fbpx

SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?

7 Eylül 2018
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?

Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve marka ile ilgili neler düşündüklerini görmenin yanı sıra yaptığınız işi geliştirmek için de bu olumsuz yorumlar size fikir verebilir. Bu rehberimizde de olumsuz yorumları SEO ve strateji geliştirmek için nasıl kullanabileceğinizi ele alacağız.

Negatif yorumlar genel yorum sayısının artmasını sağlar

Ürün sayfalarında mümkün olduğunca çok yorum olması idealdir. Tabii ki olumlu yorumların daha fazla olması iyi bir seçenektir; ancak birkaç tane olumlu yorum olmasındansa arada bazı olumsuz yorumların da olması, genel olarak ürüne yapılan yorum sayısının artmasını sağlar.

İşin arama motoru tarafına bakacak olursak da Google, arama sorgularında bir ürünün kaç tane yorum aldığını gösteriyor. Buradaki yorum sayısının yüksek olması, aslında marka için bir sosyal kanıt niteliği de taşıyor. Ürünle ilgili fazla yorum yapılmış olduğunun görüntülenmesi diğer kullanıcıların otomatik olarak, markanın ve ürünün bilinir olduğun görmelerini sağlıyor. Bu da kullanıcıların bu linke tıklama ihtimalini de artırıyor.

Olumsuz yorumların SEO çalışmalarına doğrudan nasıl bir etkisi olduğu bilinmiyor; ancak bu yorumların sayfanız üzerinde yer almasının yukarıda bahsettiğimiz gibi farklı avantajlar yarattığını belirtmeliyiz.

Kullanıcılar bu yorumların tümünü okumayacaklardır. Sadece ürün hakkında belli bir fikir almak için bu yorumlar arasından belli başlı yorumları okumayı tercih edecektir.

Negatif yorumlar güvenilirliğinizin de artmasına yardımcı olur

Hiçbir firmanın tüm tüketicileri memnun etmesi söz konusu değil. Ürünle ilgili olmasa da kimi zaman alınan hizmetler, satın alma sürecinde yaşanan problemler, kargo teslimat sorunları gibi birçok farklı nedenden dolayı müşteri şikayetleri olabilir. Bu da aslında firmanın farklı kesimden kitlelere ulaştığını göstermekte.

Sayfa üzerinde sadece olumlu yorumların yer alması, ziyaretçilerin firmaya karşı çekimser yaklaşmasına neden olabilir; çünkü çok fazla sayıda olumlu yorumun olması ve negatif yorumların burada yer almaması, bu olumlu yorumların sahte olabileceği hissiyatını doğuracaktır. Bu da marka imajınıza zarar verebilecek bir durumdur.

Ürün sayfalarında olumsuz yorumların olması, bu yorumların da güvenilir olacağını gösterecek bir faktör olduğundan dolayı, tüketicilerin firmalara yaklaşımı da daha pozitif olacaktır.

Bunun yanı kullanıcı yorumlarını okuyan ziyaretçileriniz siteniz üzerinde de daha fazla vakit geçirirler. Bu da oturum başına sayfada geçirilen süreyi artıracağı için SEO performansınızı artırmanıza da yardımcı olur. Google, kullanıcıların sitede geçirdikleri süreyi de değerlendirme kriteri olarak ele aldığı için, bu da aslında siteniz için artı bir değer olacaktır.

Olumsuz yorumlar müşterilerinizle ilişkilerinizi güçlendirmek için bir fırsattır

Herhangi bir memnuniyetsizliğini dile getiren müşterilerinizle iletişime geçmeniz bu müşterileri geri kazanmanız için önemli bir adımdır. Ürün sayfalarında olumsuz yorum bırakan müşterilerinizi bu nedenle yakından takip etmeniz gerekiyor. Negatif yorumlar sonrasında bu kişilere bire bir ulaşarak, onların sorunlarını çözmek için adımlar atabilir, sorunun asıl kaynağını öğrenebilir ve bu müşterinin zararını karşılamak için neler yapabileceğinizi konuşabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlar gerçek sadık müşteri kitleleri oluşturmanıza da yardımcı olur. Herhangi bir sorun sonrasında müşterileriniz onlarla takından ilgilenmenizden memnun olacaklardır ve onların sorunlarını çözmeniz durumunda da markanıza daha fazla güvenmeye başlayacaklardır.

Nerelerde yanlış yaptığınızı görebilirsiniz

Negatif yorumlar aynı zamanda yeni stratejiler geliştirme konusunda size bazı fikirler sunacaktır. Müşterilerinizin şikayetçi oldukları konuları gözlemleyerek, işinizde nerelerde yanlış yaptığınız ve müşterileri memnun edemediğinizi görebilirsiniz. Özellikle sık yaşanan problemleri göz önünde bulundurarak, bu sorunlu konuları düzeltmek için ne gib atılımlar yapabileceğiniz konusunda yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers