fbpx

Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının da yüksek olmasını bekliyorlar. Sayfaların yüklenme hızının düşük olması kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için, tüketicilerin de sayfayı terk etmesine neden olabilir.

Sayfa yüklenme hızı nedir?

Sayfa yüklenme hızı, internet sitenizdeki sayfaların ne kadar sürede açıldığını gösteren bir metriktir. Kullanıcı tarayıcı üzerinde sitenize giriş yaptığı ya da bir reklam veya yönlendirme linki üzerinden sitenize girmeye çalıştığı andan itibaren sayfanın tamamen yüklenmesine kadar geçen süre, sayfanın yüklenme hızını belirler.

Sayfa yüklenme hızı ne kadar yüksekse, kullanıcı deneyimi ve oturum başına sayfa gösterim sayısı da o kadar artmaya başlar. Ancak sayfa yüklenme hızının düşük olması durumunda sayfayı terk etme oranıyla beraber geri dönüşümlerde de düşüşler gözlemlenmeye başlar.

Standartlara bakıldığında bir e-ticaret sitesi için ideal sayfa yüklenme hızı 0-3 saniye aralığındadır. Bu sürenin üzerine çıkılması durumunda, kullanıcı deneyimi olumsuz bir şekilde etkilenmeye başlar. Yapılan araştırmalarda bu sürenin 7 saniyeye kadar tolere edilebilir olduğu görülüyor; ancak 10 saniyenin üzerindeki açılma sürelerinde e-ticaret firmalarının ciddi zararlar yaşamaya başladığı da gözlemleniyor.

Sayfa yüklenme hızını nasıl yükseltebilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızını artırmak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Görsel boyutlarını optimize etmek, gereksiz öğeleri sayfa tasarımların kaldırmak, bozuk veya çalışmayan linkleri kaldırmak, CSS ve JavaScript kodlarını optimize etmek gibi farklı çalışmalar yapılabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? isimli rehberimiz okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site açılma hızına neden önem vermelisiniz ve bunu nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Sayfa yüklenme hızının geri dönüşümlere nasıl etkisi oluyor?

Sayfa yüklenme hızı ve SEO

Sayfa yüklenme hızı, arama motorları üzerindeki çalışmalarınızı da yakından ilgilendirmekte. Sitenize organik olarak trafik çekmek ve sayfalarınızın değerlerini yükseltmek için SEO çalışmaları yapmanız gerekir; ancak sayfa yüklenme hızlarınızı optimize etmemeniz ve bu hızları artırmamanız, arka planda yaptığınız teknik SEO çalışmalarının etkisini azaltacaktır.

Google, kullanıcılara iyi bir deneyim sunmak için, arama sorgularında iyi bir kullanıcı deneyimine sahip siteleri daha üst sıralarda göstermekte. Bu noktada da sayfa yüklenme hızları da devreye girmektedir. Sayfa yüklenme hızının düşük olması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için, arama sorguları sonrasında sayfalarınızın daha alt sıralarda görünmesine sebep olduğundan, organik olarak daha az trafik elde edersiniz.

Oturum başına sayfa görüntülenme

Sayfa yüklenme hızı yükseldiğinde, kullanıcı deneyimiyle beraber kullanıcıların site üzerinde inceledikleri sayfa sayıları da artar. Bir kullanıcı site üzerinde e kadar çok vakit geçirir ve ne kadar çok sayfa ziyaret ederse, bu kullanıcıdan bir geri dönüşüm elde edilme olasılığı da artar. Ancak bunu sağlayabilmek için sayfa açılma hızının yüksek olması gerekir.

Kullanıcı bir sayfanın açılması için uzun süre beklemeyecektir ve bu sebeple de sayfa yüklenme hızı düşmeye veya kullanıcıların beklentilerinin altına inmeye başladığında, oturum başına yapılan sayfa görüntülenme sayısı da azalacaktır; bu da doğal olarak oturum başına elde edebileceğiniz geri dönüşüm oranlarının düşmesine neden olacak.

Sayfada geçirilen süre

Sayfada geçirilen süre de yüklenme hızıyla doğru orantılı bir şekilde artacaktır. Kullanıcılar içeriklere hızlı bir şekilde ulaşabilecekleri için, sayfayı daha detaylı bir şekilde inceleyebilirler. Birden fazla sayfa gösterimi yaparak, herbir sayfada daha uzun kalmaları da onların site üzerinde genel olarak daha fazla vakit geçirmelerini sağlar.

Siteyi terk etme oranı

Sayfa yüklenme hızı ile sayfayı terk etme oranı da birbirini etkilemekte. Sayfanın yavaş yüklenmesi, kullanıcıların sayfayı daha hızlı bir şekilde terk etmelerine neden olabilir. Sayfa yavaş yüklendiği için, kullanıcılar beklemek istemeyecekleri için siteden ayrılabilirler ve bu da doğal olarak siteyi terk etme oranının yükselmesine neden olacaktır.

Bunun önüne geçmek içinse sayfa yüklenme hızınızı artırmanız gerekir. Kullanıcıların çok fazla beklemeden siteniz üzerindeki içeriklere ulaşabilmeleri gerekir.

Sayfa yüklenme hızlarınızın iyi olmasına rağmen, sayfayı terk etme oranlarınız yüksekse, siteniz üzerinde başka sorunlar olabilir. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak içinse Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan