SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?

11 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?

SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

SEO ayarları koruma

Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut altyapınız site talebini karşılamıyor olabilir; tasarımınız mevcut trendlerin gerisinde kalmış olabilir; ya da markanıza yeni bir yüz yaratmak için değişiklikler yapmak istiyor olabilirsiniz. Tasarım değiştirmek için durum ne olursa olsun, bu değişiklikleri yaparken mevcut SEO ayarlarınızı da korumanız bir hayli önemlidir. SEO değerini kaybetmeniz, organik olarak elde ettiğiniz trafiği de kaybetmenize neden olabilir. Tasarım değişikliği sırasında SEO değerinizi korumak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar da bulunuyor.

Mevcut sitenizin haritasını çıkartın

Mevcut sitenizin haritasını çıkartmanız ve içeriklerinizi detaylı bir şekilde anlamanız oldukça önemlidir. Bu site yapısını, içerikleri ve site içerisindeki önemli bilgileri korumanız gerekir. Bu sebeple de yeni site tasarımınızda da bu yapıyı korumanızda fayda vardır.

Altyapısal ve teknik bilgilerin yanı sıra kullanıcı bazında bakıldığında da çok büyük değişikliklere gitmek, mevcut müşterilerinizin alışkanlıklarının dışına çıkacağı için kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebilir.

Mevcut tasarımınız üzerinde SEO konusunda yetersiz olan sayfaları da belirlemek, yeni tasarımda neler yapmanız gerektiği konusunda size yardımcı olacaktır. Bu çalışmaları yaparken dikkat etmeniz gerekenler ise şöyle olacak:

  • Eksik sayfa başlıkları (H1 etiketleri)
  • Aynı başlığa sahip sayfalar (aynı şekilde kullanılan H1 etiketleri)
  • Meta açıklamaları
  • Kopya meta açıklamaları
  • 160 karakterden uzun olan meta açıklamaları
  • Site içerisinde çalışmayan linkler
  • Görsel alt etiketleri ve başlıkları
  • Site haritası (XML Sitemap)
  • Site genelindeki URL yapısı
  • Site içerisindeki kopya içerikler
  • Site hızı ve performansı

Bu verilerin takibini ve kontrolünü yaparak, yeni tasarımınızda eksiklerinizi giderebilir ve mevcut SEO ayarlarınızı korurken, SEO değerinizi geliştirmek için de çalışmalar yapabilirsiniz.

Siteniz dışarıya açıkken değişiklikler yapmayın

Site tasarımınızı değiştirirken, sitenizi dışarıya kapatmanız da oldukça önemlidir. Değişikler sırasında hem istenmeyen içeriklerin indekslenmesinin önüne geçebilirsiniz; hem de bu süreçte sitenize gelen kullanıcılar değişiklikler nedeniyle kafa karışıklı yaşayabilir ya da site tam olarak çalışmadığı için mağdur olabilirler. Bu sebeple de tasarım değişikliği sürecinde sitenizi dışarıya kapatmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bu süreçte farklı bir URL üzerinde bir test sitesi oluşturabilir ve eski sitenizi buraya kopyalayabilirsiniz. 301 yönlendirmesi yaparak mevcut sitenizi buraya yönlendirebilirsiniz; ancak bunu yaparken No Index” yönlendirmesi yapmanız da bir hayli önemlidir.

No Index yönlendirmesi ile bu test sitesinin Google üzerinde indekslenmesinin önüne geçebilirsiniz; böylelikle gerçek sitenizi yayınladığınızda ve 301 yönlendirmesini kaldırdığınızda bu test sitesinin içerikleri Google üzerinde kayıtlı olmayacaktır.

Backlink kontrollerini yapın

Farklı siteler üzerinden backlinkler aldığınızda, tasarımınızı değiştirdiğinizde bu backlinklerin de doğru çalışıyor olması gerekir. Backlink alırken sadece ana sayfanız üzerine yönlendirme almamış olabilirsiniz; bu sebeple de aldığınız backlinkleri kontrol etmeniz oldukça önemlidir. Yeni site tasarımınızda da bu backlinklerin doğru sayfalara yönlenmesi gerekir. Bu sayfaları kaldırmayı planlıyorsanız, Webmaster Tool üzerinden bu URL’lere 301 yönlendirmeleri ekleyerek, çalışan bir sayfaya yönlendirmeniz gerekir.

Yeni tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Mevcut site üzerinde kritik değere sahip bilgileri analiz ettikten sonra, yeni tasarımınızda da bu bilgileri korumanız oldukça önemlidir. Sayfa URL yapısı, meta açıklamaları, h1 etiketler yani başlık yapıları gibi bilgiler yeni tasarımda ad korunmalıdır.

Bu maddelerin üzerinde iyi bir şekilde geçmek ve buradaki bilgileri yeni tasarıma aktarmak oldukça önemlidir. Bu bilgilerin eksik veya hiç girilmemesi SEO’nuzu olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

“SEO

Bunun yanı sıra yeni tasarımınızda yer almayacak olan sayfaları da silmeniz ve URL’lerini Webmaster Tool üzerinden kaldırmanız bir hayli önemlidir. Bu linkleri kaldırsanız dahi 404 hata sayfanızı da hazırlamanız gerekir.

404 hata sayfaları, çalışmayan ve eski linkleri bu sayfaya yönlendirecektir. Böylelikle arama motoru botları ya da kullanıcılar yine siteniz üzerinde kalacaklardır ve bu hata sayfası üzerinden siteniz üzerinde başka bir sayfaya geçiş yapabilirler.

Site tasarımınızı değiştirmek, yeni bir altyapı sistemine geçmek ya da kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimzi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan