SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler

24 Haziran 2019
Sinan Oypan

SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız tüm çalışmaları takip ederek, belli bir periyot içerisinde bu çalışmaların nasıl sonuç verdiğini görmeniz önemlidir.

SEO analiz raporu hazırlarken de bazı önemli unsurları bilmek ve raporun hazırlanış sürecinde bu unsurların dahil edilmesi, raporun daha etkili olmasını ve sonuçların daha iyi anlaşılmasını sağlar. Bu rehberimizde de SEO analiz raporu hazırlarken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenleri ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz üzerinde neden SEO çalışmaları yapmalısınız?

SEO analiz raporu hazırlarken bilmeniz gerekenler

Ölçümlenecek doğru metrikleri bulun

SEO analiz raporu hazırlamaya başlamadan önce hangi metriklerin ölçümleneceğini belirlemeniz gerekir. Bu metrikler raporunuzun daha doğru olmasını sağlarken, e-ticaret sitenizle ilgili de daha ilişkili sonuçları ölçümlemenizi sağlar. SEO çalışmalarında ölçümlenmesi gereken birçok farklı metrik bulunur. Kendi işiniz ve yaptığınız SEO çalışmalarıyla ilgili olan bu metrikleri seçmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizden SEO analiz raporu hazırlarken ölçmeniz gereken metrikleri öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Görsel veriler ve grafikler ekleyin

Raporlarınızın daha anlaşılır olmasını sağlamak için görsel istatistik ya da grafiklerden yararlanabilirsiniz. SEO çalışmalarındaki metriklerinizi farklı kategoriler altına almak ve grafiklerle verilerinizi desteklemek, bu raporların ilgili herkes tarafından anlaşılmasını sağlar.

Bu tür raporlar sadece metin üzerine kurulu olduğunda karmaşık bir hal almaya başlar. Aynı zamanda grafikler, bu raporun daha hızlı bir şekilde anlaşılmasını sağlar.

Gereksiz metrik ve verileri çıkartın

Raporunuzu çok kalabalık yapmak da veriminizi düşürebilir. SEO analiz raporu hazırlarken e-ticaret siteniz ve yaptığınız SEO çalışmalarıyla ilgili olan metriklerin üzerinde durmalı ve sizin çalışmalarınızla ilgili olmayan verileri raporunuzdan çıkartmalısınız. Bu hem vakit kaybetmenize hem de kafanızın karışmasına neden olacaktır. Yaptığınız işle ilgili olan verileri takip etmeniz ve ölçümlemelerinizi bu doğrultuda yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Aldığınız sonuçlarla ilgili verileri not edin

SEO analiz raporu sadece veriler üzerinde yoğunlaşmak zorunda değil. Ölçümleme ve analizlerini kolaylaştırmak için bu raporda, aldığınız sonuçları da not olarak belirtmelisiniz. Örneğin, 3 aylık bir süreç içerisinde organik trafik artışınız, ziyaretçilerin sitede geçirdikleri sürenin “X” miktarda artığı ve bunun için “…”, “…” çalışmaların yapıldığını bir yorum olarak yazabilirsiniz. Böylelikle hangi konu başlıkları üzerinde ne tür çalışmalar yapıldığının ve nasıl sonuçlar alındığının da ölçümlerini yapabilirsiniz.

Raporunuzu kategorilere bölün

SEO analiz raporu hazırlarken, raporunuzu kategorilere bölmeniz, verilerinizi daha iyi anlamanızı sağlayacaktır. Birbiriyle ilgili olan metrikleri tek bir kategori altına alabileceğiniz gibi yaptığınız çalışmaların etkileri birbiriyle ilişkiliyse bunları da tek bir kategori altında toplayabilirsiniz.

Böylelikle raporunuzu incelerken, kategorilere göre ne tür çalışmaların yapıldığını ve ne tür gelişmelerin gösterildiğini daha iyi görebilirsiniz. Kategorizasyon sistemi, ilgili metrik bölümlerinden hangilerinin iyi performans gösterdiğini, hangilerinin geliştirilmeye ihtiyaç duyduğunu da görmenizi sağlayacağı için, sonraki dönemlerdeki stratejilerinizi belirlerken bu verilerden daha iyi yararlanırsınız.

Raporunuzu yaptığınız işle ilişkilendirin

SEO analiz raporu, yaptığınız işle ilişkili olmalı ve sonuçlarınızı da yaptığınız işe bağlamalısınız. Örneğin, yaptığınız çalışmalar sonrasında belli anahtar kelimelerde ilk 5’e giriyoruz gibi bir tanımalamadan çok, bu çalışma sonrasında günlük, haftalık ya da aylık olarak “X” miktarda trafik alıyoruz şeklinde belirtin. Böylelikle yaptığınız çalışmanın, reel olarak size ne getirdiğini daha iyi görebilirsiniz. Belli bir anahtar kelimede ilk sırada dahi olabilirsiniz, ancak bu başarının size reel anlamada ne getirdiğini görmediğinizde, yatırım getirinizi tam olarak öğrenemezsiniz.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Bu sebeple de bu raporu hazırlarken, yaptığınız çalışmaların ve harcadığınız bütçenin işinize ne gibi faydalar sağladığını ve gerçek verilerle size neler kazandırdığını da dahil etmelisiniz. Bu sayede yatırım getirinizi de doğru bir şekilde ölçümlerken, SEO stratejilerinizi de daha iyi bir şekilde geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan