fbpx

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

25 Aralık 2016
Sinan Oypan

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza çalışmıyor demektir.

SEO ajansı ile yolları ayırmanız gerektiğinin 5 işareti

E-ticaret sitenizin SEO çalışmalarını yapması için bir ajansla beraber çalışıyorsanız, sizin de kontrol etmeniz gereken bir takım durumlar var. Çünkü tek başına bir ajansla çalışmanız, tam anlamıyla yeterli değildir; bazı işlerin takibini ve kontrolünü yapmanız gerekir. Aksi takdirde harcadığınız para ve emeğin karşılığını alamayabilirsiniz.

SEO ajansı ile çalışırken yaşanan bir takım durumlar da bu ajansların aslında sizin için yararlı olmadığını göstermektedir. Bu tip durumlarla karşılaşmanız halinde, SEO ajansınızı değiştirmeyi düşünmelisiniz.

Aksiyon almadan kendini tekrarlama

Eğer SEO ajansınız size devamlı aynı şeyleri yapmanızı söylüyor; fakat yapacağınız işler konusunda size detaylı bilgi vermiyor ya da yardımcı olmuyorsa, size devamlı olarak aynı şeyleri anlatmasının bir anlamı olmayacaktır.

Bunun yanı sıra, devamlı olarak size aynı konudan, eksikliklerden ya da yapılması gerekenlerden bahsediyor; fakat bu konularda hiçbir işlem yapmıyorsa bu ciddi bir sorundur. Bu alanlarda sadece kendini tekrar edip, aksiyona geçmeyen ajanslarla çalışmamalısınız.

Raporlamada eksik olmak

SEO ajansı çalışmalarını yaparken, düzenli olarak yapılan çalışmaların raporlanması gerekir. Hangi çalışmaların yapıldığı, ne gibi analizler ve geliştirmeler yapıldığının kontrolünün yapılması için bu raporlara ihtiyaç vardır.

“SEO

SEO ajansınız bu raporları düzenli bir şekilde size sunmuyorsa ya da belli bir zaman içerisinde gönderilen raporların detayları azalmaya başladıysa, yine tehlike çanları çalmaya başlıyor diyebiliriz. Dijital alanda yapılan bu çalışmaların analiz edilmesi ve raporlanarak, daha sonraki çalışmalar için bir strateji belirlenmesi bir hayli önemlidir. Bu sebeple de size bu hizmeti sunmayan ajanslarla çalışmamaya dikkat etmelisiniz.

Çok laf, az iş

Kaçınılması gereken firmalardan biri de çok konuşan fakat işe gelince o kadar başarılı olmayan ajanslardır. Sizinle iletişime geçmeleri tabii ki önemli; fakat eğer bir konu hakkında çok fazla konuşuyorlarsa, yaptıkları işte de aynı performansı göstermeleri gerekmektedir.

Yapılan işleri görmeniz oldukça normaldir; çünkü belli bir para karşılığında bir hizmet alıyorsunuz. Eğer ajansınız size çok şey anlatıp, karşılığında bir bilgi ve hizmet vermiyorsa ajansınızı değiştirmenin vakti gelmiştir diyebiliriz.

Size birşeyleri öğretmemek

SEO hakkındaki bilginiz sınırlı olabilir; zaten bu sebeple de bir ajansla çalışıyor olabilirsiniz. Uzmanlık alanınızın SEO çalışmaları da olması da gerekmiyor; ancak temel prensipleri ve yenilikleri bilmeniz işin takibini yapmak için oldukça önemli olacaktır.

SEO ajansınız, herşeyi kendine saklıyorsa ve size bir şeyler öğretmeye çalışmıyorsa, sizi kendine bağlı tutmaya çalışıyor olabilir. Tabii ki uzun vadeli çalışmak için yapıyor olabilirler; ancak yine de sizi bilgilendirmeleri sizin de yapılan işten memnun kalmanız konusunda yardımcı olacaktır. Bunu kötüye kullanmak isteyen firmalar olabilir; siz bu konu hakkında ne kadar az bilgi sahibi olursanız, size diledikleri gibi yaklaşabilirler. Bu sebeple de ajansınızdan SEO konusunda sizi de bilgilendirmelerini istemelisiniz.

Yenilikler hakkında bilgi sunmamak

Dijital dünyada sürekli olarak yenilikler oluyor. Tabii ki SEO alanında da bir takım güncellemeler ve yenilikler oluyor. Yeni algoritmalar ve Google’ın sıralama kriterleri değişebiliyor.

SEO ajansınız bu değişiklikleri takip etmek ve bunları uygulamakla yükümlü. Ancak bunları yaparken sizi de bilgilendirmeli. Yeni algoritmalar, yapılan değişiklikler ve bunların sizin işinizi nasıl etkileyeceğini size anlatarak sizi bilgilendirmeli. SEO konusu uzmanlık alanınızın dışında olsa da bu değişiklikleri bilmeniz bir hayli önemli.

SEO ajansı bu çalışmaları uygulamaya başlayıp, size haber vermediğinde bir sorun olduğunu düşünebilir ya da neylerin değiştiğini bilemeyebilirsiniz. Bu sebeple de ajansınızdan bu tür değişiklikler konusunda bilgi talep etmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan