fbpx

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun olmasına neden oluyor.

Firmalar, Google aramalarında rakiplerinin önüne geçmek için farklı taktikler kullanıyorlar ve anahtar kelime hedeflemelerini benzer tutarak, rakiplerinin trafiklerini kendilerine yönlendirmek istiyorlar.

Rakiplerinizin hangi anahtar kelimelere yatırım yaptığını bilmeniz de aslında oldukça önemli. Çünkü onların yatırım yaptığı kelime gruplarını bulduğunuzda, bu alanlara yönelik çalışmalar yapabilir ya da onların hedeflemediği anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşarak tamamen farklı bir alandan sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz.

Tüm bu çalışmaları yapabilmek için de rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri hedeflediğini bilmeniz gerekiyor. İnternet üzerindeki bazı araçlar size bu analizleri yapmanızı sağlıyor. Burada belirteceğimiz 3 araçtan sadece bir tanesi ücretsiz hizmet sağlıyor. Tabii ki ücretsiz olan seçeneğin, sizlere sunacağı raporlamalar da sınırlı olacaktır.

SEO anlamında tam kapasite bir çalışma yapabilmek için ücretli yazılımlara yatırım yapmanız daha doğru olabilir.

Webbee SEO Spider (Ücretsiz ve ücretli seçenek)

Webbee, SEO analizlerinde sıkça kullanılan araçlardan biri. İnternet sitenizin adresini bu araca girdiğinizde, sitenizle ilgili size bir çok bilgi sunuyor. Bu aracın “Keyword Intelligence Mode” adlı özelliği ise SEO analizleri konusunda detaylı bilgiler çıkartıyor.

Aracı kullanmaya başladığınızda sitenizdeki anahtar kelimeleri, linkleri, başlıkları ve sayfaları analiz ediyor. Bu aramaları sadece kendi siteniz için yapmanız da gerekmiyor. Rakip firmaların site adreslerini de burada kullanarak, onların SEO performanslarını analiz edebilirsiniz.

SEMRush (Ücretli)

Dijital pazarlamacıların en sık kullandığı araçlardan biri de SEMRush. Bu araç, rakip firmaların arama motorları üzerinde nasıl bir performansları olduğunu size göstermektedir. Bu performans analizlerinin yanı sıra, rakiplerinizin organik ve ücretli aramalarda da nasıl bir yere sahip olduklarını analiz edebilirsiniz.

Daha kapsamlı analizler yapmak için SEMRush’tan yararlanabilirsiniz; fakat bu aracı kullanmak için bir ücret ödemeniz gerekecek.

Ahrefs (Ücretli)

Bir diğer ücretli araç ise Ahrefs. SEMRush da olduğu gibi, Ahrefs size rakiplerinizin odaklandığı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı oluyor. Üyeliğinizi tamamladıktan sonra bu aracı kullanmaya başlayabiliyorsunuz.

Rakip firmaların internet sitesi adreslerini bu araç üzerinde kullanarak, Google üzerindeki performanslarını ve hangi anahtar kelimeleri kullandıkarını görebilirsiniz.

SEO’da rakip analizi neden önemli?

SEO çalışmalarında rakip firmaların önüne geçmeniz, Google’dan daha fazla trafik sağlamanıza yardımcı olmaktadır. Daha fazla trafik çekmeniz, sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırıp, bu ziyaretçilerden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Bu konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz “SEO’da rakip analizi yapmanın önemi” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?” isimli yazımızdan ise rakip analizlerinizi nasıl yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan