fbpx

SEO uyumlu makale nasıl yazılır?

18 Haziran 2018
Sinan Oypan

SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

SEO uyumlu makale nasıl yazılır?

E-ticaret sitenize organik olarak daha fazla trafik çekebilmek için, site üzerinizdeki metinlerin arama motorlarına uyumlu olarak hazırlanması gerekir. Ürün sayfalarının yanı sıra site üzerindeki diğer varış sayfalarında da SEO çalışmaları yapmanız Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanızı sağlar.

SEO uyumlu makale hazırlama ipuçları

SEO uyumlu makale hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bir takım kurallar bulunuyor. Bu kuralları uygulamanız içeriklerinizi daha etkin bir şekilde indekslenmesini sağlar. Bu rehberimizde de yararlanabileceğiniz bir takım ipuçlarını ele alacağız.

Öncelikle anahtar kelimelerinizi düşünün

Bir konu hakkında içerik üretmeye başlamadan önce bu konuyla ilgili olabilecek anahtar kelimeleri araştırmaya başlamalısınız.

Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri araştırın

Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri araştırarak, onlara rakip olabilecek içerikler oluşturabilir ya da onların kullanmadığı kelime gruplarına odaklanarak, onların erişmediği trafiklere ulaşabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi önemli bölümlerde kullanın

Anahtar kelimelerinizi içerikler haricinde birkaç farklı yerde de kullanmanız gerekir. Bunları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.

  • h1,h2,h3 gibi etiketli başlık ve ara başlıklar. (Her yazıda 1 tane h1 başlığı kullanmaya dikkat edin.)
  • Meta açıklaması
  • Görsel alt etiket ve açıklamaları
  • Yazı içindeki, iç sayfalara yapılan yönlendirmeler
  • Sayfanın URL adresinde.

Ara başlıklarla yazınızı bölün

Ara başlıklarla yazınızı bölmek, içeriklerinizin daha rahat okunmasını sağlar. Hem anahtar kelimeleri burada kullanmak hem de yazının rahat okunmasını sağlamak, kullanıcı deneyimini de artıracağı için yazınızın da değerini artırır.

Meta açıklamanızı iyi bir şekilde hazırlayın

Meta açıklaması sayfanın özeti niteliğindedir ve SEO çalışmalarında önemli bir yere sahiptir. Anahtar kelimelerinizi kullandığınız gibi sayfa içeriğini de iyi bir şekilde özetleyecek bir meta açıklaması yazmalısınız. Bu konu hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Yazım yanlışlarınızı kontrol edin

İçerik üretirken yapılan yanlışlardan biri de hazırlanan metnin tekrar okunmaması oluyor. Metinlerinizi mutlaka birkaç kez gözden geçirmelisiniz. Yazım hatalarınızı ve yazınızın kurgusunu kontrol ederek içeriğinizin kaliteli ve okunabilir olmasını sağlamalısınız.

Heder kitlenizin ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını göz önünde tutun

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamanız da bir hayli önemli. İçeriklerinize ilgi gösteren bir kitlenin olmayışı organik olarak trafik elde edememenize neden olacaktır. Ya da içerik olarak kullanıcıları doyuracak metinler hazırlayamadığınızda sayfayı terk etme oranları artacaktır; bu da doğal olarak kullanıcı deneyimini kötü etkilediği için sayfa değerini düşürecektir.

Farklı kategorilerde içerikler oluşturun

Kendinizi tekrarlamamak, içerik konusu bulma da sıkıntı yaşamamak ve farklı anahtar kelimeler üzerinde çalışmalar yapabilmek için farklı kategorilerde içerikler üretmeye çalışın. Böylelikle birçok farklı alana dokunarak, organik olarak daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

Madde ve listeleme yöntemlerini kullanın

Ara başlıklar gibi madde ve ve listeleme yöntemleri de yazının okunabilirliğini artırır. Yazı içerisindeki önemli bölümleri maddeler halinde yazmanız ve bu maddelere anahtar kelimelerinizi de eklemeniz gerekir. Böylelikle kullanıcı deneyimini de geliştireceğiniz için sayfa üzerinde geçirilen süreyi ve sayfa değerini de artırabilirsiniz.

Hem uzun hem kısa cümleler kullanın

Yazılarınızda sadece çok uzun cümleler kullanmak yazının okunabilirliğini zorlaştıracaktır. Çok fazla kısa cümle kullanmak da yazının profesyonelliğini bozacaktır. Bu sebeple de site üzerinde farklı metinler hazırlarken, hem uzun cümlelerden hem de kısa cümlelerden yararlanmanız gerekir. Yazının doğal bir akışının olması ve kolay bir şekilde okunabilir olması; sayfada geçirilen süreyi artıracağı için sayfa değerini de artıracaktır.

“SEO

Çok uzun paragraflardan kaçının

İçeriklerinizi oluştururken çok uzun paragraflardan da kaçınmalısınız. Teknik olarak benzer bir konu üzerinde içerik oluştururken, uzun paragraflar kurmak gerekse de internet üzerinde kullanıcıları sayfada tutmak için bu kuralın biraz dışına çıkmanız gerekebilir. Bunun sebebi de çok uzun paragraflar ilk başta kullanıcının gözünü korkutabilir. Çünkü çoğunlukla kullanıcılar öncelikle yazının uzunluğunu gözden geçiriyorlar ve bu nedenle de çok uzun paragraflardan oluşan yazılar göz korkutabiliyor.

Bunun yerine paragraflarınızı daha kısa hazırlamak, içeriğin göze okunabilir görünmesini sağlayacağı için, kullanıcıların da sayfa üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve metinleri okumalarını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan