Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 14.03.2022
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyeceği için, sizin de satışlarınıza doğrudan etki edecektir. Bu sebeple de ürün sayfalarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir.

Doğru eyleme çağrı ifadelerini kullanın

Eyleme çağrı ifadelerinin, tüketicileri satın almaya yönlendirmesi gerekir. Bu sebeple de doğru ifadeleri kullanmanız ve doğru butonlarla kullanıcıları yönlendirmeniz gerekir. “Sepete Ekle” butonlarının yanı sıra, ürün açıklama bölümlerinde de tüketicilerin dikkatini çekecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabilirsiniz. Bu kalıplarda, ürünün öne çıkan özelliklerinden bahsedebilir ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzden bahsedebilirsiniz.

Doğru fotoğrafları kullanıyor musunuz?

Ürün sayfalarında kullanılan fotoğrafların, tüketicilerin satın alma kararlarında önemli bir yeri vardır. Doğru fotoğraflar kullanmak bu açıdan oldukça önemlidir. Ürünleri farklı açılardan ve yakın plandan gösteren fotoğraflar kullanmak; farklı konseptlerle ürünlerin kullanım alanlarını göstermek, tüketicilere ürün hakkında detaylı bilgiler sunmanızı sağlayacaktır. Fotoğraf kullanımı hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli? Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

Farklı varyasyonlarla ilgili görsel kullanın

Sattığınız ürünün farklı renk veya varyasyonları varsa, ürün açıklamaları bölümünde yapılan seçimler sonrasında, ürün fotoğrafının da otomatik olarak değişmesini sağlayarak, yapılan bu seçim ile ilgili görselleri gösterebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar yaptıkları seçimlere göre ürünün nasıl görüneceğini de görebilirler.

Sunduğunuz fiyat için yeterli açıklamanız var mı?

Ürün fiyatlarınızı yazmanın yanı sıra bu ürünün neden bu fiyatta olduğunu da açıklamanız satın alma kararlarına etki eder. Kimi ürünlerin fiyatları bazı tüketiciler için yüksek olabilir ya da tüketiciler herhangi bir sebep olmaksızın fiyatları sorgulayabilirler. Bu durumda da onlara gerekli açıklamaları yapmanız gerekir. Ürünün teknik özelliklerini, ürünle ilgili detayları ve tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunu belirtmeniz, ürünün bu fiyatı neden hak ettiğini de anlatmanıza yardımcı olur.

Sosyal kanıttan yararlanın

Gerçek kullanıcı yorumları veya kullanıcıların ürünlerle ilgili yaptıkları paylaşımları ürün sayfalarınızda kullanmak, sosyal kanıt konusunda ürünlerinizi desteklemenizi sağlar. Sitenizi ziyaret eden kişiler, gerçek kullanıcıların yorumlarını merak ederler ve bu yorumlar satın alma kararlarını etkiler. Tüketicilere farklı sosyal kanıt örnekleri sunarak, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Yalın ve anlaşılır bir dil kullanın

Ürün sayfalarınızdaki metinlerinizin ve açıklamalarınızın rahat bir şekilde anlaşılabilmesi gerekir. Hedef kitlenize göre bir dil seçimi yapmanız, cümlelerinizde ve anlatımlarınızda yalın ve anlaşılır bir dil kullanmanız daha etkili olacaktır. Ziyaretçilerinizin bu açıklamaları rahat bir şekilde anlamaları gerekir. Kafa karışıklığı yaratacak ya da anlaşılmayı zorlaştıracak cümle kalıpları seçmek ürünlerinizin anlaşılmamasına neden olacaktır.
ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler