SEO uyumlu makale nasıl yazılır?

18 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?

SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

SEO uyumlu makale nasıl yazılır?

E-ticaret sitenize organik olarak daha fazla trafik çekebilmek için, site üzerinizdeki metinlerin arama motorlarına uyumlu olarak hazırlanması gerekir. Ürün sayfalarının yanı sıra site üzerindeki diğer varış sayfalarında da SEO çalışmaları yapmanız Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanızı sağlar.

SEO uyumlu makale hazırlama ipuçları

SEO uyumlu makale hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bir takım kurallar bulunuyor. Bu kuralları uygulamanız içeriklerinizi daha etkin bir şekilde indekslenmesini sağlar. Bu rehberimizde de yararlanabileceğiniz bir takım ipuçlarını ele alacağız.

Öncelikle anahtar kelimelerinizi düşünün

Bir konu hakkında içerik üretmeye başlamadan önce bu konuyla ilgili olabilecek anahtar kelimeleri araştırmaya başlamalısınız.

Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri araştırın

Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri araştırarak, onlara rakip olabilecek içerikler oluşturabilir ya da onların kullanmadığı kelime gruplarına odaklanarak, onların erişmediği trafiklere ulaşabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi önemli bölümlerde kullanın

Anahtar kelimelerinizi içerikler haricinde birkaç farklı yerde de kullanmanız gerekir. Bunları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.

  • h1,h2,h3 gibi etiketli başlık ve ara başlıklar. (Her yazıda 1 tane h1 başlığı kullanmaya dikkat edin.)
  • Meta açıklaması
  • Görsel alt etiket ve açıklamaları
  • Yazı içindeki, iç sayfalara yapılan yönlendirmeler
  • Sayfanın URL adresinde.

Ara başlıklarla yazınızı bölün

Ara başlıklarla yazınızı bölmek, içeriklerinizin daha rahat okunmasını sağlar. Hem anahtar kelimeleri burada kullanmak hem de yazının rahat okunmasını sağlamak, kullanıcı deneyimini de artıracağı için yazınızın da değerini artırır.

Meta açıklamanızı iyi bir şekilde hazırlayın

Meta açıklaması sayfanın özeti niteliğindedir ve SEO çalışmalarında önemli bir yere sahiptir. Anahtar kelimelerinizi kullandığınız gibi sayfa içeriğini de iyi bir şekilde özetleyecek bir meta açıklaması yazmalısınız. Bu konu hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Yazım yanlışlarınızı kontrol edin

İçerik üretirken yapılan yanlışlardan biri de hazırlanan metnin tekrar okunmaması oluyor. Metinlerinizi mutlaka birkaç kez gözden geçirmelisiniz. Yazım hatalarınızı ve yazınızın kurgusunu kontrol ederek içeriğinizin kaliteli ve okunabilir olmasını sağlamalısınız.

Heder kitlenizin ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını göz önünde tutun

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamanız da bir hayli önemli. İçeriklerinize ilgi gösteren bir kitlenin olmayışı organik olarak trafik elde edememenize neden olacaktır. Ya da içerik olarak kullanıcıları doyuracak metinler hazırlayamadığınızda sayfayı terk etme oranları artacaktır; bu da doğal olarak kullanıcı deneyimini kötü etkilediği için sayfa değerini düşürecektir.

Farklı kategorilerde içerikler oluşturun

Kendinizi tekrarlamamak, içerik konusu bulma da sıkıntı yaşamamak ve farklı anahtar kelimeler üzerinde çalışmalar yapabilmek için farklı kategorilerde içerikler üretmeye çalışın. Böylelikle birçok farklı alana dokunarak, organik olarak daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

Madde ve listeleme yöntemlerini kullanın

Ara başlıklar gibi madde ve ve listeleme yöntemleri de yazının okunabilirliğini artırır. Yazı içerisindeki önemli bölümleri maddeler halinde yazmanız ve bu maddelere anahtar kelimelerinizi de eklemeniz gerekir. Böylelikle kullanıcı deneyimini de geliştireceğiniz için sayfa üzerinde geçirilen süreyi ve sayfa değerini de artırabilirsiniz.

Hem uzun hem kısa cümleler kullanın

Yazılarınızda sadece çok uzun cümleler kullanmak yazının okunabilirliğini zorlaştıracaktır. Çok fazla kısa cümle kullanmak da yazının profesyonelliğini bozacaktır. Bu sebeple de site üzerinde farklı metinler hazırlarken, hem uzun cümlelerden hem de kısa cümlelerden yararlanmanız gerekir. Yazının doğal bir akışının olması ve kolay bir şekilde okunabilir olması; sayfada geçirilen süreyi artıracağı için sayfa değerini de artıracaktır.

“SEO

Çok uzun paragraflardan kaçının

İçeriklerinizi oluştururken çok uzun paragraflardan da kaçınmalısınız. Teknik olarak benzer bir konu üzerinde içerik oluştururken, uzun paragraflar kurmak gerekse de internet üzerinde kullanıcıları sayfada tutmak için bu kuralın biraz dışına çıkmanız gerekebilir. Bunun sebebi de çok uzun paragraflar ilk başta kullanıcının gözünü korkutabilir. Çünkü çoğunlukla kullanıcılar öncelikle yazının uzunluğunu gözden geçiriyorlar ve bu nedenle de çok uzun paragraflardan oluşan yazılar göz korkutabiliyor.

Bunun yerine paragraflarınızı daha kısa hazırlamak, içeriğin göze okunabilir görünmesini sağlayacağı için, kullanıcıların da sayfa üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve metinleri okumalarını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın