SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

3 Mayıs 2019
Sinan Oypan

SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri üzerinde çalıştığınızda, sitenizdeki SEO çalışmalarını daha bir şekilde desteklemiş olarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde arama motorlarında indekslenmesini sağlarsınız.

Öncelikle SEO çalışmaları yaparken doğru içerik türlerine odaklanmanızın size ne gibi getiri sağlayacağını ele alalım:

  • Daha yüksek yatırım getirisi: SEO çalışmaları sırasında size geri dönüşüm sağlayan içeriklere yatırım yaptığınızda, yatırım getiriniz de bir o kadar yüksek olacaktır.
  • Diğer stratejilerinizi de desteklersiniz: Sosyal medya, e-posta pazarlama, video pazarlama gibi farklı stratejilerinizi de bu içeriklerle beslemiş olursunuz.
  • Online görünümünüzü çeşitlendirirsiniz: Online görünürlüğünüzü çeşitlendirmek, farklı kanallar üzerinden trafik ve geri dönüşüm edinmenize yardımcı olur.
  • Rekabeti kolaylaştırır: Sektörüdeki rekabetten sıyrılmak ve rakip firmaların önüne geçmek için de etkilidir.
  • Maliyetleri düşüktür: Doğru stratejiler belirlendiğinde içerik üretimi ve bu içeriklerden edinilecek organik trafikler maliyetlerinizi de düşürür.

Hangi içerik türleri SEO çalışmaları için etkilidir?

SEO çalışmaları yaparken kullanabileceğiniz birçok farklı içerik türü bulunuyor. Tüm bu içeriklerin hepsine yatırım yapmanız ve zaman ayırmanız mümkün olmayabilir; bu nedenle de sizin için en uygun ve en doğru olduğunuz içerikler üzerine odaklanmanız, ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacaktır..

Blog yazıları

Blog yazıları, SEO çalışmaları için en etkili içerik türlerinden biridir. Birçok farklı konuya yer verebileceğiniz gibi doğru kategorizasyonların yapılması, farklı konu başlıkları üzerinden organik trafik alınmasını kolaylaştırır.

Bununla beraber farklı blog yazılarında farklı anahtar kelimelere odaklanarak, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verebilir ve bu anahtar kelimeler üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden, blog yazımı ile ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

İnfografikler

İnfografikler birçok açıdan size katkı sağlayabilir. Etkileşim yaratmak, farklı kaynaklardan link almak ve SEO çalışmaları bunların başında geliyor. İnfografikler, birden fazla bilgiyi beraberinde sunarken, görsel ve grafik tasarımları nedeniyle kullanıcıların da daha fazla ilgisini çeken içerik türlerinden biri.

Şirketinizle ilgili bilgileri, yıllık ya da dönemsel periyotlarda takipçilerinizle paylaşabileceğiniz gibi bu içerikler, dijital yayıncılara göndererek onlardan link almaya da çalışabilirsiniz.

Şirketle ilgili içeriklerin yanı sıra sektörel bilgi paylaşımları da yaparak da hem tüketicileri bilgilendirebilir hem de dijital yayınlarla bu içerikleri paylaşarak bilgilendirme yapabilir ve onlardan link alabilirsiniz. Doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve infografiklerin yer aldığı sayfalarda bu grafik çalışmalarındaki bilgilerin yer aldığı metinler de hazırlamanız, arama motorları üzerinden de organik trafik almanıza yardımcı olur.

Rehber içerikleri

SEO çalışmaları yaparken size fayda sağlayacak içerik türlerinden biri de rehber içerikleridir. Rehber içerikleri, bir ürünün kullanımından, sektörle ilgili yapılması ve bilinmesi gereken konulara kadar geniş bir yelpazeyi kapsayabilir. Bu içerik türlerinin amacı, belli bir konu üzerinde kullanıcılara eğitici bilgiler sunmaktır. Bu rehber içeriklerinde, anahtar kelime seçimlerinizde arama hacmi yüksek kelime gruplarını seçmeniz, bu konular üzerinde bilgi almak isteyen kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Bu sayfalar üzerinde ilgili sayfalara yönlendirmeler yapmanız da, gelen trafiği geri dönüşüme çevirmenize yardımcı olur.

Videolar

Videolar, son yıllarda en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türlerinden biri ve SEO çalışmaları için de etkisi olduğu için bu listemizde de yer alıyor. Videolar, görsellik ve dikkat çekicilik olarak daha ön planda olduğu ve kullanıcıları bir metni okumaya zorunluğu bırakmadığı için kullanıcılar tarafından daha çok tercih ediliyor.

Video içerikleri hazırlamak ve mesajlarınızı videolar ile iletmek geri dönüşümlerinizi önemli şekilde artırır. SEO konusunda ise yapabileceğiniz bazı çalışmalar ve bilmeniz gereken birkaç nokta bulunuyor.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Video platformları üzerindeki videolar, Google üzerindeki arama sonuçlarında da listeleniyor. Özellikle Youtube videoları, ilgili arama sonuçlarında üst sıralarda görünüyor. Youtube videolarınızda doğru SEO çalışmaları yapmak, bu arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra blog yazılarınıza ya da web sitenizde ilgili sayfalar üzerine videolar eklemeniz, bu sayfaların içerik değerini artıracağı için sayfa kalitesini artırarak, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini de sağlar.

Son olarak, video içeriklerinizde belli bir konuyu anlatıyorsanız, blog bölümü üzerinde videoyu eklemenin yanı sıra videonun içerisinde anlatılan bilgilerin özet ya da tam metnini paylaşmanız da SEO çalışmaları konusunda size ekstra getiri sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Ürün inceleme yazıları / videoları

Ürün inceleme içerikleri, SEO çalışmaları için oldukça etkilidir. Özellikle e-ticaret sitenizdeki ürünleri inceleyerek, onların tanıtımlarını yapan yazılar hazırlamanız, arama motorları üzerinde bu ürünleri arayan kullanıcıların ekstra bilgilere ulaşmalarını sağlar. Tüketiciler internetten bir ürünü satın almadan önce detaylı ürün araştırmaları yapar. Onlara bu inceleme içerikleriyle değerli bilgiler sunabilir ve onları, ürünü sizin sitenizden satın almaları için yönlendirerek, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan