fbpx

Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler

22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler

Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyeceği için, sizin de satışlarınıza doğrudan etki edecektir. Bu sebeple de ürün sayfalarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir.

Doğru eyleme çağrı ifadelerini kullanın

Eyleme çağrı ifadelerinin, tüketicileri satın almaya yönlendirmesi gerekir. Bu sebeple de doğru ifadeleri kullanmanız ve doğru butonlarla kullanıcıları yönlendirmeniz gerekir. “Sepete Ekle” butonlarının yanı sıra, ürün açıklama bölümlerinde de tüketicilerin dikkatini çekecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabilirsiniz. Bu kalıplarda, ürünün öne çıkan özelliklerinden bahsedebilir ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzden bahsedebilirsiniz.

Doğru fotoğrafları kullanıyor musunuz?

Ürün sayfalarında kullanılan fotoğrafların, tüketicilerin satın alma kararlarında önemli bir yeri vardır. Doğru fotoğraflar kullanmak bu açıdan oldukça önemlidir. Ürünleri farklı açılardan ve yakın plandan gösteren fotoğraflar kullanmak; farklı konseptlerle ürünlerin kullanım alanlarını göstermek, tüketicilere ürün hakkında detaylı bilgiler sunmanızı sağlayacaktır. Fotoğraf kullanımı hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

Farklı varyasyonlarla ilgili görsel kullanın

Sattığınız ürünün farklı renk veya varyasyonları varsa, ürün açıklamaları bölümünde yapılan seçimler sonrasında, ürün fotoğrafının da otomatik olarak değişmesini sağlayarak, yapılan bu seçim ile ilgili görselleri gösterebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar yaptıkları seçimlere göre ürünün nasıl görüneceğini de görebilirler.

Sunduğunuz fiyat için yeterli açıklamanız var mı?

Ürün fiyatlarınızı yazmanın yanı sıra bu ürünün neden bu fiyatta olduğunu da açıklamanız satın alma kararlarına etki eder. Kimi ürünlerin fiyatları bazı tüketiciler için yüksek olabilir ya da tüketiciler herhangi bir sebep olmaksızın fiyatları sorgulayabilirler. Bu durumda da onlara gerekli açıklamaları yapmanız gerekir. Ürünün teknik özelliklerini, ürünle ilgili detayları ve tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunu belirtmeniz, ürünün bu fiyatı neden hak ettiğini de anlatmanıza yardımcı olur.

Sosyal kanıttan yararlanın

Gerçek kullanıcı yorumları veya kullanıcıların ürünlerle ilgili yaptıkları paylaşımları ürün sayfalarınızda kullanmak, sosyal kanıt konusunda ürünlerinizi desteklemenizi sağlar. Sitenizi ziyaret eden kişiler, gerçek kullanıcıların yorumlarını merak ederler ve bu yorumlar satın alma kararlarını etkiler. Tüketicilere farklı sosyal kanıt örnekleri sunarak, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Yalın ve anlaşılır bir dil kullanın

Ürün sayfalarınızdaki metinlerinizin ve açıklamalarınızın rahat bir şekilde anlaşılabilmesi gerekir. Hedef kitlenize göre bir dil seçimi yapmanız, cümlelerinizde ve anlatımlarınızda yalın ve anlaşılır bir dil kullanmanız daha etkili olacaktır. Ziyaretçilerinizin bu açıklamaları rahat bir şekilde anlamaları gerekir. Kafa karışıklığı yaratacak ya da anlaşılmayı zorlaştıracak cümle kalıpları seçmek ürünlerinizin anlaşılmamasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan