fbpx

SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

11 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de uygulanmasını sağlayacağı için geri dönüşümlerin verimli bir şekilde artması sağlanır. Tabii ki bu çalışmaları yapabilmek için de SEO stratejisi ile taktikleri arasında ne gibi farklar olduğunu anlamak ve sonrasında da bu çalışmaları kurgulamak gerekir.

SEO stratejisi nedir?

Adından da anlaşılacağı gibi SEO stratejisi, sitenizdeki içeriklerin organize edilerek, doğru kategorizasyonun yapılması; arama motorlarında bu içeriklerin doğru bir şekilde indekslenmesini sağlayacak çalışmaların planlanarak, sayfa değerlerini artıracak planların belirlenmesidir. Aynı zamanda site hedef kitlenin arama sorgularını karşılayacak anahtar kelime gruplarının analizinin yapılması ve site içeriklerinin bu şekilde indekslenmesini sağlayacak çalışmaların yapılmasıdır.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

SEO taktikleri nedir?

SEO taktikleri ise, şirketinizin hazırladığı SEO stratejilerinin gerçekleşmesini sağlayacak ve site üzerinde yaptığınız SEO ile ilgili çalışmaların tümüdür.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

SEO taktikleri ve stratejilerini birbirinden ayıran farklılıklar neler?

SEO taktikleri ve stratejileri birbirlerinden farklı olsa da, birbiriyle beraber ilerleyen iki farklı kavramdır. Biri olmadan diğerinin olması bir hayli zordur. Ancak ikisi arasındaki en temel fark hedeftir. Stratejinin asıl temel taşı, belli bir hedef doğrultusunda oluşturuluyor olmasıdır. SEO taktikleri ise, belirlenen bu hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlayacak çalışmaların bütünüdür.

Sitenizin alan adı otoritesini ve sayfa değerlerini artırmak, daha fazla organik trafik çekmek, arama motorlarında markanız ve ürünlerlerinizle ilgili yapılan arama sorgularıyla ilgili daha fazla içerik ve sayfa üretimi sağlamak, hedefleriniz arasında yer alır.

Bu içeriklerin nasıl hazırlanacağı, sayfaların URL yapıları, kullanılan anahtar kelimeler, bu kelim öbeklerinin sayfa içerisindeki yoğunlukları, meta açıklamaları, sayfa başlıkları, sayfa içerisindeki metnin uzunluğu ve içerdiği kelime sayısı gibi detaylar da SEO taktikleri arasında yer almakta.

Strateji, taktiklerden önce ve sonra gelir

SEO stratejileri, SEO taktiklerinden önce geldiği gibi sonrasında da yeniden elden geçirilir. Çünkü öncelikle şirketiniz için belli hedefler koymanız gerekir. Bu hedefleri belirleyerek bir strateji oluşturursunuz ve sonrasında da bu hedeflerin gerçekleşmesi için bazı taktikleri ve çalışmaları uygulamaya başlarsınız.

Ancak süreç burada tamamlanmaz. Yaptığınız çalışmalar sonrasında, hedeflerinizin ne kadarını gerçekleştirdiğinizi ölçümlemeniz ve analizlerinizi yapmanız gererki. Bu araştırmaları yaptıktan sonra hangi çalışmaların daha verimli olduğunu görmeye başlar; sonrasında da yeni hedefler oluşturarak stratejinizi güncellersiniz.

Bu nedenle de tek bir SEO stratejiniz olmayacağı gibi tek bir seferlik SEO çalışmaları yapmanız da mümkün değildir. Uzun vadeli başarı için bu döngünün sürekli olarak devam etmesi gerekir.

SEO stratejileri taktikleri, taktikler de stratejileri doğurur

Örneğin, SEO stratejilerinizde önümüzdeki 12 ay içerisinde satışlarınızı yüzde 10 artırmayı hedeflediniz. Bu durumda da temel olarak şu çalışmalara yatırım yapmanız gerekecektir;

  • Organik trafik sağlama
  • Ücretli reklam kampanyalarıyla arama motorlarından trafik sağlama
  • Web sitesi üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek
  • Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak

Bu hedefleri koyduktan ve çalışmaları planladıktan sonra iş bu noktada bitmez. Planlanan çalışmaların herbiri kendi içerisinde yeni bir stratejiye ihtiyaç duyar. Örneğin, organik trafiğin sağlanabilmesi için:

  • Site altyapısının güncellenerek güçlendirilmesi
  • Site hızının artırılması
  • Konum odaklı SEO çalışmalarının planlanması
  • Sayfa üzerinde güncelleme ve geliştirmelerin yapılması

gibi çalışmaların planlanması ve belli bir hedefe oturtulması gerekir. Örneğin, site üzerindeki güncelleme ve geliştirmeler bölümünü ele alırsak;

  • Başlıkların düzenlenmesi,
  • Meta açıklamalarının düzenlenmesi
  • URL yapısının düzenlenmesi
  • Anahtar kelime seçimleri ve kullanımlarının düzenlenmesi
  • Sayfa içeriğinin iyileştirilmesi

gibi birçok konu ortaya çıkacaktır. Bu noktada da hazırladığınız herbir strateji için, belli SEO taktikleri kullanmanız gerekirken, bu taktikler doğrultusunda da arka planda daha özel konular için farklı stratejilerin oluşturulması gerekir.

Dışarıdan bakıldığında çok karmaşık gibi görünse de, belli bir plana oturtulduğunda bu ince detay çalışmaların doğru bir şekilde yapılması, web sitenizin sayfa değerinin önemli şekilde artırarak, organik olarak daha fazla trafik çekmesini sağlar.

Strateji her zaman önce gelir

SEO taktikleri mi yoksa SEO stratejisi mi önce gelir sorusunun yanıtı ise stratejidir. Çünkü strateji yazının başında da belirttiğimiz gibi belli bir hedef gerektirir. Belli bir hedef olmadan, yaptığınız çalışmaların size pek faydası olmayacaktır.

Öncelikle nereye ulaşmak istediğinize karar vermeniz gerekir ki, bu doğrultuda bu hedefi gerçekleştirmek için çalışmaları planlayarak hayata geçirmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan