SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler

24 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler

SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız tüm çalışmaları takip ederek, belli bir periyot içerisinde bu çalışmaların nasıl sonuç verdiğini görmeniz önemlidir.

SEO analiz raporu hazırlarken de bazı önemli unsurları bilmek ve raporun hazırlanış sürecinde bu unsurların dahil edilmesi, raporun daha etkili olmasını ve sonuçların daha iyi anlaşılmasını sağlar. Bu rehberimizde de SEO analiz raporu hazırlarken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenleri ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz üzerinde neden SEO çalışmaları yapmalısınız?

SEO analiz raporu hazırlarken bilmeniz gerekenler

Ölçümlenecek doğru metrikleri bulun

SEO analiz raporu hazırlamaya başlamadan önce hangi metriklerin ölçümleneceğini belirlemeniz gerekir. Bu metrikler raporunuzun daha doğru olmasını sağlarken, e-ticaret sitenizle ilgili de daha ilişkili sonuçları ölçümlemenizi sağlar. SEO çalışmalarında ölçümlenmesi gereken birçok farklı metrik bulunur. Kendi işiniz ve yaptığınız SEO çalışmalarıyla ilgili olan bu metrikleri seçmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizden SEO analiz raporu hazırlarken ölçmeniz gereken metrikleri öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Görsel veriler ve grafikler ekleyin

Raporlarınızın daha anlaşılır olmasını sağlamak için görsel istatistik ya da grafiklerden yararlanabilirsiniz. SEO çalışmalarındaki metriklerinizi farklı kategoriler altına almak ve grafiklerle verilerinizi desteklemek, bu raporların ilgili herkes tarafından anlaşılmasını sağlar.

Bu tür raporlar sadece metin üzerine kurulu olduğunda karmaşık bir hal almaya başlar. Aynı zamanda grafikler, bu raporun daha hızlı bir şekilde anlaşılmasını sağlar.

Gereksiz metrik ve verileri çıkartın

Raporunuzu çok kalabalık yapmak da veriminizi düşürebilir. SEO analiz raporu hazırlarken e-ticaret siteniz ve yaptığınız SEO çalışmalarıyla ilgili olan metriklerin üzerinde durmalı ve sizin çalışmalarınızla ilgili olmayan verileri raporunuzdan çıkartmalısınız. Bu hem vakit kaybetmenize hem de kafanızın karışmasına neden olacaktır. Yaptığınız işle ilgili olan verileri takip etmeniz ve ölçümlemelerinizi bu doğrultuda yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Aldığınız sonuçlarla ilgili verileri not edin

SEO analiz raporu sadece veriler üzerinde yoğunlaşmak zorunda değil. Ölçümleme ve analizlerini kolaylaştırmak için bu raporda, aldığınız sonuçları da not olarak belirtmelisiniz. Örneğin, 3 aylık bir süreç içerisinde organik trafik artışınız, ziyaretçilerin sitede geçirdikleri sürenin “X” miktarda artığı ve bunun için “…”, “…” çalışmaların yapıldığını bir yorum olarak yazabilirsiniz. Böylelikle hangi konu başlıkları üzerinde ne tür çalışmalar yapıldığının ve nasıl sonuçlar alındığının da ölçümlerini yapabilirsiniz.

Raporunuzu kategorilere bölün

SEO analiz raporu hazırlarken, raporunuzu kategorilere bölmeniz, verilerinizi daha iyi anlamanızı sağlayacaktır. Birbiriyle ilgili olan metrikleri tek bir kategori altına alabileceğiniz gibi yaptığınız çalışmaların etkileri birbiriyle ilişkiliyse bunları da tek bir kategori altında toplayabilirsiniz.

Böylelikle raporunuzu incelerken, kategorilere göre ne tür çalışmaların yapıldığını ve ne tür gelişmelerin gösterildiğini daha iyi görebilirsiniz. Kategorizasyon sistemi, ilgili metrik bölümlerinden hangilerinin iyi performans gösterdiğini, hangilerinin geliştirilmeye ihtiyaç duyduğunu da görmenizi sağlayacağı için, sonraki dönemlerdeki stratejilerinizi belirlerken bu verilerden daha iyi yararlanırsınız.

Raporunuzu yaptığınız işle ilişkilendirin

SEO analiz raporu, yaptığınız işle ilişkili olmalı ve sonuçlarınızı da yaptığınız işe bağlamalısınız. Örneğin, yaptığınız çalışmalar sonrasında belli anahtar kelimelerde ilk 5’e giriyoruz gibi bir tanımalamadan çok, bu çalışma sonrasında günlük, haftalık ya da aylık olarak “X” miktarda trafik alıyoruz şeklinde belirtin. Böylelikle yaptığınız çalışmanın, reel olarak size ne getirdiğini daha iyi görebilirsiniz. Belli bir anahtar kelimede ilk sırada dahi olabilirsiniz, ancak bu başarının size reel anlamada ne getirdiğini görmediğinizde, yatırım getirinizi tam olarak öğrenemezsiniz.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Bu sebeple de bu raporu hazırlarken, yaptığınız çalışmaların ve harcadığınız bütçenin işinize ne gibi faydalar sağladığını ve gerçek verilerle size neler kazandırdığını da dahil etmelisiniz. Bu sayede yatırım getirinizi de doğru bir şekilde ölçümlerken, SEO stratejilerinizi de daha iyi bir şekilde geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için bir...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın