fbpx

2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

27 Şubat 2019
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı gibi sitenize de zarar verebiliyor.

SEO teknikleri

SEO tekniklerinin sürekli olarak güncellemesinin sebebi ise arama motorlarının, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sağlayarak, onlara daha ilgili ve kaliteli içerikler sunmak. SEO söz konusu olduğunda, arama motorlarının önceliği hem en kaliteli ve en ilgili içeriği sunarken, kullanıcıların da yaptıkları arama sorguları sonrasında üzerinde zaman geçirebilecekleri sayfalar önermek. Bunu sağlamak için de belli dönemlerde algoritma değişiklikleri yapılarak, arama sorgularındaki sıralamayı belirleyecek olan kriterler de değişiklik olmakta. 2019’da da bir takım değişiklikler olduğu için de bazı SEO teknikleri artık güncelliğini yitirmiş durumda ve bunlardan kaçınmalısınız.

İlgili rehber: 2019’da SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? (İnfografik)

Aşırı anahtar kelime yoğunluğu

Hazırladığınız metinler içerisindeki anahtar kelime yoğunluğu, içeriklerinizin sıralanmasında önemli rol oynayan faktörlerden biri. Metin ve sayfa içerisinde çok aşırı bir şekilde anahtar kelime kullanımına girmek ve arka arkaya bu kelime gruplarını sıralamak, sayfanızın SEO’suna zarar verecektir.

Son birkaç yıldır Google özellikle bu konuda bir hayli katı yaklaşımlar izliyor. Bu kuralın uygulanmaması ve anahtar kelime yığınlarıyla üst sıralara çıkmak isteyenler, Google’dan ceza dahi almaktalar.

İdeal anahtar kelime yoğunluğu metnin genelindeki kelimeye kıyasla yüzde 1 ile 3 arasındadır. Örneğin, 300 kelimelik bir blog yazısı hazırladığınızda anahtar kelime ya da kelime grubunuzu 3 kez kullanmanız aslında yeterli olacaktır. Bu noktada anahtar kelimelerinizi kullanırken anlamlı cümleler kurmak ve kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek cümle kalıpları içerisinde kullanmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

“SEO

Bot’lar için içerikler hazırlamak

Modası geçen SEO teknikleri arasında Bot’lar için içerikler hazırlamak da yer alıyor. Google artık robotik bir yapıdansa, semantik yani dil ve anlam odaklı bir yapı üzerinde çalışıyor. Bu nedenle de siteleri tarayan Bot’lara yönelik içerikler hazırlamak yerine, kullanıcıların yapacakları ya da yapma ihtimalleri olan sorgulara yönelik, anlamlı ve dil konusunda kurallara uygun içerikler oluşturmanız daha önemli ve doğru bir yaklaşımdır.

Kullanıcıların niyetlerini anlamak ve onların yapabilecekleri arama sorgularına yönelik anahtar kelime kullanımları yaparak, içeriklerinizi daha doğal ve okunaklı bir hale getirmeniz 2019’daki SEO çalışmalarınızdan daha fazla performans almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Aynı içerikleri farklı şekillerde yayınlamak

Black Hat SEO çalışmalarının yapıldığı dönemlerde yayıncıların, üst sıralarda çıkmak için kullandığı SEO teknikleri arasında aynı içerikleri farklı şekillerde yeniden yayınlamak da vardır. Bu teknikte içerik üzerinde küçük değişiklikler yapılarak, çoğunluğu aynı olan içerik tekrar yeni bir yazı ya da sayfa olarak yayınlanırdı. Bu durum arama sorgularında sayfaları eskiden üst sıralara çıkarmaya yardımcı olsa da günümüzde artık geçerliliğini yitirdiği gibi Google tarafından cezalandırılmayla da sonuçlanıyor.

Kopya içerik oluşturmanın yanı sıra kullanıcıları yanlış yönlendirme ve Google’ı aldatmaya yönelik bir çalışma olarak algılandığı için, Google bu yaklaşımı ve tekniği artık kabul etmiyor. Bu sebeple de içerik stratejilerinizde bu çalışmalardan kesinlikle uzak durmanız gerekiyor.

Link satın alma

Artık kullanılmaması gereken SEO teknikleri arasında link satın alma çalışmaları da yer alıyor. Link satın alma çalışmaları farklı sitelerden kendi sitenize yönlendirme linkleri sağlıyor olsa da Google, bu sitelerin sizinle olan ilişkisine ve sektörel uyumlarına da bakıyor. Aynı zamanda link alınan sitenin sayfa değeri de önemli bir kriter olarak öne çıkıyor.

Sayfa değeri sizden düşük olan ve site içeriği olarak sizinle ilgili olmayan ve sektörel bir bağı bulunmayan sitelerden link almanız sitenizin sayfa değerini düşürecektir. Bu nedenle de link satın alma çalışmaları yerine, organik olarak sizinle ilgili olabilecek ve sayfa değeri yüksek olan sitelerden link almaya çalışmanız daha etkili bir yöntemdir.

Kalitesiz ve kısa içerik girişlerinin yapılması

Özellikle içerik pazarlama çalışmalarında yapılan yanlışlardan biri de blog içeriği oluşturmak için kalitesiz ve kısa blog içerikleri oluşturmaktır. Kalite her zaman içerik sayıdan daha önce geliyor ve önümüzdeki dönemlerde de bu kural devam edecek.

Blog içeriklerinizde hafta içerisinde belli bir yazı adedini tutturmak için, kaliteli ve özenli bir şekilde hazırlanmış blog yazıları hazırlamanız daha doğru bir yaklaşımdır. Bu içerikleri uzun tutmanız ve sayfa içerisinde ilgili konuyla alakalı mümkün olduğunca çok bilgi sunmanız ve ziyaretçilerin bu sayfada daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız sayfalarınızın değerini daha fazla artıracağı gibi sayfa sıralamalarını da yükseltecektir.

İlgili rehber: SEO ve içerik pazarlama çalışmalarınızda Google Trend’ten nasıl yararlanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan