SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?

11 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?

SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

SEO ayarları koruma

Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut altyapınız site talebini karşılamıyor olabilir; tasarımınız mevcut trendlerin gerisinde kalmış olabilir; ya da markanıza yeni bir yüz yaratmak için değişiklikler yapmak istiyor olabilirsiniz. Tasarım değiştirmek için durum ne olursa olsun, bu değişiklikleri yaparken mevcut SEO ayarlarınızı da korumanız bir hayli önemlidir. SEO değerini kaybetmeniz, organik olarak elde ettiğiniz trafiği de kaybetmenize neden olabilir. Tasarım değişikliği sırasında SEO değerinizi korumak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar da bulunuyor.

Mevcut sitenizin haritasını çıkartın

Mevcut sitenizin haritasını çıkartmanız ve içeriklerinizi detaylı bir şekilde anlamanız oldukça önemlidir. Bu site yapısını, içerikleri ve site içerisindeki önemli bilgileri korumanız gerekir. Bu sebeple de yeni site tasarımınızda da bu yapıyı korumanızda fayda vardır.

Altyapısal ve teknik bilgilerin yanı sıra kullanıcı bazında bakıldığında da çok büyük değişikliklere gitmek, mevcut müşterilerinizin alışkanlıklarının dışına çıkacağı için kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebilir.

Mevcut tasarımınız üzerinde SEO konusunda yetersiz olan sayfaları da belirlemek, yeni tasarımda neler yapmanız gerektiği konusunda size yardımcı olacaktır. Bu çalışmaları yaparken dikkat etmeniz gerekenler ise şöyle olacak:

  • Eksik sayfa başlıkları (H1 etiketleri)
  • Aynı başlığa sahip sayfalar (aynı şekilde kullanılan H1 etiketleri)
  • Meta açıklamaları
  • Kopya meta açıklamaları
  • 160 karakterden uzun olan meta açıklamaları
  • Site içerisinde çalışmayan linkler
  • Görsel alt etiketleri ve başlıkları
  • Site haritası (XML Sitemap)
  • Site genelindeki URL yapısı
  • Site içerisindeki kopya içerikler
  • Site hızı ve performansı

Bu verilerin takibini ve kontrolünü yaparak, yeni tasarımınızda eksiklerinizi giderebilir ve mevcut SEO ayarlarınızı korurken, SEO değerinizi geliştirmek için de çalışmalar yapabilirsiniz.

Siteniz dışarıya açıkken değişiklikler yapmayın

Site tasarımınızı değiştirirken, sitenizi dışarıya kapatmanız da oldukça önemlidir. Değişikler sırasında hem istenmeyen içeriklerin indekslenmesinin önüne geçebilirsiniz; hem de bu süreçte sitenize gelen kullanıcılar değişiklikler nedeniyle kafa karışıklı yaşayabilir ya da site tam olarak çalışmadığı için mağdur olabilirler. Bu sebeple de tasarım değişikliği sürecinde sitenizi dışarıya kapatmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bu süreçte farklı bir URL üzerinde bir test sitesi oluşturabilir ve eski sitenizi buraya kopyalayabilirsiniz. 301 yönlendirmesi yaparak mevcut sitenizi buraya yönlendirebilirsiniz; ancak bunu yaparken No Index” yönlendirmesi yapmanız da bir hayli önemlidir.

No Index yönlendirmesi ile bu test sitesinin Google üzerinde indekslenmesinin önüne geçebilirsiniz; böylelikle gerçek sitenizi yayınladığınızda ve 301 yönlendirmesini kaldırdığınızda bu test sitesinin içerikleri Google üzerinde kayıtlı olmayacaktır.

Backlink kontrollerini yapın

Farklı siteler üzerinden backlinkler aldığınızda, tasarımınızı değiştirdiğinizde bu backlinklerin de doğru çalışıyor olması gerekir. Backlink alırken sadece ana sayfanız üzerine yönlendirme almamış olabilirsiniz; bu sebeple de aldığınız backlinkleri kontrol etmeniz oldukça önemlidir. Yeni site tasarımınızda da bu backlinklerin doğru sayfalara yönlenmesi gerekir. Bu sayfaları kaldırmayı planlıyorsanız, Webmaster Tool üzerinden bu URL’lere 301 yönlendirmeleri ekleyerek, çalışan bir sayfaya yönlendirmeniz gerekir.

Yeni tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Mevcut site üzerinde kritik değere sahip bilgileri analiz ettikten sonra, yeni tasarımınızda da bu bilgileri korumanız oldukça önemlidir. Sayfa URL yapısı, meta açıklamaları, h1 etiketler yani başlık yapıları gibi bilgiler yeni tasarımda ad korunmalıdır.

Bu maddelerin üzerinde iyi bir şekilde geçmek ve buradaki bilgileri yeni tasarıma aktarmak oldukça önemlidir. Bu bilgilerin eksik veya hiç girilmemesi SEO’nuzu olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

“SEO

Bunun yanı sıra yeni tasarımınızda yer almayacak olan sayfaları da silmeniz ve URL’lerini Webmaster Tool üzerinden kaldırmanız bir hayli önemlidir. Bu linkleri kaldırsanız dahi 404 hata sayfanızı da hazırlamanız gerekir.

404 hata sayfaları, çalışmayan ve eski linkleri bu sayfaya yönlendirecektir. Böylelikle arama motoru botları ya da kullanıcılar yine siteniz üzerinde kalacaklardır ve bu hata sayfası üzerinden siteniz üzerinde başka bir sayfaya geçiş yapabilirler.

Site tasarımınızı değiştirmek, yeni bir altyapı sistemine geçmek ya da kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimzi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2020, yaşanan pandemi sebebiyle hayatlarımızın köklü biçimde değiştiği bir yıl oldu. Bu durumun alışveriş alışkanlıklarımıza da yeni bir boyut kazandırdığı söylenebilir. KOBİ E-ticaret Zirvesi 2021’de sunduğumuz rapor da...
9 Mayıs 2022
Markethinkers
Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Ticaret dünyasında üretim, satış ve pazarlama yapan çok sayıda firma vardır. Fakat söz konusu marka değeri olduğunda hepsinden bahsetmek mümkün değildir. Çünkü marka değeri, sadece ticari faaliyet göstererek yaratılabilen bir...
12 Mart 2022
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı sıra...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
E-ihracat, bu alanda sağlanan kolaylıklar ve yükselen döviz kurları gibi sebeplerle oldukça avantajlı bir ticaret şekli hâline gelmiştir. Bu şartlar altında doğru kararlar alan, isabetli adımlar atan her seviyedeki şirket, önemli...
18 Mayıs 2022
Markethinkers
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın