Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

30 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun olmasına neden oluyor.

Firmalar, Google aramalarında rakiplerinin önüne geçmek için farklı taktikler kullanıyorlar ve anahtar kelime hedeflemelerini benzer tutarak, rakiplerinin trafiklerini kendilerine yönlendirmek istiyorlar.

Rakiplerinizin hangi anahtar kelimelere yatırım yaptığını bilmeniz de aslında oldukça önemli. Çünkü onların yatırım yaptığı kelime gruplarını bulduğunuzda, bu alanlara yönelik çalışmalar yapabilir ya da onların hedeflemediği anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşarak tamamen farklı bir alandan sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz.

Tüm bu çalışmaları yapabilmek için de rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri hedeflediğini bilmeniz gerekiyor. İnternet üzerindeki bazı araçlar size bu analizleri yapmanızı sağlıyor. Burada belirteceğimiz 3 araçtan sadece bir tanesi ücretsiz hizmet sağlıyor. Tabii ki ücretsiz olan seçeneğin, sizlere sunacağı raporlamalar da sınırlı olacaktır.

SEO anlamında tam kapasite bir çalışma yapabilmek için ücretli yazılımlara yatırım yapmanız daha doğru olabilir.

Webbee SEO Spider (Ücretsiz ve ücretli seçenek)

Webbee, SEO analizlerinde sıkça kullanılan araçlardan biri. İnternet sitenizin adresini bu araca girdiğinizde, sitenizle ilgili size bir çok bilgi sunuyor. Bu aracın “Keyword Intelligence Mode” adlı özelliği ise SEO analizleri konusunda detaylı bilgiler çıkartıyor.

Aracı kullanmaya başladığınızda sitenizdeki anahtar kelimeleri, linkleri, başlıkları ve sayfaları analiz ediyor. Bu aramaları sadece kendi siteniz için yapmanız da gerekmiyor. Rakip firmaların site adreslerini de burada kullanarak, onların SEO performanslarını analiz edebilirsiniz.

SEMRush (Ücretli)

Dijital pazarlamacıların en sık kullandığı araçlardan biri de SEMRush. Bu araç, rakip firmaların arama motorları üzerinde nasıl bir performansları olduğunu size göstermektedir. Bu performans analizlerinin yanı sıra, rakiplerinizin organik ve ücretli aramalarda da nasıl bir yere sahip olduklarını analiz edebilirsiniz.

Daha kapsamlı analizler yapmak için SEMRush’tan yararlanabilirsiniz; fakat bu aracı kullanmak için bir ücret ödemeniz gerekecek.

Ahrefs (Ücretli)

Bir diğer ücretli araç ise Ahrefs. SEMRush da olduğu gibi, Ahrefs size rakiplerinizin odaklandığı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı oluyor. Üyeliğinizi tamamladıktan sonra bu aracı kullanmaya başlayabiliyorsunuz.

Rakip firmaların internet sitesi adreslerini bu araç üzerinde kullanarak, Google üzerindeki performanslarını ve hangi anahtar kelimeleri kullandıkarını görebilirsiniz.

SEO’da rakip analizi neden önemli?

SEO çalışmalarında rakip firmaların önüne geçmeniz, Google’dan daha fazla trafik sağlamanıza yardımcı olmaktadır. Daha fazla trafik çekmeniz, sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırıp, bu ziyaretçilerden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Bu konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz “SEO’da rakip analizi yapmanın önemi” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?” isimli yazımızdan ise rakip analizlerinizi nasıl yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan