Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler

27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha hızlı bir şekilde artırabilirsiniz. Pazara güçlü bir şekilde girmek için de uygulayabileceğiniz bir takım taktikler ve stratejiler bulunuyor. Bugünkü yazımızda da bu stratejiler üzerinde duracağız.

Her detayı planlayın

Güçlü bir başlangıç için iyi bir plana ihtiyacınız var. İş planınızı detaylandırmanız ve adım adım yapılacak çalışmaları belirlemeniz bu noktada önemli bir rol oynar. İşin kuruluşu sırasında hazırladığınız iş planı, işinizi yayınlamadan önce değişikliklere uğrayabilir. Yaptığınız çalışmalar ve bu süreç boyunca öğrendikleriniz doğrultusunda iş planınızı geliştirebilirsiniz. Verdiğiniz hizmetler, ürünleriniz ve müşteri hizmetleriyle ilgili planlarınızın yanı sıra pazarlama ve reklam stratejilerinizi de bu plana dahil etmeniz gerekir. Daha sonrasında da her bir maddeyi kendi içinde ayrı bir stratejiye dahil etmeniz gerekir. Kulağa çok vakit alacakmış gibi görünen bir çalışma gibi gelse de, yapacağınız çalışmaları belli bir stratejiye oturtmanız ve yazılı bir plan çerçevesinde tutmanız, işinizin lansmanı sırasında üzerinizdeki baskıyı azaltır ve ne zaman ne gibi çalışmalar yapacağınızı bilmenizi sağlar.

Ürününüzü ve pazarınızı iyi tanıyın

Sektöre güçlü bir giriş yapmak için pazarınızı iyi bir şekilde tanımanız gerekiyor. Pazarın dinamiklerini, ihtiyaçlarını, pazarın şuanki durumunu ve gelecek dönemde nasıl bir büyüme gerçekleştireceğiniz bilmeniz gerekir. Pazarın dinamiklerine hakim olmak, pazardaki tüketiciyi de yakından tanımanıza yardımcı olur. Tüketicilerin isteklerini, alışveriş alışkanlıklarını ve markalardan beklentilerini bilmeniz satış ve reklam stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olur. Ürününüzü iyi tanımak ise tüketicilerin isteklerine göre bu ürünü nasıl şekillendirebileceğinizi ve nasıl bir pazarlama taktiği kullanarak, tüketicilerin ilgisini çekebileceğiniz konusunda size yardımcı olur.

Rekabet edeceğiniz firmaları iyi tanıyın

Pazara güçlü bir şekilde girmek için rakip olacağınız firmaları da iyi bir şekilde tanıyor olmanız gerekir. Bu firmaların hakim oldukları pazar paylarını, pazarlama ve satış taktiklerini iyi bir şekilde analiz etmelisiniz. Onların doğru ve iyi yaptıkları çalışmalardan dersler almalı, eksik yaptıkları çalışmaları inceleyerek de kendi stratejilerinizi geliştirmelisiniz. Pazarlama ve satış çalışmaları haricinde bu firmaların ürünlerini iyi analiz etmeli ve müşteri servisleri konusunda neler yaptıklarını incelemelisiniz. Bu firmalardan farklılaşmak için ne tür çalışmalar yapabileceğiniz bu araştırmalar sayesinde görebilirsiniz. Rekabette bir adım öne çıkmak için rakip firmaların farklı alanlardaki çalışmalarını inceleyerek, kendi stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirmeniz gerekir. Bu tür çalışmalar pazarı da daha iyi bir şekilde analiz etmenize yardımcı olur.

İyi bir ekip oluşturun

Başarılı firmaların arkasında güvenilir ve iyi bir ekip bulunur. Bu sebeple de işinizi kurarken iyi ekip arkadaşları edinmeye özen göstermelisiniz. Alanında uzman ve kendini işine adayan kişilerle çalışmanız ve pazara bu şekilde giriş yapmanız bir hayli önemlidir. Güçlü bir ekibiniz olmadan iş yükünü dağıtmanız ve gerekli hamleleri yapmanız zorlaşır.

Pazarlama planınızı detaylandırın

Güçlü bir giriş yapmak için güçlü bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. İlk adımda amacınız marka bilinirliğinizi artırarak, hedef kitlelere ulaşmak olacağı için pazarlama planınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Pazarı iyi bir şekilde tanımanız pazarlama planınızı oluştururken size bir hayli yardımcı olacaktır. Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirledikten sonra hangi mecralarda reklam çalışmaları yapacağınızı belirleyebilirsiniz. Sosyal mecralar üzerinde çalışmalar yaparken hedef kitlenizin daha yoğun olduğu kanalları seçmeniz de önemlidir. Bunun yanı sıra Adwords kampanyalarında nasıl bir strateji izlemeniz gerektiğini araştırmalı ve doğru anahtar kelime, slogan ve reklam kampanyalarıyla arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmeye çalışmalısınız. Tüm bu detayları ele alacak bir pazarlama planı hazırlamak ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmak güçlü bir giriş için oldukça önemlidir.

Elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde yönetin

Sektöre giriş yaparken elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde yönetmeniz de gerekir. Pazarlama ve reklam çalışmaları için harcayacağınız bütçeyi, işinizin altyapısı için harcayacağınız bütçeyi, çalışanlarınızın maaşlarını, iş yeri giderlerinizi ve vergilerinizi iyi bir şekilde planlamanız gerekir. Başlangıçta güçlü bir giriş yapsanız dahi elinizdeki bütçeyi doğru bir şekilde yönetemediğinizde uzun vadede başarılı olmanız zorlaşır. Bu sebeple de sermaye ve bütçe yönetimini detaylandırarak planlamalısınız. Kendi işinizi kurmayı ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak kolay bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın