SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?

28 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni hedef kitlelere ulaşmak için SEO hizmetleri almanız gerekeceği gibi doğru SEO çalışmalarını yapmanız da önemlidir. Bu konuda bilginiz yoksa bir SEO ajansı ile çalışmanız da etkili olacaktır. Bu hizmetleri almadan önce dikkat etmeniz gereken konulara geçmeden önce de ajansların amacı ve iş tanımının ne olduğu üzerinde duralım.

SEO ajansı ne iş yapar?

SEO ajansı, firmaların internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak, onların web sitelerine trafik sağlamak ve onların geri dönüşümlerini artırmak için web site üzerindeki içeriklerin geliştirmelerini yaparak, ilgili anahtar kelimelerde firmanın sitesini arama sorgularında daha üst sıralara çıkartmaya çalışır.

Mevcut içeriklerin geliştirilmesinin yanı sıra, SEO ajansı yeni içerik ve anahtar kelime stratejileriyle firmanın performansını artırmalarına da yardımcı olur. Pazar araştırması ve sektörel olarak rekabetin incelenmesi, pazardaki açıkların keşfedilerek, bu açıklar üzerine yoğunlaşılacak stratejileri de SEO ajansları geliştirebilir.

Peki, e-ticaret firmaları SEO hizmeti alırken nelere dikkat etmeliler? Hangi konuların üzerinde durarak, aldıkları hizmetin kendi yararlarına olup olmadığına karar verebilirler? Bu rehberimizde de SEO hizmetleri alırken bilmeniz gereken önemli unsurlara dikkat edeceğiz.

SEO hizmeti alırken nelere dikkat etmelisiniz?

Önceki ve mevcut müşterilerin listesini isteyin

SEO hizmetleri alırken, çalışacağınız ajansın geçmiş ve mevcut müşterilerinin listesini sorun. Onların kimleri referans olarak gösterecekleri önemli konulardan biridir. Geçmişteki müşterileri için neler yaptıklarını inceleyerek, bu SEO ajansının nasıl bir çalışma yapısı olduğunu görebilirsiniz.

Mevcut müşteriler için yapılan çalışmaları sorarak da güncel olarak firmanın yaptığı çalışmaların ne kadar başarılı ya da başarısız olduğunu görebilirsiniz. Referans kaynağının olması ve farklı firmalara iş yapılıyor olması, firmanın da yaptığı işin hakkını ne kadar verdiğini gösterecek detaylardan biridir.

Raporlamalar üzerinde durun

SEO hizmeti alırken, SEO ajansı yaptığı çalışmalarla ilgili size raporlar hazırlamalıdır. SEO çalışmalarında yapılan çalışmalar ve elde edilen sonuçlar, dijital ortam raporlanabilir ve analiz edilebilir. Bu çalışmaların analiz edilmemesi ya da raporlanmaması, yapılan işin kalitesini ve aldığınız sonuçları görememenize neden olur.

Yatırım getirinizi ölçümlemek için SEO hizmeti alırken, SEO ajansının size ne tür raporlamalar yaptığını ve ne sıklıkta bu raporları size gönderdiğini de öğrenmeniz oldukça önemlidir. Raporlama yapmıyorlarsa bu ajanslarla çalışmamanız gerekir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

Yapılacak çalışmaları sorun

SEO ajansının sizin için neler yapacağı da önemli konulardan biri. SEO hizmetleri alırken ajansınız size hangi hizmetleri sunacağınız detaylı bir şekilde öğrenmeniz gerekir. Genellikle SEO ajansları şu hizmetleri sunmaktadır:

  • Site üzerinde SEO çalışmaları: E-ticaret siteniz üzerindeki mevcut içerikler üzerinde SEO geliştirmeleri yapmak.
  • Link alma: Web sitenizin alan adı otoritesi ve sayfa değerini artırmak için farklı kaynaklarda link alma işlemlerinin yapılması.
  • Anahtar kelime araştırmaları: E-ticaret siteniz, sektörünüz ve pazarla ilgili anahtar kelimelerin araştırmalarının yapılması.
  • İçerik stratejisi ve planı geliştirmek: Web siteniz üzerinde yeni içerikler oluşturmak ve içerik pazarlama için bir strateji ile planın geliştirilmesi.
  • Analiz ve ölçümleme: SEO odaklı çalışmaların analizlerinin ve ölçümlemelerinin yapılması.
  • Yerel SEO çalışmaları: Belli bir konum özelinde SEO çalışmaları yaparak, o bölgedeki hedef kitleye ulaşma çalışmalarının yapılması.

Bunlar haricinde de farklı SEO ajanslarının sunduğu hizmetler olabilir. Tabii ki hatırlatmamız gerekirse, aldığınız hizmet sayısı artıkça, ödeyeceğiniz aylık ücretler de artış gösterecektir.

Analiz ve ölçümlemeleri yaparken, hangi unsurların üzerinde duracaklar?

SEO hizmetleri alırken, alınan sonuçların da özellikle takip edilmesi yatırım gerisini ölçmek için önemlidir. Yapılan çalışmaların analizi ve ölçümlenmesi sırasında, hangi metrik ve unsurların üzerinde durularak bu analiz ve ölçümlemelerin yapılacağını da SEO ajansınıza sormanız gerekir.

Mevcut siteniz üzerinde neler yapmayı planlıyorlar?

Mevcut e-ticaret siteniz üzerinde de ne tür çalışmalar yapılacağını öğrenmeniz gerekir. SEO hizmeti aldığınız ya da alacağınız SEO ajansının sizin web sitenizi inceleyip analiz ederek, sitenizde ne tür geliştirmelerin yapılması gerektiğini de söylemeleri gerekir.

SEO ajansları, kendi araçlarıyla sitenizde sık kullanılan anahtar kelimeleri, alan adı otoritenizi, sayfa değerinizi, arama sorgularındaki sıralamalarını görebilirler. Bununla beraber rekabeti inceleyerek, rekabetteki durumunuzu da görerek, buna göre strateji ve planlar oluşturabilirler. SEO ajansınızın size bu hizmetleri sağladığından da emin olmanız gerekir.

Sizin firmanıza özel çözüm üretiyorlar mı?

SEO hizmeti almadan önce, yaptığınız görüşmelerde bu ajansların jenerik ve standart bir hizmet paketi mi sunduklarını yoksa kişiselleştirilmiş ve sizin ihtiyaçlarınıza özel bir hizmet sunup sunmadıklarını da öğrenmeniz önemlidir.

Sizin ihtiyaçlarınıza özel bir strateji ve plan geliştirmemeleri durumunda, yatırım getiriniz düşecektir. Her firmanın ihtiyaçları ve hedefleri farklıdır. Bu sebeple de SEO çalışamaları yaparken, her firmaya özel bir strateji hazırlanması gerekir.

Blog stratejilerini öğrenin

SEO hizmetleri arasında blog içerikleri üretimi de yer almaktadır. İçerik pazarlama ve blog çalışmalarıyla arama motorlarından organik olarak trafik sağlanabileceği için SEO ajansınızın size bu hizmetleri de sağlaması gerekir. Çalışacağınız SEO ajansının blog için içerik plan ve stratejilerinin de nasıl olduğunu, onlarla çalışmadan önce öğrenmeniz önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

SEO hizmeti fiyatları hakkında bilgi alın

Farklı ajanslar, sundukları SEO hizmetleri konusunda da farklı fiyatlandırmalar yapabilirler. Bu fiyatlandırmalar ajansın tecrübesi ve başarısına göre de değişiklik gösterebilir. SEO hizmeti fiyatları bu sebeple de hangi firmayla çalışacağınıza ve toplamda ne tür hizmetler alacağınız göre değişiklik gösterecektir. Bu konu hakkında bilgi almanız ve ödemelerin nasıl ve hangi aralıklarla yapıldığını da öğrenmeniz önemlidir.

SEO hizmeti almayı bıraktığınızda neler olduğunu öğrenin

Herhangi bir sebeple SEO hizmeti almayı durduğunuzda SEO ajansının nasıl bir yaklaşımı olduğunu öğrenmeniz gerekir. Yaptığınız yazılı şözleşmede bu konuyla ilgili maddelerin de yer alması gerekir. Sözleşmenin bitişi veya herhangi bir sebeple fes edilmesi durumunda hem ödeme koşullarının ya da tazminatın belirlenmesi gerekir hem de ajansın site üzerinde yaptığı çalışmaları geri almaması gerekir.

İlgili rehber: SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

SEO ajansına, sözleşmenin tarihinden erken feshedilmesi durumunda tazminat ödenip ödenmediğini sormalısınız. Bunun yanı sıra sözleşmenize, sizin de kendi koşullarınızı ekleyerek, ajanstan beklentilerinizi ve onların yerine getirmekle yükümlü oldukları çalışmaları da eklemeniz gerekir.

Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi açarak internetten satış yapmayı düşünüyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini tercih ederek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan