fbpx

SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik

26 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik

SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik edinmenizi sağladığı için önemlidir. Reklamlara bağlı kalmadan, SEO çalışmaları ile da dijital pazarlama çalışmalarınızı desteklemeniz gerekir.

SEO çalışmaları

Bu nedenle de SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Peki, 2019’da markaların özellikle dikkat etmesi gereken SEO trendleri neler olacak? Logo Design Guru’nun hazırladığı SEO trendleri infografiğinde öne çıkanları şu şekilde ele alabiliriz:

Sesli arama sorgularının dönemi

Google’ın SEO çalışmaları konusunda özellikle üzerinde durduğu konulardan biri sesli arama sorguları. Akıllı cihazlar üzerinden yapılan sesli arama sorgularının yükselişi 2019’da da devam edecek. Google’a göre 2020 yılında sesli arama sorguları, toplam yapılan arama sorgularının yüzde 50’lik bir bölümünü oluşturacak. Bu sebeple de Türkçe özelinde, anahtar kelimelerle uyumlu ve sesli arama sorgularına yanıt verebilecek SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemli bir hal alıyor.

İlgili rehber: SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir?

Video anahtar kelime aramaları

Video içeriklerin her geçen gün daha da öne çıktığını görüyoruz ve 2019’da da video anahtar kelime aramalarında bir artış olacak. Tüketicilerin ve özellikle Z kuşağının video içeriklere ilgisi bir hayli artıyor. Markalar yeni hedef kitlelere ulaşmak ve geri dönüşümlerini artırmak için video içeriklere yatırım yapmaya 2019’da da devam edecek. En popüler video platformları ise şu şekilde; Youtube, Vimeo, Flickr, Vevo, Dailymotion ve Twitch

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil öncelikli indeks

Mobil cihazlardaki arama sorguları artık masaüstü cihazlardan yapılan arama sorgularını yakalamaya başladığı için Google da bu konuya özellikle önem vermeye başlıyor. Kullanıcı alışkanlıklarının değişmesi ve tüketicilerin büyük bir bölümünün akıllı telefon sahibi olması, mobil cihazlarda yapılan arama sorgularını artırıyor. Bu sebeple de mobil öncelikli indeksleme de Google’ın öncelik sırasında yer alıyor.

Mobil öncelikli indeksleme için çalışmalar yapmak 2019 hedefleriniz arasında yer almalı. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Mobile uyumlu SEO çalışmaları yapmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kaliteli ve uzun formatlı içeriklerin önemi devam edecek

SEO çalışmaları dediğimizde içerik kalitesinden bahsetmemek mümkün olmaz. Google için en değerli konulardan biri orijinal ve kaliteli içerik üretimi olduğu için 2019 SEO trendleri arasında yine kaliteli içeriği görüyor olacağız.

Anahtar kelime yığınları yapmadan, kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebilecek, özgün ve uzun metin yazımları SEO çalışmaları konusunda size yardımcı olacak etkenler arasında yer alıyor.

İlgili rehber: SEO odaklı metinler hazırlarken yararlanabileceğiniz ipuçları

SSL ve HTTPS’in önemi

Google son birkaç yıldır HTTPS protokolünü kullanan web sitelerin sayfa değerlerini yükseltirken, bu siteleri güvenli içerik sunmaları nedeniyle arama sorgularında da üst sıralarda çıkartıyor. 2019’da bu konu yine önemli olmaya devam edecek. HTTPS yani sitenizin genelinde SSL sertifika kullanımı, sitedeki veri transferinin daha güvenli olmasını sağlar. Bu konu hakkında daha geniş bilgi almak ve sitenizi HTTPS’ nasıl geçirebileceğinizi öğrenmek isterseniz HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Kullanıcı deneyiminin önemi devam edecek

Arama motorlarının fonksiyonları ve web sitelerini analiz ediş şekli her geçen gün değişiyor. Mekanik çalışmalar yerine daha doğal ve ziyaretçi odaklı çalışmaların yapılmasını desteklemesinden dolayı Google, SEO çalışmaları söz konusu olduğunda kullanıcı deneyimine de öncelik ve önem veriyor.

Çok basit ve özet olarak bahsedecek olursak, bir web sitesi iyi bir kullanıcı deneyimi sunduğunda, kullanıcı site üzerinde daha fazla vakit geçirir, daha fazla sayfayı ziyaret eder ve bu kullanıcılardan daha fazla geri dönüşüm elde edilir. Bu da arama motorlarına, web sitenin kullanışlı ve güvenli olduğu izlenimini verdiği için, arama motorları da bu sayfaların daha üst sıralarda indekslenmesini sağlar. Tabii ki bunun arkasında çok daha fazla detay bulunuyor; ancak kullanıcı deneyiminin SEO’ya katkısının mantığını bu şekilde ele alabiliriz.

Aşağıdaki infografik üzerinde diğer öne çıkan 2019 SEO trendlerini de görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan