Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna edici ve cezbedici olması, satışlarınızı artırmanız konusunda size yardımcı olur.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde yazmanın yanı sıra hedef kitlenizin ilgisine göre de hazırlamanız gerekir. Bu rehberimizde de satışlarınızı artırmak için ürün açıklamalarınızı nasıl bir şekilde düzenleyebileceğinize dair ipuçlarını paylaşacağız.

Hedef kitlenizi göz önünde bulundurun

Ürün açıklamalarınızı yazarken, hedef kitlenizin kullandığı ve alışkın olduğu bir dil kullanmaya özen göstermeniz gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilmek, onlarla doğru bir iletişim kurabilmek için kullandığınız dil bu açıdan oldukça önemlidir.

Onların ilgi ve ihtiyaç alanlarına yönelik eyleme çağrı ifadeleri ve mesajlar kullanmak, ürünlerinize olan ilginin de artmasına yardımcı olacaktır.

Özelliklerden önce ürünün yararlarına odaklanın

Tüketiciler satın alma kararlarını verirken çoğunlukla almayı düşündükleri ürünlerin kendinelerine ne gibi faydaları olacağını bilmek isterler. Teknik özellik ve detaylar işin ikinci planında ön plana çıkmaktadır. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızı daha çekici hale getirmek için öncelikle ürünlerinizin kullanıcıların hangi problemlerini çözdüğünü ve onlara ne gibi faydalar sunduğu üzerine odaklanmanız daha etkili olacaktır.

Klişeleşmiş cümlelerden kaçının

Klişeleşmiş satış cümleleri, ürün açıklamalarınızın ilgi çekiciliğini ve orijinalliğini bozacaktır. Bu sebeple de klişe olmuş ve birçok farklı yerde kullanılan satış kalıplarından ve mesajlarından uzak durmaya özen gösterin. Sektör lideri, birinci kalite, en iyi gibi sıfatlar yerine daha özgün ve ürünün faydalarını anlatan cümle kalıplarına yönelmeye çalışın.

Çok uzun açıklamalardan kaçının

Tüketiciler çok uzun açıklamaları okumak için vakit harcamak istemeyeceklerdir. Bu sebeple de ürün açıklama bölümlerinizi ikiye ayırmak daha faydalı olacaktır. Sayfanın üst bölümünde ürünün faydalarını ve temel özelliklerini anlatan kısa bir ürün açıklaması oluşturduktan sonra, daha detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılar için sayfanın alt bölümünde daha uzun açıklamalara yer verebilirsiniz.

Kullanıcıları satışa yönlendirmek için kısa bir süreniz bulunuyor ve bu noktada da sayfanın en başında çok uzun açıklamalara yer vermek, kullanıcıları kaçırmanıza neden olabilir.

Yazım hatalarından ve anlatım bozukluklarında kaçının

Yazım hataları ve anlatım bozuklukları hem göze hoş görünmez gibi hem de işinizin değerini düşürmeye başlar. Bu hatalar kurumsallık ve profesyonelliği bozacağı için firmanıza olan bakış açısını da olumsuz bir şekilde etkiler. Bunların yanı sıra kimi zaman yazım hataları ya da anlatım bozuklukları ürünlerin açıklamalarında kafa karışıklıklarına neden olacağı için, ürününüzü yanlış bir şekilde tanıtmanıza neden olabilir.

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Sosyal kanıt öğeleri e-ticarette önemli bir yere sahiptir, özellikle de ürün sayfalarında. Mevcut müşterilerinizin ürünlerle ilgili yaptıkları yorumlara bu sayfalarda yer vermeniz, ürüne olan bakış açısını değiştirecektir. Tüketiciler online alışverişlerde diğer tüketicilerin görüşlerine oldukça önem verirler. Ürün sayfalarınızda yorum sayısını artırmanız ve ürün puanlarını göstermeniz ürün sayfalarında sosyal kanıt öğelerini ziyaretçilere göstermenizi sağlar.

SEO çalışmaları yapmayı unutmayın

Ürün açıklamalarınızda önceliğini tüketiciler olsa da organik olarak trafik elde edebilmek için SEO çalışmalarına da önem vermeniz gerekir. Sayfa başlığı, meta açıklamaları, kullandığınız anahtar kelimeler, metinler içindeki anahtar kelime yoğunluğu, görsellerin atl etiketleri ve isimleri gibi detaylar, ürün sayfalarının SEO çalışmaları için bir hayli önemlidir.

SEO çalışmaları yapmamanız uzun vadede organik olarak bu ürün sayfalarına trafik sağlayamamanıza neden olacağı için geri dönüşümlerinizin azalmasına ve ürünlerinizin görünürlüğünü artırmak için reklamlara bağımlı kalmanıza neden olur. Bu da maliyetlerinizi artıracağı için karlılığınızın azalmasına sebep olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin