fbpx

SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

27 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi geliştirmek için oldukça önemlidir. Bu sebeple de SEO çalışmaları yapan firmaların bu metrikleri takip etmeleri gerekir. Burada yer vereceğimiz metrikler haricinde de e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız çalışmalara göre kendiniz için de farklı metrikler belirleyebilirsiniz.

Organik trafik

Ölçümlemeniz gereken temel metriklerden biri organik trafiktir. Organik trafik, arama motorları üzerinden elde ettiğiniz ve arama sonuçları sonrasında kullanıcıların sizinle ilgili olan linke tıklayarak sitenize gelmeleri sonucu oluşur. Bu trafik metriği, farklı zaman dilimleri arasında ölçümlenebilir ve seçili periyot içerisinde arama motorlarından ne kadar trafik edinildiği görülebilir.

Organik trafiğinizin yüksek olması, herhangi bir reklam kampanyasına ihtiyaç duymadan, kullanıcıları web sitenize çekmenize yardımcı olur ve geri dönüşümlerinizi artırmak için bir fırsattır.

Sayfa ziyaret sayısı

Sayfa ziyaret sayısı ise, belli bir zaman periyotu içerisinde kullanıcıların site üzerinde toplam sayfa ziyaret ettiklerini gösterir. Tekil sayfa gösterimi ve sayfa ziyaret olmak üzere bu metrik iki farklı şekilde ele alınır. Sayfa ziyaret sayısı, site üzerindeki toplam sayfa ziyaretlerini belirtirken, tekil sayfa ziyaret sayısı, toplamda kaç farklı sayfanın ziyaret edildiğini gösterir. Bu noktada bir kullanıcı birden fazla sayfa ziyaret edebildiği için, tekil sayfa gösterimi oturum kullanıcı başına tekil sayfa gösterimlerini size gösterir.

Siteyi terk etme oranı

Siteyi terk etme oranı ise kullanıcıların siteyi ziyaret ettikten sonra, hemen siteden çıkma oranını gösterir. Bu oranın yüksek olması, kullanıcıların site üzerinde çok az kaldıklarını ve siteyi hemen terk ettiklerini gösterir. Bu oranı düşürmek için çalışmalar yaparak, kullanıcıları sitenizde tutmanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

Kullanıcı başına sayfa görüntülenme oranı

SEO çalışmaları yaparken bu metriği de takip etmeniz önemlidir. Bu metrik, sitenize gelen kullanıcıların, ortalama kaç farklı sayfayı ziyaret ettiklerini göstermektedir. Bu sayının az olması, tüketicilere yeterli ve ilgili içerik sunamadığınızı ve kullanıcıların farklı sayfaları ziyaret etmeden siteden ayrıldıklarını gösterir. Bu sayının yüksek olması ise kullanıcıların site içeriklerinden memnun kalarak farklı içerik ya da ürünleri de incelediklerini göstermektedir.

Alan adı ve sayfa otoritesi

Alan adı otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve sıralamalarda ne kadar iyi bir değere sahip olduğunu göstermektedir. Alan adı otoritesi zaman içerisinde, yapılan doğru SEO ve içerik çalışmalarıyla geliştirilebilmektedir. Yeni açılan web sitelerinin otoritesi düşük olmaktadır; ancak doğru stratejilerle bu değer yükseltilebilir.

SEO çalışmaları yaparken, stratejilerinize alan adı ve sayfa otoritenizi yükseltecek taktikleri eklemek, organik olarak web sitenize daha fazla trafik çekmenizi de sağlar. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızı

Doğrudan bir SEO çalışmaları değil gibi görünmese de sitenin yüklenme hızı da SEO çalışmaları yaparken önemli bir detaydır. Sayfa yüklenme hızları kullanıcı deneyimini artırırken, Google için de sitenin düzgün çalıştığını göstermektedir. Sayfaların yavaş yüklenmesi sayfada bir sorun olabileceği izlenimi yarattığı için, Google tarafından sayfa değerleri düşebilir. Kullanıcı deneyimi olarak bakıldığında da, ziyaretçiler uzun süre bir sayfanın yüklenmesini istemeyeceklerdir. Belli bir süre sonra sayfa açılmadığında siteyi terk edebilirler. Bu da potansiyel bir geri dönüşüm kaybedilmesine neden olur. Bu sebeple de sitenin açılma hızını artırmak, SEO stratejilerinizde de yer almalı.

İlgili rehber: Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

En çok ve en az trafik alan sayfalar

E-ticaret siteniz üzerinde en iyi ve en kötü performans gösteren sayfaları da takip etmeniz SEO çalışmaları açısından önemlidir. En çok ziyaret alan ve en çok geri dönüşüm sağlayarak, en çok organik trafiği çeken sayfalarınızı belirleyerek, doğru ve iyi yaptığınız SEO çalışmalarınızı görebilirsiniz. Yeterli performansı sergilemeyen sayfalarınızı belirleyerek de bu sayfaların performansını yükseltecek yeni stratejiler belirlemeniz için oldukça önemlidir.

Site içerisindeki kopya içeriklerin takibi

E-ticaret sitelerindeki ürün sayfaları üzerinde istemsiz bir şekilde kopya içerikler oluşturulabilir. Ürün açıklamalarında ya da diğer özellik tanımlamalarında bu içerikler oluşabilir. Bu kopya içeriklerin sayfa değerini düşürmemesi için kopya içerik takibinin yapılarak, güncellenmesi ve orijinal bir hale dönüştürülmesi önemlidir.

Açıklama metinlerinin yanı sıra meta açıklamaları, başlıklar ya da ara başlıklar gibi detaylarda da kopya içerik kontrollerinin yapılması önemlidir.

Anahtar kelimelerin listelenme değerleri

SEO çalışmaları yaparken düzenli olarak kontrol etmeniz gereken metriklerden biri de anahtar kelimelerinizin, arama motorları üzerindeki listelenme değerleri ve performanslarıdır. Anahtar kelime kullanımlarının, arama motorlarında nasıl performans gösterdiği, arama sorgularında bu kelimelerin kullanıldığı sayfaların kaçıncı sırada gösterildiğini takip etmeniz önemlidir. Böylelikle iyi performans göstermeyen sayfaları belirleyerek, ekstra içeriklerle sayfayı besleyebilir ve geliştirebilir ya da anahtar kelimelerinizi güncelleyerek, farklı bir yaklaşım izleyebilirsiniz.

Mobil trafik

Mobil trafik günümüzde oldukça önemli. Kullanıcıların mobil cihazlardan, web sitelerini daha çok ziyaret etmeye başlamaları nedeniyle e-ticaret sitenize gelen mobil trafiği de takip etmelisiniz.

Mobil trafiğin artması, mobil uyumlu tasarımların ve mobil odaklı SEO çalışmalarının da önemini artırıyor. Özellikle Google’da mobil cihazlardan yapılan arama sorgularının artması, mobil odaklı SEO’nun de önemini artırmaya başladı. İçeriklerinizi ve sayfalarınızı buna uygun bir şekilde yapmanız mobil trafiğinizden edineceğiniz geri dönüşümlerin de artmasına yardımcı olacaktır. Mobil SEO ile ilgili detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan