fbpx

Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler

27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler

Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha hızlı bir şekilde artırabilirsiniz.

Pazara güçlü bir şekilde girmek için de uygulayabileceğiniz bir takım taktikler ve stratejiler bulunuyor. Bugünkü yazımızda da bu stratejiler üzerinde duracağız.

Her detayı planlayın

Güçlü bir başlangıç için iyi bir plana ihtiyacınız var. İş planınızı detaylandırmanız ve adım adım yapılacak çalışmaları belirlemeniz bu noktada önemli bir rol oynar. İşin kuruluşu sırasında hazırladığınız iş planı, işinizi yayınlamadan önce değişikliklere uğrayabilir. Yaptığınız çalışmalar ve bu süreç boyunca öğrendikleriniz doğrultusunda iş planınızı geliştirebilirsiniz.

Verdiğiniz hizmetler, ürünleriniz ve müşteri hizmetleriyle ilgili planlarınızın yanı sıra pazarlama ve reklam stratejilerinizi de bu plana dahil etmeniz gerekir. Daha sonrasında da her bir maddeyi kendi içinde ayrı bir stratejiye dahil etmeniz gerekir. Kulağa çok vakit alacakmış gibi görünen bir çalışma gibi gelse de, yapacağınız çalışmaları belli bir stratejiye oturtmanız ve yazılı bir plan çerçevesinde tutmanız, işinizin lansmanı sırasında üzerinizdeki baskıyı azaltır ve ne zaman ne gibi çalışmalar yapacağınızı bilmenizi sağlar.

Ürününüzü ve pazarınızı iyi tanıyın

Sektöre güçlü bir giriş yapmak için pazarınızı iyi bir şekilde tanımanız gerekiyor. Pazarın dinamiklerini, ihtiyaçlarını, pazarın şuanki durumunu ve gelecek dönemde nasıl bir büyüme gerçekleştireceğiniz bilmeniz gerekir.

Pazarın dinamiklerine hakim olmak, pazardaki tüketiciyi de yakından tanımanıza yardımcı olur. Tüketicilerin isteklerini, alışveriş alışkanlıklarını ve markalardan beklentilerini bilmeniz satış ve reklam stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olur.

Ürününüzü iyi tanımak ise tüketicilerin isteklerine göre bu ürünü nasıl şekillendirebileceğinizi ve nasıl bir pazarlama taktiği kullanarak, tüketicilerin ilgisini çekebileceğiniz konusunda size yardımcı olur.

Rekabet edeceğiniz firmaları iyi tanıyın

Pazara güçlü bir şekilde girmek için rakip olacağınız firmaları da iyi bir şekilde tanıyor olmanız gerekir. Bu firmaların hakim oldukları pazar paylarını, pazarlama ve satış taktiklerini iyi bir şekilde analiz etmelisiniz. Onların doğru ve iyi yaptıkları çalışmalardan dersler almalı, eksik yaptıkları çalışmaları inceleyerek de kendi stratejilerinizi geliştirmelisiniz.

Pazarlama ve satış çalışmaları haricinde bu firmaların ürünlerini iyi analiz etmeli ve müşteri servisleri konusunda neler yaptıklarını incelemelisiniz. Bu firmalardan farklılaşmak için ne tür çalışmalar yapabileceğiniz bu araştırmalar sayesinde görebilirsiniz.

Rekabette bir adım öne çıkmak için rakip firmaların farklı alanlardaki çalışmalarını inceleyerek, kendi stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirmeniz gerekir. Bu tür çalışmalar pazarı da daha iyi bir şekilde analiz etmenize yardımcı olur.

İyi bir ekip oluşturun

Başarılı firmaların arkasında güvenilir ve iyi bir ekip bulunur. Bu sebeple de işinizi kurarken iyi ekip arkadaşları edinmeye özen göstermelisiniz. Alanında uzman ve kendini işine adayan kişilerle çalışmanız ve pazara bu şekilde giriş yapmanız bir hayli önemlidir. Güçlü bir ekibiniz olmadan iş yükünü dağıtmanız ve gerekli hamleleri yapmanız zorlaşır.

Pazarlama planınızı detaylandırın

Güçlü bir giriş yapmak için güçlü bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. İlk adımda amacınız marka bilinirliğinizi artırarak, hedef kitlelere ulaşmak olacağı için pazarlama planınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Pazarı iyi bir şekilde tanımanız pazarlama planınızı oluştururken size bir hayli yardımcı olacaktır.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirledikten sonra hangi mecralarda reklam çalışmaları yapacağınızı belirleyebilirsiniz. Sosyal mecralar üzerinde çalışmalar yaparken hedef kitlenizin daha yoğun olduğu kanalları seçmeniz de önemlidir. Bunun yanı sıra Adwords kampanyalarında nasıl bir strateji izlemeniz gerektiğini araştırmalı ve doğru anahtar kelime, slogan ve reklam kampanyalarıyla arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmeye çalışmalısınız. Tüm bu detayları ele alacak bir pazarlama planı hazırlamak ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmak güçlü bir giriş için oldukça önemlidir.

Elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde yönetin

Sektöre giriş yaparken elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde yönetmeniz de gerekir. Pazarlama ve reklam çalışmaları için harcayacağınız bütçeyi, işinizin altyapısı için harcayacağınız bütçeyi, çalışanlarınızın maaşlarını, iş yeri giderlerinizi ve vergilerinizi iyi bir şekilde planlamanız gerekir. Başlangıçta güçlü bir giriş yapsanız dahi elinizdeki bütçeyi doğru bir şekilde yönetemediğinizde uzun vadede başarılı olmanız zorlaşır. Bu sebeple de sermaye ve bütçe yönetimini detaylandırarak planlamalısınız.

Kendi işinizi kurmayı ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak kolay bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan