SEO problemleri ve yanıtları

15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları

SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri oluşabiliyor. SEO ile ilgili başlangıçta sık sorulan soruların yanı sıra bir de uygulama sırasında karşılaşılan problemler ve bunlarla ilgili sorular oluyor.

SEO problemleri ve yanıtları

Bu rehberimizde sık sorulan sorular yerine özellikle uygulama aşamasında karşılaşılan problemleri ve bu problemlerin yanıtlarını sizlerler paylaşıyor olacağız.

Site trafiğim neden bir anda düşüşe geçti?

Belli bir trafiğe ulaştıktan ve bunu bir standart haline getirdikten sonra, bir anda organik trafiğiniz düşüşe geçmeye başlamış olabilir. Bu düşüşler yüzde 10’luk bir orandaysa çok fazla korkacak bir şey olmayabilir. Bunun arkasında yeni rakip firmaların giriş yapması, indeksleme süreçleri ve üzerinde çalıştığınız anahtar kelime grupları üzerinde rekabetin artmış olması gibi farklı sonuçlar olabilir.

Eğer trafiğiniz tamamen düştüyse burada ciddi bir problem olabilir. Siteniz çalışmıyor olabilir ya da Google tarafından bir ceza almış olabilirsiniz. Uyguladığınız SEO çalışmalarında black hat SEO uygulamaları yapmış olabilir ve bu nedenle de ceza almış olabilirsiniz. Bunun yanı sıra link almak için farklı sitelerle çalışıyorsanız, ceza almış ya da spam olarak değerlendirilmiş sitelerden linkler alıyor olabilirsiniz. Özellikle para karşılığı link satın alma işlemlerinde bu durum sıklıkla görünür. Hangi sitelerden link aldığınızı bilemezsiniz ve kimi zaman bu durum sizin de ceza almanıza neden olur.

Bu tip durumlarda Google Search Console üzerinden sayfalarınızın ceza alıp almadığını kontrol edebilirsiniz.

Sayfalarım neden arama sonuçlarında görünmüyor?

Eğer e-ticaret sitenizi yeni açtıysanız bu normal bir durumdur. Google’ın yeni siteleri indekslemesi 4 ile 28 gün arasında sürmektedir. Bu süreci hızlandırmak için XML site haritanızı Google Search Console üzerinden ekleyebilirsiniz.

Eğer halen sorun yaşıyorsanız robots.txt dosyanızı kontrol etmeniz ve onu arama motorlarına karşı bloke etmediğinizden emin olun. Son olarak da Search Console üzerinden crawl (tarama) hatalarını kontrol edebilir sorunun kaynağını görebilirsiniz.

Linklerim görünmüyor neden kayboldular?

Eğer farklı bir site üzerinde kendi linklerinizi paylaştıysanız ve bir süre sonra bu linkler görünmemeye başladıysa, linklerinizi paylaştığınız site bu URL’leri kaldırmıştır. Linkin kendi siteleriyle ilgili olmadığını düşünüp bunu kaldırmış olabilirsiniz. Bir anlaşma ya da ücret karşılığı böyle bir çalışma yaptıysanız yayıncı firma ile görüşmenizde fayda olacaktır.

Arama sonuçlarında sıralamam neden sürekli değişiyor?

Google arama sonuçlarında sıralamanızın devamlı olarak değişiyor olması oldukça normal bir durumdur. Özellikle yüksek rekabet olan anahtar kelime özelinde, devamlı olarak sıralama değişebilir. Burada farklı firmalar bu alan için çalışmalar yapabiliyor olabilir ve bu sebeple de sıralamanız değişiyor olabilir. Günlük olarak kontroller yapmak yerine haftalık ya da aylık olarak bu kontrollerinizi yapabilirsiniz.

Eğer ciddi farklılıklar görüyorsanız buna birkaç durum neden oluyor olabilir. Eğer hem black hat hem de white hat SEO çalışmaları yapıyorsanız ya da hem kaliteli hem de kalitesiz içerikleri arka arkaya giriyorsanız, arama sonuçlarındaki sıralamanız önemli bir şekilde değişiklik gösterebilir. Bu sorunlarla karşılaşmamak için sürekli olarak kaliteli içerik yayını yapmanız ve black hat SEO çalışmalarından kaçınmanız gerekmektedir.

Neden daha iyi sonuçlar alamıyorum?

SEO çalışmaları uzun vadede sonuç veren çalışmalardır. Bu çalışmalara yeni başladıysanız SEO çalışmalarının sonuç vermesi belli bir süre alacaktır. Bu sonuçlara ulaşmanız, SEO için ayırdığınız bütçeye ve sektördeki rekabete göre değişiklik gösterecektir. Daha hızlı sonuç almak istiyorsanız SEO konusunda profesyonel bir destek almanız ve bu işler için daha fazla bütçe ayırmanız gerekecektir.

“SEO

Site trafiğim neden çok değişken?

Site trafiğiniz belli dönemlerde artıyor belli dönemlerde azalıyor ise bunun arkasında farklı sebepler olabilir. Özellikle birçok sektörde satışların dönemsel olarak arttığı ve düştüğü görülür. Bu tip dönemsel faktörleri el aldığımızda, trafiğinizi değişiklik göstermesi olağan bir durumdur.

Dönemsel faktörlerin yanı sıra belli bir pazarlama veya reklam kampanyasının yapıldığı dönemlerde de site trafiğinde belli bir artış yaşanıp, kampanya bitişinden sonra trafiğin azalması normaldir.

Site trafiğinizin zirve yaptığı ve sonrasında düşüşe geçtiği dönemleri incelemeli, hangi sayfalar üzerine daha fazla trafik artışı görüldüğünü takip ederek, bu artışın neden olduğu durumları analiz edebilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz bulunmuyorsa ve kendi işinizi yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan