SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik

26 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik

SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik edinmenizi sağladığı için önemlidir. Reklamlara bağlı kalmadan, SEO çalışmaları ile da dijital pazarlama çalışmalarınızı desteklemeniz gerekir.

SEO çalışmaları

Bu nedenle de SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Peki, 2019’da markaların özellikle dikkat etmesi gereken SEO trendleri neler olacak? Logo Design Guru’nun hazırladığı SEO trendleri infografiğinde öne çıkanları şu şekilde ele alabiliriz:

Sesli arama sorgularının dönemi

Google’ın SEO çalışmaları konusunda özellikle üzerinde durduğu konulardan biri sesli arama sorguları. Akıllı cihazlar üzerinden yapılan sesli arama sorgularının yükselişi 2019’da da devam edecek. Google’a göre 2020 yılında sesli arama sorguları, toplam yapılan arama sorgularının yüzde 50’lik bir bölümünü oluşturacak. Bu sebeple de Türkçe özelinde, anahtar kelimelerle uyumlu ve sesli arama sorgularına yanıt verebilecek SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemli bir hal alıyor.

İlgili rehber: SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir?

Video anahtar kelime aramaları

Video içeriklerin her geçen gün daha da öne çıktığını görüyoruz ve 2019’da da video anahtar kelime aramalarında bir artış olacak. Tüketicilerin ve özellikle Z kuşağının video içeriklere ilgisi bir hayli artıyor. Markalar yeni hedef kitlelere ulaşmak ve geri dönüşümlerini artırmak için video içeriklere yatırım yapmaya 2019’da da devam edecek. En popüler video platformları ise şu şekilde; Youtube, Vimeo, Flickr, Vevo, Dailymotion ve Twitch

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil öncelikli indeks

Mobil cihazlardaki arama sorguları artık masaüstü cihazlardan yapılan arama sorgularını yakalamaya başladığı için Google da bu konuya özellikle önem vermeye başlıyor. Kullanıcı alışkanlıklarının değişmesi ve tüketicilerin büyük bir bölümünün akıllı telefon sahibi olması, mobil cihazlarda yapılan arama sorgularını artırıyor. Bu sebeple de mobil öncelikli indeksleme de Google’ın öncelik sırasında yer alıyor.

Mobil öncelikli indeksleme için çalışmalar yapmak 2019 hedefleriniz arasında yer almalı. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Mobile uyumlu SEO çalışmaları yapmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kaliteli ve uzun formatlı içeriklerin önemi devam edecek

SEO çalışmaları dediğimizde içerik kalitesinden bahsetmemek mümkün olmaz. Google için en değerli konulardan biri orijinal ve kaliteli içerik üretimi olduğu için 2019 SEO trendleri arasında yine kaliteli içeriği görüyor olacağız.

Anahtar kelime yığınları yapmadan, kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebilecek, özgün ve uzun metin yazımları SEO çalışmaları konusunda size yardımcı olacak etkenler arasında yer alıyor.

İlgili rehber: SEO odaklı metinler hazırlarken yararlanabileceğiniz ipuçları

SSL ve HTTPS’in önemi

Google son birkaç yıldır HTTPS protokolünü kullanan web sitelerin sayfa değerlerini yükseltirken, bu siteleri güvenli içerik sunmaları nedeniyle arama sorgularında da üst sıralarda çıkartıyor. 2019’da bu konu yine önemli olmaya devam edecek. HTTPS yani sitenizin genelinde SSL sertifika kullanımı, sitedeki veri transferinin daha güvenli olmasını sağlar. Bu konu hakkında daha geniş bilgi almak ve sitenizi HTTPS’ nasıl geçirebileceğinizi öğrenmek isterseniz HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Kullanıcı deneyiminin önemi devam edecek

Arama motorlarının fonksiyonları ve web sitelerini analiz ediş şekli her geçen gün değişiyor. Mekanik çalışmalar yerine daha doğal ve ziyaretçi odaklı çalışmaların yapılmasını desteklemesinden dolayı Google, SEO çalışmaları söz konusu olduğunda kullanıcı deneyimine de öncelik ve önem veriyor.

Çok basit ve özet olarak bahsedecek olursak, bir web sitesi iyi bir kullanıcı deneyimi sunduğunda, kullanıcı site üzerinde daha fazla vakit geçirir, daha fazla sayfayı ziyaret eder ve bu kullanıcılardan daha fazla geri dönüşüm elde edilir. Bu da arama motorlarına, web sitenin kullanışlı ve güvenli olduğu izlenimini verdiği için, arama motorları da bu sayfaların daha üst sıralarda indekslenmesini sağlar. Tabii ki bunun arkasında çok daha fazla detay bulunuyor; ancak kullanıcı deneyiminin SEO’ya katkısının mantığını bu şekilde ele alabiliriz.

Aşağıdaki infografik üzerinde diğer öne çıkan 2019 SEO trendlerini de görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
IdeaSoft
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın