2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

29 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak tek başına yeterli olmadığı gibi, müşteri memnuniyetini artıracak unsur genellikle satış sonrası hizmetler ile sağlanan destektir.

E-ticaret firmalarının, bir ürünü sattıktan sonra sürecin bittiğini düşünmemeleri gerekir. Herhangi bir problem sonrasında müşteriler sizinle tekrar iletişime geçebilirler; bu durumda onların sorunlarını çözmeniz gerekir. Bunun yanı sıra müşterilerinizle olan ilişkilerinizi güçlendirmek için satış sonrası hizmetler kapsamında onlarla iletişime geçebilir, onlardan geri bildirim alabilir, ürünle ilgili yorumlarını sorabilir ve onların sitenize ürün yorumu bırakmalarını isteyebilirsiniz. 2019’da satış sonrası hizmetler konusunda daha iyi bir destek sunmak için neler yapabileceğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

Satışı yaptıktan hemen sonra sunabileceğiniz hizmetler

Satış sonrası hizmetleri birkaç farklı aşamada ele alabiliriz:

  • Satıştan hemen sonra,
  • Ürün teslim edilme aşaması
  • Ürün tesliminden bir hafta sonraki aşama
  • Satış sonrası müşteri desteği

Öncelikle satıştan hemen sonra yapabileceğiniz çalışmaları ele alalım.

Teşekkürler ve sipariş detay e-postası

Satıştan sonra müşterilerinize bir teşekkür e-postası gönderebilir ve yaptıkları alışverişten duyduğunuz memnuniyeti dile getirebilirsiniz. Bu e-postanın içeriğinde aynı zamanda müşterinin verdiği siparişle ilgili detayların yer aldığı bilgileri de paylaşabilirsiniz.

Sipariş numarası, siparişi verilen ürünlerin listesi, kargo takip numarası ve sizin iletişim bilgilerinizin yer aldığı bilgileri bu gönderide paylaşarak, müşterilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Ürün teslim edilme aşaması

Kargo süreci veya teslimat bilgilendirmeleri

Çalıştığınız kargo firmasıyla olan anlaşmalarınıza bağlı olarak, kargo teslim süreçlerini ve bildirimlerini kendi sisteminizle de entegre hale getirebilirsiniz. Kargonun hangi gün teslim edileceğini, kargonun sürecini veya teslimat yapılışını SMS gönderileriye bilgilendirebilirsiniz.

Kargo süreçlerinin bilgilendirilmesi, müşteri memnuniyeti konusunda oldukça önemlidir. Müşterilerinize, kargonun nerede olduğunu ve ne zaman teslim edileceğini ve teslim edildiğiniz SMS ile bilgilendirdiğinizde, markanıza olan güven de artacaktır.

Kargo süreci bildirimlerini SMS ile yapmak daha hızlı bir iletişim sağlar. Kullanıcılar, markalardan gelen e-postaları reklam içeriği zannedebilecekleri için bu gönderileri görmezden gelebilirler. Bu nedenle de SMS gönderimleri daha etkili bir yöntemdir.

Ürün tesliminden bir hafta sonraki aşama

Satış sonrası hizmetler, ürün müşteriye teslim edildikten sonra da devam edebilir. Müşteri memnuniyetini ve müşterilerinizin ürünle ilgili deneyimlerini öğrenmek için iyi bir süreçtir.

Geri bildirim ve anket e-postaları

Satış sonrası hizmetler kapsamında, müşterilerinizin yaptıkları alışverişten ve aldıkları üründen memnun kalıp kalmadıklarını, genel olarak e-ticaret siteniz üzerindeki alışveriş deneyimlerini soracağınız bir e-posta gönderimi yapabilirsiniz. Bu e-postanın içeriğini bir anket gibi hazırlamak, geri bildirim sürecini kısaltacağı gibi katılımı da artıracaktır. Anket süresini 1 dakikaya indirgemeniz ve çoktan seçmeli yanıtlarla bunu hazırlamanız, müşterilerinizin bu geri bildirimler için vakit ayırmasını sağlayacaktır.

Ürünle ilgili rehber ve kullanım ipuçları

Satış sonrası hizmetler söz konusu olduğunda yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise ürün teslimatından sonra müşterilerinize ürünle ilgili rehber içerikleri ya da ürünün kullanım alanlarını gösteren blog/video içerikleri gönderebilirsiniz. Buna ek olarak ürünün nasıl kullanıldığıyla ya da nasıl korunması gerektiği ile ilgili ipuçlarını da e-posta yoluyla gönderebilirsiniz. Bu tür çalışmalar, müşterilerinize ek bir hizmet sunmanızı sağlarken, onlara bir değer de katmış olursunuz.

Satış sonrası müşteri desteği

Son olarak da satış sonrasında müşterilerinizin herhangi bir sorunla karşılaşmaları halinde sunacağınız destekten bahsedelim. Bu süreç normal bir müşteri destek hizmeti gibi görünse de müşterinin sorununu çözme ve onun memnuniyetini artırarak, sadık bir müşteriye dönüştürülebilmesi için önemlidir.

Müşterileriniz bu aşamada, kargo ile ilgili bir sıkıntı yaşayabilir, ürünün gönderi adresini yanlış girmiş olabilir, ürün hasarlı ya da yanlış olabilir. Bu noktada birçok farklı sorun yaşanabilir ve sizin de müşterilerinize bu aşamada mümkün olan en iyi desteği sunmanız ve onların sorunlarını çözecek çalışmaları yapmanız gerekir.

Müşteriler her zaman haklı olmasa da onların sorunlarını anlayarak, empati kurmak ve çözümler üretmek, müşteri memnuniyetini ve satış sonrası hizmetlerinizi geliştirecektir. Müşteri ilişkileri ve e-ticarette müşteri desteği sunmak ile ilgili daha fazla bilgi edinmek isterseniz "Müşteri İlişkileri Yönetimi" kategorisinde yer alan rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu platformlar...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın