Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?

17 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir. Ziyaretçileri site üzerinde tutamamak da e-ticaret sitenizin geri dönüşümlerinin azalmasına neden olur. Sayfayı terk etme oranlarını düşürmek için de yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor.

Sayfa içeriğini geliştirin

Site üzerindeki herbir sayfanın içeriğini zenginleştirmeniz ve ziyaretçilere ilgi çekici metinler sunmanız sayfada geçirilen sürenin artmasını sağlar. Sıradan ürün açıklamaları ya da varış sayfalarınızda özensiz hazırlanmış içerikler, ziyaretçilerin ilgisini çekmeyeceği için sayfayı terk etmelerine neden olur. Metinlerinizin aynı zamada sayfanın amacına uygun olması ve sayfanın gerçek içeriğini yansıtması gerekir.

Ara başlıklar kullanarak içeriğinizi detaylandırabilir, listeleme yöntemiyle önemli alanları vurgulayabilir ve görsel ve grafiklerle anlattığınız konuyu zenginleştirebilirsiniz. Bu tür detaylar eklemek metinlerinizin de okunurluğunu daha fazla artırırken, ziyaretçileri de sitede tutmanızı sağlar.

Pop-up kullanımından kaçının

Pop-up’lar kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen özelliklerden biridir. Kullanıcılar bir sayfanın açılmasını beklerken karşılarına çıkan reklam, kampanya ya da fırsat gösteren bu tür pop-up’lar dikkat dağıtmanın yanı sıra kullanıcıları rahatsız etmektedir. Mobil cihazlarda pop-up penceresinin tüm ekranı kaplaması ya da kapatma tuşunun görünmemesi de başka bir sorundur ve kullanıcıları sayfadan kaçırmaktadır.

Karmaşık tasarımlardan kaçının

Tasarımsal olarak da kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız gerekir. Sayfa içeriğinin rahat anlaşılır olması, karmaşadan uzak bir tasarımla sadeliği tercih etmek, ziyaretçilerin sayfa üzerinden daha uzun vakit geçirmelerini sağlar. Sayfa yapısının karmaşıklaşması sayfayı terk etme oranının yükselmesine neden olur.

Kolay bir navigasyon sunun

Site tasarımıyla beraber site navigasyonu da oldukça önemlidir. Ziyaretçiler bir sayfayı ziyaret ettikten sonra sitedeki diğer sayfalara da rahatlıkla ulaşabilmeliler. Navigasyonun açık ve kolay anlaşılır olmaması tek bir sayfa görüntülemesi yaptıktan sonra ziyaretçilerin sayfadan ayrılmalarına neden olabilir. Ürün kategorilerinizin ve diğer sayfalarınızın menü üzerinde doğru konumlandırılması ve düzgün kategorize edilmesi bir hayli önemlidir.

Sayfa yüklenme hızını artırın

Yavaş yüklenen sayfalar da sayfayı terk etme oranının artmasına neden olan faktörlerden biridir. Site hızınınızı artırmak için çalışmalar yapmanız bu nedenle önemlidir. Ziyaretçileriniz sitenin açılmasını ya da bir sayfadan diğerine giderken sayfanın yüklenmesini beklemeyeceklerdir. Sayfa yüklenme hızıyla ilgili gerekli optimizasyonları yapmanız ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanızı sağlar.

Mobile uyumluluğu unutmayın

E-ticarette mobile uyumluluk artık bir standart haline geldi. Tüketicilerin mobil cihazlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlamaları, e-ticaret sitelerinin mobil trafiğininin de artmasına neden oldu. Mobilden gelen ziyaretçilerinizi kaçırmamak için, mobile uyumlu bir sayfa tasarımınızın olması gerekir. Mobildeki kullanıcı deneyimini iyi sağlayamadığınızda sayfada geçirilen süre azalacaktır. Mobil tasarımlar konusunda detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil Tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadenizi açıkça belirtin

Sayfa üzerinde belli ve net bir eyleme çağrı ifadenizin olmaması da ziyaretçileri sayfada tutamamanıza neden olabilir. Sayfayı gören kişiler bu sayfada ne bulacaklarını, bu sayfanın ne amaçla hazırlandığını görebilmeliler. Onları bir eyleme yönlendirmediğinizde, sayfayı incelerler ve sonrasında da sayfayı terk ederler. Net ve açıkça göze çarpan bir eyleme çağrı butonu kullanmak, ziyaretçilerin bu sayfa aracılığı ile ne yapacaklarını onlara anlatmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan