SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

27 Nisan 2019
Sinan Oypan

SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi geliştirmek için oldukça önemlidir. Bu sebeple de SEO çalışmaları yapan firmaların bu metrikleri takip etmeleri gerekir. Burada yer vereceğimiz metrikler haricinde de e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız çalışmalara göre kendiniz için de farklı metrikler belirleyebilirsiniz.

Organik trafik

Ölçümlemeniz gereken temel metriklerden biri organik trafiktir. Organik trafik, arama motorları üzerinden elde ettiğiniz ve arama sonuçları sonrasında kullanıcıların sizinle ilgili olan linke tıklayarak sitenize gelmeleri sonucu oluşur. Bu trafik metriği, farklı zaman dilimleri arasında ölçümlenebilir ve seçili periyot içerisinde arama motorlarından ne kadar trafik edinildiği görülebilir.

Organik trafiğinizin yüksek olması, herhangi bir reklam kampanyasına ihtiyaç duymadan, kullanıcıları web sitenize çekmenize yardımcı olur ve geri dönüşümlerinizi artırmak için bir fırsattır.

Sayfa ziyaret sayısı

Sayfa ziyaret sayısı ise, belli bir zaman periyotu içerisinde kullanıcıların site üzerinde toplam sayfa ziyaret ettiklerini gösterir. Tekil sayfa gösterimi ve sayfa ziyaret olmak üzere bu metrik iki farklı şekilde ele alınır. Sayfa ziyaret sayısı, site üzerindeki toplam sayfa ziyaretlerini belirtirken, tekil sayfa ziyaret sayısı, toplamda kaç farklı sayfanın ziyaret edildiğini gösterir. Bu noktada bir kullanıcı birden fazla sayfa ziyaret edebildiği için, tekil sayfa gösterimi oturum kullanıcı başına tekil sayfa gösterimlerini size gösterir.

Siteyi terk etme oranı

Siteyi terk etme oranı ise kullanıcıların siteyi ziyaret ettikten sonra, hemen siteden çıkma oranını gösterir. Bu oranın yüksek olması, kullanıcıların site üzerinde çok az kaldıklarını ve siteyi hemen terk ettiklerini gösterir. Bu oranı düşürmek için çalışmalar yaparak, kullanıcıları sitenizde tutmanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

Kullanıcı başına sayfa görüntülenme oranı

SEO çalışmaları yaparken bu metriği de takip etmeniz önemlidir. Bu metrik, sitenize gelen kullanıcıların, ortalama kaç farklı sayfayı ziyaret ettiklerini göstermektedir. Bu sayının az olması, tüketicilere yeterli ve ilgili içerik sunamadığınızı ve kullanıcıların farklı sayfaları ziyaret etmeden siteden ayrıldıklarını gösterir. Bu sayının yüksek olması ise kullanıcıların site içeriklerinden memnun kalarak farklı içerik ya da ürünleri de incelediklerini göstermektedir.

Alan adı ve sayfa otoritesi

Alan adı otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve sıralamalarda ne kadar iyi bir değere sahip olduğunu göstermektedir. Alan adı otoritesi zaman içerisinde, yapılan doğru SEO ve içerik çalışmalarıyla geliştirilebilmektedir. Yeni açılan web sitelerinin otoritesi düşük olmaktadır; ancak doğru stratejilerle bu değer yükseltilebilir.

SEO çalışmaları yaparken, stratejilerinize alan adı ve sayfa otoritenizi yükseltecek taktikleri eklemek, organik olarak web sitenize daha fazla trafik çekmenizi de sağlar. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızı

Doğrudan bir SEO çalışmaları değil gibi görünmese de sitenin yüklenme hızı da SEO çalışmaları yaparken önemli bir detaydır. Sayfa yüklenme hızları kullanıcı deneyimini artırırken, Google için de sitenin düzgün çalıştığını göstermektedir. Sayfaların yavaş yüklenmesi sayfada bir sorun olabileceği izlenimi yarattığı için, Google tarafından sayfa değerleri düşebilir. Kullanıcı deneyimi olarak bakıldığında da, ziyaretçiler uzun süre bir sayfanın yüklenmesini istemeyeceklerdir. Belli bir süre sonra sayfa açılmadığında siteyi terk edebilirler. Bu da potansiyel bir geri dönüşüm kaybedilmesine neden olur. Bu sebeple de sitenin açılma hızını artırmak, SEO stratejilerinizde de yer almalı.

İlgili rehber: Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

En çok ve en az trafik alan sayfalar

E-ticaret siteniz üzerinde en iyi ve en kötü performans gösteren sayfaları da takip etmeniz SEO çalışmaları açısından önemlidir. En çok ziyaret alan ve en çok geri dönüşüm sağlayarak, en çok organik trafiği çeken sayfalarınızı belirleyerek, doğru ve iyi yaptığınız SEO çalışmalarınızı görebilirsiniz. Yeterli performansı sergilemeyen sayfalarınızı belirleyerek de bu sayfaların performansını yükseltecek yeni stratejiler belirlemeniz için oldukça önemlidir.

Site içerisindeki kopya içeriklerin takibi

E-ticaret sitelerindeki ürün sayfaları üzerinde istemsiz bir şekilde kopya içerikler oluşturulabilir. Ürün açıklamalarında ya da diğer özellik tanımlamalarında bu içerikler oluşabilir. Bu kopya içeriklerin sayfa değerini düşürmemesi için kopya içerik takibinin yapılarak, güncellenmesi ve orijinal bir hale dönüştürülmesi önemlidir.

Açıklama metinlerinin yanı sıra meta açıklamaları, başlıklar ya da ara başlıklar gibi detaylarda da kopya içerik kontrollerinin yapılması önemlidir.

Anahtar kelimelerin listelenme değerleri

SEO çalışmaları yaparken düzenli olarak kontrol etmeniz gereken metriklerden biri de anahtar kelimelerinizin, arama motorları üzerindeki listelenme değerleri ve performanslarıdır. Anahtar kelime kullanımlarının, arama motorlarında nasıl performans gösterdiği, arama sorgularında bu kelimelerin kullanıldığı sayfaların kaçıncı sırada gösterildiğini takip etmeniz önemlidir. Böylelikle iyi performans göstermeyen sayfaları belirleyerek, ekstra içeriklerle sayfayı besleyebilir ve geliştirebilir ya da anahtar kelimelerinizi güncelleyerek, farklı bir yaklaşım izleyebilirsiniz.

Mobil trafik

Mobil trafik günümüzde oldukça önemli. Kullanıcıların mobil cihazlardan, web sitelerini daha çok ziyaret etmeye başlamaları nedeniyle e-ticaret sitenize gelen mobil trafiği de takip etmelisiniz.

Mobil trafiğin artması, mobil uyumlu tasarımların ve mobil odaklı SEO çalışmalarının da önemini artırıyor. Özellikle Google’da mobil cihazlardan yapılan arama sorgularının artması, mobil odaklı SEO’nun de önemini artırmaya başladı. İçeriklerinizi ve sayfalarınızı buna uygun bir şekilde yapmanız mobil trafiğinizden edineceğiniz geri dönüşümlerin de artmasına yardımcı olacaktır. Mobil SEO ile ilgili detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan