SEO nasıl yapılır?

3 Kasım 2017
Sinan Oypan

SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda.

SEO nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için öncelikli anahtar kelimelerinizi belirleyecekseniz, kendinize sormanız gereken bir takım sorular bulunuyor. Bu anahtar kelimeleri neye göre ve neden seçmeniz gerektiğini anlamanız ve sonrasında bu konu üzerine yatırım yapmanız gerekiyor.

SEO çalışmaları uzun vadeli sonuçlar getirmek üzerine kuruludur. Hızlı bir şekilde bu çalışmalardan sonuç almak mümkün olmayabilir. Ancak bu noktada da uygulanabilecek bir takım taktikler bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de öncelikli anahtar kelimelerinizi seçerken nasıl bir yol izlemeniz gerektiği üzerinde duracağız.

SEO çalışması nasıl yapılır?

Amaçlarınızı belirleyin

Öncelikli anahtar kelimelerinizi seçerken, ilk olarak amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Nasıl bir strateji izleyeceğinize göre seçeceğiniz anahtar kelimeler farklılık gösterecektir.

Sonuçları ne kadar hızlı görmek istiyorsunuz? SEO çalışmaları uzun vadeli sonuçlar getirir. Ancak hızlı sonuçlar almak istiyorsanız, rekabeti düşük ve aranma hacmi yüksek kelime gruplarına odaklanabilirsiniz.

Hedef kitlenizin ne kadar alakalı olmasını istiyorsunuz? Tamamen sizinle alakalı olabilecek tek bir hedef kitleye mi erişmek istiyorsunuz yoksa daha geniş bir kitleye mi ulaşmayı hedefliyorsunuz?

Ne tür bir trafik sağlamak istiyorsunuz? Organik aramalar sonucunda marka bilinirliği mi yoksa tüketicilerin ürünleri satın almalarını sağlayacak bir trafik mi elde etmek istediğinize karar vermeniz gerekiyor.

Long tail mi yoksa dönemsel veya kısa anahtar kelimelere mi odaklanacaksınız?

Long tail SEO çalışmaları, daha uzun kelime gruplarının bir arada kullanılmasıyla oluşturulur; rekabet oranı düşük olsa da aranma hacimleri de düşük olabilir. Kısa vadede trafik elde etmenizi sağlasa da aranma hacminin düşük olması trafiğinizin çok fazla artmamasına neden olabilir.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Kısa ve nokta atış anahtar kelimeler aranma hacmi olarak yüksek olsalar da bu tür kelime gruplarındaki rekabette bir hayli fazla olacağı için sitenizin üst sıralarda görünmesi zaman alacaktır.

Dönemsel anahtar kelime grupları da rekabetin yüksek olduğu bir alandır. Tatil dönemleri, önemli günler, kampanya ve fırsat içeren anahtar kelime gruplarının aranma hacimleri oldukça yüksek olsa da rekabetten sıyrılmak bu alanlarda daha zor olacaktır.

İlk listelerinizi oluşturmaya başlayın

Yukarıdaki sorulara yanıt verdikten ve amaçlarınızı belirledikten sonra artık anahtar kelime listelerinizi yapmaya başlayabilirsiniz. İlk listeleme çalışmanızı yaparken mümkün olduğunca farklı alternatif üretmeye çalışmanız oldukça önemlidir. Böylelikle detaylı araştırmalar sonrasında bu kelimeler arasında en iyi performansı gösteren kelimeleri bulabilirsiniz.

Ana kelime gruplarınızı oluşturun. Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ana kelime gruplarınızı oluşturmaya ve listelemeye başlayın. Hem long-tail hem de kısa ve nokta atış anahtar kelime grupları üzerine odaklanın ve farklı kategoriler üzerinde alternatifler oluşturmaya başlayın.

Anahtar kelime araçlarından yararlanın. Farklı anahtar kelime araçlarından yararlanarak, seçtiğiniz ana kelime grupları için alternatif fikirler oluşturabilir ve listelerinize ekleyebilirsiniz. Aşağıdaki bağlantılardan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç

Listenizi daraltın

Yukarıdaki çalışmaları yaptıktan sonra artık anahtar kelimelerinizi daraltmaya başlayabilirsiniz. Bu kelime gruplarını daraltırken dikkat etmeniz gereken birkaç unsur bulunuyor.>/p>

Aranma hacmi:Bu kelime grubunun aranma hacmi. Aranma hacmi yüksek anahtar kelimeler çok trafik getirse de rekabeti yüksek olabilir.

Rekabet: Özellikle çok fazla aranma hacmi olan anahtar kelime grupları birçok firma ve yayıncı tarafından kullanılır. Bu da arama motorlarında bir rekabet ortamı yaratır. Rekabetin yüksek olması, ilk sayfalarda üst sıralara çıkmayı zorlaştırabilecek bir etkendir. Rekabeti düşük ancak aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeler özellikle küçük ve yeni siteler için daha faydalıdır.

Alaka: Seçtiğiniz herbir anahtar kelime ve grubunun markanızla ve yaptığınız işle alakası da bir hayli önemlidir. Seçtiğiniz ve üzerine odaklandığınız anahtar kelimelerin yaptığınız işle alakalı olması gerekir.

“SEO

Sonuçları değerlendirerek listenizi tamamlayın

Yukarıdaki maddeler üzerinde durarak, araştırmalarınızı yaparak SEO çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken öncelikli anahtar kelimelerinizi belirleyin. Bu kelime gruplarını belirledikten sonra e-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda bu anahtar kelimeleri kullanarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayabilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak online satış yapmaya başlamayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemye başlayabilirsiniz.

Bu yazımızda SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır konularını ele aldık, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan