SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

2 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmaları yapmak için de belli bir stratejinizin olması gerekmekte. Bu rehberimizde de SEO odaklı içerikleriniz için bir stratejiyi 5 adımda nasıl hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

Odak konularınızı belirleyin

Öncelikli olarak e-ticaret siteniz üzerinde yapacağınız bu içerik çalışmalarının hangi konuların odağında olacağına karar vermeniz gerekiyor. Bu noktada firmanızın hangi konular üzerinde uzman olduğunu ve hangi amaçlara yönelik olarak içerik hazırlayacağı üzerinde durmanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Uzman olduğunuz konular üzerinde içerikler hazırlamanız, bu içeriklerin kalitesini ve değerini artıracağı gibi sizin de sektördeki bilinirliğinizi artırarak, bilginizi en iyi şekilde yansıtmanıza yardımcı olacaktır. Amaçlarınızı belirlediğinizde de bu odak konularını en iyi şekilde nasıl değerlendirebileceğiniz konusunda fikirler ortaya çıkmaya başlayacaktır. Bu sebeple de amaçlarınızı ve odak konularınızı belirlemeniz ilk etaptaki adımınız olmalı.

Hedef kitlenizi belirleyin

SEO odaklı içerik çalışmalarının başarılı olabilmesi için hedef kitlenize uygun içerikler üretiyor olmanız gerekiyor. Bu sebeple de hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz ve onların beklentilerini anlamanız gerekiyor. Bu hedef kitleyi belirlemek için de şu adımları atabilirsiniz.
  • Mevcut müşterilerinizi inceleyin. Onların beklentilerini, site üzerindeki davranışlarını ve hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini belirleyebilirsiniz.
  • Rakip firmaların kimleri hedeflediğini gözlemleyin. Rakip firmalarınızla benzer hedef kitlelere ulaşacağınız için onların sosyal medya, blog ve reklamlarda yaptıkları çalışmaları inceleyerek, onların hedef kitleleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
  • Ürünlerinizin sağladığı yararları ve müşterilerinize sunduğunuz çözümleri listeleyin. Böylelikle hangi hedef kitlelere hitap edebileceğiniz konusunda bir takım fikirler ortaya çıkacaktır.
  • Müşteri profilleri oluşturun. Elinizdeki verileri değerlendirerek farklı özelliklere ve demografik yapılara göre müşteri profilleri oluşturarak hedef kitlenizi detaylandırın.

Hedef kitlenize ulaşacak anahtar kelime ve kon u başlıklarını çıkartın

Hedef kitlenizin ilgisini çekebilmeniz bir hayli önemlidir. Bu sebeple de konu başlıklarınızın ve anahtar kelimelerinizin bu kitleye ulaşabilmesi gerekir. Konu başlıklarınızı ve anahtar kelimelerinizi belirlerken şu yolları izleyebilirsiniz. 1. Adım: Geniş bir anahtar kelime üzerinde durun. Sektörünüzle veya ürünlerinizle ilgili olabilecek geniş bir anahtar kelime öbeği üzerinde durarak işe başlayabilirsiniz. Örneğin, koşu için spor ayakkabıları sattığınız ele alalım. Bu noktada seçeceğiniz geniş anahtar kelime grubu “koşu ayakkabıları” olabilir. 2. Adım: Bu kelime grubunu daraltmaya başlayın. Yaptığınız işe uygun bir anahtar kelime öbeği bulduktan sonra bunu daraltmaya başlayabilirsiniz. En çok satan ürünleriniz, bulduğunuz anahtar kelime öbeklerinin varyasyonları, ürünleriniz ve hizmetleriniz, kullanıcıların ürünlerinizle ilgili Google’da sorabilecekleri sorular gibi farklı alternatiflerden yararlanarak elinizdeki listeyi daraltabilirsiniz. 3. Tüm hepsini bir araya toplayın. Yukarıdaki adımlarda elde ettiğiniz verileri, konu başlıkları ve anahtar kelimeleri bir araya getirerek, içeriklerinizin için konu başlıkları üretmeye başlayın. ”Kadınlar için koşu ayakkabıları” ,”Erkekler için koşu ayakkabıları”, “Dağ yürüyüş ayakkabıları”, “Spor ayakkabıları” gibi farklı konu başlıkları oluşturarak SEO odaklı içerikleriniz için neler yazacağınızı belirleyebilirsiniz.

Bu anahtar kelimeleri optimize edin

SEO odaklı içerikler oluşturuyor olsanız dahi belli başlı standartları korumanız bir hayli önemlidir. Bu sebeple de içeriklerinizi arama motorlarına göre doğru bir şekilde optimize etmeniz gerekiyor.
  • İçeriklerinizi kaliteli bir şekilde hazırlamanız,
  • Arama sonuçlarına yanıt verecek içerikler yazmanız ve başlıklarınızla içeriklerinizin tutarlı olması,
  • İçerik yayınlarınızın sürekliliğinin olması oldukça önemlidir.
İçeriklerinizi anahtar kelime öbekleri halinde yazmamanız gerekir. Anlamlı cümlelerden oluşan, orijinal içerikler içeren ve kullanıcıların sorularına yanıt veren içerikler oluşturmanız bu noktada bir hayli önemlidir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Ferad Osman Sali
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Ferad Osman Sali
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Geçmişte var olan problemlerin birçoğu günümüzde çözüme kavuşmuş durumdadır. Fakat bu durum yeni problemlerin doğmayacağı anlamına gelmez. İş dünyasında problem de bitmez, ona çözüm üretenler de. İşte bu noktada...
12 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
Call to Action (CTA) Nedir? Ne İçin Kullanılır?
Call to Action (CTA) Nedir? Ne İçin Kullanılır?
Başta e-ticaret siteleri olmak üzere pek çok yerde karşınıza bazı klişe kelime öbekleri çıkabilir. E-ticaret sitesi sahibi olarak kullandığınız ya da online alışveriş müşterisi olarak karşılaştığınız bu sık kullanılan...
11 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir?  Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir? Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapma fikrine dayanan e-ihracat işlemleri, günümüzde pek çok farklı sebeple oldukça cazip bir ticari faaliyet kimliği kazanmıştır. Mikro ihracat gibi gümrük süreçlerini hızlandıran ve...
19 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali