Blog

Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Bu süreç için farklı satış ve pazarlama taktiklerinden yararlanarak ortalama sepet tutarınızı artırmanız mümkün. Bu rehberimizde de ortalama satış tutarını artırmak için ne gibi çalışmalar yapabileceğinizi sizinle paylaşacağız.

Ücretsiz kargoyu belli bir miktar üzerinde sunmak

Online alışveriş yapan tüketiciler, kargo ücreti ödemek istememektedirler. Bu sebeple de kargo ücreti ödememek için daha fazla alışveriş yapmayı tercih edebilirler. Ücretsiz kargo sınırını belli bir meblağ üzerinde tutmak, tüketicileri daha fazla ürün almaya yönlendirebilir. Örneğin 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo sunduğunuzu ele alacak olursak, 80 TL’lik alışveriş yapan bir kullanıcıya 20 TL’lık bir harcama daha yaparlarsa kargoyu ücretsiz olacağını sunduğunuzda tüketici kargo ücreti ödememek için 20 TL’lik daha alışveriş yapmayı düşünebilir. E-ticaret siteniz üzerinde bu uyarı sunmaya özen göstermek, ortalama sepet tutarlarınızı artırabilir.

X miktar harcayın, X miktar indirim kazanın

Ortalama sepet tutarını artırmak için, belli bir miktar üzerinde alışveriş yaptıklarında tüketicilere belli bir oranda indirim sunabilirsiniz. Bir sonraki alışverişlerinde bu indirimden yararlanabileceklerini de belirtebilirsiniz. Örneğin 200 TL ve üzeri harcamalarda harcamalarının yüzde 10’u değerinde bir indirimden yararlanabileceklerini söyleyebilir ya da doğrudan belli bir miktar belirtip (örneğin 50 TL) bu indirimi onlara sunabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlarda bulunduğunuzda tüketiciler belli bir indirimden yararlanmak için planladıklarından daha fazla harcamak isteyebilirler.

Süre limitli fırsatlar sunun

Ürünlerinizde belli bir süre için geçerli olacak kampanyalar sunmak da kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Tüketiciler fırsatları kaçırabileceklerini düşünerek, daha fazla harcama yapmak isteyebilirler. Süre kısıtlaması olduğunda, bir fırsatı kaçırma korkusu devreye girerek, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilir.

Upsell çalışmaları yapın

Upsel çalışmaları yapmak da ortalama sepet tutarlarını artırmanıza yardımcı olabilir. Ödeme işlemi öncesinde tüketicinin seçtiği bir ürünün daha kaliteli ve daha iyi bir modelini ya da muadilini ona sunarak, ödeme öncesinde onun fikrini değiştirebilirsiniz. Özellikle büyük fiyat farklı bulunmadığında tüketiciler daha iyi bir ürünü satın almayı düşünebilirler. Ürün sayfalarında da benzer ve daha üst seviye ürünleri göstermek ortalama satış tutarını artırmaya yardımcı olur.

Çapraz satış yöntemlerinden yararlanın

Çapraz satışın en iyi örneklerinden biri, bir hamburgercide, hamburger sipariş verdiğinizde size patates kızartması ve içecek önerilerinin yapılmasıdır. Bunları ayrı ayrı değil menü olarak aldığınızda daha uygun fiyata alabileceğinizi söylerler. E-ticaret sitenizde de ürün sayfalarında ilgili ürünlerle beraber satılabilecek yan ürünleri göstermeniz, ortalam satış tutarlarını artırmanıza yardımıcı olacaktır. Ürün sayfalarında bunlara dikkat etmeyen kişiler için, sepet sayfasında ilgili ürünleri sunarak onlara ekstra alternatifler sunma yoluna da gidebilirsiniz.

Paket ürünler sunun

Paketler halinde ürünler satmak da iyi bir yöntemdir. Birden fazla ürünü bir paket halinde sunabilir ve paket olarak alındığında bu ürünlerin daha ucuza alınabileceğini tüketicilere sunabilirsiniz. Ürünleri tek tek aldıklarında toplam ücretin ne olduğunu ve paket olarak aldıklarında ne kadar kar ettiklerini onlara sunarak, ortalama satış tutarlarınızı artırabilirsiniz. Bu paketlerde özellikle çapraz satış tekniklerini kullanmanız ve aksesuar gibi ek özellik sunan ürünlerle bir paket hazırladığınızda tüketicilerin bu ürünleri paket olarak alması daha olası olacaktır.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!