SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

3 Nisan 2018
Sinan Oypan

SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma

E-ticaret sitenizin arama motorlarında iyi bir şekilde görünmesi, doğru bir şekilde indekslenmesi ve arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekmek için doğru SEO stratejilerini uygulamanız gerekir. SEO stratejileri geliştirmek site üzerindeki içeriklerinizi daha etkin bir şekilde hazırlamanıza yardımcı olur.

SEO çalışmalarınızı yapmadan önce SEO analizi yapıp bu stratejilerinizi oluşturmanız oldukça önemlidir ve bunları oluştururken de dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunmaktadır.

SEO stratejisi nedir?

Günümüzdeki SEO stratejisi, bir site üzerindeki içeriklerin, konularına göre organize edilmesidir. Bu konuların organize edilmesi, arama motorlarının site içeriğini doğru bir şekilde analiz ederek indekslemesini ve kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun arama sonuçları sunulmasını sağlar.

SEO stratejisini hayata geçirebilmek için de uygulayabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da aşağıda sizinle paylaşıyoruz.

Hedefleri belirleyin

SEO stratejinizi oluştururken öncelikle şirketinizin hedeflerini belirlemeniz gerekir. Bu hedefleri belirlerken, şirketinizin vizyonunu, kullanıcılara sunduğu faydaları, ürünlerin kullanıcılar için nasıl bir değer oluşturması istediğini, şirketin güçlü ve zayıf olduğu yanlarını anlamanız gerekir. Bunları anladığınızda SEO çalışmalarınızda nasıl bir yol izleyebileceğinizi daha iyi kavramış olur ve stratejilerinizi bu değerler üzerinde kurmaya başlarsınız.

Konu başlıklarının listesini çıkartın

SEO çalışmalarında anahtar kelimeler öncelikli gibi görünse de asıl önceliğinizin konu başlıklarında olması gerekiyor. Sitenizi öne çıkartacak, yaptığınız işi ve ürünlerinizi en iyi şekilde anlatacak konu başlıklarınızı belirleyerek işe başlamanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Konu başlıklarınızı belirlerken daha genel bir yaklaşım içerisinde olabilirsiniz. Sonrasında bu konu başlıklarıyla ilgili anahtar kelimeler seçerken, daraltmalarınızı yapabilirsiniz.

Konu başlıklarınızı da seçerken, bu başlıkların aranma hacimlerini ve rekabet oranlarını da dikkate almaya özen gösterin. Konuların listesini çıkardığınızda artık kısa anahtar kelime gruplarınızı da oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Kısa anahtar kelimeler arasında aranma hacmi ve rekabet durumuna göre size en iyi performansı vereceğiniz kelime gruplarını seçin ve listenizi daraltmaya başlayın.

Long Tail anahtar kelime gruplarını belirleyin

Kısa anahtar kelime öbeklerinizi belirledikten sonra uzun vadede trafik elde edebileceğiniz ve daha niş; ancak daha ilgili bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlayacak long tail anahtar kelimelerinizi de belirlemeye başlayabilirsiniz. Long Tail anahtar kelimeler, düşük aranma hacimli olsa da daha ilgili kitleleri çekeceği için geri dönüşüm oranları yüksektir. Bu konu hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long Tail SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

Her konu başlığı için sayfalar oluşturun

SEO çalışmalarınızın verimini artırmak için her konu başlığınız için farklı sayfalar oluşturmaya başlayabilirsiniz. İkinci maddede belirlediğiniz konu başlıklarını detaylı bir şekilde alacak bu sayfaları hazırladıktan sonra bu sayfaların içerisinde Long Tail anahtar kelimelerinizi de kullanmaya başlayın. Böylelikle bu detaylı içeriklerin aldığı sayfalara organik trafik çektiğinizde ziyaretçilerin ilgisini de daha iyi yakalamaya başlayabilirsiniz. Özellikle Long Tail anahtar kelimeler üzerinden gelenler için bu detaylı bilgiler daha da faydalı olacaktır.

“SEO

Blog bölümü oluşturun

E-ticaret siteleri için blog oluşturmak uzun vadede siteyi güncel tutmak, organik trafik elde etmek ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça önemlidir. Blog bölümündeki içeriklerinizde Long Tail anahtar kelime gruplarınızı da ele alabileceğiniz gibi size belli bir trafik getirecek, firmanız veya sektörünüzle ilgili farklı içerikler de üretebilirsiniz.

Organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinde de bu içeriklerden etkileşim elde edebilir, buradaki takipçilerinizi sitenize çekerek, bu kullanıcılardan geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Blog çalışmalarınızın bir düzenin olması da bir hayli önemlidir. Bu sebeple de blog içerikleriniz için bir plan oluşturmanız ve bu plan doğrultusunda belli zaman aralıklarında paylaşımlar yaparak düzenliliğinizi korumanız gerekir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini de anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda da pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan