SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

6 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular bulunuyor. Bu konuları da farklı başlıklar altında detaylı bir şekilde bu rehberimizde ele alıyoruz.

Güvenili bir SEO ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Her SEO ajansı aynı kalitede iş yapmadığı gibi sunduğu hizmetleri gösteriş şekilleri de değişir. SEO çalışmalarınızı güvendiğiniz ve inandığınız bir firmanın yapması oldukça önemlidir. Bu noktada da özellikle dikkat etmeniz gereken noktalar bulunuyor. Aşağıda, doğru firmayı bulmak için üzerinde durmanız gereken bu noktaları sıralıyoruz.

Deneyimlerini sorun

Öncelikle SEO ajansı seçerken onların geçmiş tecrübe ve deneyimlerini öğrenmeniz önemlidir. Geçmişte yaptıkları çalışmaların ne kadar başarılı olduğunu, ne sonuçlar alındığını ve hangi firmalarla çalışıldığını öğrenmeniz önemlidir.

İşlerin ne kadarının ajans içerisinde yapılacağını sorun

SEO ajansları kimi zaman bazı işleri yaptırmak için farklı firmalardan destek alabilir ve işleri farklı firmalara yaptırabilirler. Bu durumda da işlerin ne kadarının ajans içerisinde ne kadarının dışarıdan yaptırılacağını öğrenin. Dışarıdan iş yaptırılıyorsa, bu işlerin ne olduğunu ve kim ya da hangi firmaların bu işleri yaptığını öğrenin.

Ajansın sizden ne tür beklentileri olduğunu öğrenin

SEO ajansı iş yapma sürecinde sizden de bir takım bilgiler ve veriler isteyecektir. Bu bilgilerin ne olduğunu, ne sıklıkta sizden içeri talep edeceklerini öğrenmeniz de oldukça önemlidir.

Ne sürede sonuç alınmaya başlanacağını öğrenin

SEO ajansı seçiminde güvenilirliği anlamak için sormanız gereken sorulardan biri de budur. Çünkü SEO ajansları yapılan çalışmaların sonucunun ne kadar sürede ortaya çıkacağıyla ilgili net ve kesin bir tarih vermez. Çünkü Google herhangi bir zaman içerisinde algoritmalarını değiştirebilir ve ajanslar buna müdahale edemezler.

Birkaç gün içerisinde sonuç alacağınızı söyleyen firmalardan özellikle uzak durmanız gerekir; çünkü SEO çalışmaları uzun vadeli yatırımdır ve etkisini göstermesi belli bir zaman alır. Kısa vadede sonuç alınacağını söyleyen firmalardan bu sebeple uzak durmanız gerekir.

Anahtar kelime seçimlerinde nasıl stratejiler izlediklerini öğrenin

Anahtar kelime seçiminde ne tür stratejilerin uygulandığı da ajans seçiminde önemlidir. Bu firmaların sizin yaptığınız işi analiz etmeleri, sitenizdeki eksik ve geliştirilmesi gereken noktaları belirleyerek bir strateji hazırlamaları gerekir. Bunun yanı sıra rakip analizleriyle sektörün durumunu inceleyerek, size bu doğrultuda bir strateji hazırlamaları önemlidir.

SEO haricinde başka uzmanlıklarının olup olmadığını sorun

SEO ajansı seçerken, sadece SEO odağında iş yapan firmaları seçebileceğiniz gibi dijital pazarlamanın diğer kollarında da hizmet veren firmaları seçebilirsiniz. SEO ajansları hizmetlerini farklı kollardan verebilirler; bu sayede de aynı çatı altında birçok işi yaparlar. SEO ajansı seçiminde farklı konularda da uzmanlıkları olan firmaları tercih edebilirsiniz.

Dijital pazarlama çalışmalarınızı bir bütün halinde tek bir firmaya verdiğinizde, bu firma tüm ihtiyaçlarınıza yönelik stratejiler geliştirebilirler. Herbir hizmetin farklı kanallar tarafından yürütülmesi bu çalışmaların bütünlüğünü bozabileceği gibi firmalar arasındaki ilişkinin zorlaşmasına ve işin verimliliğinin düşmesine ya da uzun sürede gerçekeleşmesine neden olabilir.

Raporlama ve veri paylaşım süreçlerini öğrenin

SEO çalışmalarının yatırım getirisini görebilmek için yapılan çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek raporlanması gerekir. SEO ajansı seçerken, ne sıklıkta raporlamalar yaptıklarını ve bu raporları sizle paylaşıp paylaşmadıklarını sormanız gerekir. Sizinle rapor paylaşmayan firmalarla çalışmamanız gerekir. Bunun yanı sıra bu raporları nasıl okumanız gerektiği ve bilmeniz gereken metrikleri de ajansın size anlatarak, sizi bilgilendirmesi de önemlidir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

SEO ajansı aşağıdakileri yapıyorsa uzak durun

Yukarıda ajans seçiminde bilmeniz gereken önemli başlıkların üzerinde duracağız. Bu başlıkta da ne tür söylemlerde ya da vaadlerde bulunan SEO ajanslarından uzak durmanız gerektiğini ele alacağız.

İlgili rehber: Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

Bir haftada sonuç alacağınızı söyleyenler

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO çalışmaları uzun vadeli yatırımdır ve kısa süre içerisinde sonuç almak mümkün değildir. Eğer sunumlarında ve vaadlerinde kısa sürede sonuç alacağınızı belirtiyorlarsa, bu firmalardan uzak durmalısınız. Çalışmalarınız sonucunda site performansınız düşebilir ya da hiçbir sonuç alamayabilirsiniz. Aynı zamanda para ve zaman kaybetmiş olursunuz.

Kısa sürede birinci sırada çıkma garantisi verenler

Google sıralaması geri dönüşümlerinizi artırmak için önemlidir ve bazı SEO ajansları da bunu kullanarak hizmetlerini pazarlamaya çalışmaktadırlar. Her sektörde arama sorgularında birinci sırada çıkmak rekabete bağlı olarak değişir. Kısa sürede birinci sırada çıkmayı garanti veren firmalara da güvenmemeniz gerekir.

Rekabet kaynaklı olarak birinci sırada çıkmak yapılan çalışmalara ve bu çalışmaların ne kadar yoğun bir şekilde yapıldığına göre değişir. Bunun yanı sıra Google’ın da bu sıralamada göz önünde bulundurduğu kriterler bulunur. Sıfırdan alarak, bir siteyi kısa sürede birinci sıraya yerleştireceğini belirten firmalardan kaçınmalısınız.

Çok ucuz hizmetler

Her işte olduğu gibi SEO hizmetlerinde de çok ucuz hizmetler size beklediğiniz sonuçları getirmeyecektir. Her işin kalitelisi ve ucuzu olduğu için, SEO’da ucuz bir hizmet aldığınızda da alacağınız sonuçların büyük çaplı olmasını beklememeniz gerekir.

SEO veya metadata bilgileri için hak veya telif isteyenler edenler

Yapılan SEO çalışmaları sonrasında, bu hizmetler karşılığında ekstra bir hak talep edenler ya da telif isteyen firmalardan da uzak durmanız gerekir. Bu firmalarla çalışmayı durduğunuzda bu hak talebi nedeniyle yaptıkları çalışmaları geri alabilir ya da bunları kullanmanızı engelleyebilirler.

Google’da tanıdıkları olduğunu söyleyenler

SEO ajansları kimi zaman kendi pazarlamalarını yaparken, Google’da tanıdıkları olduğunu ve bu kişilerin arama sorgularına müdahale edebileceklerini iddia edeler. Ancak bu tamamen asılsız bir söylemdir. Google çalışanları doğrudan arama sorgularına müdahale edemezler. Bu sebeple de bu tür söylemde bulunanlar da yanlış beyan da bulunmuş olurlar. Google indekslenmelerinde gerekli olan kurallar ve uygulamalar bulunur. Bunlar haricinde dışarıdan bir müdahale ile sıralamaları değiştirmek mümkün olmaz. Bu sebeple de bu tür söylemleri olan firmalardan da uzak durmanız gerekir.

Web sitenize binlerce link yollayacağını söyleyenler

Link satın almak her zaman siteniz için faydalı değildir ve bu linklerin nereden geldiğini bilmediğiniz durumlarda siteniz için zararlı dahi olur. Sitenize çok sayıda link yönlendirmesi yapacağını söyleyen SEO ajanslarına öncelikle bu linklerin kaynaklarını sormanız gerekir. SEO değeri düşük, sektörünüzle alakası olmayan, alan adı otoritesi az olan ve kaynağı belli olmayan sitelerden link almanız, sitenizin otoritesini artırmayacağı gibi sitenizin değerinin de düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de link satın alımları yapacaksanız da bu linklerin kaynaklarını öğrenmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Unutmamalısınız ki çok sayıda kalitesiz link almaktansa, az sayıda güvenilir ve SEO değeri taşıyan siteden link almanız, size daha fazla fayda sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
E-ticaret sitenize giriş yapan kullanıcı, tarayıcı aracılığıyla web sitesi sunucusuna bir istek gönderir. Bu isteğin cevabı de sitenin ilgili sayfası olarak kullanıcının tarayıcı ekranına gönderilir. Kullanıcı ve sunucu...
22 Ocak 2022
Markethinkers
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın