SEO rakip analizi yapmanın önemi

17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi

SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst sıralarda görünülmeyi kolaylaştırarak, rakiplerin önüne geçilmesini sağlar.

SEO rakip analizi

Tabii ki SEO çalışmaları yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri de seo rakip analizinin yapılmasıdır. Özellikle rekabetin yüksek olduğu sektörlerde, rakiplerin yaptıkları çalışmaları yakından takip etmek kendi siteniz üzerindeki SEO çalışmalarını geliştirerek onların önüne geçmek için oldukça önemlidir.

Rakiplerin hangi anahtar kelimeler odaklandıklarını görürsünüz

Rakiplerinizin, internet sitelerinde hangi anahtar kelimelere odaklandıklarını görebilmek için bu araştırmaları yapmanız gerekiyor. Ürün bazında odaklanılan anahtar kelimeleri görerek, onlardan farklı anahtar kelime gruplarına odaklanabilirsiniz.

Rakiplerinizin yoğunlaşmadığı ancak sizin kullanabileceğiniz anahtar kelime öbekleri bulunuyorsa, bu araştırmalar sonrasında bunlara ulaşarak, bu kelimelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Aynı zamanda, rakiplerinizin kullandığı fakat iyi sonuçlar alamadıkları anahtar kelimelere de yönelebilirsiniz. Bu anahtar kelimeleri değiştirerek, daha farklı bir şekilde kullanarak yine rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.

Alan adı otoritelerini karşılaştırabilirsiniz

Rakip firmalarla kendi sitenizin alan adı otoritelerini karşılaştırmak için de SEO’da rakip analizi yapmanız gerekiyor. Alan adı otoritesi, sitenizin SEO konusunda ne kadar kuvvetli olduğunu ve arama motorlarında ne kadar iyi durumda olduğunu gösterir. Önümüzdeki günlerde alan adı otoritesi (AO) ve AO’yu kuvvetlendirmek için neler yapacağınıza detaylı bir şekilde değineceğiz.

Rakip firmaların alan adı otoritelerini görerek, onların sizden ne kadar kuvvetli ya da güçsüz olduklarını görmenizi sağlar. AO yüksek olan rakipleriniz varsa o zaman SEO çalışmalarını biraz daha değiştirmeniz gerekecektir. Rakiplerinizin AO yüksek olması durumunda, onların yoğunlaştığı anahtar kelimelerde, onların üstüne çıkmanız zor olacaktır; çünkü Google AO’ne baktığı için rakiplerinize öncelik verecektir. Bu durumda da rakiplerinizin yoğunlaşmadığı anahtar kelime gruplarına yönelmeniz gerekecektir.

Bir yandan site içindeki içerik çalışmalarınızı artırıp, bir yandan da farklı anahtar kelimlere yoğunlaşmanız durumunda alan adı otoriteniz de yükselmeye başlayacaktır. Fakat ilk etapta alan adı otoritesi yüksek olan firmalarla yarışmak yerine, kendi otoritenizi yükseltmeye odaklanmalısınız.

Rakiplerin içerik çalışmalarını görürsünüz

Rakiplerinizin içerik pazarlama tarafında ne gibi çalışmalar yaptıklarını görmek ve bu çalışmalarda nasıl sonuçlar aldıklarını görmek için de SEO’da rakip analizi oldukça etkili bir çalışmadır.

İçerik pazarlama tarafında çalışmalar yapmayı planlıyorsanız ve konu bulmak da zorlanıyorsanız rakiplerinizi incelemeye başlayabilirsiniz. Onların başarılı olduğu konulardan örnekler alabilir ve kendi konularınızı yaratabilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmaları ile organik aramalarla siteye trafik çekmek mümkün olduğu gibi blog içerikleri oluşturarak, alan adı otoritenizi de yükseltebilirsiniz. Alan adı otoritenizin düşük olması durumunda bu çalışmalara yoğunlaşmanız, gücünüzü artırmaya yardımcı olacaktır.

“SEO

Rakiplerinizin en çok trafik aldıkları anahtar kelimeleri bulabilirsiniz

Organik aramalar ile site trafiğinizi artıracak anahtar kelime gruplarını bulmak için rakiplerinizin SEO çalışmalarını incelemeniz oldukça önemlidir. Tabii ki yukarıda da bahsettiğimiz gibi alan adı otoritesini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Alan adı otoritesi nedeniyle rakiplerinizi geçemeyeceğiniz; ancak iyi trafik getiren anahtar kelimeleri belirledikten sonra bu kelimelerin alternatifleri üzerine çalışmalar yaparak, rakiplerinizden trafik çalmayı deneyebilirsiniz. Tabii ki burada Google’ı yanıltacak SEO çalışmaları da yapmamalısınız. Kullandığınız anahtar kelimelerin, sayfa üzerinde sunduğunuz ürün ya da içerikle ilişkili olması gerekiyor. Aksi takdirde Google’ı yanıltmaya çalıştığınız için kara listeye girme ihtimaliniz de olacaktır. Bu nedenle SEO kurgularınızı yaparken, site içeriği ile ilgili anahtar kelime gruplarına odaklanmanız oldukça önemli.

Bu yazımızda SEO rakip analizinin önemi üzerinden durduk, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-ticaret, pek çok noktada geleneksel ticaretten ayrılır. İki iş modeli arasındaki en önemli farklardan biri, mekâna olan bağlılıktan ileri gelir. Yani geleneksel ticaret; mağaza ya da market gibi fiziksel alanlarda yapılırken...
15 Mart 2022
Markethinkers
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz video...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Tüketicilerin temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları edindikleri bu dönemde, e-ticaret sitenizi sanal POS’suz bırakmanız söz konusu bile olamaz. Çünkü online alışverişlerde müşterilerin güvenli ödeme yapabilmesi buna...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Detaylı Bilgi İçin Arayın