SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

3 Mayıs 2019
Sinan Oypan

SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri üzerinde çalıştığınızda, sitenizdeki SEO çalışmalarını daha bir şekilde desteklemiş olarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde arama motorlarında indekslenmesini sağlarsınız.

Öncelikle SEO çalışmaları yaparken doğru içerik türlerine odaklanmanızın size ne gibi getiri sağlayacağını ele alalım:

  • Daha yüksek yatırım getirisi: SEO çalışmaları sırasında size geri dönüşüm sağlayan içeriklere yatırım yaptığınızda, yatırım getiriniz de bir o kadar yüksek olacaktır.
  • Diğer stratejilerinizi de desteklersiniz: Sosyal medya, e-posta pazarlama, video pazarlama gibi farklı stratejilerinizi de bu içeriklerle beslemiş olursunuz.
  • Online görünümünüzü çeşitlendirirsiniz: Online görünürlüğünüzü çeşitlendirmek, farklı kanallar üzerinden trafik ve geri dönüşüm edinmenize yardımcı olur.
  • Rekabeti kolaylaştırır: Sektörüdeki rekabetten sıyrılmak ve rakip firmaların önüne geçmek için de etkilidir.
  • Maliyetleri düşüktür: Doğru stratejiler belirlendiğinde içerik üretimi ve bu içeriklerden edinilecek organik trafikler maliyetlerinizi de düşürür.

Hangi içerik türleri SEO çalışmaları için etkilidir?

SEO çalışmaları yaparken kullanabileceğiniz birçok farklı içerik türü bulunuyor. Tüm bu içeriklerin hepsine yatırım yapmanız ve zaman ayırmanız mümkün olmayabilir; bu nedenle de sizin için en uygun ve en doğru olduğunuz içerikler üzerine odaklanmanız, ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacaktır..

Blog yazıları

Blog yazıları, SEO çalışmaları için en etkili içerik türlerinden biridir. Birçok farklı konuya yer verebileceğiniz gibi doğru kategorizasyonların yapılması, farklı konu başlıkları üzerinden organik trafik alınmasını kolaylaştırır.

Bununla beraber farklı blog yazılarında farklı anahtar kelimelere odaklanarak, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verebilir ve bu anahtar kelimeler üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden, blog yazımı ile ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

İnfografikler

İnfografikler birçok açıdan size katkı sağlayabilir. Etkileşim yaratmak, farklı kaynaklardan link almak ve SEO çalışmaları bunların başında geliyor. İnfografikler, birden fazla bilgiyi beraberinde sunarken, görsel ve grafik tasarımları nedeniyle kullanıcıların da daha fazla ilgisini çeken içerik türlerinden biri.

Şirketinizle ilgili bilgileri, yıllık ya da dönemsel periyotlarda takipçilerinizle paylaşabileceğiniz gibi bu içerikler, dijital yayıncılara göndererek onlardan link almaya da çalışabilirsiniz.

Şirketle ilgili içeriklerin yanı sıra sektörel bilgi paylaşımları da yaparak da hem tüketicileri bilgilendirebilir hem de dijital yayınlarla bu içerikleri paylaşarak bilgilendirme yapabilir ve onlardan link alabilirsiniz. Doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve infografiklerin yer aldığı sayfalarda bu grafik çalışmalarındaki bilgilerin yer aldığı metinler de hazırlamanız, arama motorları üzerinden de organik trafik almanıza yardımcı olur.

Rehber içerikleri

SEO çalışmaları yaparken size fayda sağlayacak içerik türlerinden biri de rehber içerikleridir. Rehber içerikleri, bir ürünün kullanımından, sektörle ilgili yapılması ve bilinmesi gereken konulara kadar geniş bir yelpazeyi kapsayabilir. Bu içerik türlerinin amacı, belli bir konu üzerinde kullanıcılara eğitici bilgiler sunmaktır. Bu rehber içeriklerinde, anahtar kelime seçimlerinizde arama hacmi yüksek kelime gruplarını seçmeniz, bu konular üzerinde bilgi almak isteyen kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Bu sayfalar üzerinde ilgili sayfalara yönlendirmeler yapmanız da, gelen trafiği geri dönüşüme çevirmenize yardımcı olur.

Videolar

Videolar, son yıllarda en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türlerinden biri ve SEO çalışmaları için de etkisi olduğu için bu listemizde de yer alıyor. Videolar, görsellik ve dikkat çekicilik olarak daha ön planda olduğu ve kullanıcıları bir metni okumaya zorunluğu bırakmadığı için kullanıcılar tarafından daha çok tercih ediliyor.

Video içerikleri hazırlamak ve mesajlarınızı videolar ile iletmek geri dönüşümlerinizi önemli şekilde artırır. SEO konusunda ise yapabileceğiniz bazı çalışmalar ve bilmeniz gereken birkaç nokta bulunuyor.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Video platformları üzerindeki videolar, Google üzerindeki arama sonuçlarında da listeleniyor. Özellikle Youtube videoları, ilgili arama sonuçlarında üst sıralarda görünüyor. Youtube videolarınızda doğru SEO çalışmaları yapmak, bu arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra blog yazılarınıza ya da web sitenizde ilgili sayfalar üzerine videolar eklemeniz, bu sayfaların içerik değerini artıracağı için sayfa kalitesini artırarak, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini de sağlar.

Son olarak, video içeriklerinizde belli bir konuyu anlatıyorsanız, blog bölümü üzerinde videoyu eklemenin yanı sıra videonun içerisinde anlatılan bilgilerin özet ya da tam metnini paylaşmanız da SEO çalışmaları konusunda size ekstra getiri sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Ürün inceleme yazıları / videoları

Ürün inceleme içerikleri, SEO çalışmaları için oldukça etkilidir. Özellikle e-ticaret sitenizdeki ürünleri inceleyerek, onların tanıtımlarını yapan yazılar hazırlamanız, arama motorları üzerinde bu ürünleri arayan kullanıcıların ekstra bilgilere ulaşmalarını sağlar. Tüketiciler internetten bir ürünü satın almadan önce detaylı ürün araştırmaları yapar. Onlara bu inceleme içerikleriyle değerli bilgiler sunabilir ve onları, ürünü sizin sitenizden satın almaları için yönlendirerek, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan