SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler

8 Ekim 2016
Sinan Oypan

SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız.

SEO kuralları

E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak, farklı kanallardan sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz. Tabii ki blog yazılarınızı arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz de gerekiyor. Aksi takdirde Google üzerinden beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Blog yazılarınızda dikkat etmeniz gereken bir takım SEO kuralları bulunuyor. Bunları uygulamanız durumunda içeriklerinizin arama motoru gözündeki değeri de artacağı için, arama sonuçlarında üst sıralarda çıkarak, organik trafiğinizi artırabilirsiniz.

Hedef kitlenizin önem verdiği konulara yoğunlaşın

Başka bir şekilde dile getirecek olursak, hedef kitlenizin Google üzerinde arama yaptığı konular üzerine odaklanmalısınız. Onların ilgi gösterdiği arama sonuçlarına yönelik içerikler oluşturmaya başlarsanız, sizin blog içerikleriniz arama sonuçlarında onların karşısına çıkabilir.

Bu araştırmaları yapmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı’dan yararlanabilirsiniz. Ancak size belki de en doğru sonuçları verecek olan yöntemlerden biri ise, müşteri hizmetleri bölümünüzle görüşmek olacaktır. Müşterilerinizle doğrudan görüştükleri için, onların neler istedikleri ve hangi konularda sıkıntı yaşadıklarını daha iyi bilirler. Onlardan aldığınız fikirler doğrultusunda yeni ve daha ilgili içerikler oluşturabilirsiniz.

İçerik türünü seçerken iyi seçin

Bir konu hakkında detaylı anlatımların bulunduğu uzun makaleler, yüksek hacimli aramalar için iyi bir içerik türü olabilir; fakat makalelerin yanı sıra sık sorulan sorularla ilgili hazırlanan görseller ve/ya video içerikler de size iyi bir geri dönüşüm getirebilir. Video içerikleri, açıklamalı bir metin ile blogunuzda yayınladığınızda, hem trafik çekebilir hem de SEO değerinizi artırabilirsiniz.

Bunların yanı sıra farklı içerik türlerini de ara ara deneyerek, hedef kitlenizin nabzını yoklayabilirsiniz. Bu içerik türlerine bakış açılarını gördükten sonra, içerik planınızda bazı değişiklikler yapabilirsiniz.

Meta açıklamalarını kullanın

Blog yazılarınızı oluştururken, arama sorgularında daha iyi görünebilmesi için meta açıklamaları da yazmalısınız. Meta açıklamaları, Google aramalarında başlığın altında bulunan 160 karakterlik açıklama bölümüdür ve bu bölümde yazılanlar, içeriğin konusu hakkında bir fikir verir. Bu bölümde doğru anahtar kelimeleri kullanmanız, arama motorlarının bu içerikleri daha iyi indekslemesine yardımcı olacaktır.

Markanız, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili olabilecek içerikler üretin

Google’ın siteleri indekslerken en çok dikkat ettiği unsurlardan biri de site üzerindeki içeriklerin sitenin yer aldığı sektörle ne kadar uyumlu olduğu oluyor. İçerik çalışmalarında farklı konular üzerine çalışmalar yapılabilir; fakat genel olarak markanız, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili içerik üretmeniz gerekiyor.

Verdiğiniz hizmetle örtüşmeyen içerikler, arama motorlarının sitenizi düzgün indeksleyememesine neden olacaktır; bunun yanı sıra arama sorguları sonrasında sitenize gelen kişiler de beklediklerini bulamayabilirler. Bu nedenle de içeriklerinizin markanızla ilgili olmasına özen gösterin.

“SEO

Anlaşılır bir dil kullanın

Blog yazılarınızın kolay bir şekilde okunabilir ve anlaşılabilir olması gerekiyor. Bu nedenle de jargon kullanımından uzak durmanız gerekiyor. Eğer hedef kitleniz bu jargona hakimse, kullanmanız doğru olabilir; fakat sektöre has bu kelimeler okunabilirliği ve anlaşılabilirliği bozuyorsa, daha anlaşılır bir kullanmanız gerekecek.

Ürün sayfalarınıza link yönlendirmeleri yapın

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken, satış yapmayı da unutmamanız gerekiyor. Bu nedenle de blog içeriklerinizde ilgili olabilecek ürün sayfalarına yönlendirme linkleri koymanızda fayda var. Yazdığınız içerik bir ürünle ilgili olmasa bile bunu e-ticaret bölümünüze bağlayabilirsiniz ve okuyucuları ürünlerinizin bulunduğu ana sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Google üzerinden kullanıcılar sizin bir e-ticaret sitesi olduğunuzu fark etmeyebilirler; bu nedenle de onları e-ticaret bölümünüze yönlendirmeniz gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan