SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?

7 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?

SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden olacaktır.

SEO çalışması

SEO çalışması belli bir süreç sonrasında faydasını göstermeye başladığı için, rakipleriniz üzerinde ne kadar önce çalışmaya başlarsanız bir o kadar iyidir. Onları iyi bir şekilde analiz etmeniz, yapacağınız SEO çalışmasının kalitesini de artıracaktır. Bu rehberimizde de SEO çalışmalarınızda rakiplerinizin üstüne çıkabilmek için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Rakiplerinizi belirleyin ve analiz edin

Sektördeki herbir rakip yerine Google aramalarında üst sırada çıkan ve sizden iyi sonuçlar alan firmaları belirlemeniz daha faydalı olacaktır. Sizin üstünüzde yer alan firmaların yaptıkları çalışmaları, kullandıkları anahtar kelime gruplarını, alann adı isimlerini, Alan adı otoritesini, “Sayfa Değerini” ve aldığı backlinkleri inceleyebilirsiniz.

Bu araştırmalar sayesinde, rakiplerinizin çalışmaları hakkında fikir sahibi olabilir ve sizden daha iyi yaptıkları çalışmaları analiz ederek, bunları kendi lehinize çevirebilirsiniz.

Rakiplerinizin kendi internet sayfaları üzerinde yaptıkları çalışmaları da inceleyebilirsiniz. Sayfa başlıkları, meta açıklamaları, h1 ve h2 başlık kullanımları, görsel alt etiketleri, sayfa içeriği ve burada kullanılan anahtar kelimeler araştırmanızda yer almalı. Böylelikle hem onları iyi bir şekilde izlemiş olursunuz hem de kendi stratejilerinizi daha etkili bir şekilde oluşturabilirsiniz.

Sosyal medyadaki faaliyetlerini takip edin

Son yıllarda artık sosyal mecralardaki içerikler de Google üzerinde indekslenmeye başladı. Fazla etkileşim alan ve kullanıcıların ilgisini çeken sosyal medya içerikleri, Google üzerinde yapılan arama sorgularında da gösterilebiliyor. Bu nedenle de rakiplerinizin sosyal mecralardaki görünürlüğünü de yakından takip etmeli, ve sosyal mecralar üzerinden nasıl linklerini paylaştıklarını inceleyebilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı güçlendirin

SEO çalışmasında daha üst sıralara çıkmak için web sitenizin güncelliğini korurken, kaliteli ve sitenizle ilgili içerikler üretmeniz gerekir. Bunların yanı sıra alan adı otoritesi ve “Sayfa Değeri”ni de yükseltmeniz gerekir. Bu iki değer de web sitenizin ne kadar güncel olduğu, ne sıklıkta sitenize içerik eklendiği, içeriklerinizin kalitesi, kullanıcı deneyimi, sayfaların hızlı açılması gibi birçok faktöre bağlıdır.

İçerik pazarlama ya da blog çalışmaları yapmanız da sitenizi düzenli olarak güncellemenizi ve yaptığınız işle ilgili farklı konularda içerikler oluşturmanızı sağlar. Sitenize düzenli olarak içerik eklemek ve bu içerikler üzerinden hedef kitlenizle etkileşime girmeniz, doğal olarak “Sayfa Değeri”ni yükseltecektir.

Bu değerin yükseltirken bir yandan da web sitenizin açılma süresini kısaltmanız ve siteyi terk etme oranlarını düşürmeniz de “Sayfa Değeri”ni olumlu şekilde etkileyerek arama sorgularında daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olacaktır.

Rakiplerinizin odaklanmadığı anahtar kelimelere odaklanın

Rekabetin çok yüksek olduğu kelime gruplarında üst sıralara çıkmak ve burada kalmak bir hayli zordur; çünkü birçok firma bu çalışmaları yapar. Ancak daha niş ve aranma hacmi biraz daha düşük olan anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmanız, rekabetin düşük olduğu alanlardan sitenize trafik çekmenizi sağlar. Niş ya da Long Tail kelime gruplarından yararlanmak, arama motorlarındaki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olurken, rakiplerinizin yer almadığı alanlar üzerinden trafik elde etmenize yardımcı olur.

“SEO

Influencer marketing ile sosyal kanıtınızı ve backlinklerinizi artırın

Sosyal kanıt, kullanıcıların sizinle ne kadar etkileşime girdiği gibi detaylar da arama motorlarında üst sıralara çıkmanızı sağlıyor. Influencer marketing çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve bu çalışmalar marka bilinirliğinin yanı sıra arama motorları üzerindeki görünürlüğünüze de yardımcı olabilir.

Tanınmış kişi veya hesaplarla çalışabilir, onlardan backlink alabilir ya da ürünlerinizi tanıtmalarını ve bununla ilgili bir blog içeriği hazırlamalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle hem bu kişilerin hedef kitlesine ulaşmış, hem bu kişilerin sizinle ilgilili biri içerikler etkileşime geçmesini sağlamış, hem de farklı bir kaynaktan backlink çekmiş olursunuz.

Bu kişilerin ulaşacağı kişiler, ürünler ilgili de olumlu izlenimler edinirlerse doğrudan sizin sayfanıza gelebilir ya da sizi veya markanızı internet üzerinde arayabilirler. Bu da geri dönüşümlerinizi artırmanıza bir hayli katkıda bulunur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Türkiye E-ticaret Sektörü 2021 Yılını Nasıl Geçirdi?
Türkiye E-ticaret Sektörü 2021 Yılını Nasıl Geçirdi?
E-ticareti geleneksel ticaretten ayıran önemli detaylardan biri, sürekli değişen dinamiklere sahip olmasıdır. Geleneksel ticarette bir sistem oturtup onun üzerinden yıllarca hizmet verebilirsiniz. Ama e-ticarette bu mümkün değildir....
16 Nisan 2022
Markethinkers
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın