SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?

7 Eylül 2018
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve marka ile ilgili neler düşündüklerini görmenin yanı sıra yaptığınız işi geliştirmek için de bu olumsuz yorumlar size fikir verebilir. Bu rehberimizde de olumsuz yorumları SEO ve strateji geliştirmek için nasıl kullanabileceğinizi ele alacağız.

Negatif yorumlar genel yorum sayısının artmasını sağlar

Ürün sayfalarında mümkün olduğunca çok yorum olması idealdir. Tabii ki olumlu yorumların daha fazla olması iyi bir seçenektir; ancak birkaç tane olumlu yorum olmasındansa arada bazı olumsuz yorumların da olması, genel olarak ürüne yapılan yorum sayısının artmasını sağlar. İşin arama motoru tarafına bakacak olursak da Google, arama sorgularında bir ürünün kaç tane yorum aldığını gösteriyor. Buradaki yorum sayısının yüksek olması, aslında marka için bir sosyal kanıt niteliği de taşıyor. Ürünle ilgili fazla yorum yapılmış olduğunun görüntülenmesi diğer kullanıcıların otomatik olarak, markanın ve ürünün bilinir olduğun görmelerini sağlıyor. Bu da kullanıcıların bu linke tıklama ihtimalini de artırıyor. Olumsuz yorumların SEO çalışmalarına doğrudan nasıl bir etkisi olduğu bilinmiyor; ancak bu yorumların sayfanız üzerinde yer almasının yukarıda bahsettiğimiz gibi farklı avantajlar yarattığını belirtmeliyiz. Kullanıcılar bu yorumların tümünü okumayacaklardır. Sadece ürün hakkında belli bir fikir almak için bu yorumlar arasından belli başlı yorumları okumayı tercih edecektir.

Negatif yorumlar güvenilirliğinizin de artmasına yardımcı olur

Hiçbir firmanın tüm tüketicileri memnun etmesi söz konusu değil. Ürünle ilgili olmasa da kimi zaman alınan hizmetler, satın alma sürecinde yaşanan problemler, kargo teslimat sorunları gibi birçok farklı nedenden dolayı müşteri şikayetleri olabilir. Bu da aslında firmanın farklı kesimden kitlelere ulaştığını göstermekte. Sayfa üzerinde sadece olumlu yorumların yer alması, ziyaretçilerin firmaya karşı çekimser yaklaşmasına neden olabilir; çünkü çok fazla sayıda olumlu yorumun olması ve negatif yorumların burada yer almaması, bu olumlu yorumların sahte olabileceği hissiyatını doğuracaktır. Bu da marka imajınıza zarar verebilecek bir durumdur. Ürün sayfalarında olumsuz yorumların olması, bu yorumların da güvenilir olacağını gösterecek bir faktör olduğundan dolayı, tüketicilerin firmalara yaklaşımı da daha pozitif olacaktır. Bunun yanı kullanıcı yorumlarını okuyan ziyaretçileriniz siteniz üzerinde de daha fazla vakit geçirirler. Bu da oturum başına sayfada geçirilen süreyi artıracağı için SEO performansınızı artırmanıza da yardımcı olur. Google, kullanıcıların sitede geçirdikleri süreyi de değerlendirme kriteri olarak ele aldığı için, bu da aslında siteniz için artı bir değer olacaktır.

Olumsuz yorumlar müşterilerinizle ilişkilerinizi güçlendirmek için bir fırsattır

Herhangi bir memnuniyetsizliğini dile getiren müşterilerinizle iletişime geçmeniz bu müşterileri geri kazanmanız için önemli bir adımdır. Ürün sayfalarında olumsuz yorum bırakan müşterilerinizi bu nedenle yakından takip etmeniz gerekiyor. Negatif yorumlar sonrasında bu kişilere bire bir ulaşarak, onların sorunlarını çözmek için adımlar atabilir, sorunun asıl kaynağını öğrenebilir ve bu müşterinin zararını karşılamak için neler yapabileceğinizi konuşabilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar gerçek sadık müşteri kitleleri oluşturmanıza da yardımcı olur. Herhangi bir sorun sonrasında müşterileriniz onlarla takından ilgilenmenizden memnun olacaklardır ve onların sorunlarını çözmeniz durumunda da markanıza daha fazla güvenmeye başlayacaklardır.

Nerelerde yanlış yaptığınızı görebilirsiniz

Negatif yorumlar aynı zamanda yeni stratejiler geliştirme konusunda size bazı fikirler sunacaktır. Müşterilerinizin şikayetçi oldukları konuları gözlemleyerek, işinizde nerelerde yanlış yaptığınız ve müşterileri memnun edemediğinizi görebilirsiniz. Özellikle sık yaşanan problemleri göz önünde bulundurarak, bu sorunlu konuları düzeltmek için ne gib atılımlar yapabileceğiniz konusunda yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir?  Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir? Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapma fikrine dayanan e-ihracat işlemleri, günümüzde pek çok farklı sebeple oldukça cazip bir ticari faaliyet kimliği kazanmıştır. Mikro ihracat gibi gümrük süreçlerini hızlandıran ve...
19 Mayıs 2022
Markethinkers
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, her geçen gün daha önemli hâle gelen ve pek çok girişimcinin ilgisini çeken bir iş sahası olarak değerlendirilebilir. İnternetten ürün ya da hizmet satma fikrine dayanan bu faaliyet, ilk etapta ülke içine yönelik...
22 Nisan 2022
Markethinkers
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Markalaşma, günümüzün yoğun rekabet ortamında büyük önem kazanan bir kavramdır. Başarılı bir markalaşma süreci yürüten firmaların pazarda daha büyük bir paya sahip olacağı, hedef kitlelerine ulaşma konusunda daha yüksek bir...
25 Ocak 2022
Markethinkers
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen bir...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın