fbpx

Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm

20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm

E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu çalışmalar arasında yer alıyor. Ancak bu çalışmaların SEO çalışmalarıyla desteklenmesi, içeriklerin ve e-ticaret sitesinin internet üzerindeki görünürlüğünü bir hayli artırmaktadır.

SEO çalışmaları artık site haricindeki platformlarda da önemli bir rol oynamakta ve bu sebeple de SEO ile SMM çalışmaları birlikte yapılmalıdır. Sosyal medya üzerindeki SEO çalışmaları, e-ticaret sitesi üzerinde yapılan SEO çalışmalarıyla desteklendiğinde iyi bir dijital pazarlama strateji ortaya çıkmaktadır.

SEO çalışmaları

SEO konusuna daha önceki rehberlerimizde oldukça detaylı bir şekilde değindik. Burada da kısaca siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarını tekrar ele alalım.

URL yapısı. Site genelinde URL yapısına bir hayli dikkat etmeniz ve her sayfa için bu yapıyı iyi bir şekilde kurgulamanız gerekir. Linklerin içeriğinde anahtar kelimeleri kullanmak arama motorlarının bu sayfaları daha iyi bir şekilde indekslemesine yardımcı olmaktadır.

Başlık etiketleri. E-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda h1, h2, h3 gibi başlık etiketlerini kullanmanız gerekir. Özellikle h1 etiketi bir hayli önemlidir. E-ticaret sitenizde her sayfada sadece bir tane h1 etiketi olmasına dikkat edin. Diğer başlık etiketleri birden fazla kez kullanılabilir.

Görsel alt başlıkları. Görsellere açıklama metinleri ve başlıklar eklemeniz de bu içeriklerin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Sunucunuza yüklemeden önce bu görsellerin isimlerini oluşturmalı ve sunucuya yükledikten sonra bu görsellere alt başlık metinleri girmelisiniz.

Sayfa yüklenme süresi. Arama motorları kullanıcıların bir siteye 2 saniye ya da daha kısa bir sürede ulaşabilmelerini isterler. Bu nedenle de hızlı yüklenen sayfalara arama sonuçlarında daha ön planda yer vermeyi seçerler. Bunun yanı sıra kullanıcılar da yavaş yüklenen sayfaları kapatabilirler. Sitenizin yavaş açılmasından kaynaklı böyle sorunlar yaşamanız, potansiyel geri dönüşleri kaçırmanıza neden olur.

Site içi linkler. Site içinde linklemeler yapmak hem kullanıcıların işini kolaylaştırır hem de arama motorlarının sayfaları daha iyi bir şekilde indekslemesini sağlar. Tabii ki sayfa içi linkleme yaparken, çok abartıya kaçmamak gerekir. Benzer sayfalara çok fazla link yönlendirmesi yapmak, yarardan çok zarara neden olabilir.

Sayfa içeriği. Sayfa içeriğinizin de SEO’ya büyük katkısı vardır. Kısa, kalitesiz ve kopya içerikler sayfa değerini düşürmektedir. Bu nedenle de e-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda (ürün sayfaları, hakkımızda, SSS, blog vb.) kaliteli ve özgün içerikler üretmeye özen göstermelisiniz. Metin içeriklerini uzun tutmak ve detaylı bilgiler sunmak sayfa değerinizi önemli ölçüde artırır.

Backlinkler. Sayfa değerinizi artıracak bir diğer unsur ise backlinklerdir. Alan adı otoritesi ve sayfa değeri sizden yüksek olan sitelerden ve sektörünüzle ilgili olan diğer sitelerden backlinkler almak, sayfa değerinizi yükseltmektedir.

Sosyal medya. Sosyal medyanın SEO konusunda birçok faydası bulunuyor. Öncelikle sosyal mecralarda paylaştığınız içeriklerde sitenizle ilgili linkleri paylaşıyor oluşunuz, sitenize yönlendirilen link sayısını artırır. Bunun yanı sıra etkileşimi yüksek sosyal medya içerikleri arama sorgularında kullanıcılara gösterilmektedir. Bu sebeple de doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve bu içeriklere etkileşim sağlamak arama sorguları üzerinden trafik elde etmenize yardımcı olur.

İnceleme siteleri. Ürün inceleme ya da yorum sitelerinde yer almanız da SEO çalışmalarınıza katkı sağlar. Bu sitelerin içersinde sayfa linklerinizin bulunması dışarıdan linkler almanıza yardımcı olacağı gibi bu sayfalarla ilgili arama motorlarında yapılan arama sorgularında da sitenizle ilgili içeriklere ulaşılabilir. Bu tür sitelerde yer alıyorsanız, kullanıcıların sizinle ilgili yaptıkları yorumlara da önem vermeniz gerekir. Kötü bir imaj yaratılması, marka imajınıza zarar vereceği için, gelen yorumları takip etmeniz ve yaşanan olumsuzluklar karşısında çözümler üreterek, kullanıcıları memnun etmeye çalışmalısınız.

Bugünkü rehberimizde SEO’nun önemi üzerinde durduk. Yarınki yazımızda ise SMM’in öneminden ve SEO ile SMM’in neden birlikte yapılması gerektiğine detaylı bir şekilde değiniyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan