SEO rakip analizi yapmanın önemi

17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi

SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst sıralarda görünülmeyi kolaylaştırarak, rakiplerin önüne geçilmesini sağlar.

SEO rakip analizi

Tabii ki SEO çalışmaları yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri de seo rakip analizinin yapılmasıdır. Özellikle rekabetin yüksek olduğu sektörlerde, rakiplerin yaptıkları çalışmaları yakından takip etmek kendi siteniz üzerindeki SEO çalışmalarını geliştirerek onların önüne geçmek için oldukça önemlidir.

Rakiplerin hangi anahtar kelimeler odaklandıklarını görürsünüz

Rakiplerinizin, internet sitelerinde hangi anahtar kelimelere odaklandıklarını görebilmek için bu araştırmaları yapmanız gerekiyor. Ürün bazında odaklanılan anahtar kelimeleri görerek, onlardan farklı anahtar kelime gruplarına odaklanabilirsiniz.

Rakiplerinizin yoğunlaşmadığı ancak sizin kullanabileceğiniz anahtar kelime öbekleri bulunuyorsa, bu araştırmalar sonrasında bunlara ulaşarak, bu kelimelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Aynı zamanda, rakiplerinizin kullandığı fakat iyi sonuçlar alamadıkları anahtar kelimelere de yönelebilirsiniz. Bu anahtar kelimeleri değiştirerek, daha farklı bir şekilde kullanarak yine rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.

Alan adı otoritelerini karşılaştırabilirsiniz

Rakip firmalarla kendi sitenizin alan adı otoritelerini karşılaştırmak için de SEO’da rakip analizi yapmanız gerekiyor. Alan adı otoritesi, sitenizin SEO konusunda ne kadar kuvvetli olduğunu ve arama motorlarında ne kadar iyi durumda olduğunu gösterir. Önümüzdeki günlerde alan adı otoritesi (AO) ve AO’yu kuvvetlendirmek için neler yapacağınıza detaylı bir şekilde değineceğiz.

Rakip firmaların alan adı otoritelerini görerek, onların sizden ne kadar kuvvetli ya da güçsüz olduklarını görmenizi sağlar. AO yüksek olan rakipleriniz varsa o zaman SEO çalışmalarını biraz daha değiştirmeniz gerekecektir. Rakiplerinizin AO yüksek olması durumunda, onların yoğunlaştığı anahtar kelimelerde, onların üstüne çıkmanız zor olacaktır; çünkü Google AO’ne baktığı için rakiplerinize öncelik verecektir. Bu durumda da rakiplerinizin yoğunlaşmadığı anahtar kelime gruplarına yönelmeniz gerekecektir.

Bir yandan site içindeki içerik çalışmalarınızı artırıp, bir yandan da farklı anahtar kelimlere yoğunlaşmanız durumunda alan adı otoriteniz de yükselmeye başlayacaktır. Fakat ilk etapta alan adı otoritesi yüksek olan firmalarla yarışmak yerine, kendi otoritenizi yükseltmeye odaklanmalısınız.

Rakiplerin içerik çalışmalarını görürsünüz

Rakiplerinizin içerik pazarlama tarafında ne gibi çalışmalar yaptıklarını görmek ve bu çalışmalarda nasıl sonuçlar aldıklarını görmek için de SEO’da rakip analizi oldukça etkili bir çalışmadır.

İçerik pazarlama tarafında çalışmalar yapmayı planlıyorsanız ve konu bulmak da zorlanıyorsanız rakiplerinizi incelemeye başlayabilirsiniz. Onların başarılı olduğu konulardan örnekler alabilir ve kendi konularınızı yaratabilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmaları ile organik aramalarla siteye trafik çekmek mümkün olduğu gibi blog içerikleri oluşturarak, alan adı otoritenizi de yükseltebilirsiniz. Alan adı otoritenizin düşük olması durumunda bu çalışmalara yoğunlaşmanız, gücünüzü artırmaya yardımcı olacaktır.

“SEO

Rakiplerinizin en çok trafik aldıkları anahtar kelimeleri bulabilirsiniz

Organik aramalar ile site trafiğinizi artıracak anahtar kelime gruplarını bulmak için rakiplerinizin SEO çalışmalarını incelemeniz oldukça önemlidir. Tabii ki yukarıda da bahsettiğimiz gibi alan adı otoritesini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Alan adı otoritesi nedeniyle rakiplerinizi geçemeyeceğiniz; ancak iyi trafik getiren anahtar kelimeleri belirledikten sonra bu kelimelerin alternatifleri üzerine çalışmalar yaparak, rakiplerinizden trafik çalmayı deneyebilirsiniz. Tabii ki burada Google’ı yanıltacak SEO çalışmaları da yapmamalısınız. Kullandığınız anahtar kelimelerin, sayfa üzerinde sunduğunuz ürün ya da içerikle ilişkili olması gerekiyor. Aksi takdirde Google’ı yanıltmaya çalıştığınız için kara listeye girme ihtimaliniz de olacaktır. Bu nedenle SEO kurgularınızı yaparken, site içeriği ile ilgili anahtar kelime gruplarına odaklanmanız oldukça önemli.

Bu yazımızda SEO rakip analizinin önemi üzerinden durduk, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor....
2 Kasım 2021
Markethinkers
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin