fbpx

SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm

4 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm

SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak gerekir.

SEO çalışmaları yaparken bir takım detaylara özellikle dikkat etmeniz gerekir. Bu rehberimizde de bu çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken ve doğru bir şekilde uygulamanız gereken bölümleri ele alacağız.

Hedef kitle ve sektör

SEO çalışmalarınızı yaparken hedef kitle ve sektörünüzü doğru bir şekilde kurgulamanız gerekir. Google web sitelerini indekslerken bu siteleri sektörlerine göre ele aldığı ve sayfaları bu sektörel öğelere göre sıraladığı için, firmanızı doğru bir şekilde konumlandırmanız gerekir. Bu noktada kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Hangi sektörde yer alıyorsunuz?
  • Bu sektördeki en büyük rakipler kimler?
  • Rakiplerinizin öncelikli olarak kendilerini gösterdikleri kanallar hangileri?
  • Rakipleriniz kendi SEO çalışmalarını nasıl uyguluyor?

Bu soruların yanıtları kendi SEO çalışmalarınızı yaparken hangi kriterlere dikkat etmeniz gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir. Aynı zamanda rakiplerinizin çalışmalarını incelemek, onların kendi hedef kitlelerine nasıl yaklaştıklarını da görmenizi sağlacağı için hedef kitleye yaklaşım konusunda da size bazı önermeler sunacaktır.

Anahtar kelime araştırmaları

SEO’da doğru yapılması gereken en temel çalışmalardan biri anahtar kelime araştırmalarıdır. Sektörünüzü, yaptığınız işi, hizmetlerinizi, ürünlerinizi ve sizi en iyi şekilde tanımlayacak ve anlatacak olan anahtar kelimeleri bulmanız çok önemlidir.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı gibi araçları kullanarak, markanız ve sektörünüzle ilgili yapılan sorguların takibini yapabilir, aylık olarak bu kelime gruplarının aranma hacimlerini inceleyebilir ve siteniz üzerindeki kullanacağınız anahtar kelimeleri bu doğrulta bulabilirsiniz. Bu araştırmaları yapmadan anahtar kelime grupları belirlelemeniz, alacağınız sonuçların etkisini düşereceği gibi zaman ve emek kaybı yaşamanıza da neden olacaktır.

Kullanıcıların niyetleri

Google’ın asıl odağı kullanıcılar olduğu için, SEO çalışmalarında da mekanik çalışmalardan ziyade daha semantik ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek içerikleri ön plana çıkartmaktadır. Bu durumda da kullanıcıların niyetleri ve alışkanlıkları da ön plana çıkıyor.

Örneğin kendi siteniz üzerinde “kırmızı spor ayakkabısı” gibi anahtar kelime öbekleri kullanıyor olabilirsiniz; fakat kullanıcılar bunları “kırmız spor ayakkabı fiyatları”, “koşu için spor ayakkabılar” gibi farklı şekillerde arıyor olabilirler. Bu durumda sizin yaptığınız çalışmalar yanlış değildir; ancak kullanıcıların niyetlerini ve arama alışkanlıklarını karşılamadığı için arama sorgularında sizin içeriklerinizi görünmeyebilir. Anahtar kelime araştırmalarınızı yaparken kullanıcıların niyetlerini de göz önünde bulundurmanız bu açıdan bir hayli önemlidir.

Analitik verilerin ölçümlenmesi

Offline kanallardaki çalışmaların aksine SEO çalışmaları ölçümlenebildiği için oldukça değerlidir. Yaptığınız SEO çalışmalarını düzenli aralıklarla Google Analytics gibi istatistik ve veri takibi yapan araçlar üzerinden kontrol etmeniz gerekir. Üzerinde çalıştığınız anahtar kelimelerin nasıl performans sergilediğini ve size nasıl bir geri dönüş sağladığını bu araştırma ve analizleri yaparak öğrenebilirsiniz.

Mobil SEO

Günümüzde üzerinde durulması gereken konulardan biri de Google’ın mobil öncelikli SEO uygulaması. Google, kullanıcıların mobil aramalara yönelmesinden dolayı ve bu trendin önümüzdeki yıllarda daha da yaygınlaşmasından dolayı mobil sitelere mobil aramalarda daha fazla önem vermeye başladı.

Tabii ki iyi sonuç veren ve arama sorgularına daha iyi yanıt verene masaüstü siteler yine arama sonuçlarında üst sıralarda yer almaya devam ediyor; fakat mobil siteler de bu noktada önemli bir yere sahip oluyor.

m.siteadı.com gibi ”m” uzantılı mobil siteler bu noktada tavsiye edilmiyor. Bunun yerine responsive olarak bilinen farklı cihaz boyutlarına uyumlu olan site tasarımları daha çok tavsiye ediliyor. “M” uzantılı siteler kopya içerik yaratmaya ve canonical URL sorunları nedeniyle mobil SEO’da sıkıntılara neden olabiliyor.

Bu sebeple de mobil uyumlu bir site tasarımınızın olması mobil SEO çalışmalarında sitenizin değerini daha üst sıralara çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Mobil site tasarımları konusunda detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İçerik kalitesi

SEO çalışmalarında içerik ve içeriğin kalitesi de önemli bir yere sahiptir. Sayfaların indekslenmesinde ve sayfa değerinin artmasında sayfanın içindeki içeriğin uzunluğu, kullanılan anahtar kelimeler, içeriğin orijinalliği ve metinlerin sayfanın geneliyle olan bütünlüğü dikkate alınmaktadır.

Ürün sayfalarınızda, varış sayfalarınızda ve blog çalışmalarınızda uzun içeriklere yer vermeniz gerektiği gibi, konuyla ilgili mümkün olduğunca detay sunarak, sayfa içeriğini bir bütün içerisinde tutmanız gerekir.

Orijinal metinler yazmanız ve Google için indekslenebilir yeni bilgiler sunmanız da sayfa değerinizi önemli bir şekilde artırmanıza yardımcı olmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan