SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm

4 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm

SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak gerekir.

SEO çalışmaları yaparken bir takım detaylara özellikle dikkat etmeniz gerekir. Bu rehberimizde de bu çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken ve doğru bir şekilde uygulamanız gereken bölümleri ele alacağız.

Hedef kitle ve sektör

SEO çalışmalarınızı yaparken hedef kitle ve sektörünüzü doğru bir şekilde kurgulamanız gerekir. Google web sitelerini indekslerken bu siteleri sektörlerine göre ele aldığı ve sayfaları bu sektörel öğelere göre sıraladığı için, firmanızı doğru bir şekilde konumlandırmanız gerekir. Bu noktada kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Hangi sektörde yer alıyorsunuz?
  • Bu sektördeki en büyük rakipler kimler?
  • Rakiplerinizin öncelikli olarak kendilerini gösterdikleri kanallar hangileri?
  • Rakipleriniz kendi SEO çalışmalarını nasıl uyguluyor?

Bu soruların yanıtları kendi SEO çalışmalarınızı yaparken hangi kriterlere dikkat etmeniz gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir. Aynı zamanda rakiplerinizin çalışmalarını incelemek, onların kendi hedef kitlelerine nasıl yaklaştıklarını da görmenizi sağlacağı için hedef kitleye yaklaşım konusunda da size bazı önermeler sunacaktır.

Anahtar kelime araştırmaları

SEO’da doğru yapılması gereken en temel çalışmalardan biri anahtar kelime araştırmalarıdır. Sektörünüzü, yaptığınız işi, hizmetlerinizi, ürünlerinizi ve sizi en iyi şekilde tanımlayacak ve anlatacak olan anahtar kelimeleri bulmanız çok önemlidir.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı gibi araçları kullanarak, markanız ve sektörünüzle ilgili yapılan sorguların takibini yapabilir, aylık olarak bu kelime gruplarının aranma hacimlerini inceleyebilir ve siteniz üzerindeki kullanacağınız anahtar kelimeleri bu doğrulta bulabilirsiniz. Bu araştırmaları yapmadan anahtar kelime grupları belirlelemeniz, alacağınız sonuçların etkisini düşereceği gibi zaman ve emek kaybı yaşamanıza da neden olacaktır.

Kullanıcıların niyetleri

Google’ın asıl odağı kullanıcılar olduğu için, SEO çalışmalarında da mekanik çalışmalardan ziyade daha semantik ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek içerikleri ön plana çıkartmaktadır. Bu durumda da kullanıcıların niyetleri ve alışkanlıkları da ön plana çıkıyor.

Örneğin kendi siteniz üzerinde “kırmızı spor ayakkabısı” gibi anahtar kelime öbekleri kullanıyor olabilirsiniz; fakat kullanıcılar bunları “kırmız spor ayakkabı fiyatları”, “koşu için spor ayakkabılar” gibi farklı şekillerde arıyor olabilirler. Bu durumda sizin yaptığınız çalışmalar yanlış değildir; ancak kullanıcıların niyetlerini ve arama alışkanlıklarını karşılamadığı için arama sorgularında sizin içeriklerinizi görünmeyebilir. Anahtar kelime araştırmalarınızı yaparken kullanıcıların niyetlerini de göz önünde bulundurmanız bu açıdan bir hayli önemlidir.

Analitik verilerin ölçümlenmesi

Offline kanallardaki çalışmaların aksine SEO çalışmaları ölçümlenebildiği için oldukça değerlidir. Yaptığınız SEO çalışmalarını düzenli aralıklarla Google Analytics gibi istatistik ve veri takibi yapan araçlar üzerinden kontrol etmeniz gerekir. Üzerinde çalıştığınız anahtar kelimelerin nasıl performans sergilediğini ve size nasıl bir geri dönüş sağladığını bu araştırma ve analizleri yaparak öğrenebilirsiniz.

Mobil SEO

Günümüzde üzerinde durulması gereken konulardan biri de Google’ın mobil öncelikli SEO uygulaması. Google, kullanıcıların mobil aramalara yönelmesinden dolayı ve bu trendin önümüzdeki yıllarda daha da yaygınlaşmasından dolayı mobil sitelere mobil aramalarda daha fazla önem vermeye başladı.

Tabii ki iyi sonuç veren ve arama sorgularına daha iyi yanıt verene masaüstü siteler yine arama sonuçlarında üst sıralarda yer almaya devam ediyor; fakat mobil siteler de bu noktada önemli bir yere sahip oluyor.

m.siteadı.com gibi ”m” uzantılı mobil siteler bu noktada tavsiye edilmiyor. Bunun yerine responsive olarak bilinen farklı cihaz boyutlarına uyumlu olan site tasarımları daha çok tavsiye ediliyor. “M” uzantılı siteler kopya içerik yaratmaya ve canonical URL sorunları nedeniyle mobil SEO’da sıkıntılara neden olabiliyor.

Bu sebeple de mobil uyumlu bir site tasarımınızın olması mobil SEO çalışmalarında sitenizin değerini daha üst sıralara çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Mobil site tasarımları konusunda detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İçerik kalitesi

SEO çalışmalarında içerik ve içeriğin kalitesi de önemli bir yere sahiptir. Sayfaların indekslenmesinde ve sayfa değerinin artmasında sayfanın içindeki içeriğin uzunluğu, kullanılan anahtar kelimeler, içeriğin orijinalliği ve metinlerin sayfanın geneliyle olan bütünlüğü dikkate alınmaktadır.

Ürün sayfalarınızda, varış sayfalarınızda ve blog çalışmalarınızda uzun içeriklere yer vermeniz gerektiği gibi, konuyla ilgili mümkün olduğunca detay sunarak, sayfa içeriğini bir bütün içerisinde tutmanız gerekir.

Orijinal metinler yazmanız ve Google için indekslenebilir yeni bilgiler sunmanız da sayfa değerinizi önemli bir şekilde artırmanıza yardımcı olmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers