SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?

11 Nisan 2018
Sinan Oypan

SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

SEO ayarları koruma

Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut altyapınız site talebini karşılamıyor olabilir; tasarımınız mevcut trendlerin gerisinde kalmış olabilir; ya da markanıza yeni bir yüz yaratmak için değişiklikler yapmak istiyor olabilirsiniz. Tasarım değiştirmek için durum ne olursa olsun, bu değişiklikleri yaparken mevcut SEO ayarlarınızı da korumanız bir hayli önemlidir. SEO değerini kaybetmeniz, organik olarak elde ettiğiniz trafiği de kaybetmenize neden olabilir. Tasarım değişikliği sırasında SEO değerinizi korumak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar da bulunuyor.

Mevcut sitenizin haritasını çıkartın

Mevcut sitenizin haritasını çıkartmanız ve içeriklerinizi detaylı bir şekilde anlamanız oldukça önemlidir. Bu site yapısını, içerikleri ve site içerisindeki önemli bilgileri korumanız gerekir. Bu sebeple de yeni site tasarımınızda da bu yapıyı korumanızda fayda vardır.

Altyapısal ve teknik bilgilerin yanı sıra kullanıcı bazında bakıldığında da çok büyük değişikliklere gitmek, mevcut müşterilerinizin alışkanlıklarının dışına çıkacağı için kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebilir.

Mevcut tasarımınız üzerinde SEO konusunda yetersiz olan sayfaları da belirlemek, yeni tasarımda neler yapmanız gerektiği konusunda size yardımcı olacaktır. Bu çalışmaları yaparken dikkat etmeniz gerekenler ise şöyle olacak:

  • Eksik sayfa başlıkları (H1 etiketleri)
  • Aynı başlığa sahip sayfalar (aynı şekilde kullanılan H1 etiketleri)
  • Meta açıklamaları
  • Kopya meta açıklamaları
  • 160 karakterden uzun olan meta açıklamaları
  • Site içerisinde çalışmayan linkler
  • Görsel alt etiketleri ve başlıkları
  • Site haritası (XML Sitemap)
  • Site genelindeki URL yapısı
  • Site içerisindeki kopya içerikler
  • Site hızı ve performansı

Bu verilerin takibini ve kontrolünü yaparak, yeni tasarımınızda eksiklerinizi giderebilir ve mevcut SEO ayarlarınızı korurken, SEO değerinizi geliştirmek için de çalışmalar yapabilirsiniz.

Siteniz dışarıya açıkken değişiklikler yapmayın

Site tasarımınızı değiştirirken, sitenizi dışarıya kapatmanız da oldukça önemlidir. Değişikler sırasında hem istenmeyen içeriklerin indekslenmesinin önüne geçebilirsiniz; hem de bu süreçte sitenize gelen kullanıcılar değişiklikler nedeniyle kafa karışıklı yaşayabilir ya da site tam olarak çalışmadığı için mağdur olabilirler. Bu sebeple de tasarım değişikliği sürecinde sitenizi dışarıya kapatmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bu süreçte farklı bir URL üzerinde bir test sitesi oluşturabilir ve eski sitenizi buraya kopyalayabilirsiniz. 301 yönlendirmesi yaparak mevcut sitenizi buraya yönlendirebilirsiniz; ancak bunu yaparken No Index” yönlendirmesi yapmanız da bir hayli önemlidir.

No Index yönlendirmesi ile bu test sitesinin Google üzerinde indekslenmesinin önüne geçebilirsiniz; böylelikle gerçek sitenizi yayınladığınızda ve 301 yönlendirmesini kaldırdığınızda bu test sitesinin içerikleri Google üzerinde kayıtlı olmayacaktır.

Backlink kontrollerini yapın

Farklı siteler üzerinden backlinkler aldığınızda, tasarımınızı değiştirdiğinizde bu backlinklerin de doğru çalışıyor olması gerekir. Backlink alırken sadece ana sayfanız üzerine yönlendirme almamış olabilirsiniz; bu sebeple de aldığınız backlinkleri kontrol etmeniz oldukça önemlidir. Yeni site tasarımınızda da bu backlinklerin doğru sayfalara yönlenmesi gerekir. Bu sayfaları kaldırmayı planlıyorsanız, Webmaster Tool üzerinden bu URL’lere 301 yönlendirmeleri ekleyerek, çalışan bir sayfaya yönlendirmeniz gerekir.

Yeni tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Mevcut site üzerinde kritik değere sahip bilgileri analiz ettikten sonra, yeni tasarımınızda da bu bilgileri korumanız oldukça önemlidir. Sayfa URL yapısı, meta açıklamaları, h1 etiketler yani başlık yapıları gibi bilgiler yeni tasarımda ad korunmalıdır.

Bu maddelerin üzerinde iyi bir şekilde geçmek ve buradaki bilgileri yeni tasarıma aktarmak oldukça önemlidir. Bu bilgilerin eksik veya hiç girilmemesi SEO’nuzu olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

“SEO

Bunun yanı sıra yeni tasarımınızda yer almayacak olan sayfaları da silmeniz ve URL’lerini Webmaster Tool üzerinden kaldırmanız bir hayli önemlidir. Bu linkleri kaldırsanız dahi 404 hata sayfanızı da hazırlamanız gerekir.

404 hata sayfaları, çalışmayan ve eski linkleri bu sayfaya yönlendirecektir. Böylelikle arama motoru botları ya da kullanıcılar yine siteniz üzerinde kalacaklardır ve bu hata sayfası üzerinden siteniz üzerinde başka bir sayfaya geçiş yapabilirler.

Site tasarımınızı değiştirmek, yeni bir altyapı sistemine geçmek ya da kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimzi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan