SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik

26 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik

SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik edinmenizi sağladığı için önemlidir. Reklamlara bağlı kalmadan, SEO çalışmaları ile da dijital pazarlama çalışmalarınızı desteklemeniz gerekir.

SEO çalışmaları

Bu nedenle de SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Peki, 2019’da markaların özellikle dikkat etmesi gereken SEO trendleri neler olacak? Logo Design Guru’nun hazırladığı SEO trendleri infografiğinde öne çıkanları şu şekilde ele alabiliriz:

Sesli arama sorgularının dönemi

Google’ın SEO çalışmaları konusunda özellikle üzerinde durduğu konulardan biri sesli arama sorguları. Akıllı cihazlar üzerinden yapılan sesli arama sorgularının yükselişi 2019’da da devam edecek. Google’a göre 2020 yılında sesli arama sorguları, toplam yapılan arama sorgularının yüzde 50’lik bir bölümünü oluşturacak. Bu sebeple de Türkçe özelinde, anahtar kelimelerle uyumlu ve sesli arama sorgularına yanıt verebilecek SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemli bir hal alıyor.

İlgili rehber: SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir?

Video anahtar kelime aramaları

Video içeriklerin her geçen gün daha da öne çıktığını görüyoruz ve 2019’da da video anahtar kelime aramalarında bir artış olacak. Tüketicilerin ve özellikle Z kuşağının video içeriklere ilgisi bir hayli artıyor. Markalar yeni hedef kitlelere ulaşmak ve geri dönüşümlerini artırmak için video içeriklere yatırım yapmaya 2019’da da devam edecek. En popüler video platformları ise şu şekilde; Youtube, Vimeo, Flickr, Vevo, Dailymotion ve Twitch

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil öncelikli indeks

Mobil cihazlardaki arama sorguları artık masaüstü cihazlardan yapılan arama sorgularını yakalamaya başladığı için Google da bu konuya özellikle önem vermeye başlıyor. Kullanıcı alışkanlıklarının değişmesi ve tüketicilerin büyük bir bölümünün akıllı telefon sahibi olması, mobil cihazlarda yapılan arama sorgularını artırıyor. Bu sebeple de mobil öncelikli indeksleme de Google’ın öncelik sırasında yer alıyor.

Mobil öncelikli indeksleme için çalışmalar yapmak 2019 hedefleriniz arasında yer almalı. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Mobile uyumlu SEO çalışmaları yapmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kaliteli ve uzun formatlı içeriklerin önemi devam edecek

SEO çalışmaları dediğimizde içerik kalitesinden bahsetmemek mümkün olmaz. Google için en değerli konulardan biri orijinal ve kaliteli içerik üretimi olduğu için 2019 SEO trendleri arasında yine kaliteli içeriği görüyor olacağız.

Anahtar kelime yığınları yapmadan, kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebilecek, özgün ve uzun metin yazımları SEO çalışmaları konusunda size yardımcı olacak etkenler arasında yer alıyor.

İlgili rehber: SEO odaklı metinler hazırlarken yararlanabileceğiniz ipuçları

SSL ve HTTPS’in önemi

Google son birkaç yıldır HTTPS protokolünü kullanan web sitelerin sayfa değerlerini yükseltirken, bu siteleri güvenli içerik sunmaları nedeniyle arama sorgularında da üst sıralarda çıkartıyor. 2019’da bu konu yine önemli olmaya devam edecek. HTTPS yani sitenizin genelinde SSL sertifika kullanımı, sitedeki veri transferinin daha güvenli olmasını sağlar. Bu konu hakkında daha geniş bilgi almak ve sitenizi HTTPS’ nasıl geçirebileceğinizi öğrenmek isterseniz HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Kullanıcı deneyiminin önemi devam edecek

Arama motorlarının fonksiyonları ve web sitelerini analiz ediş şekli her geçen gün değişiyor. Mekanik çalışmalar yerine daha doğal ve ziyaretçi odaklı çalışmaların yapılmasını desteklemesinden dolayı Google, SEO çalışmaları söz konusu olduğunda kullanıcı deneyimine de öncelik ve önem veriyor.

Çok basit ve özet olarak bahsedecek olursak, bir web sitesi iyi bir kullanıcı deneyimi sunduğunda, kullanıcı site üzerinde daha fazla vakit geçirir, daha fazla sayfayı ziyaret eder ve bu kullanıcılardan daha fazla geri dönüşüm elde edilir. Bu da arama motorlarına, web sitenin kullanışlı ve güvenli olduğu izlenimini verdiği için, arama motorları da bu sayfaların daha üst sıralarda indekslenmesini sağlar. Tabii ki bunun arkasında çok daha fazla detay bulunuyor; ancak kullanıcı deneyiminin SEO’ya katkısının mantığını bu şekilde ele alabiliriz.

Aşağıdaki infografik üzerinde diğer öne çıkan 2019 SEO trendlerini de görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin