Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm

20 Eylül 2017
Sinan Oypan

E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu çalışmalar arasında yer alıyor. Ancak bu çalışmaların SEO çalışmalarıyla desteklenmesi, içeriklerin ve e-ticaret sitesinin internet üzerindeki görünürlüğünü bir hayli artırmaktadır.

SEO çalışmaları artık site haricindeki platformlarda da önemli bir rol oynamakta ve bu sebeple de SEO ile SMM çalışmaları birlikte yapılmalıdır. Sosyal medya üzerindeki SEO çalışmaları, e-ticaret sitesi üzerinde yapılan SEO çalışmalarıyla desteklendiğinde iyi bir dijital pazarlama strateji ortaya çıkmaktadır.

SEO çalışmaları

SEO konusuna daha önceki rehberlerimizde oldukça detaylı bir şekilde değindik. Burada da kısaca siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarını tekrar ele alalım.

URL yapısı. Site genelinde URL yapısına bir hayli dikkat etmeniz ve her sayfa için bu yapıyı iyi bir şekilde kurgulamanız gerekir. Linklerin içeriğinde anahtar kelimeleri kullanmak arama motorlarının bu sayfaları daha iyi bir şekilde indekslemesine yardımcı olmaktadır.

Başlık etiketleri. E-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda h1, h2, h3 gibi başlık etiketlerini kullanmanız gerekir. Özellikle h1 etiketi bir hayli önemlidir. E-ticaret sitenizde her sayfada sadece bir tane h1 etiketi olmasına dikkat edin. Diğer başlık etiketleri birden fazla kez kullanılabilir.

Görsel alt başlıkları. Görsellere açıklama metinleri ve başlıklar eklemeniz de bu içeriklerin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Sunucunuza yüklemeden önce bu görsellerin isimlerini oluşturmalı ve sunucuya yükledikten sonra bu görsellere alt başlık metinleri girmelisiniz.

Sayfa yüklenme süresi. Arama motorları kullanıcıların bir siteye 2 saniye ya da daha kısa bir sürede ulaşabilmelerini isterler. Bu nedenle de hızlı yüklenen sayfalara arama sonuçlarında daha ön planda yer vermeyi seçerler. Bunun yanı sıra kullanıcılar da yavaş yüklenen sayfaları kapatabilirler. Sitenizin yavaş açılmasından kaynaklı böyle sorunlar yaşamanız, potansiyel geri dönüşleri kaçırmanıza neden olur.

Site içi linkler. Site içinde linklemeler yapmak hem kullanıcıların işini kolaylaştırır hem de arama motorlarının sayfaları daha iyi bir şekilde indekslemesini sağlar. Tabii ki sayfa içi linkleme yaparken, çok abartıya kaçmamak gerekir. Benzer sayfalara çok fazla link yönlendirmesi yapmak, yarardan çok zarara neden olabilir.

Sayfa içeriği. Sayfa içeriğinizin de SEO’ya büyük katkısı vardır. Kısa, kalitesiz ve kopya içerikler sayfa değerini düşürmektedir. Bu nedenle de e-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda (ürün sayfaları, hakkımızda, SSS, blog vb.) kaliteli ve özgün içerikler üretmeye özen göstermelisiniz. Metin içeriklerini uzun tutmak ve detaylı bilgiler sunmak sayfa değerinizi önemli ölçüde artırır.

Backlinkler. Sayfa değerinizi artıracak bir diğer unsur ise backlinklerdir. Alan adı otoritesi ve sayfa değeri sizden yüksek olan sitelerden ve sektörünüzle ilgili olan diğer sitelerden backlinkler almak, sayfa değerinizi yükseltmektedir.

Sosyal medya. Sosyal medyanın SEO konusunda birçok faydası bulunuyor. Öncelikle sosyal mecralarda paylaştığınız içeriklerde sitenizle ilgili linkleri paylaşıyor oluşunuz, sitenize yönlendirilen link sayısını artırır. Bunun yanı sıra etkileşimi yüksek sosyal medya içerikleri arama sorgularında kullanıcılara gösterilmektedir. Bu sebeple de doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve bu içeriklere etkileşim sağlamak arama sorguları üzerinden trafik elde etmenize yardımcı olur.

İnceleme siteleri. Ürün inceleme ya da yorum sitelerinde yer almanız da SEO çalışmalarınıza katkı sağlar. Bu sitelerin içersinde sayfa linklerinizin bulunması dışarıdan linkler almanıza yardımcı olacağı gibi bu sayfalarla ilgili arama motorlarında yapılan arama sorgularında da sitenizle ilgili içeriklere ulaşılabilir. Bu tür sitelerde yer alıyorsanız, kullanıcıların sizinle ilgili yaptıkları yorumlara da önem vermeniz gerekir. Kötü bir imaj yaratılması, marka imajınıza zarar vereceği için, gelen yorumları takip etmeniz ve yaşanan olumsuzluklar karşısında çözümler üreterek, kullanıcıları memnun etmeye çalışmalısınız.

Bugünkü rehberimizde SEO’nun önemi üzerinde durduk. Yarınki yazımızda ise SMM’in öneminden ve SEO ile SMM’in neden birlikte yapılması gerektiğine detaylı bir şekilde değiniyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan