Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları

13 Şubat 2017
Sinan Oypan

Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırmak için de e-posta pazarlamadan yararlanabilirsiniz.

Satış sonrası e-posta pazarlama

Satış sonrasında müşterilerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz farklı e-posta şablonları bulunuyor. Farklı e-posta türlerinden yararlanarak, satış sonrasında müşterilerinize ulaşarak onlarla etkileşime girebilir, onlar ve satın aldıkları ürünler hakkında bilgi toplayabilir hatta onları tekrar alışverişe yönlendirebilirsiniz.

Teşekkürler e-postası

Satış sonrasında müşterinize kişiselleştirilmiş bir teşekkürler e-postası göndermek, e-ticaretteki iletişim ve etkileşim eksikliğini artırmak için kullanılabilecek bir yöntem. Bu e-postaları daha da detaylı bir hale getirmek için:

  • Müşteri hizmetleri iletişim bilgilerinizi,
  • Ürün ile ilgili rehber ve ipuçları,
  • İade ve garanti bilgilerini içeren bilgileri ekleyebilirsiniz.

Bu tarz yaklaşımlar, müşterilerinizle bire bir iletişim kurma konusunda size biraz daha imkan tanımış olur.

Ürün ile deneyimlerini ve yorumlarını sorun

Ürün müşterinize ulaştıktan birkaç gün sonra, ürün ile ilgili deneyimlerini sorabileceğiniz bir e-posta şablonu hazırlayabilirsiniz. Bu e-postalarda onlardan izin isteyerek, ürünle ilgili deneyimlerini e-ticaret sitenizde paylaşıp, paylaşamayacağınız sorun. Çünkü gerçek tüketici yorumları, ürün satışlarında tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

Bu e-postalarda ürünle ilgili deneyimlerini, kargo ve teslimat sürecini, e-ticaret siteniz üzerindeki deneyimlerini ve fikirlerini sorarak, onlardan kısa bir yanıt almak isteyebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal mecralar üzerinde de sizin ve ürünlerini hakkında yorum yapmaları durumunda onlara belli bir miktar indirim sağlayabilirsiniz. Bu tür indirim ve fırsatlar, tüketicileri markanızla ilgili paylaşım yapmaya yönlendirebilir ve bu sayede müşterileriniz kendi çevrelerindeki kişilere sizin reklamınızı yapmış olurlar. Gerçek bir tüketicinin yaptığı bu tür paylaşımlar, sizin ücretli reklamlarınızdan daha etkili olacaktır.

Satın aldıkları ürünlerle ilgili farklı ürün önerileri yapın

Bu çalışmalarda biraz daha kişiselleştirilmiş bir e-posta göndermeniz gerekecektir. Müşterilerinizin satın aldığı ürünleri incelemeniz ve sonrasında da bu ürünlerle ilgili olabilecek farklı ürün önerileri hazırlamanız gerekecektir.

Burada upsell çalışmaları da yapabilirsiniz. Tabii ki ürün satın alındıktan belli bir süre sonra upsell çalışmaları yapmak daha doğru olacaktır. Fakat satıştan kısa sonra çapraz satış tekniklerinden yararlanarak ürün önerileri oluşturabilirsiniz.

Satın alınan ürünlerle beraber kullanılabilecek aksesuarlar, ek garantiler gb farklı ürün çeşitlerini bu e-postalarda kullanarak, onları tekrar sitenize çekebilir ve satış yönlendirebilirsiniz.

Sunduğunuz bu ürünlere, doğrudan ürün sayfasına yönlendiren linkler eklemeyi de unutmamalısınız. Böylelikle tüketiciler doğrudan ürün sayfasına giderek ürünü inceleyebilir ve ilgilenirlerse de doğrudan satın alma işlemine geçebilirler.

“Satış

Özel ve sadık müşterilerinize özel e-postalar

Sitenizden devamlı alışveriş yapan ve sepet ortalaması yüksek olan müşterilerinize özel çalışmalar da yapabilirsiniz. Bu kişilere yaptıkları alışverişler sonrasında, diğer tüketicilere sunduğunuzdan daha farklı kampanya ve fırsatlar sunabilirsiniz.

Bunların yanı sıra bu müşterilerinize özel landing page’ler hazırlayarak, satış sonrasında onlara daha farklı ürünler sunabilirsiniz. Aynı zamanda düzenlediğiniz kampanya ve fırsatları ilk önce bu müşterilerinize sunarak, onların kendilerini ayrıcalıklı hissetmelerini sağlayabilirsiniz.

Sadık müşterilerinize değer vermek, onların markanıza olan sadakatini daha da artıracaktır. Aynı zamanda bu kişiler markanızın sıkı takipçisi olacakları için, sosyal platformlarda sizinle ilgili daha fazla paylaşım yaparak, markanızı kendi çevrelerine duyurabilirler.

Bu sebeple de sadık ve özel müşterilerinize, ayrı bir ilgi göstermek ve onların memnuniyetini artırmak için çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan