SEO problemleri ve yanıtları

15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları

SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri oluşabiliyor. SEO ile ilgili başlangıçta sık sorulan soruların yanı sıra bir de uygulama sırasında karşılaşılan problemler ve bunlarla ilgili sorular oluyor.

SEO problemleri ve yanıtları

Bu rehberimizde sık sorulan sorular yerine özellikle uygulama aşamasında karşılaşılan problemleri ve bu problemlerin yanıtlarını sizlerler paylaşıyor olacağız.

Site trafiğim neden bir anda düşüşe geçti?

Belli bir trafiğe ulaştıktan ve bunu bir standart haline getirdikten sonra, bir anda organik trafiğiniz düşüşe geçmeye başlamış olabilir. Bu düşüşler yüzde 10’luk bir orandaysa çok fazla korkacak bir şey olmayabilir. Bunun arkasında yeni rakip firmaların giriş yapması, indeksleme süreçleri ve üzerinde çalıştığınız anahtar kelime grupları üzerinde rekabetin artmış olması gibi farklı sonuçlar olabilir.

Eğer trafiğiniz tamamen düştüyse burada ciddi bir problem olabilir. Siteniz çalışmıyor olabilir ya da Google tarafından bir ceza almış olabilirsiniz. Uyguladığınız SEO çalışmalarında black hat SEO uygulamaları yapmış olabilir ve bu nedenle de ceza almış olabilirsiniz. Bunun yanı sıra link almak için farklı sitelerle çalışıyorsanız, ceza almış ya da spam olarak değerlendirilmiş sitelerden linkler alıyor olabilirsiniz. Özellikle para karşılığı link satın alma işlemlerinde bu durum sıklıkla görünür. Hangi sitelerden link aldığınızı bilemezsiniz ve kimi zaman bu durum sizin de ceza almanıza neden olur.

Bu tip durumlarda Google Search Console üzerinden sayfalarınızın ceza alıp almadığını kontrol edebilirsiniz.

Sayfalarım neden arama sonuçlarında görünmüyor?

Eğer e-ticaret sitenizi yeni açtıysanız bu normal bir durumdur. Google’ın yeni siteleri indekslemesi 4 ile 28 gün arasında sürmektedir. Bu süreci hızlandırmak için XML site haritanızı Google Search Console üzerinden ekleyebilirsiniz.

Eğer halen sorun yaşıyorsanız robots.txt dosyanızı kontrol etmeniz ve onu arama motorlarına karşı bloke etmediğinizden emin olun. Son olarak da Search Console üzerinden crawl (tarama) hatalarını kontrol edebilir sorunun kaynağını görebilirsiniz.

Linklerim görünmüyor neden kayboldular?

Eğer farklı bir site üzerinde kendi linklerinizi paylaştıysanız ve bir süre sonra bu linkler görünmemeye başladıysa, linklerinizi paylaştığınız site bu URL’leri kaldırmıştır. Linkin kendi siteleriyle ilgili olmadığını düşünüp bunu kaldırmış olabilirsiniz. Bir anlaşma ya da ücret karşılığı böyle bir çalışma yaptıysanız yayıncı firma ile görüşmenizde fayda olacaktır.

Arama sonuçlarında sıralamam neden sürekli değişiyor?

Google arama sonuçlarında sıralamanızın devamlı olarak değişiyor olması oldukça normal bir durumdur. Özellikle yüksek rekabet olan anahtar kelime özelinde, devamlı olarak sıralama değişebilir. Burada farklı firmalar bu alan için çalışmalar yapabiliyor olabilir ve bu sebeple de sıralamanız değişiyor olabilir. Günlük olarak kontroller yapmak yerine haftalık ya da aylık olarak bu kontrollerinizi yapabilirsiniz.

Eğer ciddi farklılıklar görüyorsanız buna birkaç durum neden oluyor olabilir. Eğer hem black hat hem de white hat SEO çalışmaları yapıyorsanız ya da hem kaliteli hem de kalitesiz içerikleri arka arkaya giriyorsanız, arama sonuçlarındaki sıralamanız önemli bir şekilde değişiklik gösterebilir. Bu sorunlarla karşılaşmamak için sürekli olarak kaliteli içerik yayını yapmanız ve black hat SEO çalışmalarından kaçınmanız gerekmektedir.

Neden daha iyi sonuçlar alamıyorum?

SEO çalışmaları uzun vadede sonuç veren çalışmalardır. Bu çalışmalara yeni başladıysanız SEO çalışmalarının sonuç vermesi belli bir süre alacaktır. Bu sonuçlara ulaşmanız, SEO için ayırdığınız bütçeye ve sektördeki rekabete göre değişiklik gösterecektir. Daha hızlı sonuç almak istiyorsanız SEO konusunda profesyonel bir destek almanız ve bu işler için daha fazla bütçe ayırmanız gerekecektir.

“SEO

Site trafiğim neden çok değişken?

Site trafiğiniz belli dönemlerde artıyor belli dönemlerde azalıyor ise bunun arkasında farklı sebepler olabilir. Özellikle birçok sektörde satışların dönemsel olarak arttığı ve düştüğü görülür. Bu tip dönemsel faktörleri el aldığımızda, trafiğinizi değişiklik göstermesi olağan bir durumdur.

Dönemsel faktörlerin yanı sıra belli bir pazarlama veya reklam kampanyasının yapıldığı dönemlerde de site trafiğinde belli bir artış yaşanıp, kampanya bitişinden sonra trafiğin azalması normaldir.

Site trafiğinizin zirve yaptığı ve sonrasında düşüşe geçtiği dönemleri incelemeli, hangi sayfalar üzerine daha fazla trafik artışı görüldüğünü takip ederek, bu artışın neden olduğu durumları analiz edebilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz bulunmuyorsa ve kendi işinizi yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın