fbpx

Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?

17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?

E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir. Ziyaretçileri site üzerinde tutamamak da e-ticaret sitenizin geri dönüşümlerinin azalmasına neden olur. Sayfayı terk etme oranlarını düşürmek için de yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor.

Sayfa içeriğini geliştirin

Site üzerindeki herbir sayfanın içeriğini zenginleştirmeniz ve ziyaretçilere ilgi çekici metinler sunmanız sayfada geçirilen sürenin artmasını sağlar. Sıradan ürün açıklamaları ya da varış sayfalarınızda özensiz hazırlanmış içerikler, ziyaretçilerin ilgisini çekmeyeceği için sayfayı terk etmelerine neden olur. Metinlerinizin aynı zamada sayfanın amacına uygun olması ve sayfanın gerçek içeriğini yansıtması gerekir.

Ara başlıklar kullanarak içeriğinizi detaylandırabilir, listeleme yöntemiyle önemli alanları vurgulayabilir ve görsel ve grafiklerle anlattığınız konuyu zenginleştirebilirsiniz. Bu tür detaylar eklemek metinlerinizin de okunurluğunu daha fazla artırırken, ziyaretçileri de sitede tutmanızı sağlar.

Pop-up kullanımından kaçının

Pop-up’lar kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen özelliklerden biridir. Kullanıcılar bir sayfanın açılmasını beklerken karşılarına çıkan reklam, kampanya ya da fırsat gösteren bu tür pop-up’lar dikkat dağıtmanın yanı sıra kullanıcıları rahatsız etmektedir. Mobil cihazlarda pop-up penceresinin tüm ekranı kaplaması ya da kapatma tuşunun görünmemesi de başka bir sorundur ve kullanıcıları sayfadan kaçırmaktadır.

Karmaşık tasarımlardan kaçının

Tasarımsal olarak da kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız gerekir. Sayfa içeriğinin rahat anlaşılır olması, karmaşadan uzak bir tasarımla sadeliği tercih etmek, ziyaretçilerin sayfa üzerinden daha uzun vakit geçirmelerini sağlar. Sayfa yapısının karmaşıklaşması sayfayı terk etme oranının yükselmesine neden olur.

Kolay bir navigasyon sunun

Site tasarımıyla beraber site navigasyonu da oldukça önemlidir. Ziyaretçiler bir sayfayı ziyaret ettikten sonra sitedeki diğer sayfalara da rahatlıkla ulaşabilmeliler. Navigasyonun açık ve kolay anlaşılır olmaması tek bir sayfa görüntülemesi yaptıktan sonra ziyaretçilerin sayfadan ayrılmalarına neden olabilir. Ürün kategorilerinizin ve diğer sayfalarınızın menü üzerinde doğru konumlandırılması ve düzgün kategorize edilmesi bir hayli önemlidir.

Sayfa yüklenme hızını artırın

Yavaş yüklenen sayfalar da sayfayı terk etme oranının artmasına neden olan faktörlerden biridir. Site hızınınızı artırmak için çalışmalar yapmanız bu nedenle önemlidir. Ziyaretçileriniz sitenin açılmasını ya da bir sayfadan diğerine giderken sayfanın yüklenmesini beklemeyeceklerdir. Sayfa yüklenme hızıyla ilgili gerekli optimizasyonları yapmanız ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanızı sağlar.

Mobile uyumluluğu unutmayın

E-ticarette mobile uyumluluk artık bir standart haline geldi. Tüketicilerin mobil cihazlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlamaları, e-ticaret sitelerinin mobil trafiğininin de artmasına neden oldu. Mobilden gelen ziyaretçilerinizi kaçırmamak için, mobile uyumlu bir sayfa tasarımınızın olması gerekir. Mobildeki kullanıcı deneyimini iyi sağlayamadığınızda sayfada geçirilen süre azalacaktır. Mobil tasarımlar konusunda detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil Tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadenizi açıkça belirtin

Sayfa üzerinde belli ve net bir eyleme çağrı ifadenizin olmaması da ziyaretçileri sayfada tutamamanıza neden olabilir. Sayfayı gören kişiler bu sayfada ne bulacaklarını, bu sayfanın ne amaçla hazırlandığını görebilmeliler. Onları bir eyleme yönlendirmediğinizde, sayfayı incelerler ve sonrasında da sayfayı terk ederler. Net ve açıkça göze çarpan bir eyleme çağrı butonu kullanmak, ziyaretçilerin bu sayfa aracılığı ile ne yapacaklarını onlara anlatmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan