Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler

27 Eylül 2017
Sinan Oypan

Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha hızlı bir şekilde artırabilirsiniz.

Pazara güçlü bir şekilde girmek için de uygulayabileceğiniz bir takım taktikler ve stratejiler bulunuyor. Bugünkü yazımızda da bu stratejiler üzerinde duracağız.

Her detayı planlayın

Güçlü bir başlangıç için iyi bir plana ihtiyacınız var. İş planınızı detaylandırmanız ve adım adım yapılacak çalışmaları belirlemeniz bu noktada önemli bir rol oynar. İşin kuruluşu sırasında hazırladığınız iş planı, işinizi yayınlamadan önce değişikliklere uğrayabilir. Yaptığınız çalışmalar ve bu süreç boyunca öğrendikleriniz doğrultusunda iş planınızı geliştirebilirsiniz.

Verdiğiniz hizmetler, ürünleriniz ve müşteri hizmetleriyle ilgili planlarınızın yanı sıra pazarlama ve reklam stratejilerinizi de bu plana dahil etmeniz gerekir. Daha sonrasında da her bir maddeyi kendi içinde ayrı bir stratejiye dahil etmeniz gerekir. Kulağa çok vakit alacakmış gibi görünen bir çalışma gibi gelse de, yapacağınız çalışmaları belli bir stratejiye oturtmanız ve yazılı bir plan çerçevesinde tutmanız, işinizin lansmanı sırasında üzerinizdeki baskıyı azaltır ve ne zaman ne gibi çalışmalar yapacağınızı bilmenizi sağlar.

Ürününüzü ve pazarınızı iyi tanıyın

Sektöre güçlü bir giriş yapmak için pazarınızı iyi bir şekilde tanımanız gerekiyor. Pazarın dinamiklerini, ihtiyaçlarını, pazarın şuanki durumunu ve gelecek dönemde nasıl bir büyüme gerçekleştireceğiniz bilmeniz gerekir.

Pazarın dinamiklerine hakim olmak, pazardaki tüketiciyi de yakından tanımanıza yardımcı olur. Tüketicilerin isteklerini, alışveriş alışkanlıklarını ve markalardan beklentilerini bilmeniz satış ve reklam stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olur.

Ürününüzü iyi tanımak ise tüketicilerin isteklerine göre bu ürünü nasıl şekillendirebileceğinizi ve nasıl bir pazarlama taktiği kullanarak, tüketicilerin ilgisini çekebileceğiniz konusunda size yardımcı olur.

Rekabet edeceğiniz firmaları iyi tanıyın

Pazara güçlü bir şekilde girmek için rakip olacağınız firmaları da iyi bir şekilde tanıyor olmanız gerekir. Bu firmaların hakim oldukları pazar paylarını, pazarlama ve satış taktiklerini iyi bir şekilde analiz etmelisiniz. Onların doğru ve iyi yaptıkları çalışmalardan dersler almalı, eksik yaptıkları çalışmaları inceleyerek de kendi stratejilerinizi geliştirmelisiniz.

Pazarlama ve satış çalışmaları haricinde bu firmaların ürünlerini iyi analiz etmeli ve müşteri servisleri konusunda neler yaptıklarını incelemelisiniz. Bu firmalardan farklılaşmak için ne tür çalışmalar yapabileceğiniz bu araştırmalar sayesinde görebilirsiniz.

Rekabette bir adım öne çıkmak için rakip firmaların farklı alanlardaki çalışmalarını inceleyerek, kendi stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirmeniz gerekir. Bu tür çalışmalar pazarı da daha iyi bir şekilde analiz etmenize yardımcı olur.

İyi bir ekip oluşturun

Başarılı firmaların arkasında güvenilir ve iyi bir ekip bulunur. Bu sebeple de işinizi kurarken iyi ekip arkadaşları edinmeye özen göstermelisiniz. Alanında uzman ve kendini işine adayan kişilerle çalışmanız ve pazara bu şekilde giriş yapmanız bir hayli önemlidir. Güçlü bir ekibiniz olmadan iş yükünü dağıtmanız ve gerekli hamleleri yapmanız zorlaşır.

Pazarlama planınızı detaylandırın

Güçlü bir giriş yapmak için güçlü bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. İlk adımda amacınız marka bilinirliğinizi artırarak, hedef kitlelere ulaşmak olacağı için pazarlama planınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Pazarı iyi bir şekilde tanımanız pazarlama planınızı oluştururken size bir hayli yardımcı olacaktır.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirledikten sonra hangi mecralarda reklam çalışmaları yapacağınızı belirleyebilirsiniz. Sosyal mecralar üzerinde çalışmalar yaparken hedef kitlenizin daha yoğun olduğu kanalları seçmeniz de önemlidir. Bunun yanı sıra Adwords kampanyalarında nasıl bir strateji izlemeniz gerektiğini araştırmalı ve doğru anahtar kelime, slogan ve reklam kampanyalarıyla arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmeye çalışmalısınız. Tüm bu detayları ele alacak bir pazarlama planı hazırlamak ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmak güçlü bir giriş için oldukça önemlidir.

Elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde yönetin

Sektöre giriş yaparken elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde yönetmeniz de gerekir. Pazarlama ve reklam çalışmaları için harcayacağınız bütçeyi, işinizin altyapısı için harcayacağınız bütçeyi, çalışanlarınızın maaşlarını, iş yeri giderlerinizi ve vergilerinizi iyi bir şekilde planlamanız gerekir. Başlangıçta güçlü bir giriş yapsanız dahi elinizdeki bütçeyi doğru bir şekilde yönetemediğinizde uzun vadede başarılı olmanız zorlaşır. Bu sebeple de sermaye ve bütçe yönetimini detaylandırarak planlamalısınız.

Kendi işinizi kurmayı ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak kolay bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan