Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

4 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacağı için, hemen çıkma oranını kontrol etmeniz gerekir.

Ziyaretçilerin sayfayı terk etmesine neden olan birçok durum söz konusu olduğu gibi bunu engelleyebileceğiniz de bir takım taktikler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

Sayfa yüklenme hızını geliştirin

Sayfanın yüklenme süresinin uzaması kullanıcıların sayfayı terk etmesine neden olacağı için web siteniz genelinde sayfaların yüklenme hızlarını artırmanız oldukça önemlidir.

Site içi aramayı kolaylaştırın

Kullanıcılar site üzerinde aradıkları bilgiye de kolaylıkla ulaşabilmeliler. Özellikle çok fazla ürünün ve sayfanın olduğu siteler üzerinde site içi arama özelliğinin olması gerekir. Bu özelliğin olmaması da kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olacaktır.

Kolay navigasyon

Site içindeki sayfalara, kategorilere ve ürünlere erişimin de kolay olması gerekiyor. Bunun için de site içi navigasyonunuzu kolaylaştırmanız gerekiyor. Üst menüde kategorizasyon sisteminin iyi yapılmasının yanı sıra, ilgili linklerin footer gibi sitenin tüm sayfalarında görünecek yerlere de yerleştirilmesi navigasyonu kolaylaştırır.

Mobil tasarımı göz önünde bulundurun

Kullanıcıların sosyal medya ya da diğer kanallar üzerinden sitenizi mobil cihazlar üzerinden inceleyebileceklerini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de sayfa tasarımlarınızın mobil cihazlara uyumlu olması oldukça önemli. Mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirmemeniz de sayfayı terk etme oranlarının yükselmesine neden olur. Mobil tasarımlar hakkında bilgi edinmek için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sayfaların okunabilir olmasını sağlayın

Site üzerinde kullandığınız yazı fontları, fontların büyüklüğü, arkaplan ile fontların renk zıtlıkları gibi sayfanın okunabilirliğini etkileyen faktörler de bir hayli önemlidir. Sayfanın zor okunuyor olması da kullanıcı deneyimini kötü bir şekilde etkileyecektir.

İlgili rehber: Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

Paragraflarınızı kısa tutun

Site üzerindeki metinlerinizin daha rahat okunabilmesi için, paragraflarınızı kısaltmanız da faydalı olacaktır. Metinlerinizi oluştururken, kolay okunabilirliği sağlamak için uzun paragraflardan kaçınmanız gerekiyor. Uzun paragraflar okunabilirliği azalttığı gibi gözü de yorabileceği için, metinlerinizi yazarken kısa paragrafları tercih edin.

Farklı türde içerikler oluşturun

Sitenize biraz daha dinamizm katmak ve kullanıcılara farklı içerikler sunmak için farklı türde içerikler oluşturabilirsiniz. Sitenize videolar ekleyebilir, liste içerikleri oluşturabilir, rehberler hazırlayabilir, görsel odaklı içerikler oluşturarak, siteniz üzerinde farklı içerik türlerini kullanabilirsiniz. Böylelikle sürekli aynı tip içeriklerle kullanıcıları sıkmamış olursunuz.

Pop-up kullanımından kaçının

Pop-up kullanımları kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkilemektedir. Masaüstü cihazlarda bu pop-up’ları kapatmak kolay olurken, mobil cihazlarda bu pop-up’lar düzgün çalışmayabiliyor ya da kapatması zor olabiliyor. Bu du kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için kullanıcıların siteden çıkmasına neden olabiliyor.

İç yönlendirme linkleri kullanın

Kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için iç yönlendirme linkleri kullanın. Yazı içerisindeki ilgili bölümleri site içerisindeki sayfalara yönlendirecek linkler kullanarak, kullanıcıları bu sayfaları incelemeye de yönlendirebilirsiniz. Bu tür yaklaşımlarla hem sitede geçirilen süreyi hem de sayfa görüntülenmelerini artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan