SEO rakip analizi yapmanın önemi

17 Temmuz 2016
Sinan Oypan

SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst sıralarda görünülmeyi kolaylaştırarak, rakiplerin önüne geçilmesini sağlar.

SEO rakip analizi

Tabii ki SEO çalışmaları yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri de seo rakip analizinin yapılmasıdır. Özellikle rekabetin yüksek olduğu sektörlerde, rakiplerin yaptıkları çalışmaları yakından takip etmek kendi siteniz üzerindeki SEO çalışmalarını geliştirerek onların önüne geçmek için oldukça önemlidir.

Rakiplerin hangi anahtar kelimeler odaklandıklarını görürsünüz

Rakiplerinizin, internet sitelerinde hangi anahtar kelimelere odaklandıklarını görebilmek için bu araştırmaları yapmanız gerekiyor. Ürün bazında odaklanılan anahtar kelimeleri görerek, onlardan farklı anahtar kelime gruplarına odaklanabilirsiniz.

Rakiplerinizin yoğunlaşmadığı ancak sizin kullanabileceğiniz anahtar kelime öbekleri bulunuyorsa, bu araştırmalar sonrasında bunlara ulaşarak, bu kelimelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Aynı zamanda, rakiplerinizin kullandığı fakat iyi sonuçlar alamadıkları anahtar kelimelere de yönelebilirsiniz. Bu anahtar kelimeleri değiştirerek, daha farklı bir şekilde kullanarak yine rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.

Alan adı otoritelerini karşılaştırabilirsiniz

Rakip firmalarla kendi sitenizin alan adı otoritelerini karşılaştırmak için de SEO’da rakip analizi yapmanız gerekiyor. Alan adı otoritesi, sitenizin SEO konusunda ne kadar kuvvetli olduğunu ve arama motorlarında ne kadar iyi durumda olduğunu gösterir. Önümüzdeki günlerde alan adı otoritesi (AO) ve AO’yu kuvvetlendirmek için neler yapacağınıza detaylı bir şekilde değineceğiz.

Rakip firmaların alan adı otoritelerini görerek, onların sizden ne kadar kuvvetli ya da güçsüz olduklarını görmenizi sağlar. AO yüksek olan rakipleriniz varsa o zaman SEO çalışmalarını biraz daha değiştirmeniz gerekecektir. Rakiplerinizin AO yüksek olması durumunda, onların yoğunlaştığı anahtar kelimelerde, onların üstüne çıkmanız zor olacaktır; çünkü Google AO’ne baktığı için rakiplerinize öncelik verecektir. Bu durumda da rakiplerinizin yoğunlaşmadığı anahtar kelime gruplarına yönelmeniz gerekecektir.

Bir yandan site içindeki içerik çalışmalarınızı artırıp, bir yandan da farklı anahtar kelimlere yoğunlaşmanız durumunda alan adı otoriteniz de yükselmeye başlayacaktır. Fakat ilk etapta alan adı otoritesi yüksek olan firmalarla yarışmak yerine, kendi otoritenizi yükseltmeye odaklanmalısınız.

Rakiplerin içerik çalışmalarını görürsünüz

Rakiplerinizin içerik pazarlama tarafında ne gibi çalışmalar yaptıklarını görmek ve bu çalışmalarda nasıl sonuçlar aldıklarını görmek için de SEO’da rakip analizi oldukça etkili bir çalışmadır.

İçerik pazarlama tarafında çalışmalar yapmayı planlıyorsanız ve konu bulmak da zorlanıyorsanız rakiplerinizi incelemeye başlayabilirsiniz. Onların başarılı olduğu konulardan örnekler alabilir ve kendi konularınızı yaratabilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmaları ile organik aramalarla siteye trafik çekmek mümkün olduğu gibi blog içerikleri oluşturarak, alan adı otoritenizi de yükseltebilirsiniz. Alan adı otoritenizin düşük olması durumunda bu çalışmalara yoğunlaşmanız, gücünüzü artırmaya yardımcı olacaktır.

“SEO

Rakiplerinizin en çok trafik aldıkları anahtar kelimeleri bulabilirsiniz

Organik aramalar ile site trafiğinizi artıracak anahtar kelime gruplarını bulmak için rakiplerinizin SEO çalışmalarını incelemeniz oldukça önemlidir. Tabii ki yukarıda da bahsettiğimiz gibi alan adı otoritesini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Alan adı otoritesi nedeniyle rakiplerinizi geçemeyeceğiniz; ancak iyi trafik getiren anahtar kelimeleri belirledikten sonra bu kelimelerin alternatifleri üzerine çalışmalar yaparak, rakiplerinizden trafik çalmayı deneyebilirsiniz. Tabii ki burada Google’ı yanıltacak SEO çalışmaları da yapmamalısınız. Kullandığınız anahtar kelimelerin, sayfa üzerinde sunduğunuz ürün ya da içerikle ilişkili olması gerekiyor. Aksi takdirde Google’ı yanıltmaya çalıştığınız için kara listeye girme ihtimaliniz de olacaktır. Bu nedenle SEO kurgularınızı yaparken, site içeriği ile ilgili anahtar kelime gruplarına odaklanmanız oldukça önemli.

Bu yazımızda SEO rakip analizinin önemi üzerinden durduk, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan