Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?

25 Ocak 2021
Markethinkers
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?

Google Search Console Nedir?

Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google ürünüdür.

Sitenizin Google’a ne kadar uyumlu olduğunu gösteren Search Console ile sitenizde var olan SEO sorunlarını tespit edebilir, yönetebilir ve iyileştirebilirsiniz. Dijital pazarlamacılar ve SEO odaklı çalışanların da başvurduğu bu ürün sayesinde Google arama motorundaki performansınızı görüntüleyebilir ve gerekli optimizasyonları yapabilirsiniz.

Search Console Ne İşe Yarar?

Google Search Console, kullanıcılar için pek çok farklı özelliği bir arada sunmaktadır. Bu bağlamda ön plana çıkan özelliği ise web sitelerin bu araç sayesinde dizine eklenebilmesidir. Eğer bir internet siteniz varsa Search Console ile indeksleme yapabilir ve sitenizin dizindeki durumunu kontrol edebilirsiniz. Tamamen ücretsiz bir şekilde sunulan bu hizmet, e-ticaret siteleri için büyük avantaj sağlar.

Google Search Console ile elde edebileceğiniz hizmetler şu şekilde sıralanabilir:

  • Googlebot’un tarama yapma konusunda zorlandığı sayfaların tespiti
  • Sitenizin mobil SEO uyumluluğunu ölçme
  • Site haritasını yükleme ve kontrol edebilme
  • Sitenizin linklerinin hangi web sitelerinde paylaşıldığını (backlink) görüntüleme
  • Sitenizin Google’da nasıl aratıldığının takibi
  • Anahtar kelimelerdeki performans analizi
  • Link yapısının denetimi
  • Site bağlantınızın dizin içerisinde nasıl görüneceğini seçme
  • Sayfa yüklenme hızının tespiti
  • Robots.txt dosyasını görüntüleme
  • Sitenizde bulunan SEO hatalarını ayıklama
  • İndekslenmesini istemediğiniz arama sonuçları için URL kaldırma
  • Sitenizin tıklanma oranlarını görüntüleme

Ayrıca, bir e-ticaret sitesi olarak en çok aranan ürünlerinizin tespitini yapabilir ve satış odağınızı bu ürünler üzerinden oluşturabilirsiniz. Böylece satışlarınız ve kazancınızı artacaktır.

Ek olarak, eğer web siteniz Google tarafından herhangi bir ceza almışsa bu cezayı da hizmet dahilinde görüntüleyebilirsiniz.

Google Search Console Üzerinden Hangi Araçlar Kullanılabilir?

Sitenizin organik trafik performansı üzerinde büyük etkisi olan bu aracı kullanabilmek için bilmeniz gereken bazı kavramlar bulunmaktadır.

Ön İzleme: Aracın dashboard’u olan bu sekme; performans, kapsam ve geliştirmeler üzerine istatistikler sunar.

URL Denetimi: Bir sayfanın, Google tarafından dizine eklenip eklenmediğini veya eklenmiş halinin nasıl olduğunu görüntülemeye yarar. Bu sayede istediğiniz bir URL’yi denetleyebilir ve dizine ekleme talebinde bulunabilirsiniz.

Performans: Google arama sonuçlarına göre sitenizin nasıl bir performans gösterdiğine dair önemli metrikleri görebileceğiniz alandır. Bunlar; aramalardaki ortalama konum, görünme sıklığı ve tıklanma oranı gibi özelliklerdir.

Kapsam: Sitenizin dizine eklenmesi sırasında ne tür sorunlarla karşılaştığınızı gösteren bu sekme ile hata tespitini rahatlıkla yapabilirsiniz. Ayrıca hangi sayfalarınızın dizine eklendiğini de inceleyebilirsiniz.

Site Haritaları: Sahip olduğunuz mülkün site haritası için Google’a bilgi verilmesini sağlar. Ek olarak site haritası gönderme geçmişinizi de görüntüleyebilir ve gönderilen bu haritalardaki hataların ne olduğunu tespit edebilirsiniz.

URL Kaldırma: Google Search Console URL kaldırma aracıyla sitenizde bulunan sayfaların Google arama sonuçlarından çıkarılmasını talep edebilirsiniz. Bu sayede, geçici olarak seçtiğiniz sayfaların görünümünü engellenmiş olur.

Mobil Kullanılabilirlik: Sitenizin mobil cihazlarda görüntülenirken nasıl hatalarla karşılaşıldığını rapor eder. Kullanılabilirlik açısından mülkünüzde yer alan sorunları incelemenizi sağlar.

Hız: Sitenizde bulunan sayfaların hız performansının ne kadar yüksek olduğunu gösteren araçtır. Bu sayede gerçek zamanlı kullanım verileri ile kıyaslama yapabilirsiniz.

Bağlantılar: En çok hangi sayfalarınızın bağlantı verdiğini ve kimler tarafından size bağlantı verildiğini görebileceğiniz araçtır.

Ücretsiz Google Search Console Aracını Web Siteniz İçin Neden Kullanmalısınız?

Tüm web siteleri için yapılacak ilk SEO çalışmalarından biri olan Google Search Console, sitenizin Google tarafından tanınmasını sağlar. Eğer kendinizi Google algoritmasına doğru bir şekilde tanıtmazsanız arama sonuçlarında görünürlük açısından sıkıntı çekebilirsiniz. Search Console sayesinde siteniz arama motoru botları tarafından daha kolay keşfedilir.

Google Search Console ile sahip olacağınız araç ve raporların sağlayacağı faydalar aşağıdaki gibi olmaktadır:

  • Sitenizin arama verilerini görüntüleme
  • Spam ya da dizine ekleme konusunda karşılaşılan sorunlara dair uyarılar
  • Sayfalarınızın arama motorunda bulunup bulunmadığının kontrolü
  • Arama yapan kullanıcıların hangi sorgularla sitenizi bulduğu ve tıklama yaptığı
  • Mobil kullanılabilirliğe yönelik sorunları ortadan kaldırma
  • Hangi sitelerin web sitenize bağlantı verdiğini öğrenme

Google Search Console Aracıyla Hangi Verileri Takip Edebilirsiniz?

Google Search Console ile pek çok veri analizinde bulunabilir ve bunları rapor üzerinden inceleyebilirsiniz. Bu sayede gerekli iyileştirmeleri de hızlı bir şekilde gerçekleştirirsiniz. Performans raporu, kullandığınız anahtar kelimeler ve aşağıdaki metrikler kapsamında zengin bir değerlendirme sonucu sunar.

Toplam Tıklama: Kullanıcıların, Google arama sonuçları arasından web sitenize yönelik yaptığı tıklamaları temsil eder. Eğer siteniz bu sonuçlarda birden fazla görünüyorsa ve tek bir kullanıcı, farklı bağlantıları tıkladıysa hedef site aynı olduğu için tek tıklama olarak sayılır.

Toplam Gösterim: Yapılan arama sonuçlarında görünür olmanız halinde bu, bir gösterim olarak sayılacaktır. Buradaki ölçüm, kullanıcıların bu aramalarda sitenize dair kaç bağlantıyla karşılaştığıdır. Eğer web siteniz arama sonuçları sayfasında birden fazla görünüyorsa tek gösterim olarak kaydedilir.

Tıklama Oranı: Bu metrik; tıklanma sayısının, gösterim sayısına bölümünü temsil eder.

Ortalama Konum: Web sitenizin arama sonuçları içerisinde yer alan en üstteki konumunun raporlanmasıdır. Sayfaya ait en üstteki sonucun ortalama konumu hakkında bilgi veren bu metriğe göre sitenizin; ikinci, dördüncü ve altıncı konum olmak üzere üç konumu varsa konum ikinci olarak belirlenir.

Site Bağlantıları: Sayfa sıralamalarında üste çıkmanıza yardımcı olur. Sahip olduğu iç bağlantılar rapor seçeneği sayesinde en çok dahili bağlantı alan sayfalarınızı öğrenebilirsiniz. Aynı zamanda, değişiklik yapılması gereken durumlarda sayfalara müdahale etmenizi de sağlar.

Tarama İstatistikleri: Son 90 gün içerisinde kaç sayfanın tarandığını gösterir. Ek olarak indirme boyutu ile indirme süresini de gözlemleyebilirsiniz.

Google Search Console Nasıl Kurulur?

Search Console kurulumunu gerçekleştirerek web sitenizin size sunduğu verilere yönelik önemli detayları keşfedebilirsiniz. İşte, adım adım kurulum süreci…

Search Console Mülkü eklemek

Google Search Console’u kullanmak için öncelikle web sitenizin adresini eklemeniz gerekir. Bu aşama, mülk ekleme olarak geçer. Sol üst menüde bulunan mülk ekle butonuna tıklayarak sitenizi Google Search Console'a tanıtabilirsiniz.

Sitenizi Doğrulamak

Search Console’un doğrulama aracında, pek çok seçenek bulunmaktadır.

  • Alan adı sağlayıcısı ile giriş yapmak
  • Google Analytics hesabı kullanmak
  • Sitenize HTML etiketi eklemek

Eğer IdeaSoft altyapısını kullanıyorsanız, bu videodaki aşamaları takip edebilirsiniz. E-ticaret sitesi yönetim panelinizden site doğrulamasını bir dakika içerisinde gerçekleştirebilirsiniz.

Google Analytics’e bağlamak

Gerekli doğrulama işlemleri tamamlandıktan sonra Console hesabınızı Analytcis’e bağlayarak iki hesap arasında bilgi paylaşılmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede, analiz konusunda ortaya daha çok veri çıkar.

Bunun için Analytics’in sol alt köşesinde bulunan çarka (ayarlar) tıklamanız gerekir. Ayarlar sayfasında yer alan ürün bağlantısı menüsünden tüm ürünleri seçebilir ve Search Console’a tıklayınca Search Console'a eklenen tüm sitelerinizin açıldığını görebilirsiniz. Doğru mülkü tercih ettikten sonra uygun olan Google Analytics profilini seçip kaydetmeniz yeterli olacaktır.

Console’a Site Haritası Eklemek

Search Console sayesinde Google botlarının web sitenizin doğru bir şekilde taramasını kolaylaştırmak için XML formatında bir site haritası ekleyebilirsiniz.

Search Console’un soldaki menüsünde yer alan “Site Haritaları” sekmesine tıklayın. Ardından web siteniz için oluşturduğunuz site haritasının linkini “Site Haritası URL’i Girin” yazan yere ekleyin ve “gönder” butonuna basın.

Eğer IdeaSoft altyapısını kullanıyorsanız, site haritası oluşturmak için bu videodaki aşamaları takip edebilirsiniz. E-ticaret sitesi yönetim panelinizde site haritası oluşturmayı bir dakika içerisinde gerçekleştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin