SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri üzerinde çalıştığınızda, sitenizdeki SEO çalışmalarını daha bir şekilde desteklemiş olarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde arama motorlarında indekslenmesini sağlarsınız.

Öncelikle SEO çalışmaları yaparken doğru içerik türlerine odaklanmanızın size ne gibi getiri sağlayacağını ele alalım:

  • Daha yüksek yatırım getirisi: SEO çalışmaları sırasında size geri dönüşüm sağlayan içeriklere yatırım yaptığınızda, yatırım getiriniz de bir o kadar yüksek olacaktır.
  • Diğer stratejilerinizi de desteklersiniz: Sosyal medya, e-posta pazarlama, video pazarlama gibi farklı stratejilerinizi de bu içeriklerle beslemiş olursunuz.
  • Online görünümünüzü çeşitlendirirsiniz: Online görünürlüğünüzü çeşitlendirmek, farklı kanallar üzerinden trafik ve geri dönüşüm edinmenize yardımcı olur.
  • Rekabeti kolaylaştırır: Sektörüdeki rekabetten sıyrılmak ve rakip firmaların önüne geçmek için de etkilidir.
  • Maliyetleri düşüktür: Doğru stratejiler belirlendiğinde içerik üretimi ve bu içeriklerden edinilecek organik trafikler maliyetlerinizi de düşürür.

Hangi içerik türleri SEO çalışmaları için etkilidir?

SEO çalışmaları yaparken kullanabileceğiniz birçok farklı içerik türü bulunuyor. Tüm bu içeriklerin hepsine yatırım yapmanız ve zaman ayırmanız mümkün olmayabilir; bu nedenle de sizin için en uygun ve en doğru olduğunuz içerikler üzerine odaklanmanız, ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacaktır..

Blog yazıları

Blog yazıları, SEO çalışmaları için en etkili içerik türlerinden biridir. Birçok farklı konuya yer verebileceğiniz gibi doğru kategorizasyonların yapılması, farklı konu başlıkları üzerinden organik trafik alınmasını kolaylaştırır.

Bununla beraber farklı blog yazılarında farklı anahtar kelimelere odaklanarak, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verebilir ve bu anahtar kelimeler üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden, blog yazımı ile ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

İnfografikler

İnfografikler birçok açıdan size katkı sağlayabilir. Etkileşim yaratmak, farklı kaynaklardan link almak ve SEO çalışmaları bunların başında geliyor. İnfografikler, birden fazla bilgiyi beraberinde sunarken, görsel ve grafik tasarımları nedeniyle kullanıcıların da daha fazla ilgisini çeken içerik türlerinden biri.

Şirketinizle ilgili bilgileri, yıllık ya da dönemsel periyotlarda takipçilerinizle paylaşabileceğiniz gibi bu içerikler, dijital yayıncılara göndererek onlardan link almaya da çalışabilirsiniz.

Şirketle ilgili içeriklerin yanı sıra sektörel bilgi paylaşımları da yaparak da hem tüketicileri bilgilendirebilir hem de dijital yayınlarla bu içerikleri paylaşarak bilgilendirme yapabilir ve onlardan link alabilirsiniz. Doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve infografiklerin yer aldığı sayfalarda bu grafik çalışmalarındaki bilgilerin yer aldığı metinler de hazırlamanız, arama motorları üzerinden de organik trafik almanıza yardımcı olur.

Rehber içerikleri

SEO çalışmaları yaparken size fayda sağlayacak içerik türlerinden biri de rehber içerikleridir. Rehber içerikleri, bir ürünün kullanımından, sektörle ilgili yapılması ve bilinmesi gereken konulara kadar geniş bir yelpazeyi kapsayabilir. Bu içerik türlerinin amacı, belli bir konu üzerinde kullanıcılara eğitici bilgiler sunmaktır. Bu rehber içeriklerinde, anahtar kelime seçimlerinizde arama hacmi yüksek kelime gruplarını seçmeniz, bu konular üzerinde bilgi almak isteyen kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Bu sayfalar üzerinde ilgili sayfalara yönlendirmeler yapmanız da, gelen trafiği geri dönüşüme çevirmenize yardımcı olur.

Videolar

Videolar, son yıllarda en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türlerinden biri ve SEO çalışmaları için de etkisi olduğu için bu listemizde de yer alıyor. Videolar, görsellik ve dikkat çekicilik olarak daha ön planda olduğu ve kullanıcıları bir metni okumaya zorunluğu bırakmadığı için kullanıcılar tarafından daha çok tercih ediliyor.

Video içerikleri hazırlamak ve mesajlarınızı videolar ile iletmek geri dönüşümlerinizi önemli şekilde artırır. SEO konusunda ise yapabileceğiniz bazı çalışmalar ve bilmeniz gereken birkaç nokta bulunuyor.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Video platformları üzerindeki videolar, Google üzerindeki arama sonuçlarında da listeleniyor. Özellikle Youtube videoları, ilgili arama sonuçlarında üst sıralarda görünüyor. Youtube videolarınızda doğru SEO çalışmaları yapmak, bu arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra blog yazılarınıza ya da web sitenizde ilgili sayfalar üzerine videolar eklemeniz, bu sayfaların içerik değerini artıracağı için sayfa kalitesini artırarak, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini de sağlar.

Son olarak, video içeriklerinizde belli bir konuyu anlatıyorsanız, blog bölümü üzerinde videoyu eklemenin yanı sıra videonun içerisinde anlatılan bilgilerin özet ya da tam metnini paylaşmanız da SEO çalışmaları konusunda size ekstra getiri sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Ürün inceleme yazıları / videoları

Ürün inceleme içerikleri, SEO çalışmaları için oldukça etkilidir. Özellikle e-ticaret sitenizdeki ürünleri inceleyerek, onların tanıtımlarını yapan yazılar hazırlamanız, arama motorları üzerinde bu ürünleri arayan kullanıcıların ekstra bilgilere ulaşmalarını sağlar. Tüketiciler internetten bir ürünü satın almadan önce detaylı ürün araştırmaları yapar. Onlara bu inceleme içerikleriyle değerli bilgiler sunabilir ve onları, ürünü sizin sitenizden satın almaları için yönlendirerek, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete ekleme...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Call to Action (CTA) Nedir? Ne İçin Kullanılır?
Call to Action (CTA) Nedir? Ne İçin Kullanılır?
Başta e-ticaret siteleri olmak üzere pek çok yerde karşınıza bazı klişe kelime öbekleri çıkabilir. E-ticaret sitesi sahibi olarak kullandığınız ya da online alışveriş müşterisi olarak karşılaştığınız bu sık kullanılan...
11 Mart 2022
Markethinkers
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Detaylı Bilgi İçin Arayın