Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

27 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna edici ve cezbedici olması, satışlarınızı artırmanız konusunda size yardımcı olur.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde yazmanın yanı sıra hedef kitlenizin ilgisine göre de hazırlamanız gerekir. Bu rehberimizde de satışlarınızı artırmak için ürün açıklamalarınızı nasıl bir şekilde düzenleyebileceğinize dair ipuçlarını paylaşacağız.

Hedef kitlenizi göz önünde bulundurun

Ürün açıklamalarınızı yazarken, hedef kitlenizin kullandığı ve alışkın olduğu bir dil kullanmaya özen göstermeniz gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilmek, onlarla doğru bir iletişim kurabilmek için kullandığınız dil bu açıdan oldukça önemlidir.

Onların ilgi ve ihtiyaç alanlarına yönelik eyleme çağrı ifadeleri ve mesajlar kullanmak, ürünlerinize olan ilginin de artmasına yardımcı olacaktır.

Özelliklerden önce ürünün yararlarına odaklanın

Tüketiciler satın alma kararlarını verirken çoğunlukla almayı düşündükleri ürünlerin kendinelerine ne gibi faydaları olacağını bilmek isterler. Teknik özellik ve detaylar işin ikinci planında ön plana çıkmaktadır. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızı daha çekici hale getirmek için öncelikle ürünlerinizin kullanıcıların hangi problemlerini çözdüğünü ve onlara ne gibi faydalar sunduğu üzerine odaklanmanız daha etkili olacaktır.

Klişeleşmiş cümlelerden kaçının

Klişeleşmiş satış cümleleri, ürün açıklamalarınızın ilgi çekiciliğini ve orijinalliğini bozacaktır. Bu sebeple de klişe olmuş ve birçok farklı yerde kullanılan satış kalıplarından ve mesajlarından uzak durmaya özen gösterin. Sektör lideri, birinci kalite, en iyi gibi sıfatlar yerine daha özgün ve ürünün faydalarını anlatan cümle kalıplarına yönelmeye çalışın.

Çok uzun açıklamalardan kaçının

Tüketiciler çok uzun açıklamaları okumak için vakit harcamak istemeyeceklerdir. Bu sebeple de ürün açıklama bölümlerinizi ikiye ayırmak daha faydalı olacaktır. Sayfanın üst bölümünde ürünün faydalarını ve temel özelliklerini anlatan kısa bir ürün açıklaması oluşturduktan sonra, daha detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılar için sayfanın alt bölümünde daha uzun açıklamalara yer verebilirsiniz.

Kullanıcıları satışa yönlendirmek için kısa bir süreniz bulunuyor ve bu noktada da sayfanın en başında çok uzun açıklamalara yer vermek, kullanıcıları kaçırmanıza neden olabilir.

Yazım hatalarından ve anlatım bozukluklarında kaçının

Yazım hataları ve anlatım bozuklukları hem göze hoş görünmez gibi hem de işinizin değerini düşürmeye başlar. Bu hatalar kurumsallık ve profesyonelliği bozacağı için firmanıza olan bakış açısını da olumsuz bir şekilde etkiler. Bunların yanı sıra kimi zaman yazım hataları ya da anlatım bozuklukları ürünlerin açıklamalarında kafa karışıklıklarına neden olacağı için, ürününüzü yanlış bir şekilde tanıtmanıza neden olabilir.

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Sosyal kanıt öğeleri e-ticarette önemli bir yere sahiptir, özellikle de ürün sayfalarında. Mevcut müşterilerinizin ürünlerle ilgili yaptıkları yorumlara bu sayfalarda yer vermeniz, ürüne olan bakış açısını değiştirecektir. Tüketiciler online alışverişlerde diğer tüketicilerin görüşlerine oldukça önem verirler. Ürün sayfalarınızda yorum sayısını artırmanız ve ürün puanlarını göstermeniz ürün sayfalarında sosyal kanıt öğelerini ziyaretçilere göstermenizi sağlar.

SEO çalışmaları yapmayı unutmayın

Ürün açıklamalarınızda önceliğini tüketiciler olsa da organik olarak trafik elde edebilmek için SEO çalışmalarına da önem vermeniz gerekir. Sayfa başlığı, meta açıklamaları, kullandığınız anahtar kelimeler, metinler içindeki anahtar kelime yoğunluğu, görsellerin atl etiketleri ve isimleri gibi detaylar, ürün sayfalarının SEO çalışmaları için bir hayli önemlidir.

SEO çalışmaları yapmamanız uzun vadede organik olarak bu ürün sayfalarına trafik sağlayamamanıza neden olacağı için geri dönüşümlerinizin azalmasına ve ürünlerinizin görünürlüğünü artırmak için reklamlara bağımlı kalmanıza neden olur. Bu da maliyetlerinizi artıracağı için karlılığınızın azalmasına sebep olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan