SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

27 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi geliştirmek için oldukça önemlidir. Bu sebeple de SEO çalışmaları yapan firmaların bu metrikleri takip etmeleri gerekir. Burada yer vereceğimiz metrikler haricinde de e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız çalışmalara göre kendiniz için de farklı metrikler belirleyebilirsiniz.

Organik trafik

Ölçümlemeniz gereken temel metriklerden biri organik trafiktir. Organik trafik, arama motorları üzerinden elde ettiğiniz ve arama sonuçları sonrasında kullanıcıların sizinle ilgili olan linke tıklayarak sitenize gelmeleri sonucu oluşur. Bu trafik metriği, farklı zaman dilimleri arasında ölçümlenebilir ve seçili periyot içerisinde arama motorlarından ne kadar trafik edinildiği görülebilir.

Organik trafiğinizin yüksek olması, herhangi bir reklam kampanyasına ihtiyaç duymadan, kullanıcıları web sitenize çekmenize yardımcı olur ve geri dönüşümlerinizi artırmak için bir fırsattır.

Sayfa ziyaret sayısı

Sayfa ziyaret sayısı ise, belli bir zaman periyotu içerisinde kullanıcıların site üzerinde toplam sayfa ziyaret ettiklerini gösterir. Tekil sayfa gösterimi ve sayfa ziyaret olmak üzere bu metrik iki farklı şekilde ele alınır. Sayfa ziyaret sayısı, site üzerindeki toplam sayfa ziyaretlerini belirtirken, tekil sayfa ziyaret sayısı, toplamda kaç farklı sayfanın ziyaret edildiğini gösterir. Bu noktada bir kullanıcı birden fazla sayfa ziyaret edebildiği için, tekil sayfa gösterimi oturum kullanıcı başına tekil sayfa gösterimlerini size gösterir.

Siteyi terk etme oranı

Siteyi terk etme oranı ise kullanıcıların siteyi ziyaret ettikten sonra, hemen siteden çıkma oranını gösterir. Bu oranın yüksek olması, kullanıcıların site üzerinde çok az kaldıklarını ve siteyi hemen terk ettiklerini gösterir. Bu oranı düşürmek için çalışmalar yaparak, kullanıcıları sitenizde tutmanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

Kullanıcı başına sayfa görüntülenme oranı

SEO çalışmaları yaparken bu metriği de takip etmeniz önemlidir. Bu metrik, sitenize gelen kullanıcıların, ortalama kaç farklı sayfayı ziyaret ettiklerini göstermektedir. Bu sayının az olması, tüketicilere yeterli ve ilgili içerik sunamadığınızı ve kullanıcıların farklı sayfaları ziyaret etmeden siteden ayrıldıklarını gösterir. Bu sayının yüksek olması ise kullanıcıların site içeriklerinden memnun kalarak farklı içerik ya da ürünleri de incelediklerini göstermektedir.

Alan adı ve sayfa otoritesi

Alan adı otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve sıralamalarda ne kadar iyi bir değere sahip olduğunu göstermektedir. Alan adı otoritesi zaman içerisinde, yapılan doğru SEO ve içerik çalışmalarıyla geliştirilebilmektedir. Yeni açılan web sitelerinin otoritesi düşük olmaktadır; ancak doğru stratejilerle bu değer yükseltilebilir.

SEO çalışmaları yaparken, stratejilerinize alan adı ve sayfa otoritenizi yükseltecek taktikleri eklemek, organik olarak web sitenize daha fazla trafik çekmenizi de sağlar. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızı

Doğrudan bir SEO çalışmaları değil gibi görünmese de sitenin yüklenme hızı da SEO çalışmaları yaparken önemli bir detaydır. Sayfa yüklenme hızları kullanıcı deneyimini artırırken, Google için de sitenin düzgün çalıştığını göstermektedir. Sayfaların yavaş yüklenmesi sayfada bir sorun olabileceği izlenimi yarattığı için, Google tarafından sayfa değerleri düşebilir. Kullanıcı deneyimi olarak bakıldığında da, ziyaretçiler uzun süre bir sayfanın yüklenmesini istemeyeceklerdir. Belli bir süre sonra sayfa açılmadığında siteyi terk edebilirler. Bu da potansiyel bir geri dönüşüm kaybedilmesine neden olur. Bu sebeple de sitenin açılma hızını artırmak, SEO stratejilerinizde de yer almalı.

İlgili rehber: Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

En çok ve en az trafik alan sayfalar

E-ticaret siteniz üzerinde en iyi ve en kötü performans gösteren sayfaları da takip etmeniz SEO çalışmaları açısından önemlidir. En çok ziyaret alan ve en çok geri dönüşüm sağlayarak, en çok organik trafiği çeken sayfalarınızı belirleyerek, doğru ve iyi yaptığınız SEO çalışmalarınızı görebilirsiniz. Yeterli performansı sergilemeyen sayfalarınızı belirleyerek de bu sayfaların performansını yükseltecek yeni stratejiler belirlemeniz için oldukça önemlidir.

Site içerisindeki kopya içeriklerin takibi

E-ticaret sitelerindeki ürün sayfaları üzerinde istemsiz bir şekilde kopya içerikler oluşturulabilir. Ürün açıklamalarında ya da diğer özellik tanımlamalarında bu içerikler oluşabilir. Bu kopya içeriklerin sayfa değerini düşürmemesi için kopya içerik takibinin yapılarak, güncellenmesi ve orijinal bir hale dönüştürülmesi önemlidir.

Açıklama metinlerinin yanı sıra meta açıklamaları, başlıklar ya da ara başlıklar gibi detaylarda da kopya içerik kontrollerinin yapılması önemlidir.

Anahtar kelimelerin listelenme değerleri

SEO çalışmaları yaparken düzenli olarak kontrol etmeniz gereken metriklerden biri de anahtar kelimelerinizin, arama motorları üzerindeki listelenme değerleri ve performanslarıdır. Anahtar kelime kullanımlarının, arama motorlarında nasıl performans gösterdiği, arama sorgularında bu kelimelerin kullanıldığı sayfaların kaçıncı sırada gösterildiğini takip etmeniz önemlidir. Böylelikle iyi performans göstermeyen sayfaları belirleyerek, ekstra içeriklerle sayfayı besleyebilir ve geliştirebilir ya da anahtar kelimelerinizi güncelleyerek, farklı bir yaklaşım izleyebilirsiniz.

Mobil trafik

Mobil trafik günümüzde oldukça önemli. Kullanıcıların mobil cihazlardan, web sitelerini daha çok ziyaret etmeye başlamaları nedeniyle e-ticaret sitenize gelen mobil trafiği de takip etmelisiniz.

Mobil trafiğin artması, mobil uyumlu tasarımların ve mobil odaklı SEO çalışmalarının da önemini artırıyor. Özellikle Google’da mobil cihazlardan yapılan arama sorgularının artması, mobil odaklı SEO’nun de önemini artırmaya başladı. İçeriklerinizi ve sayfalarınızı buna uygun bir şekilde yapmanız mobil trafiğinizden edineceğiniz geri dönüşümlerin de artmasına yardımcı olacaktır. Mobil SEO ile ilgili detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
XML E-Ticaret Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
XML E-Ticaret Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
Tüketiciler, artık ihtiyaçlarının çok büyük kısmını internet üzerinden yaptıkları alışverişlerle gideriyorlar. Giyimden kitaba, gıdadan elektronik eşyalara birçok ürün, artık rahatlıkla internet üzerinden satın...
2 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
Amazon'da En Çok Satılan Ürünler [ 2023 Liste ]
Amazon'da En Çok Satılan Ürünler [ 2023 Liste ]
Amazon’da en çok satılan ürünler, güzellik, kişisel bakım, elektronik ve giyim ürünleridir. En çok satan ürünler dönemsel olarak değişiklik gösterebilmektedir. Amazon'da çok satan ürünleri bulmak için düzenli olarak çok...
16 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla sayfa...
2 Ağustos 2018
Ferad Osman Sali
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten en çok satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
IdeaSoft