SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda.
SEO nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için öncelikli anahtar kelimelerinizi belirleyecekseniz, kendinize sormanız gereken bir takım sorular bulunuyor. Bu anahtar kelimeleri neye göre ve neden seçmeniz gerektiğini anlamanız ve sonrasında bu konu üzerine yatırım yapmanız gerekiyor.
SEO çalışmaları uzun vadeli sonuçlar getirmek üzerine kuruludur. Hızlı bir şekilde bu çalışmalardan sonuç almak mümkün olmayabilir. Ancak bu noktada da uygulanabilecek bir takım taktikler bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de öncelikli anahtar kelimelerinizi seçerken nasıl bir yol izlemeniz gerektiği üzerinde duracağız.
SEO çalışması nasıl yapılır?
Amaçlarınızı belirleyin
Öncelikli anahtar kelimelerinizi seçerken, ilk olarak amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Nasıl bir strateji izleyeceğinize göre seçeceğiniz anahtar kelimeler farklılık gösterecektir.
Sonuçları ne kadar hızlı görmek istiyorsunuz? SEO çalışmaları uzun vadeli sonuçlar getirir. Ancak hızlı sonuçlar almak istiyorsanız, rekabeti düşük ve aranma hacmi yüksek kelime gruplarına odaklanabilirsiniz.
Hedef kitlenizin ne kadar alakalı olmasını istiyorsunuz? Tamamen sizinle alakalı olabilecek tek bir hedef kitleye mi erişmek istiyorsunuz yoksa daha geniş bir kitleye mi ulaşmayı hedefliyorsunuz?
Ne tür bir trafik sağlamak istiyorsunuz? Organik aramalar sonucunda marka bilinirliği mi yoksa tüketicilerin ürünleri satın almalarını sağlayacak bir trafik mi elde etmek istediğinize karar vermeniz gerekiyor.
Long tail mi yoksa dönemsel veya kısa anahtar kelimelere mi odaklanacaksınız?
Long tail SEO çalışmaları, daha uzun kelime gruplarının bir arada kullanılmasıyla oluşturulur; rekabet oranı düşük olsa da aranma hacimleri de düşük olabilir. Kısa vadede trafik elde etmenizi sağlasa da aranma hacminin düşük olması trafiğinizin çok fazla artmamasına neden olabilir.
İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?
Kısa ve nokta atış anahtar kelimeler aranma hacmi olarak yüksek olsalar da bu tür kelime gruplarındaki rekabette bir hayli fazla olacağı için sitenizin üst sıralarda görünmesi zaman alacaktır.
Dönemsel anahtar kelime grupları da rekabetin yüksek olduğu bir alandır. Tatil dönemleri, önemli günler, kampanya ve fırsat içeren anahtar kelime gruplarının aranma hacimleri oldukça yüksek olsa da rekabetten sıyrılmak bu alanlarda daha zor olacaktır.
İlk listelerinizi oluşturmaya başlayın
Yukarıdaki sorulara yanıt verdikten ve amaçlarınızı belirledikten sonra artık anahtar kelime listelerinizi yapmaya başlayabilirsiniz. İlk listeleme çalışmanızı yaparken mümkün olduğunca farklı alternatif üretmeye çalışmanız oldukça önemlidir. Böylelikle detaylı araştırmalar sonrasında bu kelimeler arasında en iyi performansı gösteren kelimeleri bulabilirsiniz.
Ana kelime gruplarınızı oluşturun. Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ana kelime gruplarınızı oluşturmaya ve listelemeye başlayın. Hem long-tail hem de kısa ve nokta atış anahtar kelime grupları üzerine odaklanın ve farklı kategoriler üzerinde alternatifler oluşturmaya başlayın.
Anahtar kelime araçlarından yararlanın. Farklı anahtar kelime araçlarından yararlanarak, seçtiğiniz ana kelime grupları için alternatif fikirler oluşturabilir ve listelerinize ekleyebilirsiniz. Aşağıdaki bağlantılardan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç
Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç
Listenizi daraltın
Yukarıdaki çalışmaları yaptıktan sonra artık anahtar kelimelerinizi daraltmaya başlayabilirsiniz. Bu kelime gruplarını daraltırken dikkat etmeniz gereken birkaç unsur bulunuyor.>/p>
Aranma hacmi:Bu kelime grubunun aranma hacmi. Aranma hacmi yüksek anahtar kelimeler çok trafik getirse de rekabeti yüksek olabilir.
Rekabet: Özellikle çok fazla aranma hacmi olan anahtar kelime grupları birçok firma ve yayıncı tarafından kullanılır. Bu da arama motorlarında bir rekabet ortamı yaratır. Rekabetin yüksek olması, ilk sayfalarda üst sıralara çıkmayı zorlaştırabilecek bir etkendir. Rekabeti düşük ancak aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeler özellikle küçük ve yeni siteler için daha faydalıdır.
Alaka: Seçtiğiniz herbir anahtar kelime ve grubunun markanızla ve yaptığınız işle alakası da bir hayli önemlidir. Seçtiğiniz ve üzerine odaklandığınız anahtar kelimelerin yaptığınız işle alakalı olması gerekir.
Sonuçları değerlendirerek listenizi tamamlayın
Yukarıdaki maddeler üzerinde durarak, araştırmalarınızı yaparak SEO çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken öncelikli anahtar kelimelerinizi belirleyin. Bu kelime gruplarını belirledikten sonra e-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda bu anahtar kelimeleri kullanarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayabilirsiniz.
Kendi e-ticaret sitenizi kurarak online satış yapmaya başlamayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemye başlayabilirsiniz.
Bu yazımızda SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır konularını ele aldık, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar