SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

25 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza çalışmıyor demektir.

SEO ajansı ile yolları ayırmanız gerektiğinin 5 işareti

E-ticaret sitenizin SEO çalışmalarını yapması için bir ajansla beraber çalışıyorsanız, sizin de kontrol etmeniz gereken bir takım durumlar var. Çünkü tek başına bir ajansla çalışmanız, tam anlamıyla yeterli değildir; bazı işlerin takibini ve kontrolünü yapmanız gerekir. Aksi takdirde harcadığınız para ve emeğin karşılığını alamayabilirsiniz.

SEO ajansı ile çalışırken yaşanan bir takım durumlar da bu ajansların aslında sizin için yararlı olmadığını göstermektedir. Bu tip durumlarla karşılaşmanız halinde, SEO ajansınızı değiştirmeyi düşünmelisiniz.

Aksiyon almadan kendini tekrarlama

Eğer SEO ajansınız size devamlı aynı şeyleri yapmanızı söylüyor; fakat yapacağınız işler konusunda size detaylı bilgi vermiyor ya da yardımcı olmuyorsa, size devamlı olarak aynı şeyleri anlatmasının bir anlamı olmayacaktır.

Bunun yanı sıra, devamlı olarak size aynı konudan, eksikliklerden ya da yapılması gerekenlerden bahsediyor; fakat bu konularda hiçbir işlem yapmıyorsa bu ciddi bir sorundur. Bu alanlarda sadece kendini tekrar edip, aksiyona geçmeyen ajanslarla çalışmamalısınız.

Raporlamada eksik olmak

SEO ajansı çalışmalarını yaparken, düzenli olarak yapılan çalışmaların raporlanması gerekir. Hangi çalışmaların yapıldığı, ne gibi analizler ve geliştirmeler yapıldığının kontrolünün yapılması için bu raporlara ihtiyaç vardır.

“SEO

SEO ajansınız bu raporları düzenli bir şekilde size sunmuyorsa ya da belli bir zaman içerisinde gönderilen raporların detayları azalmaya başladıysa, yine tehlike çanları çalmaya başlıyor diyebiliriz. Dijital alanda yapılan bu çalışmaların analiz edilmesi ve raporlanarak, daha sonraki çalışmalar için bir strateji belirlenmesi bir hayli önemlidir. Bu sebeple de size bu hizmeti sunmayan ajanslarla çalışmamaya dikkat etmelisiniz.

Çok laf, az iş

Kaçınılması gereken firmalardan biri de çok konuşan fakat işe gelince o kadar başarılı olmayan ajanslardır. Sizinle iletişime geçmeleri tabii ki önemli; fakat eğer bir konu hakkında çok fazla konuşuyorlarsa, yaptıkları işte de aynı performansı göstermeleri gerekmektedir.

Yapılan işleri görmeniz oldukça normaldir; çünkü belli bir para karşılığında bir hizmet alıyorsunuz. Eğer ajansınız size çok şey anlatıp, karşılığında bir bilgi ve hizmet vermiyorsa ajansınızı değiştirmenin vakti gelmiştir diyebiliriz.

Size birşeyleri öğretmemek

SEO hakkındaki bilginiz sınırlı olabilir; zaten bu sebeple de bir ajansla çalışıyor olabilirsiniz. Uzmanlık alanınızın SEO çalışmaları da olması da gerekmiyor; ancak temel prensipleri ve yenilikleri bilmeniz işin takibini yapmak için oldukça önemli olacaktır.

SEO ajansınız, herşeyi kendine saklıyorsa ve size bir şeyler öğretmeye çalışmıyorsa, sizi kendine bağlı tutmaya çalışıyor olabilir. Tabii ki uzun vadeli çalışmak için yapıyor olabilirler; ancak yine de sizi bilgilendirmeleri sizin de yapılan işten memnun kalmanız konusunda yardımcı olacaktır. Bunu kötüye kullanmak isteyen firmalar olabilir; siz bu konu hakkında ne kadar az bilgi sahibi olursanız, size diledikleri gibi yaklaşabilirler. Bu sebeple de ajansınızdan SEO konusunda sizi de bilgilendirmelerini istemelisiniz.

Yenilikler hakkında bilgi sunmamak

Dijital dünyada sürekli olarak yenilikler oluyor. Tabii ki SEO alanında da bir takım güncellemeler ve yenilikler oluyor. Yeni algoritmalar ve Google’ın sıralama kriterleri değişebiliyor.

SEO ajansınız bu değişiklikleri takip etmek ve bunları uygulamakla yükümlü. Ancak bunları yaparken sizi de bilgilendirmeli. Yeni algoritmalar, yapılan değişiklikler ve bunların sizin işinizi nasıl etkileyeceğini size anlatarak sizi bilgilendirmeli. SEO konusu uzmanlık alanınızın dışında olsa da bu değişiklikleri bilmeniz bir hayli önemli.

SEO ajansı bu çalışmaları uygulamaya başlayıp, size haber vermediğinde bir sorun olduğunu düşünebilir ya da neylerin değiştiğini bilemeyebilirsiniz. Bu sebeple de ajansınızdan bu tür değişiklikler konusunda bilgi talep etmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Herhangi bir konu hakkında diğer insanların fikrini sormak her zaman iyi ve faydalıdır. Sürece dâhil olan herkesin içine sinen bir karar almak ya da kafa karışıklığı yaşanan anlarda ideal yolu bulmak böylece mümkün olur. Bunu...
15 Nisan 2022
Markethinkers
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın