E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun olmasına neden oluyor.
Firmalar, Google aramalarında rakiplerinin önüne geçmek için farklı taktikler kullanıyorlar ve anahtar kelime hedeflemelerini benzer tutarak, rakiplerinin trafiklerini kendilerine yönlendirmek istiyorlar.
Rakiplerinizin hangi anahtar kelimelere yatırım yaptığını bilmeniz de aslında oldukça önemli. Çünkü onların yatırım yaptığı kelime gruplarını bulduğunuzda, bu alanlara yönelik çalışmalar yapabilir ya da onların hedeflemediği anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşarak tamamen farklı bir alandan sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz.
Tüm bu çalışmaları yapabilmek için de rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri hedeflediğini bilmeniz gerekiyor. İnternet üzerindeki bazı araçlar size bu analizleri yapmanızı sağlıyor. Burada belirteceğimiz 3 araçtan sadece bir tanesi ücretsiz hizmet sağlıyor. Tabii ki ücretsiz olan seçeneğin, sizlere sunacağı raporlamalar da sınırlı olacaktır.
SEO anlamında tam kapasite bir çalışma yapabilmek için ücretli yazılımlara yatırım yapmanız daha doğru olabilir.
Webbee SEO Spider (Ücretsiz ve ücretli seçenek)
Webbee, SEO analizlerinde sıkça kullanılan araçlardan biri. İnternet sitenizin adresini bu araca girdiğinizde, sitenizle ilgili size bir çok bilgi sunuyor. Bu aracın “Keyword Intelligence Mode” adlı özelliği ise SEO analizleri konusunda detaylı bilgiler çıkartıyor. Aracı kullanmaya başladığınızda sitenizdeki anahtar kelimeleri, linkleri, başlıkları ve sayfaları analiz ediyor. Bu aramaları sadece kendi siteniz için yapmanız da gerekmiyor. Rakip firmaların site adreslerini de burada kullanarak, onların SEO performanslarını analiz edebilirsiniz.SEMRush (Ücretli)
Dijital pazarlamacıların en sık kullandığı araçlardan biri de SEMRush. Bu araç, rakip firmaların arama motorları üzerinde nasıl bir performansları olduğunu size göstermektedir. Bu performans analizlerinin yanı sıra, rakiplerinizin organik ve ücretli aramalarda da nasıl bir yere sahip olduklarını analiz edebilirsiniz. Daha kapsamlı analizler yapmak için SEMRush’tan yararlanabilirsiniz; fakat bu aracı kullanmak için bir ücret ödemeniz gerekecek.Ahrefs (Ücretli)
Bir diğer ücretli araç ise Ahrefs. SEMRush da olduğu gibi, Ahrefs size rakiplerinizin odaklandığı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı oluyor. Üyeliğinizi tamamladıktan sonra bu aracı kullanmaya başlayabiliyorsunuz. Rakip firmaların internet sitesi adreslerini bu araç üzerinde kullanarak, Google üzerindeki performanslarını ve hangi anahtar kelimeleri kullandıkarını görebilirsiniz.SEO’da rakip analizi neden önemli?
SEO çalışmalarında rakip firmaların önüne geçmeniz, Google’dan daha fazla trafik sağlamanıza yardımcı olmaktadır. Daha fazla trafik çekmeniz, sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırıp, bu ziyaretçilerden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. Bu konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz “SEO’da rakip analizi yapmanın önemi” isimli rehberimize bakabilirsiniz. ”SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?” isimli yazımızdan ise rakip analizlerinizi nasıl yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar