fbpx

SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

3 Mayıs 2019
Sinan Oypan

SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri üzerinde çalıştığınızda, sitenizdeki SEO çalışmalarını daha bir şekilde desteklemiş olarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde arama motorlarında indekslenmesini sağlarsınız.

Öncelikle SEO çalışmaları yaparken doğru içerik türlerine odaklanmanızın size ne gibi getiri sağlayacağını ele alalım:

  • Daha yüksek yatırım getirisi: SEO çalışmaları sırasında size geri dönüşüm sağlayan içeriklere yatırım yaptığınızda, yatırım getiriniz de bir o kadar yüksek olacaktır.
  • Diğer stratejilerinizi de desteklersiniz: Sosyal medya, e-posta pazarlama, video pazarlama gibi farklı stratejilerinizi de bu içeriklerle beslemiş olursunuz.
  • Online görünümünüzü çeşitlendirirsiniz: Online görünürlüğünüzü çeşitlendirmek, farklı kanallar üzerinden trafik ve geri dönüşüm edinmenize yardımcı olur.
  • Rekabeti kolaylaştırır: Sektörüdeki rekabetten sıyrılmak ve rakip firmaların önüne geçmek için de etkilidir.
  • Maliyetleri düşüktür: Doğru stratejiler belirlendiğinde içerik üretimi ve bu içeriklerden edinilecek organik trafikler maliyetlerinizi de düşürür.

Hangi içerik türleri SEO çalışmaları için etkilidir?

SEO çalışmaları yaparken kullanabileceğiniz birçok farklı içerik türü bulunuyor. Tüm bu içeriklerin hepsine yatırım yapmanız ve zaman ayırmanız mümkün olmayabilir; bu nedenle de sizin için en uygun ve en doğru olduğunuz içerikler üzerine odaklanmanız, ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacaktır..

Blog yazıları

Blog yazıları, SEO çalışmaları için en etkili içerik türlerinden biridir. Birçok farklı konuya yer verebileceğiniz gibi doğru kategorizasyonların yapılması, farklı konu başlıkları üzerinden organik trafik alınmasını kolaylaştırır.

Bununla beraber farklı blog yazılarında farklı anahtar kelimelere odaklanarak, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verebilir ve bu anahtar kelimeler üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden, blog yazımı ile ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

İnfografikler

İnfografikler birçok açıdan size katkı sağlayabilir. Etkileşim yaratmak, farklı kaynaklardan link almak ve SEO çalışmaları bunların başında geliyor. İnfografikler, birden fazla bilgiyi beraberinde sunarken, görsel ve grafik tasarımları nedeniyle kullanıcıların da daha fazla ilgisini çeken içerik türlerinden biri.

Şirketinizle ilgili bilgileri, yıllık ya da dönemsel periyotlarda takipçilerinizle paylaşabileceğiniz gibi bu içerikler, dijital yayıncılara göndererek onlardan link almaya da çalışabilirsiniz.

Şirketle ilgili içeriklerin yanı sıra sektörel bilgi paylaşımları da yaparak da hem tüketicileri bilgilendirebilir hem de dijital yayınlarla bu içerikleri paylaşarak bilgilendirme yapabilir ve onlardan link alabilirsiniz. Doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve infografiklerin yer aldığı sayfalarda bu grafik çalışmalarındaki bilgilerin yer aldığı metinler de hazırlamanız, arama motorları üzerinden de organik trafik almanıza yardımcı olur.

Rehber içerikleri

SEO çalışmaları yaparken size fayda sağlayacak içerik türlerinden biri de rehber içerikleridir. Rehber içerikleri, bir ürünün kullanımından, sektörle ilgili yapılması ve bilinmesi gereken konulara kadar geniş bir yelpazeyi kapsayabilir. Bu içerik türlerinin amacı, belli bir konu üzerinde kullanıcılara eğitici bilgiler sunmaktır. Bu rehber içeriklerinde, anahtar kelime seçimlerinizde arama hacmi yüksek kelime gruplarını seçmeniz, bu konular üzerinde bilgi almak isteyen kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Bu sayfalar üzerinde ilgili sayfalara yönlendirmeler yapmanız da, gelen trafiği geri dönüşüme çevirmenize yardımcı olur.

Videolar

Videolar, son yıllarda en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türlerinden biri ve SEO çalışmaları için de etkisi olduğu için bu listemizde de yer alıyor. Videolar, görsellik ve dikkat çekicilik olarak daha ön planda olduğu ve kullanıcıları bir metni okumaya zorunluğu bırakmadığı için kullanıcılar tarafından daha çok tercih ediliyor.

Video içerikleri hazırlamak ve mesajlarınızı videolar ile iletmek geri dönüşümlerinizi önemli şekilde artırır. SEO konusunda ise yapabileceğiniz bazı çalışmalar ve bilmeniz gereken birkaç nokta bulunuyor.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Video platformları üzerindeki videolar, Google üzerindeki arama sonuçlarında da listeleniyor. Özellikle Youtube videoları, ilgili arama sonuçlarında üst sıralarda görünüyor. Youtube videolarınızda doğru SEO çalışmaları yapmak, bu arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra blog yazılarınıza ya da web sitenizde ilgili sayfalar üzerine videolar eklemeniz, bu sayfaların içerik değerini artıracağı için sayfa kalitesini artırarak, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini de sağlar.

Son olarak, video içeriklerinizde belli bir konuyu anlatıyorsanız, blog bölümü üzerinde videoyu eklemenin yanı sıra videonun içerisinde anlatılan bilgilerin özet ya da tam metnini paylaşmanız da SEO çalışmaları konusunda size ekstra getiri sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Ürün inceleme yazıları / videoları

Ürün inceleme içerikleri, SEO çalışmaları için oldukça etkilidir. Özellikle e-ticaret sitenizdeki ürünleri inceleyerek, onların tanıtımlarını yapan yazılar hazırlamanız, arama motorları üzerinde bu ürünleri arayan kullanıcıların ekstra bilgilere ulaşmalarını sağlar. Tüketiciler internetten bir ürünü satın almadan önce detaylı ürün araştırmaları yapar. Onlara bu inceleme içerikleriyle değerli bilgiler sunabilir ve onları, ürünü sizin sitenizden satın almaları için yönlendirerek, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan