SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?

7 Eylül 2018
Sinan Oypan

Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve marka ile ilgili neler düşündüklerini görmenin yanı sıra yaptığınız işi geliştirmek için de bu olumsuz yorumlar size fikir verebilir. Bu rehberimizde de olumsuz yorumları SEO ve strateji geliştirmek için nasıl kullanabileceğinizi ele alacağız.

Negatif yorumlar genel yorum sayısının artmasını sağlar

Ürün sayfalarında mümkün olduğunca çok yorum olması idealdir. Tabii ki olumlu yorumların daha fazla olması iyi bir seçenektir; ancak birkaç tane olumlu yorum olmasındansa arada bazı olumsuz yorumların da olması, genel olarak ürüne yapılan yorum sayısının artmasını sağlar.

İşin arama motoru tarafına bakacak olursak da Google, arama sorgularında bir ürünün kaç tane yorum aldığını gösteriyor. Buradaki yorum sayısının yüksek olması, aslında marka için bir sosyal kanıt niteliği de taşıyor. Ürünle ilgili fazla yorum yapılmış olduğunun görüntülenmesi diğer kullanıcıların otomatik olarak, markanın ve ürünün bilinir olduğun görmelerini sağlıyor. Bu da kullanıcıların bu linke tıklama ihtimalini de artırıyor.

Olumsuz yorumların SEO çalışmalarına doğrudan nasıl bir etkisi olduğu bilinmiyor; ancak bu yorumların sayfanız üzerinde yer almasının yukarıda bahsettiğimiz gibi farklı avantajlar yarattığını belirtmeliyiz.

Kullanıcılar bu yorumların tümünü okumayacaklardır. Sadece ürün hakkında belli bir fikir almak için bu yorumlar arasından belli başlı yorumları okumayı tercih edecektir.

Negatif yorumlar güvenilirliğinizin de artmasına yardımcı olur

Hiçbir firmanın tüm tüketicileri memnun etmesi söz konusu değil. Ürünle ilgili olmasa da kimi zaman alınan hizmetler, satın alma sürecinde yaşanan problemler, kargo teslimat sorunları gibi birçok farklı nedenden dolayı müşteri şikayetleri olabilir. Bu da aslında firmanın farklı kesimden kitlelere ulaştığını göstermekte.

Sayfa üzerinde sadece olumlu yorumların yer alması, ziyaretçilerin firmaya karşı çekimser yaklaşmasına neden olabilir; çünkü çok fazla sayıda olumlu yorumun olması ve negatif yorumların burada yer almaması, bu olumlu yorumların sahte olabileceği hissiyatını doğuracaktır. Bu da marka imajınıza zarar verebilecek bir durumdur.

Ürün sayfalarında olumsuz yorumların olması, bu yorumların da güvenilir olacağını gösterecek bir faktör olduğundan dolayı, tüketicilerin firmalara yaklaşımı da daha pozitif olacaktır.

Bunun yanı kullanıcı yorumlarını okuyan ziyaretçileriniz siteniz üzerinde de daha fazla vakit geçirirler. Bu da oturum başına sayfada geçirilen süreyi artıracağı için SEO performansınızı artırmanıza da yardımcı olur. Google, kullanıcıların sitede geçirdikleri süreyi de değerlendirme kriteri olarak ele aldığı için, bu da aslında siteniz için artı bir değer olacaktır.

Olumsuz yorumlar müşterilerinizle ilişkilerinizi güçlendirmek için bir fırsattır

Herhangi bir memnuniyetsizliğini dile getiren müşterilerinizle iletişime geçmeniz bu müşterileri geri kazanmanız için önemli bir adımdır. Ürün sayfalarında olumsuz yorum bırakan müşterilerinizi bu nedenle yakından takip etmeniz gerekiyor. Negatif yorumlar sonrasında bu kişilere bire bir ulaşarak, onların sorunlarını çözmek için adımlar atabilir, sorunun asıl kaynağını öğrenebilir ve bu müşterinin zararını karşılamak için neler yapabileceğinizi konuşabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlar gerçek sadık müşteri kitleleri oluşturmanıza da yardımcı olur. Herhangi bir sorun sonrasında müşterileriniz onlarla takından ilgilenmenizden memnun olacaklardır ve onların sorunlarını çözmeniz durumunda da markanıza daha fazla güvenmeye başlayacaklardır.

Nerelerde yanlış yaptığınızı görebilirsiniz

Negatif yorumlar aynı zamanda yeni stratejiler geliştirme konusunda size bazı fikirler sunacaktır. Müşterilerinizin şikayetçi oldukları konuları gözlemleyerek, işinizde nerelerde yanlış yaptığınız ve müşterileri memnun edemediğinizi görebilirsiniz. Özellikle sık yaşanan problemleri göz önünde bulundurarak, bu sorunlu konuları düzeltmek için ne gib atılımlar yapabileceğiniz konusunda yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan