Sayfayı Terk Etme Oranlarını Nasıl Düşürebilirsiniz?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 12.07.2024
Sayfayı Terk Etme Oranlarını Nasıl Düşürebilirsiniz?

Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?

E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate” ya da “Siteyi Terk Etme Oranı” ölçümü ile, ziyaretçilerinizin terk etme oranlarını ölçümleyebilirsiniz.

Tabii ki bu oranın yüksek olması firmaların zarar etmelerine ve satış yapamamalarına neden olacaktır. Kullanıcıların bir internet sistesini terk etmelerine neden olan birçok farklı faktör bulunuyor. Ancak bu faktörlerin büyük çoğunluğu düzeltilebilir ve kullanıcılar site üzerinde daha fazla tutulabilir. Bunu yapabilmek için de öncelikle problemlerin ne olduğunu incelemek gerekiyor.

Site açılma hızının yavaş olması

Kullanıcıların bir siteyi terk etmesindeki en büyük faktörlerin başında sitenin yavaş açılması geliyor. İnternet kullanıcıları hızlı bir şekilde istedikleri siteye erişebilmek istiyorlar. Sitenin yavaş açılması da kullanıcıların, ziyarettikleri sayfaları kapatmalarına neden oluyor.

Site üzerindeki görsellerin, metinlerin ve diğer öğelerin yüklenme hızı artıkça, daha fazla kişiyi kaybetme durumunuz bulunuyor. “Site açılma hızını artırma önerileri” isimli rehberimizde site hızını artırmak için neler yapmanız gerektiğini inceleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra “Hız testi araçları” isimli rehberimizde de ücretsiz olarak sitenizin hız testlerini yapabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

Ödeme sürecinin uzun ve karışık olması

E-ticaret sitelerinin özellikle dikkat etmeleri gereken konulardan biri de ödeme sürecidir. Ödeme işlemlerinin çok uzun olması, birden fazla sayfaya yönlendirme yapması ve bu işlemlerin karışık bir halde sunulması da tüketicileri siteden kaçıracaktır. Özellikle sepete ürün ekledikten sonra siteyi terk edenlerin karşılaştıkları sorunlardan biri de budur. Bu sorunun önüne geçebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmeniz için ödeme sürecinizi kısalatmanız ve kolaylaştırmanız oldukça önemlidir.

Sitenin güvenli olmaması

E-ticaret sitelerinin özellikle SSL sertifikaları kullanmaları gerekmektedir. Bankalar ya da diğer sanal POS sağlayıcıları SSL sertifikasını bir zorunluluk olarak tutmaktadır. SSL sertifikaları, sunucu üzerindeki verilerin güvenli bir şekilde aktarılmasını sağlayan şifreleme protokolleridir ve e-ticaret sitenizde bu sertifikanın olması gerekmektedir.

Güvenli alışveriş ve güvenlik önlemlerinizi de tüketicilerle paylaşmalısınız. İnternet üzerinden alışverişlerde tüketiciler güvenlik unsurlarına özellikle dikkat ederler. Güvenli görmedikleri siteler üzerinde de vakit geçirmez ya da alışveriş yapmazlar.

Mobil uyumluluğun olmaması

Kullanıcıların bir kısmı da internet sitelerini mobil cihazlar üzerinden ziyaret ediyor. Mobil cihazları kullanan kullanıcıları da sitenizde tutabilmek için mobil uyumluluğa özellikle önem vermeniz gerekiyor. Mobil uyumluluk bu anlamda oldukça önemli. Yakın gelecekte kullanıcıların daha büyük bir bölümünün mobil cihazlara adapte olacağını düşünürsek, sitenizin mobil cihazlarda düzgün çalışıyor olmasının önemi de yakın gelecek de giderek artacak.

Kalitesiz Görsel ve İçerikler

İnternet üzerinde satış yaparken, özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de ürün fotoğraflarınızın kalitesi olacaktır. Tüketiciler bir ürün hakkında fikir sahibi olurken, öncelikle ürün fotoğraflarına bakacaklardır. Burada düşük çözünürlüklü ya da ürünü her açıdan gösteren fotoğrafların olmaması da kullancıların başka sitelerden benzer ürünlere bakmasına neden olabilir.

Fotoğrafların yanı sıra ürün açıklamalarınızın da kullanıcıyı bilgilendirecek kalitede olması gerekiyor. Aksi takdirde ürün hakkında bilgi bulamayan kullanıcılar farklı internet sitelerini ziyaret etmeyi düşüneceklerdir.

İletişim bilgilerinin eksik olması

Tüketicilerin internetten alışverişlerde güvenlik unsuruna özellikle dikkat ettiğinden bahsetmiştik. Kullanıcılar site üzerinde ilgili firmanın iletişim bilgilerini göremediklerinde bir güvensizlik hissine kapılacaklardır.

İletişim konusunda açık olmanız ve internet sitenizin üzerinde devamlı olarak görünecek bir şekilde iletişim bilgilerinizi yansıtmanız oldukça önemli.

E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir. Ziyaretçileri site üzerinde tutamamak da e-ticaret sitenizin geri dönüşümlerinin azalmasına neden olur. Sayfayı terk etme oranlarını düşürmek için de yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor.

Sayfa İçeriğini Geliştirin

Site üzerindeki herbir sayfanın içeriğini zenginleştirmeniz ve ziyaretçilere ilgi çekici metinler sunmanız sayfada geçirilen sürenin artmasını sağlar. Sıradan ürün açıklamaları ya da varış sayfalarınızda özensiz hazırlanmış içerikler, ziyaretçilerin ilgisini çekmeyeceği için sayfayı terk etmelerine neden olur. Metinlerinizin aynı zamada sayfanın amacına uygun olması ve sayfanın gerçek içeriğini yansıtması gerekir.

Ara başlıklar kullanarak içeriğinizi detaylandırabilir, listeleme yöntemiyle önemli alanları vurgulayabilir ve görsel ve grafiklerle anlattığınız konuyu zenginleştirebilirsiniz. Bu tür detaylar eklemek metinlerinizin de okunurluğunu daha fazla artırırken, ziyaretçileri de sitede tutmanızı sağlar.

Pop-up kullanımından kaçının

Pop-up’lar kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen özelliklerden biridir. Kullanıcılar bir sayfanın açılmasını beklerken karşılarına çıkan reklam, kampanya ya da fırsat gösteren bu tür pop-up’lar dikkat dağıtmanın yanı sıra kullanıcıları rahatsız etmektedir. Mobil cihazlarda pop-up penceresinin tüm ekranı kaplaması ya da kapatma tuşunun görünmemesi de başka bir sorundur ve kullanıcıları sayfadan kaçırmaktadır.

Karmaşık tasarımlardan kaçının

Tasarımsal olarak da kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız gerekir. Sayfa içeriğinin rahat anlaşılır olması, karmaşadan uzak bir tasarımla sadeliği tercih etmek, ziyaretçilerin sayfa üzerinden daha uzun vakit geçirmelerini sağlar. Sayfa yapısının karmaşıklaşması sayfayı terk etme oranının yükselmesine neden olur.

Kolay bir Menü navigasyonu sunun

Site tasarımıyla beraber site navigasyonu da oldukça önemlidir. Ziyaretçiler bir sayfayı ziyaret ettikten sonra sitedeki diğer sayfalara da rahatlıkla ulaşabilmeliler. Navigasyonun açık ve kolay anlaşılır olmaması tek bir sayfa görüntülemesi yaptıktan sonra ziyaretçilerin sayfadan ayrılmalarına neden olabilir. Ürün kategorilerinizin ve diğer sayfalarınızın menü üzerinde doğru konumlandırılması ve düzgün kategorize edilmesi bir hayli önemlidir.

Sayfa yüklenme hızını artırın

Yavaş yüklenen sayfalar da sayfayı terk etme oranının artmasına neden olan faktörlerden biridir. Site hızınınızı artırmak için çalışmalar yapmanız bu nedenle önemlidir. Ziyaretçileriniz sitenin açılmasını ya da bir sayfadan diğerine giderken sayfanın yüklenmesini beklemeyeceklerdir. Sayfa yüklenme hızıyla ilgili gerekli optimizasyonları yapmanız ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanızı sağlar.

Mobile uyumluluğu unutmayın

E-ticarette mobile uyumluluk artık bir standart haline geldi. Tüketicilerin mobil cihazlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlamaları, e-ticaret sitelerinin mobil trafiğininin de artmasına neden oldu. Mobilden gelen ziyaretçilerinizi kaçırmamak için, mobile uyumlu bir sayfa tasarımınızın olması gerekir. Mobildeki kullanıcı deneyimini iyi sağlayamadığınızda sayfada geçirilen süre azalacaktır. Mobil tasarımlar konusunda detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil Tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar