SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular bulunuyor. Bu konuları da farklı başlıklar altında detaylı bir şekilde bu rehberimizde ele alıyoruz.
Her SEO ajansı aynı kalitede iş yapmadığı gibi sunduğu hizmetleri gösteriş şekilleri de değişir. SEO çalışmalarınızı güvendiğiniz ve inandığınız bir firmanın yapması oldukça önemlidir. Bu noktada da özellikle dikkat etmeniz gereken noktalar bulunuyor. Aşağıda, doğru firmayı bulmak için üzerinde durmanız gereken bu noktaları sıralıyoruz.
SEO Ajansı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
- Deneyim: Ajansın geçmiş tecrübe ve deneyimlerini, önceki çalışmalarını ve başarılarını öğrenin.
- Hizmetin Kapsamı: Ajansın işlerin ne kadarını kendi içerisinde yaptığını ve ne kadarını dışarıya yaptırdığını öğrenin.
- Beklentiler: Ajansın sizden hangi bilgileri ve ne sıklıkta talep edeceğini anlayın.
- Sonuçların Zamanlaması: SEO çalışmalarının sonuçlarının ne kadar sürede alınacağını ve ajansın bu süreci nasıl yönettiğini sorun.
- Anahtar Kelime Stratejileri: Ajansın anahtar kelime seçiminde hangi stratejileri uyguladığını, rakip ve sektör analizi yapılıp yapılmadığını öğrenin.
- Ek Uzmanlıklar: Ajansın sadece SEO üzerine mi yoksa diğer dijital pazarlama kollarında da hizmet verip vermediğini araştırın.
- Raporlama ve Veri Paylaşımı: Ajansın raporlama sıklığını ve bu raporların sizinle ne şekilde paylaşılacağını kontrol edin.
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Deneyimlerini Sorun
Öncelikle SEO ajansı seçerken onların geçmiş tecrübe ve deneyimlerini öğrenmeniz önemlidir. Geçmişte yaptıkları çalışmaların hangi alanlarda olduğunu, e-ticaret sitelerinde seo alanında ne kadar başarılı olduğunu, ne sonuçlar alındığını ve hangi firmalarla çalışıldığını öğrenmeniz önemlidir.
SEO Ajansı Deneyimlerini Sorgulayın
SEO ajansı seçerken, ajansın geçmiş deneyimlerini ve başarılarını incelemek, onların yeteneklerini ve uzmanlık alanlarını anlamanıza yardımcı olur. İşbirliği yapmayı düşündüğünüz ajansın e-ticaret SEO'sunda öne çıkan başarılarına özellikle dikkat edin.
İşlerin ne kadarının ajans İçerisinde yapılacağını sorun
SEO ajansları kimi zaman bazı işleri yaptırmak için farklı firmalardan destek alabilir ve işleri farklı firmalara yaptırabilirler. Bu durumda da işlerin ne kadarının ajans içerisinde ne kadarının dışarıdan yaptırılacağını öğrenin. Dışarıdan iş yaptırılıyorsa, bu işlerin ne olduğunu ve kim ya da hangi firmaların bu işleri yaptığını öğrenin.
Ajans İçi ve Dışı Çalışmaları Değerlendirin
SEO ajansınızın hizmetlerini dış kaynaklardan mı yoksa kendi bünyesinde mi sağladığını öğrenmek, projelerin kontrolünü ve kalitesini anlamanıza yardımcı olur. Ajans içi kaynaklarla yapılan çalışmalar genellikle daha tutarlı ve kontrol edilebilir olabilir.
Ajansın sizden ne tür beklentileri olduğunu öğrenin
SEO ajansı iş yapma sürecinde sizden de bir takım bilgiler ve veriler isteyecektir. Bu bilgilerin ne olduğunu, ne sıklıkta sizden içeri talep edeceklerini öğrenmeniz de oldukça önemlidir.
Ajans Beklentilerini Anlamak
SEO ajansının sizden hangi bilgileri ve ne sıklıkta talep edeceğini öğrenmek, sürecin daha şeffaf ve verimli olmasını sağlar. Bu bilgilerin hazırlanışı ve teslim edilişi, projenizin başarısı için kritik olabilir.
Ne sürede sonuç alınmaya başlanacağını öğrenin
SEO ajansı seçiminde güvenilirliği anlamak için sormanız gereken sorulardan biri de budur. Çünkü SEO ajansları yapılan çalışmaların sonucunun ne kadar sürede ortaya çıkacağıyla ilgili net ve kesin bir tarih vermez. Çünkü Google herhangi bir zaman içerisinde algoritmalarını değiştirebilir ve ajanslar buna müdahale edemezler.
Birkaç gün içerisinde sonuç alacağınızı söyleyen firmalardan özellikle uzak durmanız gerekir; çünkü SEO çalışmaları uzun vadeli yatırımdır ve etkisini göstermesi belli bir zaman alır. Kısa vadede sonuç alınacağını söyleyen firmalardan bu sebeple uzak durmanız gerekir.
SEO Sonuçlarının Zamanlaması
SEO çalışmalarının sonuçları genellikle zaman alır. Hızlı sonuç vaat eden ajanslardan kaçınmalı, gerçekçi ve sürdürülebilir stratejiler sunan firmalarla çalışmayı tercih etmelisiniz.
Anahtar kelime seçimlerinde nasıl stratejiler İzlediklerini öğrenin
Anahtar kelime seçiminde ne tür stratejilerin uygulandığı da ajans seçiminde önemlidir. Bu firmaların sizin yaptığınız işi analiz etmeleri, sitenizdeki eksik ve geliştirilmesi gereken noktaları belirleyerek bir strateji hazırlamaları gerekir. Bunun yanı sıra rakip analizleriyle sektörün durumunu inceleyerek, size bu doğrultuda bir strateji hazırlamaları önemlidir.
Anahtar Kelime Stratejileri
SEO ajansının anahtar kelime seçiminde izlediği stratejiler, kampanyanızın başarısı için hayati önem taşır. Rakip analizi ve pazar araştırmaları, etkili anahtar kelime stratejilerinin belirlenmesinde kritik rol oynar.
SEO haricinde başka uzmanlıklarının olup olmadığını sorun
SEO ajansı seçerken, sadece SEO odağında iş yapan firmaları seçebileceğiniz gibi dijital pazarlamanın diğer kollarında da hizmet veren firmaları seçebilirsiniz. SEO ajansları hizmetlerini farklı kollardan verebilirler; bu sayede de aynı çatı altında birçok işi yaparlar.
Dijital pazarlama çalışmalarınızı bir bütün halinde tek bir firmaya verdiğinizde, bu firma tüm ihtiyaçlarınıza yönelik stratejiler geliştirebilirler. Herbir hizmetin farklı kanallar tarafından yürütülmesi bu çalışmaların bütünlüğünü bozabileceği gibi firmalar arasındaki ilişkinin zorlaşmasına ve işin verimliliğinin düşmesine ya da uzun sürede gerçekeleşmesine neden olabilir.
Çok Yönlü Dijital Pazarlama Hizmetleri
Bir SEO ajansının diğer dijital pazarlama hizmetlerinde de uzman olması, tüm pazarlama ihtiyaçlarınızı tek bir çatı altında toplamanıza olanak tanır, bu da stratejiler arası tutarlılık ve verimlilik sağlar.
Raporlama ve veri paylaşım süreçlerini öğrenin
SEO çalışmalarının yatırım getirisini görebilmek için yapılan çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek raporlanması gerekir. SEO ajansı seçerken, ne sıklıkta raporlamalar yaptıklarını ve bu raporları sizle paylaşıp paylaşmadıklarını sormanız gerekir. Sizinle rapor paylaşmayan firmalarla çalışmamanız gerekir. Bunun yanı sıra bu raporları nasıl okumanız gerektiği ve bilmeniz gereken metrikleri de ajansın size anlatarak, sizi bilgilendirmesi de önemlidir.
Raporlama ve Şeffaflık
Etkili bir SEO stratejisinin başarısını ölçmek için düzenli ve şeffaf raporlama şarttır. Ajansın bu raporları nasıl sunduğu ve veri analizi kapasiteleri, çalışmalarınızın yönünü belirleyebilir.
SEO ajansı aşağıdakileri yapıyorsa uzak durun
Yukarıda ajans seçiminde bilmeniz gereken önemli başlıkların üzerinde duracağız. Bu başlıkta da ne tür söylemlerde ya da vaadlerde bulunan SEO ajanslarından uzak durmanız gerektiğini ele alacağız.
SEO Ajansından Uzak Durmanız Gereken Durumlar
Uyarı Sinyali | Açıklama |
---|---|
Kısa Sürede Sonuç Vaadi | SEO çalışmalarının kısa sürede sonuçlanacağını vaat eden ajanslardan uzak durun, çünkü SEO uzun vadeli bir yatırımdır. |
Birinci Sırada Çıkma Garantisi | Google sıralamasında hemen birinci sıraya çıkma garantisi veren firmalardan kaçının, bu gerçekçi değildir. |
Telif Hakkı İsteyenler | SEO veya metadata için ek haklar veya telif isteyen firmalardan uzak durun, bu çalışmaların geri alınmasına yol açabilir. |
Google'da Tanıdıkları Olduğunu Söyleyenler | Google'da tanıdıkları olduğunu iddia eden ajanslardan kaçının, bu gerçek dışı bir iddiadır. |
Binlerce Link Vaadi | Binlerce link sağlayacağını söyleyen ajanslara dikkat edin, bu linklerin kalitesi ve kaynağı önemlidir. |
Bir haftada sonuç alacağınızı söyleyenler
Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO çalışmaları uzun vadeli yatırımdır ve kısa süre içerisinde sonuç almak mümkün değildir. Eğer sunumlarında ve vaadlerinde kısa sürede sonuç alacağınızı belirtiyorlarsa, bu firmalardan uzak durmalısınız. Çalışmalarınız sonucunda site performansınız düşebilir ya da hiçbir sonuç alamayabilirsiniz. Aynı zamanda para ve zaman kaybetmiş olursunuz.
Kısa sürede birinci sırada çıkma garantisi verenler
Google sıralaması geri dönüşümlerinizi artırmak için önemlidir ve bazı SEO ajansları da bunu kullanarak hizmetlerini pazarlamaya çalışmaktadırlar. Her sektörde arama sorgularında birinci sırada çıkmak rekabete bağlı olarak değişir. Kısa sürede birinci sırada çıkmayı garanti veren firmalara da güvenmemeniz gerekir.
Rekabet kaynaklı olarak birinci sırada çıkmak yapılan çalışmalara ve bu çalışmaların ne kadar yoğun bir şekilde yapıldığına göre değişir. Bunun yanı sıra Google’ın da bu sıralamada göz önünde bulundurduğu kriterler bulunur. Sıfırdan alarak, bir siteyi kısa sürede birinci sıraya yerleştireceğini belirten firmalardan kaçınmalısınız.
SEO veya metadata bilgileri İçin hak veya telif İsteyenler edenler
Yapılan SEO çalışmaları sonrasında, bu hizmetler karşılığında ekstra bir hak talep edenler ya da telif isteyen firmalardan da uzak durmanız gerekir. Bu firmalarla çalışmayı durduğunuzda bu hak talebi nedeniyle yaptıkları çalışmaları geri alabilir ya da bunları kullanmanızı engelleyebilirler.
Google’da tanıdıkları olduğunu söyleyenler
SEO ajansları kimi zaman kendi pazarlamalarını yaparken, Google’da tanıdıkları olduğunu ve bu kişilerin arama sorgularına müdahale edebileceklerini iddia edeler. Ancak bu tamamen asılsız bir söylemdir. Google çalışanları doğrudan arama sorgularına müdahale edemezler. Bu sebeple de bu tür söylemde bulunanlar da yanlış beyan da bulunmuş olurlar. Google indekslenmelerinde gerekli olan kurallar ve uygulamalar bulunur. Bunlar haricinde dışarıdan bir müdahale ile sıralamaları değiştirmek mümkün olmaz. Bu sebeple de bu tür söylemleri olan firmalardan da uzak durmanız gerekir.
Web sitenize binlerce link yollayacağını söyleyenler
Link satın almak her zaman siteniz için faydalı değildir ve bu linklerin nereden geldiğini bilmediğiniz durumlarda siteniz için zararlı dahi olur. Sitenize çok sayıda link yönlendirmesi yapacağını söyleyen SEO ajanslarına öncelikle bu linklerin kaynaklarını sormanız gerekir. SEO değeri düşük, sektörünüzle alakası olmayan, alan adı otoritesi az olan ve kaynağı belli olmayan sitelerden link almanız, sitenizin otoritesini artırmayacağı gibi sitenizin değerinin de düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de link satın alımları yapacaksanız da bu linklerin kaynaklarını öğrenmeniz önemlidir.
İlgili rehber: Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Unutmamalısınız ki çok sayıda kalitesiz link almaktansa, az sayıda güvenilir ve SEO değeri taşıyan siteden link almanız, size daha fazla fayda sağlayacaktır.
SEO ajansı seçerken hangi deneyimlere bakmalıyım?
SEO ajansı seçerken, ajansın geçmiş projelerine, e-ticaret siteleri üzerindeki deneyimlerine ve elde ettikleri sonuçlara bakmalısınız. Önceki müşterilerle çalışmaları ve bu çalışmalardan elde edilen başarılar ajansın yetkinliği hakkında size bilgi verecektir.
SEO ajansının işlerin ne kadarını kendisi yapıyor?
SEO ajansının işlerin ne kadarını kendi bünyesinde yaptığını ve ne kadarını dış kaynaklardan sağladığını sormak önemlidir. Ajansın dış kaynak kullanımı, projenin hangi kısımlarında ve bu firmaların kimler olduğunu bilmeniz, sürecin şeffaflığını ve kontrolünü artırır.
SEO ajansının müşteri beklentileri nelerdir?
SEO çalışmaları sırasında ajansın sizden hangi bilgileri ve verileri isteyeceğini öğrenmek önemlidir. Ajansın beklentileri, işbirliğinizin düzenini ve ne tür katkılar sağlamanız gerektiğini belirler.
SEO sonuçlarını ne zaman görmeye başlarım?
SEO sonuçlarını görmek genellikle zaman alır ve bu süreç birkaç ay sürebilir. SEO ajansının size spesifik bir zaman çerçevesi vermesi beklenmez çünkü SEO sonuçları pek çok değişkene bağlıdır ve zamanla değişebilir.
SEO ajansının anahtar kelime seçimindeki stratejileri nasıl olmalı?
SEO ajansı, anahtar kelime stratejilerini belirlerken sizin iş modelinizi, pazarınızı ve rakip analizlerini dikkate almalıdır. İşinizin özgünlüğüne ve hedef kitlenizin arama davranışlarına uygun anahtar kelimeleri seçmek önemlidir.
SEO ajansının diğer dijital pazarlama uzmanlıkları var mı?
SEO dışında diğer dijital pazarlama disiplinlerinde de hizmet sunan bir ajans seçmek, tüm pazarlama çabalarınızı entegre ve koordineli bir şekilde yönetmenize yardımcı olabilir. Bu, markanızın çeşitli kanallar aracılığıyla tutarlı bir şekilde tanıtılmasını sağlar.
Popüler Videolar