SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?

28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?

Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni hedef kitlelere ulaşmak için SEO hizmetleri almanız gerekeceği gibi doğru SEO çalışmalarını yapmanız da önemlidir. Bu konuda bilginiz yoksa bir SEO ajansı ile çalışmanız da etkili olacaktır. Bu hizmetleri almadan önce dikkat etmeniz gereken konulara geçmeden önce de ajansların amacı ve iş tanımının ne olduğu üzerinde duralım.

SEO ajansı ne iş yapar?

SEO ajansı, firmaların internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak, onların web sitelerine trafik sağlamak ve onların geri dönüşümlerini artırmak için web site üzerindeki içeriklerin geliştirmelerini yaparak, ilgili anahtar kelimelerde firmanın sitesini arama sorgularında daha üst sıralara çıkartmaya çalışır.

Mevcut içeriklerin geliştirilmesinin yanı sıra, SEO ajansı yeni içerik ve anahtar kelime stratejileriyle firmanın performansını artırmalarına da yardımcı olur. Pazar araştırması ve sektörel olarak rekabetin incelenmesi, pazardaki açıkların keşfedilerek, bu açıklar üzerine yoğunlaşılacak stratejileri de SEO ajansları geliştirebilir.

Peki, e-ticaret firmaları SEO hizmeti alırken nelere dikkat etmeliler? Hangi konuların üzerinde durarak, aldıkları hizmetin kendi yararlarına olup olmadığına karar verebilirler? Bu rehberimizde de SEO hizmetleri alırken bilmeniz gereken önemli unsurlara dikkat edeceğiz.

SEO hizmeti alırken nelere dikkat etmelisiniz?

Önceki ve mevcut müşterilerin listesini isteyin

SEO hizmetleri alırken, çalışacağınız ajansın geçmiş ve mevcut müşterilerinin listesini sorun. Onların kimleri referans olarak gösterecekleri önemli konulardan biridir. Geçmişteki müşterileri için neler yaptıklarını inceleyerek, bu SEO ajansının nasıl bir çalışma yapısı olduğunu görebilirsiniz.

Mevcut müşteriler için yapılan çalışmaları sorarak da güncel olarak firmanın yaptığı çalışmaların ne kadar başarılı ya da başarısız olduğunu görebilirsiniz. Referans kaynağının olması ve farklı firmalara iş yapılıyor olması, firmanın da yaptığı işin hakkını ne kadar verdiğini gösterecek detaylardan biridir.

Raporlamalar üzerinde durun

SEO hizmeti alırken, SEO ajansı yaptığı çalışmalarla ilgili size raporlar hazırlamalıdır. SEO çalışmalarında yapılan çalışmalar ve elde edilen sonuçlar, dijital ortam raporlanabilir ve analiz edilebilir. Bu çalışmaların analiz edilmemesi ya da raporlanmaması, yapılan işin kalitesini ve aldığınız sonuçları görememenize neden olur.

Yatırım getirinizi ölçümlemek için SEO hizmeti alırken, SEO ajansının size ne tür raporlamalar yaptığını ve ne sıklıkta bu raporları size gönderdiğini de öğrenmeniz oldukça önemlidir. Raporlama yapmıyorlarsa bu ajanslarla çalışmamanız gerekir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

Yapılacak çalışmaları sorun

SEO ajansının sizin için neler yapacağı da önemli konulardan biri. SEO hizmetleri alırken ajansınız size hangi hizmetleri sunacağınız detaylı bir şekilde öğrenmeniz gerekir. Genellikle SEO ajansları şu hizmetleri sunmaktadır:

  • Site üzerinde SEO çalışmaları: E-ticaret siteniz üzerindeki mevcut içerikler üzerinde SEO geliştirmeleri yapmak.
  • Link alma: Web sitenizin alan adı otoritesi ve sayfa değerini artırmak için farklı kaynaklarda link alma işlemlerinin yapılması.
  • Anahtar kelime araştırmaları: E-ticaret siteniz, sektörünüz ve pazarla ilgili anahtar kelimelerin araştırmalarının yapılması.
  • İçerik stratejisi ve planı geliştirmek: Web siteniz üzerinde yeni içerikler oluşturmak ve içerik pazarlama için bir strateji ile planın geliştirilmesi.
  • Analiz ve ölçümleme: SEO odaklı çalışmaların analizlerinin ve ölçümlemelerinin yapılması.
  • Yerel SEO çalışmaları: Belli bir konum özelinde SEO çalışmaları yaparak, o bölgedeki hedef kitleye ulaşma çalışmalarının yapılması.

Bunlar haricinde de farklı SEO ajanslarının sunduğu hizmetler olabilir. Tabii ki hatırlatmamız gerekirse, aldığınız hizmet sayısı artıkça, ödeyeceğiniz aylık ücretler de artış gösterecektir.

Analiz ve ölçümlemeleri yaparken, hangi unsurların üzerinde duracaklar?

SEO hizmetleri alırken, alınan sonuçların da özellikle takip edilmesi yatırım gerisini ölçmek için önemlidir. Yapılan çalışmaların analizi ve ölçümlenmesi sırasında, hangi metrik ve unsurların üzerinde durularak bu analiz ve ölçümlemelerin yapılacağını da SEO ajansınıza sormanız gerekir.

Mevcut siteniz üzerinde neler yapmayı planlıyorlar?

Mevcut e-ticaret siteniz üzerinde de ne tür çalışmalar yapılacağını öğrenmeniz gerekir. SEO hizmeti aldığınız ya da alacağınız SEO ajansının sizin web sitenizi inceleyip analiz ederek, sitenizde ne tür geliştirmelerin yapılması gerektiğini de söylemeleri gerekir.

SEO ajansları, kendi araçlarıyla sitenizde sık kullanılan anahtar kelimeleri, alan adı otoritenizi, sayfa değerinizi, arama sorgularındaki sıralamalarını görebilirler. Bununla beraber rekabeti inceleyerek, rekabetteki durumunuzu da görerek, buna göre strateji ve planlar oluşturabilirler. SEO ajansınızın size bu hizmetleri sağladığından da emin olmanız gerekir.

Sizin firmanıza özel çözüm üretiyorlar mı?

SEO hizmeti almadan önce, yaptığınız görüşmelerde bu ajansların jenerik ve standart bir hizmet paketi mi sunduklarını yoksa kişiselleştirilmiş ve sizin ihtiyaçlarınıza özel bir hizmet sunup sunmadıklarını da öğrenmeniz önemlidir.

Sizin ihtiyaçlarınıza özel bir strateji ve plan geliştirmemeleri durumunda, yatırım getiriniz düşecektir. Her firmanın ihtiyaçları ve hedefleri farklıdır. Bu sebeple de SEO çalışamaları yaparken, her firmaya özel bir strateji hazırlanması gerekir.

Blog stratejilerini öğrenin

SEO hizmetleri arasında blog içerikleri üretimi de yer almaktadır. İçerik pazarlama ve blog çalışmalarıyla arama motorlarından organik olarak trafik sağlanabileceği için SEO ajansınızın size bu hizmetleri de sağlaması gerekir. Çalışacağınız SEO ajansının blog için içerik plan ve stratejilerinin de nasıl olduğunu, onlarla çalışmadan önce öğrenmeniz önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

SEO hizmeti fiyatları hakkında bilgi alın

Farklı ajanslar, sundukları SEO hizmetleri konusunda da farklı fiyatlandırmalar yapabilirler. Bu fiyatlandırmalar ajansın tecrübesi ve başarısına göre de değişiklik gösterebilir. SEO hizmeti fiyatları bu sebeple de hangi firmayla çalışacağınıza ve toplamda ne tür hizmetler alacağınız göre değişiklik gösterecektir. Bu konu hakkında bilgi almanız ve ödemelerin nasıl ve hangi aralıklarla yapıldığını da öğrenmeniz önemlidir.

SEO hizmeti almayı bıraktığınızda neler olduğunu öğrenin

Herhangi bir sebeple SEO hizmeti almayı durduğunuzda SEO ajansının nasıl bir yaklaşımı olduğunu öğrenmeniz gerekir. Yaptığınız yazılı şözleşmede bu konuyla ilgili maddelerin de yer alması gerekir. Sözleşmenin bitişi veya herhangi bir sebeple fes edilmesi durumunda hem ödeme koşullarının ya da tazminatın belirlenmesi gerekir hem de ajansın site üzerinde yaptığı çalışmaları geri almaması gerekir.

İlgili rehber: SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

SEO ajansına, sözleşmenin tarihinden erken feshedilmesi durumunda tazminat ödenip ödenmediğini sormalısınız. Bunun yanı sıra sözleşmenize, sizin de kendi koşullarınızı ekleyerek, ajanstan beklentilerinizi ve onların yerine getirmekle yükümlü oldukları çalışmaları da eklemeniz gerekir.

Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi açarak internetten satış yapmayı düşünüyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini tercih ederek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan