Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları

25 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz ürünlerinizi satın aldıktan sonra da sizinle iletişime geçmek isteyebilirler. Bu durumda da satış sonrası hizmetlerinizi geliştirmeniz faydalı olacaktır.

Kargo gönderimlerinizi kişiselleştirin

Müşteri memnuniyetini artırmak için kargo gönderimlerini kişiselleştirmeniz, paketlerin içine kişisel mesajlar ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini isteyecek küçük jestler eklemeniz, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kargo gönderimlerinizde iletişim bilgilerinizi ekleyin

Müşterilere özel ve kişisel notlar eklemenin yanı sıra satın alma süreci sonrasında müşterileriniz sizinle iletişime geçmek istediklerinde onların işini kolaylaştırmanız gerekir. Bunun için de kargo gönderilerinde müşterilerinizin size ulaşabilecekleri iletişim bilgilerini paylaşmanız faydalı olur.

Farklı iletişim kanallarınız olsun

Tüketiciler farklı şekillerde firmalarla iletişime geçmek isteyebilirler. Bu sebeple de telefon ve e-posta haricinde de farklı iletişime kanallarınızın olması faydalı olur. Sosyal mecralar üzerinde müşterilerinizle iletişim kanalları oluşturmanızın yanı sıra site üzerinde canlı destek hizmeti vermeniz farklı şekillerde müşterilerinizin sizinle irtibata geçmesini sağlar.

Satış sonrası geri bildirim e-postaları gönderin

Satış sonrasında müşterilerinize yaptıkları alışverişleri takip eden e-postalar gönderebilirsiniz. Bu e-postaları ürün kullanıcılara ulaştıktan sonra göndermeniz gerekir. Bu gönderimlerin içeriklerinde müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini sorabilir, hizmetlerinizden memnun kalıp kalmadıklarını sorabilir, ürünle ilgili geri bildirimlerini sorabilirsiniz.

Bu e-postalardaki geri bildirimler üzerinden hizmetlerinizi geliştirebilir ve ürünlerle ilgili yorumları, müşterilerinizin izinlerini alarak siteniz üzerinde paylaşabilirsiniz.

Müşterilerinizle ilgili bir veritabanı oluşturun

Siteniz üzerinde müşterilerinizin yaptıkları alışverişlerle ilgili bir veritabanı oluşturmanız, hem müşterilerinizin site üzerinde yaptıkları eylemleri takip etmenizi sağlar, hem kişiselleştirme çalışmalarınıza yardımcı olur hem de müşterileriniz sizinle iletişime geçtiklerinde onların hangi ürünleri hangi tarihlerde satın aldıklarını görerek, onlara daha kaliteli bir şekilde müşteri destek hizmeti sunabilirsiniz.

Bu veritabanını oluşturmanız, müşteri destek hizmetlerinizi de kayıt almanızı kolaylaştırırken, müşterilerinizin sorunlarını daha hızlı bir şekilde çözmenize de yardımcı olur.

Müşteri memnuniyet oranını ölçümleyin

Satış sonrasında müşterileriniz sizinle iletişime geçtiğinde onlarla olan görüşmelerinizin nasıl geçtiğini ölçümleyebilirsiniz. Bu analizler sonrasında da müşteri destek hizmetlerinizin ne kadar başarılı olduğunu ve müşteri memnuniyet oranını gözlemleyerek, hizmet kalitenizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Bunun yanı sıra müşteri memnuniyet oranınızı yükseltmeniz durumda bunu bir pazarlama aracı olarak da kullanabilirsiniz. Müşteri memnuniyet oranınız yükseldiğinde sadık müşteri kitleleri yaratmanız da daha kolay olacaktır.

Tutamayacağınız sözler vermeyin

Müşterileriniz size ulaştıklarında onların sorunlarını çözmek için tutamayacağınız sözler vermeyin. Mümkün olduğunca onlara yardımcı olmanız ve onları memnun etmeniz gerekir; ancak tutamayacağınız sözler vermeniz marka imajınıza zarar verecektir.

Bunun yanı sıra müşteri hizmet politikanızı açıklarken de yine tutamayacağınız sözler vermemeniz gerekir. Müşterileriniz bu politikalar doğrultusunda size ulaştığında bu vaadlerinizi karşılayamazsanız marka imajınıza zarar vereceksiniz. Bu da uzun vadede müşteri kaybetmenize neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan