2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

27 Şubat 2019
Sinan Oypan

SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı gibi sitenize de zarar verebiliyor.

SEO teknikleri

SEO tekniklerinin sürekli olarak güncellemesinin sebebi ise arama motorlarının, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sağlayarak, onlara daha ilgili ve kaliteli içerikler sunmak. SEO söz konusu olduğunda, arama motorlarının önceliği hem en kaliteli ve en ilgili içeriği sunarken, kullanıcıların da yaptıkları arama sorguları sonrasında üzerinde zaman geçirebilecekleri sayfalar önermek. Bunu sağlamak için de belli dönemlerde algoritma değişiklikleri yapılarak, arama sorgularındaki sıralamayı belirleyecek olan kriterler de değişiklik olmakta. 2019’da da bir takım değişiklikler olduğu için de bazı SEO teknikleri artık güncelliğini yitirmiş durumda ve bunlardan kaçınmalısınız.

İlgili rehber: 2019’da SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? (İnfografik)

Aşırı anahtar kelime yoğunluğu

Hazırladığınız metinler içerisindeki anahtar kelime yoğunluğu, içeriklerinizin sıralanmasında önemli rol oynayan faktörlerden biri. Metin ve sayfa içerisinde çok aşırı bir şekilde anahtar kelime kullanımına girmek ve arka arkaya bu kelime gruplarını sıralamak, sayfanızın SEO’suna zarar verecektir.

Son birkaç yıldır Google özellikle bu konuda bir hayli katı yaklaşımlar izliyor. Bu kuralın uygulanmaması ve anahtar kelime yığınlarıyla üst sıralara çıkmak isteyenler, Google’dan ceza dahi almaktalar.

İdeal anahtar kelime yoğunluğu metnin genelindeki kelimeye kıyasla yüzde 1 ile 3 arasındadır. Örneğin, 300 kelimelik bir blog yazısı hazırladığınızda anahtar kelime ya da kelime grubunuzu 3 kez kullanmanız aslında yeterli olacaktır. Bu noktada anahtar kelimelerinizi kullanırken anlamlı cümleler kurmak ve kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek cümle kalıpları içerisinde kullanmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

“SEO

Bot’lar için içerikler hazırlamak

Modası geçen SEO teknikleri arasında Bot’lar için içerikler hazırlamak da yer alıyor. Google artık robotik bir yapıdansa, semantik yani dil ve anlam odaklı bir yapı üzerinde çalışıyor. Bu nedenle de siteleri tarayan Bot’lara yönelik içerikler hazırlamak yerine, kullanıcıların yapacakları ya da yapma ihtimalleri olan sorgulara yönelik, anlamlı ve dil konusunda kurallara uygun içerikler oluşturmanız daha önemli ve doğru bir yaklaşımdır.

Kullanıcıların niyetlerini anlamak ve onların yapabilecekleri arama sorgularına yönelik anahtar kelime kullanımları yaparak, içeriklerinizi daha doğal ve okunaklı bir hale getirmeniz 2019’daki SEO çalışmalarınızdan daha fazla performans almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Aynı içerikleri farklı şekillerde yayınlamak

Black Hat SEO çalışmalarının yapıldığı dönemlerde yayıncıların, üst sıralarda çıkmak için kullandığı SEO teknikleri arasında aynı içerikleri farklı şekillerde yeniden yayınlamak da vardır. Bu teknikte içerik üzerinde küçük değişiklikler yapılarak, çoğunluğu aynı olan içerik tekrar yeni bir yazı ya da sayfa olarak yayınlanırdı. Bu durum arama sorgularında sayfaları eskiden üst sıralara çıkarmaya yardımcı olsa da günümüzde artık geçerliliğini yitirdiği gibi Google tarafından cezalandırılmayla da sonuçlanıyor.

Kopya içerik oluşturmanın yanı sıra kullanıcıları yanlış yönlendirme ve Google’ı aldatmaya yönelik bir çalışma olarak algılandığı için, Google bu yaklaşımı ve tekniği artık kabul etmiyor. Bu sebeple de içerik stratejilerinizde bu çalışmalardan kesinlikle uzak durmanız gerekiyor.

Link satın alma

Artık kullanılmaması gereken SEO teknikleri arasında link satın alma çalışmaları da yer alıyor. Link satın alma çalışmaları farklı sitelerden kendi sitenize yönlendirme linkleri sağlıyor olsa da Google, bu sitelerin sizinle olan ilişkisine ve sektörel uyumlarına da bakıyor. Aynı zamanda link alınan sitenin sayfa değeri de önemli bir kriter olarak öne çıkıyor.

Sayfa değeri sizden düşük olan ve site içeriği olarak sizinle ilgili olmayan ve sektörel bir bağı bulunmayan sitelerden link almanız sitenizin sayfa değerini düşürecektir. Bu nedenle de link satın alma çalışmaları yerine, organik olarak sizinle ilgili olabilecek ve sayfa değeri yüksek olan sitelerden link almaya çalışmanız daha etkili bir yöntemdir.

Kalitesiz ve kısa içerik girişlerinin yapılması

Özellikle içerik pazarlama çalışmalarında yapılan yanlışlardan biri de blog içeriği oluşturmak için kalitesiz ve kısa blog içerikleri oluşturmaktır. Kalite her zaman içerik sayıdan daha önce geliyor ve önümüzdeki dönemlerde de bu kural devam edecek.

Blog içeriklerinizde hafta içerisinde belli bir yazı adedini tutturmak için, kaliteli ve özenli bir şekilde hazırlanmış blog yazıları hazırlamanız daha doğru bir yaklaşımdır. Bu içerikleri uzun tutmanız ve sayfa içerisinde ilgili konuyla alakalı mümkün olduğunca çok bilgi sunmanız ve ziyaretçilerin bu sayfada daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız sayfalarınızın değerini daha fazla artıracağı gibi sayfa sıralamalarını da yükseltecektir.

İlgili rehber: SEO ve içerik pazarlama çalışmalarınızda Google Trend’ten nasıl yararlanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan