fbpx

SEO problemleri ve yanıtları

15 Mayıs 2017
Sinan Oypan

SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri oluşabiliyor. SEO ile ilgili başlangıçta sık sorulan soruların yanı sıra bir de uygulama sırasında karşılaşılan problemler ve bunlarla ilgili sorular oluyor.

SEO problemleri ve yanıtları

Bu rehberimizde sık sorulan sorular yerine özellikle uygulama aşamasında karşılaşılan problemleri ve bu problemlerin yanıtlarını sizlerler paylaşıyor olacağız.

Site trafiğim neden bir anda düşüşe geçti?

Belli bir trafiğe ulaştıktan ve bunu bir standart haline getirdikten sonra, bir anda organik trafiğiniz düşüşe geçmeye başlamış olabilir. Bu düşüşler yüzde 10’luk bir orandaysa çok fazla korkacak bir şey olmayabilir. Bunun arkasında yeni rakip firmaların giriş yapması, indeksleme süreçleri ve üzerinde çalıştığınız anahtar kelime grupları üzerinde rekabetin artmış olması gibi farklı sonuçlar olabilir.

Eğer trafiğiniz tamamen düştüyse burada ciddi bir problem olabilir. Siteniz çalışmıyor olabilir ya da Google tarafından bir ceza almış olabilirsiniz. Uyguladığınız SEO çalışmalarında black hat SEO uygulamaları yapmış olabilir ve bu nedenle de ceza almış olabilirsiniz. Bunun yanı sıra link almak için farklı sitelerle çalışıyorsanız, ceza almış ya da spam olarak değerlendirilmiş sitelerden linkler alıyor olabilirsiniz. Özellikle para karşılığı link satın alma işlemlerinde bu durum sıklıkla görünür. Hangi sitelerden link aldığınızı bilemezsiniz ve kimi zaman bu durum sizin de ceza almanıza neden olur.

Bu tip durumlarda Google Search Console üzerinden sayfalarınızın ceza alıp almadığını kontrol edebilirsiniz.

Sayfalarım neden arama sonuçlarında görünmüyor?

Eğer e-ticaret sitenizi yeni açtıysanız bu normal bir durumdur. Google’ın yeni siteleri indekslemesi 4 ile 28 gün arasında sürmektedir. Bu süreci hızlandırmak için XML site haritanızı Google Search Console üzerinden ekleyebilirsiniz.

Eğer halen sorun yaşıyorsanız robots.txt dosyanızı kontrol etmeniz ve onu arama motorlarına karşı bloke etmediğinizden emin olun. Son olarak da Search Console üzerinden crawl (tarama) hatalarını kontrol edebilir sorunun kaynağını görebilirsiniz.

Linklerim görünmüyor neden kayboldular?

Eğer farklı bir site üzerinde kendi linklerinizi paylaştıysanız ve bir süre sonra bu linkler görünmemeye başladıysa, linklerinizi paylaştığınız site bu URL’leri kaldırmıştır. Linkin kendi siteleriyle ilgili olmadığını düşünüp bunu kaldırmış olabilirsiniz. Bir anlaşma ya da ücret karşılığı böyle bir çalışma yaptıysanız yayıncı firma ile görüşmenizde fayda olacaktır.

Arama sonuçlarında sıralamam neden sürekli değişiyor?

Google arama sonuçlarında sıralamanızın devamlı olarak değişiyor olması oldukça normal bir durumdur. Özellikle yüksek rekabet olan anahtar kelime özelinde, devamlı olarak sıralama değişebilir. Burada farklı firmalar bu alan için çalışmalar yapabiliyor olabilir ve bu sebeple de sıralamanız değişiyor olabilir. Günlük olarak kontroller yapmak yerine haftalık ya da aylık olarak bu kontrollerinizi yapabilirsiniz.

Eğer ciddi farklılıklar görüyorsanız buna birkaç durum neden oluyor olabilir. Eğer hem black hat hem de white hat SEO çalışmaları yapıyorsanız ya da hem kaliteli hem de kalitesiz içerikleri arka arkaya giriyorsanız, arama sonuçlarındaki sıralamanız önemli bir şekilde değişiklik gösterebilir. Bu sorunlarla karşılaşmamak için sürekli olarak kaliteli içerik yayını yapmanız ve black hat SEO çalışmalarından kaçınmanız gerekmektedir.

Neden daha iyi sonuçlar alamıyorum?

SEO çalışmaları uzun vadede sonuç veren çalışmalardır. Bu çalışmalara yeni başladıysanız SEO çalışmalarının sonuç vermesi belli bir süre alacaktır. Bu sonuçlara ulaşmanız, SEO için ayırdığınız bütçeye ve sektördeki rekabete göre değişiklik gösterecektir. Daha hızlı sonuç almak istiyorsanız SEO konusunda profesyonel bir destek almanız ve bu işler için daha fazla bütçe ayırmanız gerekecektir.

“SEO

Site trafiğim neden çok değişken?

Site trafiğiniz belli dönemlerde artıyor belli dönemlerde azalıyor ise bunun arkasında farklı sebepler olabilir. Özellikle birçok sektörde satışların dönemsel olarak arttığı ve düştüğü görülür. Bu tip dönemsel faktörleri el aldığımızda, trafiğinizi değişiklik göstermesi olağan bir durumdur.

Dönemsel faktörlerin yanı sıra belli bir pazarlama veya reklam kampanyasının yapıldığı dönemlerde de site trafiğinde belli bir artış yaşanıp, kampanya bitişinden sonra trafiğin azalması normaldir.

Site trafiğinizin zirve yaptığı ve sonrasında düşüşe geçtiği dönemleri incelemeli, hangi sayfalar üzerine daha fazla trafik artışı görüldüğünü takip ederek, bu artışın neden olduğu durumları analiz edebilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz bulunmuyorsa ve kendi işinizi yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık...
25 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan