Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm

20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu çalışmalar arasında yer alıyor. Ancak bu çalışmaların SEO çalışmalarıyla desteklenmesi, içeriklerin ve e-ticaret sitesinin internet üzerindeki görünürlüğünü bir hayli artırmaktadır. SEO çalışmaları artık site haricindeki platformlarda da önemli bir rol oynamakta ve bu sebeple de SEO ile SMM çalışmaları birlikte yapılmalıdır. Sosyal medya üzerindeki SEO çalışmaları, e-ticaret sitesi üzerinde yapılan SEO çalışmalarıyla desteklendiğinde iyi bir dijital pazarlama strateji ortaya çıkmaktadır.

SEO çalışmaları

SEO konusuna daha önceki rehberlerimizde oldukça detaylı bir şekilde değindik. Burada da kısaca siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarını tekrar ele alalım. URL yapısı. Site genelinde URL yapısına bir hayli dikkat etmeniz ve her sayfa için bu yapıyı iyi bir şekilde kurgulamanız gerekir. Linklerin içeriğinde anahtar kelimeleri kullanmak arama motorlarının bu sayfaları daha iyi bir şekilde indekslemesine yardımcı olmaktadır. Başlık etiketleri. E-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda h1, h2, h3 gibi başlık etiketlerini kullanmanız gerekir. Özellikle h1 etiketi bir hayli önemlidir. E-ticaret sitenizde her sayfada sadece bir tane h1 etiketi olmasına dikkat edin. Diğer başlık etiketleri birden fazla kez kullanılabilir. Görsel alt başlıkları. Görsellere açıklama metinleri ve başlıklar eklemeniz de bu içeriklerin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Sunucunuza yüklemeden önce bu görsellerin isimlerini oluşturmalı ve sunucuya yükledikten sonra bu görsellere alt başlık metinleri girmelisiniz. Sayfa yüklenme süresi. Arama motorları kullanıcıların bir siteye 2 saniye ya da daha kısa bir sürede ulaşabilmelerini isterler. Bu nedenle de hızlı yüklenen sayfalara arama sonuçlarında daha ön planda yer vermeyi seçerler. Bunun yanı sıra kullanıcılar da yavaş yüklenen sayfaları kapatabilirler. Sitenizin yavaş açılmasından kaynaklı böyle sorunlar yaşamanız, potansiyel geri dönüşleri kaçırmanıza neden olur. Site içi linkler. Site içinde linklemeler yapmak hem kullanıcıların işini kolaylaştırır hem de arama motorlarının sayfaları daha iyi bir şekilde indekslemesini sağlar. Tabii ki sayfa içi linkleme yaparken, çok abartıya kaçmamak gerekir. Benzer sayfalara çok fazla link yönlendirmesi yapmak, yarardan çok zarara neden olabilir. Sayfa içeriği. Sayfa içeriğinizin de SEO’ya büyük katkısı vardır. Kısa, kalitesiz ve kopya içerikler sayfa değerini düşürmektedir. Bu nedenle de e-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda (ürün sayfaları, hakkımızda, SSS, blog vb.) kaliteli ve özgün içerikler üretmeye özen göstermelisiniz. Metin içeriklerini uzun tutmak ve detaylı bilgiler sunmak sayfa değerinizi önemli ölçüde artırır. Backlinkler. Sayfa değerinizi artıracak bir diğer unsur ise backlinklerdir. Alan adı otoritesi ve sayfa değeri sizden yüksek olan sitelerden ve sektörünüzle ilgili olan diğer sitelerden backlinkler almak, sayfa değerinizi yükseltmektedir. Sosyal medya. Sosyal medyanın SEO konusunda birçok faydası bulunuyor. Öncelikle sosyal mecralarda paylaştığınız içeriklerde sitenizle ilgili linkleri paylaşıyor oluşunuz, sitenize yönlendirilen link sayısını artırır. Bunun yanı sıra etkileşimi yüksek sosyal medya içerikleri arama sorgularında kullanıcılara gösterilmektedir. Bu sebeple de doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve bu içeriklere etkileşim sağlamak arama sorguları üzerinden trafik elde etmenize yardımcı olur. İnceleme siteleri. Ürün inceleme ya da yorum sitelerinde yer almanız da SEO çalışmalarınıza katkı sağlar. Bu sitelerin içersinde sayfa linklerinizin bulunması dışarıdan linkler almanıza yardımcı olacağı gibi bu sayfalarla ilgili arama motorlarında yapılan arama sorgularında da sitenizle ilgili içeriklere ulaşılabilir. Bu tür sitelerde yer alıyorsanız, kullanıcıların sizinle ilgili yaptıkları yorumlara da önem vermeniz gerekir. Kötü bir imaj yaratılması, marka imajınıza zarar vereceği için, gelen yorumları takip etmeniz ve yaşanan olumsuzluklar karşısında çözümler üreterek, kullanıcıları memnun etmeye çalışmalısınız. Bugünkü rehberimizde SEO’nun önemi üzerinde durduk. Yarınki yazımızda ise SMM’in öneminden ve SEO ile SMM’in neden birlikte yapılması gerektiğine detaylı bir şekilde değiniyor olacağız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Türkiye’de faturalandırma ve vergilendirme ile ilgili süreçler, Hazine ve Maliye Bakanlığı’na bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yürütülür. GİB, ticari faaliyetlerin yasalara uygun bir şekilde...
7 Nisan 2022
Markethinkers
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmektektedir. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın