SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler

29 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama motorlarını kullanmanız gerekir; ancak sadece buna bağlı kalmak uzun vadede geniş kitlelere ulaşmanızı bir hayli zorlaştırır. Bu sebeple de alternatif kanallara yönelmeniz gerekmektedir.

İnternet kullanıcılarının farklı alışkanlıkları olduğu için herbiri farklı bir platformu kullanır ve sizin de trafik çekmek ve bu farklı kitlelere ulaşmak için farklı kanallar üzerinden trafik çekmeniz gerekir. Bu alternatiflere yönelmemek potansiyel trafiği ve geri dönüşümü kaçırmanıza neden olacaktır.

Farklı kanallar üzerinden de trafik çekebilmeniz için uygulayabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemler üzerinde duracağız.

Youtube kanalı oluşturun

Hem video içeriklerin popülerleşmesi hem de Youtube’un Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru olması özelliğinden dolayı Youtube üzerinde etkin olmanız bir hayli önemlidir.

Markanıza özel bir Youtube kanalı oluşturduğunuzda, video içerikler oluşturmaya başlayabilir ve bu videolar üzerinden sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Youtube’a günlük olarak üye giriş yapan 30 milyonluk bir kullanıcı tabanı bulunuyor ve bunlar haricinde bir de üye girişi yapmadan olan kullanıcılar bulunuyor. Yine günlük olarak bakıldığında 5 milyar farklı video kullanıcılar tarafından izleniyor. Her ne kadar bu rakamlar Google’un yanına yaklaşamasa da, Youtube firmalar için önemli bir trafik kaynağı olarak öne çıkıyor.

Farklı konseptlerdeki video içeriklerinizi oluşturabilir, bu mecra üzerinde belli bir topluluk oluşturarak, düzenli olarak sitenize trafik çekebilirsiniz. Bunlara ek olarak Youtube’un reklam özelliklerinden yararlanarak, video izleyen kullanıcılara markanızla ilgili reklamlar sunabilir ve bu reklamlar üzerinden de sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sosyal mecralarda etkileşimlerinizi artırın

Hedef kitlenizin yoğun bir şekilde yer aldığı sosyal mecralarda aktif olmanız ve bu kanallar üzerindeki etkileşimlerinizi artırmanız da kullanıcıların e-ticaret sitenizi daha çok ziyaret etmelerini sağlayacaktır.

Sosyal mecralarda bir kitle oluşturmak ve bu kitleyle iletişim içinde olmak, onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamanızı, onları daha iyi bir şekilde ürünlere yönlendirmenizi ve onların sorunlarını çözmek için onlara daha iyi hizmet vermenizi sağlar.

Özellikle genç kuşak sosyal mecralarda çok fazla vakit geçiriyor ve markalarla iletişimlerini sosyal kanallar üzerinden kurmayı tercih ediyorlar. Bu durumda da farklı sosyal ağlarda yer almak, bir topluluk oluşturmak ve onlarla iletişim içinde kalmak, sitenize trafik çekmenizi daha da kolaylaştıracaktır.

Kullanıcılar sosyal ağlarda kendi zaman tünelleri üzerinde vakit geçirirken, en çok ilgilerini çeken içerikler üzerinde dururlar ve bu içeriklere tıklayarak içeriği incelemek isterler. Bu durumda da onlara ilgi çekici içerikler sunmanız da trafiğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Sürekli olarak benzer ürün fotoğraflarını paylaşmanız ve farklı konseptlere yönelmemeniz bu ilgiyi düşürecektir. Bu sebeple de sosyal mecralar için bir içerik planı oluşturmanız faydalı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Influencer marketing çalışmaları yapın

Trafik çekmenin yöntemlerinden biri de influencer marketing çalışmaları yapmak olacaktır. Sosyal mecralar üzerindeki tanınmış kişi ve hesaplarla iş birliği yapmanız, bu kişilerin kendi hedef kitlelerine ulaşmanızı sağlayacaktır. Bunun yanı sıra bu hesaplar üzerinden markanızla ilgili paylaşımlar yapıldığında, web sitenize yönlendirme linkleri de paylaşılacağı için bu linkler üzerinden bir trafik sağlayabilirsiniz.

Son dönemlerde influncer marketing çalışmaları firmalar arasında da bir hayli yaygınlaşmaya başladığı için bu yöntemden yararlanmanız alternatif trafik kaynakları sağlamanıza yardımcı olur. Tabii ki trafik sağlarken aynı zamanda da farklı hedef kitlelere ulaşabileceğiniz için yeni müşteri tabanları da oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Konuk yazarlık yapın

Blog içerikleri halen organik olarak trafik sağlamak için etkili yöntemler arasında yer alıyor. Kendi siteniz üzerindeki blog içeriklerinin yanı sıra farklı yayıncıların web siteleri üzerinde konuk yazarlık da yapabilirsiniz. Sektörünüzle ilgili olabilecek farklı yayınları araştırarak, bu yayıncılara ulaşarak konuk yazar olmak istediğinizi onlara iletebilirsiniz. Birçok yayıncı konuk yazar fikrine sıcak bakmaktadır. Kaliteli ve orijinal içerikler üretmeniz durumunda bu teklifiniz çok fazla geri çevrilmeyecektir.

Konuk yazarlık yaptığınızda farklı yayıncıların siteleri üzerinde kendi isminizi ve markanızı duyurabileceğiniz gibi bu siteler üzerinde kendi web sitenize yönlendirme linkleri de paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu içerikleri okuyan kişiler, markanız ve hizmetlerinizi araştırmak için bu linkler üzerinden sitenizi ziyaret edebilirler.

Bu yayıncıların da kendilerine özel bir kitlesi olduğu gibi aylık olarak belli bir trafikleri de vardır. Bu durumda onların hem hedef kitlelerine ulaşmış olur hem de onların aylık trafikleri üzerinden de belli bir oranı kendi sitenize çekme şansınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan