SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?

7 Mart 2018
Sinan Oypan

SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden olacaktır.

SEO çalışması

SEO çalışması belli bir süreç sonrasında faydasını göstermeye başladığı için, rakipleriniz üzerinde ne kadar önce çalışmaya başlarsanız bir o kadar iyidir. Onları iyi bir şekilde analiz etmeniz, yapacağınız SEO çalışmasının kalitesini de artıracaktır. Bu rehberimizde de SEO çalışmalarınızda rakiplerinizin üstüne çıkabilmek için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Rakiplerinizi belirleyin ve analiz edin

Sektördeki herbir rakip yerine Google aramalarında üst sırada çıkan ve sizden iyi sonuçlar alan firmaları belirlemeniz daha faydalı olacaktır. Sizin üstünüzde yer alan firmaların yaptıkları çalışmaları, kullandıkları anahtar kelime gruplarını, alann adı isimlerini, Alan adı otoritesini, “Sayfa Değerini” ve aldığı backlinkleri inceleyebilirsiniz.

Bu araştırmalar sayesinde, rakiplerinizin çalışmaları hakkında fikir sahibi olabilir ve sizden daha iyi yaptıkları çalışmaları analiz ederek, bunları kendi lehinize çevirebilirsiniz.

Rakiplerinizin kendi internet sayfaları üzerinde yaptıkları çalışmaları da inceleyebilirsiniz. Sayfa başlıkları, meta açıklamaları, h1 ve h2 başlık kullanımları, görsel alt etiketleri, sayfa içeriği ve burada kullanılan anahtar kelimeler araştırmanızda yer almalı. Böylelikle hem onları iyi bir şekilde izlemiş olursunuz hem de kendi stratejilerinizi daha etkili bir şekilde oluşturabilirsiniz.

Sosyal medyadaki faaliyetlerini takip edin

Son yıllarda artık sosyal mecralardaki içerikler de Google üzerinde indekslenmeye başladı. Fazla etkileşim alan ve kullanıcıların ilgisini çeken sosyal medya içerikleri, Google üzerinde yapılan arama sorgularında da gösterilebiliyor. Bu nedenle de rakiplerinizin sosyal mecralardaki görünürlüğünü de yakından takip etmeli, ve sosyal mecralar üzerinden nasıl linklerini paylaştıklarını inceleyebilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı güçlendirin

SEO çalışmasında daha üst sıralara çıkmak için web sitenizin güncelliğini korurken, kaliteli ve sitenizle ilgili içerikler üretmeniz gerekir. Bunların yanı sıra alan adı otoritesi ve “Sayfa Değeri”ni de yükseltmeniz gerekir. Bu iki değer de web sitenizin ne kadar güncel olduğu, ne sıklıkta sitenize içerik eklendiği, içeriklerinizin kalitesi, kullanıcı deneyimi, sayfaların hızlı açılması gibi birçok faktöre bağlıdır.

İçerik pazarlama ya da blog çalışmaları yapmanız da sitenizi düzenli olarak güncellemenizi ve yaptığınız işle ilgili farklı konularda içerikler oluşturmanızı sağlar. Sitenize düzenli olarak içerik eklemek ve bu içerikler üzerinden hedef kitlenizle etkileşime girmeniz, doğal olarak “Sayfa Değeri”ni yükseltecektir.

Bu değerin yükseltirken bir yandan da web sitenizin açılma süresini kısaltmanız ve siteyi terk etme oranlarını düşürmeniz de “Sayfa Değeri”ni olumlu şekilde etkileyerek arama sorgularında daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olacaktır.

Rakiplerinizin odaklanmadığı anahtar kelimelere odaklanın

Rekabetin çok yüksek olduğu kelime gruplarında üst sıralara çıkmak ve burada kalmak bir hayli zordur; çünkü birçok firma bu çalışmaları yapar. Ancak daha niş ve aranma hacmi biraz daha düşük olan anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmanız, rekabetin düşük olduğu alanlardan sitenize trafik çekmenizi sağlar. Niş ya da Long Tail kelime gruplarından yararlanmak, arama motorlarındaki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olurken, rakiplerinizin yer almadığı alanlar üzerinden trafik elde etmenize yardımcı olur.

“SEO

Influencer marketing ile sosyal kanıtınızı ve backlinklerinizi artırın

Sosyal kanıt, kullanıcıların sizinle ne kadar etkileşime girdiği gibi detaylar da arama motorlarında üst sıralara çıkmanızı sağlıyor. Influencer marketing çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve bu çalışmalar marka bilinirliğinin yanı sıra arama motorları üzerindeki görünürlüğünüze de yardımcı olabilir.

Tanınmış kişi veya hesaplarla çalışabilir, onlardan backlink alabilir ya da ürünlerinizi tanıtmalarını ve bununla ilgili bir blog içeriği hazırlamalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle hem bu kişilerin hedef kitlesine ulaşmış, hem bu kişilerin sizinle ilgilili biri içerikler etkileşime geçmesini sağlamış, hem de farklı bir kaynaktan backlink çekmiş olursunuz.

Bu kişilerin ulaşacağı kişiler, ürünler ilgili de olumlu izlenimler edinirlerse doğrudan sizin sayfanıza gelebilir ya da sizi veya markanızı internet üzerinde arayabilirler. Bu da geri dönüşümlerinizi artırmanıza bir hayli katkıda bulunur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan