Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun olmasına neden oluyor.

Firmalar, Google aramalarında rakiplerinin önüne geçmek için farklı taktikler kullanıyorlar ve anahtar kelime hedeflemelerini benzer tutarak, rakiplerinin trafiklerini kendilerine yönlendirmek istiyorlar.

Rakiplerinizin hangi anahtar kelimelere yatırım yaptığını bilmeniz de aslında oldukça önemli. Çünkü onların yatırım yaptığı kelime gruplarını bulduğunuzda, bu alanlara yönelik çalışmalar yapabilir ya da onların hedeflemediği anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşarak tamamen farklı bir alandan sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz.

Tüm bu çalışmaları yapabilmek için de rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri hedeflediğini bilmeniz gerekiyor. İnternet üzerindeki bazı araçlar size bu analizleri yapmanızı sağlıyor. Burada belirteceğimiz 3 araçtan sadece bir tanesi ücretsiz hizmet sağlıyor. Tabii ki ücretsiz olan seçeneğin, sizlere sunacağı raporlamalar da sınırlı olacaktır.

SEO anlamında tam kapasite bir çalışma yapabilmek için ücretli yazılımlara yatırım yapmanız daha doğru olabilir.

Webbee SEO Spider (Ücretsiz ve ücretli seçenek)

Webbee, SEO analizlerinde sıkça kullanılan araçlardan biri. İnternet sitenizin adresini bu araca girdiğinizde, sitenizle ilgili size bir çok bilgi sunuyor. Bu aracın “Keyword Intelligence Mode” adlı özelliği ise SEO analizleri konusunda detaylı bilgiler çıkartıyor.

Aracı kullanmaya başladığınızda sitenizdeki anahtar kelimeleri, linkleri, başlıkları ve sayfaları analiz ediyor. Bu aramaları sadece kendi siteniz için yapmanız da gerekmiyor. Rakip firmaların site adreslerini de burada kullanarak, onların SEO performanslarını analiz edebilirsiniz.

SEMRush (Ücretli)

Dijital pazarlamacıların en sık kullandığı araçlardan biri de SEMRush. Bu araç, rakip firmaların arama motorları üzerinde nasıl bir performansları olduğunu size göstermektedir. Bu performans analizlerinin yanı sıra, rakiplerinizin organik ve ücretli aramalarda da nasıl bir yere sahip olduklarını analiz edebilirsiniz.

Daha kapsamlı analizler yapmak için SEMRush’tan yararlanabilirsiniz; fakat bu aracı kullanmak için bir ücret ödemeniz gerekecek.

Ahrefs (Ücretli)

Bir diğer ücretli araç ise Ahrefs. SEMRush da olduğu gibi, Ahrefs size rakiplerinizin odaklandığı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı oluyor. Üyeliğinizi tamamladıktan sonra bu aracı kullanmaya başlayabiliyorsunuz.

Rakip firmaların internet sitesi adreslerini bu araç üzerinde kullanarak, Google üzerindeki performanslarını ve hangi anahtar kelimeleri kullandıkarını görebilirsiniz.

SEO’da rakip analizi neden önemli?

SEO çalışmalarında rakip firmaların önüne geçmeniz, Google’dan daha fazla trafik sağlamanıza yardımcı olmaktadır. Daha fazla trafik çekmeniz, sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırıp, bu ziyaretçilerden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Bu konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz “SEO’da rakip analizi yapmanın önemi” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?” isimli yazımızdan ise rakip analizlerinizi nasıl yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan