SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?

18 Eylül 2019
Ferad Osman Sali
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?

E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini geliştirmek isteyen firmalara bu konuyla ilgili stratejiler geliştirerek, onlar için bazı SEO çalışmalarını yapmaktadır.

SEO danışmanlığı olmadan da SEO konusunda çalışmalar yapılarak, organik trafik elde etmek mümkün; ancak SEO çalışmaları hakkında fazla tecrübesi olmayan firmalar, bu konuda zorlanabilir ve yanlış uygulamalar yaparak, sitelerine zarar verebilirler. Bu işi SEO danışmanlığı alarak yapmak, SEO performansınızı yükselterek, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

SEO danışmanlığı nedir?

SEO danışmanlığı, arama motoru optimizasyonu konusunda uzmanlanmış kişi veya kurumların, web sitelerinin performansını artırmak ve internetteki görünürlüklerini artırarak, arama sorgularına yanıt verecek içerik üretmek isteyen firmalara SEO çalışmaları yapmaları; SEO stratejileri geliştirmeleri ve site içi ile site dışında SEO odaklı çalışmalar yapmalarıdır..

SEO danışmanlığı yapan kişi ya da kurumlar sadece strateji geliştirerek yapmanız gereken işleri size söyleyebilecekleri gibi bu stratejileri uygulayarak çalışmaları da sizin için yapabilirler.

SEO danışmanlığı nasıl alınmalı?

Dijital pazarlamanın her alanında olduğu gibi SEO konusunda da danışmanlık hizmeti alırken özellikle dikkat etmeniz gereken konular bulunuyor. Bu hizmetleri almadan önce SEO danışmanı sizin için neler yapıyor onları da bilmeniz gerekir. Böylelikle danışmanlık hizmeti alırken, ne tür hizmetler alacağınızı ya da almanız gerektiğini de öğrenmiş olursunuz.

Site içi SEO çalışmaları

Site içi SEO çalışmaları, SEO danışmanlarının öncelikli görev tanımları arasında yer almakta. Web site üzerindeki içerikleri düzenleyerek, arama motorlarına uyumlu hale getirmek için bu çalışmaların yapılması gerekir. Bu noktada da SEO danışmanı şu işleri yapmakla yükümlü olacaktır:

  • Sayfadaki başlık etiketleri (H1, H2, H3 vb.)
  • Sayfadaki etiket ve kategori sistemlerinin optimizasyonu
  • Meta açıklamaların düzenlenmesi
  • Kaliteli içerik kontrolü ve üretimi
  • Anahtar kelime fikir ve alternatiflerinin bulunması
  • Sayfa üzerindeki anahtar kelime yoğunluğunun kontrolü ve belirlenmesi
  • Site haritasının oluşturulması ya da düzenlenmesi
  • Başlık yazımları ve anahtar kelime kullanımları
  • Site hızının kontrolü ve artırılması için çalışmaların yapılması
  • Mobil SEO çalışmalarının yapılması
  • Google algoritma güncellemelerinin takip edilerek, yeni algoritmalara uygun bir şekilde bu çalışmaları yapmak
  • Yapılan çalışmalarla ilgili aylık, 3 aylık veya yıllık raporlar hazırlamak

Site dışı SEO çalışmaları

Site üzerinde yapılacak çalışmaların haricinde SEO danışmanı aynı zamanda web siteniz haricinde de size trafik sağlayacak ve sitenizin değerini yükseltecek SEO çalışmaları yapar. Bu noktada da SEO danışmanlığı alırken, site dışı çalışmalarda alacağınız hizmetler şöyle olacaktır:

  • Dışarıdan link alımı (Not: Bu çalışma link satın alma ile karıştırılmamalıdır. Link satın almak sitenize zarar vereceği için bu çalışmalar organik olarak yapılmalıdırı.)
  • Sosyal medya ile yönlendirme trafiği sağlamak
  • Sosyal ağların arama motorları üzerinde marka ile ilgili içeriklerin öne çıkmasını sağlayarak strateji ve anahtar kelimelerin bulunması
  • Video içerikler için anahtar kelime fikirlerinin bulunması, ilgili platformlarda video içeriklerin SEO stratejilerini geliştirmek
  • İçerik pazarlama çalışmaları için anahtar kelime fikirleri geliştirmek; farklı dijital yayınlar üzerinde marka ile ilgili içerik üretimi için stratejiler geliştirmek; dijital yayınlardan kaliteli trafik almak için link stratejileri geliştirmek
  • Yapılan çalışmalarla ilgili aylık, 3 aylık veya yıllık raporlar hazırlamak

SEO danışmanı neler yapmamalı?

SEO danışmanlığı alırken özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de kusurlu veya yanlış SEO çalışmaları yapan firma ya da kurumları da tanımak olacaktır. SEO danışmalığı sunan firma ya da kişi aşağıdaki çalışmaları yapacağını söylüyorsa bu kişi veya kurumlarla çalışmaktan uzak durmanız, sitenizin ve işinizin performansı için daha yararlı olacaktır.

  • Anahtar kelime spamı yaparak, sayfalarda aşırı anahtar kelime kullanımı yapmak. Bu çalışma tipi günümüzde işe yaramadığı gibi sitenizin ceza almasına da neden olabilir.
  • Link satın alma hizmeti ile kaynağı belli olmayan sitelerden backlink almak. Kaynağı belli olmayan sitelerden link alınması, sitenizin SEO değerinin düşmesine neden olabileceği gibi yine sitenizin ceza almasına neden olabilir.
  • Raporlama yapmamak. SEO konusunda yapılan çalışmalar raporlanıp, analiz edilebilmektedir. Firmanın size bu bilgileri sağlamaması da yatırım getirinizi ölçememenize neden olur.
  • Kalitesiz ve jenerik içerik üretimine yönelmek. Jenerik, kısa ve orijinal olmayan içerikler arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenme sağlamadığı gibi sitenin değerinin de düşmesine neden olur.
  • Güncel algoritmaların takibini yapmadan SEO stratejileri geliştirmek. Güncel algoritmaları takip etmeyen firmaların uygulayacağı stratejiler SEO performansınızı beklediğiniz kadar yükseltmeyebilir.

Sonuç olarak

SEO danışmanlığı alırken ya da SEO ajansı ile çalışırken, yukarıda ele aldığımız bu çalışmaların yapıldığından emin olmanız, yatırım getiriniz için önemli olacaktır. Doğru SEO çalışmalarının yapılmaması, zaman ve para kaybetmenize neden olabileceği gibi yanlış SEO çalışmalarının yapılması web sitenizin değerinin ciddi şekilde düşmesine de neden olabilir.

İlgili rehber: SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

SEO danışmanlığı ile ilgili sık sorulan sorular

SEO danışmanlık ücretleri ne kadar?

Bu çalışmaların ücreti çalıştığınız kişi veya kurumun tecrübesine ve sunduğu hizmetlere bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Bunun yanı sıra her site üzerinde yapılacak olan çalışmaların yoğunluğu aynı olmadığı için SEO çalışmaları için firmaya özel teklif verilmektedir.

Neden SEO danışmanlığı almalıyım?

SEO konusunda bir tecrübeniz yoksa, yanlış uygulamalar yaparak sitenizin SEO değerini düşürürsünüz. Danışmanlık hizmeti almanız, doğru stratejilerle bu konu hakkında çalışmalar yapmanızı kolaylaştırır ve yatırım getirinizi artırır.

SEO hizmeti nedir?

SEO hizmeti, arama motorları üzerinde görünürlüğünü artırarak, organik olarak trafik çekmek isteyen firmalara sağlanan SEO odaklı çalışma ve stratejilerin tümüdür.

İlgili rehber: SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?

SEO danışmanlığı ile ne kadar sürede sonuç alırım?

SEO çalışmaları uzun vadeli çalışmalardır. Bu konuda danışmanlık dahi alsanız, bu çalışmaların sonuç vermesi yapılan çalışmaların yoğunluğuna göre değişiklik gösterecektir.

SEO çalışmalarında hangi metrikler ölçümlenmeli?

SEO çalışmaları yaparken ölçümlemeniz gereken farklı metrikler bulunuyor. Bu metrikler yapılan çalışmalara ve belirlenen stratejilere göre farklılık gösterebilmektedir. Ancak genel olarak ölçümlemeniz gereken metriklerle ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-imza Nedir? E-Devlet E-İmza Başvurusu [2023 Rehberi]
E-imza Nedir? E-Devlet E-İmza Başvurusu [2023 Rehberi]
E imza nedir, bunu almak için başvurmadan önce pek çok kişi tarafından merak edilmektedir. Elektronik imza resmi şekilde uygulanan her türlü süreçte ıslak imzanın yerine geçmektedir. Dijital bir uygulama olup hukuki nitelikleri...
2 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Siteniz İçin Mobil Optimizasyon Önerileri
E-Ticaret Siteniz İçin Mobil Optimizasyon Önerileri
Mobil cihazların ve internetin hızlı gelişimi, insanların günlük hayatta mobil cihazları daha fazla tercih etmelerine neden olmaktadır. Bu durum da özellikle e-ticaret siteleri için mobil optimizasyonun önemini artırmaktadır. Mobil...
25 Ağustos 2023
Ferad Osman Sali
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Ferad Osman Sali
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
Satış Sonrası Müşteri Destek Hizmetleri Neden Önemlidir?
Satış Sonrası Müşteri Destek Hizmetleri Neden Önemlidir?
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
11 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya