Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları

25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları

E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz ürünlerinizi satın aldıktan sonra da sizinle iletişime geçmek isteyebilirler. Bu durumda da satış sonrası hizmetlerinizi geliştirmeniz faydalı olacaktır.

Kargo gönderimlerinizi kişiselleştirin

Müşteri memnuniyetini artırmak için kargo gönderimlerini kişiselleştirmeniz, paketlerin içine kişisel mesajlar ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini isteyecek küçük jestler eklemeniz, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kargo gönderimlerinizde iletişim bilgilerinizi ekleyin

Müşterilere özel ve kişisel notlar eklemenin yanı sıra satın alma süreci sonrasında müşterileriniz sizinle iletişime geçmek istediklerinde onların işini kolaylaştırmanız gerekir. Bunun için de kargo gönderilerinde müşterilerinizin size ulaşabilecekleri iletişim bilgilerini paylaşmanız faydalı olur.

Farklı iletişim kanallarınız olsun

Tüketiciler farklı şekillerde firmalarla iletişime geçmek isteyebilirler. Bu sebeple de telefon ve e-posta haricinde de farklı iletişime kanallarınızın olması faydalı olur. Sosyal mecralar üzerinde müşterilerinizle iletişim kanalları oluşturmanızın yanı sıra site üzerinde canlı destek hizmeti vermeniz farklı şekillerde müşterilerinizin sizinle irtibata geçmesini sağlar.

Satış sonrası geri bildirim e-postaları gönderin

Satış sonrasında müşterilerinize yaptıkları alışverişleri takip eden e-postalar gönderebilirsiniz. Bu e-postaları ürün kullanıcılara ulaştıktan sonra göndermeniz gerekir. Bu gönderimlerin içeriklerinde müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini sorabilir, hizmetlerinizden memnun kalıp kalmadıklarını sorabilir, ürünle ilgili geri bildirimlerini sorabilirsiniz.

Bu e-postalardaki geri bildirimler üzerinden hizmetlerinizi geliştirebilir ve ürünlerle ilgili yorumları, müşterilerinizin izinlerini alarak siteniz üzerinde paylaşabilirsiniz.

Müşterilerinizle ilgili bir veritabanı oluşturun

Siteniz üzerinde müşterilerinizin yaptıkları alışverişlerle ilgili bir veritabanı oluşturmanız, hem müşterilerinizin site üzerinde yaptıkları eylemleri takip etmenizi sağlar, hem kişiselleştirme çalışmalarınıza yardımcı olur hem de müşterileriniz sizinle iletişime geçtiklerinde onların hangi ürünleri hangi tarihlerde satın aldıklarını görerek, onlara daha kaliteli bir şekilde müşteri destek hizmeti sunabilirsiniz.

Bu veritabanını oluşturmanız, müşteri destek hizmetlerinizi de kayıt almanızı kolaylaştırırken, müşterilerinizin sorunlarını daha hızlı bir şekilde çözmenize de yardımcı olur.

Müşteri memnuniyet oranını ölçümleyin

Satış sonrasında müşterileriniz sizinle iletişime geçtiğinde onlarla olan görüşmelerinizin nasıl geçtiğini ölçümleyebilirsiniz. Bu analizler sonrasında da müşteri destek hizmetlerinizin ne kadar başarılı olduğunu ve müşteri memnuniyet oranını gözlemleyerek, hizmet kalitenizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Bunun yanı sıra müşteri memnuniyet oranınızı yükseltmeniz durumda bunu bir pazarlama aracı olarak da kullanabilirsiniz. Müşteri memnuniyet oranınız yükseldiğinde sadık müşteri kitleleri yaratmanız da daha kolay olacaktır.

Tutamayacağınız sözler vermeyin

Müşterileriniz size ulaştıklarında onların sorunlarını çözmek için tutamayacağınız sözler vermeyin. Mümkün olduğunca onlara yardımcı olmanız ve onları memnun etmeniz gerekir; ancak tutamayacağınız sözler vermeniz marka imajınıza zarar verecektir.

Bunun yanı sıra müşteri hizmet politikanızı açıklarken de yine tutamayacağınız sözler vermemeniz gerekir. Müşterileriniz bu politikalar doğrultusunda size ulaştığında bu vaadlerinizi karşılayamazsanız marka imajınıza zarar vereceksiniz. Bu da uzun vadede müşteri kaybetmenize neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
IdeaSoft
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin