Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

27 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna edici ve cezbedici olması, satışlarınızı artırmanız konusunda size yardımcı olur.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde yazmanın yanı sıra hedef kitlenizin ilgisine göre de hazırlamanız gerekir. Bu rehberimizde de satışlarınızı artırmak için ürün açıklamalarınızı nasıl bir şekilde düzenleyebileceğinize dair ipuçlarını paylaşacağız.

Hedef kitlenizi göz önünde bulundurun

Ürün açıklamalarınızı yazarken, hedef kitlenizin kullandığı ve alışkın olduğu bir dil kullanmaya özen göstermeniz gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilmek, onlarla doğru bir iletişim kurabilmek için kullandığınız dil bu açıdan oldukça önemlidir.

Onların ilgi ve ihtiyaç alanlarına yönelik eyleme çağrı ifadeleri ve mesajlar kullanmak, ürünlerinize olan ilginin de artmasına yardımcı olacaktır.

Özelliklerden önce ürünün yararlarına odaklanın

Tüketiciler satın alma kararlarını verirken çoğunlukla almayı düşündükleri ürünlerin kendinelerine ne gibi faydaları olacağını bilmek isterler. Teknik özellik ve detaylar işin ikinci planında ön plana çıkmaktadır. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızı daha çekici hale getirmek için öncelikle ürünlerinizin kullanıcıların hangi problemlerini çözdüğünü ve onlara ne gibi faydalar sunduğu üzerine odaklanmanız daha etkili olacaktır.

Klişeleşmiş cümlelerden kaçının

Klişeleşmiş satış cümleleri, ürün açıklamalarınızın ilgi çekiciliğini ve orijinalliğini bozacaktır. Bu sebeple de klişe olmuş ve birçok farklı yerde kullanılan satış kalıplarından ve mesajlarından uzak durmaya özen gösterin. Sektör lideri, birinci kalite, en iyi gibi sıfatlar yerine daha özgün ve ürünün faydalarını anlatan cümle kalıplarına yönelmeye çalışın.

Çok uzun açıklamalardan kaçının

Tüketiciler çok uzun açıklamaları okumak için vakit harcamak istemeyeceklerdir. Bu sebeple de ürün açıklama bölümlerinizi ikiye ayırmak daha faydalı olacaktır. Sayfanın üst bölümünde ürünün faydalarını ve temel özelliklerini anlatan kısa bir ürün açıklaması oluşturduktan sonra, daha detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılar için sayfanın alt bölümünde daha uzun açıklamalara yer verebilirsiniz.

Kullanıcıları satışa yönlendirmek için kısa bir süreniz bulunuyor ve bu noktada da sayfanın en başında çok uzun açıklamalara yer vermek, kullanıcıları kaçırmanıza neden olabilir.

Yazım hatalarından ve anlatım bozukluklarında kaçının

Yazım hataları ve anlatım bozuklukları hem göze hoş görünmez gibi hem de işinizin değerini düşürmeye başlar. Bu hatalar kurumsallık ve profesyonelliği bozacağı için firmanıza olan bakış açısını da olumsuz bir şekilde etkiler. Bunların yanı sıra kimi zaman yazım hataları ya da anlatım bozuklukları ürünlerin açıklamalarında kafa karışıklıklarına neden olacağı için, ürününüzü yanlış bir şekilde tanıtmanıza neden olabilir.

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Sosyal kanıt öğeleri e-ticarette önemli bir yere sahiptir, özellikle de ürün sayfalarında. Mevcut müşterilerinizin ürünlerle ilgili yaptıkları yorumlara bu sayfalarda yer vermeniz, ürüne olan bakış açısını değiştirecektir. Tüketiciler online alışverişlerde diğer tüketicilerin görüşlerine oldukça önem verirler. Ürün sayfalarınızda yorum sayısını artırmanız ve ürün puanlarını göstermeniz ürün sayfalarında sosyal kanıt öğelerini ziyaretçilere göstermenizi sağlar.

SEO çalışmaları yapmayı unutmayın

Ürün açıklamalarınızda önceliğini tüketiciler olsa da organik olarak trafik elde edebilmek için SEO çalışmalarına da önem vermeniz gerekir. Sayfa başlığı, meta açıklamaları, kullandığınız anahtar kelimeler, metinler içindeki anahtar kelime yoğunluğu, görsellerin atl etiketleri ve isimleri gibi detaylar, ürün sayfalarının SEO çalışmaları için bir hayli önemlidir.

SEO çalışmaları yapmamanız uzun vadede organik olarak bu ürün sayfalarına trafik sağlayamamanıza neden olacağı için geri dönüşümlerinizin azalmasına ve ürünlerinizin görünürlüğünü artırmak için reklamlara bağımlı kalmanıza neden olur. Bu da maliyetlerinizi artıracağı için karlılığınızın azalmasına sebep olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan