Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm

21 Eylül 2017
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve sosyal medya pazarlama (SMM) da bulunuyor.

E-ticaret firmaları için SEO ne kadar önemliyse, sosyal medya pazarlama da bir o kadar önemlidir. Bu iki çalışmanın beraber yürütülmesi ise yapılan dijital pazarlama çalışmalarının etkinliğini artırır. Dün SEO ve SMM konusuna bir giriş yapmış ve SEO’nun öneminden bahsetmiştik. Bugünkü yazımızda ise SMM’in önemine ve neden bu iki çalışmanın bir arada yürütülmesi gerektiğinden bahsedeceğiz.

Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya yönetimi ve sosyal medya pazarlama beraber yapılan iki çalışmadır. Biri olmadan diğeri de olmaz. E-ticaret firmaları reklam ve pazarlama çalışmalarında kullanıcıların aktif bir şekilde yer aldıkları sosyal mecraları kullanıyorlar. Sosyal mecraların reklam seçenekleri de bu çalışmaları daha da kolaylaştırıyor.

Organik olarak büyüme ve erişimin sosyal mecralar tarafından kısıtlanması, markaları ücretli reklamlara biraz daha yöneltmeye başladı. Bu sebeple de sosyal medya pazarlama strateji geliştirmek ve bunu doğru bir şekilde uygulamak bir hayli önemli hale geldi.

Günümüzde Türkiye’deki kullanıcıların aktif olduğu birçok sosyal mecra bulunuyor. Facebook, Instagram, Youtube, Twitter ve Snapchat bu uygulamaların başında geliyor. Kullanıcı tabanının ve popülerliklerinin fazla olması nedeniyle de marka bu platformları reklam ve pazarlama amacıyla kullanıyorlar.

Doğru hedef kitle seçimleri yapılarak oluşturulan reklam kampanyaları, markaların hitap ettikleri kitleleri büyütmelerin yardımcı olurken, ürün ve hizmetlerini de daha geniş kitlelere tanıtmalarına yardımcı oluyor. Bunlara ek olarak kullanıcılarla etkileşim ve iletişime geçmek için de sosyal medya oldukça etkili bir araç.

SEO ve sosyal medya pazarlamanın ilişkisi

Sosyal medya pazarlamanın SEO ile ilgili ilişkisine baktığımızda ise Facebook, Twitter, Google+, Youtube ve Pinterest gibi platformlarda paylaşılan içerikler, arama motorlarında da indeksleniyor. Bu sebeple de içeriklerde doğru anahtar kelimeleri kullanmak, arama sorgularında içeriklerin öne çıkmasına yardımcı olur. İçeriklerinizde anahtar kelimeler kullanmaya bu sebeple özen göstermeniz gerekir.

Buna ek olarak arama sorgularında etkileşimi yüksek olan içerikler de öne çıkartılıyor. Etkileşim oranlarınızı yükseltmeniz arama sorgularında içeriklerinizin daha ön planda görünmesini sağlar. Arama sorguları ile bu içeriklere ulaşılması hem sosyal hesaplarınızın keşfedilmesini sağlar hem de bu yolla internet sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Sosyal medyanın SEO ile ilgili bir diğer ilişkisi de sosyal mecralarda e-ticaret sitenizle ilgili linkler paylaştığınızda, sitenizin görünürlüğünü de artırır ve arama motorlarında bu linklerin daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olursunuz.

Doğru stratejiyi oluşturmak

Dijital pazarlamada stratejilerinizi belirlerken SEO ve SMM’i beraber kullanmaya dikkat etmeniz gerekir. Site üzerinde gerekli SEO çalışmalarını yaptıktan sonra, sosyal medya pazarlamanızda da site üzerindeki içeriklerinizi öne çıkartacak içerikler oluşturabilirsiniz. Bu bir ürün sayfası olabilir ya da bir blog yazısı olabilir. Önemli olan site üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarını sosyal mecralarda da öne çıkartabilmek.

Sitenizi doğru bir şekilde indeksledikten sonra, sosyal medya hesaplarınızdaki içerikleri de arama motorları için iyi bir şekilde indekslemeniz gerekir. Sosyal medya içeriklerinizi indekslerken, paylaşımlarınızda önemli anahtar kelimeleri kullanmak ve paylaşım başına olan etkileşim oranlarınızı artırmanız oldukça önemlidir. Etkileşimi yüksek hesapların arama motorlarında da görünürlüğünü daha fazla olacaktır. Bunu sağlamak için de doğru bir sosyal medya yönetiminin yapılması gerekir.

SEO stratejileri ve sosyal medya yönetimi ile ilgili detaylı bilgiler almak için aşağıdaki rehberlerimize göz atabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

Arama motoru optimizasyonu rehberleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan