Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler

22 Aralık 2017
Sinan Oypan

Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyeceği için, sizin de satışlarınıza doğrudan etki edecektir. Bu sebeple de ürün sayfalarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir.

Doğru eyleme çağrı ifadelerini kullanın

Eyleme çağrı ifadelerinin, tüketicileri satın almaya yönlendirmesi gerekir. Bu sebeple de doğru ifadeleri kullanmanız ve doğru butonlarla kullanıcıları yönlendirmeniz gerekir. “Sepete Ekle” butonlarının yanı sıra, ürün açıklama bölümlerinde de tüketicilerin dikkatini çekecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabilirsiniz. Bu kalıplarda, ürünün öne çıkan özelliklerinden bahsedebilir ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzden bahsedebilirsiniz.

Doğru fotoğrafları kullanıyor musunuz?

Ürün sayfalarında kullanılan fotoğrafların, tüketicilerin satın alma kararlarında önemli bir yeri vardır. Doğru fotoğraflar kullanmak bu açıdan oldukça önemlidir. Ürünleri farklı açılardan ve yakın plandan gösteren fotoğraflar kullanmak; farklı konseptlerle ürünlerin kullanım alanlarını göstermek, tüketicilere ürün hakkında detaylı bilgiler sunmanızı sağlayacaktır. Fotoğraf kullanımı hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

Farklı varyasyonlarla ilgili görsel kullanın

Sattığınız ürünün farklı renk veya varyasyonları varsa, ürün açıklamaları bölümünde yapılan seçimler sonrasında, ürün fotoğrafının da otomatik olarak değişmesini sağlayarak, yapılan bu seçim ile ilgili görselleri gösterebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar yaptıkları seçimlere göre ürünün nasıl görüneceğini de görebilirler.

Sunduğunuz fiyat için yeterli açıklamanız var mı?

Ürün fiyatlarınızı yazmanın yanı sıra bu ürünün neden bu fiyatta olduğunu da açıklamanız satın alma kararlarına etki eder. Kimi ürünlerin fiyatları bazı tüketiciler için yüksek olabilir ya da tüketiciler herhangi bir sebep olmaksızın fiyatları sorgulayabilirler. Bu durumda da onlara gerekli açıklamaları yapmanız gerekir. Ürünün teknik özelliklerini, ürünle ilgili detayları ve tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunu belirtmeniz, ürünün bu fiyatı neden hak ettiğini de anlatmanıza yardımcı olur.

Sosyal kanıttan yararlanın

Gerçek kullanıcı yorumları veya kullanıcıların ürünlerle ilgili yaptıkları paylaşımları ürün sayfalarınızda kullanmak, sosyal kanıt konusunda ürünlerinizi desteklemenizi sağlar. Sitenizi ziyaret eden kişiler, gerçek kullanıcıların yorumlarını merak ederler ve bu yorumlar satın alma kararlarını etkiler. Tüketicilere farklı sosyal kanıt örnekleri sunarak, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Yalın ve anlaşılır bir dil kullanın

Ürün sayfalarınızdaki metinlerinizin ve açıklamalarınızın rahat bir şekilde anlaşılabilmesi gerekir. Hedef kitlenize göre bir dil seçimi yapmanız, cümlelerinizde ve anlatımlarınızda yalın ve anlaşılır bir dil kullanmanız daha etkili olacaktır. Ziyaretçilerinizin bu açıklamaları rahat bir şekilde anlamaları gerekir. Kafa karışıklığı yaratacak ya da anlaşılmayı zorlaştıracak cümle kalıpları seçmek ürünlerinizin anlaşılmamasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan