Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacağı için, hemen çıkma oranını kontrol etmeniz gerekir.

Ziyaretçilerin sayfayı terk etmesine neden olan birçok durum söz konusu olduğu gibi bunu engelleyebileceğiniz de bir takım taktikler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

Sayfa yüklenme hızını geliştirin

Sayfanın yüklenme süresinin uzaması kullanıcıların sayfayı terk etmesine neden olacağı için web siteniz genelinde sayfaların yüklenme hızlarını artırmanız oldukça önemlidir.

Site içi aramayı kolaylaştırın

Kullanıcılar site üzerinde aradıkları bilgiye de kolaylıkla ulaşabilmeliler. Özellikle çok fazla ürünün ve sayfanın olduğu siteler üzerinde site içi arama özelliğinin olması gerekir. Bu özelliğin olmaması da kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olacaktır.

Kolay navigasyon

Site içindeki sayfalara, kategorilere ve ürünlere erişimin de kolay olması gerekiyor. Bunun için de site içi navigasyonunuzu kolaylaştırmanız gerekiyor. Üst menüde kategorizasyon sisteminin iyi yapılmasının yanı sıra, ilgili linklerin footer gibi sitenin tüm sayfalarında görünecek yerlere de yerleştirilmesi navigasyonu kolaylaştırır.

Mobil tasarımı göz önünde bulundurun

Kullanıcıların sosyal medya ya da diğer kanallar üzerinden sitenizi mobil cihazlar üzerinden inceleyebileceklerini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de sayfa tasarımlarınızın mobil cihazlara uyumlu olması oldukça önemli. Mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirmemeniz de sayfayı terk etme oranlarının yükselmesine neden olur. Mobil tasarımlar hakkında bilgi edinmek için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sayfaların okunabilir olmasını sağlayın

Site üzerinde kullandığınız yazı fontları, fontların büyüklüğü, arkaplan ile fontların renk zıtlıkları gibi sayfanın okunabilirliğini etkileyen faktörler de bir hayli önemlidir. Sayfanın zor okunuyor olması da kullanıcı deneyimini kötü bir şekilde etkileyecektir.

İlgili rehber: Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?

Paragraflarınızı kısa tutun

Site üzerindeki metinlerinizin daha rahat okunabilmesi için, paragraflarınızı kısaltmanız da faydalı olacaktır. Metinlerinizi oluştururken, kolay okunabilirliği sağlamak için uzun paragraflardan kaçınmanız gerekiyor. Uzun paragraflar okunabilirliği azalttığı gibi gözü de yorabileceği için, metinlerinizi yazarken kısa paragrafları tercih edin.

Farklı türde içerikler oluşturun

Sitenize biraz daha dinamizm katmak ve kullanıcılara farklı içerikler sunmak için farklı türde içerikler oluşturabilirsiniz. Sitenize videolar ekleyebilir, liste içerikleri oluşturabilir, rehberler hazırlayabilir, görsel odaklı içerikler oluşturarak, siteniz üzerinde farklı içerik türlerini kullanabilirsiniz. Böylelikle sürekli aynı tip içeriklerle kullanıcıları sıkmamış olursunuz.

Pop-up kullanımından kaçının

Pop-up kullanımları kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkilemektedir. Masaüstü cihazlarda bu pop-up’ları kapatmak kolay olurken, mobil cihazlarda bu pop-up’lar düzgün çalışmayabiliyor ya da kapatması zor olabiliyor. Bu du kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için kullanıcıların siteden çıkmasına neden olabiliyor.

İç yönlendirme linkleri kullanın

Kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için iç yönlendirme linkleri kullanın. Yazı içerisindeki ilgili bölümleri site içerisindeki sayfalara yönlendirecek linkler kullanarak, kullanıcıları bu sayfaları incelemeye de yönlendirebilirsiniz. Bu tür yaklaşımlarla hem sitede geçirilen süreyi hem de sayfa görüntülenmelerini artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan