SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?

18 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?

E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini geliştirmek isteyen firmalara bu konuyla ilgili stratejiler geliştirerek, onlar için bazı SEO çalışmalarını yapmaktadır.

SEO danışmanlığı olmadan da SEO konusunda çalışmalar yapılarak, organik trafik elde etmek mümkün; ancak SEO çalışmaları hakkında fazla tecrübesi olmayan firmalar, bu konuda zorlanabilir ve yanlış uygulamalar yaparak, sitelerine zarar verebilirler. Bu işi SEO danışmanlığı alarak yapmak, SEO performansınızı yükselterek, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

SEO danışmanlığı nedir?

SEO danışmanlığı, arama motoru optimizasyonu konusunda uzmanlanmış kişi veya kurumların, web sitelerinin performansını artırmak ve internetteki görünürlüklerini artırarak, arama sorgularına yanıt verecek içerik üretmek isteyen firmalara SEO çalışmaları yapmaları; SEO stratejileri geliştirmeleri ve site içi ile site dışında SEO odaklı çalışmalar yapmalarıdır..

SEO danışmanlığı yapan kişi ya da kurumlar sadece strateji geliştirerek yapmanız gereken işleri size söyleyebilecekleri gibi bu stratejileri uygulayarak çalışmaları da sizin için yapabilirler.

SEO danışmanlığı nasıl alınmalı?

Dijital pazarlamanın her alanında olduğu gibi SEO konusunda da danışmanlık hizmeti alırken özellikle dikkat etmeniz gereken konular bulunuyor. Bu hizmetleri almadan önce SEO danışmanı sizin için neler yapıyor onları da bilmeniz gerekir. Böylelikle danışmanlık hizmeti alırken, ne tür hizmetler alacağınızı ya da almanız gerektiğini de öğrenmiş olursunuz.

Site içi SEO çalışmaları

Site içi SEO çalışmaları, SEO danışmanlarının öncelikli görev tanımları arasında yer almakta. Web site üzerindeki içerikleri düzenleyerek, arama motorlarına uyumlu hale getirmek için bu çalışmaların yapılması gerekir. Bu noktada da SEO danışmanı şu işleri yapmakla yükümlü olacaktır:

  • Sayfadaki başlık etiketleri (H1, H2, H3 vb.)
  • Sayfadaki etiket ve kategori sistemlerinin optimizasyonu
  • Meta açıklamaların düzenlenmesi
  • Kaliteli içerik kontrolü ve üretimi
  • Anahtar kelime fikir ve alternatiflerinin bulunması
  • Sayfa üzerindeki anahtar kelime yoğunluğunun kontrolü ve belirlenmesi
  • Site haritasının oluşturulması ya da düzenlenmesi
  • Başlık yazımları ve anahtar kelime kullanımları
  • Site hızının kontrolü ve artırılması için çalışmaların yapılması
  • Mobil SEO çalışmalarının yapılması
  • Google algoritma güncellemelerinin takip edilerek, yeni algoritmalara uygun bir şekilde bu çalışmaları yapmak
  • Yapılan çalışmalarla ilgili aylık, 3 aylık veya yıllık raporlar hazırlamak

Site dışı SEO çalışmaları

Site üzerinde yapılacak çalışmaların haricinde SEO danışmanı aynı zamanda web siteniz haricinde de size trafik sağlayacak ve sitenizin değerini yükseltecek SEO çalışmaları yapar. Bu noktada da SEO danışmanlığı alırken, site dışı çalışmalarda alacağınız hizmetler şöyle olacaktır:

  • Dışarıdan link alımı (Not: Bu çalışma link satın alma ile karıştırılmamalıdır. Link satın almak sitenize zarar vereceği için bu çalışmalar organik olarak yapılmalıdırı.)
  • Sosyal medya ile yönlendirme trafiği sağlamak
  • Sosyal ağların arama motorları üzerinde marka ile ilgili içeriklerin öne çıkmasını sağlayarak strateji ve anahtar kelimelerin bulunması
  • Video içerikler için anahtar kelime fikirlerinin bulunması, ilgili platformlarda video içeriklerin SEO stratejilerini geliştirmek
  • İçerik pazarlama çalışmaları için anahtar kelime fikirleri geliştirmek; farklı dijital yayınlar üzerinde marka ile ilgili içerik üretimi için stratejiler geliştirmek; dijital yayınlardan kaliteli trafik almak için link stratejileri geliştirmek
  • Yapılan çalışmalarla ilgili aylık, 3 aylık veya yıllık raporlar hazırlamak

SEO danışmanı neler yapmamalı?

SEO danışmanlığı alırken özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de kusurlu veya yanlış SEO çalışmaları yapan firma ya da kurumları da tanımak olacaktır. SEO danışmalığı sunan firma ya da kişi aşağıdaki çalışmaları yapacağını söylüyorsa bu kişi veya kurumlarla çalışmaktan uzak durmanız, sitenizin ve işinizin performansı için daha yararlı olacaktır.

  • Anahtar kelime spamı yaparak, sayfalarda aşırı anahtar kelime kullanımı yapmak. Bu çalışma tipi günümüzde işe yaramadığı gibi sitenizin ceza almasına da neden olabilir.
  • Link satın alma hizmeti ile kaynağı belli olmayan sitelerden backlink almak. Kaynağı belli olmayan sitelerden link alınması, sitenizin SEO değerinin düşmesine neden olabileceği gibi yine sitenizin ceza almasına neden olabilir.
  • Raporlama yapmamak. SEO konusunda yapılan çalışmalar raporlanıp, analiz edilebilmektedir. Firmanın size bu bilgileri sağlamaması da yatırım getirinizi ölçememenize neden olur.
  • Kalitesiz ve jenerik içerik üretimine yönelmek. Jenerik, kısa ve orijinal olmayan içerikler arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenme sağlamadığı gibi sitenin değerinin de düşmesine neden olur.
  • Güncel algoritmaların takibini yapmadan SEO stratejileri geliştirmek. Güncel algoritmaları takip etmeyen firmaların uygulayacağı stratejiler SEO performansınızı beklediğiniz kadar yükseltmeyebilir.

Sonuç olarak

SEO danışmanlığı alırken ya da SEO ajansı ile çalışırken, yukarıda ele aldığımız bu çalışmaların yapıldığından emin olmanız, yatırım getiriniz için önemli olacaktır. Doğru SEO çalışmalarının yapılmaması, zaman ve para kaybetmenize neden olabileceği gibi yanlış SEO çalışmalarının yapılması web sitenizin değerinin ciddi şekilde düşmesine de neden olabilir.

İlgili rehber: SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

SEO danışmanlığı ile ilgili sık sorulan sorular

SEO danışmanlık ücretleri ne kadar?

Bu çalışmaların ücreti çalıştığınız kişi veya kurumun tecrübesine ve sunduğu hizmetlere bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Bunun yanı sıra her site üzerinde yapılacak olan çalışmaların yoğunluğu aynı olmadığı için SEO çalışmaları için firmaya özel teklif verilmektedir.

Neden SEO danışmanlığı almalıyım?

SEO konusunda bir tecrübeniz yoksa, yanlış uygulamalar yaparak sitenizin SEO değerini düşürürsünüz. Danışmanlık hizmeti almanız, doğru stratejilerle bu konu hakkında çalışmalar yapmanızı kolaylaştırır ve yatırım getirinizi artırır.

SEO hizmeti nedir?

SEO hizmeti, arama motorları üzerinde görünürlüğünü artırarak, organik olarak trafik çekmek isteyen firmalara sağlanan SEO odaklı çalışma ve stratejilerin tümüdür.

İlgili rehber: SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?

SEO danışmanlığı ile ne kadar sürede sonuç alırım?

SEO çalışmaları uzun vadeli çalışmalardır. Bu konuda danışmanlık dahi alsanız, bu çalışmaların sonuç vermesi yapılan çalışmaların yoğunluğuna göre değişiklik gösterecektir.

SEO çalışmalarında hangi metrikler ölçümlenmeli?

SEO çalışmaları yaparken ölçümlemeniz gereken farklı metrikler bulunuyor. Bu metrikler yapılan çalışmalara ve belirlenen stratejilere göre farklılık gösterebilmektedir. Ancak genel olarak ölçümlemeniz gereken metriklerle ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven konusu, e-ticaretin önündeki belki de en önemli sorun. Her ne kadar son yıllarda internet üzerinden alışveriş yapmaya yönelik endişelerde bir azalma gözlense de hâlâ azımsanmayacak bir kitle, bu konuya mesafeli yaklaşıyor....
27 Ocak 2022
Markethinkers
Firmalar İçin İlgi Çekici 10 Youtube İçerik Fikri
Firmalar İçin İlgi Çekici 10 Youtube İçerik Fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız,...
24 Eylül 2021
Markethinkers
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat, genel itibarıyla büyük ölçekli şirketlerin yürüttüğü çok adımlı ve kompleks bir işlem şeklinde nitelendirilebilir. Getirilerin yüksek olduğu bu tür faaliyetler, e-ticaretin yükselişiyle her seviyedeki firmanın...
10 Mayıs 2022
Markethinkers
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın