SEO nasıl yapılır?

3 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?

SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda.

SEO nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için öncelikli anahtar kelimelerinizi belirleyecekseniz, kendinize sormanız gereken bir takım sorular bulunuyor. Bu anahtar kelimeleri neye göre ve neden seçmeniz gerektiğini anlamanız ve sonrasında bu konu üzerine yatırım yapmanız gerekiyor.

SEO çalışmaları uzun vadeli sonuçlar getirmek üzerine kuruludur. Hızlı bir şekilde bu çalışmalardan sonuç almak mümkün olmayabilir. Ancak bu noktada da uygulanabilecek bir takım taktikler bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de öncelikli anahtar kelimelerinizi seçerken nasıl bir yol izlemeniz gerektiği üzerinde duracağız.

SEO çalışması nasıl yapılır?

Amaçlarınızı belirleyin

Öncelikli anahtar kelimelerinizi seçerken, ilk olarak amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Nasıl bir strateji izleyeceğinize göre seçeceğiniz anahtar kelimeler farklılık gösterecektir.

Sonuçları ne kadar hızlı görmek istiyorsunuz? SEO çalışmaları uzun vadeli sonuçlar getirir. Ancak hızlı sonuçlar almak istiyorsanız, rekabeti düşük ve aranma hacmi yüksek kelime gruplarına odaklanabilirsiniz.

Hedef kitlenizin ne kadar alakalı olmasını istiyorsunuz? Tamamen sizinle alakalı olabilecek tek bir hedef kitleye mi erişmek istiyorsunuz yoksa daha geniş bir kitleye mi ulaşmayı hedefliyorsunuz?

Ne tür bir trafik sağlamak istiyorsunuz? Organik aramalar sonucunda marka bilinirliği mi yoksa tüketicilerin ürünleri satın almalarını sağlayacak bir trafik mi elde etmek istediğinize karar vermeniz gerekiyor.

Long tail mi yoksa dönemsel veya kısa anahtar kelimelere mi odaklanacaksınız?

Long tail SEO çalışmaları, daha uzun kelime gruplarının bir arada kullanılmasıyla oluşturulur; rekabet oranı düşük olsa da aranma hacimleri de düşük olabilir. Kısa vadede trafik elde etmenizi sağlasa da aranma hacminin düşük olması trafiğinizin çok fazla artmamasına neden olabilir.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Kısa ve nokta atış anahtar kelimeler aranma hacmi olarak yüksek olsalar da bu tür kelime gruplarındaki rekabette bir hayli fazla olacağı için sitenizin üst sıralarda görünmesi zaman alacaktır.

Dönemsel anahtar kelime grupları da rekabetin yüksek olduğu bir alandır. Tatil dönemleri, önemli günler, kampanya ve fırsat içeren anahtar kelime gruplarının aranma hacimleri oldukça yüksek olsa da rekabetten sıyrılmak bu alanlarda daha zor olacaktır.

İlk listelerinizi oluşturmaya başlayın

Yukarıdaki sorulara yanıt verdikten ve amaçlarınızı belirledikten sonra artık anahtar kelime listelerinizi yapmaya başlayabilirsiniz. İlk listeleme çalışmanızı yaparken mümkün olduğunca farklı alternatif üretmeye çalışmanız oldukça önemlidir. Böylelikle detaylı araştırmalar sonrasında bu kelimeler arasında en iyi performansı gösteren kelimeleri bulabilirsiniz.

Ana kelime gruplarınızı oluşturun. Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ana kelime gruplarınızı oluşturmaya ve listelemeye başlayın. Hem long-tail hem de kısa ve nokta atış anahtar kelime grupları üzerine odaklanın ve farklı kategoriler üzerinde alternatifler oluşturmaya başlayın.

Anahtar kelime araçlarından yararlanın. Farklı anahtar kelime araçlarından yararlanarak, seçtiğiniz ana kelime grupları için alternatif fikirler oluşturabilir ve listelerinize ekleyebilirsiniz. Aşağıdaki bağlantılardan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç

Listenizi daraltın

Yukarıdaki çalışmaları yaptıktan sonra artık anahtar kelimelerinizi daraltmaya başlayabilirsiniz. Bu kelime gruplarını daraltırken dikkat etmeniz gereken birkaç unsur bulunuyor.>/p>

Aranma hacmi:Bu kelime grubunun aranma hacmi. Aranma hacmi yüksek anahtar kelimeler çok trafik getirse de rekabeti yüksek olabilir.

Rekabet: Özellikle çok fazla aranma hacmi olan anahtar kelime grupları birçok firma ve yayıncı tarafından kullanılır. Bu da arama motorlarında bir rekabet ortamı yaratır. Rekabetin yüksek olması, ilk sayfalarda üst sıralara çıkmayı zorlaştırabilecek bir etkendir. Rekabeti düşük ancak aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeler özellikle küçük ve yeni siteler için daha faydalıdır.

Alaka: Seçtiğiniz herbir anahtar kelime ve grubunun markanızla ve yaptığınız işle alakası da bir hayli önemlidir. Seçtiğiniz ve üzerine odaklandığınız anahtar kelimelerin yaptığınız işle alakalı olması gerekir.

“SEO

Sonuçları değerlendirerek listenizi tamamlayın

Yukarıdaki maddeler üzerinde durarak, araştırmalarınızı yaparak SEO çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken öncelikli anahtar kelimelerinizi belirleyin. Bu kelime gruplarını belirledikten sonra e-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda bu anahtar kelimeleri kullanarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayabilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak online satış yapmaya başlamayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemye başlayabilirsiniz.

Bu yazımızda SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır konularını ele aldık, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
IdeaSoft
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın