SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

3 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma

E-ticaret sitenizin arama motorlarında iyi bir şekilde görünmesi, doğru bir şekilde indekslenmesi ve arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekmek için doğru SEO stratejilerini uygulamanız gerekir. SEO stratejileri geliştirmek site üzerindeki içeriklerinizi daha etkin bir şekilde hazırlamanıza yardımcı olur.

SEO çalışmalarınızı yapmadan önce SEO analizi yapıp bu stratejilerinizi oluşturmanız oldukça önemlidir ve bunları oluştururken de dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunmaktadır.

SEO stratejisi nedir?

Günümüzdeki SEO stratejisi, bir site üzerindeki içeriklerin, konularına göre organize edilmesidir. Bu konuların organize edilmesi, arama motorlarının site içeriğini doğru bir şekilde analiz ederek indekslemesini ve kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun arama sonuçları sunulmasını sağlar.

SEO stratejisini hayata geçirebilmek için de uygulayabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da aşağıda sizinle paylaşıyoruz.

Hedefleri belirleyin

SEO stratejinizi oluştururken öncelikle şirketinizin hedeflerini belirlemeniz gerekir. Bu hedefleri belirlerken, şirketinizin vizyonunu, kullanıcılara sunduğu faydaları, ürünlerin kullanıcılar için nasıl bir değer oluşturması istediğini, şirketin güçlü ve zayıf olduğu yanlarını anlamanız gerekir. Bunları anladığınızda SEO çalışmalarınızda nasıl bir yol izleyebileceğinizi daha iyi kavramış olur ve stratejilerinizi bu değerler üzerinde kurmaya başlarsınız.

Konu başlıklarının listesini çıkartın

SEO çalışmalarında anahtar kelimeler öncelikli gibi görünse de asıl önceliğinizin konu başlıklarında olması gerekiyor. Sitenizi öne çıkartacak, yaptığınız işi ve ürünlerinizi en iyi şekilde anlatacak konu başlıklarınızı belirleyerek işe başlamanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Konu başlıklarınızı belirlerken daha genel bir yaklaşım içerisinde olabilirsiniz. Sonrasında bu konu başlıklarıyla ilgili anahtar kelimeler seçerken, daraltmalarınızı yapabilirsiniz.

Konu başlıklarınızı da seçerken, bu başlıkların aranma hacimlerini ve rekabet oranlarını da dikkate almaya özen gösterin. Konuların listesini çıkardığınızda artık kısa anahtar kelime gruplarınızı da oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Kısa anahtar kelimeler arasında aranma hacmi ve rekabet durumuna göre size en iyi performansı vereceğiniz kelime gruplarını seçin ve listenizi daraltmaya başlayın.

Long Tail anahtar kelime gruplarını belirleyin

Kısa anahtar kelime öbeklerinizi belirledikten sonra uzun vadede trafik elde edebileceğiniz ve daha niş; ancak daha ilgili bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlayacak long tail anahtar kelimelerinizi de belirlemeye başlayabilirsiniz. Long Tail anahtar kelimeler, düşük aranma hacimli olsa da daha ilgili kitleleri çekeceği için geri dönüşüm oranları yüksektir. Bu konu hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long Tail SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

Her konu başlığı için sayfalar oluşturun

SEO çalışmalarınızın verimini artırmak için her konu başlığınız için farklı sayfalar oluşturmaya başlayabilirsiniz. İkinci maddede belirlediğiniz konu başlıklarını detaylı bir şekilde alacak bu sayfaları hazırladıktan sonra bu sayfaların içerisinde Long Tail anahtar kelimelerinizi de kullanmaya başlayın. Böylelikle bu detaylı içeriklerin aldığı sayfalara organik trafik çektiğinizde ziyaretçilerin ilgisini de daha iyi yakalamaya başlayabilirsiniz. Özellikle Long Tail anahtar kelimeler üzerinden gelenler için bu detaylı bilgiler daha da faydalı olacaktır.

“SEO

Blog bölümü oluşturun

E-ticaret siteleri için blog oluşturmak uzun vadede siteyi güncel tutmak, organik trafik elde etmek ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça önemlidir. Blog bölümündeki içeriklerinizde Long Tail anahtar kelime gruplarınızı da ele alabileceğiniz gibi size belli bir trafik getirecek, firmanız veya sektörünüzle ilgili farklı içerikler de üretebilirsiniz.

Organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinde de bu içeriklerden etkileşim elde edebilir, buradaki takipçilerinizi sitenize çekerek, bu kullanıcılardan geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Blog çalışmalarınızın bir düzenin olması da bir hayli önemlidir. Bu sebeple de blog içerikleriniz için bir plan oluşturmanız ve bu plan doğrultusunda belli zaman aralıklarında paylaşımlar yaparak düzenliliğinizi korumanız gerekir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın