SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

25 Aralık 2016
Sinan Oypan

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza çalışmıyor demektir.

SEO ajansı ile yolları ayırmanız gerektiğinin 5 işareti

E-ticaret sitenizin SEO çalışmalarını yapması için bir ajansla beraber çalışıyorsanız, sizin de kontrol etmeniz gereken bir takım durumlar var. Çünkü tek başına bir ajansla çalışmanız, tam anlamıyla yeterli değildir; bazı işlerin takibini ve kontrolünü yapmanız gerekir. Aksi takdirde harcadığınız para ve emeğin karşılığını alamayabilirsiniz.

SEO ajansı ile çalışırken yaşanan bir takım durumlar da bu ajansların aslında sizin için yararlı olmadığını göstermektedir. Bu tip durumlarla karşılaşmanız halinde, SEO ajansınızı değiştirmeyi düşünmelisiniz.

Aksiyon almadan kendini tekrarlama

Eğer SEO ajansınız size devamlı aynı şeyleri yapmanızı söylüyor; fakat yapacağınız işler konusunda size detaylı bilgi vermiyor ya da yardımcı olmuyorsa, size devamlı olarak aynı şeyleri anlatmasının bir anlamı olmayacaktır.

Bunun yanı sıra, devamlı olarak size aynı konudan, eksikliklerden ya da yapılması gerekenlerden bahsediyor; fakat bu konularda hiçbir işlem yapmıyorsa bu ciddi bir sorundur. Bu alanlarda sadece kendini tekrar edip, aksiyona geçmeyen ajanslarla çalışmamalısınız.

Raporlamada eksik olmak

SEO ajansı çalışmalarını yaparken, düzenli olarak yapılan çalışmaların raporlanması gerekir. Hangi çalışmaların yapıldığı, ne gibi analizler ve geliştirmeler yapıldığının kontrolünün yapılması için bu raporlara ihtiyaç vardır.

“SEO

SEO ajansınız bu raporları düzenli bir şekilde size sunmuyorsa ya da belli bir zaman içerisinde gönderilen raporların detayları azalmaya başladıysa, yine tehlike çanları çalmaya başlıyor diyebiliriz. Dijital alanda yapılan bu çalışmaların analiz edilmesi ve raporlanarak, daha sonraki çalışmalar için bir strateji belirlenmesi bir hayli önemlidir. Bu sebeple de size bu hizmeti sunmayan ajanslarla çalışmamaya dikkat etmelisiniz.

Çok laf, az iş

Kaçınılması gereken firmalardan biri de çok konuşan fakat işe gelince o kadar başarılı olmayan ajanslardır. Sizinle iletişime geçmeleri tabii ki önemli; fakat eğer bir konu hakkında çok fazla konuşuyorlarsa, yaptıkları işte de aynı performansı göstermeleri gerekmektedir.

Yapılan işleri görmeniz oldukça normaldir; çünkü belli bir para karşılığında bir hizmet alıyorsunuz. Eğer ajansınız size çok şey anlatıp, karşılığında bir bilgi ve hizmet vermiyorsa ajansınızı değiştirmenin vakti gelmiştir diyebiliriz.

Size birşeyleri öğretmemek

SEO hakkındaki bilginiz sınırlı olabilir; zaten bu sebeple de bir ajansla çalışıyor olabilirsiniz. Uzmanlık alanınızın SEO çalışmaları da olması da gerekmiyor; ancak temel prensipleri ve yenilikleri bilmeniz işin takibini yapmak için oldukça önemli olacaktır.

SEO ajansınız, herşeyi kendine saklıyorsa ve size bir şeyler öğretmeye çalışmıyorsa, sizi kendine bağlı tutmaya çalışıyor olabilir. Tabii ki uzun vadeli çalışmak için yapıyor olabilirler; ancak yine de sizi bilgilendirmeleri sizin de yapılan işten memnun kalmanız konusunda yardımcı olacaktır. Bunu kötüye kullanmak isteyen firmalar olabilir; siz bu konu hakkında ne kadar az bilgi sahibi olursanız, size diledikleri gibi yaklaşabilirler. Bu sebeple de ajansınızdan SEO konusunda sizi de bilgilendirmelerini istemelisiniz.

Yenilikler hakkında bilgi sunmamak

Dijital dünyada sürekli olarak yenilikler oluyor. Tabii ki SEO alanında da bir takım güncellemeler ve yenilikler oluyor. Yeni algoritmalar ve Google’ın sıralama kriterleri değişebiliyor.

SEO ajansınız bu değişiklikleri takip etmek ve bunları uygulamakla yükümlü. Ancak bunları yaparken sizi de bilgilendirmeli. Yeni algoritmalar, yapılan değişiklikler ve bunların sizin işinizi nasıl etkileyeceğini size anlatarak sizi bilgilendirmeli. SEO konusu uzmanlık alanınızın dışında olsa da bu değişiklikleri bilmeniz bir hayli önemli.

SEO ajansı bu çalışmaları uygulamaya başlayıp, size haber vermediğinde bir sorun olduğunu düşünebilir ya da neylerin değiştiğini bilemeyebilirsiniz. Bu sebeple de ajansınızdan bu tür değişiklikler konusunda bilgi talep etmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan