fbpx

Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Bu süreç için farklı satış ve pazarlama taktiklerinden yararlanarak ortalama sepet tutarınızı artırmanız mümkün. Bu rehberimizde de ortalama satış tutarını artırmak için ne gibi çalışmalar yapabileceğinizi sizinle paylaşacağız.

Ücretsiz kargoyu belli bir miktar üzerinde sunmak

Online alışveriş yapan tüketiciler, kargo ücreti ödemek istememektedirler. Bu sebeple de kargo ücreti ödememek için daha fazla alışveriş yapmayı tercih edebilirler. Ücretsiz kargo sınırını belli bir meblağ üzerinde tutmak, tüketicileri daha fazla ürün almaya yönlendirebilir. Örneğin 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo sunduğunuzu ele alacak olursak, 80 TL’lik alışveriş yapan bir kullanıcıya 20 TL’lık bir harcama daha yaparlarsa kargoyu ücretsiz olacağını sunduğunuzda tüketici kargo ücreti ödememek için 20 TL’lik daha alışveriş yapmayı düşünebilir. E-ticaret siteniz üzerinde bu uyarı sunmaya özen göstermek, ortalama sepet tutarlarınızı artırabilir.

X miktar harcayın, X miktar indirim kazanın

Ortalama sepet tutarını artırmak için, belli bir miktar üzerinde alışveriş yaptıklarında tüketicilere belli bir oranda indirim sunabilirsiniz. Bir sonraki alışverişlerinde bu indirimden yararlanabileceklerini de belirtebilirsiniz. Örneğin 200 TL ve üzeri harcamalarda harcamalarının yüzde 10’u değerinde bir indirimden yararlanabileceklerini söyleyebilir ya da doğrudan belli bir miktar belirtip (örneğin 50 TL) bu indirimi onlara sunabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlarda bulunduğunuzda tüketiciler belli bir indirimden yararlanmak için planladıklarından daha fazla harcamak isteyebilirler.

Süre limitli fırsatlar sunun

Ürünlerinizde belli bir süre için geçerli olacak kampanyalar sunmak da kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Tüketiciler fırsatları kaçırabileceklerini düşünerek, daha fazla harcama yapmak isteyebilirler. Süre kısıtlaması olduğunda, bir fırsatı kaçırma korkusu devreye girerek, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilir.

Upsell çalışmaları yapın

Upsel çalışmaları yapmak da ortalama sepet tutarlarını artırmanıza yardımcı olabilir. Ödeme işlemi öncesinde tüketicinin seçtiği bir ürünün daha kaliteli ve daha iyi bir modelini ya da muadilini ona sunarak, ödeme öncesinde onun fikrini değiştirebilirsiniz. Özellikle büyük fiyat farklı bulunmadığında tüketiciler daha iyi bir ürünü satın almayı düşünebilirler. Ürün sayfalarında da benzer ve daha üst seviye ürünleri göstermek ortalama satış tutarını artırmaya yardımcı olur.

Çapraz satış yöntemlerinden yararlanın

Çapraz satışın en iyi örneklerinden biri, bir hamburgercide, hamburger sipariş verdiğinizde size patates kızartması ve içecek önerilerinin yapılmasıdır. Bunları ayrı ayrı değil menü olarak aldığınızda daha uygun fiyata alabileceğinizi söylerler. E-ticaret sitenizde de ürün sayfalarında ilgili ürünlerle beraber satılabilecek yan ürünleri göstermeniz, ortalam satış tutarlarını artırmanıza yardımıcı olacaktır. Ürün sayfalarında bunlara dikkat etmeyen kişiler için, sepet sayfasında ilgili ürünleri sunarak onlara ekstra alternatifler sunma yoluna da gidebilirsiniz.

Paket ürünler sunun

Paketler halinde ürünler satmak da iyi bir yöntemdir. Birden fazla ürünü bir paket halinde sunabilir ve paket olarak alındığında bu ürünlerin daha ucuza alınabileceğini tüketicilere sunabilirsiniz. Ürünleri tek tek aldıklarında toplam ücretin ne olduğunu ve paket olarak aldıklarında ne kadar kar ettiklerini onlara sunarak, ortalama satış tutarlarınızı artırabilirsiniz. Bu paketlerde özellikle çapraz satış tekniklerini kullanmanız ve aksesuar gibi ek özellik sunan ürünlerle bir paket hazırladığınızda tüketicilerin bu ürünleri paket olarak alması daha olası olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan