Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun olmasına neden oluyor.

Firmalar, Google aramalarında rakiplerinin önüne geçmek için farklı taktikler kullanıyorlar ve anahtar kelime hedeflemelerini benzer tutarak, rakiplerinin trafiklerini kendilerine yönlendirmek istiyorlar.

Rakiplerinizin hangi anahtar kelimelere yatırım yaptığını bilmeniz de aslında oldukça önemli. Çünkü onların yatırım yaptığı kelime gruplarını bulduğunuzda, bu alanlara yönelik çalışmalar yapabilir ya da onların hedeflemediği anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşarak tamamen farklı bir alandan sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz.

Tüm bu çalışmaları yapabilmek için de rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri hedeflediğini bilmeniz gerekiyor. İnternet üzerindeki bazı araçlar size bu analizleri yapmanızı sağlıyor. Burada belirteceğimiz 3 araçtan sadece bir tanesi ücretsiz hizmet sağlıyor. Tabii ki ücretsiz olan seçeneğin, sizlere sunacağı raporlamalar da sınırlı olacaktır.

SEO anlamında tam kapasite bir çalışma yapabilmek için ücretli yazılımlara yatırım yapmanız daha doğru olabilir.

Webbee SEO Spider (Ücretsiz ve ücretli seçenek)

Webbee, SEO analizlerinde sıkça kullanılan araçlardan biri. İnternet sitenizin adresini bu araca girdiğinizde, sitenizle ilgili size bir çok bilgi sunuyor. Bu aracın “Keyword Intelligence Mode” adlı özelliği ise SEO analizleri konusunda detaylı bilgiler çıkartıyor.

Aracı kullanmaya başladığınızda sitenizdeki anahtar kelimeleri, linkleri, başlıkları ve sayfaları analiz ediyor. Bu aramaları sadece kendi siteniz için yapmanız da gerekmiyor. Rakip firmaların site adreslerini de burada kullanarak, onların SEO performanslarını analiz edebilirsiniz.

SEMRush (Ücretli)

Dijital pazarlamacıların en sık kullandığı araçlardan biri de SEMRush. Bu araç, rakip firmaların arama motorları üzerinde nasıl bir performansları olduğunu size göstermektedir. Bu performans analizlerinin yanı sıra, rakiplerinizin organik ve ücretli aramalarda da nasıl bir yere sahip olduklarını analiz edebilirsiniz.

Daha kapsamlı analizler yapmak için SEMRush’tan yararlanabilirsiniz; fakat bu aracı kullanmak için bir ücret ödemeniz gerekecek.

Ahrefs (Ücretli)

Bir diğer ücretli araç ise Ahrefs. SEMRush da olduğu gibi, Ahrefs size rakiplerinizin odaklandığı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı oluyor. Üyeliğinizi tamamladıktan sonra bu aracı kullanmaya başlayabiliyorsunuz.

Rakip firmaların internet sitesi adreslerini bu araç üzerinde kullanarak, Google üzerindeki performanslarını ve hangi anahtar kelimeleri kullandıkarını görebilirsiniz.

SEO’da rakip analizi neden önemli?

SEO çalışmalarında rakip firmaların önüne geçmeniz, Google’dan daha fazla trafik sağlamanıza yardımcı olmaktadır. Daha fazla trafik çekmeniz, sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırıp, bu ziyaretçilerden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Bu konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz “SEO’da rakip analizi yapmanın önemi” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?” isimli yazımızdan ise rakip analizlerinizi nasıl yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin