fbpx

Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm

21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm

E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve sosyal medya pazarlama (SMM) da bulunuyor.

E-ticaret firmaları için SEO ne kadar önemliyse, sosyal medya pazarlama da bir o kadar önemlidir. Bu iki çalışmanın beraber yürütülmesi ise yapılan dijital pazarlama çalışmalarının etkinliğini artırır. Dün SEO ve SMM konusuna bir giriş yapmış ve SEO’nun öneminden bahsetmiştik. Bugünkü yazımızda ise SMM’in önemine ve neden bu iki çalışmanın bir arada yürütülmesi gerektiğinden bahsedeceğiz.

Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya yönetimi ve sosyal medya pazarlama beraber yapılan iki çalışmadır. Biri olmadan diğeri de olmaz. E-ticaret firmaları reklam ve pazarlama çalışmalarında kullanıcıların aktif bir şekilde yer aldıkları sosyal mecraları kullanıyorlar. Sosyal mecraların reklam seçenekleri de bu çalışmaları daha da kolaylaştırıyor.

Organik olarak büyüme ve erişimin sosyal mecralar tarafından kısıtlanması, markaları ücretli reklamlara biraz daha yöneltmeye başladı. Bu sebeple de sosyal medya pazarlama strateji geliştirmek ve bunu doğru bir şekilde uygulamak bir hayli önemli hale geldi.

Günümüzde Türkiye’deki kullanıcıların aktif olduğu birçok sosyal mecra bulunuyor. Facebook, Instagram, Youtube, Twitter ve Snapchat bu uygulamaların başında geliyor. Kullanıcı tabanının ve popülerliklerinin fazla olması nedeniyle de marka bu platformları reklam ve pazarlama amacıyla kullanıyorlar.

Doğru hedef kitle seçimleri yapılarak oluşturulan reklam kampanyaları, markaların hitap ettikleri kitleleri büyütmelerin yardımcı olurken, ürün ve hizmetlerini de daha geniş kitlelere tanıtmalarına yardımcı oluyor. Bunlara ek olarak kullanıcılarla etkileşim ve iletişime geçmek için de sosyal medya oldukça etkili bir araç.

SEO ve sosyal medya pazarlamanın ilişkisi

Sosyal medya pazarlamanın SEO ile ilgili ilişkisine baktığımızda ise Facebook, Twitter, Google+, Youtube ve Pinterest gibi platformlarda paylaşılan içerikler, arama motorlarında da indeksleniyor. Bu sebeple de içeriklerde doğru anahtar kelimeleri kullanmak, arama sorgularında içeriklerin öne çıkmasına yardımcı olur. İçeriklerinizde anahtar kelimeler kullanmaya bu sebeple özen göstermeniz gerekir.

Buna ek olarak arama sorgularında etkileşimi yüksek olan içerikler de öne çıkartılıyor. Etkileşim oranlarınızı yükseltmeniz arama sorgularında içeriklerinizin daha ön planda görünmesini sağlar. Arama sorguları ile bu içeriklere ulaşılması hem sosyal hesaplarınızın keşfedilmesini sağlar hem de bu yolla internet sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Sosyal medyanın SEO ile ilgili bir diğer ilişkisi de sosyal mecralarda e-ticaret sitenizle ilgili linkler paylaştığınızda, sitenizin görünürlüğünü de artırır ve arama motorlarında bu linklerin daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olursunuz.

Doğru stratejiyi oluşturmak

Dijital pazarlamada stratejilerinizi belirlerken SEO ve SMM’i beraber kullanmaya dikkat etmeniz gerekir. Site üzerinde gerekli SEO çalışmalarını yaptıktan sonra, sosyal medya pazarlamanızda da site üzerindeki içeriklerinizi öne çıkartacak içerikler oluşturabilirsiniz. Bu bir ürün sayfası olabilir ya da bir blog yazısı olabilir. Önemli olan site üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarını sosyal mecralarda da öne çıkartabilmek.

Sitenizi doğru bir şekilde indeksledikten sonra, sosyal medya hesaplarınızdaki içerikleri de arama motorları için iyi bir şekilde indekslemeniz gerekir. Sosyal medya içeriklerinizi indekslerken, paylaşımlarınızda önemli anahtar kelimeleri kullanmak ve paylaşım başına olan etkileşim oranlarınızı artırmanız oldukça önemlidir. Etkileşimi yüksek hesapların arama motorlarında da görünürlüğünü daha fazla olacaktır. Bunu sağlamak için de doğru bir sosyal medya yönetiminin yapılması gerekir.

SEO stratejileri ve sosyal medya yönetimi ile ilgili detaylı bilgiler almak için aşağıdaki rehberlerimize göz atabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

Arama motoru optimizasyonu rehberleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan