fbpx

SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?

11 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?

SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

SEO ayarları koruma

Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut altyapınız site talebini karşılamıyor olabilir; tasarımınız mevcut trendlerin gerisinde kalmış olabilir; ya da markanıza yeni bir yüz yaratmak için değişiklikler yapmak istiyor olabilirsiniz. Tasarım değiştirmek için durum ne olursa olsun, bu değişiklikleri yaparken mevcut SEO ayarlarınızı da korumanız bir hayli önemlidir. SEO değerini kaybetmeniz, organik olarak elde ettiğiniz trafiği de kaybetmenize neden olabilir. Tasarım değişikliği sırasında SEO değerinizi korumak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar da bulunuyor.

Mevcut sitenizin haritasını çıkartın

Mevcut sitenizin haritasını çıkartmanız ve içeriklerinizi detaylı bir şekilde anlamanız oldukça önemlidir. Bu site yapısını, içerikleri ve site içerisindeki önemli bilgileri korumanız gerekir. Bu sebeple de yeni site tasarımınızda da bu yapıyı korumanızda fayda vardır.

Altyapısal ve teknik bilgilerin yanı sıra kullanıcı bazında bakıldığında da çok büyük değişikliklere gitmek, mevcut müşterilerinizin alışkanlıklarının dışına çıkacağı için kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebilir.

Mevcut tasarımınız üzerinde SEO konusunda yetersiz olan sayfaları da belirlemek, yeni tasarımda neler yapmanız gerektiği konusunda size yardımcı olacaktır. Bu çalışmaları yaparken dikkat etmeniz gerekenler ise şöyle olacak:

  • Eksik sayfa başlıkları (H1 etiketleri)
  • Aynı başlığa sahip sayfalar (aynı şekilde kullanılan H1 etiketleri)
  • Meta açıklamaları
  • Kopya meta açıklamaları
  • 160 karakterden uzun olan meta açıklamaları
  • Site içerisinde çalışmayan linkler
  • Görsel alt etiketleri ve başlıkları
  • Site haritası (XML Sitemap)
  • Site genelindeki URL yapısı
  • Site içerisindeki kopya içerikler
  • Site hızı ve performansı

Bu verilerin takibini ve kontrolünü yaparak, yeni tasarımınızda eksiklerinizi giderebilir ve mevcut SEO ayarlarınızı korurken, SEO değerinizi geliştirmek için de çalışmalar yapabilirsiniz.

Siteniz dışarıya açıkken değişiklikler yapmayın

Site tasarımınızı değiştirirken, sitenizi dışarıya kapatmanız da oldukça önemlidir. Değişikler sırasında hem istenmeyen içeriklerin indekslenmesinin önüne geçebilirsiniz; hem de bu süreçte sitenize gelen kullanıcılar değişiklikler nedeniyle kafa karışıklı yaşayabilir ya da site tam olarak çalışmadığı için mağdur olabilirler. Bu sebeple de tasarım değişikliği sürecinde sitenizi dışarıya kapatmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bu süreçte farklı bir URL üzerinde bir test sitesi oluşturabilir ve eski sitenizi buraya kopyalayabilirsiniz. 301 yönlendirmesi yaparak mevcut sitenizi buraya yönlendirebilirsiniz; ancak bunu yaparken No Index” yönlendirmesi yapmanız da bir hayli önemlidir.

No Index yönlendirmesi ile bu test sitesinin Google üzerinde indekslenmesinin önüne geçebilirsiniz; böylelikle gerçek sitenizi yayınladığınızda ve 301 yönlendirmesini kaldırdığınızda bu test sitesinin içerikleri Google üzerinde kayıtlı olmayacaktır.

Backlink kontrollerini yapın

Farklı siteler üzerinden backlinkler aldığınızda, tasarımınızı değiştirdiğinizde bu backlinklerin de doğru çalışıyor olması gerekir. Backlink alırken sadece ana sayfanız üzerine yönlendirme almamış olabilirsiniz; bu sebeple de aldığınız backlinkleri kontrol etmeniz oldukça önemlidir. Yeni site tasarımınızda da bu backlinklerin doğru sayfalara yönlenmesi gerekir. Bu sayfaları kaldırmayı planlıyorsanız, Webmaster Tool üzerinden bu URL’lere 301 yönlendirmeleri ekleyerek, çalışan bir sayfaya yönlendirmeniz gerekir.

Yeni tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Mevcut site üzerinde kritik değere sahip bilgileri analiz ettikten sonra, yeni tasarımınızda da bu bilgileri korumanız oldukça önemlidir. Sayfa URL yapısı, meta açıklamaları, h1 etiketler yani başlık yapıları gibi bilgiler yeni tasarımda ad korunmalıdır.

Bu maddelerin üzerinde iyi bir şekilde geçmek ve buradaki bilgileri yeni tasarıma aktarmak oldukça önemlidir. Bu bilgilerin eksik veya hiç girilmemesi SEO’nuzu olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

“SEO

Bunun yanı sıra yeni tasarımınızda yer almayacak olan sayfaları da silmeniz ve URL’lerini Webmaster Tool üzerinden kaldırmanız bir hayli önemlidir. Bu linkleri kaldırsanız dahi 404 hata sayfanızı da hazırlamanız gerekir.

404 hata sayfaları, çalışmayan ve eski linkleri bu sayfaya yönlendirecektir. Böylelikle arama motoru botları ya da kullanıcılar yine siteniz üzerinde kalacaklardır ve bu hata sayfası üzerinden siteniz üzerinde başka bir sayfaya geçiş yapabilirler.

Site tasarımınızı değiştirmek, yeni bir altyapı sistemine geçmek ya da kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimzi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan