Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?

25 Ocak 2021
Markethinkers
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?

Google Search Console Nedir?

Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google ürünüdür.

Sitenizin Google’a ne kadar uyumlu olduğunu gösteren Search Console ile sitenizde var olan SEO sorunlarını tespit edebilir, yönetebilir ve iyileştirebilirsiniz. Dijital pazarlamacılar ve SEO odaklı çalışanların da başvurduğu bu ürün sayesinde Google arama motorundaki performansınızı görüntüleyebilir ve gerekli optimizasyonları yapabilirsiniz.

Search Console Ne İşe Yarar?

Google Search Console, kullanıcılar için pek çok farklı özelliği bir arada sunmaktadır. Bu bağlamda ön plana çıkan özelliği ise web sitelerin bu araç sayesinde dizine eklenebilmesidir. Eğer bir internet siteniz varsa Search Console ile indeksleme yapabilir ve sitenizin dizindeki durumunu kontrol edebilirsiniz. Tamamen ücretsiz bir şekilde sunulan bu hizmet, e-ticaret siteleri için büyük avantaj sağlar.

Google Search Console ile elde edebileceğiniz hizmetler şu şekilde sıralanabilir:

  • Googlebot’un tarama yapma konusunda zorlandığı sayfaların tespiti
  • Sitenizin mobil SEO uyumluluğunu ölçme
  • Site haritasını yükleme ve kontrol edebilme
  • Sitenizin linklerinin hangi web sitelerinde paylaşıldığını (backlink) görüntüleme
  • Sitenizin Google’da nasıl aratıldığının takibi
  • Anahtar kelimelerdeki performans analizi
  • Link yapısının denetimi
  • Site bağlantınızın dizin içerisinde nasıl görüneceğini seçme
  • Sayfa yüklenme hızının tespiti
  • Robots.txt dosyasını görüntüleme
  • Sitenizde bulunan SEO hatalarını ayıklama
  • İndekslenmesini istemediğiniz arama sonuçları için URL kaldırma
  • Sitenizin tıklanma oranlarını görüntüleme

Ayrıca, bir e-ticaret sitesi olarak en çok aranan ürünlerinizin tespitini yapabilir ve satış odağınızı bu ürünler üzerinden oluşturabilirsiniz. Böylece satışlarınız ve kazancınızı artacaktır.

Ek olarak, eğer web siteniz Google tarafından herhangi bir ceza almışsa bu cezayı da hizmet dahilinde görüntüleyebilirsiniz.

Google Search Console Üzerinden Hangi Araçlar Kullanılabilir?

Sitenizin organik trafik performansı üzerinde büyük etkisi olan bu aracı kullanabilmek için bilmeniz gereken bazı kavramlar bulunmaktadır.

Ön İzleme: Aracın dashboard’u olan bu sekme; performans, kapsam ve geliştirmeler üzerine istatistikler sunar.

URL Denetimi: Bir sayfanın, Google tarafından dizine eklenip eklenmediğini veya eklenmiş halinin nasıl olduğunu görüntülemeye yarar. Bu sayede istediğiniz bir URL’yi denetleyebilir ve dizine ekleme talebinde bulunabilirsiniz.

Performans: Google arama sonuçlarına göre sitenizin nasıl bir performans gösterdiğine dair önemli metrikleri görebileceğiniz alandır. Bunlar; aramalardaki ortalama konum, görünme sıklığı ve tıklanma oranı gibi özelliklerdir.

Kapsam: Sitenizin dizine eklenmesi sırasında ne tür sorunlarla karşılaştığınızı gösteren bu sekme ile hata tespitini rahatlıkla yapabilirsiniz. Ayrıca hangi sayfalarınızın dizine eklendiğini de inceleyebilirsiniz.

Site Haritaları: Sahip olduğunuz mülkün site haritası için Google’a bilgi verilmesini sağlar. Ek olarak site haritası gönderme geçmişinizi de görüntüleyebilir ve gönderilen bu haritalardaki hataların ne olduğunu tespit edebilirsiniz.

URL Kaldırma: Google Search Console URL kaldırma aracıyla sitenizde bulunan sayfaların Google arama sonuçlarından çıkarılmasını talep edebilirsiniz. Bu sayede, geçici olarak seçtiğiniz sayfaların görünümünü engellenmiş olur.

Mobil Kullanılabilirlik: Sitenizin mobil cihazlarda görüntülenirken nasıl hatalarla karşılaşıldığını rapor eder. Kullanılabilirlik açısından mülkünüzde yer alan sorunları incelemenizi sağlar.

Hız: Sitenizde bulunan sayfaların hız performansının ne kadar yüksek olduğunu gösteren araçtır. Bu sayede gerçek zamanlı kullanım verileri ile kıyaslama yapabilirsiniz.

Bağlantılar: En çok hangi sayfalarınızın bağlantı verdiğini ve kimler tarafından size bağlantı verildiğini görebileceğiniz araçtır.

Ücretsiz Google Search Console Aracını Web Siteniz İçin Neden Kullanmalısınız?

Tüm web siteleri için yapılacak ilk SEO çalışmalarından biri olan Google Search Console, sitenizin Google tarafından tanınmasını sağlar. Eğer kendinizi Google algoritmasına doğru bir şekilde tanıtmazsanız arama sonuçlarında görünürlük açısından sıkıntı çekebilirsiniz. Search Console sayesinde siteniz arama motoru botları tarafından daha kolay keşfedilir.

Google Search Console ile sahip olacağınız araç ve raporların sağlayacağı faydalar aşağıdaki gibi olmaktadır:

  • Sitenizin arama verilerini görüntüleme
  • Spam ya da dizine ekleme konusunda karşılaşılan sorunlara dair uyarılar
  • Sayfalarınızın arama motorunda bulunup bulunmadığının kontrolü
  • Arama yapan kullanıcıların hangi sorgularla sitenizi bulduğu ve tıklama yaptığı
  • Mobil kullanılabilirliğe yönelik sorunları ortadan kaldırma
  • Hangi sitelerin web sitenize bağlantı verdiğini öğrenme

Google Search Console Aracıyla Hangi Verileri Takip Edebilirsiniz?

Google Search Console ile pek çok veri analizinde bulunabilir ve bunları rapor üzerinden inceleyebilirsiniz. Bu sayede gerekli iyileştirmeleri de hızlı bir şekilde gerçekleştirirsiniz. Performans raporu, kullandığınız anahtar kelimeler ve aşağıdaki metrikler kapsamında zengin bir değerlendirme sonucu sunar.

Toplam Tıklama: Kullanıcıların, Google arama sonuçları arasından web sitenize yönelik yaptığı tıklamaları temsil eder. Eğer siteniz bu sonuçlarda birden fazla görünüyorsa ve tek bir kullanıcı, farklı bağlantıları tıkladıysa hedef site aynı olduğu için tek tıklama olarak sayılır.

Toplam Gösterim: Yapılan arama sonuçlarında görünür olmanız halinde bu, bir gösterim olarak sayılacaktır. Buradaki ölçüm, kullanıcıların bu aramalarda sitenize dair kaç bağlantıyla karşılaştığıdır. Eğer web siteniz arama sonuçları sayfasında birden fazla görünüyorsa tek gösterim olarak kaydedilir.

Tıklama Oranı: Bu metrik; tıklanma sayısının, gösterim sayısına bölümünü temsil eder.

Ortalama Konum: Web sitenizin arama sonuçları içerisinde yer alan en üstteki konumunun raporlanmasıdır. Sayfaya ait en üstteki sonucun ortalama konumu hakkında bilgi veren bu metriğe göre sitenizin; ikinci, dördüncü ve altıncı konum olmak üzere üç konumu varsa konum ikinci olarak belirlenir.

Site Bağlantıları: Sayfa sıralamalarında üste çıkmanıza yardımcı olur. Sahip olduğu iç bağlantılar rapor seçeneği sayesinde en çok dahili bağlantı alan sayfalarınızı öğrenebilirsiniz. Aynı zamanda, değişiklik yapılması gereken durumlarda sayfalara müdahale etmenizi de sağlar.

Tarama İstatistikleri: Son 90 gün içerisinde kaç sayfanın tarandığını gösterir. Ek olarak indirme boyutu ile indirme süresini de gözlemleyebilirsiniz.

Google Search Console Nasıl Kurulur?

Search Console kurulumunu gerçekleştirerek web sitenizin size sunduğu verilere yönelik önemli detayları keşfedebilirsiniz. İşte, adım adım kurulum süreci…

Search Console Mülkü eklemek

Google Search Console’u kullanmak için öncelikle web sitenizin adresini eklemeniz gerekir. Bu aşama, mülk ekleme olarak geçer. Sol üst menüde bulunan mülk ekle butonuna tıklayarak sitenizi Google Search Console'a tanıtabilirsiniz.

Sitenizi Doğrulamak

Search Console’un doğrulama aracında, pek çok seçenek bulunmaktadır.

  • Alan adı sağlayıcısı ile giriş yapmak
  • Google Analytics hesabı kullanmak
  • Sitenize HTML etiketi eklemek

Eğer IdeaSoft altyapısını kullanıyorsanız, bu videodaki aşamaları takip edebilirsiniz. E-ticaret sitesi yönetim panelinizden site doğrulamasını bir dakika içerisinde gerçekleştirebilirsiniz.

Google Analytics’e bağlamak

Gerekli doğrulama işlemleri tamamlandıktan sonra Console hesabınızı Analytcis’e bağlayarak iki hesap arasında bilgi paylaşılmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede, analiz konusunda ortaya daha çok veri çıkar.

Bunun için Analytics’in sol alt köşesinde bulunan çarka (ayarlar) tıklamanız gerekir. Ayarlar sayfasında yer alan ürün bağlantısı menüsünden tüm ürünleri seçebilir ve Search Console’a tıklayınca Search Console'a eklenen tüm sitelerinizin açıldığını görebilirsiniz. Doğru mülkü tercih ettikten sonra uygun olan Google Analytics profilini seçip kaydetmeniz yeterli olacaktır.

Console’a Site Haritası Eklemek

Search Console sayesinde Google botlarının web sitenizin doğru bir şekilde taramasını kolaylaştırmak için XML formatında bir site haritası ekleyebilirsiniz.

Search Console’un soldaki menüsünde yer alan “Site Haritaları” sekmesine tıklayın. Ardından web siteniz için oluşturduğunuz site haritasının linkini “Site Haritası URL’i Girin” yazan yere ekleyin ve “gönder” butonuna basın.

Eğer IdeaSoft altyapısını kullanıyorsanız, site haritası oluşturmak için bu videodaki aşamaları takip edebilirsiniz. E-ticaret sitesi yönetim panelinizde site haritası oluşturmayı bir dakika içerisinde gerçekleştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan