2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

27 Şubat 2019
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı gibi sitenize de zarar verebiliyor.

SEO teknikleri

SEO tekniklerinin sürekli olarak güncellemesinin sebebi ise arama motorlarının, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sağlayarak, onlara daha ilgili ve kaliteli içerikler sunmak. SEO söz konusu olduğunda, arama motorlarının önceliği hem en kaliteli ve en ilgili içeriği sunarken, kullanıcıların da yaptıkları arama sorguları sonrasında üzerinde zaman geçirebilecekleri sayfalar önermek. Bunu sağlamak için de belli dönemlerde algoritma değişiklikleri yapılarak, arama sorgularındaki sıralamayı belirleyecek olan kriterler de değişiklik olmakta. 2019’da da bir takım değişiklikler olduğu için de bazı SEO teknikleri artık güncelliğini yitirmiş durumda ve bunlardan kaçınmalısınız.

İlgili rehber: 2019’da SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? (İnfografik)

Aşırı anahtar kelime yoğunluğu

Hazırladığınız metinler içerisindeki anahtar kelime yoğunluğu, içeriklerinizin sıralanmasında önemli rol oynayan faktörlerden biri. Metin ve sayfa içerisinde çok aşırı bir şekilde anahtar kelime kullanımına girmek ve arka arkaya bu kelime gruplarını sıralamak, sayfanızın SEO’suna zarar verecektir.

Son birkaç yıldır Google özellikle bu konuda bir hayli katı yaklaşımlar izliyor. Bu kuralın uygulanmaması ve anahtar kelime yığınlarıyla üst sıralara çıkmak isteyenler, Google’dan ceza dahi almaktalar.

İdeal anahtar kelime yoğunluğu metnin genelindeki kelimeye kıyasla yüzde 1 ile 3 arasındadır. Örneğin, 300 kelimelik bir blog yazısı hazırladığınızda anahtar kelime ya da kelime grubunuzu 3 kez kullanmanız aslında yeterli olacaktır. Bu noktada anahtar kelimelerinizi kullanırken anlamlı cümleler kurmak ve kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek cümle kalıpları içerisinde kullanmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

“SEO

Bot’lar için içerikler hazırlamak

Modası geçen SEO teknikleri arasında Bot’lar için içerikler hazırlamak da yer alıyor. Google artık robotik bir yapıdansa, semantik yani dil ve anlam odaklı bir yapı üzerinde çalışıyor. Bu nedenle de siteleri tarayan Bot’lara yönelik içerikler hazırlamak yerine, kullanıcıların yapacakları ya da yapma ihtimalleri olan sorgulara yönelik, anlamlı ve dil konusunda kurallara uygun içerikler oluşturmanız daha önemli ve doğru bir yaklaşımdır.

Kullanıcıların niyetlerini anlamak ve onların yapabilecekleri arama sorgularına yönelik anahtar kelime kullanımları yaparak, içeriklerinizi daha doğal ve okunaklı bir hale getirmeniz 2019’daki SEO çalışmalarınızdan daha fazla performans almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Aynı içerikleri farklı şekillerde yayınlamak

Black Hat SEO çalışmalarının yapıldığı dönemlerde yayıncıların, üst sıralarda çıkmak için kullandığı SEO teknikleri arasında aynı içerikleri farklı şekillerde yeniden yayınlamak da vardır. Bu teknikte içerik üzerinde küçük değişiklikler yapılarak, çoğunluğu aynı olan içerik tekrar yeni bir yazı ya da sayfa olarak yayınlanırdı. Bu durum arama sorgularında sayfaları eskiden üst sıralara çıkarmaya yardımcı olsa da günümüzde artık geçerliliğini yitirdiği gibi Google tarafından cezalandırılmayla da sonuçlanıyor.

Kopya içerik oluşturmanın yanı sıra kullanıcıları yanlış yönlendirme ve Google’ı aldatmaya yönelik bir çalışma olarak algılandığı için, Google bu yaklaşımı ve tekniği artık kabul etmiyor. Bu sebeple de içerik stratejilerinizde bu çalışmalardan kesinlikle uzak durmanız gerekiyor.

Link satın alma

Artık kullanılmaması gereken SEO teknikleri arasında link satın alma çalışmaları da yer alıyor. Link satın alma çalışmaları farklı sitelerden kendi sitenize yönlendirme linkleri sağlıyor olsa da Google, bu sitelerin sizinle olan ilişkisine ve sektörel uyumlarına da bakıyor. Aynı zamanda link alınan sitenin sayfa değeri de önemli bir kriter olarak öne çıkıyor.

Sayfa değeri sizden düşük olan ve site içeriği olarak sizinle ilgili olmayan ve sektörel bir bağı bulunmayan sitelerden link almanız sitenizin sayfa değerini düşürecektir. Bu nedenle de link satın alma çalışmaları yerine, organik olarak sizinle ilgili olabilecek ve sayfa değeri yüksek olan sitelerden link almaya çalışmanız daha etkili bir yöntemdir.

Kalitesiz ve kısa içerik girişlerinin yapılması

Özellikle içerik pazarlama çalışmalarında yapılan yanlışlardan biri de blog içeriği oluşturmak için kalitesiz ve kısa blog içerikleri oluşturmaktır. Kalite her zaman içerik sayıdan daha önce geliyor ve önümüzdeki dönemlerde de bu kural devam edecek.

Blog içeriklerinizde hafta içerisinde belli bir yazı adedini tutturmak için, kaliteli ve özenli bir şekilde hazırlanmış blog yazıları hazırlamanız daha doğru bir yaklaşımdır. Bu içerikleri uzun tutmanız ve sayfa içerisinde ilgili konuyla alakalı mümkün olduğunca çok bilgi sunmanız ve ziyaretçilerin bu sayfada daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız sayfalarınızın değerini daha fazla artıracağı gibi sayfa sıralamalarını da yükseltecektir.

İlgili rehber: SEO ve içerik pazarlama çalışmalarınızda Google Trend’ten nasıl yararlanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi