SEO problemleri ve yanıtları

15 Mayıs 2017
Sinan Oypan

SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri oluşabiliyor. SEO ile ilgili başlangıçta sık sorulan soruların yanı sıra bir de uygulama sırasında karşılaşılan problemler ve bunlarla ilgili sorular oluyor.

SEO problemleri ve yanıtları

Bu rehberimizde sık sorulan sorular yerine özellikle uygulama aşamasında karşılaşılan problemleri ve bu problemlerin yanıtlarını sizlerler paylaşıyor olacağız.

Site trafiğim neden bir anda düşüşe geçti?

Belli bir trafiğe ulaştıktan ve bunu bir standart haline getirdikten sonra, bir anda organik trafiğiniz düşüşe geçmeye başlamış olabilir. Bu düşüşler yüzde 10’luk bir orandaysa çok fazla korkacak bir şey olmayabilir. Bunun arkasında yeni rakip firmaların giriş yapması, indeksleme süreçleri ve üzerinde çalıştığınız anahtar kelime grupları üzerinde rekabetin artmış olması gibi farklı sonuçlar olabilir.

Eğer trafiğiniz tamamen düştüyse burada ciddi bir problem olabilir. Siteniz çalışmıyor olabilir ya da Google tarafından bir ceza almış olabilirsiniz. Uyguladığınız SEO çalışmalarında black hat SEO uygulamaları yapmış olabilir ve bu nedenle de ceza almış olabilirsiniz. Bunun yanı sıra link almak için farklı sitelerle çalışıyorsanız, ceza almış ya da spam olarak değerlendirilmiş sitelerden linkler alıyor olabilirsiniz. Özellikle para karşılığı link satın alma işlemlerinde bu durum sıklıkla görünür. Hangi sitelerden link aldığınızı bilemezsiniz ve kimi zaman bu durum sizin de ceza almanıza neden olur.

Bu tip durumlarda Google Search Console üzerinden sayfalarınızın ceza alıp almadığını kontrol edebilirsiniz.

Sayfalarım neden arama sonuçlarında görünmüyor?

Eğer e-ticaret sitenizi yeni açtıysanız bu normal bir durumdur. Google’ın yeni siteleri indekslemesi 4 ile 28 gün arasında sürmektedir. Bu süreci hızlandırmak için XML site haritanızı Google Search Console üzerinden ekleyebilirsiniz.

Eğer halen sorun yaşıyorsanız robots.txt dosyanızı kontrol etmeniz ve onu arama motorlarına karşı bloke etmediğinizden emin olun. Son olarak da Search Console üzerinden crawl (tarama) hatalarını kontrol edebilir sorunun kaynağını görebilirsiniz.

Linklerim görünmüyor neden kayboldular?

Eğer farklı bir site üzerinde kendi linklerinizi paylaştıysanız ve bir süre sonra bu linkler görünmemeye başladıysa, linklerinizi paylaştığınız site bu URL’leri kaldırmıştır. Linkin kendi siteleriyle ilgili olmadığını düşünüp bunu kaldırmış olabilirsiniz. Bir anlaşma ya da ücret karşılığı böyle bir çalışma yaptıysanız yayıncı firma ile görüşmenizde fayda olacaktır.

Arama sonuçlarında sıralamam neden sürekli değişiyor?

Google arama sonuçlarında sıralamanızın devamlı olarak değişiyor olması oldukça normal bir durumdur. Özellikle yüksek rekabet olan anahtar kelime özelinde, devamlı olarak sıralama değişebilir. Burada farklı firmalar bu alan için çalışmalar yapabiliyor olabilir ve bu sebeple de sıralamanız değişiyor olabilir. Günlük olarak kontroller yapmak yerine haftalık ya da aylık olarak bu kontrollerinizi yapabilirsiniz.

Eğer ciddi farklılıklar görüyorsanız buna birkaç durum neden oluyor olabilir. Eğer hem black hat hem de white hat SEO çalışmaları yapıyorsanız ya da hem kaliteli hem de kalitesiz içerikleri arka arkaya giriyorsanız, arama sonuçlarındaki sıralamanız önemli bir şekilde değişiklik gösterebilir. Bu sorunlarla karşılaşmamak için sürekli olarak kaliteli içerik yayını yapmanız ve black hat SEO çalışmalarından kaçınmanız gerekmektedir.

Neden daha iyi sonuçlar alamıyorum?

SEO çalışmaları uzun vadede sonuç veren çalışmalardır. Bu çalışmalara yeni başladıysanız SEO çalışmalarının sonuç vermesi belli bir süre alacaktır. Bu sonuçlara ulaşmanız, SEO için ayırdığınız bütçeye ve sektördeki rekabete göre değişiklik gösterecektir. Daha hızlı sonuç almak istiyorsanız SEO konusunda profesyonel bir destek almanız ve bu işler için daha fazla bütçe ayırmanız gerekecektir.

“SEO

Site trafiğim neden çok değişken?

Site trafiğiniz belli dönemlerde artıyor belli dönemlerde azalıyor ise bunun arkasında farklı sebepler olabilir. Özellikle birçok sektörde satışların dönemsel olarak arttığı ve düştüğü görülür. Bu tip dönemsel faktörleri el aldığımızda, trafiğinizi değişiklik göstermesi olağan bir durumdur.

Dönemsel faktörlerin yanı sıra belli bir pazarlama veya reklam kampanyasının yapıldığı dönemlerde de site trafiğinde belli bir artış yaşanıp, kampanya bitişinden sonra trafiğin azalması normaldir.

Site trafiğinizin zirve yaptığı ve sonrasında düşüşe geçtiği dönemleri incelemeli, hangi sayfalar üzerine daha fazla trafik artışı görüldüğünü takip ederek, bu artışın neden olduğu durumları analiz edebilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz bulunmuyorsa ve kendi işinizi yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan