SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler

29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler

E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama motorlarını kullanmanız gerekir; ancak sadece buna bağlı kalmak uzun vadede geniş kitlelere ulaşmanızı bir hayli zorlaştırır. Bu sebeple de alternatif kanallara yönelmeniz gerekmektedir.

İnternet kullanıcılarının farklı alışkanlıkları olduğu için herbiri farklı bir platformu kullanır ve sizin de trafik çekmek ve bu farklı kitlelere ulaşmak için farklı kanallar üzerinden trafik çekmeniz gerekir. Bu alternatiflere yönelmemek potansiyel trafiği ve geri dönüşümü kaçırmanıza neden olacaktır.

Farklı kanallar üzerinden de trafik çekebilmeniz için uygulayabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemler üzerinde duracağız.

Youtube kanalı oluşturun

Hem video içeriklerin popülerleşmesi hem de Youtube’un Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru olması özelliğinden dolayı Youtube üzerinde etkin olmanız bir hayli önemlidir.

Markanıza özel bir Youtube kanalı oluşturduğunuzda, video içerikler oluşturmaya başlayabilir ve bu videolar üzerinden sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Youtube’a günlük olarak üye giriş yapan 30 milyonluk bir kullanıcı tabanı bulunuyor ve bunlar haricinde bir de üye girişi yapmadan olan kullanıcılar bulunuyor. Yine günlük olarak bakıldığında 5 milyar farklı video kullanıcılar tarafından izleniyor. Her ne kadar bu rakamlar Google’un yanına yaklaşamasa da, Youtube firmalar için önemli bir trafik kaynağı olarak öne çıkıyor.

Farklı konseptlerdeki video içeriklerinizi oluşturabilir, bu mecra üzerinde belli bir topluluk oluşturarak, düzenli olarak sitenize trafik çekebilirsiniz. Bunlara ek olarak Youtube’un reklam özelliklerinden yararlanarak, video izleyen kullanıcılara markanızla ilgili reklamlar sunabilir ve bu reklamlar üzerinden de sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sosyal mecralarda etkileşimlerinizi artırın

Hedef kitlenizin yoğun bir şekilde yer aldığı sosyal mecralarda aktif olmanız ve bu kanallar üzerindeki etkileşimlerinizi artırmanız da kullanıcıların e-ticaret sitenizi daha çok ziyaret etmelerini sağlayacaktır.

Sosyal mecralarda bir kitle oluşturmak ve bu kitleyle iletişim içinde olmak, onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamanızı, onları daha iyi bir şekilde ürünlere yönlendirmenizi ve onların sorunlarını çözmek için onlara daha iyi hizmet vermenizi sağlar.

Özellikle genç kuşak sosyal mecralarda çok fazla vakit geçiriyor ve markalarla iletişimlerini sosyal kanallar üzerinden kurmayı tercih ediyorlar. Bu durumda da farklı sosyal ağlarda yer almak, bir topluluk oluşturmak ve onlarla iletişim içinde kalmak, sitenize trafik çekmenizi daha da kolaylaştıracaktır.

Kullanıcılar sosyal ağlarda kendi zaman tünelleri üzerinde vakit geçirirken, en çok ilgilerini çeken içerikler üzerinde dururlar ve bu içeriklere tıklayarak içeriği incelemek isterler. Bu durumda da onlara ilgi çekici içerikler sunmanız da trafiğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Sürekli olarak benzer ürün fotoğraflarını paylaşmanız ve farklı konseptlere yönelmemeniz bu ilgiyi düşürecektir. Bu sebeple de sosyal mecralar için bir içerik planı oluşturmanız faydalı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Influencer marketing çalışmaları yapın

Trafik çekmenin yöntemlerinden biri de influencer marketing çalışmaları yapmak olacaktır. Sosyal mecralar üzerindeki tanınmış kişi ve hesaplarla iş birliği yapmanız, bu kişilerin kendi hedef kitlelerine ulaşmanızı sağlayacaktır. Bunun yanı sıra bu hesaplar üzerinden markanızla ilgili paylaşımlar yapıldığında, web sitenize yönlendirme linkleri de paylaşılacağı için bu linkler üzerinden bir trafik sağlayabilirsiniz.

Son dönemlerde influncer marketing çalışmaları firmalar arasında da bir hayli yaygınlaşmaya başladığı için bu yöntemden yararlanmanız alternatif trafik kaynakları sağlamanıza yardımcı olur. Tabii ki trafik sağlarken aynı zamanda da farklı hedef kitlelere ulaşabileceğiniz için yeni müşteri tabanları da oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Konuk yazarlık yapın

Blog içerikleri halen organik olarak trafik sağlamak için etkili yöntemler arasında yer alıyor. Kendi siteniz üzerindeki blog içeriklerinin yanı sıra farklı yayıncıların web siteleri üzerinde konuk yazarlık da yapabilirsiniz. Sektörünüzle ilgili olabilecek farklı yayınları araştırarak, bu yayıncılara ulaşarak konuk yazar olmak istediğinizi onlara iletebilirsiniz. Birçok yayıncı konuk yazar fikrine sıcak bakmaktadır. Kaliteli ve orijinal içerikler üretmeniz durumunda bu teklifiniz çok fazla geri çevrilmeyecektir.

Konuk yazarlık yaptığınızda farklı yayıncıların siteleri üzerinde kendi isminizi ve markanızı duyurabileceğiniz gibi bu siteler üzerinde kendi web sitenize yönlendirme linkleri de paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu içerikleri okuyan kişiler, markanız ve hizmetlerinizi araştırmak için bu linkler üzerinden sitenizi ziyaret edebilirler.

Bu yayıncıların da kendilerine özel bir kitlesi olduğu gibi aylık olarak belli bir trafikleri de vardır. Bu durumda onların hem hedef kitlelerine ulaşmış olur hem de onların aylık trafikleri üzerinden de belli bir oranı kendi sitenize çekme şansınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Amazon Mağaza Açma Rehberi
Amazon Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret ile ilgileniyorsanız, Amazon hakkında da bilgi sahibi olmalısınız. Çünkü Amazon’un kurucusu Jeff Bezos, e-ticaretin mucitleri arasında gösterilen bir isimdir. Türkiye’de de e-ticaret pazarında önemli bir yeri olan...
1 Aralık 2021
Markethinkers
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin