SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

3 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma

E-ticaret sitenizin arama motorlarında iyi bir şekilde görünmesi, doğru bir şekilde indekslenmesi ve arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekmek için doğru SEO stratejilerini uygulamanız gerekir. SEO stratejileri geliştirmek site üzerindeki içeriklerinizi daha etkin bir şekilde hazırlamanıza yardımcı olur.

SEO çalışmalarınızı yapmadan önce SEO analizi yapıp bu stratejilerinizi oluşturmanız oldukça önemlidir ve bunları oluştururken de dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunmaktadır.

SEO stratejisi nedir?

Günümüzdeki SEO stratejisi, bir site üzerindeki içeriklerin, konularına göre organize edilmesidir. Bu konuların organize edilmesi, arama motorlarının site içeriğini doğru bir şekilde analiz ederek indekslemesini ve kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun arama sonuçları sunulmasını sağlar.

SEO stratejisini hayata geçirebilmek için de uygulayabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da aşağıda sizinle paylaşıyoruz.

Hedefleri belirleyin

SEO stratejinizi oluştururken öncelikle şirketinizin hedeflerini belirlemeniz gerekir. Bu hedefleri belirlerken, şirketinizin vizyonunu, kullanıcılara sunduğu faydaları, ürünlerin kullanıcılar için nasıl bir değer oluşturması istediğini, şirketin güçlü ve zayıf olduğu yanlarını anlamanız gerekir. Bunları anladığınızda SEO çalışmalarınızda nasıl bir yol izleyebileceğinizi daha iyi kavramış olur ve stratejilerinizi bu değerler üzerinde kurmaya başlarsınız.

Konu başlıklarının listesini çıkartın

SEO çalışmalarında anahtar kelimeler öncelikli gibi görünse de asıl önceliğinizin konu başlıklarında olması gerekiyor. Sitenizi öne çıkartacak, yaptığınız işi ve ürünlerinizi en iyi şekilde anlatacak konu başlıklarınızı belirleyerek işe başlamanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Konu başlıklarınızı belirlerken daha genel bir yaklaşım içerisinde olabilirsiniz. Sonrasında bu konu başlıklarıyla ilgili anahtar kelimeler seçerken, daraltmalarınızı yapabilirsiniz.

Konu başlıklarınızı da seçerken, bu başlıkların aranma hacimlerini ve rekabet oranlarını da dikkate almaya özen gösterin. Konuların listesini çıkardığınızda artık kısa anahtar kelime gruplarınızı da oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Kısa anahtar kelimeler arasında aranma hacmi ve rekabet durumuna göre size en iyi performansı vereceğiniz kelime gruplarını seçin ve listenizi daraltmaya başlayın.

Long Tail anahtar kelime gruplarını belirleyin

Kısa anahtar kelime öbeklerinizi belirledikten sonra uzun vadede trafik elde edebileceğiniz ve daha niş; ancak daha ilgili bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlayacak long tail anahtar kelimelerinizi de belirlemeye başlayabilirsiniz. Long Tail anahtar kelimeler, düşük aranma hacimli olsa da daha ilgili kitleleri çekeceği için geri dönüşüm oranları yüksektir. Bu konu hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long Tail SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

Her konu başlığı için sayfalar oluşturun

SEO çalışmalarınızın verimini artırmak için her konu başlığınız için farklı sayfalar oluşturmaya başlayabilirsiniz. İkinci maddede belirlediğiniz konu başlıklarını detaylı bir şekilde alacak bu sayfaları hazırladıktan sonra bu sayfaların içerisinde Long Tail anahtar kelimelerinizi de kullanmaya başlayın. Böylelikle bu detaylı içeriklerin aldığı sayfalara organik trafik çektiğinizde ziyaretçilerin ilgisini de daha iyi yakalamaya başlayabilirsiniz. Özellikle Long Tail anahtar kelimeler üzerinden gelenler için bu detaylı bilgiler daha da faydalı olacaktır.

“SEO

Blog bölümü oluşturun

E-ticaret siteleri için blog oluşturmak uzun vadede siteyi güncel tutmak, organik trafik elde etmek ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça önemlidir. Blog bölümündeki içeriklerinizde Long Tail anahtar kelime gruplarınızı da ele alabileceğiniz gibi size belli bir trafik getirecek, firmanız veya sektörünüzle ilgili farklı içerikler de üretebilirsiniz.

Organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinde de bu içeriklerden etkileşim elde edebilir, buradaki takipçilerinizi sitenize çekerek, bu kullanıcılardan geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Blog çalışmalarınızın bir düzenin olması da bir hayli önemlidir. Bu sebeple de blog içerikleriniz için bir plan oluşturmanız ve bu plan doğrultusunda belli zaman aralıklarında paylaşımlar yaparak düzenliliğinizi korumanız gerekir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin