SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi

24 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi

SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ;

SEO trendleri

Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. Tabii ki bu alandaki çalışmaları yaparken de trendleri takip etmeniz ve yeni güncellemeleri uygulayarak, doğru adımlar atmalısınız.

SEO konusu devamlı olarak güncelleniyor ve bu nedenle de firmaların bu konuda özellikle dikkatli olmaları oldukça önemli. Bu yenilikleri ve güncellemeleri kaçırmak, yanlış çalışmalar yapmanıza neden olabilir. Bu rehberimizde de SEO alanında trend olacak başlıkları sizinle paylaşıyor olacağız.

HTTPS kullanımı artık bir zorunluluk haline geliyor

İnternet sitenizin protokolünü seçerken artık HTTP yerine HTTPS kullanmanız arama motorları nezdinde bir zorunluluk haline gelmeye başlıyor. Bunun sebebi ise HTTP protokolünde, site üzerinden gönderilen ve alınan veriler güvenli bir şekilde iletilmemektedir. HTTPS protokolü ise bu verilerin şifrelenerek karşı tarafa iletilmesini sağlamaktadır.

Google, arama sonuçlarında öncelikle güvenilir sitelere yer vermek istiyor ve HTTPS protokolü kullanan sitelerin veri aktarımlarında şifreleme işlemi gerçekleştiği için, bu siteleri daha güvenli olarak değerlendiriyor. E-ticaret sitelerinde ödeme sayfalarında ve şifre girişlerinin yapıldığı sayfalarda, sistem HTTPS protokolüne geçiş yapıyor. Bu sayede de kullanıcıların verileri şifrelenerek güvenli hale getiriliyor. HTTPS kullanımını SEO açısından da arama motorlarına, bu sitenin içeriğinin güvenli olduğunu göstermesi nedeniyle arama sonuçlarında sitelerin sayfa değerlerini artırma konusunda yardımcı oluyor.

Uzun metinler arama sonuçlarında daha iyi sonuç vermeye devam edecek

Özellikle içerik pazarlama çalışmaları yaparken, firmalar uzun metinler oluşturmaya birkaç yıldır dikkat ediyorlar. Bunun sebebi de konu hakkında daha detaylı bilgilerin verilmesi ve toptan olarak bu bilgilerin tek sayfa üzerinde sunulması diyebiliriz. Google, bu tür içeriklere daha fazla değer gösteriyor; çünkü bu metinlerde verilen bilgiler tüketicilerin birçok sorusuna yanıt vereceği gibi, uzun metinler oluşturmak için bu içeriklerin üzerinde çalışılması ve bir emek harcanması gerekmektedir. Bu da doğal olarak daha orijinal metinlerin ortaya çıkmasına yardımcı oluyor.

Ürün açıklamalarında da mümkün olduğunca detaylı bilgi vermek; orijinal ve uzun metinler oluşturmak arama sorgularında daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olacaktır. Uzun metinler derken, minimum 1500 kelimelik içeriklerden bahsettiğimizi de belirtelim. Bu çok uzun bir içerik gibi algılanabilir; ancak zaten Google’ın da istediği tek bir sayfa üzerinde ilgili konu yada ürünle ilgili tüm bilgileri sunuyor olmanız. Bu nedenle içeriklerinizi oluştururken bu unsurlara dikkat etmeniz oldukça önemli.

Sosyal medya yönlendirme trafiği konusunda çok önemli olacak

İnternet kullanıcıları zamanlarının çoğunu sosyal ağlar üzerinde geçiriyor. Tabii ki burada geçen süre arttıkça, paylaşılan içeriklerin sayısı da artıyor. Google, uzun bir süredir Twitter, Linkedin, Pinterest ve Facebook paylaşımlarını arama sorgularında gösteriyor. Görsel arama sonuçlarında Instagram fotoğraflarına ulaşmak da mümkün.

Sosyal içeriklerin, arama sorgularında kullanıcılara sunulması da bu kanallar üzerinden elde edilecek yönlendirme trafiklerinin sayısını artırıyor. Sosyal mecralarda aktif olmanız, etkileşim oranlarınızı artırmanız ve kullanıcılara kendi içeriklerinizi paylaştırmanız, arama sorgularında sosyal paylaşım linklerinizin daha üst sıralarda görünmesine yardımcı olacaktır.

Sesli arama sorgularının sayısı artıyor

Kullanıcılar artık akıllı telefonları üzerinden arama yaparken, sesli komutlarla aramalar yapmaya daha fazla başladılar. Bunun sebebleri de Google’ın sesli komut tarafındaki geliştirmeleri, kullanıcıları daha iyi anlayan bir yazılım kullanması ve tabii ki kullanıcıların da cihazları üzerinden yazı yazarak arama yapmaktansa konuşarak daha kolay bir şekilde bu sonuçlara ulaşma istekleri.

Bu durumda da SEO çalışmalarınızı yaparken, seçtiğiniz anahtar kelime gruplarının sesli aramalara da uyumlu olması. Sesli arama sorguları yapılırken, kullanıcıların rahatça söyleyebilecekleri ve telaffuz edebilecekleri anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu çalışmaları yapmanız, sesli arama sorguları ile de internet sayfanızın linklerinin görünmesini sağlayacaktır.

“SEO

Kullanıcı deneyimini artırmak site performansınızı yükseltmeye devam edecek

Yaptığınız SEO çalışmalarının yanı sıra, site üzerinde sunduğunuz kullanıcı deneyimi de sayfa değerinize yansıyan etkenlerden biri. Bunu şu şekilde açıklayabiliriz: Ziyaretçiler e-ticaret sitenize girdiklerinde ne kadar uzun süre sitenizde kalırlarsa, farklı sayfaları ziyaret ederek, toplamda site geçirdikleri süreyi uzatırlarsa, bu sizin için oldukça avantajlı bir durumdur. Bu sitenizin “Hemen Çıkma Oranı”nın düşmesine neden olacaktır.

Ziyaretçiler bir sayfa üzerinde ne kadar çok vakit geçirirse, Google bu sayfaların değerli olduğunu düşünüyor ve bu nedenle de arama sorgularında bu sayfaları daha üst sıralara çıkartıyor. Başka bir deyişle site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmanız ve ziyaretçileri sitede tutmanız, sayfa değerinizi yükseltenize yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin