fbpx

SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?

18 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?

E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini geliştirmek isteyen firmalara bu konuyla ilgili stratejiler geliştirerek, onlar için bazı SEO çalışmalarını yapmaktadır.

SEO danışmanlığı olmadan da SEO konusunda çalışmalar yapılarak, organik trafik elde etmek mümkün; ancak SEO çalışmaları hakkında fazla tecrübesi olmayan firmalar, bu konuda zorlanabilir ve yanlış uygulamalar yaparak, sitelerine zarar verebilirler. Bu işi SEO danışmanlığı alarak yapmak, SEO performansınızı yükselterek, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

SEO danışmanlığı nedir?

SEO danışmanlığı, arama motoru optimizasyonu konusunda uzmanlanmış kişi veya kurumların, web sitelerinin performansını artırmak ve internetteki görünürlüklerini artırarak, arama sorgularına yanıt verecek içerik üretmek isteyen firmalara SEO çalışmaları yapmaları; SEO stratejileri geliştirmeleri ve site içi ile site dışında SEO odaklı çalışmalar yapmalarıdır..

SEO danışmanlığı yapan kişi ya da kurumlar sadece strateji geliştirerek yapmanız gereken işleri size söyleyebilecekleri gibi bu stratejileri uygulayarak çalışmaları da sizin için yapabilirler.

SEO danışmanlığı nasıl alınmalı?

Dijital pazarlamanın her alanında olduğu gibi SEO konusunda da danışmanlık hizmeti alırken özellikle dikkat etmeniz gereken konular bulunuyor. Bu hizmetleri almadan önce SEO danışmanı sizin için neler yapıyor onları da bilmeniz gerekir. Böylelikle danışmanlık hizmeti alırken, ne tür hizmetler alacağınızı ya da almanız gerektiğini de öğrenmiş olursunuz.

Site içi SEO çalışmaları

Site içi SEO çalışmaları, SEO danışmanlarının öncelikli görev tanımları arasında yer almakta. Web site üzerindeki içerikleri düzenleyerek, arama motorlarına uyumlu hale getirmek için bu çalışmaların yapılması gerekir. Bu noktada da SEO danışmanı şu işleri yapmakla yükümlü olacaktır:

  • Sayfadaki başlık etiketleri (H1, H2, H3 vb.)
  • Sayfadaki etiket ve kategori sistemlerinin optimizasyonu
  • Meta açıklamaların düzenlenmesi
  • Kaliteli içerik kontrolü ve üretimi
  • Anahtar kelime fikir ve alternatiflerinin bulunması
  • Sayfa üzerindeki anahtar kelime yoğunluğunun kontrolü ve belirlenmesi
  • Site haritasının oluşturulması ya da düzenlenmesi
  • Başlık yazımları ve anahtar kelime kullanımları
  • Site hızının kontrolü ve artırılması için çalışmaların yapılması
  • Mobil SEO çalışmalarının yapılması
  • Google algoritma güncellemelerinin takip edilerek, yeni algoritmalara uygun bir şekilde bu çalışmaları yapmak
  • Yapılan çalışmalarla ilgili aylık, 3 aylık veya yıllık raporlar hazırlamak

Site dışı SEO çalışmaları

Site üzerinde yapılacak çalışmaların haricinde SEO danışmanı aynı zamanda web siteniz haricinde de size trafik sağlayacak ve sitenizin değerini yükseltecek SEO çalışmaları yapar. Bu noktada da SEO danışmanlığı alırken, site dışı çalışmalarda alacağınız hizmetler şöyle olacaktır:

  • Dışarıdan link alımı (Not: Bu çalışma link satın alma ile karıştırılmamalıdır. Link satın almak sitenize zarar vereceği için bu çalışmalar organik olarak yapılmalıdırı.)
  • Sosyal medya ile yönlendirme trafiği sağlamak
  • Sosyal ağların arama motorları üzerinde marka ile ilgili içeriklerin öne çıkmasını sağlayarak strateji ve anahtar kelimelerin bulunması
  • Video içerikler için anahtar kelime fikirlerinin bulunması, ilgili platformlarda video içeriklerin SEO stratejilerini geliştirmek
  • İçerik pazarlama çalışmaları için anahtar kelime fikirleri geliştirmek; farklı dijital yayınlar üzerinde marka ile ilgili içerik üretimi için stratejiler geliştirmek; dijital yayınlardan kaliteli trafik almak için link stratejileri geliştirmek
  • Yapılan çalışmalarla ilgili aylık, 3 aylık veya yıllık raporlar hazırlamak

SEO danışmanı neler yapmamalı?

SEO danışmanlığı alırken özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de kusurlu veya yanlış SEO çalışmaları yapan firma ya da kurumları da tanımak olacaktır. SEO danışmalığı sunan firma ya da kişi aşağıdaki çalışmaları yapacağını söylüyorsa bu kişi veya kurumlarla çalışmaktan uzak durmanız, sitenizin ve işinizin performansı için daha yararlı olacaktır.

  • Anahtar kelime spamı yaparak, sayfalarda aşırı anahtar kelime kullanımı yapmak. Bu çalışma tipi günümüzde işe yaramadığı gibi sitenizin ceza almasına da neden olabilir.
  • Link satın alma hizmeti ile kaynağı belli olmayan sitelerden backlink almak. Kaynağı belli olmayan sitelerden link alınması, sitenizin SEO değerinin düşmesine neden olabileceği gibi yine sitenizin ceza almasına neden olabilir.
  • Raporlama yapmamak. SEO konusunda yapılan çalışmalar raporlanıp, analiz edilebilmektedir. Firmanın size bu bilgileri sağlamaması da yatırım getirinizi ölçememenize neden olur.
  • Kalitesiz ve jenerik içerik üretimine yönelmek. Jenerik, kısa ve orijinal olmayan içerikler arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenme sağlamadığı gibi sitenin değerinin de düşmesine neden olur.
  • Güncel algoritmaların takibini yapmadan SEO stratejileri geliştirmek. Güncel algoritmaları takip etmeyen firmaların uygulayacağı stratejiler SEO performansınızı beklediğiniz kadar yükseltmeyebilir.

Sonuç olarak

SEO danışmanlığı alırken ya da SEO ajansı ile çalışırken, yukarıda ele aldığımız bu çalışmaların yapıldığından emin olmanız, yatırım getiriniz için önemli olacaktır. Doğru SEO çalışmalarının yapılmaması, zaman ve para kaybetmenize neden olabileceği gibi yanlış SEO çalışmalarının yapılması web sitenizin değerinin ciddi şekilde düşmesine de neden olabilir.

İlgili rehber: SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

SEO danışmanlığı ile ilgili sık sorulan sorular

SEO danışmanlık ücretleri ne kadar?

Bu çalışmaların ücreti çalıştığınız kişi veya kurumun tecrübesine ve sunduğu hizmetlere bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Bunun yanı sıra her site üzerinde yapılacak olan çalışmaların yoğunluğu aynı olmadığı için SEO çalışmaları için firmaya özel teklif verilmektedir.

Neden SEO danışmanlığı almalıyım?

SEO konusunda bir tecrübeniz yoksa, yanlış uygulamalar yaparak sitenizin SEO değerini düşürürsünüz. Danışmanlık hizmeti almanız, doğru stratejilerle bu konu hakkında çalışmalar yapmanızı kolaylaştırır ve yatırım getirinizi artırır.

SEO hizmeti nedir?

SEO hizmeti, arama motorları üzerinde görünürlüğünü artırarak, organik olarak trafik çekmek isteyen firmalara sağlanan SEO odaklı çalışma ve stratejilerin tümüdür.

İlgili rehber: SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?

SEO danışmanlığı ile ne kadar sürede sonuç alırım?

SEO çalışmaları uzun vadeli çalışmalardır. Bu konuda danışmanlık dahi alsanız, bu çalışmaların sonuç vermesi yapılan çalışmaların yoğunluğuna göre değişiklik gösterecektir.

SEO çalışmalarında hangi metrikler ölçümlenmeli?

SEO çalışmaları yaparken ölçümlemeniz gereken farklı metrikler bulunuyor. Bu metrikler yapılan çalışmalara ve belirlenen stratejilere göre farklılık gösterebilmektedir. Ancak genel olarak ölçümlemeniz gereken metriklerle ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan