Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm

21 Eylül 2017
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve sosyal medya pazarlama (SMM) da bulunuyor.

E-ticaret firmaları için SEO ne kadar önemliyse, sosyal medya pazarlama da bir o kadar önemlidir. Bu iki çalışmanın beraber yürütülmesi ise yapılan dijital pazarlama çalışmalarının etkinliğini artırır. Dün SEO ve SMM konusuna bir giriş yapmış ve SEO’nun öneminden bahsetmiştik. Bugünkü yazımızda ise SMM’in önemine ve neden bu iki çalışmanın bir arada yürütülmesi gerektiğinden bahsedeceğiz.

Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya yönetimi ve sosyal medya pazarlama beraber yapılan iki çalışmadır. Biri olmadan diğeri de olmaz. E-ticaret firmaları reklam ve pazarlama çalışmalarında kullanıcıların aktif bir şekilde yer aldıkları sosyal mecraları kullanıyorlar. Sosyal mecraların reklam seçenekleri de bu çalışmaları daha da kolaylaştırıyor.

Organik olarak büyüme ve erişimin sosyal mecralar tarafından kısıtlanması, markaları ücretli reklamlara biraz daha yöneltmeye başladı. Bu sebeple de sosyal medya pazarlama strateji geliştirmek ve bunu doğru bir şekilde uygulamak bir hayli önemli hale geldi.

Günümüzde Türkiye’deki kullanıcıların aktif olduğu birçok sosyal mecra bulunuyor. Facebook, Instagram, Youtube, Twitter ve Snapchat bu uygulamaların başında geliyor. Kullanıcı tabanının ve popülerliklerinin fazla olması nedeniyle de marka bu platformları reklam ve pazarlama amacıyla kullanıyorlar.

Doğru hedef kitle seçimleri yapılarak oluşturulan reklam kampanyaları, markaların hitap ettikleri kitleleri büyütmelerin yardımcı olurken, ürün ve hizmetlerini de daha geniş kitlelere tanıtmalarına yardımcı oluyor. Bunlara ek olarak kullanıcılarla etkileşim ve iletişime geçmek için de sosyal medya oldukça etkili bir araç.

SEO ve sosyal medya pazarlamanın ilişkisi

Sosyal medya pazarlamanın SEO ile ilgili ilişkisine baktığımızda ise Facebook, Twitter, Google+, Youtube ve Pinterest gibi platformlarda paylaşılan içerikler, arama motorlarında da indeksleniyor. Bu sebeple de içeriklerde doğru anahtar kelimeleri kullanmak, arama sorgularında içeriklerin öne çıkmasına yardımcı olur. İçeriklerinizde anahtar kelimeler kullanmaya bu sebeple özen göstermeniz gerekir.

Buna ek olarak arama sorgularında etkileşimi yüksek olan içerikler de öne çıkartılıyor. Etkileşim oranlarınızı yükseltmeniz arama sorgularında içeriklerinizin daha ön planda görünmesini sağlar. Arama sorguları ile bu içeriklere ulaşılması hem sosyal hesaplarınızın keşfedilmesini sağlar hem de bu yolla internet sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Sosyal medyanın SEO ile ilgili bir diğer ilişkisi de sosyal mecralarda e-ticaret sitenizle ilgili linkler paylaştığınızda, sitenizin görünürlüğünü de artırır ve arama motorlarında bu linklerin daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olursunuz.

Doğru stratejiyi oluşturmak

Dijital pazarlamada stratejilerinizi belirlerken SEO ve SMM’i beraber kullanmaya dikkat etmeniz gerekir. Site üzerinde gerekli SEO çalışmalarını yaptıktan sonra, sosyal medya pazarlamanızda da site üzerindeki içeriklerinizi öne çıkartacak içerikler oluşturabilirsiniz. Bu bir ürün sayfası olabilir ya da bir blog yazısı olabilir. Önemli olan site üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarını sosyal mecralarda da öne çıkartabilmek.

Sitenizi doğru bir şekilde indeksledikten sonra, sosyal medya hesaplarınızdaki içerikleri de arama motorları için iyi bir şekilde indekslemeniz gerekir. Sosyal medya içeriklerinizi indekslerken, paylaşımlarınızda önemli anahtar kelimeleri kullanmak ve paylaşım başına olan etkileşim oranlarınızı artırmanız oldukça önemlidir. Etkileşimi yüksek hesapların arama motorlarında da görünürlüğünü daha fazla olacaktır. Bunu sağlamak için de doğru bir sosyal medya yönetiminin yapılması gerekir.

SEO stratejileri ve sosyal medya yönetimi ile ilgili detaylı bilgiler almak için aşağıdaki rehberlerimize göz atabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

Arama motoru optimizasyonu rehberleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan