SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

11 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de uygulanmasını sağlayacağı için geri dönüşümlerin verimli bir şekilde artması sağlanır. Tabii ki bu çalışmaları yapabilmek için de SEO stratejisi ile taktikleri arasında ne gibi farklar olduğunu anlamak ve sonrasında da bu çalışmaları kurgulamak gerekir.

SEO stratejisi nedir?

Adından da anlaşılacağı gibi SEO stratejisi, sitenizdeki içeriklerin organize edilerek, doğru kategorizasyonun yapılması; arama motorlarında bu içeriklerin doğru bir şekilde indekslenmesini sağlayacak çalışmaların planlanarak, sayfa değerlerini artıracak planların belirlenmesidir. Aynı zamanda site hedef kitlenin arama sorgularını karşılayacak anahtar kelime gruplarının analizinin yapılması ve site içeriklerinin bu şekilde indekslenmesini sağlayacak çalışmaların yapılmasıdır.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

SEO taktikleri nedir?

SEO taktikleri ise, şirketinizin hazırladığı SEO stratejilerinin gerçekleşmesini sağlayacak ve site üzerinde yaptığınız SEO ile ilgili çalışmaların tümüdür.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

SEO taktikleri ve stratejilerini birbirinden ayıran farklılıklar neler?

SEO taktikleri ve stratejileri birbirlerinden farklı olsa da, birbiriyle beraber ilerleyen iki farklı kavramdır. Biri olmadan diğerinin olması bir hayli zordur. Ancak ikisi arasındaki en temel fark hedeftir. Stratejinin asıl temel taşı, belli bir hedef doğrultusunda oluşturuluyor olmasıdır. SEO taktikleri ise, belirlenen bu hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlayacak çalışmaların bütünüdür.

Sitenizin alan adı otoritesini ve sayfa değerlerini artırmak, daha fazla organik trafik çekmek, arama motorlarında markanız ve ürünlerlerinizle ilgili yapılan arama sorgularıyla ilgili daha fazla içerik ve sayfa üretimi sağlamak, hedefleriniz arasında yer alır.

Bu içeriklerin nasıl hazırlanacağı, sayfaların URL yapıları, kullanılan anahtar kelimeler, bu kelim öbeklerinin sayfa içerisindeki yoğunlukları, meta açıklamaları, sayfa başlıkları, sayfa içerisindeki metnin uzunluğu ve içerdiği kelime sayısı gibi detaylar da SEO taktikleri arasında yer almakta.

Strateji, taktiklerden önce ve sonra gelir

SEO stratejileri, SEO taktiklerinden önce geldiği gibi sonrasında da yeniden elden geçirilir. Çünkü öncelikle şirketiniz için belli hedefler koymanız gerekir. Bu hedefleri belirleyerek bir strateji oluşturursunuz ve sonrasında da bu hedeflerin gerçekleşmesi için bazı taktikleri ve çalışmaları uygulamaya başlarsınız.

Ancak süreç burada tamamlanmaz. Yaptığınız çalışmalar sonrasında, hedeflerinizin ne kadarını gerçekleştirdiğinizi ölçümlemeniz ve analizlerinizi yapmanız gererki. Bu araştırmaları yaptıktan sonra hangi çalışmaların daha verimli olduğunu görmeye başlar; sonrasında da yeni hedefler oluşturarak stratejinizi güncellersiniz.

Bu nedenle de tek bir SEO stratejiniz olmayacağı gibi tek bir seferlik SEO çalışmaları yapmanız da mümkün değildir. Uzun vadeli başarı için bu döngünün sürekli olarak devam etmesi gerekir.

SEO stratejileri taktikleri, taktikler de stratejileri doğurur

Örneğin, SEO stratejilerinizde önümüzdeki 12 ay içerisinde satışlarınızı yüzde 10 artırmayı hedeflediniz. Bu durumda da temel olarak şu çalışmalara yatırım yapmanız gerekecektir;

  • Organik trafik sağlama
  • Ücretli reklam kampanyalarıyla arama motorlarından trafik sağlama
  • Web sitesi üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek
  • Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak

Bu hedefleri koyduktan ve çalışmaları planladıktan sonra iş bu noktada bitmez. Planlanan çalışmaların herbiri kendi içerisinde yeni bir stratejiye ihtiyaç duyar. Örneğin, organik trafiğin sağlanabilmesi için:

  • Site altyapısının güncellenerek güçlendirilmesi
  • Site hızının artırılması
  • Konum odaklı SEO çalışmalarının planlanması
  • Sayfa üzerinde güncelleme ve geliştirmelerin yapılması

gibi çalışmaların planlanması ve belli bir hedefe oturtulması gerekir. Örneğin, site üzerindeki güncelleme ve geliştirmeler bölümünü ele alırsak;

  • Başlıkların düzenlenmesi,
  • Meta açıklamalarının düzenlenmesi
  • URL yapısının düzenlenmesi
  • Anahtar kelime seçimleri ve kullanımlarının düzenlenmesi
  • Sayfa içeriğinin iyileştirilmesi

gibi birçok konu ortaya çıkacaktır. Bu noktada da hazırladığınız herbir strateji için, belli SEO taktikleri kullanmanız gerekirken, bu taktikler doğrultusunda da arka planda daha özel konular için farklı stratejilerin oluşturulması gerekir.

Dışarıdan bakıldığında çok karmaşık gibi görünse de, belli bir plana oturtulduğunda bu ince detay çalışmaların doğru bir şekilde yapılması, web sitenizin sayfa değerinin önemli şekilde artırarak, organik olarak daha fazla trafik çekmesini sağlar.

Strateji her zaman önce gelir

SEO taktikleri mi yoksa SEO stratejisi mi önce gelir sorusunun yanıtı ise stratejidir. Çünkü strateji yazının başında da belirttiğimiz gibi belli bir hedef gerektirir. Belli bir hedef olmadan, yaptığınız çalışmaların size pek faydası olmayacaktır.

Öncelikle nereye ulaşmak istediğinize karar vermeniz gerekir ki, bu doğrultuda bu hedefi gerçekleştirmek için çalışmaları planlayarak hayata geçirmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital pazarlama ve e-ticaret, birbirinden ayrılması mümkün olmayan iki terimdir. E-ticareti dijital satış olarak nitelendirebileceğimiz için, satışa konu olan ürün ve hizmetlerin dijital mecrada pazarlanması da kaçınılmaz olur....
8 Ocak 2022
Markethinkers
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın