fbpx

Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

27 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna edici ve cezbedici olması, satışlarınızı artırmanız konusunda size yardımcı olur.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde yazmanın yanı sıra hedef kitlenizin ilgisine göre de hazırlamanız gerekir. Bu rehberimizde de satışlarınızı artırmak için ürün açıklamalarınızı nasıl bir şekilde düzenleyebileceğinize dair ipuçlarını paylaşacağız.

Hedef kitlenizi göz önünde bulundurun

Ürün açıklamalarınızı yazarken, hedef kitlenizin kullandığı ve alışkın olduğu bir dil kullanmaya özen göstermeniz gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilmek, onlarla doğru bir iletişim kurabilmek için kullandığınız dil bu açıdan oldukça önemlidir.

Onların ilgi ve ihtiyaç alanlarına yönelik eyleme çağrı ifadeleri ve mesajlar kullanmak, ürünlerinize olan ilginin de artmasına yardımcı olacaktır.

Özelliklerden önce ürünün yararlarına odaklanın

Tüketiciler satın alma kararlarını verirken çoğunlukla almayı düşündükleri ürünlerin kendinelerine ne gibi faydaları olacağını bilmek isterler. Teknik özellik ve detaylar işin ikinci planında ön plana çıkmaktadır. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızı daha çekici hale getirmek için öncelikle ürünlerinizin kullanıcıların hangi problemlerini çözdüğünü ve onlara ne gibi faydalar sunduğu üzerine odaklanmanız daha etkili olacaktır.

Klişeleşmiş cümlelerden kaçının

Klişeleşmiş satış cümleleri, ürün açıklamalarınızın ilgi çekiciliğini ve orijinalliğini bozacaktır. Bu sebeple de klişe olmuş ve birçok farklı yerde kullanılan satış kalıplarından ve mesajlarından uzak durmaya özen gösterin. Sektör lideri, birinci kalite, en iyi gibi sıfatlar yerine daha özgün ve ürünün faydalarını anlatan cümle kalıplarına yönelmeye çalışın.

Çok uzun açıklamalardan kaçının

Tüketiciler çok uzun açıklamaları okumak için vakit harcamak istemeyeceklerdir. Bu sebeple de ürün açıklama bölümlerinizi ikiye ayırmak daha faydalı olacaktır. Sayfanın üst bölümünde ürünün faydalarını ve temel özelliklerini anlatan kısa bir ürün açıklaması oluşturduktan sonra, daha detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılar için sayfanın alt bölümünde daha uzun açıklamalara yer verebilirsiniz.

Kullanıcıları satışa yönlendirmek için kısa bir süreniz bulunuyor ve bu noktada da sayfanın en başında çok uzun açıklamalara yer vermek, kullanıcıları kaçırmanıza neden olabilir.

Yazım hatalarından ve anlatım bozukluklarında kaçının

Yazım hataları ve anlatım bozuklukları hem göze hoş görünmez gibi hem de işinizin değerini düşürmeye başlar. Bu hatalar kurumsallık ve profesyonelliği bozacağı için firmanıza olan bakış açısını da olumsuz bir şekilde etkiler. Bunların yanı sıra kimi zaman yazım hataları ya da anlatım bozuklukları ürünlerin açıklamalarında kafa karışıklıklarına neden olacağı için, ürününüzü yanlış bir şekilde tanıtmanıza neden olabilir.

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Sosyal kanıt öğeleri e-ticarette önemli bir yere sahiptir, özellikle de ürün sayfalarında. Mevcut müşterilerinizin ürünlerle ilgili yaptıkları yorumlara bu sayfalarda yer vermeniz, ürüne olan bakış açısını değiştirecektir. Tüketiciler online alışverişlerde diğer tüketicilerin görüşlerine oldukça önem verirler. Ürün sayfalarınızda yorum sayısını artırmanız ve ürün puanlarını göstermeniz ürün sayfalarında sosyal kanıt öğelerini ziyaretçilere göstermenizi sağlar.

SEO çalışmaları yapmayı unutmayın

Ürün açıklamalarınızda önceliğini tüketiciler olsa da organik olarak trafik elde edebilmek için SEO çalışmalarına da önem vermeniz gerekir. Sayfa başlığı, meta açıklamaları, kullandığınız anahtar kelimeler, metinler içindeki anahtar kelime yoğunluğu, görsellerin atl etiketleri ve isimleri gibi detaylar, ürün sayfalarının SEO çalışmaları için bir hayli önemlidir.

SEO çalışmaları yapmamanız uzun vadede organik olarak bu ürün sayfalarına trafik sağlayamamanıza neden olacağı için geri dönüşümlerinizin azalmasına ve ürünlerinizin görünürlüğünü artırmak için reklamlara bağımlı kalmanıza neden olur. Bu da maliyetlerinizi artıracağı için karlılığınızın azalmasına sebep olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan