SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi

24 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi

SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ;

SEO trendleri

Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. Tabii ki bu alandaki çalışmaları yaparken de trendleri takip etmeniz ve yeni güncellemeleri uygulayarak, doğru adımlar atmalısınız.

SEO konusu devamlı olarak güncelleniyor ve bu nedenle de firmaların bu konuda özellikle dikkatli olmaları oldukça önemli. Bu yenilikleri ve güncellemeleri kaçırmak, yanlış çalışmalar yapmanıza neden olabilir. Bu rehberimizde de SEO alanında trend olacak başlıkları sizinle paylaşıyor olacağız.

HTTPS kullanımı artık bir zorunluluk haline geliyor

İnternet sitenizin protokolünü seçerken artık HTTP yerine HTTPS kullanmanız arama motorları nezdinde bir zorunluluk haline gelmeye başlıyor. Bunun sebebi ise HTTP protokolünde, site üzerinden gönderilen ve alınan veriler güvenli bir şekilde iletilmemektedir. HTTPS protokolü ise bu verilerin şifrelenerek karşı tarafa iletilmesini sağlamaktadır.

Google, arama sonuçlarında öncelikle güvenilir sitelere yer vermek istiyor ve HTTPS protokolü kullanan sitelerin veri aktarımlarında şifreleme işlemi gerçekleştiği için, bu siteleri daha güvenli olarak değerlendiriyor. E-ticaret sitelerinde ödeme sayfalarında ve şifre girişlerinin yapıldığı sayfalarda, sistem HTTPS protokolüne geçiş yapıyor. Bu sayede de kullanıcıların verileri şifrelenerek güvenli hale getiriliyor. HTTPS kullanımını SEO açısından da arama motorlarına, bu sitenin içeriğinin güvenli olduğunu göstermesi nedeniyle arama sonuçlarında sitelerin sayfa değerlerini artırma konusunda yardımcı oluyor.

Uzun metinler arama sonuçlarında daha iyi sonuç vermeye devam edecek

Özellikle içerik pazarlama çalışmaları yaparken, firmalar uzun metinler oluşturmaya birkaç yıldır dikkat ediyorlar. Bunun sebebi de konu hakkında daha detaylı bilgilerin verilmesi ve toptan olarak bu bilgilerin tek sayfa üzerinde sunulması diyebiliriz. Google, bu tür içeriklere daha fazla değer gösteriyor; çünkü bu metinlerde verilen bilgiler tüketicilerin birçok sorusuna yanıt vereceği gibi, uzun metinler oluşturmak için bu içeriklerin üzerinde çalışılması ve bir emek harcanması gerekmektedir. Bu da doğal olarak daha orijinal metinlerin ortaya çıkmasına yardımcı oluyor.

Ürün açıklamalarında da mümkün olduğunca detaylı bilgi vermek; orijinal ve uzun metinler oluşturmak arama sorgularında daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olacaktır. Uzun metinler derken, minimum 1500 kelimelik içeriklerden bahsettiğimizi de belirtelim. Bu çok uzun bir içerik gibi algılanabilir; ancak zaten Google’ın da istediği tek bir sayfa üzerinde ilgili konu yada ürünle ilgili tüm bilgileri sunuyor olmanız. Bu nedenle içeriklerinizi oluştururken bu unsurlara dikkat etmeniz oldukça önemli.

Sosyal medya yönlendirme trafiği konusunda çok önemli olacak

İnternet kullanıcıları zamanlarının çoğunu sosyal ağlar üzerinde geçiriyor. Tabii ki burada geçen süre arttıkça, paylaşılan içeriklerin sayısı da artıyor. Google, uzun bir süredir Twitter, Linkedin, Pinterest ve Facebook paylaşımlarını arama sorgularında gösteriyor. Görsel arama sonuçlarında Instagram fotoğraflarına ulaşmak da mümkün.

Sosyal içeriklerin, arama sorgularında kullanıcılara sunulması da bu kanallar üzerinden elde edilecek yönlendirme trafiklerinin sayısını artırıyor. Sosyal mecralarda aktif olmanız, etkileşim oranlarınızı artırmanız ve kullanıcılara kendi içeriklerinizi paylaştırmanız, arama sorgularında sosyal paylaşım linklerinizin daha üst sıralarda görünmesine yardımcı olacaktır.

Sesli arama sorgularının sayısı artıyor

Kullanıcılar artık akıllı telefonları üzerinden arama yaparken, sesli komutlarla aramalar yapmaya daha fazla başladılar. Bunun sebebleri de Google’ın sesli komut tarafındaki geliştirmeleri, kullanıcıları daha iyi anlayan bir yazılım kullanması ve tabii ki kullanıcıların da cihazları üzerinden yazı yazarak arama yapmaktansa konuşarak daha kolay bir şekilde bu sonuçlara ulaşma istekleri.

Bu durumda da SEO çalışmalarınızı yaparken, seçtiğiniz anahtar kelime gruplarının sesli aramalara da uyumlu olması. Sesli arama sorguları yapılırken, kullanıcıların rahatça söyleyebilecekleri ve telaffuz edebilecekleri anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu çalışmaları yapmanız, sesli arama sorguları ile de internet sayfanızın linklerinin görünmesini sağlayacaktır.

“SEO

Kullanıcı deneyimini artırmak site performansınızı yükseltmeye devam edecek

Yaptığınız SEO çalışmalarının yanı sıra, site üzerinde sunduğunuz kullanıcı deneyimi de sayfa değerinize yansıyan etkenlerden biri. Bunu şu şekilde açıklayabiliriz: Ziyaretçiler e-ticaret sitenize girdiklerinde ne kadar uzun süre sitenizde kalırlarsa, farklı sayfaları ziyaret ederek, toplamda site geçirdikleri süreyi uzatırlarsa, bu sizin için oldukça avantajlı bir durumdur. Bu sitenizin “Hemen Çıkma Oranı”nın düşmesine neden olacaktır.

Ziyaretçiler bir sayfa üzerinde ne kadar çok vakit geçirirse, Google bu sayfaların değerli olduğunu düşünüyor ve bu nedenle de arama sorgularında bu sayfaları daha üst sıralara çıkartıyor. Başka bir deyişle site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmanız ve ziyaretçileri sitede tutmanız, sayfa değerinizi yükseltenize yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan