fbpx

SEO nasıl yapılır?

3 Kasım 2017
Sinan Oypan

SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda.

SEO nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için öncelikli anahtar kelimelerinizi belirleyecekseniz, kendinize sormanız gereken bir takım sorular bulunuyor. Bu anahtar kelimeleri neye göre ve neden seçmeniz gerektiğini anlamanız ve sonrasında bu konu üzerine yatırım yapmanız gerekiyor.

SEO çalışmaları uzun vadeli sonuçlar getirmek üzerine kuruludur. Hızlı bir şekilde bu çalışmalardan sonuç almak mümkün olmayabilir. Ancak bu noktada da uygulanabilecek bir takım taktikler bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de öncelikli anahtar kelimelerinizi seçerken nasıl bir yol izlemeniz gerektiği üzerinde duracağız.

SEO çalışması nasıl yapılır?

Amaçlarınızı belirleyin

Öncelikli anahtar kelimelerinizi seçerken, ilk olarak amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Nasıl bir strateji izleyeceğinize göre seçeceğiniz anahtar kelimeler farklılık gösterecektir.

Sonuçları ne kadar hızlı görmek istiyorsunuz? SEO çalışmaları uzun vadeli sonuçlar getirir. Ancak hızlı sonuçlar almak istiyorsanız, rekabeti düşük ve aranma hacmi yüksek kelime gruplarına odaklanabilirsiniz.

Hedef kitlenizin ne kadar alakalı olmasını istiyorsunuz? Tamamen sizinle alakalı olabilecek tek bir hedef kitleye mi erişmek istiyorsunuz yoksa daha geniş bir kitleye mi ulaşmayı hedefliyorsunuz?

Ne tür bir trafik sağlamak istiyorsunuz? Organik aramalar sonucunda marka bilinirliği mi yoksa tüketicilerin ürünleri satın almalarını sağlayacak bir trafik mi elde etmek istediğinize karar vermeniz gerekiyor.

Long tail mi yoksa dönemsel veya kısa anahtar kelimelere mi odaklanacaksınız?

Long tail SEO çalışmaları, daha uzun kelime gruplarının bir arada kullanılmasıyla oluşturulur; rekabet oranı düşük olsa da aranma hacimleri de düşük olabilir. Kısa vadede trafik elde etmenizi sağlasa da aranma hacminin düşük olması trafiğinizin çok fazla artmamasına neden olabilir.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Kısa ve nokta atış anahtar kelimeler aranma hacmi olarak yüksek olsalar da bu tür kelime gruplarındaki rekabette bir hayli fazla olacağı için sitenizin üst sıralarda görünmesi zaman alacaktır.

Dönemsel anahtar kelime grupları da rekabetin yüksek olduğu bir alandır. Tatil dönemleri, önemli günler, kampanya ve fırsat içeren anahtar kelime gruplarının aranma hacimleri oldukça yüksek olsa da rekabetten sıyrılmak bu alanlarda daha zor olacaktır.

İlk listelerinizi oluşturmaya başlayın

Yukarıdaki sorulara yanıt verdikten ve amaçlarınızı belirledikten sonra artık anahtar kelime listelerinizi yapmaya başlayabilirsiniz. İlk listeleme çalışmanızı yaparken mümkün olduğunca farklı alternatif üretmeye çalışmanız oldukça önemlidir. Böylelikle detaylı araştırmalar sonrasında bu kelimeler arasında en iyi performansı gösteren kelimeleri bulabilirsiniz.

Ana kelime gruplarınızı oluşturun. Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ana kelime gruplarınızı oluşturmaya ve listelemeye başlayın. Hem long-tail hem de kısa ve nokta atış anahtar kelime grupları üzerine odaklanın ve farklı kategoriler üzerinde alternatifler oluşturmaya başlayın.

Anahtar kelime araçlarından yararlanın. Farklı anahtar kelime araçlarından yararlanarak, seçtiğiniz ana kelime grupları için alternatif fikirler oluşturabilir ve listelerinize ekleyebilirsiniz. Aşağıdaki bağlantılardan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç

Listenizi daraltın

Yukarıdaki çalışmaları yaptıktan sonra artık anahtar kelimelerinizi daraltmaya başlayabilirsiniz. Bu kelime gruplarını daraltırken dikkat etmeniz gereken birkaç unsur bulunuyor.>/p>

Aranma hacmi:Bu kelime grubunun aranma hacmi. Aranma hacmi yüksek anahtar kelimeler çok trafik getirse de rekabeti yüksek olabilir.

Rekabet: Özellikle çok fazla aranma hacmi olan anahtar kelime grupları birçok firma ve yayıncı tarafından kullanılır. Bu da arama motorlarında bir rekabet ortamı yaratır. Rekabetin yüksek olması, ilk sayfalarda üst sıralara çıkmayı zorlaştırabilecek bir etkendir. Rekabeti düşük ancak aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeler özellikle küçük ve yeni siteler için daha faydalıdır.

Alaka: Seçtiğiniz herbir anahtar kelime ve grubunun markanızla ve yaptığınız işle alakası da bir hayli önemlidir. Seçtiğiniz ve üzerine odaklandığınız anahtar kelimelerin yaptığınız işle alakalı olması gerekir.

“SEO

Sonuçları değerlendirerek listenizi tamamlayın

Yukarıdaki maddeler üzerinde durarak, araştırmalarınızı yaparak SEO çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken öncelikli anahtar kelimelerinizi belirleyin. Bu kelime gruplarını belirledikten sonra e-ticaret siteniz üzerindeki sayfalarda bu anahtar kelimeleri kullanarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayabilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak online satış yapmaya başlamayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemye başlayabilirsiniz.

Bu yazımızda SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır konularını ele aldık, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya