SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

6 Eylül 2019
Sinan Oypan

SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular bulunuyor. Bu konuları da farklı başlıklar altında detaylı bir şekilde bu rehberimizde ele alıyoruz.

Güvenili bir SEO ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Her SEO ajansı aynı kalitede iş yapmadığı gibi sunduğu hizmetleri gösteriş şekilleri de değişir. SEO çalışmalarınızı güvendiğiniz ve inandığınız bir firmanın yapması oldukça önemlidir. Bu noktada da özellikle dikkat etmeniz gereken noktalar bulunuyor. Aşağıda, doğru firmayı bulmak için üzerinde durmanız gereken bu noktaları sıralıyoruz.

Deneyimlerini sorun

Öncelikle SEO ajansı seçerken onların geçmiş tecrübe ve deneyimlerini öğrenmeniz önemlidir. Geçmişte yaptıkları çalışmaların ne kadar başarılı olduğunu, ne sonuçlar alındığını ve hangi firmalarla çalışıldığını öğrenmeniz önemlidir.

İşlerin ne kadarının ajans içerisinde yapılacağını sorun

SEO ajansları kimi zaman bazı işleri yaptırmak için farklı firmalardan destek alabilir ve işleri farklı firmalara yaptırabilirler. Bu durumda da işlerin ne kadarının ajans içerisinde ne kadarının dışarıdan yaptırılacağını öğrenin. Dışarıdan iş yaptırılıyorsa, bu işlerin ne olduğunu ve kim ya da hangi firmaların bu işleri yaptığını öğrenin.

Ajansın sizden ne tür beklentileri olduğunu öğrenin

SEO ajansı iş yapma sürecinde sizden de bir takım bilgiler ve veriler isteyecektir. Bu bilgilerin ne olduğunu, ne sıklıkta sizden içeri talep edeceklerini öğrenmeniz de oldukça önemlidir.

Ne sürede sonuç alınmaya başlanacağını öğrenin

SEO ajansı seçiminde güvenilirliği anlamak için sormanız gereken sorulardan biri de budur. Çünkü SEO ajansları yapılan çalışmaların sonucunun ne kadar sürede ortaya çıkacağıyla ilgili net ve kesin bir tarih vermez. Çünkü Google herhangi bir zaman içerisinde algoritmalarını değiştirebilir ve ajanslar buna müdahale edemezler.

Birkaç gün içerisinde sonuç alacağınızı söyleyen firmalardan özellikle uzak durmanız gerekir; çünkü SEO çalışmaları uzun vadeli yatırımdır ve etkisini göstermesi belli bir zaman alır. Kısa vadede sonuç alınacağını söyleyen firmalardan bu sebeple uzak durmanız gerekir.

Anahtar kelime seçimlerinde nasıl stratejiler izlediklerini öğrenin

Anahtar kelime seçiminde ne tür stratejilerin uygulandığı da ajans seçiminde önemlidir. Bu firmaların sizin yaptığınız işi analiz etmeleri, sitenizdeki eksik ve geliştirilmesi gereken noktaları belirleyerek bir strateji hazırlamaları gerekir. Bunun yanı sıra rakip analizleriyle sektörün durumunu inceleyerek, size bu doğrultuda bir strateji hazırlamaları önemlidir.

SEO haricinde başka uzmanlıklarının olup olmadığını sorun

SEO ajansı seçerken, sadece SEO odağında iş yapan firmaları seçebileceğiniz gibi dijital pazarlamanın diğer kollarında da hizmet veren firmaları seçebilirsiniz. SEO ajansları hizmetlerini farklı kollardan verebilirler; bu sayede de aynı çatı altında birçok işi yaparlar. SEO ajansı seçiminde farklı konularda da uzmanlıkları olan firmaları tercih edebilirsiniz.

Dijital pazarlama çalışmalarınızı bir bütün halinde tek bir firmaya verdiğinizde, bu firma tüm ihtiyaçlarınıza yönelik stratejiler geliştirebilirler. Herbir hizmetin farklı kanallar tarafından yürütülmesi bu çalışmaların bütünlüğünü bozabileceği gibi firmalar arasındaki ilişkinin zorlaşmasına ve işin verimliliğinin düşmesine ya da uzun sürede gerçekeleşmesine neden olabilir.

Raporlama ve veri paylaşım süreçlerini öğrenin

SEO çalışmalarının yatırım getirisini görebilmek için yapılan çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek raporlanması gerekir. SEO ajansı seçerken, ne sıklıkta raporlamalar yaptıklarını ve bu raporları sizle paylaşıp paylaşmadıklarını sormanız gerekir. Sizinle rapor paylaşmayan firmalarla çalışmamanız gerekir. Bunun yanı sıra bu raporları nasıl okumanız gerektiği ve bilmeniz gereken metrikleri de ajansın size anlatarak, sizi bilgilendirmesi de önemlidir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

SEO ajansı aşağıdakileri yapıyorsa uzak durun

Yukarıda ajans seçiminde bilmeniz gereken önemli başlıkların üzerinde duracağız. Bu başlıkta da ne tür söylemlerde ya da vaadlerde bulunan SEO ajanslarından uzak durmanız gerektiğini ele alacağız.

İlgili rehber: Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

Bir haftada sonuç alacağınızı söyleyenler

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO çalışmaları uzun vadeli yatırımdır ve kısa süre içerisinde sonuç almak mümkün değildir. Eğer sunumlarında ve vaadlerinde kısa sürede sonuç alacağınızı belirtiyorlarsa, bu firmalardan uzak durmalısınız. Çalışmalarınız sonucunda site performansınız düşebilir ya da hiçbir sonuç alamayabilirsiniz. Aynı zamanda para ve zaman kaybetmiş olursunuz.

Kısa sürede birinci sırada çıkma garantisi verenler

Google sıralaması geri dönüşümlerinizi artırmak için önemlidir ve bazı SEO ajansları da bunu kullanarak hizmetlerini pazarlamaya çalışmaktadırlar. Her sektörde arama sorgularında birinci sırada çıkmak rekabete bağlı olarak değişir. Kısa sürede birinci sırada çıkmayı garanti veren firmalara da güvenmemeniz gerekir.

Rekabet kaynaklı olarak birinci sırada çıkmak yapılan çalışmalara ve bu çalışmaların ne kadar yoğun bir şekilde yapıldığına göre değişir. Bunun yanı sıra Google’ın da bu sıralamada göz önünde bulundurduğu kriterler bulunur. Sıfırdan alarak, bir siteyi kısa sürede birinci sıraya yerleştireceğini belirten firmalardan kaçınmalısınız.

Çok ucuz hizmetler

Her işte olduğu gibi SEO hizmetlerinde de çok ucuz hizmetler size beklediğiniz sonuçları getirmeyecektir. Her işin kalitelisi ve ucuzu olduğu için, SEO’da ucuz bir hizmet aldığınızda da alacağınız sonuçların büyük çaplı olmasını beklememeniz gerekir.

SEO veya metadata bilgileri için hak veya telif isteyenler edenler

Yapılan SEO çalışmaları sonrasında, bu hizmetler karşılığında ekstra bir hak talep edenler ya da telif isteyen firmalardan da uzak durmanız gerekir. Bu firmalarla çalışmayı durduğunuzda bu hak talebi nedeniyle yaptıkları çalışmaları geri alabilir ya da bunları kullanmanızı engelleyebilirler.

Google’da tanıdıkları olduğunu söyleyenler

SEO ajansları kimi zaman kendi pazarlamalarını yaparken, Google’da tanıdıkları olduğunu ve bu kişilerin arama sorgularına müdahale edebileceklerini iddia edeler. Ancak bu tamamen asılsız bir söylemdir. Google çalışanları doğrudan arama sorgularına müdahale edemezler. Bu sebeple de bu tür söylemde bulunanlar da yanlış beyan da bulunmuş olurlar. Google indekslenmelerinde gerekli olan kurallar ve uygulamalar bulunur. Bunlar haricinde dışarıdan bir müdahale ile sıralamaları değiştirmek mümkün olmaz. Bu sebeple de bu tür söylemleri olan firmalardan da uzak durmanız gerekir.

Web sitenize binlerce link yollayacağını söyleyenler

Link satın almak her zaman siteniz için faydalı değildir ve bu linklerin nereden geldiğini bilmediğiniz durumlarda siteniz için zararlı dahi olur. Sitenize çok sayıda link yönlendirmesi yapacağını söyleyen SEO ajanslarına öncelikle bu linklerin kaynaklarını sormanız gerekir. SEO değeri düşük, sektörünüzle alakası olmayan, alan adı otoritesi az olan ve kaynağı belli olmayan sitelerden link almanız, sitenizin otoritesini artırmayacağı gibi sitenizin değerinin de düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de link satın alımları yapacaksanız da bu linklerin kaynaklarını öğrenmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Unutmamalısınız ki çok sayıda kalitesiz link almaktansa, az sayıda güvenilir ve SEO değeri taşıyan siteden link almanız, size daha fazla fayda sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan