SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri

19 Temmuz 2018
Sinan Oypan

SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız.

SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri

E-ticaret sitenizin arama motorları üzerinde doğru bir şekilde indekslenebilmesi ve buradan organik olarak trafik elde edebilmeniz için siteni üzerinde URL’lerin de arama motorlarına uyumlu olması gerekmektedir. URL yapıları üzerinde çalışmalar yapmamanız bir takım sorunlar oluşturacaktır; ya da URL yapılarını sitenin altyapısının normal kurulumunda gelen halinde bırakmanız, sitenizin SEO’sunu geliştirememenize neden olabilir. Bu sebeple de URL’ler üzerinde bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Anahtar kelimeler kullanın

URL yapılarınızda sayfa içeriğini anlatan ve tanımlayan anahtar kelimeler kullanmanız faydalı olacaktır. Bu anahtar kelimeler sayfanın daha iyi indekslenmesine yardımcı olacaktır. Bir örnek üzerinden ilerlersek;

http://sirket.com/urun-kategori/telefon-kiliflari/

şeklinde bir URL yapısı kullanmanız ve anahtar kelimelerinizi kategori isimlerinin yanı sıra URL’de kullanmanız bu sayfanın daha net bir şekilde indekslenmesine yardımcı olacaktır.

Anlaşılır ve okunabilir bir yapı oluşturun

URL yapıları kimi zaman karmaşık, rakamlar ve karakterlerden oluşan anlamsız bir yapıda oluşturulabiliyor. Bu bir bakıma URL yapınıza zarar veren bir yaklaşımdır. URL’nin sonuna eklenen UTM takip kodları gibi detayları burada konu dışında bırakıyoruz; çünkü bu kodlar sayfanın temel URL yapısını oluşturmamaktadır. Burada önemli olan sayfanın temel URL adresinin, anlamlı ve kolay bir şekilde okunabilen bir yapı da olmasıdır.

http://sirket.com/urun/apple-iphone-8-64gb/

şeklindeki bir URL yapısı hem ürünle ilgili anahtar kelimeleri içerirken hem de rahat okunabilir bir yapıya sahiptir. Sadece URL yapısına bakarak dahi kullanıcılar sayfanın ne ile ilgili olduğunu görebilecekleri gibi, semantik yapısından dolayı arama motorları, kullanıcıların sorgularına yanıt vereceği için bu sayfaların değerini de artıracaktır.

Tekrar eden kelime gruplarını kullanmayın

URL yapılarında anahtar kelimeler kullanmanız gerekir; ancak aynı kelime gruplarını çok sık tekrarlarla kullanmak URL yapınıza ve SEO’nuza zarar verecektir. Örneğin;

http://sirket.com/telefon/akilli-telefon/apple-iphone-8-akilli-telefon/

şeklindeki bir yapıda telefon ve akıllı telefon kelime gruplarına çok fazla tekrar yapılmaktadır. Kategori ve alt kategorilerin link yapılarını hazırlarken bunlara da dikkat etmeniz ve sonrasında da bu tekrarların yapılmamasına özen göstermeniz gerekir.

Rastgele üretilen URL’lerin sayısını azaltın

E-ticaret siteniz üzerinde yeni bir sayfa oluştururken, altyapınız otomatik olarak bu sayfa için jenerik bir URL yapısı belirler. Bu altyapı doğru kurulmadığında ya da düzenlenmediğinde bu jenerik URL yapıları anlamsız link yapıları oluşturabilir. Örneğin;

http://sirket.com/kat/?yazi=1021

şeklindeki jenerik yapılar, sayfanın değerini olumsuz bir şekilde etkilediği gibi, sayfa içeriği ile ilgili herhangi bir detayı da sunmamaktadır. Bu sebeple de yeni bir sayfa oluştururken, jenerik URL yapılarından kaçınmanız ve manuel olarak bu yapıları düzenlemeniz gerekir.

Aynı içeriğe yönlenen birden fazla sayfa varsa Canonical ya da yönlendirme işlemini yapın

Aynı ya da benzer sayfaya yönlenen birden fazla URL bulunuyorsa bu URL’lerin kopya içerik gibi görünmemesi için Canonical (rel=canonical) özelliğini kullanabilirsiniz. Bu yöntemi kullandığınızda, arama motorlarına kopya içerik gibi görünen sayfaların aslında orijinal sayfanın bir uzantısıymış gibi gösterebilirsiniz. Böylelikle arama motorları diğer içerikleri kopya olarak görmezler.

Canonical yönteminin yanı sıra 301 yönlendirmeleri de kullanabilirsiniz. Özellikle diğer kopya sayfaları kaldırmak istiyorsanız, 301 yönlendirmeleri kullanmak daha etkili bir yöntem olacaktır. Ancak sayfaları kaldırmak istemiyor ve farklı kullanıcıların bu içeriklere farklı şekillerde ulaşmalarını istiyorsanız Canonical yöntemini kullanmanız daha faydalı olacaktır.

URL’lerinizi çok uzun tutmayın

URL’lerin çok fazla uzaması da doğru bir yaklaşım değildir. Bu yapıları mümkün olduğunca kısa tutumanız gerekmektedir. Standart olarak URL uzunluklarınızı 50-60 karakter arasında tutmaya özen göstermelisiniz. Bu yapılar biraz daha uzun olduğunda da çok fazla sıkıntı yoktur; ancak 100 karakterin üzerine çıkılması durumunda, URL yapılarınızı yeniden gözden geçirmeniz gerekir.

“SEO

Mümkün oldukça sayfa başılığı ile URL’yi benzer yapın

Ürün, kategori ya da blog sayfalarınızda, sayfanın “h1” etiketinde kullanılan ana başlık ile URL’lerinizi eş bir şekilde hazırlayabilirsiniz. Sayfa başlığının uzun olması durumunda sayfanın ana başlığında kullanılan anahtar kelimeleri geçirerek varyasyonlar yapabilir ve URL yapsını daha kısa bir hale getirebilirsiniz. Örneğin,

Sayfa başlığı: “iPhone 8’in pil ömrünü artırmanızı sağlayacak ipuçları”

Sayfa URL yapısı: http://sirket.com/blog/iphone-8-pil-omru-artirma/

Burada ana başlıktaki bazı kelimeleri eleyerek, doğrudan anahtar kelime grubuna yönelik bir düzenleme yaparak, URL yapısının çok fazla uzamamasını sağlayabilirsiniz.

Bu yazımızda e-ticaret site URL'lerinde kullanmanız gereken SEO ipuçlarını ele aldık. Bir sonraki SEO ipuçları yazımızda görüşmek üzere...
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi