Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler

22 Aralık 2017
Ferad Osman Sali
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyeceği için, sizin de satışlarınıza doğrudan etki edecektir. Bu sebeple de ürün sayfalarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir.

Doğru eyleme çağrı ifadelerini kullanın

Eyleme çağrı ifadelerinin, tüketicileri satın almaya yönlendirmesi gerekir. Bu sebeple de doğru ifadeleri kullanmanız ve doğru butonlarla kullanıcıları yönlendirmeniz gerekir. “Sepete Ekle” butonlarının yanı sıra, ürün açıklama bölümlerinde de tüketicilerin dikkatini çekecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabilirsiniz. Bu kalıplarda, ürünün öne çıkan özelliklerinden bahsedebilir ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzden bahsedebilirsiniz.

Doğru fotoğrafları kullanıyor musunuz?

Ürün sayfalarında kullanılan fotoğrafların, tüketicilerin satın alma kararlarında önemli bir yeri vardır. Doğru fotoğraflar kullanmak bu açıdan oldukça önemlidir. Ürünleri farklı açılardan ve yakın plandan gösteren fotoğraflar kullanmak; farklı konseptlerle ürünlerin kullanım alanlarını göstermek, tüketicilere ürün hakkında detaylı bilgiler sunmanızı sağlayacaktır. Fotoğraf kullanımı hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli? Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

Farklı varyasyonlarla ilgili görsel kullanın

Sattığınız ürünün farklı renk veya varyasyonları varsa, ürün açıklamaları bölümünde yapılan seçimler sonrasında, ürün fotoğrafının da otomatik olarak değişmesini sağlayarak, yapılan bu seçim ile ilgili görselleri gösterebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar yaptıkları seçimlere göre ürünün nasıl görüneceğini de görebilirler.

Sunduğunuz fiyat için yeterli açıklamanız var mı?

Ürün fiyatlarınızı yazmanın yanı sıra bu ürünün neden bu fiyatta olduğunu da açıklamanız satın alma kararlarına etki eder. Kimi ürünlerin fiyatları bazı tüketiciler için yüksek olabilir ya da tüketiciler herhangi bir sebep olmaksızın fiyatları sorgulayabilirler. Bu durumda da onlara gerekli açıklamaları yapmanız gerekir. Ürünün teknik özelliklerini, ürünle ilgili detayları ve tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunu belirtmeniz, ürünün bu fiyatı neden hak ettiğini de anlatmanıza yardımcı olur.

Sosyal kanıttan yararlanın

Gerçek kullanıcı yorumları veya kullanıcıların ürünlerle ilgili yaptıkları paylaşımları ürün sayfalarınızda kullanmak, sosyal kanıt konusunda ürünlerinizi desteklemenizi sağlar. Sitenizi ziyaret eden kişiler, gerçek kullanıcıların yorumlarını merak ederler ve bu yorumlar satın alma kararlarını etkiler. Tüketicilere farklı sosyal kanıt örnekleri sunarak, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Yalın ve anlaşılır bir dil kullanın

Ürün sayfalarınızdaki metinlerinizin ve açıklamalarınızın rahat bir şekilde anlaşılabilmesi gerekir. Hedef kitlenize göre bir dil seçimi yapmanız, cümlelerinizde ve anlatımlarınızda yalın ve anlaşılır bir dil kullanmanız daha etkili olacaktır. Ziyaretçilerinizin bu açıklamaları rahat bir şekilde anlamaları gerekir. Kafa karışıklığı yaratacak ya da anlaşılmayı zorlaştıracak cümle kalıpları seçmek ürünlerinizin anlaşılmamasına neden olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Fiziksel varlığı bulunan ürünlerin neredeyse tamamında bulunan ortak özellik, her birinin özel bir barkoda sahip olmasıdır. Dijital ürünler için temsili bir fiziksel ürün ya da CD gibi bir materyal mevcut olduğunda, ilgili dijital...
25 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
Bilanço Nedir? Bilanço Hazırlama Süreci ve Adımları Nelerdir?
Bilanço Nedir? Bilanço Hazırlama Süreci ve Adımları Nelerdir?
Özellikle ilk kez bilanço hazırlayacak olan kişiler, bu süreçte bilanço nedir ve nasıl hazırlanır konusunu sorabilmektedir. Buna işletmelerin bütün para varlığını, alacak ve verecek durumunu gösteren çizelgeler olduğu...
25 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Ferad Osman Sali
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Seneler önce yazılan kitapların, çekilen filmlerin öngördüğü dijital çağda yaşıyoruz. Bilfiil bu dönüşümün içinde yaşadığımız için farkına varmasak da en basit faaliyetleri bile artık dijital mecralar üzerinden...
10 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
IdeaSoft