Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler

22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyeceği için, sizin de satışlarınıza doğrudan etki edecektir. Bu sebeple de ürün sayfalarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir.

Doğru eyleme çağrı ifadelerini kullanın

Eyleme çağrı ifadelerinin, tüketicileri satın almaya yönlendirmesi gerekir. Bu sebeple de doğru ifadeleri kullanmanız ve doğru butonlarla kullanıcıları yönlendirmeniz gerekir. “Sepete Ekle” butonlarının yanı sıra, ürün açıklama bölümlerinde de tüketicilerin dikkatini çekecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabilirsiniz. Bu kalıplarda, ürünün öne çıkan özelliklerinden bahsedebilir ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzden bahsedebilirsiniz.

Doğru fotoğrafları kullanıyor musunuz?

Ürün sayfalarında kullanılan fotoğrafların, tüketicilerin satın alma kararlarında önemli bir yeri vardır. Doğru fotoğraflar kullanmak bu açıdan oldukça önemlidir. Ürünleri farklı açılardan ve yakın plandan gösteren fotoğraflar kullanmak; farklı konseptlerle ürünlerin kullanım alanlarını göstermek, tüketicilere ürün hakkında detaylı bilgiler sunmanızı sağlayacaktır. Fotoğraf kullanımı hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli? Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

Farklı varyasyonlarla ilgili görsel kullanın

Sattığınız ürünün farklı renk veya varyasyonları varsa, ürün açıklamaları bölümünde yapılan seçimler sonrasında, ürün fotoğrafının da otomatik olarak değişmesini sağlayarak, yapılan bu seçim ile ilgili görselleri gösterebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar yaptıkları seçimlere göre ürünün nasıl görüneceğini de görebilirler.

Sunduğunuz fiyat için yeterli açıklamanız var mı?

Ürün fiyatlarınızı yazmanın yanı sıra bu ürünün neden bu fiyatta olduğunu da açıklamanız satın alma kararlarına etki eder. Kimi ürünlerin fiyatları bazı tüketiciler için yüksek olabilir ya da tüketiciler herhangi bir sebep olmaksızın fiyatları sorgulayabilirler. Bu durumda da onlara gerekli açıklamaları yapmanız gerekir. Ürünün teknik özelliklerini, ürünle ilgili detayları ve tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunu belirtmeniz, ürünün bu fiyatı neden hak ettiğini de anlatmanıza yardımcı olur.

Sosyal kanıttan yararlanın

Gerçek kullanıcı yorumları veya kullanıcıların ürünlerle ilgili yaptıkları paylaşımları ürün sayfalarınızda kullanmak, sosyal kanıt konusunda ürünlerinizi desteklemenizi sağlar. Sitenizi ziyaret eden kişiler, gerçek kullanıcıların yorumlarını merak ederler ve bu yorumlar satın alma kararlarını etkiler. Tüketicilere farklı sosyal kanıt örnekleri sunarak, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Yalın ve anlaşılır bir dil kullanın

Ürün sayfalarınızdaki metinlerinizin ve açıklamalarınızın rahat bir şekilde anlaşılabilmesi gerekir. Hedef kitlenize göre bir dil seçimi yapmanız, cümlelerinizde ve anlatımlarınızda yalın ve anlaşılır bir dil kullanmanız daha etkili olacaktır. Ziyaretçilerinizin bu açıklamaları rahat bir şekilde anlamaları gerekir. Kafa karışıklığı yaratacak ya da anlaşılmayı zorlaştıracak cümle kalıpları seçmek ürünlerinizin anlaşılmamasına neden olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın