Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?

17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?

E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir. Ziyaretçileri site üzerinde tutamamak da e-ticaret sitenizin geri dönüşümlerinin azalmasına neden olur. Sayfayı terk etme oranlarını düşürmek için de yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor.

Sayfa içeriğini geliştirin

Site üzerindeki herbir sayfanın içeriğini zenginleştirmeniz ve ziyaretçilere ilgi çekici metinler sunmanız sayfada geçirilen sürenin artmasını sağlar. Sıradan ürün açıklamaları ya da varış sayfalarınızda özensiz hazırlanmış içerikler, ziyaretçilerin ilgisini çekmeyeceği için sayfayı terk etmelerine neden olur. Metinlerinizin aynı zamada sayfanın amacına uygun olması ve sayfanın gerçek içeriğini yansıtması gerekir.

Ara başlıklar kullanarak içeriğinizi detaylandırabilir, listeleme yöntemiyle önemli alanları vurgulayabilir ve görsel ve grafiklerle anlattığınız konuyu zenginleştirebilirsiniz. Bu tür detaylar eklemek metinlerinizin de okunurluğunu daha fazla artırırken, ziyaretçileri de sitede tutmanızı sağlar.

Pop-up kullanımından kaçının

Pop-up’lar kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen özelliklerden biridir. Kullanıcılar bir sayfanın açılmasını beklerken karşılarına çıkan reklam, kampanya ya da fırsat gösteren bu tür pop-up’lar dikkat dağıtmanın yanı sıra kullanıcıları rahatsız etmektedir. Mobil cihazlarda pop-up penceresinin tüm ekranı kaplaması ya da kapatma tuşunun görünmemesi de başka bir sorundur ve kullanıcıları sayfadan kaçırmaktadır.

Karmaşık tasarımlardan kaçının

Tasarımsal olarak da kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız gerekir. Sayfa içeriğinin rahat anlaşılır olması, karmaşadan uzak bir tasarımla sadeliği tercih etmek, ziyaretçilerin sayfa üzerinden daha uzun vakit geçirmelerini sağlar. Sayfa yapısının karmaşıklaşması sayfayı terk etme oranının yükselmesine neden olur.

Kolay bir navigasyon sunun

Site tasarımıyla beraber site navigasyonu da oldukça önemlidir. Ziyaretçiler bir sayfayı ziyaret ettikten sonra sitedeki diğer sayfalara da rahatlıkla ulaşabilmeliler. Navigasyonun açık ve kolay anlaşılır olmaması tek bir sayfa görüntülemesi yaptıktan sonra ziyaretçilerin sayfadan ayrılmalarına neden olabilir. Ürün kategorilerinizin ve diğer sayfalarınızın menü üzerinde doğru konumlandırılması ve düzgün kategorize edilmesi bir hayli önemlidir.

Sayfa yüklenme hızını artırın

Yavaş yüklenen sayfalar da sayfayı terk etme oranının artmasına neden olan faktörlerden biridir. Site hızınınızı artırmak için çalışmalar yapmanız bu nedenle önemlidir. Ziyaretçileriniz sitenin açılmasını ya da bir sayfadan diğerine giderken sayfanın yüklenmesini beklemeyeceklerdir. Sayfa yüklenme hızıyla ilgili gerekli optimizasyonları yapmanız ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanızı sağlar.

Mobile uyumluluğu unutmayın

E-ticarette mobile uyumluluk artık bir standart haline geldi. Tüketicilerin mobil cihazlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlamaları, e-ticaret sitelerinin mobil trafiğininin de artmasına neden oldu. Mobilden gelen ziyaretçilerinizi kaçırmamak için, mobile uyumlu bir sayfa tasarımınızın olması gerekir. Mobildeki kullanıcı deneyimini iyi sağlayamadığınızda sayfada geçirilen süre azalacaktır. Mobil tasarımlar konusunda detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil Tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadenizi açıkça belirtin

Sayfa üzerinde belli ve net bir eyleme çağrı ifadenizin olmaması da ziyaretçileri sayfada tutamamanıza neden olabilir. Sayfayı gören kişiler bu sayfada ne bulacaklarını, bu sayfanın ne amaçla hazırlandığını görebilmeliler. Onları bir eyleme yönlendirmediğinizde, sayfayı incelerler ve sonrasında da sayfayı terk ederler. Net ve açıkça göze çarpan bir eyleme çağrı butonu kullanmak, ziyaretçilerin bu sayfa aracılığı ile ne yapacaklarını onlara anlatmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Markethinkers
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın