Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm

21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve sosyal medya pazarlama (SMM) da bulunuyor. E-ticaret firmaları için SEO ne kadar önemliyse, sosyal medya pazarlama da bir o kadar önemlidir. Bu iki çalışmanın beraber yürütülmesi ise yapılan dijital pazarlama çalışmalarının etkinliğini artırır. Dün SEO ve SMM konusuna bir giriş yapmış ve SEO’nun öneminden bahsetmiştik. Bugünkü yazımızda ise SMM’in önemine ve neden bu iki çalışmanın bir arada yürütülmesi gerektiğinden bahsedeceğiz. Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya yönetimi ve sosyal medya pazarlama beraber yapılan iki çalışmadır. Biri olmadan diğeri de olmaz. E-ticaret firmaları reklam ve pazarlama çalışmalarında kullanıcıların aktif bir şekilde yer aldıkları sosyal mecraları kullanıyorlar. Sosyal mecraların reklam seçenekleri de bu çalışmaları daha da kolaylaştırıyor. Organik olarak büyüme ve erişimin sosyal mecralar tarafından kısıtlanması, markaları ücretli reklamlara biraz daha yöneltmeye başladı. Bu sebeple de sosyal medya pazarlama strateji geliştirmek ve bunu doğru bir şekilde uygulamak bir hayli önemli hale geldi. Günümüzde Türkiye’deki kullanıcıların aktif olduğu birçok sosyal mecra bulunuyor. Facebook, Instagram, Youtube, Twitter ve Snapchat bu uygulamaların başında geliyor. Kullanıcı tabanının ve popülerliklerinin fazla olması nedeniyle de marka bu platformları reklam ve pazarlama amacıyla kullanıyorlar. Doğru hedef kitle seçimleri yapılarak oluşturulan reklam kampanyaları, markaların hitap ettikleri kitleleri büyütmelerin yardımcı olurken, ürün ve hizmetlerini de daha geniş kitlelere tanıtmalarına yardımcı oluyor. Bunlara ek olarak kullanıcılarla etkileşim ve iletişime geçmek için de sosyal medya oldukça etkili bir araç.

SEO ve sosyal medya pazarlamanın ilişkisi

Sosyal medya pazarlamanın SEO ile ilgili ilişkisine baktığımızda ise Facebook, Twitter, Google+, Youtube ve Pinterest gibi platformlarda paylaşılan içerikler, arama motorlarında da indeksleniyor. Bu sebeple de içeriklerde doğru anahtar kelimeleri kullanmak, arama sorgularında içeriklerin öne çıkmasına yardımcı olur. İçeriklerinizde anahtar kelimeler kullanmaya bu sebeple özen göstermeniz gerekir. Buna ek olarak arama sorgularında etkileşimi yüksek olan içerikler de öne çıkartılıyor. Etkileşim oranlarınızı yükseltmeniz arama sorgularında içeriklerinizin daha ön planda görünmesini sağlar. Arama sorguları ile bu içeriklere ulaşılması hem sosyal hesaplarınızın keşfedilmesini sağlar hem de bu yolla internet sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Sosyal medyanın SEO ile ilgili bir diğer ilişkisi de sosyal mecralarda e-ticaret sitenizle ilgili linkler paylaştığınızda, sitenizin görünürlüğünü de artırır ve arama motorlarında bu linklerin daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olursunuz.

Doğru stratejiyi oluşturmak

Dijital pazarlamada stratejilerinizi belirlerken SEO ve SMM’i beraber kullanmaya dikkat etmeniz gerekir. Site üzerinde gerekli SEO çalışmalarını yaptıktan sonra, sosyal medya pazarlamanızda da site üzerindeki içeriklerinizi öne çıkartacak içerikler oluşturabilirsiniz. Bu bir ürün sayfası olabilir ya da bir blog yazısı olabilir. Önemli olan site üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarını sosyal mecralarda da öne çıkartabilmek. Sitenizi doğru bir şekilde indeksledikten sonra, sosyal medya hesaplarınızdaki içerikleri de arama motorları için iyi bir şekilde indekslemeniz gerekir. Sosyal medya içeriklerinizi indekslerken, paylaşımlarınızda önemli anahtar kelimeleri kullanmak ve paylaşım başına olan etkileşim oranlarınızı artırmanız oldukça önemlidir. Etkileşimi yüksek hesapların arama motorlarında da görünürlüğünü daha fazla olacaktır. Bunu sağlamak için de doğru bir sosyal medya yönetiminin yapılması gerekir. SEO stratejileri ve sosyal medya yönetimi ile ilgili detaylı bilgiler almak için aşağıdaki rehberlerimize göz atabilirsiniz. Sosyal medya yönetim rehberleri Arama motoru optimizasyonu rehberleri
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon, e-ticaret siteniz için işleri önemli ölçüde kolaylaştıran bir sistemdir. E-ticaret sitenizi daha efektif bir şekilde kullanmak istiyorsanız, bu sistemlerden yararlanmanız gerekir. Tabii önce entegrasyon nedir, ne değildir...
4 Şubat 2022
Markethinkers
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternette En Çok Satılan Ürünler
İnternette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani Türkçesiyle...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir rol...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın