fbpx

Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

4 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacağı için, hemen çıkma oranını kontrol etmeniz gerekir.

Ziyaretçilerin sayfayı terk etmesine neden olan birçok durum söz konusu olduğu gibi bunu engelleyebileceğiniz de bir takım taktikler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

Sayfa yüklenme hızını geliştirin

Sayfanın yüklenme süresinin uzaması kullanıcıların sayfayı terk etmesine neden olacağı için web siteniz genelinde sayfaların yüklenme hızlarını artırmanız oldukça önemlidir.

Site içi aramayı kolaylaştırın

Kullanıcılar site üzerinde aradıkları bilgiye de kolaylıkla ulaşabilmeliler. Özellikle çok fazla ürünün ve sayfanın olduğu siteler üzerinde site içi arama özelliğinin olması gerekir. Bu özelliğin olmaması da kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olacaktır.

Kolay navigasyon

Site içindeki sayfalara, kategorilere ve ürünlere erişimin de kolay olması gerekiyor. Bunun için de site içi navigasyonunuzu kolaylaştırmanız gerekiyor. Üst menüde kategorizasyon sisteminin iyi yapılmasının yanı sıra, ilgili linklerin footer gibi sitenin tüm sayfalarında görünecek yerlere de yerleştirilmesi navigasyonu kolaylaştırır.

Mobil tasarımı göz önünde bulundurun

Kullanıcıların sosyal medya ya da diğer kanallar üzerinden sitenizi mobil cihazlar üzerinden inceleyebileceklerini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de sayfa tasarımlarınızın mobil cihazlara uyumlu olması oldukça önemli. Mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirmemeniz de sayfayı terk etme oranlarının yükselmesine neden olur. Mobil tasarımlar hakkında bilgi edinmek için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sayfaların okunabilir olmasını sağlayın

Site üzerinde kullandığınız yazı fontları, fontların büyüklüğü, arkaplan ile fontların renk zıtlıkları gibi sayfanın okunabilirliğini etkileyen faktörler de bir hayli önemlidir. Sayfanın zor okunuyor olması da kullanıcı deneyimini kötü bir şekilde etkileyecektir.

İlgili rehber: Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

Paragraflarınızı kısa tutun

Site üzerindeki metinlerinizin daha rahat okunabilmesi için, paragraflarınızı kısaltmanız da faydalı olacaktır. Metinlerinizi oluştururken, kolay okunabilirliği sağlamak için uzun paragraflardan kaçınmanız gerekiyor. Uzun paragraflar okunabilirliği azalttığı gibi gözü de yorabileceği için, metinlerinizi yazarken kısa paragrafları tercih edin.

Farklı türde içerikler oluşturun

Sitenize biraz daha dinamizm katmak ve kullanıcılara farklı içerikler sunmak için farklı türde içerikler oluşturabilirsiniz. Sitenize videolar ekleyebilir, liste içerikleri oluşturabilir, rehberler hazırlayabilir, görsel odaklı içerikler oluşturarak, siteniz üzerinde farklı içerik türlerini kullanabilirsiniz. Böylelikle sürekli aynı tip içeriklerle kullanıcıları sıkmamış olursunuz.

Pop-up kullanımından kaçının

Pop-up kullanımları kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkilemektedir. Masaüstü cihazlarda bu pop-up’ları kapatmak kolay olurken, mobil cihazlarda bu pop-up’lar düzgün çalışmayabiliyor ya da kapatması zor olabiliyor. Bu du kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için kullanıcıların siteden çıkmasına neden olabiliyor.

İç yönlendirme linkleri kullanın

Kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için iç yönlendirme linkleri kullanın. Yazı içerisindeki ilgili bölümleri site içerisindeki sayfalara yönlendirecek linkler kullanarak, kullanıcıları bu sayfaları incelemeye de yönlendirebilirsiniz. Bu tür yaklaşımlarla hem sitede geçirilen süreyi hem de sayfa görüntülenmelerini artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan