SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?

7 Eylül 2018
Sinan Oypan

Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve marka ile ilgili neler düşündüklerini görmenin yanı sıra yaptığınız işi geliştirmek için de bu olumsuz yorumlar size fikir verebilir. Bu rehberimizde de olumsuz yorumları SEO ve strateji geliştirmek için nasıl kullanabileceğinizi ele alacağız.

Negatif yorumlar genel yorum sayısının artmasını sağlar

Ürün sayfalarında mümkün olduğunca çok yorum olması idealdir. Tabii ki olumlu yorumların daha fazla olması iyi bir seçenektir; ancak birkaç tane olumlu yorum olmasındansa arada bazı olumsuz yorumların da olması, genel olarak ürüne yapılan yorum sayısının artmasını sağlar.

İşin arama motoru tarafına bakacak olursak da Google, arama sorgularında bir ürünün kaç tane yorum aldığını gösteriyor. Buradaki yorum sayısının yüksek olması, aslında marka için bir sosyal kanıt niteliği de taşıyor. Ürünle ilgili fazla yorum yapılmış olduğunun görüntülenmesi diğer kullanıcıların otomatik olarak, markanın ve ürünün bilinir olduğun görmelerini sağlıyor. Bu da kullanıcıların bu linke tıklama ihtimalini de artırıyor.

Olumsuz yorumların SEO çalışmalarına doğrudan nasıl bir etkisi olduğu bilinmiyor; ancak bu yorumların sayfanız üzerinde yer almasının yukarıda bahsettiğimiz gibi farklı avantajlar yarattığını belirtmeliyiz.

Kullanıcılar bu yorumların tümünü okumayacaklardır. Sadece ürün hakkında belli bir fikir almak için bu yorumlar arasından belli başlı yorumları okumayı tercih edecektir.

Negatif yorumlar güvenilirliğinizin de artmasına yardımcı olur

Hiçbir firmanın tüm tüketicileri memnun etmesi söz konusu değil. Ürünle ilgili olmasa da kimi zaman alınan hizmetler, satın alma sürecinde yaşanan problemler, kargo teslimat sorunları gibi birçok farklı nedenden dolayı müşteri şikayetleri olabilir. Bu da aslında firmanın farklı kesimden kitlelere ulaştığını göstermekte.

Sayfa üzerinde sadece olumlu yorumların yer alması, ziyaretçilerin firmaya karşı çekimser yaklaşmasına neden olabilir; çünkü çok fazla sayıda olumlu yorumun olması ve negatif yorumların burada yer almaması, bu olumlu yorumların sahte olabileceği hissiyatını doğuracaktır. Bu da marka imajınıza zarar verebilecek bir durumdur.

Ürün sayfalarında olumsuz yorumların olması, bu yorumların da güvenilir olacağını gösterecek bir faktör olduğundan dolayı, tüketicilerin firmalara yaklaşımı da daha pozitif olacaktır.

Bunun yanı kullanıcı yorumlarını okuyan ziyaretçileriniz siteniz üzerinde de daha fazla vakit geçirirler. Bu da oturum başına sayfada geçirilen süreyi artıracağı için SEO performansınızı artırmanıza da yardımcı olur. Google, kullanıcıların sitede geçirdikleri süreyi de değerlendirme kriteri olarak ele aldığı için, bu da aslında siteniz için artı bir değer olacaktır.

Olumsuz yorumlar müşterilerinizle ilişkilerinizi güçlendirmek için bir fırsattır

Herhangi bir memnuniyetsizliğini dile getiren müşterilerinizle iletişime geçmeniz bu müşterileri geri kazanmanız için önemli bir adımdır. Ürün sayfalarında olumsuz yorum bırakan müşterilerinizi bu nedenle yakından takip etmeniz gerekiyor. Negatif yorumlar sonrasında bu kişilere bire bir ulaşarak, onların sorunlarını çözmek için adımlar atabilir, sorunun asıl kaynağını öğrenebilir ve bu müşterinin zararını karşılamak için neler yapabileceğinizi konuşabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlar gerçek sadık müşteri kitleleri oluşturmanıza da yardımcı olur. Herhangi bir sorun sonrasında müşterileriniz onlarla takından ilgilenmenizden memnun olacaklardır ve onların sorunlarını çözmeniz durumunda da markanıza daha fazla güvenmeye başlayacaklardır.

Nerelerde yanlış yaptığınızı görebilirsiniz

Negatif yorumlar aynı zamanda yeni stratejiler geliştirme konusunda size bazı fikirler sunacaktır. Müşterilerinizin şikayetçi oldukları konuları gözlemleyerek, işinizde nerelerde yanlış yaptığınız ve müşterileri memnun edemediğinizi görebilirsiniz. Özellikle sık yaşanan problemleri göz önünde bulundurarak, bu sorunlu konuları düzeltmek için ne gib atılımlar yapabileceğiniz konusunda yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan