Blog

Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları

E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz ürünlerinizi satın aldıktan sonra da sizinle iletişime geçmek isteyebilirler. Bu durumda da satış sonrası hizmetlerinizi geliştirmeniz faydalı olacaktır.

Kargo gönderimlerinizi kişiselleştirin

Müşteri memnuniyetini artırmak için kargo gönderimlerini kişiselleştirmeniz, paketlerin içine kişisel mesajlar ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini isteyecek küçük jestler eklemeniz, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kargo gönderimlerinizde iletişim bilgilerinizi ekleyin

Müşterilere özel ve kişisel notlar eklemenin yanı sıra satın alma süreci sonrasında müşterileriniz sizinle iletişime geçmek istediklerinde onların işini kolaylaştırmanız gerekir. Bunun için de kargo gönderilerinde müşterilerinizin size ulaşabilecekleri iletişim bilgilerini paylaşmanız faydalı olur.

Farklı iletişim kanallarınız olsun

Tüketiciler farklı şekillerde firmalarla iletişime geçmek isteyebilirler. Bu sebeple de telefon ve e-posta haricinde de farklı iletişime kanallarınızın olması faydalı olur. Sosyal mecralar üzerinde müşterilerinizle iletişim kanalları oluşturmanızın yanı sıra site üzerinde canlı destek hizmeti vermeniz farklı şekillerde müşterilerinizin sizinle irtibata geçmesini sağlar.

Satış sonrası geri bildirim e-postaları gönderin

Satış sonrasında müşterilerinize yaptıkları alışverişleri takip eden e-postalar gönderebilirsiniz. Bu e-postaları ürün kullanıcılara ulaştıktan sonra göndermeniz gerekir. Bu gönderimlerin içeriklerinde müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini sorabilir, hizmetlerinizden memnun kalıp kalmadıklarını sorabilir, ürünle ilgili geri bildirimlerini sorabilirsiniz.

Bu e-postalardaki geri bildirimler üzerinden hizmetlerinizi geliştirebilir ve ürünlerle ilgili yorumları, müşterilerinizin izinlerini alarak siteniz üzerinde paylaşabilirsiniz.

Müşterilerinizle ilgili bir veritabanı oluşturun

Siteniz üzerinde müşterilerinizin yaptıkları alışverişlerle ilgili bir veritabanı oluşturmanız, hem müşterilerinizin site üzerinde yaptıkları eylemleri takip etmenizi sağlar, hem kişiselleştirme çalışmalarınıza yardımcı olur hem de müşterileriniz sizinle iletişime geçtiklerinde onların hangi ürünleri hangi tarihlerde satın aldıklarını görerek, onlara daha kaliteli bir şekilde müşteri destek hizmeti sunabilirsiniz.

Bu veritabanını oluşturmanız, müşteri destek hizmetlerinizi de kayıt almanızı kolaylaştırırken, müşterilerinizin sorunlarını daha hızlı bir şekilde çözmenize de yardımcı olur.

Müşteri memnuniyet oranını ölçümleyin

Satış sonrasında müşterileriniz sizinle iletişime geçtiğinde onlarla olan görüşmelerinizin nasıl geçtiğini ölçümleyebilirsiniz. Bu analizler sonrasında da müşteri destek hizmetlerinizin ne kadar başarılı olduğunu ve müşteri memnuniyet oranını gözlemleyerek, hizmet kalitenizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Bunun yanı sıra müşteri memnuniyet oranınızı yükseltmeniz durumda bunu bir pazarlama aracı olarak da kullanabilirsiniz. Müşteri memnuniyet oranınız yükseldiğinde sadık müşteri kitleleri yaratmanız da daha kolay olacaktır.

Tutamayacağınız sözler vermeyin

Müşterileriniz size ulaştıklarında onların sorunlarını çözmek için tutamayacağınız sözler vermeyin. Mümkün olduğunca onlara yardımcı olmanız ve onları memnun etmeniz gerekir; ancak tutamayacağınız sözler vermeniz marka imajınıza zarar verecektir.

Bunun yanı sıra müşteri hizmet politikanızı açıklarken de yine tutamayacağınız sözler vermemeniz gerekir. Müşterileriniz bu politikalar doğrultusunda size ulaştığında bu vaadlerinizi karşılayamazsanız marka imajınıza zarar vereceksiniz. Bu da uzun vadede müşteri kaybetmenize neden olacaktır.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!