fbpx

SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler

24 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler

SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız tüm çalışmaları takip ederek, belli bir periyot içerisinde bu çalışmaların nasıl sonuç verdiğini görmeniz önemlidir.

SEO analiz raporu hazırlarken de bazı önemli unsurları bilmek ve raporun hazırlanış sürecinde bu unsurların dahil edilmesi, raporun daha etkili olmasını ve sonuçların daha iyi anlaşılmasını sağlar. Bu rehberimizde de SEO analiz raporu hazırlarken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenleri ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz üzerinde neden SEO çalışmaları yapmalısınız?

SEO analiz raporu hazırlarken bilmeniz gerekenler

Ölçümlenecek doğru metrikleri bulun

SEO analiz raporu hazırlamaya başlamadan önce hangi metriklerin ölçümleneceğini belirlemeniz gerekir. Bu metrikler raporunuzun daha doğru olmasını sağlarken, e-ticaret sitenizle ilgili de daha ilişkili sonuçları ölçümlemenizi sağlar. SEO çalışmalarında ölçümlenmesi gereken birçok farklı metrik bulunur. Kendi işiniz ve yaptığınız SEO çalışmalarıyla ilgili olan bu metrikleri seçmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizden SEO analiz raporu hazırlarken ölçmeniz gereken metrikleri öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Görsel veriler ve grafikler ekleyin

Raporlarınızın daha anlaşılır olmasını sağlamak için görsel istatistik ya da grafiklerden yararlanabilirsiniz. SEO çalışmalarındaki metriklerinizi farklı kategoriler altına almak ve grafiklerle verilerinizi desteklemek, bu raporların ilgili herkes tarafından anlaşılmasını sağlar.

Bu tür raporlar sadece metin üzerine kurulu olduğunda karmaşık bir hal almaya başlar. Aynı zamanda grafikler, bu raporun daha hızlı bir şekilde anlaşılmasını sağlar.

Gereksiz metrik ve verileri çıkartın

Raporunuzu çok kalabalık yapmak da veriminizi düşürebilir. SEO analiz raporu hazırlarken e-ticaret siteniz ve yaptığınız SEO çalışmalarıyla ilgili olan metriklerin üzerinde durmalı ve sizin çalışmalarınızla ilgili olmayan verileri raporunuzdan çıkartmalısınız. Bu hem vakit kaybetmenize hem de kafanızın karışmasına neden olacaktır. Yaptığınız işle ilgili olan verileri takip etmeniz ve ölçümlemelerinizi bu doğrultuda yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Aldığınız sonuçlarla ilgili verileri not edin

SEO analiz raporu sadece veriler üzerinde yoğunlaşmak zorunda değil. Ölçümleme ve analizlerini kolaylaştırmak için bu raporda, aldığınız sonuçları da not olarak belirtmelisiniz. Örneğin, 3 aylık bir süreç içerisinde organik trafik artışınız, ziyaretçilerin sitede geçirdikleri sürenin “X” miktarda artığı ve bunun için “…”, “…” çalışmaların yapıldığını bir yorum olarak yazabilirsiniz. Böylelikle hangi konu başlıkları üzerinde ne tür çalışmalar yapıldığının ve nasıl sonuçlar alındığının da ölçümlerini yapabilirsiniz.

Raporunuzu kategorilere bölün

SEO analiz raporu hazırlarken, raporunuzu kategorilere bölmeniz, verilerinizi daha iyi anlamanızı sağlayacaktır. Birbiriyle ilgili olan metrikleri tek bir kategori altına alabileceğiniz gibi yaptığınız çalışmaların etkileri birbiriyle ilişkiliyse bunları da tek bir kategori altında toplayabilirsiniz.

Böylelikle raporunuzu incelerken, kategorilere göre ne tür çalışmaların yapıldığını ve ne tür gelişmelerin gösterildiğini daha iyi görebilirsiniz. Kategorizasyon sistemi, ilgili metrik bölümlerinden hangilerinin iyi performans gösterdiğini, hangilerinin geliştirilmeye ihtiyaç duyduğunu da görmenizi sağlayacağı için, sonraki dönemlerdeki stratejilerinizi belirlerken bu verilerden daha iyi yararlanırsınız.

Raporunuzu yaptığınız işle ilişkilendirin

SEO analiz raporu, yaptığınız işle ilişkili olmalı ve sonuçlarınızı da yaptığınız işe bağlamalısınız. Örneğin, yaptığınız çalışmalar sonrasında belli anahtar kelimelerde ilk 5’e giriyoruz gibi bir tanımalamadan çok, bu çalışma sonrasında günlük, haftalık ya da aylık olarak “X” miktarda trafik alıyoruz şeklinde belirtin. Böylelikle yaptığınız çalışmanın, reel olarak size ne getirdiğini daha iyi görebilirsiniz. Belli bir anahtar kelimede ilk sırada dahi olabilirsiniz, ancak bu başarının size reel anlamada ne getirdiğini görmediğinizde, yatırım getirinizi tam olarak öğrenemezsiniz.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Bu sebeple de bu raporu hazırlarken, yaptığınız çalışmaların ve harcadığınız bütçenin işinize ne gibi faydalar sağladığını ve gerçek verilerle size neler kazandırdığını da dahil etmelisiniz. Bu sayede yatırım getirinizi de doğru bir şekilde ölçümlerken, SEO stratejilerinizi de daha iyi bir şekilde geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan