne gibi çalışmalar yapabileceğinizi sizinle paylaşacağız.

Ücretsiz kargoyu belli bir miktar üzerinde sunmak

Online alışveriş yapan tüketiciler, kargo ücreti ödemek istememektedirler. Bu sebeple de kargo ücreti ödememek için daha fazla alışveriş yapmayı tercih edebilirler. Ücretsiz kargo sınırını belli bir meblağ üzerinde tutmak, tüketicileri daha fazla ürün almaya yönlendirebilir. Örneğin 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo sunduğunuzu ele alacak olursak, 80 TL’lik alışveriş yapan bir kullanıcıya 20 TL’lık bir harcama daha yaparlarsa kargoyu ücretsiz olacağını sunduğunuzda tüketici kargo ücreti ödememek için 20 TL’lik daha alışveriş yapmayı düşünebilir. E-ticaret siteniz üzerinde bu uyarı sunmaya özen göstermek, ortalama sepet tutarlarınızı artırabilir.

X miktar harcayın, X miktar indirim kazanın

Ortalama sepet tutarını artırmak için, belli bir miktar üzerinde alışveriş yaptıklarında tüketicilere belli bir oranda indirim sunabilirsiniz. Bir sonraki alışverişlerinde bu indirimden yararlanabileceklerini de belirtebilirsiniz. Örneğin 200 TL ve üzeri harcamalarda harcamalarının yüzde 10’u değerinde bir indirimden yararlanabileceklerini söyleyebilir ya da doğrudan belli bir miktar belirtip (örneğin 50 TL) bu indirimi onlara sunabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlarda bulunduğunuzda tüketiciler belli bir indirimden yararlanmak için planladıklarından daha fazla harcamak isteyebilirler.

Süre limitli fırsatlar sunun

Ürünlerinizde belli bir süre için geçerli olacak kampanyalar sunmak da kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Tüketiciler fırsatları kaçırabileceklerini düşünerek, daha fazla harcama yapmak isteyebilirler. Süre kısıtlaması olduğunda, bir fırsatı kaçırma korkusu devreye girerek, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilir.

Upsell çalışmaları yapın

Upsel çalışmaları yapmak da ortalama sepet tutarlarını artırmanıza yardımcı olabilir. Ödeme işlemi öncesinde tüketicinin seçtiği bir ürünün daha kaliteli ve daha iyi bir modelini ya da muadilini ona sunarak, ödeme öncesinde onun fikrini değiştirebilirsiniz. Özellikle büyük fiyat farklı bulunmadığında tüketiciler daha iyi bir ürünü satın almayı düşünebilirler. Ürün sayfalarında da benzer ve daha üst seviye ürünleri göstermek ortalama satış tutarını artırmaya yardımcı olur.

Çapraz satış yöntemlerinden yararlanın

Çapraz satışın en iyi örneklerinden biri, bir hamburgercide, hamburger sipariş verdiğinizde size patates kızartması ve içecek önerilerinin yapılmasıdır. Bunları ayrı ayrı değil menü olarak aldığınızda daha uygun fiyata alabileceğinizi söylerler. E-ticaret sitenizde de ürün sayfalarında ilgili ürünlerle beraber satılabilecek yan ürünleri göstermeniz, ortalam satış tutarlarını artırmanıza yardımıcı olacaktır. Ürün sayfalarında bunlara dikkat etmeyen kişiler için, sepet sayfasında ilgili ürünleri sunarak onlara ekstra alternatifler sunma yoluna da gidebilirsiniz.

Paket ürünler sunun

Paketler halinde ürünler satmak da iyi bir yöntemdir. Birden fazla ürünü bir paket halinde sunabilir ve paket olarak alındığında bu ürünlerin daha ucuza alınabileceğini tüketicilere sunabilirsiniz. Ürünleri tek tek aldıklarında toplam ücretin ne olduğunu ve paket olarak aldıklarında ne kadar kar ettiklerini onlara sunarak, ortalama satış tutarlarınızı artırabilirsiniz. Bu paketlerde özellikle çapraz satış tekniklerini kullanmanız ve aksesuar gibi ek özellik sunan ürünlerle bir paket hazırladığınızda tüketicilerin bu ürünleri paket olarak alması daha olası olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan