SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

2 Temmuz 2018
Sinan Oypan

İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmaları yapmak için de belli bir stratejinizin olması gerekmekte. Bu rehberimizde de SEO odaklı içerikleriniz için bir stratejiyi 5 adımda nasıl hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

Odak konularınızı belirleyin

Öncelikli olarak e-ticaret siteniz üzerinde yapacağınız bu içerik çalışmalarının hangi konuların odağında olacağına karar vermeniz gerekiyor. Bu noktada firmanızın hangi konular üzerinde uzman olduğunu ve hangi amaçlara yönelik olarak içerik hazırlayacağı üzerinde durmanız doğru bir yaklaşım olacaktır.

Uzman olduğunuz konular üzerinde içerikler hazırlamanız, bu içeriklerin kalitesini ve değerini artıracağı gibi sizin de sektördeki bilinirliğinizi artırarak, bilginizi en iyi şekilde yansıtmanıza yardımcı olacaktır.

Amaçlarınızı belirlediğinizde de bu odak konularını en iyi şekilde nasıl değerlendirebileceğiniz konusunda fikirler ortaya çıkmaya başlayacaktır. Bu sebeple de amaçlarınızı ve odak konularınızı belirlemeniz ilk etaptaki adımınız olmalı.

Hedef kitlenizi belirleyin

SEO odaklı içerik çalışmalarının başarılı olabilmesi için hedef kitlenize uygun içerikler üretiyor olmanız gerekiyor. Bu sebeple de hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz ve onların beklentilerini anlamanız gerekiyor. Bu hedef kitleyi belirlemek için de şu adımları atabilirsiniz.

  • Mevcut müşterilerinizi inceleyin. Onların beklentilerini, site üzerindeki davranışlarını ve hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini belirleyebilirsiniz.
  • Rakip firmaların kimleri hedeflediğini gözlemleyin. Rakip firmalarınızla benzer hedef kitlelere ulaşacağınız için onların sosyal medya, blog ve reklamlarda yaptıkları çalışmaları inceleyerek, onların hedef kitleleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
  • Ürünlerinizin sağladığı yararları ve müşterilerinize sunduğunuz çözümleri listeleyin. Böylelikle hangi hedef kitlelere hitap edebileceğiniz konusunda bir takım fikirler ortaya çıkacaktır.
  • Müşteri profilleri oluşturun. Elinizdeki verileri değerlendirerek farklı özelliklere ve demografik yapılara göre müşteri profilleri oluşturarak hedef kitlenizi detaylandırın.

Hedef kitlenize ulaşacak anahtar kelime ve kon u başlıklarını çıkartın

Hedef kitlenizin ilgisini çekebilmeniz bir hayli önemlidir. Bu sebeple de konu başlıklarınızın ve anahtar kelimelerinizin bu kitleye ulaşabilmesi gerekir. Konu başlıklarınızı ve anahtar kelimelerinizi belirlerken şu yolları izleyebilirsiniz.

1. Adım: Geniş bir anahtar kelime üzerinde durun. Sektörünüzle veya ürünlerinizle ilgili olabilecek geniş bir anahtar kelime öbeği üzerinde durarak işe başlayabilirsiniz.

Örneğin, koşu için spor ayakkabıları sattığınız ele alalım. Bu noktada seçeceğiniz geniş anahtar kelime grubu “koşu ayakkabıları” olabilir.

2. Adım: Bu kelime grubunu daraltmaya başlayın. Yaptığınız işe uygun bir anahtar kelime öbeği bulduktan sonra bunu daraltmaya başlayabilirsiniz.

En çok satan ürünleriniz, bulduğunuz anahtar kelime öbeklerinin varyasyonları, ürünleriniz ve hizmetleriniz, kullanıcıların ürünlerinizle ilgili Google’da sorabilecekleri sorular gibi farklı alternatiflerden yararlanarak elinizdeki listeyi daraltabilirsiniz.

3. Tüm hepsini bir araya toplayın. Yukarıdaki adımlarda elde ettiğiniz verileri, konu başlıkları ve anahtar kelimeleri bir araya getirerek, içeriklerinizin için konu başlıkları üretmeye başlayın.

”Kadınlar için koşu ayakkabıları” ,”Erkekler için koşu ayakkabıları”, “Dağ yürüyüş ayakkabıları”, “Spor ayakkabıları” gibi farklı konu başlıkları oluşturarak SEO odaklı içerikleriniz için neler yazacağınızı belirleyebilirsiniz.

Bu anahtar kelimeleri optimize edin

SEO odaklı içerikler oluşturuyor olsanız dahi belli başlı standartları korumanız bir hayli önemlidir. Bu sebeple de içeriklerinizi arama motorlarına göre doğru bir şekilde optimize etmeniz gerekiyor.

  • İçeriklerinizi kaliteli bir şekilde hazırlamanız,
  • Arama sonuçlarına yanıt verecek içerikler yazmanız ve başlıklarınızla içeriklerinizin tutarlı olması,
  • İçerik yayınlarınızın sürekliliğinin olması oldukça önemlidir.

İçeriklerinizi anahtar kelime öbekleri halinde yazmamanız gerekir. Anlamlı cümlelerden oluşan, orijinal içerikler içeren ve kullanıcıların sorularına yanıt veren içerikler oluşturmanız bu noktada bir hayli önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan