SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler

29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler

E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama motorlarını kullanmanız gerekir; ancak sadece buna bağlı kalmak uzun vadede geniş kitlelere ulaşmanızı bir hayli zorlaştırır. Bu sebeple de alternatif kanallara yönelmeniz gerekmektedir.

İnternet kullanıcılarının farklı alışkanlıkları olduğu için herbiri farklı bir platformu kullanır ve sizin de trafik çekmek ve bu farklı kitlelere ulaşmak için farklı kanallar üzerinden trafik çekmeniz gerekir. Bu alternatiflere yönelmemek potansiyel trafiği ve geri dönüşümü kaçırmanıza neden olacaktır.

Farklı kanallar üzerinden de trafik çekebilmeniz için uygulayabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemler üzerinde duracağız.

Youtube kanalı oluşturun

Hem video içeriklerin popülerleşmesi hem de Youtube’un Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru olması özelliğinden dolayı Youtube üzerinde etkin olmanız bir hayli önemlidir.

Markanıza özel bir Youtube kanalı oluşturduğunuzda, video içerikler oluşturmaya başlayabilir ve bu videolar üzerinden sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Youtube’a günlük olarak üye giriş yapan 30 milyonluk bir kullanıcı tabanı bulunuyor ve bunlar haricinde bir de üye girişi yapmadan olan kullanıcılar bulunuyor. Yine günlük olarak bakıldığında 5 milyar farklı video kullanıcılar tarafından izleniyor. Her ne kadar bu rakamlar Google’un yanına yaklaşamasa da, Youtube firmalar için önemli bir trafik kaynağı olarak öne çıkıyor.

Farklı konseptlerdeki video içeriklerinizi oluşturabilir, bu mecra üzerinde belli bir topluluk oluşturarak, düzenli olarak sitenize trafik çekebilirsiniz. Bunlara ek olarak Youtube’un reklam özelliklerinden yararlanarak, video izleyen kullanıcılara markanızla ilgili reklamlar sunabilir ve bu reklamlar üzerinden de sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sosyal mecralarda etkileşimlerinizi artırın

Hedef kitlenizin yoğun bir şekilde yer aldığı sosyal mecralarda aktif olmanız ve bu kanallar üzerindeki etkileşimlerinizi artırmanız da kullanıcıların e-ticaret sitenizi daha çok ziyaret etmelerini sağlayacaktır.

Sosyal mecralarda bir kitle oluşturmak ve bu kitleyle iletişim içinde olmak, onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamanızı, onları daha iyi bir şekilde ürünlere yönlendirmenizi ve onların sorunlarını çözmek için onlara daha iyi hizmet vermenizi sağlar.

Özellikle genç kuşak sosyal mecralarda çok fazla vakit geçiriyor ve markalarla iletişimlerini sosyal kanallar üzerinden kurmayı tercih ediyorlar. Bu durumda da farklı sosyal ağlarda yer almak, bir topluluk oluşturmak ve onlarla iletişim içinde kalmak, sitenize trafik çekmenizi daha da kolaylaştıracaktır.

Kullanıcılar sosyal ağlarda kendi zaman tünelleri üzerinde vakit geçirirken, en çok ilgilerini çeken içerikler üzerinde dururlar ve bu içeriklere tıklayarak içeriği incelemek isterler. Bu durumda da onlara ilgi çekici içerikler sunmanız da trafiğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Sürekli olarak benzer ürün fotoğraflarını paylaşmanız ve farklı konseptlere yönelmemeniz bu ilgiyi düşürecektir. Bu sebeple de sosyal mecralar için bir içerik planı oluşturmanız faydalı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Influencer marketing çalışmaları yapın

Trafik çekmenin yöntemlerinden biri de influencer marketing çalışmaları yapmak olacaktır. Sosyal mecralar üzerindeki tanınmış kişi ve hesaplarla iş birliği yapmanız, bu kişilerin kendi hedef kitlelerine ulaşmanızı sağlayacaktır. Bunun yanı sıra bu hesaplar üzerinden markanızla ilgili paylaşımlar yapıldığında, web sitenize yönlendirme linkleri de paylaşılacağı için bu linkler üzerinden bir trafik sağlayabilirsiniz.

Son dönemlerde influncer marketing çalışmaları firmalar arasında da bir hayli yaygınlaşmaya başladığı için bu yöntemden yararlanmanız alternatif trafik kaynakları sağlamanıza yardımcı olur. Tabii ki trafik sağlarken aynı zamanda da farklı hedef kitlelere ulaşabileceğiniz için yeni müşteri tabanları da oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Konuk yazarlık yapın

Blog içerikleri halen organik olarak trafik sağlamak için etkili yöntemler arasında yer alıyor. Kendi siteniz üzerindeki blog içeriklerinin yanı sıra farklı yayıncıların web siteleri üzerinde konuk yazarlık da yapabilirsiniz. Sektörünüzle ilgili olabilecek farklı yayınları araştırarak, bu yayıncılara ulaşarak konuk yazar olmak istediğinizi onlara iletebilirsiniz. Birçok yayıncı konuk yazar fikrine sıcak bakmaktadır. Kaliteli ve orijinal içerikler üretmeniz durumunda bu teklifiniz çok fazla geri çevrilmeyecektir.

Konuk yazarlık yaptığınızda farklı yayıncıların siteleri üzerinde kendi isminizi ve markanızı duyurabileceğiniz gibi bu siteler üzerinde kendi web sitenize yönlendirme linkleri de paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu içerikleri okuyan kişiler, markanız ve hizmetlerinizi araştırmak için bu linkler üzerinden sitenizi ziyaret edebilirler.

Bu yayıncıların da kendilerine özel bir kitlesi olduğu gibi aylık olarak belli bir trafikleri de vardır. Bu durumda onların hem hedef kitlelerine ulaşmış olur hem de onların aylık trafikleri üzerinden de belli bir oranı kendi sitenize çekme şansınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan