E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu çalışmalar arasında yer alıyor. Ancak bu çalışmaların SEO çalışmalarıyla desteklenmesi, içeriklerin ve e-ticaret sitesinin internet üzerindeki görünürlüğünü bir hayli artırmaktadır.
SEO çalışmaları artık site haricindeki platformlarda da önemli bir rol oynamakta ve bu sebeple de SEO ile SMM çalışmaları birlikte yapılmalıdır. Sosyal medya üzerindeki SEO çalışmaları, e-ticaret sitesi üzerinde yapılan SEO çalışmalarıyla desteklendiğinde iyi bir dijital pazarlama strateji ortaya çıkmaktadır.
SEO çalışmaları
SEO konusuna daha önceki rehberlerimizde oldukça detaylı bir şekilde değindik. Burada da kısaca siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarını tekrar ele alalım. URL yapısı. Site genelinde URL yapısına bir hayli dikkat etmeniz ve her sayfa için bu yapıyı iyi bir şekilde kurgulamanız gerekir. Linklerin içeriğinde anahtar kelimeleri kullanmak arama motorlarının bu sayfaları daha iyi bir şekilde indekslemesine yardımcı olmaktadır. Başlık etiketleri. E-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda h1, h2, h3 gibi başlık etiketlerini kullanmanız gerekir. Özellikle h1 etiketi bir hayli önemlidir. E-ticaret sitenizde her sayfada sadece bir tane h1 etiketi olmasına dikkat edin. Diğer başlık etiketleri birden fazla kez kullanılabilir. Görsel alt başlıkları. Görsellere açıklama metinleri ve başlıklar eklemeniz de bu içeriklerin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Sunucunuza yüklemeden önce bu görsellerin isimlerini oluşturmalı ve sunucuya yükledikten sonra bu görsellere alt başlık metinleri girmelisiniz. Sayfa yüklenme süresi. Arama motorları kullanıcıların bir siteye 2 saniye ya da daha kısa bir sürede ulaşabilmelerini isterler. Bu nedenle de hızlı yüklenen sayfalara arama sonuçlarında daha ön planda yer vermeyi seçerler. Bunun yanı sıra kullanıcılar da yavaş yüklenen sayfaları kapatabilirler. Sitenizin yavaş açılmasından kaynaklı böyle sorunlar yaşamanız, potansiyel geri dönüşleri kaçırmanıza neden olur. Site içi linkler. Site içinde linklemeler yapmak hem kullanıcıların işini kolaylaştırır hem de arama motorlarının sayfaları daha iyi bir şekilde indekslemesini sağlar. Tabii ki sayfa içi linkleme yaparken, çok abartıya kaçmamak gerekir. Benzer sayfalara çok fazla link yönlendirmesi yapmak, yarardan çok zarara neden olabilir. Sayfa içeriği. Sayfa içeriğinizin de SEO’ya büyük katkısı vardır. Kısa, kalitesiz ve kopya içerikler sayfa değerini düşürmektedir. Bu nedenle de e-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda (ürün sayfaları, hakkımızda, SSS, blog vb.) kaliteli ve özgün içerikler üretmeye özen göstermelisiniz. Metin içeriklerini uzun tutmak ve detaylı bilgiler sunmak sayfa değerinizi önemli ölçüde artırır. Backlinkler. Sayfa değerinizi artıracak bir diğer unsur ise backlinklerdir. Alan adı otoritesi ve sayfa değeri sizden yüksek olan sitelerden ve sektörünüzle ilgili olan diğer sitelerden backlinkler almak, sayfa değerinizi yükseltmektedir. Sosyal medya. Sosyal medyanın SEO konusunda birçok faydası bulunuyor. Öncelikle sosyal mecralarda paylaştığınız içeriklerde sitenizle ilgili linkleri paylaşıyor oluşunuz, sitenize yönlendirilen link sayısını artırır. Bunun yanı sıra etkileşimi yüksek sosyal medya içerikleri arama sorgularında kullanıcılara gösterilmektedir. Bu sebeple de doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve bu içeriklere etkileşim sağlamak arama sorguları üzerinden trafik elde etmenize yardımcı olur. İnceleme siteleri. Ürün inceleme ya da yorum sitelerinde yer almanız da SEO çalışmalarınıza katkı sağlar. Bu sitelerin içersinde sayfa linklerinizin bulunması dışarıdan linkler almanıza yardımcı olacağı gibi bu sayfalarla ilgili arama motorlarında yapılan arama sorgularında da sitenizle ilgili içeriklere ulaşılabilir. Bu tür sitelerde yer alıyorsanız, kullanıcıların sizinle ilgili yaptıkları yorumlara da önem vermeniz gerekir. Kötü bir imaj yaratılması, marka imajınıza zarar vereceği için, gelen yorumları takip etmeniz ve yaşanan olumsuzluklar karşısında çözümler üreterek, kullanıcıları memnun etmeye çalışmalısınız. Bugünkü rehberimizde SEO’nun önemi üzerinde durduk. Yarınki yazımızda ise SMM’in öneminden ve SEO ile SMM’in neden birlikte yapılması gerektiğine detaylı bir şekilde değiniyor olacağız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar