fbpx

SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!

14 Ocak 2017
Sinan Oypan

SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız.

SEO hataları | İlk 4

E-ticaret sitenizin arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Doğru bir SEO kurgusu, doğru anahtar kelimeler kullanmak ve kurallara göre bu çalışmaları yapmak, sitenizin performansını artıracaktır.

Ancak bu çalışmaları yaparken bazı hatalar yapmanız da Google tarafından sitenizin cezalandırılmasına neden olabilir. Sitenizin Google’dan ceza alması da tabii ki birçok konuda sizi zarara uğratacaktır. Sitenizin arama motorlarındaki görünürlüğünün azalması, bu kanallardan alacağınız trafiği çok ciddi şekilde azaltacağı için, yeni kitlelere ulaşma şansınızı kaybedersiniz. Ziyaretçi sayınızın düşmesi de doğal olarak geri dönüşlerinizin azalmasına neden olacaktır.

Peki, e-ticaret firmalarının ceza almasına yol açan bu SEO çalışmaları hangileri? Bu hatalardan kaçınmak için neler yapabilirsiniz?

Ana sayfanıza link vermek

En başta, ana sayfanıza link verme de aslında bir sıkıntı olmadığını söyleyelim; ancak tabii ki doğru bir şekilde yapılırsa. Bu işin doğru yapılabilmesi için, bir blog yazısında ya da farklı bir metinde doğrudan marka adının geçtiği durumlarda, ana sayfanıza link vermenizde bir sıkıntı olmayacaktır.

Ancak farklı anahtar kelimelere, ana sayfanıza link vermeye çalıştığınızda yanlış bir çalışma yapmış olursunuz. Ana sayfanıza çok fazla linkin gelmesi sitenizin değerini artırmayacak; özellikle marka adının olmadığı farklı anahtar kelimelere verilen linklerle yapılan çalışmalar.

Bunlar yarardan çok zarar getirir ve bu nedenle de ana sayfanıza link vermeye çalışırken bu kurala dikkat etmenizde yarar var.

Alakasız ve düşük değerli sitelerde link paylaşımları yapmak

Bazı SEO ajansları, link dağıtımları yapmak için birçok site kurabiliyor ve bu siteler üzerinden firmaların linklerini paylaşarak, link dağıtımı yapabiliyorlar. Ancak bu durum aslında link dağıtımı yapılan siteye zarar verebiliyor.

Ajansların kurdukları bu sitelerin, SEO değerleri çoğu zaman çok düşük oluyor. Buna ek olarak, linklemeleri yapılan sitelerle de, kurulan bu düşük değerli sitelerin bir alakası olmuyor. Bu sebeplerden dolayı da sizin sitenizin linkleri bu platformlar üzerinde dağıldığında, aslında size yine yarardan çok zarar getiriyor.

Backlink almak için bu tür çalışmalar yapmaktan kaçınmalısınız. Eğer bir ajansla çalışıyorsanız ve size böyle bir hizmetten bahsediyorlarsa, linklerinizin hangi siteler üzerine ekleneceğini ve bu sitelerin değerlerini sorun. Eğer sizinle ilgili değil ve site değerleri düşükse bu çalışmaları yapmaktan kaçının.

Cezalı sitelerden backlink almak

Düşük değerli ve alakasız siteler gibi, cezalı sitelerden de bakclink almak doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Google belli sebeplerden dolayı bazı siteleri cezalandırır ve bu da bu sitelerin yanlış bir şeyler yapıyor olduğunu ya da olabileceğini gösterir.

E-ticaret sitenizin değerini düşürmemek için ve olası cezalardan kaçınmak için bu tür cezalı sitelerden backlink almaya çalışmayın. Sizin bilginiz dışında böyle bir linkleme yapıldığı taktirde Webmaster üzerinden bu linkleri araştırarak, bunları kaldırabilirsiniz.

“seo

Link satın almak

Link satın almak, Google’ın doğrudan karşı çıktığı durumlardan biridir ve yapılması halinde sitelere ciddi yaptırımlar uygulayabiliyor. Link satın almalar genellikle üçüncü parti sitelerin devreye girmesiyle oluyor ve belli bir para karşılığı aldığınız linklerin, hangi sitelerde gösterileceğine dair bir fikriniz olmuyor.

Backlink almak için bu tür çalışmalar yaptığınızda ve backlinklerin nerenden geleceğini bilmiyorsanız, yukarıda bahsettiğimiz cezalı ya da düşük değerli sitelerden link alma durumunuz ortaya çıkacaktır.

Backlinkleri satın almak yerine, kullanabileceğiniz platform ve siteleri araştırmalı, size değer katabilecek siteler üzerinde böyle çalışmalar yapmalısınız. Para ödeyerek backlink almaya çalıştığınızda, asıl kaynağı bilemeyeceğiniz için sitenize zarar verebilirsiniz.

Backlink konusunda dikkat etmeniz gereken durumlardan biri de sizin sitenizin sayfa otoritesinden yüksek bir siteden backlink aldığınızda, bu backlink değerli olur. Sizin sayfa otoritenizden düşük bir siteden backlink almak aslında çok da bir şeyi etkilemeyecektir. Markanızla ilgili olabilecek bir sektördeki siteyse, alacağınız link zarar getirmeyecektir; ama çok da faydalı olmayacaktır. Bu sebeple de backlink çalışmaları yaparken, sayfa otoritesi sizinkinden yüksek sitelerle çalışmaya özen gösterin.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan