SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?

7 Eylül 2018
Sinan Oypan

Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve marka ile ilgili neler düşündüklerini görmenin yanı sıra yaptığınız işi geliştirmek için de bu olumsuz yorumlar size fikir verebilir. Bu rehberimizde de olumsuz yorumları SEO ve strateji geliştirmek için nasıl kullanabileceğinizi ele alacağız.

Negatif yorumlar genel yorum sayısının artmasını sağlar

Ürün sayfalarında mümkün olduğunca çok yorum olması idealdir. Tabii ki olumlu yorumların daha fazla olması iyi bir seçenektir; ancak birkaç tane olumlu yorum olmasındansa arada bazı olumsuz yorumların da olması, genel olarak ürüne yapılan yorum sayısının artmasını sağlar.

İşin arama motoru tarafına bakacak olursak da Google, arama sorgularında bir ürünün kaç tane yorum aldığını gösteriyor. Buradaki yorum sayısının yüksek olması, aslında marka için bir sosyal kanıt niteliği de taşıyor. Ürünle ilgili fazla yorum yapılmış olduğunun görüntülenmesi diğer kullanıcıların otomatik olarak, markanın ve ürünün bilinir olduğun görmelerini sağlıyor. Bu da kullanıcıların bu linke tıklama ihtimalini de artırıyor.

Olumsuz yorumların SEO çalışmalarına doğrudan nasıl bir etkisi olduğu bilinmiyor; ancak bu yorumların sayfanız üzerinde yer almasının yukarıda bahsettiğimiz gibi farklı avantajlar yarattığını belirtmeliyiz.

Kullanıcılar bu yorumların tümünü okumayacaklardır. Sadece ürün hakkında belli bir fikir almak için bu yorumlar arasından belli başlı yorumları okumayı tercih edecektir.

Negatif yorumlar güvenilirliğinizin de artmasına yardımcı olur

Hiçbir firmanın tüm tüketicileri memnun etmesi söz konusu değil. Ürünle ilgili olmasa da kimi zaman alınan hizmetler, satın alma sürecinde yaşanan problemler, kargo teslimat sorunları gibi birçok farklı nedenden dolayı müşteri şikayetleri olabilir. Bu da aslında firmanın farklı kesimden kitlelere ulaştığını göstermekte.

Sayfa üzerinde sadece olumlu yorumların yer alması, ziyaretçilerin firmaya karşı çekimser yaklaşmasına neden olabilir; çünkü çok fazla sayıda olumlu yorumun olması ve negatif yorumların burada yer almaması, bu olumlu yorumların sahte olabileceği hissiyatını doğuracaktır. Bu da marka imajınıza zarar verebilecek bir durumdur.

Ürün sayfalarında olumsuz yorumların olması, bu yorumların da güvenilir olacağını gösterecek bir faktör olduğundan dolayı, tüketicilerin firmalara yaklaşımı da daha pozitif olacaktır.

Bunun yanı kullanıcı yorumlarını okuyan ziyaretçileriniz siteniz üzerinde de daha fazla vakit geçirirler. Bu da oturum başına sayfada geçirilen süreyi artıracağı için SEO performansınızı artırmanıza da yardımcı olur. Google, kullanıcıların sitede geçirdikleri süreyi de değerlendirme kriteri olarak ele aldığı için, bu da aslında siteniz için artı bir değer olacaktır.

Olumsuz yorumlar müşterilerinizle ilişkilerinizi güçlendirmek için bir fırsattır

Herhangi bir memnuniyetsizliğini dile getiren müşterilerinizle iletişime geçmeniz bu müşterileri geri kazanmanız için önemli bir adımdır. Ürün sayfalarında olumsuz yorum bırakan müşterilerinizi bu nedenle yakından takip etmeniz gerekiyor. Negatif yorumlar sonrasında bu kişilere bire bir ulaşarak, onların sorunlarını çözmek için adımlar atabilir, sorunun asıl kaynağını öğrenebilir ve bu müşterinin zararını karşılamak için neler yapabileceğinizi konuşabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlar gerçek sadık müşteri kitleleri oluşturmanıza da yardımcı olur. Herhangi bir sorun sonrasında müşterileriniz onlarla takından ilgilenmenizden memnun olacaklardır ve onların sorunlarını çözmeniz durumunda da markanıza daha fazla güvenmeye başlayacaklardır.

Nerelerde yanlış yaptığınızı görebilirsiniz

Negatif yorumlar aynı zamanda yeni stratejiler geliştirme konusunda size bazı fikirler sunacaktır. Müşterilerinizin şikayetçi oldukları konuları gözlemleyerek, işinizde nerelerde yanlış yaptığınız ve müşterileri memnun edemediğinizi görebilirsiniz. Özellikle sık yaşanan problemleri göz önünde bulundurarak, bu sorunlu konuları düzeltmek için ne gib atılımlar yapabileceğiniz konusunda yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan