fbpx

SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi

24 Ocak 2017
Sinan Oypan

SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ;

SEO trendleri

Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. Tabii ki bu alandaki çalışmaları yaparken de trendleri takip etmeniz ve yeni güncellemeleri uygulayarak, doğru adımlar atmalısınız.

SEO konusu devamlı olarak güncelleniyor ve bu nedenle de firmaların bu konuda özellikle dikkatli olmaları oldukça önemli. Bu yenilikleri ve güncellemeleri kaçırmak, yanlış çalışmalar yapmanıza neden olabilir. Bu rehberimizde de SEO alanında trend olacak başlıkları sizinle paylaşıyor olacağız.

HTTPS kullanımı artık bir zorunluluk haline geliyor

İnternet sitenizin protokolünü seçerken artık HTTP yerine HTTPS kullanmanız arama motorları nezdinde bir zorunluluk haline gelmeye başlıyor. Bunun sebebi ise HTTP protokolünde, site üzerinden gönderilen ve alınan veriler güvenli bir şekilde iletilmemektedir. HTTPS protokolü ise bu verilerin şifrelenerek karşı tarafa iletilmesini sağlamaktadır.

Google, arama sonuçlarında öncelikle güvenilir sitelere yer vermek istiyor ve HTTPS protokolü kullanan sitelerin veri aktarımlarında şifreleme işlemi gerçekleştiği için, bu siteleri daha güvenli olarak değerlendiriyor. E-ticaret sitelerinde ödeme sayfalarında ve şifre girişlerinin yapıldığı sayfalarda, sistem HTTPS protokolüne geçiş yapıyor. Bu sayede de kullanıcıların verileri şifrelenerek güvenli hale getiriliyor. HTTPS kullanımını SEO açısından da arama motorlarına, bu sitenin içeriğinin güvenli olduğunu göstermesi nedeniyle arama sonuçlarında sitelerin sayfa değerlerini artırma konusunda yardımcı oluyor.

Uzun metinler arama sonuçlarında daha iyi sonuç vermeye devam edecek

Özellikle içerik pazarlama çalışmaları yaparken, firmalar uzun metinler oluşturmaya birkaç yıldır dikkat ediyorlar. Bunun sebebi de konu hakkında daha detaylı bilgilerin verilmesi ve toptan olarak bu bilgilerin tek sayfa üzerinde sunulması diyebiliriz. Google, bu tür içeriklere daha fazla değer gösteriyor; çünkü bu metinlerde verilen bilgiler tüketicilerin birçok sorusuna yanıt vereceği gibi, uzun metinler oluşturmak için bu içeriklerin üzerinde çalışılması ve bir emek harcanması gerekmektedir. Bu da doğal olarak daha orijinal metinlerin ortaya çıkmasına yardımcı oluyor.

Ürün açıklamalarında da mümkün olduğunca detaylı bilgi vermek; orijinal ve uzun metinler oluşturmak arama sorgularında daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olacaktır. Uzun metinler derken, minimum 1500 kelimelik içeriklerden bahsettiğimizi de belirtelim. Bu çok uzun bir içerik gibi algılanabilir; ancak zaten Google’ın da istediği tek bir sayfa üzerinde ilgili konu yada ürünle ilgili tüm bilgileri sunuyor olmanız. Bu nedenle içeriklerinizi oluştururken bu unsurlara dikkat etmeniz oldukça önemli.

Sosyal medya yönlendirme trafiği konusunda çok önemli olacak

İnternet kullanıcıları zamanlarının çoğunu sosyal ağlar üzerinde geçiriyor. Tabii ki burada geçen süre arttıkça, paylaşılan içeriklerin sayısı da artıyor. Google, uzun bir süredir Twitter, Linkedin, Pinterest ve Facebook paylaşımlarını arama sorgularında gösteriyor. Görsel arama sonuçlarında Instagram fotoğraflarına ulaşmak da mümkün.

Sosyal içeriklerin, arama sorgularında kullanıcılara sunulması da bu kanallar üzerinden elde edilecek yönlendirme trafiklerinin sayısını artırıyor. Sosyal mecralarda aktif olmanız, etkileşim oranlarınızı artırmanız ve kullanıcılara kendi içeriklerinizi paylaştırmanız, arama sorgularında sosyal paylaşım linklerinizin daha üst sıralarda görünmesine yardımcı olacaktır.

Sesli arama sorgularının sayısı artıyor

Kullanıcılar artık akıllı telefonları üzerinden arama yaparken, sesli komutlarla aramalar yapmaya daha fazla başladılar. Bunun sebebleri de Google’ın sesli komut tarafındaki geliştirmeleri, kullanıcıları daha iyi anlayan bir yazılım kullanması ve tabii ki kullanıcıların da cihazları üzerinden yazı yazarak arama yapmaktansa konuşarak daha kolay bir şekilde bu sonuçlara ulaşma istekleri.

Bu durumda da SEO çalışmalarınızı yaparken, seçtiğiniz anahtar kelime gruplarının sesli aramalara da uyumlu olması. Sesli arama sorguları yapılırken, kullanıcıların rahatça söyleyebilecekleri ve telaffuz edebilecekleri anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu çalışmaları yapmanız, sesli arama sorguları ile de internet sayfanızın linklerinin görünmesini sağlayacaktır.

“SEO

Kullanıcı deneyimini artırmak site performansınızı yükseltmeye devam edecek

Yaptığınız SEO çalışmalarının yanı sıra, site üzerinde sunduğunuz kullanıcı deneyimi de sayfa değerinize yansıyan etkenlerden biri. Bunu şu şekilde açıklayabiliriz: Ziyaretçiler e-ticaret sitenize girdiklerinde ne kadar uzun süre sitenizde kalırlarsa, farklı sayfaları ziyaret ederek, toplamda site geçirdikleri süreyi uzatırlarsa, bu sizin için oldukça avantajlı bir durumdur. Bu sitenizin “Hemen Çıkma Oranı”nın düşmesine neden olacaktır.

Ziyaretçiler bir sayfa üzerinde ne kadar çok vakit geçirirse, Google bu sayfaların değerli olduğunu düşünüyor ve bu nedenle de arama sorgularında bu sayfaları daha üst sıralara çıkartıyor. Başka bir deyişle site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmanız ve ziyaretçileri sitede tutmanız, sayfa değerinizi yükseltenize yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan