SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

3 Nisan 2018
Sinan Oypan

SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma

E-ticaret sitenizin arama motorlarında iyi bir şekilde görünmesi, doğru bir şekilde indekslenmesi ve arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekmek için doğru SEO stratejilerini uygulamanız gerekir. SEO stratejileri geliştirmek site üzerindeki içeriklerinizi daha etkin bir şekilde hazırlamanıza yardımcı olur.

SEO çalışmalarınızı yapmadan önce SEO analizi yapıp bu stratejilerinizi oluşturmanız oldukça önemlidir ve bunları oluştururken de dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunmaktadır.

SEO stratejisi nedir?

Günümüzdeki SEO stratejisi, bir site üzerindeki içeriklerin, konularına göre organize edilmesidir. Bu konuların organize edilmesi, arama motorlarının site içeriğini doğru bir şekilde analiz ederek indekslemesini ve kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun arama sonuçları sunulmasını sağlar.

SEO stratejisini hayata geçirebilmek için de uygulayabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da aşağıda sizinle paylaşıyoruz.

Hedefleri belirleyin

SEO stratejinizi oluştururken öncelikle şirketinizin hedeflerini belirlemeniz gerekir. Bu hedefleri belirlerken, şirketinizin vizyonunu, kullanıcılara sunduğu faydaları, ürünlerin kullanıcılar için nasıl bir değer oluşturması istediğini, şirketin güçlü ve zayıf olduğu yanlarını anlamanız gerekir. Bunları anladığınızda SEO çalışmalarınızda nasıl bir yol izleyebileceğinizi daha iyi kavramış olur ve stratejilerinizi bu değerler üzerinde kurmaya başlarsınız.

Konu başlıklarının listesini çıkartın

SEO çalışmalarında anahtar kelimeler öncelikli gibi görünse de asıl önceliğinizin konu başlıklarında olması gerekiyor. Sitenizi öne çıkartacak, yaptığınız işi ve ürünlerinizi en iyi şekilde anlatacak konu başlıklarınızı belirleyerek işe başlamanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Konu başlıklarınızı belirlerken daha genel bir yaklaşım içerisinde olabilirsiniz. Sonrasında bu konu başlıklarıyla ilgili anahtar kelimeler seçerken, daraltmalarınızı yapabilirsiniz.

Konu başlıklarınızı da seçerken, bu başlıkların aranma hacimlerini ve rekabet oranlarını da dikkate almaya özen gösterin. Konuların listesini çıkardığınızda artık kısa anahtar kelime gruplarınızı da oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Kısa anahtar kelimeler arasında aranma hacmi ve rekabet durumuna göre size en iyi performansı vereceğiniz kelime gruplarını seçin ve listenizi daraltmaya başlayın.

Long Tail anahtar kelime gruplarını belirleyin

Kısa anahtar kelime öbeklerinizi belirledikten sonra uzun vadede trafik elde edebileceğiniz ve daha niş; ancak daha ilgili bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlayacak long tail anahtar kelimelerinizi de belirlemeye başlayabilirsiniz. Long Tail anahtar kelimeler, düşük aranma hacimli olsa da daha ilgili kitleleri çekeceği için geri dönüşüm oranları yüksektir. Bu konu hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long Tail SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

Her konu başlığı için sayfalar oluşturun

SEO çalışmalarınızın verimini artırmak için her konu başlığınız için farklı sayfalar oluşturmaya başlayabilirsiniz. İkinci maddede belirlediğiniz konu başlıklarını detaylı bir şekilde alacak bu sayfaları hazırladıktan sonra bu sayfaların içerisinde Long Tail anahtar kelimelerinizi de kullanmaya başlayın. Böylelikle bu detaylı içeriklerin aldığı sayfalara organik trafik çektiğinizde ziyaretçilerin ilgisini de daha iyi yakalamaya başlayabilirsiniz. Özellikle Long Tail anahtar kelimeler üzerinden gelenler için bu detaylı bilgiler daha da faydalı olacaktır.

“SEO

Blog bölümü oluşturun

E-ticaret siteleri için blog oluşturmak uzun vadede siteyi güncel tutmak, organik trafik elde etmek ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça önemlidir. Blog bölümündeki içeriklerinizde Long Tail anahtar kelime gruplarınızı da ele alabileceğiniz gibi size belli bir trafik getirecek, firmanız veya sektörünüzle ilgili farklı içerikler de üretebilirsiniz.

Organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinde de bu içeriklerden etkileşim elde edebilir, buradaki takipçilerinizi sitenize çekerek, bu kullanıcılardan geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Blog çalışmalarınızın bir düzenin olması da bir hayli önemlidir. Bu sebeple de blog içerikleriniz için bir plan oluşturmanız ve bu plan doğrultusunda belli zaman aralıklarında paylaşımlar yaparak düzenliliğinizi korumanız gerekir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan