SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?

7 Mart 2018
Sinan Oypan

SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden olacaktır.

SEO çalışması

SEO çalışması belli bir süreç sonrasında faydasını göstermeye başladığı için, rakipleriniz üzerinde ne kadar önce çalışmaya başlarsanız bir o kadar iyidir. Onları iyi bir şekilde analiz etmeniz, yapacağınız SEO çalışmasının kalitesini de artıracaktır. Bu rehberimizde de SEO çalışmalarınızda rakiplerinizin üstüne çıkabilmek için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Rakiplerinizi belirleyin ve analiz edin

Sektördeki herbir rakip yerine Google aramalarında üst sırada çıkan ve sizden iyi sonuçlar alan firmaları belirlemeniz daha faydalı olacaktır. Sizin üstünüzde yer alan firmaların yaptıkları çalışmaları, kullandıkları anahtar kelime gruplarını, alann adı isimlerini, Alan adı otoritesini, “Sayfa Değerini” ve aldığı backlinkleri inceleyebilirsiniz.

Bu araştırmalar sayesinde, rakiplerinizin çalışmaları hakkında fikir sahibi olabilir ve sizden daha iyi yaptıkları çalışmaları analiz ederek, bunları kendi lehinize çevirebilirsiniz.

Rakiplerinizin kendi internet sayfaları üzerinde yaptıkları çalışmaları da inceleyebilirsiniz. Sayfa başlıkları, meta açıklamaları, h1 ve h2 başlık kullanımları, görsel alt etiketleri, sayfa içeriği ve burada kullanılan anahtar kelimeler araştırmanızda yer almalı. Böylelikle hem onları iyi bir şekilde izlemiş olursunuz hem de kendi stratejilerinizi daha etkili bir şekilde oluşturabilirsiniz.

Sosyal medyadaki faaliyetlerini takip edin

Son yıllarda artık sosyal mecralardaki içerikler de Google üzerinde indekslenmeye başladı. Fazla etkileşim alan ve kullanıcıların ilgisini çeken sosyal medya içerikleri, Google üzerinde yapılan arama sorgularında da gösterilebiliyor. Bu nedenle de rakiplerinizin sosyal mecralardaki görünürlüğünü de yakından takip etmeli, ve sosyal mecralar üzerinden nasıl linklerini paylaştıklarını inceleyebilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı güçlendirin

SEO çalışmasında daha üst sıralara çıkmak için web sitenizin güncelliğini korurken, kaliteli ve sitenizle ilgili içerikler üretmeniz gerekir. Bunların yanı sıra alan adı otoritesi ve “Sayfa Değeri”ni de yükseltmeniz gerekir. Bu iki değer de web sitenizin ne kadar güncel olduğu, ne sıklıkta sitenize içerik eklendiği, içeriklerinizin kalitesi, kullanıcı deneyimi, sayfaların hızlı açılması gibi birçok faktöre bağlıdır.

İçerik pazarlama ya da blog çalışmaları yapmanız da sitenizi düzenli olarak güncellemenizi ve yaptığınız işle ilgili farklı konularda içerikler oluşturmanızı sağlar. Sitenize düzenli olarak içerik eklemek ve bu içerikler üzerinden hedef kitlenizle etkileşime girmeniz, doğal olarak “Sayfa Değeri”ni yükseltecektir.

Bu değerin yükseltirken bir yandan da web sitenizin açılma süresini kısaltmanız ve siteyi terk etme oranlarını düşürmeniz de “Sayfa Değeri”ni olumlu şekilde etkileyerek arama sorgularında daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olacaktır.

Rakiplerinizin odaklanmadığı anahtar kelimelere odaklanın

Rekabetin çok yüksek olduğu kelime gruplarında üst sıralara çıkmak ve burada kalmak bir hayli zordur; çünkü birçok firma bu çalışmaları yapar. Ancak daha niş ve aranma hacmi biraz daha düşük olan anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmanız, rekabetin düşük olduğu alanlardan sitenize trafik çekmenizi sağlar. Niş ya da Long Tail kelime gruplarından yararlanmak, arama motorlarındaki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olurken, rakiplerinizin yer almadığı alanlar üzerinden trafik elde etmenize yardımcı olur.

“SEO

Influencer marketing ile sosyal kanıtınızı ve backlinklerinizi artırın

Sosyal kanıt, kullanıcıların sizinle ne kadar etkileşime girdiği gibi detaylar da arama motorlarında üst sıralara çıkmanızı sağlıyor. Influencer marketing çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve bu çalışmalar marka bilinirliğinin yanı sıra arama motorları üzerindeki görünürlüğünüze de yardımcı olabilir.

Tanınmış kişi veya hesaplarla çalışabilir, onlardan backlink alabilir ya da ürünlerinizi tanıtmalarını ve bununla ilgili bir blog içeriği hazırlamalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle hem bu kişilerin hedef kitlesine ulaşmış, hem bu kişilerin sizinle ilgilili biri içerikler etkileşime geçmesini sağlamış, hem de farklı bir kaynaktan backlink çekmiş olursunuz.

Bu kişilerin ulaşacağı kişiler, ürünler ilgili de olumlu izlenimler edinirlerse doğrudan sizin sayfanıza gelebilir ya da sizi veya markanızı internet üzerinde arayabilirler. Bu da geri dönüşümlerinizi artırmanıza bir hayli katkıda bulunur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan