SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri

19 Temmuz 2018
Sinan Oypan

SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız.

SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri

E-ticaret sitenizin arama motorları üzerinde doğru bir şekilde indekslenebilmesi ve buradan organik olarak trafik elde edebilmeniz için siteni üzerinde URL’lerin de arama motorlarına uyumlu olması gerekmektedir. URL yapıları üzerinde çalışmalar yapmamanız bir takım sorunlar oluşturacaktır; ya da URL yapılarını sitenin altyapısının normal kurulumunda gelen halinde bırakmanız, sitenizin SEO’sunu geliştirememenize neden olabilir. Bu sebeple de URL’ler üzerinde bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Anahtar kelimeler kullanın

URL yapılarınızda sayfa içeriğini anlatan ve tanımlayan anahtar kelimeler kullanmanız faydalı olacaktır. Bu anahtar kelimeler sayfanın daha iyi indekslenmesine yardımcı olacaktır. Bir örnek üzerinden ilerlersek;

http://sirket.com/urun-kategori/telefon-kiliflari/

şeklinde bir URL yapısı kullanmanız ve anahtar kelimelerinizi kategori isimlerinin yanı sıra URL’de kullanmanız bu sayfanın daha net bir şekilde indekslenmesine yardımcı olacaktır.

Anlaşılır ve okunabilir bir yapı oluşturun

URL yapıları kimi zaman karmaşık, rakamlar ve karakterlerden oluşan anlamsız bir yapıda oluşturulabiliyor. Bu bir bakıma URL yapınıza zarar veren bir yaklaşımdır. URL’nin sonuna eklenen UTM takip kodları gibi detayları burada konu dışında bırakıyoruz; çünkü bu kodlar sayfanın temel URL yapısını oluşturmamaktadır. Burada önemli olan sayfanın temel URL adresinin, anlamlı ve kolay bir şekilde okunabilen bir yapı da olmasıdır.

http://sirket.com/urun/apple-iphone-8-64gb/

şeklindeki bir URL yapısı hem ürünle ilgili anahtar kelimeleri içerirken hem de rahat okunabilir bir yapıya sahiptir. Sadece URL yapısına bakarak dahi kullanıcılar sayfanın ne ile ilgili olduğunu görebilecekleri gibi, semantik yapısından dolayı arama motorları, kullanıcıların sorgularına yanıt vereceği için bu sayfaların değerini de artıracaktır.

Tekrar eden kelime gruplarını kullanmayın

URL yapılarında anahtar kelimeler kullanmanız gerekir; ancak aynı kelime gruplarını çok sık tekrarlarla kullanmak URL yapınıza ve SEO’nuza zarar verecektir. Örneğin;

http://sirket.com/telefon/akilli-telefon/apple-iphone-8-akilli-telefon/

şeklindeki bir yapıda telefon ve akıllı telefon kelime gruplarına çok fazla tekrar yapılmaktadır. Kategori ve alt kategorilerin link yapılarını hazırlarken bunlara da dikkat etmeniz ve sonrasında da bu tekrarların yapılmamasına özen göstermeniz gerekir.

Rastgele üretilen URL’lerin sayısını azaltın

E-ticaret siteniz üzerinde yeni bir sayfa oluştururken, altyapınız otomatik olarak bu sayfa için jenerik bir URL yapısı belirler. Bu altyapı doğru kurulmadığında ya da düzenlenmediğinde bu jenerik URL yapıları anlamsız link yapıları oluşturabilir. Örneğin;

http://sirket.com/kat/?yazi=1021

şeklindeki jenerik yapılar, sayfanın değerini olumsuz bir şekilde etkilediği gibi, sayfa içeriği ile ilgili herhangi bir detayı da sunmamaktadır. Bu sebeple de yeni bir sayfa oluştururken, jenerik URL yapılarından kaçınmanız ve manuel olarak bu yapıları düzenlemeniz gerekir.

Aynı içeriğe yönlenen birden fazla sayfa varsa Canonical ya da yönlendirme işlemini yapın

Aynı ya da benzer sayfaya yönlenen birden fazla URL bulunuyorsa bu URL’lerin kopya içerik gibi görünmemesi için Canonical (rel=canonical) özelliğini kullanabilirsiniz. Bu yöntemi kullandığınızda, arama motorlarına kopya içerik gibi görünen sayfaların aslında orijinal sayfanın bir uzantısıymış gibi gösterebilirsiniz. Böylelikle arama motorları diğer içerikleri kopya olarak görmezler.

Canonical yönteminin yanı sıra 301 yönlendirmeleri de kullanabilirsiniz. Özellikle diğer kopya sayfaları kaldırmak istiyorsanız, 301 yönlendirmeleri kullanmak daha etkili bir yöntem olacaktır. Ancak sayfaları kaldırmak istemiyor ve farklı kullanıcıların bu içeriklere farklı şekillerde ulaşmalarını istiyorsanız Canonical yöntemini kullanmanız daha faydalı olacaktır.

URL’lerinizi çok uzun tutmayın

URL’lerin çok fazla uzaması da doğru bir yaklaşım değildir. Bu yapıları mümkün olduğunca kısa tutumanız gerekmektedir. Standart olarak URL uzunluklarınızı 50-60 karakter arasında tutmaya özen göstermelisiniz. Bu yapılar biraz daha uzun olduğunda da çok fazla sıkıntı yoktur; ancak 100 karakterin üzerine çıkılması durumunda, URL yapılarınızı yeniden gözden geçirmeniz gerekir.

“SEO

Mümkün oldukça sayfa başılığı ile URL’yi benzer yapın

Ürün, kategori ya da blog sayfalarınızda, sayfanın “h1” etiketinde kullanılan ana başlık ile URL’lerinizi eş bir şekilde hazırlayabilirsiniz. Sayfa başlığının uzun olması durumunda sayfanın ana başlığında kullanılan anahtar kelimeleri geçirerek varyasyonlar yapabilir ve URL yapsını daha kısa bir hale getirebilirsiniz. Örneğin,

Sayfa başlığı: “iPhone 8’in pil ömrünü artırmanızı sağlayacak ipuçları”

Sayfa URL yapısı: http://sirket.com/blog/iphone-8-pil-omru-artirma/

Burada ana başlıktaki bazı kelimeleri eleyerek, doğrudan anahtar kelime grubuna yönelik bir düzenleme yaparak, URL yapısının çok fazla uzamamasını sağlayabilirsiniz.

Bu yazımızda e-ticaret site URL'lerinde kullanmanız gereken SEO ipuçlarını ele aldık. Bir sonraki SEO ipuçları yazımızda görüşmek üzere...
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan