SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmaları yapmak için de belli bir stratejinizin olması gerekmekte. Bu rehberimizde de SEO odaklı içerikleriniz için bir stratejiyi 5 adımda nasıl hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

Odak konularınızı belirleyin

Öncelikli olarak e-ticaret siteniz üzerinde yapacağınız bu içerik çalışmalarının hangi konuların odağında olacağına karar vermeniz gerekiyor. Bu noktada firmanızın hangi konular üzerinde uzman olduğunu ve hangi amaçlara yönelik olarak içerik hazırlayacağı üzerinde durmanız doğru bir yaklaşım olacaktır.

Uzman olduğunuz konular üzerinde içerikler hazırlamanız, bu içeriklerin kalitesini ve değerini artıracağı gibi sizin de sektördeki bilinirliğinizi artırarak, bilginizi en iyi şekilde yansıtmanıza yardımcı olacaktır.

Amaçlarınızı belirlediğinizde de bu odak konularını en iyi şekilde nasıl değerlendirebileceğiniz konusunda fikirler ortaya çıkmaya başlayacaktır. Bu sebeple de amaçlarınızı ve odak konularınızı belirlemeniz ilk etaptaki adımınız olmalı.

Hedef kitlenizi belirleyin

SEO odaklı içerik çalışmalarının başarılı olabilmesi için hedef kitlenize uygun içerikler üretiyor olmanız gerekiyor. Bu sebeple de hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz ve onların beklentilerini anlamanız gerekiyor. Bu hedef kitleyi belirlemek için de şu adımları atabilirsiniz.

  • Mevcut müşterilerinizi inceleyin. Onların beklentilerini, site üzerindeki davranışlarını ve hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini belirleyebilirsiniz.
  • Rakip firmaların kimleri hedeflediğini gözlemleyin. Rakip firmalarınızla benzer hedef kitlelere ulaşacağınız için onların sosyal medya, blog ve reklamlarda yaptıkları çalışmaları inceleyerek, onların hedef kitleleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
  • Ürünlerinizin sağladığı yararları ve müşterilerinize sunduğunuz çözümleri listeleyin. Böylelikle hangi hedef kitlelere hitap edebileceğiniz konusunda bir takım fikirler ortaya çıkacaktır.
  • Müşteri profilleri oluşturun. Elinizdeki verileri değerlendirerek farklı özelliklere ve demografik yapılara göre müşteri profilleri oluşturarak hedef kitlenizi detaylandırın.

Hedef kitlenize ulaşacak anahtar kelime ve kon u başlıklarını çıkartın

Hedef kitlenizin ilgisini çekebilmeniz bir hayli önemlidir. Bu sebeple de konu başlıklarınızın ve anahtar kelimelerinizin bu kitleye ulaşabilmesi gerekir. Konu başlıklarınızı ve anahtar kelimelerinizi belirlerken şu yolları izleyebilirsiniz.

1. Adım: Geniş bir anahtar kelime üzerinde durun. Sektörünüzle veya ürünlerinizle ilgili olabilecek geniş bir anahtar kelime öbeği üzerinde durarak işe başlayabilirsiniz.

Örneğin, koşu için spor ayakkabıları sattığınız ele alalım. Bu noktada seçeceğiniz geniş anahtar kelime grubu “koşu ayakkabıları” olabilir.

2. Adım: Bu kelime grubunu daraltmaya başlayın. Yaptığınız işe uygun bir anahtar kelime öbeği bulduktan sonra bunu daraltmaya başlayabilirsiniz.

En çok satan ürünleriniz, bulduğunuz anahtar kelime öbeklerinin varyasyonları, ürünleriniz ve hizmetleriniz, kullanıcıların ürünlerinizle ilgili Google’da sorabilecekleri sorular gibi farklı alternatiflerden yararlanarak elinizdeki listeyi daraltabilirsiniz.

3. Tüm hepsini bir araya toplayın. Yukarıdaki adımlarda elde ettiğiniz verileri, konu başlıkları ve anahtar kelimeleri bir araya getirerek, içeriklerinizin için konu başlıkları üretmeye başlayın.

”Kadınlar için koşu ayakkabıları” ,”Erkekler için koşu ayakkabıları”, “Dağ yürüyüş ayakkabıları”, “Spor ayakkabıları” gibi farklı konu başlıkları oluşturarak SEO odaklı içerikleriniz için neler yazacağınızı belirleyebilirsiniz.

Bu anahtar kelimeleri optimize edin

SEO odaklı içerikler oluşturuyor olsanız dahi belli başlı standartları korumanız bir hayli önemlidir. Bu sebeple de içeriklerinizi arama motorlarına göre doğru bir şekilde optimize etmeniz gerekiyor.

  • İçeriklerinizi kaliteli bir şekilde hazırlamanız,
  • Arama sonuçlarına yanıt verecek içerikler yazmanız ve başlıklarınızla içeriklerinizin tutarlı olması,
  • İçerik yayınlarınızın sürekliliğinin olması oldukça önemlidir.

İçeriklerinizi anahtar kelime öbekleri halinde yazmamanız gerekir. Anlamlı cümlelerden oluşan, orijinal içerikler içeren ve kullanıcıların sorularına yanıt veren içerikler oluşturmanız bu noktada bir hayli önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
IdeaSoft
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin