
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza çalışmıyor demektir.
SEO ajansı ile yolları ayırmanız gerektiğinin 5 işareti
E-ticaret sitenizin SEO çalışmalarını yapması için bir ajansla beraber çalışıyorsanız, sizin de kontrol etmeniz gereken bir takım durumlar var. Çünkü tek başına bir ajansla çalışmanız, tam anlamıyla yeterli değildir; bazı işlerin takibini ve kontrolünü yapmanız gerekir. Aksi takdirde harcadığınız para ve emeğin karşılığını alamayabilirsiniz.
SEO ajansı ile çalışırken yaşanan bir takım durumlar da bu ajansların aslında sizin için yararlı olmadığını göstermektedir. Bu tip durumlarla karşılaşmanız halinde, SEO ajansınızı değiştirmeyi düşünmelisiniz.
Aksiyon almadan kendini tekrarlama
Eğer SEO ajansınız size devamlı aynı şeyleri yapmanızı söylüyor; fakat yapacağınız işler konusunda size detaylı bilgi vermiyor ya da yardımcı olmuyorsa, size devamlı olarak aynı şeyleri anlatmasının bir anlamı olmayacaktır.
Bunun yanı sıra, devamlı olarak size aynı konudan, eksikliklerden ya da yapılması gerekenlerden bahsediyor; fakat bu konularda hiçbir işlem yapmıyorsa bu ciddi bir sorundur. Bu alanlarda sadece kendini tekrar edip, aksiyona geçmeyen ajanslarla çalışmamalısınız.
Raporlamada eksik olmak
SEO ajansı çalışmalarını yaparken, düzenli olarak yapılan çalışmaların raporlanması gerekir. Hangi çalışmaların yapıldığı, ne gibi analizler ve geliştirmeler yapıldığının kontrolünün yapılması için bu raporlara ihtiyaç vardır.
SEO ajansınız bu raporları düzenli bir şekilde size sunmuyorsa ya da belli bir zaman içerisinde gönderilen raporların detayları azalmaya başladıysa, yine tehlike çanları çalmaya başlıyor diyebiliriz. Dijital alanda yapılan bu çalışmaların analiz edilmesi ve raporlanarak, daha sonraki çalışmalar için bir strateji belirlenmesi bir hayli önemlidir. Bu sebeple de size bu hizmeti sunmayan ajanslarla çalışmamaya dikkat etmelisiniz.
Çok laf, az iş
Kaçınılması gereken firmalardan biri de çok konuşan fakat işe gelince o kadar başarılı olmayan ajanslardır. Sizinle iletişime geçmeleri tabii ki önemli; fakat eğer bir konu hakkında çok fazla konuşuyorlarsa, yaptıkları işte de aynı performansı göstermeleri gerekmektedir.
Yapılan işleri görmeniz oldukça normaldir; çünkü belli bir para karşılığında bir hizmet alıyorsunuz. Eğer ajansınız size çok şey anlatıp, karşılığında bir bilgi ve hizmet vermiyorsa ajansınızı değiştirmenin vakti gelmiştir diyebiliriz.
Size birşeyleri öğretmemek
SEO hakkındaki bilginiz sınırlı olabilir; zaten bu sebeple de bir ajansla çalışıyor olabilirsiniz. Uzmanlık alanınızın SEO çalışmaları da olması da gerekmiyor; ancak temel prensipleri ve yenilikleri bilmeniz işin takibini yapmak için oldukça önemli olacaktır.
SEO ajansınız, herşeyi kendine saklıyorsa ve size bir şeyler öğretmeye çalışmıyorsa, sizi kendine bağlı tutmaya çalışıyor olabilir. Tabii ki uzun vadeli çalışmak için yapıyor olabilirler; ancak yine de sizi bilgilendirmeleri sizin de yapılan işten memnun kalmanız konusunda yardımcı olacaktır. Bunu kötüye kullanmak isteyen firmalar olabilir; siz bu konu hakkında ne kadar az bilgi sahibi olursanız, size diledikleri gibi yaklaşabilirler. Bu sebeple de ajansınızdan SEO konusunda sizi de bilgilendirmelerini istemelisiniz.
Yenilikler hakkında bilgi sunmamak
Dijital dünyada sürekli olarak yenilikler oluyor. Tabii ki SEO alanında da bir takım güncellemeler ve yenilikler oluyor. Yeni algoritmalar ve Google’ın sıralama kriterleri değişebiliyor.
SEO ajansınız bu değişiklikleri takip etmek ve bunları uygulamakla yükümlü. Ancak bunları yaparken sizi de bilgilendirmeli. Yeni algoritmalar, yapılan değişiklikler ve bunların sizin işinizi nasıl etkileyeceğini size anlatarak sizi bilgilendirmeli. SEO konusu uzmanlık alanınızın dışında olsa da bu değişiklikleri bilmeniz bir hayli önemli.
SEO ajansı bu çalışmaları uygulamaya başlayıp, size haber vermediğinde bir sorun olduğunu düşünebilir ya da neylerin değiştiğini bilemeyebilirsiniz. Bu sebeple de ajansınızdan bu tür değişiklikler konusunda bilgi talep etmelisiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler