SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler

29 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama motorlarını kullanmanız gerekir; ancak sadece buna bağlı kalmak uzun vadede geniş kitlelere ulaşmanızı bir hayli zorlaştırır. Bu sebeple de alternatif kanallara yönelmeniz gerekmektedir.

İnternet kullanıcılarının farklı alışkanlıkları olduğu için herbiri farklı bir platformu kullanır ve sizin de trafik çekmek ve bu farklı kitlelere ulaşmak için farklı kanallar üzerinden trafik çekmeniz gerekir. Bu alternatiflere yönelmemek potansiyel trafiği ve geri dönüşümü kaçırmanıza neden olacaktır.

Farklı kanallar üzerinden de trafik çekebilmeniz için uygulayabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemler üzerinde duracağız.

Youtube kanalı oluşturun

Hem video içeriklerin popülerleşmesi hem de Youtube’un Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru olması özelliğinden dolayı Youtube üzerinde etkin olmanız bir hayli önemlidir.

Markanıza özel bir Youtube kanalı oluşturduğunuzda, video içerikler oluşturmaya başlayabilir ve bu videolar üzerinden sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Youtube’a günlük olarak üye giriş yapan 30 milyonluk bir kullanıcı tabanı bulunuyor ve bunlar haricinde bir de üye girişi yapmadan olan kullanıcılar bulunuyor. Yine günlük olarak bakıldığında 5 milyar farklı video kullanıcılar tarafından izleniyor. Her ne kadar bu rakamlar Google’un yanına yaklaşamasa da, Youtube firmalar için önemli bir trafik kaynağı olarak öne çıkıyor.

Farklı konseptlerdeki video içeriklerinizi oluşturabilir, bu mecra üzerinde belli bir topluluk oluşturarak, düzenli olarak sitenize trafik çekebilirsiniz. Bunlara ek olarak Youtube’un reklam özelliklerinden yararlanarak, video izleyen kullanıcılara markanızla ilgili reklamlar sunabilir ve bu reklamlar üzerinden de sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sosyal mecralarda etkileşimlerinizi artırın

Hedef kitlenizin yoğun bir şekilde yer aldığı sosyal mecralarda aktif olmanız ve bu kanallar üzerindeki etkileşimlerinizi artırmanız da kullanıcıların e-ticaret sitenizi daha çok ziyaret etmelerini sağlayacaktır.

Sosyal mecralarda bir kitle oluşturmak ve bu kitleyle iletişim içinde olmak, onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamanızı, onları daha iyi bir şekilde ürünlere yönlendirmenizi ve onların sorunlarını çözmek için onlara daha iyi hizmet vermenizi sağlar.

Özellikle genç kuşak sosyal mecralarda çok fazla vakit geçiriyor ve markalarla iletişimlerini sosyal kanallar üzerinden kurmayı tercih ediyorlar. Bu durumda da farklı sosyal ağlarda yer almak, bir topluluk oluşturmak ve onlarla iletişim içinde kalmak, sitenize trafik çekmenizi daha da kolaylaştıracaktır.

Kullanıcılar sosyal ağlarda kendi zaman tünelleri üzerinde vakit geçirirken, en çok ilgilerini çeken içerikler üzerinde dururlar ve bu içeriklere tıklayarak içeriği incelemek isterler. Bu durumda da onlara ilgi çekici içerikler sunmanız da trafiğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Sürekli olarak benzer ürün fotoğraflarını paylaşmanız ve farklı konseptlere yönelmemeniz bu ilgiyi düşürecektir. Bu sebeple de sosyal mecralar için bir içerik planı oluşturmanız faydalı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Influencer marketing çalışmaları yapın

Trafik çekmenin yöntemlerinden biri de influencer marketing çalışmaları yapmak olacaktır. Sosyal mecralar üzerindeki tanınmış kişi ve hesaplarla iş birliği yapmanız, bu kişilerin kendi hedef kitlelerine ulaşmanızı sağlayacaktır. Bunun yanı sıra bu hesaplar üzerinden markanızla ilgili paylaşımlar yapıldığında, web sitenize yönlendirme linkleri de paylaşılacağı için bu linkler üzerinden bir trafik sağlayabilirsiniz.

Son dönemlerde influncer marketing çalışmaları firmalar arasında da bir hayli yaygınlaşmaya başladığı için bu yöntemden yararlanmanız alternatif trafik kaynakları sağlamanıza yardımcı olur. Tabii ki trafik sağlarken aynı zamanda da farklı hedef kitlelere ulaşabileceğiniz için yeni müşteri tabanları da oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Konuk yazarlık yapın

Blog içerikleri halen organik olarak trafik sağlamak için etkili yöntemler arasında yer alıyor. Kendi siteniz üzerindeki blog içeriklerinin yanı sıra farklı yayıncıların web siteleri üzerinde konuk yazarlık da yapabilirsiniz. Sektörünüzle ilgili olabilecek farklı yayınları araştırarak, bu yayıncılara ulaşarak konuk yazar olmak istediğinizi onlara iletebilirsiniz. Birçok yayıncı konuk yazar fikrine sıcak bakmaktadır. Kaliteli ve orijinal içerikler üretmeniz durumunda bu teklifiniz çok fazla geri çevrilmeyecektir.

Konuk yazarlık yaptığınızda farklı yayıncıların siteleri üzerinde kendi isminizi ve markanızı duyurabileceğiniz gibi bu siteler üzerinde kendi web sitenize yönlendirme linkleri de paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu içerikleri okuyan kişiler, markanız ve hizmetlerinizi araştırmak için bu linkler üzerinden sitenizi ziyaret edebilirler.

Bu yayıncıların da kendilerine özel bir kitlesi olduğu gibi aylık olarak belli bir trafikleri de vardır. Bu durumda onların hem hedef kitlelerine ulaşmış olur hem de onların aylık trafikleri üzerinden de belli bir oranı kendi sitenize çekme şansınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan