
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama motorlarını kullanmanız gerekir; ancak sadece buna bağlı kalmak uzun vadede geniş kitlelere ulaşmanızı bir hayli zorlaştırır. Bu sebeple de alternatif kanallara yönelmeniz gerekmektedir.
İnternet kullanıcılarının farklı alışkanlıkları olduğu için herbiri farklı bir platformu kullanır ve sizin de trafik çekmek ve bu farklı kitlelere ulaşmak için farklı kanallar üzerinden trafik çekmeniz gerekir. Bu alternatiflere yönelmemek potansiyel trafiği ve geri dönüşümü kaçırmanıza neden olacaktır.
Farklı kanallar üzerinden de trafik çekebilmeniz için uygulayabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemler üzerinde duracağız.
Youtube kanalı oluşturun
Hem video içeriklerin popülerleşmesi hem de Youtube’un Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru olması özelliğinden dolayı Youtube üzerinde etkin olmanız bir hayli önemlidir.
Markanıza özel bir Youtube kanalı oluşturduğunuzda, video içerikler oluşturmaya başlayabilir ve bu videolar üzerinden sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.
Youtube’a günlük olarak üye giriş yapan 30 milyonluk bir kullanıcı tabanı bulunuyor ve bunlar haricinde bir de üye girişi yapmadan olan kullanıcılar bulunuyor. Yine günlük olarak bakıldığında 5 milyar farklı video kullanıcılar tarafından izleniyor. Her ne kadar bu rakamlar Google’un yanına yaklaşamasa da, Youtube firmalar için önemli bir trafik kaynağı olarak öne çıkıyor.
Farklı konseptlerdeki video içeriklerinizi oluşturabilir, bu mecra üzerinde belli bir topluluk oluşturarak, düzenli olarak sitenize trafik çekebilirsiniz. Bunlara ek olarak Youtube’un reklam özelliklerinden yararlanarak, video izleyen kullanıcılara markanızla ilgili reklamlar sunabilir ve bu reklamlar üzerinden de sitenize trafik çekebilirsiniz.
Sosyal mecralarda etkileşimlerinizi artırın
Hedef kitlenizin yoğun bir şekilde yer aldığı sosyal mecralarda aktif olmanız ve bu kanallar üzerindeki etkileşimlerinizi artırmanız da kullanıcıların e-ticaret sitenizi daha çok ziyaret etmelerini sağlayacaktır.
Sosyal mecralarda bir kitle oluşturmak ve bu kitleyle iletişim içinde olmak, onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamanızı, onları daha iyi bir şekilde ürünlere yönlendirmenizi ve onların sorunlarını çözmek için onlara daha iyi hizmet vermenizi sağlar.
Özellikle genç kuşak sosyal mecralarda çok fazla vakit geçiriyor ve markalarla iletişimlerini sosyal kanallar üzerinden kurmayı tercih ediyorlar. Bu durumda da farklı sosyal ağlarda yer almak, bir topluluk oluşturmak ve onlarla iletişim içinde kalmak, sitenize trafik çekmenizi daha da kolaylaştıracaktır.
Kullanıcılar sosyal ağlarda kendi zaman tünelleri üzerinde vakit geçirirken, en çok ilgilerini çeken içerikler üzerinde dururlar ve bu içeriklere tıklayarak içeriği incelemek isterler. Bu durumda da onlara ilgi çekici içerikler sunmanız da trafiğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.
Sürekli olarak benzer ürün fotoğraflarını paylaşmanız ve farklı konseptlere yönelmemeniz bu ilgiyi düşürecektir. Bu sebeple de sosyal mecralar için bir içerik planı oluşturmanız faydalı olur.
İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Influencer marketing çalışmaları yapın
Trafik çekmenin yöntemlerinden biri de influencer marketing çalışmaları yapmak olacaktır. Sosyal mecralar üzerindeki tanınmış kişi ve hesaplarla iş birliği yapmanız, bu kişilerin kendi hedef kitlelerine ulaşmanızı sağlayacaktır. Bunun yanı sıra bu hesaplar üzerinden markanızla ilgili paylaşımlar yapıldığında, web sitenize yönlendirme linkleri de paylaşılacağı için bu linkler üzerinden bir trafik sağlayabilirsiniz.
Son dönemlerde influncer marketing çalışmaları firmalar arasında da bir hayli yaygınlaşmaya başladığı için bu yöntemden yararlanmanız alternatif trafik kaynakları sağlamanıza yardımcı olur. Tabii ki trafik sağlarken aynı zamanda da farklı hedef kitlelere ulaşabileceğiniz için yeni müşteri tabanları da oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Konuk yazarlık yapın
Blog içerikleri halen organik olarak trafik sağlamak için etkili yöntemler arasında yer alıyor. Kendi siteniz üzerindeki blog içeriklerinin yanı sıra farklı yayıncıların web siteleri üzerinde konuk yazarlık da yapabilirsiniz. Sektörünüzle ilgili olabilecek farklı yayınları araştırarak, bu yayıncılara ulaşarak konuk yazar olmak istediğinizi onlara iletebilirsiniz. Birçok yayıncı konuk yazar fikrine sıcak bakmaktadır. Kaliteli ve orijinal içerikler üretmeniz durumunda bu teklifiniz çok fazla geri çevrilmeyecektir.
Konuk yazarlık yaptığınızda farklı yayıncıların siteleri üzerinde kendi isminizi ve markanızı duyurabileceğiniz gibi bu siteler üzerinde kendi web sitenize yönlendirme linkleri de paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu içerikleri okuyan kişiler, markanız ve hizmetlerinizi araştırmak için bu linkler üzerinden sitenizi ziyaret edebilirler.
Bu yayıncıların da kendilerine özel bir kitlesi olduğu gibi aylık olarak belli bir trafikleri de vardır. Bu durumda onların hem hedef kitlelerine ulaşmış olur hem de onların aylık trafikleri üzerinden de belli bir oranı kendi sitenize çekme şansınız olur.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler