Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?

25 Ocak 2021
Markethinkers
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?

Google Search Console Nedir?

Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google ürünüdür.

Sitenizin Google’a ne kadar uyumlu olduğunu gösteren Search Console ile sitenizde var olan SEO sorunlarını tespit edebilir, yönetebilir ve iyileştirebilirsiniz. Dijital pazarlamacılar ve SEO odaklı çalışanların da başvurduğu bu ürün sayesinde Google arama motorundaki performansınızı görüntüleyebilir ve gerekli optimizasyonları yapabilirsiniz.

Search Console Ne İşe Yarar?

Google Search Console, kullanıcılar için pek çok farklı özelliği bir arada sunmaktadır. Bu bağlamda ön plana çıkan özelliği ise web sitelerin bu araç sayesinde dizine eklenebilmesidir. Eğer bir internet siteniz varsa Search Console ile indeksleme yapabilir ve sitenizin dizindeki durumunu kontrol edebilirsiniz. Tamamen ücretsiz bir şekilde sunulan bu hizmet, e-ticaret siteleri için büyük avantaj sağlar.

Google Search Console ile elde edebileceğiniz hizmetler şu şekilde sıralanabilir:

  • Googlebot’un tarama yapma konusunda zorlandığı sayfaların tespiti
  • Sitenizin mobil SEO uyumluluğunu ölçme
  • Site haritasını yükleme ve kontrol edebilme
  • Sitenizin linklerinin hangi web sitelerinde paylaşıldığını (backlink) görüntüleme
  • Sitenizin Google’da nasıl aratıldığının takibi
  • Anahtar kelimelerdeki performans analizi
  • Link yapısının denetimi
  • Site bağlantınızın dizin içerisinde nasıl görüneceğini seçme
  • Sayfa yüklenme hızının tespiti
  • Robots.txt dosyasını görüntüleme
  • Sitenizde bulunan SEO hatalarını ayıklama
  • İndekslenmesini istemediğiniz arama sonuçları için URL kaldırma
  • Sitenizin tıklanma oranlarını görüntüleme

Ayrıca, bir e-ticaret sitesi olarak en çok aranan ürünlerinizin tespitini yapabilir ve satış odağınızı bu ürünler üzerinden oluşturabilirsiniz. Böylece satışlarınız ve kazancınızı artacaktır.

Ek olarak, eğer web siteniz Google tarafından herhangi bir ceza almışsa bu cezayı da hizmet dahilinde görüntüleyebilirsiniz.

Google Search Console Üzerinden Hangi Araçlar Kullanılabilir?

Sitenizin organik trafik performansı üzerinde büyük etkisi olan bu aracı kullanabilmek için bilmeniz gereken bazı kavramlar bulunmaktadır.

Ön İzleme: Aracın dashboard’u olan bu sekme; performans, kapsam ve geliştirmeler üzerine istatistikler sunar.

URL Denetimi: Bir sayfanın, Google tarafından dizine eklenip eklenmediğini veya eklenmiş halinin nasıl olduğunu görüntülemeye yarar. Bu sayede istediğiniz bir URL’yi denetleyebilir ve dizine ekleme talebinde bulunabilirsiniz.

Performans: Google arama sonuçlarına göre sitenizin nasıl bir performans gösterdiğine dair önemli metrikleri görebileceğiniz alandır. Bunlar; aramalardaki ortalama konum, görünme sıklığı ve tıklanma oranı gibi özelliklerdir.

Kapsam: Sitenizin dizine eklenmesi sırasında ne tür sorunlarla karşılaştığınızı gösteren bu sekme ile hata tespitini rahatlıkla yapabilirsiniz. Ayrıca hangi sayfalarınızın dizine eklendiğini de inceleyebilirsiniz.

Site Haritaları: Sahip olduğunuz mülkün site haritası için Google’a bilgi verilmesini sağlar. Ek olarak site haritası gönderme geçmişinizi de görüntüleyebilir ve gönderilen bu haritalardaki hataların ne olduğunu tespit edebilirsiniz.

URL Kaldırma: Google Search Console URL kaldırma aracıyla sitenizde bulunan sayfaların Google arama sonuçlarından çıkarılmasını talep edebilirsiniz. Bu sayede, geçici olarak seçtiğiniz sayfaların görünümünü engellenmiş olur.

Mobil Kullanılabilirlik: Sitenizin mobil cihazlarda görüntülenirken nasıl hatalarla karşılaşıldığını rapor eder. Kullanılabilirlik açısından mülkünüzde yer alan sorunları incelemenizi sağlar.

Hız: Sitenizde bulunan sayfaların hız performansının ne kadar yüksek olduğunu gösteren araçtır. Bu sayede gerçek zamanlı kullanım verileri ile kıyaslama yapabilirsiniz.

Bağlantılar: En çok hangi sayfalarınızın bağlantı verdiğini ve kimler tarafından size bağlantı verildiğini görebileceğiniz araçtır.

Ücretsiz Google Search Console Aracını Web Siteniz İçin Neden Kullanmalısınız?

Tüm web siteleri için yapılacak ilk SEO çalışmalarından biri olan Google Search Console, sitenizin Google tarafından tanınmasını sağlar. Eğer kendinizi Google algoritmasına doğru bir şekilde tanıtmazsanız arama sonuçlarında görünürlük açısından sıkıntı çekebilirsiniz. Search Console sayesinde siteniz arama motoru botları tarafından daha kolay keşfedilir.

Google Search Console ile sahip olacağınız araç ve raporların sağlayacağı faydalar aşağıdaki gibi olmaktadır:

  • Sitenizin arama verilerini görüntüleme
  • Spam ya da dizine ekleme konusunda karşılaşılan sorunlara dair uyarılar
  • Sayfalarınızın arama motorunda bulunup bulunmadığının kontrolü
  • Arama yapan kullanıcıların hangi sorgularla sitenizi bulduğu ve tıklama yaptığı
  • Mobil kullanılabilirliğe yönelik sorunları ortadan kaldırma
  • Hangi sitelerin web sitenize bağlantı verdiğini öğrenme

Google Search Console Aracıyla Hangi Verileri Takip Edebilirsiniz?

Google Search Console ile pek çok veri analizinde bulunabilir ve bunları rapor üzerinden inceleyebilirsiniz. Bu sayede gerekli iyileştirmeleri de hızlı bir şekilde gerçekleştirirsiniz. Performans raporu, kullandığınız anahtar kelimeler ve aşağıdaki metrikler kapsamında zengin bir değerlendirme sonucu sunar.

Toplam Tıklama: Kullanıcıların, Google arama sonuçları arasından web sitenize yönelik yaptığı tıklamaları temsil eder. Eğer siteniz bu sonuçlarda birden fazla görünüyorsa ve tek bir kullanıcı, farklı bağlantıları tıkladıysa hedef site aynı olduğu için tek tıklama olarak sayılır.

Toplam Gösterim: Yapılan arama sonuçlarında görünür olmanız halinde bu, bir gösterim olarak sayılacaktır. Buradaki ölçüm, kullanıcıların bu aramalarda sitenize dair kaç bağlantıyla karşılaştığıdır. Eğer web siteniz arama sonuçları sayfasında birden fazla görünüyorsa tek gösterim olarak kaydedilir.

Tıklama Oranı: Bu metrik; tıklanma sayısının, gösterim sayısına bölümünü temsil eder.

Ortalama Konum: Web sitenizin arama sonuçları içerisinde yer alan en üstteki konumunun raporlanmasıdır. Sayfaya ait en üstteki sonucun ortalama konumu hakkında bilgi veren bu metriğe göre sitenizin; ikinci, dördüncü ve altıncı konum olmak üzere üç konumu varsa konum ikinci olarak belirlenir.

Site Bağlantıları: Sayfa sıralamalarında üste çıkmanıza yardımcı olur. Sahip olduğu iç bağlantılar rapor seçeneği sayesinde en çok dahili bağlantı alan sayfalarınızı öğrenebilirsiniz. Aynı zamanda, değişiklik yapılması gereken durumlarda sayfalara müdahale etmenizi de sağlar.

Tarama İstatistikleri: Son 90 gün içerisinde kaç sayfanın tarandığını gösterir. Ek olarak indirme boyutu ile indirme süresini de gözlemleyebilirsiniz.

Google Search Console Nasıl Kurulur?

Search Console kurulumunu gerçekleştirerek web sitenizin size sunduğu verilere yönelik önemli detayları keşfedebilirsiniz. İşte, adım adım kurulum süreci…

Search Console Mülkü eklemek

Google Search Console’u kullanmak için öncelikle web sitenizin adresini eklemeniz gerekir. Bu aşama, mülk ekleme olarak geçer. Sol üst menüde bulunan mülk ekle butonuna tıklayarak sitenizi Google Search Console'a tanıtabilirsiniz.

Sitenizi Doğrulamak

Search Console’un doğrulama aracında, pek çok seçenek bulunmaktadır.

  • Alan adı sağlayıcısı ile giriş yapmak
  • Google Analytics hesabı kullanmak
  • Sitenize HTML etiketi eklemek

Eğer IdeaSoft altyapısını kullanıyorsanız, bu videodaki aşamaları takip edebilirsiniz. E-ticaret sitesi yönetim panelinizden site doğrulamasını bir dakika içerisinde gerçekleştirebilirsiniz.

Google Analytics’e bağlamak

Gerekli doğrulama işlemleri tamamlandıktan sonra Console hesabınızı Analytcis’e bağlayarak iki hesap arasında bilgi paylaşılmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede, analiz konusunda ortaya daha çok veri çıkar.

Bunun için Analytics’in sol alt köşesinde bulunan çarka (ayarlar) tıklamanız gerekir. Ayarlar sayfasında yer alan ürün bağlantısı menüsünden tüm ürünleri seçebilir ve Search Console’a tıklayınca Search Console'a eklenen tüm sitelerinizin açıldığını görebilirsiniz. Doğru mülkü tercih ettikten sonra uygun olan Google Analytics profilini seçip kaydetmeniz yeterli olacaktır.

Console’a Site Haritası Eklemek

Search Console sayesinde Google botlarının web sitenizin doğru bir şekilde taramasını kolaylaştırmak için XML formatında bir site haritası ekleyebilirsiniz.

Search Console’un soldaki menüsünde yer alan “Site Haritaları” sekmesine tıklayın. Ardından web siteniz için oluşturduğunuz site haritasının linkini “Site Haritası URL’i Girin” yazan yere ekleyin ve “gönder” butonuna basın.

Eğer IdeaSoft altyapısını kullanıyorsanız, site haritası oluşturmak için bu videodaki aşamaları takip edebilirsiniz. E-ticaret sitesi yönetim panelinizde site haritası oluşturmayı bir dakika içerisinde gerçekleştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan