SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler

8 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler

SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız.

SEO kuralları

E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak, farklı kanallardan sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz. Tabii ki blog yazılarınızı arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz de gerekiyor. Aksi takdirde Google üzerinden beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Blog yazılarınızda dikkat etmeniz gereken bir takım SEO kuralları bulunuyor. Bunları uygulamanız durumunda içeriklerinizin arama motoru gözündeki değeri de artacağı için, arama sonuçlarında üst sıralarda çıkarak, organik trafiğinizi artırabilirsiniz.

Hedef kitlenizin önem verdiği konulara yoğunlaşın

Başka bir şekilde dile getirecek olursak, hedef kitlenizin Google üzerinde arama yaptığı konular üzerine odaklanmalısınız. Onların ilgi gösterdiği arama sonuçlarına yönelik içerikler oluşturmaya başlarsanız, sizin blog içerikleriniz arama sonuçlarında onların karşısına çıkabilir.

Bu araştırmaları yapmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı’dan yararlanabilirsiniz. Ancak size belki de en doğru sonuçları verecek olan yöntemlerden biri ise, müşteri hizmetleri bölümünüzle görüşmek olacaktır. Müşterilerinizle doğrudan görüştükleri için, onların neler istedikleri ve hangi konularda sıkıntı yaşadıklarını daha iyi bilirler. Onlardan aldığınız fikirler doğrultusunda yeni ve daha ilgili içerikler oluşturabilirsiniz.

İçerik türünü seçerken iyi seçin

Bir konu hakkında detaylı anlatımların bulunduğu uzun makaleler, yüksek hacimli aramalar için iyi bir içerik türü olabilir; fakat makalelerin yanı sıra sık sorulan sorularla ilgili hazırlanan görseller ve/ya video içerikler de size iyi bir geri dönüşüm getirebilir. Video içerikleri, açıklamalı bir metin ile blogunuzda yayınladığınızda, hem trafik çekebilir hem de SEO değerinizi artırabilirsiniz.

Bunların yanı sıra farklı içerik türlerini de ara ara deneyerek, hedef kitlenizin nabzını yoklayabilirsiniz. Bu içerik türlerine bakış açılarını gördükten sonra, içerik planınızda bazı değişiklikler yapabilirsiniz.

Meta açıklamalarını kullanın

Blog yazılarınızı oluştururken, arama sorgularında daha iyi görünebilmesi için meta açıklamaları da yazmalısınız. Meta açıklamaları, Google aramalarında başlığın altında bulunan 160 karakterlik açıklama bölümüdür ve bu bölümde yazılanlar, içeriğin konusu hakkında bir fikir verir. Bu bölümde doğru anahtar kelimeleri kullanmanız, arama motorlarının bu içerikleri daha iyi indekslemesine yardımcı olacaktır.

Markanız, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili olabilecek içerikler üretin

Google’ın siteleri indekslerken en çok dikkat ettiği unsurlardan biri de site üzerindeki içeriklerin sitenin yer aldığı sektörle ne kadar uyumlu olduğu oluyor. İçerik çalışmalarında farklı konular üzerine çalışmalar yapılabilir; fakat genel olarak markanız, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili içerik üretmeniz gerekiyor.

Verdiğiniz hizmetle örtüşmeyen içerikler, arama motorlarının sitenizi düzgün indeksleyememesine neden olacaktır; bunun yanı sıra arama sorguları sonrasında sitenize gelen kişiler de beklediklerini bulamayabilirler. Bu nedenle de içeriklerinizin markanızla ilgili olmasına özen gösterin.

“SEO

Anlaşılır bir dil kullanın

Blog yazılarınızın kolay bir şekilde okunabilir ve anlaşılabilir olması gerekiyor. Bu nedenle de jargon kullanımından uzak durmanız gerekiyor. Eğer hedef kitleniz bu jargona hakimse, kullanmanız doğru olabilir; fakat sektöre has bu kelimeler okunabilirliği ve anlaşılabilirliği bozuyorsa, daha anlaşılır bir kullanmanız gerekecek.

Ürün sayfalarınıza link yönlendirmeleri yapın

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken, satış yapmayı da unutmamanız gerekiyor. Bu nedenle de blog içeriklerinizde ilgili olabilecek ürün sayfalarına yönlendirme linkleri koymanızda fayda var. Yazdığınız içerik bir ürünle ilgili olmasa bile bunu e-ticaret bölümünüze bağlayabilirsiniz ve okuyucuları ürünlerinizin bulunduğu ana sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Google üzerinden kullanıcılar sizin bir e-ticaret sitesi olduğunuzu fark etmeyebilirler; bu nedenle de onları e-ticaret bölümünüze yönlendirmeniz gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın