fbpx

SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler

8 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler

SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız.

SEO kuralları

E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak, farklı kanallardan sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz. Tabii ki blog yazılarınızı arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz de gerekiyor. Aksi takdirde Google üzerinden beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Blog yazılarınızda dikkat etmeniz gereken bir takım SEO kuralları bulunuyor. Bunları uygulamanız durumunda içeriklerinizin arama motoru gözündeki değeri de artacağı için, arama sonuçlarında üst sıralarda çıkarak, organik trafiğinizi artırabilirsiniz.

Hedef kitlenizin önem verdiği konulara yoğunlaşın

Başka bir şekilde dile getirecek olursak, hedef kitlenizin Google üzerinde arama yaptığı konular üzerine odaklanmalısınız. Onların ilgi gösterdiği arama sonuçlarına yönelik içerikler oluşturmaya başlarsanız, sizin blog içerikleriniz arama sonuçlarında onların karşısına çıkabilir.

Bu araştırmaları yapmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı’dan yararlanabilirsiniz. Ancak size belki de en doğru sonuçları verecek olan yöntemlerden biri ise, müşteri hizmetleri bölümünüzle görüşmek olacaktır. Müşterilerinizle doğrudan görüştükleri için, onların neler istedikleri ve hangi konularda sıkıntı yaşadıklarını daha iyi bilirler. Onlardan aldığınız fikirler doğrultusunda yeni ve daha ilgili içerikler oluşturabilirsiniz.

İçerik türünü seçerken iyi seçin

Bir konu hakkında detaylı anlatımların bulunduğu uzun makaleler, yüksek hacimli aramalar için iyi bir içerik türü olabilir; fakat makalelerin yanı sıra sık sorulan sorularla ilgili hazırlanan görseller ve/ya video içerikler de size iyi bir geri dönüşüm getirebilir. Video içerikleri, açıklamalı bir metin ile blogunuzda yayınladığınızda, hem trafik çekebilir hem de SEO değerinizi artırabilirsiniz.

Bunların yanı sıra farklı içerik türlerini de ara ara deneyerek, hedef kitlenizin nabzını yoklayabilirsiniz. Bu içerik türlerine bakış açılarını gördükten sonra, içerik planınızda bazı değişiklikler yapabilirsiniz.

Meta açıklamalarını kullanın

Blog yazılarınızı oluştururken, arama sorgularında daha iyi görünebilmesi için meta açıklamaları da yazmalısınız. Meta açıklamaları, Google aramalarında başlığın altında bulunan 160 karakterlik açıklama bölümüdür ve bu bölümde yazılanlar, içeriğin konusu hakkında bir fikir verir. Bu bölümde doğru anahtar kelimeleri kullanmanız, arama motorlarının bu içerikleri daha iyi indekslemesine yardımcı olacaktır.

Markanız, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili olabilecek içerikler üretin

Google’ın siteleri indekslerken en çok dikkat ettiği unsurlardan biri de site üzerindeki içeriklerin sitenin yer aldığı sektörle ne kadar uyumlu olduğu oluyor. İçerik çalışmalarında farklı konular üzerine çalışmalar yapılabilir; fakat genel olarak markanız, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili içerik üretmeniz gerekiyor.

Verdiğiniz hizmetle örtüşmeyen içerikler, arama motorlarının sitenizi düzgün indeksleyememesine neden olacaktır; bunun yanı sıra arama sorguları sonrasında sitenize gelen kişiler de beklediklerini bulamayabilirler. Bu nedenle de içeriklerinizin markanızla ilgili olmasına özen gösterin.

“SEO

Anlaşılır bir dil kullanın

Blog yazılarınızın kolay bir şekilde okunabilir ve anlaşılabilir olması gerekiyor. Bu nedenle de jargon kullanımından uzak durmanız gerekiyor. Eğer hedef kitleniz bu jargona hakimse, kullanmanız doğru olabilir; fakat sektöre has bu kelimeler okunabilirliği ve anlaşılabilirliği bozuyorsa, daha anlaşılır bir kullanmanız gerekecek.

Ürün sayfalarınıza link yönlendirmeleri yapın

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken, satış yapmayı da unutmamanız gerekiyor. Bu nedenle de blog içeriklerinizde ilgili olabilecek ürün sayfalarına yönlendirme linkleri koymanızda fayda var. Yazdığınız içerik bir ürünle ilgili olmasa bile bunu e-ticaret bölümünüze bağlayabilirsiniz ve okuyucuları ürünlerinizin bulunduğu ana sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Google üzerinden kullanıcılar sizin bir e-ticaret sitesi olduğunuzu fark etmeyebilirler; bu nedenle de onları e-ticaret bölümünüze yönlendirmeniz gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan