SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm

4 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm

SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak gerekir.

SEO çalışmaları yaparken bir takım detaylara özellikle dikkat etmeniz gerekir. Bu rehberimizde de bu çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken ve doğru bir şekilde uygulamanız gereken bölümleri ele alacağız.

Hedef kitle ve sektör

SEO çalışmalarınızı yaparken hedef kitle ve sektörünüzü doğru bir şekilde kurgulamanız gerekir. Google web sitelerini indekslerken bu siteleri sektörlerine göre ele aldığı ve sayfaları bu sektörel öğelere göre sıraladığı için, firmanızı doğru bir şekilde konumlandırmanız gerekir. Bu noktada kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Hangi sektörde yer alıyorsunuz?
  • Bu sektördeki en büyük rakipler kimler?
  • Rakiplerinizin öncelikli olarak kendilerini gösterdikleri kanallar hangileri?
  • Rakipleriniz kendi SEO çalışmalarını nasıl uyguluyor?

Bu soruların yanıtları kendi SEO çalışmalarınızı yaparken hangi kriterlere dikkat etmeniz gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir. Aynı zamanda rakiplerinizin çalışmalarını incelemek, onların kendi hedef kitlelerine nasıl yaklaştıklarını da görmenizi sağlacağı için hedef kitleye yaklaşım konusunda da size bazı önermeler sunacaktır.

Anahtar kelime araştırmaları

SEO’da doğru yapılması gereken en temel çalışmalardan biri anahtar kelime araştırmalarıdır. Sektörünüzü, yaptığınız işi, hizmetlerinizi, ürünlerinizi ve sizi en iyi şekilde tanımlayacak ve anlatacak olan anahtar kelimeleri bulmanız çok önemlidir.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı gibi araçları kullanarak, markanız ve sektörünüzle ilgili yapılan sorguların takibini yapabilir, aylık olarak bu kelime gruplarının aranma hacimlerini inceleyebilir ve siteniz üzerindeki kullanacağınız anahtar kelimeleri bu doğrulta bulabilirsiniz. Bu araştırmaları yapmadan anahtar kelime grupları belirlelemeniz, alacağınız sonuçların etkisini düşereceği gibi zaman ve emek kaybı yaşamanıza da neden olacaktır.

Kullanıcıların niyetleri

Google’ın asıl odağı kullanıcılar olduğu için, SEO çalışmalarında da mekanik çalışmalardan ziyade daha semantik ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek içerikleri ön plana çıkartmaktadır. Bu durumda da kullanıcıların niyetleri ve alışkanlıkları da ön plana çıkıyor.

Örneğin kendi siteniz üzerinde “kırmızı spor ayakkabısı” gibi anahtar kelime öbekleri kullanıyor olabilirsiniz; fakat kullanıcılar bunları “kırmız spor ayakkabı fiyatları”, “koşu için spor ayakkabılar” gibi farklı şekillerde arıyor olabilirler. Bu durumda sizin yaptığınız çalışmalar yanlış değildir; ancak kullanıcıların niyetlerini ve arama alışkanlıklarını karşılamadığı için arama sorgularında sizin içeriklerinizi görünmeyebilir. Anahtar kelime araştırmalarınızı yaparken kullanıcıların niyetlerini de göz önünde bulundurmanız bu açıdan bir hayli önemlidir.

Analitik verilerin ölçümlenmesi

Offline kanallardaki çalışmaların aksine SEO çalışmaları ölçümlenebildiği için oldukça değerlidir. Yaptığınız SEO çalışmalarını düzenli aralıklarla Google Analytics gibi istatistik ve veri takibi yapan araçlar üzerinden kontrol etmeniz gerekir. Üzerinde çalıştığınız anahtar kelimelerin nasıl performans sergilediğini ve size nasıl bir geri dönüş sağladığını bu araştırma ve analizleri yaparak öğrenebilirsiniz.

Mobil SEO

Günümüzde üzerinde durulması gereken konulardan biri de Google’ın mobil öncelikli SEO uygulaması. Google, kullanıcıların mobil aramalara yönelmesinden dolayı ve bu trendin önümüzdeki yıllarda daha da yaygınlaşmasından dolayı mobil sitelere mobil aramalarda daha fazla önem vermeye başladı.

Tabii ki iyi sonuç veren ve arama sorgularına daha iyi yanıt verene masaüstü siteler yine arama sonuçlarında üst sıralarda yer almaya devam ediyor; fakat mobil siteler de bu noktada önemli bir yere sahip oluyor.

m.siteadı.com gibi ”m” uzantılı mobil siteler bu noktada tavsiye edilmiyor. Bunun yerine responsive olarak bilinen farklı cihaz boyutlarına uyumlu olan site tasarımları daha çok tavsiye ediliyor. “M” uzantılı siteler kopya içerik yaratmaya ve canonical URL sorunları nedeniyle mobil SEO’da sıkıntılara neden olabiliyor.

Bu sebeple de mobil uyumlu bir site tasarımınızın olması mobil SEO çalışmalarında sitenizin değerini daha üst sıralara çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Mobil site tasarımları konusunda detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İçerik kalitesi

SEO çalışmalarında içerik ve içeriğin kalitesi de önemli bir yere sahiptir. Sayfaların indekslenmesinde ve sayfa değerinin artmasında sayfanın içindeki içeriğin uzunluğu, kullanılan anahtar kelimeler, içeriğin orijinalliği ve metinlerin sayfanın geneliyle olan bütünlüğü dikkate alınmaktadır.

Ürün sayfalarınızda, varış sayfalarınızda ve blog çalışmalarınızda uzun içeriklere yer vermeniz gerektiği gibi, konuyla ilgili mümkün olduğunca detay sunarak, sayfa içeriğini bir bütün içerisinde tutmanız gerekir.

Orijinal metinler yazmanız ve Google için indekslenebilir yeni bilgiler sunmanız da sayfa değerinizi önemli bir şekilde artırmanıza yardımcı olmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarete Nasıl Başlanır?
E-ticarete Nasıl Başlanır?
Bir ihtiyacımız ortaya çıktığında, bir ürün satın almayı düşündüğümüzde artık baktığımız ilk adres internet siteleri ya da alışveriş uygulamaları. Tabii internet üzerinden aklımızdaki ürünü sadece incelemiyoruz;...
9 Kasım 2021
Markethinkers
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin