SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

25 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza çalışmıyor demektir.

SEO ajansı ile yolları ayırmanız gerektiğinin 5 işareti

E-ticaret sitenizin SEO çalışmalarını yapması için bir ajansla beraber çalışıyorsanız, sizin de kontrol etmeniz gereken bir takım durumlar var. Çünkü tek başına bir ajansla çalışmanız, tam anlamıyla yeterli değildir; bazı işlerin takibini ve kontrolünü yapmanız gerekir. Aksi takdirde harcadığınız para ve emeğin karşılığını alamayabilirsiniz.

SEO ajansı ile çalışırken yaşanan bir takım durumlar da bu ajansların aslında sizin için yararlı olmadığını göstermektedir. Bu tip durumlarla karşılaşmanız halinde, SEO ajansınızı değiştirmeyi düşünmelisiniz.

Aksiyon almadan kendini tekrarlama

Eğer SEO ajansınız size devamlı aynı şeyleri yapmanızı söylüyor; fakat yapacağınız işler konusunda size detaylı bilgi vermiyor ya da yardımcı olmuyorsa, size devamlı olarak aynı şeyleri anlatmasının bir anlamı olmayacaktır.

Bunun yanı sıra, devamlı olarak size aynı konudan, eksikliklerden ya da yapılması gerekenlerden bahsediyor; fakat bu konularda hiçbir işlem yapmıyorsa bu ciddi bir sorundur. Bu alanlarda sadece kendini tekrar edip, aksiyona geçmeyen ajanslarla çalışmamalısınız.

Raporlamada eksik olmak

SEO ajansı çalışmalarını yaparken, düzenli olarak yapılan çalışmaların raporlanması gerekir. Hangi çalışmaların yapıldığı, ne gibi analizler ve geliştirmeler yapıldığının kontrolünün yapılması için bu raporlara ihtiyaç vardır.

“SEO

SEO ajansınız bu raporları düzenli bir şekilde size sunmuyorsa ya da belli bir zaman içerisinde gönderilen raporların detayları azalmaya başladıysa, yine tehlike çanları çalmaya başlıyor diyebiliriz. Dijital alanda yapılan bu çalışmaların analiz edilmesi ve raporlanarak, daha sonraki çalışmalar için bir strateji belirlenmesi bir hayli önemlidir. Bu sebeple de size bu hizmeti sunmayan ajanslarla çalışmamaya dikkat etmelisiniz.

Çok laf, az iş

Kaçınılması gereken firmalardan biri de çok konuşan fakat işe gelince o kadar başarılı olmayan ajanslardır. Sizinle iletişime geçmeleri tabii ki önemli; fakat eğer bir konu hakkında çok fazla konuşuyorlarsa, yaptıkları işte de aynı performansı göstermeleri gerekmektedir.

Yapılan işleri görmeniz oldukça normaldir; çünkü belli bir para karşılığında bir hizmet alıyorsunuz. Eğer ajansınız size çok şey anlatıp, karşılığında bir bilgi ve hizmet vermiyorsa ajansınızı değiştirmenin vakti gelmiştir diyebiliriz.

Size birşeyleri öğretmemek

SEO hakkındaki bilginiz sınırlı olabilir; zaten bu sebeple de bir ajansla çalışıyor olabilirsiniz. Uzmanlık alanınızın SEO çalışmaları da olması da gerekmiyor; ancak temel prensipleri ve yenilikleri bilmeniz işin takibini yapmak için oldukça önemli olacaktır.

SEO ajansınız, herşeyi kendine saklıyorsa ve size bir şeyler öğretmeye çalışmıyorsa, sizi kendine bağlı tutmaya çalışıyor olabilir. Tabii ki uzun vadeli çalışmak için yapıyor olabilirler; ancak yine de sizi bilgilendirmeleri sizin de yapılan işten memnun kalmanız konusunda yardımcı olacaktır. Bunu kötüye kullanmak isteyen firmalar olabilir; siz bu konu hakkında ne kadar az bilgi sahibi olursanız, size diledikleri gibi yaklaşabilirler. Bu sebeple de ajansınızdan SEO konusunda sizi de bilgilendirmelerini istemelisiniz.

Yenilikler hakkında bilgi sunmamak

Dijital dünyada sürekli olarak yenilikler oluyor. Tabii ki SEO alanında da bir takım güncellemeler ve yenilikler oluyor. Yeni algoritmalar ve Google’ın sıralama kriterleri değişebiliyor.

SEO ajansınız bu değişiklikleri takip etmek ve bunları uygulamakla yükümlü. Ancak bunları yaparken sizi de bilgilendirmeli. Yeni algoritmalar, yapılan değişiklikler ve bunların sizin işinizi nasıl etkileyeceğini size anlatarak sizi bilgilendirmeli. SEO konusu uzmanlık alanınızın dışında olsa da bu değişiklikleri bilmeniz bir hayli önemli.

SEO ajansı bu çalışmaları uygulamaya başlayıp, size haber vermediğinde bir sorun olduğunu düşünebilir ya da neylerin değiştiğini bilemeyebilirsiniz. Bu sebeple de ajansınızdan bu tür değişiklikler konusunda bilgi talep etmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan