Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının da yüksek olmasını bekliyorlar. Sayfaların yüklenme hızının düşük olması kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için, tüketicilerin de sayfayı terk etmesine neden olabilir.

Sayfa yüklenme hızı nedir?

Sayfa yüklenme hızı, internet sitenizdeki sayfaların ne kadar sürede açıldığını gösteren bir metriktir. Kullanıcı tarayıcı üzerinde sitenize giriş yaptığı ya da bir reklam veya yönlendirme linki üzerinden sitenize girmeye çalıştığı andan itibaren sayfanın tamamen yüklenmesine kadar geçen süre, sayfanın yüklenme hızını belirler.

Sayfa yüklenme hızı ne kadar yüksekse, kullanıcı deneyimi ve oturum başına sayfa gösterim sayısı da o kadar artmaya başlar. Ancak sayfa yüklenme hızının düşük olması durumunda sayfayı terk etme oranıyla beraber geri dönüşümlerde de düşüşler gözlemlenmeye başlar.

Standartlara bakıldığında bir e-ticaret sitesi için ideal sayfa yüklenme hızı 0-3 saniye aralığındadır. Bu sürenin üzerine çıkılması durumunda, kullanıcı deneyimi olumsuz bir şekilde etkilenmeye başlar. Yapılan araştırmalarda bu sürenin 7 saniyeye kadar tolere edilebilir olduğu görülüyor; ancak 10 saniyenin üzerindeki açılma sürelerinde e-ticaret firmalarının ciddi zararlar yaşamaya başladığı da gözlemleniyor.

Sayfa yüklenme hızını nasıl yükseltebilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızını artırmak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Görsel boyutlarını optimize etmek, gereksiz öğeleri sayfa tasarımların kaldırmak, bozuk veya çalışmayan linkleri kaldırmak, CSS ve JavaScript kodlarını optimize etmek gibi farklı çalışmalar yapılabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? isimli rehberimiz okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site açılma hızına neden önem vermelisiniz ve bunu nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Sayfa yüklenme hızının geri dönüşümlere nasıl etkisi oluyor?

Sayfa yüklenme hızı ve SEO

Sayfa yüklenme hızı, arama motorları üzerindeki çalışmalarınızı da yakından ilgilendirmekte. Sitenize organik olarak trafik çekmek ve sayfalarınızın değerlerini yükseltmek için SEO çalışmaları yapmanız gerekir; ancak sayfa yüklenme hızlarınızı optimize etmemeniz ve bu hızları artırmamanız, arka planda yaptığınız teknik SEO çalışmalarının etkisini azaltacaktır.

Google, kullanıcılara iyi bir deneyim sunmak için, arama sorgularında iyi bir kullanıcı deneyimine sahip siteleri daha üst sıralarda göstermekte. Bu noktada da sayfa yüklenme hızları da devreye girmektedir. Sayfa yüklenme hızının düşük olması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için, arama sorguları sonrasında sayfalarınızın daha alt sıralarda görünmesine sebep olduğundan, organik olarak daha az trafik elde edersiniz.

Oturum başına sayfa görüntülenme

Sayfa yüklenme hızı yükseldiğinde, kullanıcı deneyimiyle beraber kullanıcıların site üzerinde inceledikleri sayfa sayıları da artar. Bir kullanıcı site üzerinde e kadar çok vakit geçirir ve ne kadar çok sayfa ziyaret ederse, bu kullanıcıdan bir geri dönüşüm elde edilme olasılığı da artar. Ancak bunu sağlayabilmek için sayfa açılma hızının yüksek olması gerekir.

Kullanıcı bir sayfanın açılması için uzun süre beklemeyecektir ve bu sebeple de sayfa yüklenme hızı düşmeye veya kullanıcıların beklentilerinin altına inmeye başladığında, oturum başına yapılan sayfa görüntülenme sayısı da azalacaktır; bu da doğal olarak oturum başına elde edebileceğiniz geri dönüşüm oranlarının düşmesine neden olacak.

Sayfada geçirilen süre

Sayfada geçirilen süre de yüklenme hızıyla doğru orantılı bir şekilde artacaktır. Kullanıcılar içeriklere hızlı bir şekilde ulaşabilecekleri için, sayfayı daha detaylı bir şekilde inceleyebilirler. Birden fazla sayfa gösterimi yaparak, herbir sayfada daha uzun kalmaları da onların site üzerinde genel olarak daha fazla vakit geçirmelerini sağlar.

Siteyi terk etme oranı

Sayfa yüklenme hızı ile sayfayı terk etme oranı da birbirini etkilemekte. Sayfanın yavaş yüklenmesi, kullanıcıların sayfayı daha hızlı bir şekilde terk etmelerine neden olabilir. Sayfa yavaş yüklendiği için, kullanıcılar beklemek istemeyecekleri için siteden ayrılabilirler ve bu da doğal olarak siteyi terk etme oranının yükselmesine neden olacaktır.

Bunun önüne geçmek içinse sayfa yüklenme hızınızı artırmanız gerekir. Kullanıcıların çok fazla beklemeden siteniz üzerindeki içeriklere ulaşabilmeleri gerekir.

Sayfa yüklenme hızlarınızın iyi olmasına rağmen, sayfayı terk etme oranlarınız yüksekse, siteniz üzerinde başka sorunlar olabilir. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak içinse Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
IdeaSoft
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Dijitalleşmenin her alanda estirdiği yenilik rüzgârı, kaçınılmaz olarak reklam, tanıtım ve pazarlama süreçlerini de etkisi altına almıştır. Bunun sonucu olarak da yepyeni reklam kanalları ve pazarlama yöntemleri ortaya...
9 Mart 2022
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir; ancak...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın