Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları

25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları

E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz ürünlerinizi satın aldıktan sonra da sizinle iletişime geçmek isteyebilirler. Bu durumda da satış sonrası hizmetlerinizi geliştirmeniz faydalı olacaktır.

Kargo gönderimlerinizi kişiselleştirin

Müşteri memnuniyetini artırmak için kargo gönderimlerini kişiselleştirmeniz, paketlerin içine kişisel mesajlar ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini isteyecek küçük jestler eklemeniz, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kargo gönderimlerinizde iletişim bilgilerinizi ekleyin

Müşterilere özel ve kişisel notlar eklemenin yanı sıra satın alma süreci sonrasında müşterileriniz sizinle iletişime geçmek istediklerinde onların işini kolaylaştırmanız gerekir. Bunun için de kargo gönderilerinde müşterilerinizin size ulaşabilecekleri iletişim bilgilerini paylaşmanız faydalı olur.

Farklı iletişim kanallarınız olsun

Tüketiciler farklı şekillerde firmalarla iletişime geçmek isteyebilirler. Bu sebeple de telefon ve e-posta haricinde de farklı iletişime kanallarınızın olması faydalı olur. Sosyal mecralar üzerinde müşterilerinizle iletişim kanalları oluşturmanızın yanı sıra site üzerinde canlı destek hizmeti vermeniz farklı şekillerde müşterilerinizin sizinle irtibata geçmesini sağlar.

Satış sonrası geri bildirim e-postaları gönderin

Satış sonrasında müşterilerinize yaptıkları alışverişleri takip eden e-postalar gönderebilirsiniz. Bu e-postaları ürün kullanıcılara ulaştıktan sonra göndermeniz gerekir. Bu gönderimlerin içeriklerinde müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini sorabilir, hizmetlerinizden memnun kalıp kalmadıklarını sorabilir, ürünle ilgili geri bildirimlerini sorabilirsiniz.

Bu e-postalardaki geri bildirimler üzerinden hizmetlerinizi geliştirebilir ve ürünlerle ilgili yorumları, müşterilerinizin izinlerini alarak siteniz üzerinde paylaşabilirsiniz.

Müşterilerinizle ilgili bir veritabanı oluşturun

Siteniz üzerinde müşterilerinizin yaptıkları alışverişlerle ilgili bir veritabanı oluşturmanız, hem müşterilerinizin site üzerinde yaptıkları eylemleri takip etmenizi sağlar, hem kişiselleştirme çalışmalarınıza yardımcı olur hem de müşterileriniz sizinle iletişime geçtiklerinde onların hangi ürünleri hangi tarihlerde satın aldıklarını görerek, onlara daha kaliteli bir şekilde müşteri destek hizmeti sunabilirsiniz.

Bu veritabanını oluşturmanız, müşteri destek hizmetlerinizi de kayıt almanızı kolaylaştırırken, müşterilerinizin sorunlarını daha hızlı bir şekilde çözmenize de yardımcı olur.

Müşteri memnuniyet oranını ölçümleyin

Satış sonrasında müşterileriniz sizinle iletişime geçtiğinde onlarla olan görüşmelerinizin nasıl geçtiğini ölçümleyebilirsiniz. Bu analizler sonrasında da müşteri destek hizmetlerinizin ne kadar başarılı olduğunu ve müşteri memnuniyet oranını gözlemleyerek, hizmet kalitenizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Bunun yanı sıra müşteri memnuniyet oranınızı yükseltmeniz durumda bunu bir pazarlama aracı olarak da kullanabilirsiniz. Müşteri memnuniyet oranınız yükseldiğinde sadık müşteri kitleleri yaratmanız da daha kolay olacaktır.

Tutamayacağınız sözler vermeyin

Müşterileriniz size ulaştıklarında onların sorunlarını çözmek için tutamayacağınız sözler vermeyin. Mümkün olduğunca onlara yardımcı olmanız ve onları memnun etmeniz gerekir; ancak tutamayacağınız sözler vermeniz marka imajınıza zarar verecektir.

Bunun yanı sıra müşteri hizmet politikanızı açıklarken de yine tutamayacağınız sözler vermemeniz gerekir. Müşterileriniz bu politikalar doğrultusunda size ulaştığında bu vaadlerinizi karşılayamazsanız marka imajınıza zarar vereceksiniz. Bu da uzun vadede müşteri kaybetmenize neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan