fbpx

SEO analiz nasıl yapılır?

11 Ekim 2019
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç vermeyen yapılan çalışmaları görerek, yeni stratejilerinizi de belirlemenizi kolaylaştırır. SEO analizi yapabilmek için belli başlı unsurların üzerinden geçmeniz gerekmekte. Bunun yanı sıra bu analizleri de belli aralıklarla düzenli bir şekilde yapmanız gerekir.

SEO analiz nasıl yapılır?

Google’daki görünürlüğünüzü araştırın

SEO analizi yaparken öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri Google üzerindeki görünürlüğünüzü araştırmak olmalı. Arama motoru üzerindeki sıralamanız, doğrudan sizinle ilgili anahtar kelimelerde kaçıncı sıralarda yer edindiğiniz, kaç farklı sayfanızın arama sorgularında ilk sayfada yer aldığı gibi araştırmalarınızı yapmanız bu noktada oldukça önemli.

URL ve meta açıklamalarınızı analiz edin

E-ticaret sitenizde sayfaların URL yapılarını ve her sayfanın meta açıklama bölümlerini de analiz etmeniz bu süreçte gereklidir. Eğer sayfalarınızın URL yapıları, arama motorlarına uyumlu değilse bu sayfaların üzerinde çalışarak, URL yapılarının optimizasyonunu yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Bununla beraber meta açıklamalarınızı da analiz ederek, bu bölümlerin de doğru bir şekilde hazırlanarak, arama motorlarına uyumlu bir halde olduğunda emin olmalısınız.

İlgili rehber: Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?

Sayfa ana başlık ve alt başlıklarını kontrol edin

SEO analiz sürecinde sayfalarınızdaki ana başlık ve içeriklerde kullanılan ara başlıkları da takip ederek, kontrollerini yapmanız gerekir. Site üzerindeki ana başlık “h1” etiketi ile oluşturulur ve her sayfada yalnızca bir tane h1 etiketinin olması gerekir. Birden fazla h1 etiketinin kullanımı, sayfanın doğru indekslenememesine neden olur.

Ana başlık haricinde, sayfalardaki içeriklerde de alt başlıklar kullanarak açıklama bölümlerini detaylandırmanız ve içeriğinizi daha anlaşılır bir hale getirmeniz gerekir. h2, h3, h4, h5 ve h6 başlıkları bu süreçte ara başlıklarda hiyerarşi için kullanılabilir. Bu ara başlıklar aynı zamanda Google’da “Rich Snippets” bölümünde de yazılarınızın öne çıkmasını sağladığı için önemlidir.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Aldığınız linkleri kontrol edin

Web sitenize dışarıdan gelen yönlendirme linklerini kontrol etmeniz de SEO analiz sürecinde gerekli bir çalışmadır. Backlink çalışmaları ile farklı sitelerden link aldığınızda, bu linklerin kalitesini, hangi sayfalara yönlendiğini, yönlendirilen bu sayfaların düzgün çalışıp çalışmadığı veya doğru sayfalara yönlendirme yapılıp yapılmadığının analizinin yapılması gerekir.

Bozuk linklerinizi kontrol edin

Site üzerinde bozuk ve çalışmayan, 404 sayfasına yönlendirme yapan linkleriniz varsa bu linkleri de kontrol etmeniz gerekir. Kapsamlı bir SEO analizi yaparken, bu kontrolleri de yapmanız ve bozuk sayfaları sitenizden kaldırmanız, olası bir durumda bu sayfaya yönlenecek olan ziyaretçilerin de kullanıcı deneyimini etkilemesinin önüne geçecektir.

Görsel URL ve alt etiketlerini kontrol edin

SEO analiz çalışmalarında sitenizdeki görsellerin de arama motoru uyumluluğunu kontrol etmeniz gerekir. Görsel URL yapıları, görsellerin alt etiket ve açıklama yazıları gibi birçok detayı kontrol ederek, görsellerinizin de optimizasyonu hakkında analizler yapmanız gerekir. Görsel uyumluluğu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

İçerilerinizi ve metinlerinizi analiz edin

SEO analiz çalışmalarınızı yaparken, site üzerinde bulunan içerikleriniz ve metinleriniz üzerinde de analiz yapmanız gerekiyor. Bu sayfalarda ilgili anahtar kelimelerin kullanılıp kullanılmadığı, anahtar kelime yoğunluğu, açıklama metinlerinin uzunlukları ve konuyla olan ilgisinin yanı sıra bu metinlerin orijinal olup olmadıkları gibi kriterleri analiz ederek, analizinize dahil etmelisiniz.

Site hızınızı test edin

Site hızı da kontrol listenizde yer alması gereken unsurlardan biri. Sitenizin yüklenme hızı da arama motorlarındaki sıralamanızı etkilediği gibi kullanıcı deneyimi için de önemli bir unsurdur. Hız testlerinizi yaparak, sorunlu olan alanların analizlerini yaparak sitenizin hızını artırmak için çalışmalar yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

SEO analiz ile ilgili sık sorulan sorular

SEO analiz nedir?

SEO analizi, arama motoru uyumluluğu (SEO) çalışmalarının kontrollerinin yapılarak, yapılan çalışmaların ne tür sonuçlar verdiğini görmeyi sağlayan analizlerin hepsidir.

SEO analiz neden önemlidir?

SEO için yaptığınız yatırım ve çalışmaların yatırım getirisiniz (ROI) görmek ve hesaplamak için bu çalışmaları yapmanız önemlidir. Analizler sayesinde sitenizin mevcut durumunu görebileceğiniz gibi yeni stratejiler de üreterek, çalışmalarınızın daha iyi hale gelmesini sağlayabilirsiniz.

SEO analizi kimler yapmalı?

Arama motorlarından organik trafik çekmek ve site üzerinden bir geri dönüşüm sağlamak isteyen herkesin SEO analizi yapması gerekir.

SEO araçları neler?

SEO araçları, arama motoru uyumluluğu için yaptığınız çalışmaları ve bu çalışmaların takibini kolaylaştıracak ve kimi zamanda otomasyon sağlayacak araçlardır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Neden SEO araçları kullanmalısınız?

Bu araçlar, yaptığınız işin süresini kısaltırken, işin daha kolay bir şekilde yapılmasını sağlar. Bunlara ek olarak SEO araçlarının raporlama özellikleri sayesinde yaptığınız çalışmaların veri olarak da takiplerini yaparak, analizlerinizi daha kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan