fbpx

SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?

7 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?

SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden olacaktır.

SEO çalışması

SEO çalışması belli bir süreç sonrasında faydasını göstermeye başladığı için, rakipleriniz üzerinde ne kadar önce çalışmaya başlarsanız bir o kadar iyidir. Onları iyi bir şekilde analiz etmeniz, yapacağınız SEO çalışmasının kalitesini de artıracaktır. Bu rehberimizde de SEO çalışmalarınızda rakiplerinizin üstüne çıkabilmek için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Rakiplerinizi belirleyin ve analiz edin

Sektördeki herbir rakip yerine Google aramalarında üst sırada çıkan ve sizden iyi sonuçlar alan firmaları belirlemeniz daha faydalı olacaktır. Sizin üstünüzde yer alan firmaların yaptıkları çalışmaları, kullandıkları anahtar kelime gruplarını, alann adı isimlerini, Alan adı otoritesini, “Sayfa Değerini” ve aldığı backlinkleri inceleyebilirsiniz.

Bu araştırmalar sayesinde, rakiplerinizin çalışmaları hakkında fikir sahibi olabilir ve sizden daha iyi yaptıkları çalışmaları analiz ederek, bunları kendi lehinize çevirebilirsiniz.

Rakiplerinizin kendi internet sayfaları üzerinde yaptıkları çalışmaları da inceleyebilirsiniz. Sayfa başlıkları, meta açıklamaları, h1 ve h2 başlık kullanımları, görsel alt etiketleri, sayfa içeriği ve burada kullanılan anahtar kelimeler araştırmanızda yer almalı. Böylelikle hem onları iyi bir şekilde izlemiş olursunuz hem de kendi stratejilerinizi daha etkili bir şekilde oluşturabilirsiniz.

Sosyal medyadaki faaliyetlerini takip edin

Son yıllarda artık sosyal mecralardaki içerikler de Google üzerinde indekslenmeye başladı. Fazla etkileşim alan ve kullanıcıların ilgisini çeken sosyal medya içerikleri, Google üzerinde yapılan arama sorgularında da gösterilebiliyor. Bu nedenle de rakiplerinizin sosyal mecralardaki görünürlüğünü de yakından takip etmeli, ve sosyal mecralar üzerinden nasıl linklerini paylaştıklarını inceleyebilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı güçlendirin

SEO çalışmasında daha üst sıralara çıkmak için web sitenizin güncelliğini korurken, kaliteli ve sitenizle ilgili içerikler üretmeniz gerekir. Bunların yanı sıra alan adı otoritesi ve “Sayfa Değeri”ni de yükseltmeniz gerekir. Bu iki değer de web sitenizin ne kadar güncel olduğu, ne sıklıkta sitenize içerik eklendiği, içeriklerinizin kalitesi, kullanıcı deneyimi, sayfaların hızlı açılması gibi birçok faktöre bağlıdır.

İçerik pazarlama ya da blog çalışmaları yapmanız da sitenizi düzenli olarak güncellemenizi ve yaptığınız işle ilgili farklı konularda içerikler oluşturmanızı sağlar. Sitenize düzenli olarak içerik eklemek ve bu içerikler üzerinden hedef kitlenizle etkileşime girmeniz, doğal olarak “Sayfa Değeri”ni yükseltecektir.

Bu değerin yükseltirken bir yandan da web sitenizin açılma süresini kısaltmanız ve siteyi terk etme oranlarını düşürmeniz de “Sayfa Değeri”ni olumlu şekilde etkileyerek arama sorgularında daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olacaktır.

Rakiplerinizin odaklanmadığı anahtar kelimelere odaklanın

Rekabetin çok yüksek olduğu kelime gruplarında üst sıralara çıkmak ve burada kalmak bir hayli zordur; çünkü birçok firma bu çalışmaları yapar. Ancak daha niş ve aranma hacmi biraz daha düşük olan anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmanız, rekabetin düşük olduğu alanlardan sitenize trafik çekmenizi sağlar. Niş ya da Long Tail kelime gruplarından yararlanmak, arama motorlarındaki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olurken, rakiplerinizin yer almadığı alanlar üzerinden trafik elde etmenize yardımcı olur.

“SEO

Influencer marketing ile sosyal kanıtınızı ve backlinklerinizi artırın

Sosyal kanıt, kullanıcıların sizinle ne kadar etkileşime girdiği gibi detaylar da arama motorlarında üst sıralara çıkmanızı sağlıyor. Influencer marketing çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve bu çalışmalar marka bilinirliğinin yanı sıra arama motorları üzerindeki görünürlüğünüze de yardımcı olabilir.

Tanınmış kişi veya hesaplarla çalışabilir, onlardan backlink alabilir ya da ürünlerinizi tanıtmalarını ve bununla ilgili bir blog içeriği hazırlamalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle hem bu kişilerin hedef kitlesine ulaşmış, hem bu kişilerin sizinle ilgilili biri içerikler etkileşime geçmesini sağlamış, hem de farklı bir kaynaktan backlink çekmiş olursunuz.

Bu kişilerin ulaşacağı kişiler, ürünler ilgili de olumlu izlenimler edinirlerse doğrudan sizin sayfanıza gelebilir ya da sizi veya markanızı internet üzerinde arayabilirler. Bu da geri dönüşümlerinizi artırmanıza bir hayli katkıda bulunur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan