SEO analiz nasıl yapılır?

11 Ekim 2019
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç vermeyen yapılan çalışmaları görerek, yeni stratejilerinizi de belirlemenizi kolaylaştırır. SEO analizi yapabilmek için belli başlı unsurların üzerinden geçmeniz gerekmekte. Bunun yanı sıra bu analizleri de belli aralıklarla düzenli bir şekilde yapmanız gerekir.

SEO analiz nasıl yapılır?

Google’daki görünürlüğünüzü araştırın

SEO analizi yaparken öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri Google üzerindeki görünürlüğünüzü araştırmak olmalı. Arama motoru üzerindeki sıralamanız, doğrudan sizinle ilgili anahtar kelimelerde kaçıncı sıralarda yer edindiğiniz, kaç farklı sayfanızın arama sorgularında ilk sayfada yer aldığı gibi araştırmalarınızı yapmanız bu noktada oldukça önemli.

URL ve meta açıklamalarınızı analiz edin

E-ticaret sitenizde sayfaların URL yapılarını ve her sayfanın meta açıklama bölümlerini de analiz etmeniz bu süreçte gereklidir. Eğer sayfalarınızın URL yapıları, arama motorlarına uyumlu değilse bu sayfaların üzerinde çalışarak, URL yapılarının optimizasyonunu yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Bununla beraber meta açıklamalarınızı da analiz ederek, bu bölümlerin de doğru bir şekilde hazırlanarak, arama motorlarına uyumlu bir halde olduğunda emin olmalısınız.

İlgili rehber: Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?

Sayfa ana başlık ve alt başlıklarını kontrol edin

SEO analiz sürecinde sayfalarınızdaki ana başlık ve içeriklerde kullanılan ara başlıkları da takip ederek, kontrollerini yapmanız gerekir. Site üzerindeki ana başlık “h1” etiketi ile oluşturulur ve her sayfada yalnızca bir tane h1 etiketinin olması gerekir. Birden fazla h1 etiketinin kullanımı, sayfanın doğru indekslenememesine neden olur.

Ana başlık haricinde, sayfalardaki içeriklerde de alt başlıklar kullanarak açıklama bölümlerini detaylandırmanız ve içeriğinizi daha anlaşılır bir hale getirmeniz gerekir. h2, h3, h4, h5 ve h6 başlıkları bu süreçte ara başlıklarda hiyerarşi için kullanılabilir. Bu ara başlıklar aynı zamanda Google’da “Rich Snippets” bölümünde de yazılarınızın öne çıkmasını sağladığı için önemlidir.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Aldığınız linkleri kontrol edin

Web sitenize dışarıdan gelen yönlendirme linklerini kontrol etmeniz de SEO analiz sürecinde gerekli bir çalışmadır. Backlink çalışmaları ile farklı sitelerden link aldığınızda, bu linklerin kalitesini, hangi sayfalara yönlendiğini, yönlendirilen bu sayfaların düzgün çalışıp çalışmadığı veya doğru sayfalara yönlendirme yapılıp yapılmadığının analizinin yapılması gerekir.

Bozuk linklerinizi kontrol edin

Site üzerinde bozuk ve çalışmayan, 404 sayfasına yönlendirme yapan linkleriniz varsa bu linkleri de kontrol etmeniz gerekir. Kapsamlı bir SEO analizi yaparken, bu kontrolleri de yapmanız ve bozuk sayfaları sitenizden kaldırmanız, olası bir durumda bu sayfaya yönlenecek olan ziyaretçilerin de kullanıcı deneyimini etkilemesinin önüne geçecektir.

Görsel URL ve alt etiketlerini kontrol edin

SEO analiz çalışmalarında sitenizdeki görsellerin de arama motoru uyumluluğunu kontrol etmeniz gerekir. Görsel URL yapıları, görsellerin alt etiket ve açıklama yazıları gibi birçok detayı kontrol ederek, görsellerinizin de optimizasyonu hakkında analizler yapmanız gerekir. Görsel uyumluluğu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

İçerilerinizi ve metinlerinizi analiz edin

SEO analiz çalışmalarınızı yaparken, site üzerinde bulunan içerikleriniz ve metinleriniz üzerinde de analiz yapmanız gerekiyor. Bu sayfalarda ilgili anahtar kelimelerin kullanılıp kullanılmadığı, anahtar kelime yoğunluğu, açıklama metinlerinin uzunlukları ve konuyla olan ilgisinin yanı sıra bu metinlerin orijinal olup olmadıkları gibi kriterleri analiz ederek, analizinize dahil etmelisiniz.

Site hızınızı test edin

Site hızı da kontrol listenizde yer alması gereken unsurlardan biri. Sitenizin yüklenme hızı da arama motorlarındaki sıralamanızı etkilediği gibi kullanıcı deneyimi için de önemli bir unsurdur. Hız testlerinizi yaparak, sorunlu olan alanların analizlerini yaparak sitenizin hızını artırmak için çalışmalar yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

SEO analiz ile ilgili sık sorulan sorular

SEO analiz nedir?

SEO analizi, arama motoru uyumluluğu (SEO) çalışmalarının kontrollerinin yapılarak, yapılan çalışmaların ne tür sonuçlar verdiğini görmeyi sağlayan analizlerin hepsidir.

SEO analiz neden önemlidir?

SEO için yaptığınız yatırım ve çalışmaların yatırım getirisiniz (ROI) görmek ve hesaplamak için bu çalışmaları yapmanız önemlidir. Analizler sayesinde sitenizin mevcut durumunu görebileceğiniz gibi yeni stratejiler de üreterek, çalışmalarınızın daha iyi hale gelmesini sağlayabilirsiniz.

SEO analizi kimler yapmalı?

Arama motorlarından organik trafik çekmek ve site üzerinden bir geri dönüşüm sağlamak isteyen herkesin SEO analizi yapması gerekir.

SEO araçları neler?

SEO araçları, arama motoru uyumluluğu için yaptığınız çalışmaları ve bu çalışmaların takibini kolaylaştıracak ve kimi zamanda otomasyon sağlayacak araçlardır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Neden SEO araçları kullanmalısınız?

Bu araçlar, yaptığınız işin süresini kısaltırken, işin daha kolay bir şekilde yapılmasını sağlar. Bunlara ek olarak SEO araçlarının raporlama özellikleri sayesinde yaptığınız çalışmaların veri olarak da takiplerini yaparak, analizlerinizi daha kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan