SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik

26 Aralık 2018
Sinan Oypan

SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik edinmenizi sağladığı için önemlidir. Reklamlara bağlı kalmadan, SEO çalışmaları ile da dijital pazarlama çalışmalarınızı desteklemeniz gerekir.

SEO çalışmaları

Bu nedenle de SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Peki, 2019’da markaların özellikle dikkat etmesi gereken SEO trendleri neler olacak? Logo Design Guru’nun hazırladığı SEO trendleri infografiğinde öne çıkanları şu şekilde ele alabiliriz:

Sesli arama sorgularının dönemi

Google’ın SEO çalışmaları konusunda özellikle üzerinde durduğu konulardan biri sesli arama sorguları. Akıllı cihazlar üzerinden yapılan sesli arama sorgularının yükselişi 2019’da da devam edecek. Google’a göre 2020 yılında sesli arama sorguları, toplam yapılan arama sorgularının yüzde 50’lik bir bölümünü oluşturacak. Bu sebeple de Türkçe özelinde, anahtar kelimelerle uyumlu ve sesli arama sorgularına yanıt verebilecek SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemli bir hal alıyor.

İlgili rehber: SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir?

Video anahtar kelime aramaları

Video içeriklerin her geçen gün daha da öne çıktığını görüyoruz ve 2019’da da video anahtar kelime aramalarında bir artış olacak. Tüketicilerin ve özellikle Z kuşağının video içeriklere ilgisi bir hayli artıyor. Markalar yeni hedef kitlelere ulaşmak ve geri dönüşümlerini artırmak için video içeriklere yatırım yapmaya 2019’da da devam edecek. En popüler video platformları ise şu şekilde; Youtube, Vimeo, Flickr, Vevo, Dailymotion ve Twitch

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil öncelikli indeks

Mobil cihazlardaki arama sorguları artık masaüstü cihazlardan yapılan arama sorgularını yakalamaya başladığı için Google da bu konuya özellikle önem vermeye başlıyor. Kullanıcı alışkanlıklarının değişmesi ve tüketicilerin büyük bir bölümünün akıllı telefon sahibi olması, mobil cihazlarda yapılan arama sorgularını artırıyor. Bu sebeple de mobil öncelikli indeksleme de Google’ın öncelik sırasında yer alıyor.

Mobil öncelikli indeksleme için çalışmalar yapmak 2019 hedefleriniz arasında yer almalı. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Mobile uyumlu SEO çalışmaları yapmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kaliteli ve uzun formatlı içeriklerin önemi devam edecek

SEO çalışmaları dediğimizde içerik kalitesinden bahsetmemek mümkün olmaz. Google için en değerli konulardan biri orijinal ve kaliteli içerik üretimi olduğu için 2019 SEO trendleri arasında yine kaliteli içeriği görüyor olacağız.

Anahtar kelime yığınları yapmadan, kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebilecek, özgün ve uzun metin yazımları SEO çalışmaları konusunda size yardımcı olacak etkenler arasında yer alıyor.

İlgili rehber: SEO odaklı metinler hazırlarken yararlanabileceğiniz ipuçları

SSL ve HTTPS’in önemi

Google son birkaç yıldır HTTPS protokolünü kullanan web sitelerin sayfa değerlerini yükseltirken, bu siteleri güvenli içerik sunmaları nedeniyle arama sorgularında da üst sıralarda çıkartıyor. 2019’da bu konu yine önemli olmaya devam edecek. HTTPS yani sitenizin genelinde SSL sertifika kullanımı, sitedeki veri transferinin daha güvenli olmasını sağlar. Bu konu hakkında daha geniş bilgi almak ve sitenizi HTTPS’ nasıl geçirebileceğinizi öğrenmek isterseniz HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Kullanıcı deneyiminin önemi devam edecek

Arama motorlarının fonksiyonları ve web sitelerini analiz ediş şekli her geçen gün değişiyor. Mekanik çalışmalar yerine daha doğal ve ziyaretçi odaklı çalışmaların yapılmasını desteklemesinden dolayı Google, SEO çalışmaları söz konusu olduğunda kullanıcı deneyimine de öncelik ve önem veriyor.

Çok basit ve özet olarak bahsedecek olursak, bir web sitesi iyi bir kullanıcı deneyimi sunduğunda, kullanıcı site üzerinde daha fazla vakit geçirir, daha fazla sayfayı ziyaret eder ve bu kullanıcılardan daha fazla geri dönüşüm elde edilir. Bu da arama motorlarına, web sitenin kullanışlı ve güvenli olduğu izlenimini verdiği için, arama motorları da bu sayfaların daha üst sıralarda indekslenmesini sağlar. Tabii ki bunun arkasında çok daha fazla detay bulunuyor; ancak kullanıcı deneyiminin SEO’ya katkısının mantığını bu şekilde ele alabiliriz.

Aşağıdaki infografik üzerinde diğer öne çıkan 2019 SEO trendlerini de görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan