Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?

17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?

E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir. Ziyaretçileri site üzerinde tutamamak da e-ticaret sitenizin geri dönüşümlerinin azalmasına neden olur. Sayfayı terk etme oranlarını düşürmek için de yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor.

Sayfa içeriğini geliştirin

Site üzerindeki herbir sayfanın içeriğini zenginleştirmeniz ve ziyaretçilere ilgi çekici metinler sunmanız sayfada geçirilen sürenin artmasını sağlar. Sıradan ürün açıklamaları ya da varış sayfalarınızda özensiz hazırlanmış içerikler, ziyaretçilerin ilgisini çekmeyeceği için sayfayı terk etmelerine neden olur. Metinlerinizin aynı zamada sayfanın amacına uygun olması ve sayfanın gerçek içeriğini yansıtması gerekir.

Ara başlıklar kullanarak içeriğinizi detaylandırabilir, listeleme yöntemiyle önemli alanları vurgulayabilir ve görsel ve grafiklerle anlattığınız konuyu zenginleştirebilirsiniz. Bu tür detaylar eklemek metinlerinizin de okunurluğunu daha fazla artırırken, ziyaretçileri de sitede tutmanızı sağlar.

Pop-up kullanımından kaçının

Pop-up’lar kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen özelliklerden biridir. Kullanıcılar bir sayfanın açılmasını beklerken karşılarına çıkan reklam, kampanya ya da fırsat gösteren bu tür pop-up’lar dikkat dağıtmanın yanı sıra kullanıcıları rahatsız etmektedir. Mobil cihazlarda pop-up penceresinin tüm ekranı kaplaması ya da kapatma tuşunun görünmemesi de başka bir sorundur ve kullanıcıları sayfadan kaçırmaktadır.

Karmaşık tasarımlardan kaçının

Tasarımsal olarak da kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız gerekir. Sayfa içeriğinin rahat anlaşılır olması, karmaşadan uzak bir tasarımla sadeliği tercih etmek, ziyaretçilerin sayfa üzerinden daha uzun vakit geçirmelerini sağlar. Sayfa yapısının karmaşıklaşması sayfayı terk etme oranının yükselmesine neden olur.

Kolay bir navigasyon sunun

Site tasarımıyla beraber site navigasyonu da oldukça önemlidir. Ziyaretçiler bir sayfayı ziyaret ettikten sonra sitedeki diğer sayfalara da rahatlıkla ulaşabilmeliler. Navigasyonun açık ve kolay anlaşılır olmaması tek bir sayfa görüntülemesi yaptıktan sonra ziyaretçilerin sayfadan ayrılmalarına neden olabilir. Ürün kategorilerinizin ve diğer sayfalarınızın menü üzerinde doğru konumlandırılması ve düzgün kategorize edilmesi bir hayli önemlidir.

Sayfa yüklenme hızını artırın

Yavaş yüklenen sayfalar da sayfayı terk etme oranının artmasına neden olan faktörlerden biridir. Site hızınınızı artırmak için çalışmalar yapmanız bu nedenle önemlidir. Ziyaretçileriniz sitenin açılmasını ya da bir sayfadan diğerine giderken sayfanın yüklenmesini beklemeyeceklerdir. Sayfa yüklenme hızıyla ilgili gerekli optimizasyonları yapmanız ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanızı sağlar.

Mobile uyumluluğu unutmayın

E-ticarette mobile uyumluluk artık bir standart haline geldi. Tüketicilerin mobil cihazlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlamaları, e-ticaret sitelerinin mobil trafiğininin de artmasına neden oldu. Mobilden gelen ziyaretçilerinizi kaçırmamak için, mobile uyumlu bir sayfa tasarımınızın olması gerekir. Mobildeki kullanıcı deneyimini iyi sağlayamadığınızda sayfada geçirilen süre azalacaktır. Mobil tasarımlar konusunda detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil Tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadenizi açıkça belirtin

Sayfa üzerinde belli ve net bir eyleme çağrı ifadenizin olmaması da ziyaretçileri sayfada tutamamanıza neden olabilir. Sayfayı gören kişiler bu sayfada ne bulacaklarını, bu sayfanın ne amaçla hazırlandığını görebilmeliler. Onları bir eyleme yönlendirmediğinizde, sayfayı incelerler ve sonrasında da sayfayı terk ederler. Net ve açıkça göze çarpan bir eyleme çağrı butonu kullanmak, ziyaretçilerin bu sayfa aracılığı ile ne yapacaklarını onlara anlatmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin