Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları

13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları

Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırmak için de e-posta pazarlamadan yararlanabilirsiniz.

Satış sonrası e-posta pazarlama

Satış sonrasında müşterilerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz farklı e-posta şablonları bulunuyor. Farklı e-posta türlerinden yararlanarak, satış sonrasında müşterilerinize ulaşarak onlarla etkileşime girebilir, onlar ve satın aldıkları ürünler hakkında bilgi toplayabilir hatta onları tekrar alışverişe yönlendirebilirsiniz.

Teşekkürler e-postası

Satış sonrasında müşterinize kişiselleştirilmiş bir teşekkürler e-postası göndermek, e-ticaretteki iletişim ve etkileşim eksikliğini artırmak için kullanılabilecek bir yöntem. Bu e-postaları daha da detaylı bir hale getirmek için:

  • Müşteri hizmetleri iletişim bilgilerinizi,
  • Ürün ile ilgili rehber ve ipuçları,
  • İade ve garanti bilgilerini içeren bilgileri ekleyebilirsiniz.

Bu tarz yaklaşımlar, müşterilerinizle bire bir iletişim kurma konusunda size biraz daha imkan tanımış olur.

Ürün ile deneyimlerini ve yorumlarını sorun

Ürün müşterinize ulaştıktan birkaç gün sonra, ürün ile ilgili deneyimlerini sorabileceğiniz bir e-posta şablonu hazırlayabilirsiniz. Bu e-postalarda onlardan izin isteyerek, ürünle ilgili deneyimlerini e-ticaret sitenizde paylaşıp, paylaşamayacağınız sorun. Çünkü gerçek tüketici yorumları, ürün satışlarında tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

Bu e-postalarda ürünle ilgili deneyimlerini, kargo ve teslimat sürecini, e-ticaret siteniz üzerindeki deneyimlerini ve fikirlerini sorarak, onlardan kısa bir yanıt almak isteyebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal mecralar üzerinde de sizin ve ürünlerini hakkında yorum yapmaları durumunda onlara belli bir miktar indirim sağlayabilirsiniz. Bu tür indirim ve fırsatlar, tüketicileri markanızla ilgili paylaşım yapmaya yönlendirebilir ve bu sayede müşterileriniz kendi çevrelerindeki kişilere sizin reklamınızı yapmış olurlar. Gerçek bir tüketicinin yaptığı bu tür paylaşımlar, sizin ücretli reklamlarınızdan daha etkili olacaktır.

Satın aldıkları ürünlerle ilgili farklı ürün önerileri yapın

Bu çalışmalarda biraz daha kişiselleştirilmiş bir e-posta göndermeniz gerekecektir. Müşterilerinizin satın aldığı ürünleri incelemeniz ve sonrasında da bu ürünlerle ilgili olabilecek farklı ürün önerileri hazırlamanız gerekecektir.

Burada upsell çalışmaları da yapabilirsiniz. Tabii ki ürün satın alındıktan belli bir süre sonra upsell çalışmaları yapmak daha doğru olacaktır. Fakat satıştan kısa sonra çapraz satış tekniklerinden yararlanarak ürün önerileri oluşturabilirsiniz.

Satın alınan ürünlerle beraber kullanılabilecek aksesuarlar, ek garantiler gb farklı ürün çeşitlerini bu e-postalarda kullanarak, onları tekrar sitenize çekebilir ve satış yönlendirebilirsiniz.

Sunduğunuz bu ürünlere, doğrudan ürün sayfasına yönlendiren linkler eklemeyi de unutmamalısınız. Böylelikle tüketiciler doğrudan ürün sayfasına giderek ürünü inceleyebilir ve ilgilenirlerse de doğrudan satın alma işlemine geçebilirler.

“Satış

Özel ve sadık müşterilerinize özel e-postalar

Sitenizden devamlı alışveriş yapan ve sepet ortalaması yüksek olan müşterilerinize özel çalışmalar da yapabilirsiniz. Bu kişilere yaptıkları alışverişler sonrasında, diğer tüketicilere sunduğunuzdan daha farklı kampanya ve fırsatlar sunabilirsiniz.

Bunların yanı sıra bu müşterilerinize özel landing page’ler hazırlayarak, satış sonrasında onlara daha farklı ürünler sunabilirsiniz. Aynı zamanda düzenlediğiniz kampanya ve fırsatları ilk önce bu müşterilerinize sunarak, onların kendilerini ayrıcalıklı hissetmelerini sağlayabilirsiniz.

Sadık müşterilerinize değer vermek, onların markanıza olan sadakatini daha da artıracaktır. Aynı zamanda bu kişiler markanızın sıkı takipçisi olacakları için, sosyal platformlarda sizinle ilgili daha fazla paylaşım yaparak, markanızı kendi çevrelerine duyurabilirler.

Bu sebeple de sadık ve özel müşterilerinize, ayrı bir ilgi göstermek ve onların memnuniyetini artırmak için çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin