Blog

SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de uygulanmasını sağlayacağı için geri dönüşümlerin verimli bir şekilde artması sağlanır. Tabii ki bu çalışmaları yapabilmek için de SEO stratejisi ile taktikleri arasında ne gibi farklar olduğunu anlamak ve sonrasında da bu çalışmaları kurgulamak gerekir.

SEO stratejisi nedir?

Adından da anlaşılacağı gibi SEO stratejisi, sitenizdeki içeriklerin organize edilerek, doğru kategorizasyonun yapılması; arama motorlarında bu içeriklerin doğru bir şekilde indekslenmesini sağlayacak çalışmaların planlanarak, sayfa değerlerini artıracak planların belirlenmesidir. Aynı zamanda site hedef kitlenin arama sorgularını karşılayacak anahtar kelime gruplarının analizinin yapılması ve site içeriklerinin bu şekilde indekslenmesini sağlayacak çalışmaların yapılmasıdır.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

SEO taktikleri nedir?

SEO taktikleri ise, şirketinizin hazırladığı SEO stratejilerinin gerçekleşmesini sağlayacak ve site üzerinde yaptığınız SEO ile ilgili çalışmaların tümüdür.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

SEO taktikleri ve stratejilerini birbirinden ayıran farklılıklar neler?

SEO taktikleri ve stratejileri birbirlerinden farklı olsa da, birbiriyle beraber ilerleyen iki farklı kavramdır. Biri olmadan diğerinin olması bir hayli zordur. Ancak ikisi arasındaki en temel fark hedeftir. Stratejinin asıl temel taşı, belli bir hedef doğrultusunda oluşturuluyor olmasıdır. SEO taktikleri ise, belirlenen bu hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlayacak çalışmaların bütünüdür.

Sitenizin alan adı otoritesini ve sayfa değerlerini artırmak, daha fazla organik trafik çekmek, arama motorlarında markanız ve ürünlerlerinizle ilgili yapılan arama sorgularıyla ilgili daha fazla içerik ve sayfa üretimi sağlamak, hedefleriniz arasında yer alır.

Bu içeriklerin nasıl hazırlanacağı, sayfaların URL yapıları, kullanılan anahtar kelimeler, bu kelim öbeklerinin sayfa içerisindeki yoğunlukları, meta açıklamaları, sayfa başlıkları, sayfa içerisindeki metnin uzunluğu ve içerdiği kelime sayısı gibi detaylar da SEO taktikleri arasında yer almakta.

Strateji, taktiklerden önce ve sonra gelir

SEO stratejileri, SEO taktiklerinden önce geldiği gibi sonrasında da yeniden elden geçirilir. Çünkü öncelikle şirketiniz için belli hedefler koymanız gerekir. Bu hedefleri belirleyerek bir strateji oluşturursunuz ve sonrasında da bu hedeflerin gerçekleşmesi için bazı taktikleri ve çalışmaları uygulamaya başlarsınız.

Ancak süreç burada tamamlanmaz. Yaptığınız çalışmalar sonrasında, hedeflerinizin ne kadarını gerçekleştirdiğinizi ölçümlemeniz ve analizlerinizi yapmanız gererki. Bu araştırmaları yaptıktan sonra hangi çalışmaların daha verimli olduğunu görmeye başlar; sonrasında da yeni hedefler oluşturarak stratejinizi güncellersiniz.

Bu nedenle de tek bir SEO stratejiniz olmayacağı gibi tek bir seferlik SEO çalışmaları yapmanız da mümkün değildir. Uzun vadeli başarı için bu döngünün sürekli olarak devam etmesi gerekir.

SEO stratejileri taktikleri, taktikler de stratejileri doğurur

Örneğin, SEO stratejilerinizde önümüzdeki 12 ay içerisinde satışlarınızı yüzde 10 artırmayı hedeflediniz. Bu durumda da temel olarak şu çalışmalara yatırım yapmanız gerekecektir;

  • Organik trafik sağlama
  • Ücretli reklam kampanyalarıyla arama motorlarından trafik sağlama
  • Web sitesi üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek
  • Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak

Bu hedefleri koyduktan ve çalışmaları planladıktan sonra iş bu noktada bitmez. Planlanan çalışmaların herbiri kendi içerisinde yeni bir stratejiye ihtiyaç duyar. Örneğin, organik trafiğin sağlanabilmesi için:

  • Site altyapısının güncellenerek güçlendirilmesi
  • Site hızının artırılması
  • Konum odaklı SEO çalışmalarının planlanması
  • Sayfa üzerinde güncelleme ve geliştirmelerin yapılması

gibi çalışmaların planlanması ve belli bir hedefe oturtulması gerekir. Örneğin, site üzerindeki güncelleme ve geliştirmeler bölümünü ele alırsak;

  • Başlıkların düzenlenmesi,
  • Meta açıklamalarının düzenlenmesi
  • URL yapısının düzenlenmesi
  • Anahtar kelime seçimleri ve kullanımlarının düzenlenmesi
  • Sayfa içeriğinin iyileştirilmesi

gibi birçok konu ortaya çıkacaktır. Bu noktada da hazırladığınız herbir strateji için, belli SEO taktikleri kullanmanız gerekirken, bu taktikler doğrultusunda da arka planda daha özel konular için farklı stratejilerin oluşturulması gerekir.

Dışarıdan bakıldığında çok karmaşık gibi görünse de, belli bir plana oturtulduğunda bu ince detay çalışmaların doğru bir şekilde yapılması, web sitenizin sayfa değerinin önemli şekilde artırarak, organik olarak daha fazla trafik çekmesini sağlar.

Strateji her zaman önce gelir

SEO taktikleri mi yoksa SEO stratejisi mi önce gelir sorusunun yanıtı ise stratejidir. Çünkü strateji yazının başında da belirttiğimiz gibi belli bir hedef gerektirir. Belli bir hedef olmadan, yaptığınız çalışmaların size pek faydası olmayacaktır.

Öncelikle nereye ulaşmak istediğinize karar vermeniz gerekir ki, bu doğrultuda bu hedefi gerçekleştirmek için çalışmaları planlayarak hayata geçirmelisiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!