SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst sıralarda görünülmeyi kolaylaştırarak, rakiplerin önüne geçilmesini sağlar.
SEO rakip analizi
Tabii ki SEO çalışmaları yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri de seo rakip analizinin yapılmasıdır. Özellikle rekabetin yüksek olduğu sektörlerde, rakiplerin yaptıkları çalışmaları yakından takip etmek kendi siteniz üzerindeki SEO çalışmalarını geliştirerek onların önüne geçmek için oldukça önemlidir.
Rakiplerin hangi anahtar kelimeler odaklandıklarını görürsünüz
Rakiplerinizin, internet sitelerinde hangi anahtar kelimelere odaklandıklarını görebilmek için bu araştırmaları yapmanız gerekiyor. Ürün bazında odaklanılan anahtar kelimeleri görerek, onlardan farklı anahtar kelime gruplarına odaklanabilirsiniz.
Rakiplerinizin yoğunlaşmadığı ancak sizin kullanabileceğiniz anahtar kelime öbekleri bulunuyorsa, bu araştırmalar sonrasında bunlara ulaşarak, bu kelimelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.
Aynı zamanda, rakiplerinizin kullandığı fakat iyi sonuçlar alamadıkları anahtar kelimelere de yönelebilirsiniz. Bu anahtar kelimeleri değiştirerek, daha farklı bir şekilde kullanarak yine rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.
Alan adı otoritelerini karşılaştırabilirsiniz
Rakip firmalarla kendi sitenizin alan adı otoritelerini karşılaştırmak için de SEO’da rakip analizi yapmanız gerekiyor. Alan adı otoritesi, sitenizin SEO konusunda ne kadar kuvvetli olduğunu ve arama motorlarında ne kadar iyi durumda olduğunu gösterir. Önümüzdeki günlerde alan adı otoritesi (AO) ve AO’yu kuvvetlendirmek için neler yapacağınıza detaylı bir şekilde değineceğiz.
Rakip firmaların alan adı otoritelerini görerek, onların sizden ne kadar kuvvetli ya da güçsüz olduklarını görmenizi sağlar. AO yüksek olan rakipleriniz varsa o zaman SEO çalışmalarını biraz daha değiştirmeniz gerekecektir. Rakiplerinizin AO yüksek olması durumunda, onların yoğunlaştığı anahtar kelimelerde, onların üstüne çıkmanız zor olacaktır; çünkü Google AO’ne baktığı için rakiplerinize öncelik verecektir. Bu durumda da rakiplerinizin yoğunlaşmadığı anahtar kelime gruplarına yönelmeniz gerekecektir.
Bir yandan site içindeki içerik çalışmalarınızı artırıp, bir yandan da farklı anahtar kelimlere yoğunlaşmanız durumunda alan adı otoriteniz de yükselmeye başlayacaktır. Fakat ilk etapta alan adı otoritesi yüksek olan firmalarla yarışmak yerine, kendi otoritenizi yükseltmeye odaklanmalısınız.
Rakiplerin içerik çalışmalarını görürsünüz
Rakiplerinizin içerik pazarlama tarafında ne gibi çalışmalar yaptıklarını görmek ve bu çalışmalarda nasıl sonuçlar aldıklarını görmek için de SEO’da rakip analizi oldukça etkili bir çalışmadır.
İçerik pazarlama tarafında çalışmalar yapmayı planlıyorsanız ve konu bulmak da zorlanıyorsanız rakiplerinizi incelemeye başlayabilirsiniz. Onların başarılı olduğu konulardan örnekler alabilir ve kendi konularınızı yaratabilirsiniz.
İçerik pazarlama çalışmaları ile organik aramalarla siteye trafik çekmek mümkün olduğu gibi blog içerikleri oluşturarak, alan adı otoritenizi de yükseltebilirsiniz. Alan adı otoritenizin düşük olması durumunda bu çalışmalara yoğunlaşmanız, gücünüzü artırmaya yardımcı olacaktır.
Rakiplerinizin en çok trafik aldıkları anahtar kelimeleri bulabilirsiniz
Organik aramalar ile site trafiğinizi artıracak anahtar kelime gruplarını bulmak için rakiplerinizin SEO çalışmalarını incelemeniz oldukça önemlidir. Tabii ki yukarıda da bahsettiğimiz gibi alan adı otoritesini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor.
Alan adı otoritesi nedeniyle rakiplerinizi geçemeyeceğiniz; ancak iyi trafik getiren anahtar kelimeleri belirledikten sonra bu kelimelerin alternatifleri üzerine çalışmalar yaparak, rakiplerinizden trafik çalmayı deneyebilirsiniz. Tabii ki burada Google’ı yanıltacak SEO çalışmaları da yapmamalısınız. Kullandığınız anahtar kelimelerin, sayfa üzerinde sunduğunuz ürün ya da içerikle ilişkili olması gerekiyor. Aksi takdirde Google’ı yanıltmaya çalıştığınız için kara listeye girme ihtimaliniz de olacaktır. Bu nedenle SEO kurgularınızı yaparken, site içeriği ile ilgili anahtar kelime gruplarına odaklanmanız oldukça önemli.
Bu yazımızda SEO rakip analizinin önemi üzerinden durduk, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar