SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm

4 Haziran 2018
Sinan Oypan

SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak gerekir.

SEO çalışmaları yaparken bir takım detaylara özellikle dikkat etmeniz gerekir. Bu rehberimizde de bu çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken ve doğru bir şekilde uygulamanız gereken bölümleri ele alacağız.

Hedef kitle ve sektör

SEO çalışmalarınızı yaparken hedef kitle ve sektörünüzü doğru bir şekilde kurgulamanız gerekir. Google web sitelerini indekslerken bu siteleri sektörlerine göre ele aldığı ve sayfaları bu sektörel öğelere göre sıraladığı için, firmanızı doğru bir şekilde konumlandırmanız gerekir. Bu noktada kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Hangi sektörde yer alıyorsunuz?
  • Bu sektördeki en büyük rakipler kimler?
  • Rakiplerinizin öncelikli olarak kendilerini gösterdikleri kanallar hangileri?
  • Rakipleriniz kendi SEO çalışmalarını nasıl uyguluyor?

Bu soruların yanıtları kendi SEO çalışmalarınızı yaparken hangi kriterlere dikkat etmeniz gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir. Aynı zamanda rakiplerinizin çalışmalarını incelemek, onların kendi hedef kitlelerine nasıl yaklaştıklarını da görmenizi sağlacağı için hedef kitleye yaklaşım konusunda da size bazı önermeler sunacaktır.

Anahtar kelime araştırmaları

SEO’da doğru yapılması gereken en temel çalışmalardan biri anahtar kelime araştırmalarıdır. Sektörünüzü, yaptığınız işi, hizmetlerinizi, ürünlerinizi ve sizi en iyi şekilde tanımlayacak ve anlatacak olan anahtar kelimeleri bulmanız çok önemlidir.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı gibi araçları kullanarak, markanız ve sektörünüzle ilgili yapılan sorguların takibini yapabilir, aylık olarak bu kelime gruplarının aranma hacimlerini inceleyebilir ve siteniz üzerindeki kullanacağınız anahtar kelimeleri bu doğrulta bulabilirsiniz. Bu araştırmaları yapmadan anahtar kelime grupları belirlelemeniz, alacağınız sonuçların etkisini düşereceği gibi zaman ve emek kaybı yaşamanıza da neden olacaktır.

Kullanıcıların niyetleri

Google’ın asıl odağı kullanıcılar olduğu için, SEO çalışmalarında da mekanik çalışmalardan ziyade daha semantik ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek içerikleri ön plana çıkartmaktadır. Bu durumda da kullanıcıların niyetleri ve alışkanlıkları da ön plana çıkıyor.

Örneğin kendi siteniz üzerinde “kırmızı spor ayakkabısı” gibi anahtar kelime öbekleri kullanıyor olabilirsiniz; fakat kullanıcılar bunları “kırmız spor ayakkabı fiyatları”, “koşu için spor ayakkabılar” gibi farklı şekillerde arıyor olabilirler. Bu durumda sizin yaptığınız çalışmalar yanlış değildir; ancak kullanıcıların niyetlerini ve arama alışkanlıklarını karşılamadığı için arama sorgularında sizin içeriklerinizi görünmeyebilir. Anahtar kelime araştırmalarınızı yaparken kullanıcıların niyetlerini de göz önünde bulundurmanız bu açıdan bir hayli önemlidir.

Analitik verilerin ölçümlenmesi

Offline kanallardaki çalışmaların aksine SEO çalışmaları ölçümlenebildiği için oldukça değerlidir. Yaptığınız SEO çalışmalarını düzenli aralıklarla Google Analytics gibi istatistik ve veri takibi yapan araçlar üzerinden kontrol etmeniz gerekir. Üzerinde çalıştığınız anahtar kelimelerin nasıl performans sergilediğini ve size nasıl bir geri dönüş sağladığını bu araştırma ve analizleri yaparak öğrenebilirsiniz.

Mobil SEO

Günümüzde üzerinde durulması gereken konulardan biri de Google’ın mobil öncelikli SEO uygulaması. Google, kullanıcıların mobil aramalara yönelmesinden dolayı ve bu trendin önümüzdeki yıllarda daha da yaygınlaşmasından dolayı mobil sitelere mobil aramalarda daha fazla önem vermeye başladı.

Tabii ki iyi sonuç veren ve arama sorgularına daha iyi yanıt verene masaüstü siteler yine arama sonuçlarında üst sıralarda yer almaya devam ediyor; fakat mobil siteler de bu noktada önemli bir yere sahip oluyor.

m.siteadı.com gibi ”m” uzantılı mobil siteler bu noktada tavsiye edilmiyor. Bunun yerine responsive olarak bilinen farklı cihaz boyutlarına uyumlu olan site tasarımları daha çok tavsiye ediliyor. “M” uzantılı siteler kopya içerik yaratmaya ve canonical URL sorunları nedeniyle mobil SEO’da sıkıntılara neden olabiliyor.

Bu sebeple de mobil uyumlu bir site tasarımınızın olması mobil SEO çalışmalarında sitenizin değerini daha üst sıralara çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Mobil site tasarımları konusunda detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İçerik kalitesi

SEO çalışmalarında içerik ve içeriğin kalitesi de önemli bir yere sahiptir. Sayfaların indekslenmesinde ve sayfa değerinin artmasında sayfanın içindeki içeriğin uzunluğu, kullanılan anahtar kelimeler, içeriğin orijinalliği ve metinlerin sayfanın geneliyle olan bütünlüğü dikkate alınmaktadır.

Ürün sayfalarınızda, varış sayfalarınızda ve blog çalışmalarınızda uzun içeriklere yer vermeniz gerektiği gibi, konuyla ilgili mümkün olduğunca detay sunarak, sayfa içeriğini bir bütün içerisinde tutmanız gerekir.

Orijinal metinler yazmanız ve Google için indekslenebilir yeni bilgiler sunmanız da sayfa değerinizi önemli bir şekilde artırmanıza yardımcı olmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan