SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

11 Nisan 2019
Sinan Oypan

SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de uygulanmasını sağlayacağı için geri dönüşümlerin verimli bir şekilde artması sağlanır. Tabii ki bu çalışmaları yapabilmek için de SEO stratejisi ile taktikleri arasında ne gibi farklar olduğunu anlamak ve sonrasında da bu çalışmaları kurgulamak gerekir.

SEO stratejisi nedir?

Adından da anlaşılacağı gibi SEO stratejisi, sitenizdeki içeriklerin organize edilerek, doğru kategorizasyonun yapılması; arama motorlarında bu içeriklerin doğru bir şekilde indekslenmesini sağlayacak çalışmaların planlanarak, sayfa değerlerini artıracak planların belirlenmesidir. Aynı zamanda site hedef kitlenin arama sorgularını karşılayacak anahtar kelime gruplarının analizinin yapılması ve site içeriklerinin bu şekilde indekslenmesini sağlayacak çalışmaların yapılmasıdır.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

SEO taktikleri nedir?

SEO taktikleri ise, şirketinizin hazırladığı SEO stratejilerinin gerçekleşmesini sağlayacak ve site üzerinde yaptığınız SEO ile ilgili çalışmaların tümüdür.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

SEO taktikleri ve stratejilerini birbirinden ayıran farklılıklar neler?

SEO taktikleri ve stratejileri birbirlerinden farklı olsa da, birbiriyle beraber ilerleyen iki farklı kavramdır. Biri olmadan diğerinin olması bir hayli zordur. Ancak ikisi arasındaki en temel fark hedeftir. Stratejinin asıl temel taşı, belli bir hedef doğrultusunda oluşturuluyor olmasıdır. SEO taktikleri ise, belirlenen bu hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlayacak çalışmaların bütünüdür.

Sitenizin alan adı otoritesini ve sayfa değerlerini artırmak, daha fazla organik trafik çekmek, arama motorlarında markanız ve ürünlerlerinizle ilgili yapılan arama sorgularıyla ilgili daha fazla içerik ve sayfa üretimi sağlamak, hedefleriniz arasında yer alır.

Bu içeriklerin nasıl hazırlanacağı, sayfaların URL yapıları, kullanılan anahtar kelimeler, bu kelim öbeklerinin sayfa içerisindeki yoğunlukları, meta açıklamaları, sayfa başlıkları, sayfa içerisindeki metnin uzunluğu ve içerdiği kelime sayısı gibi detaylar da SEO taktikleri arasında yer almakta.

Strateji, taktiklerden önce ve sonra gelir

SEO stratejileri, SEO taktiklerinden önce geldiği gibi sonrasında da yeniden elden geçirilir. Çünkü öncelikle şirketiniz için belli hedefler koymanız gerekir. Bu hedefleri belirleyerek bir strateji oluşturursunuz ve sonrasında da bu hedeflerin gerçekleşmesi için bazı taktikleri ve çalışmaları uygulamaya başlarsınız.

Ancak süreç burada tamamlanmaz. Yaptığınız çalışmalar sonrasında, hedeflerinizin ne kadarını gerçekleştirdiğinizi ölçümlemeniz ve analizlerinizi yapmanız gererki. Bu araştırmaları yaptıktan sonra hangi çalışmaların daha verimli olduğunu görmeye başlar; sonrasında da yeni hedefler oluşturarak stratejinizi güncellersiniz.

Bu nedenle de tek bir SEO stratejiniz olmayacağı gibi tek bir seferlik SEO çalışmaları yapmanız da mümkün değildir. Uzun vadeli başarı için bu döngünün sürekli olarak devam etmesi gerekir.

SEO stratejileri taktikleri, taktikler de stratejileri doğurur

Örneğin, SEO stratejilerinizde önümüzdeki 12 ay içerisinde satışlarınızı yüzde 10 artırmayı hedeflediniz. Bu durumda da temel olarak şu çalışmalara yatırım yapmanız gerekecektir;

  • Organik trafik sağlama
  • Ücretli reklam kampanyalarıyla arama motorlarından trafik sağlama
  • Web sitesi üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek
  • Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak

Bu hedefleri koyduktan ve çalışmaları planladıktan sonra iş bu noktada bitmez. Planlanan çalışmaların herbiri kendi içerisinde yeni bir stratejiye ihtiyaç duyar. Örneğin, organik trafiğin sağlanabilmesi için:

  • Site altyapısının güncellenerek güçlendirilmesi
  • Site hızının artırılması
  • Konum odaklı SEO çalışmalarının planlanması
  • Sayfa üzerinde güncelleme ve geliştirmelerin yapılması

gibi çalışmaların planlanması ve belli bir hedefe oturtulması gerekir. Örneğin, site üzerindeki güncelleme ve geliştirmeler bölümünü ele alırsak;

  • Başlıkların düzenlenmesi,
  • Meta açıklamalarının düzenlenmesi
  • URL yapısının düzenlenmesi
  • Anahtar kelime seçimleri ve kullanımlarının düzenlenmesi
  • Sayfa içeriğinin iyileştirilmesi

gibi birçok konu ortaya çıkacaktır. Bu noktada da hazırladığınız herbir strateji için, belli SEO taktikleri kullanmanız gerekirken, bu taktikler doğrultusunda da arka planda daha özel konular için farklı stratejilerin oluşturulması gerekir.

Dışarıdan bakıldığında çok karmaşık gibi görünse de, belli bir plana oturtulduğunda bu ince detay çalışmaların doğru bir şekilde yapılması, web sitenizin sayfa değerinin önemli şekilde artırarak, organik olarak daha fazla trafik çekmesini sağlar.

Strateji her zaman önce gelir

SEO taktikleri mi yoksa SEO stratejisi mi önce gelir sorusunun yanıtı ise stratejidir. Çünkü strateji yazının başında da belirttiğimiz gibi belli bir hedef gerektirir. Belli bir hedef olmadan, yaptığınız çalışmaların size pek faydası olmayacaktır.

Öncelikle nereye ulaşmak istediğinize karar vermeniz gerekir ki, bu doğrultuda bu hedefi gerçekleştirmek için çalışmaları planlayarak hayata geçirmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan