fbpx

SEO rakip analizi yapmanın önemi

17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi

SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst sıralarda görünülmeyi kolaylaştırarak, rakiplerin önüne geçilmesini sağlar.

SEO rakip analizi

Tabii ki SEO çalışmaları yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri de seo rakip analizinin yapılmasıdır. Özellikle rekabetin yüksek olduğu sektörlerde, rakiplerin yaptıkları çalışmaları yakından takip etmek kendi siteniz üzerindeki SEO çalışmalarını geliştirerek onların önüne geçmek için oldukça önemlidir.

Rakiplerin hangi anahtar kelimeler odaklandıklarını görürsünüz

Rakiplerinizin, internet sitelerinde hangi anahtar kelimelere odaklandıklarını görebilmek için bu araştırmaları yapmanız gerekiyor. Ürün bazında odaklanılan anahtar kelimeleri görerek, onlardan farklı anahtar kelime gruplarına odaklanabilirsiniz.

Rakiplerinizin yoğunlaşmadığı ancak sizin kullanabileceğiniz anahtar kelime öbekleri bulunuyorsa, bu araştırmalar sonrasında bunlara ulaşarak, bu kelimelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Aynı zamanda, rakiplerinizin kullandığı fakat iyi sonuçlar alamadıkları anahtar kelimelere de yönelebilirsiniz. Bu anahtar kelimeleri değiştirerek, daha farklı bir şekilde kullanarak yine rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.

Alan adı otoritelerini karşılaştırabilirsiniz

Rakip firmalarla kendi sitenizin alan adı otoritelerini karşılaştırmak için de SEO’da rakip analizi yapmanız gerekiyor. Alan adı otoritesi, sitenizin SEO konusunda ne kadar kuvvetli olduğunu ve arama motorlarında ne kadar iyi durumda olduğunu gösterir. Önümüzdeki günlerde alan adı otoritesi (AO) ve AO’yu kuvvetlendirmek için neler yapacağınıza detaylı bir şekilde değineceğiz.

Rakip firmaların alan adı otoritelerini görerek, onların sizden ne kadar kuvvetli ya da güçsüz olduklarını görmenizi sağlar. AO yüksek olan rakipleriniz varsa o zaman SEO çalışmalarını biraz daha değiştirmeniz gerekecektir. Rakiplerinizin AO yüksek olması durumunda, onların yoğunlaştığı anahtar kelimelerde, onların üstüne çıkmanız zor olacaktır; çünkü Google AO’ne baktığı için rakiplerinize öncelik verecektir. Bu durumda da rakiplerinizin yoğunlaşmadığı anahtar kelime gruplarına yönelmeniz gerekecektir.

Bir yandan site içindeki içerik çalışmalarınızı artırıp, bir yandan da farklı anahtar kelimlere yoğunlaşmanız durumunda alan adı otoriteniz de yükselmeye başlayacaktır. Fakat ilk etapta alan adı otoritesi yüksek olan firmalarla yarışmak yerine, kendi otoritenizi yükseltmeye odaklanmalısınız.

Rakiplerin içerik çalışmalarını görürsünüz

Rakiplerinizin içerik pazarlama tarafında ne gibi çalışmalar yaptıklarını görmek ve bu çalışmalarda nasıl sonuçlar aldıklarını görmek için de SEO’da rakip analizi oldukça etkili bir çalışmadır.

İçerik pazarlama tarafında çalışmalar yapmayı planlıyorsanız ve konu bulmak da zorlanıyorsanız rakiplerinizi incelemeye başlayabilirsiniz. Onların başarılı olduğu konulardan örnekler alabilir ve kendi konularınızı yaratabilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmaları ile organik aramalarla siteye trafik çekmek mümkün olduğu gibi blog içerikleri oluşturarak, alan adı otoritenizi de yükseltebilirsiniz. Alan adı otoritenizin düşük olması durumunda bu çalışmalara yoğunlaşmanız, gücünüzü artırmaya yardımcı olacaktır.

“SEO

Rakiplerinizin en çok trafik aldıkları anahtar kelimeleri bulabilirsiniz

Organik aramalar ile site trafiğinizi artıracak anahtar kelime gruplarını bulmak için rakiplerinizin SEO çalışmalarını incelemeniz oldukça önemlidir. Tabii ki yukarıda da bahsettiğimiz gibi alan adı otoritesini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Alan adı otoritesi nedeniyle rakiplerinizi geçemeyeceğiniz; ancak iyi trafik getiren anahtar kelimeleri belirledikten sonra bu kelimelerin alternatifleri üzerine çalışmalar yaparak, rakiplerinizden trafik çalmayı deneyebilirsiniz. Tabii ki burada Google’ı yanıltacak SEO çalışmaları da yapmamalısınız. Kullandığınız anahtar kelimelerin, sayfa üzerinde sunduğunuz ürün ya da içerikle ilişkili olması gerekiyor. Aksi takdirde Google’ı yanıltmaya çalıştığınız için kara listeye girme ihtimaliniz de olacaktır. Bu nedenle SEO kurgularınızı yaparken, site içeriği ile ilgili anahtar kelime gruplarına odaklanmanız oldukça önemli.

Bu yazımızda SEO rakip analizinin önemi üzerinden durduk, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan