Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları

13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları

Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırmak için de e-posta pazarlamadan yararlanabilirsiniz.

Satış sonrası e-posta pazarlama

Satış sonrasında müşterilerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz farklı e-posta şablonları bulunuyor. Farklı e-posta türlerinden yararlanarak, satış sonrasında müşterilerinize ulaşarak onlarla etkileşime girebilir, onlar ve satın aldıkları ürünler hakkında bilgi toplayabilir hatta onları tekrar alışverişe yönlendirebilirsiniz.

Teşekkürler e-postası

Satış sonrasında müşterinize kişiselleştirilmiş bir teşekkürler e-postası göndermek, e-ticaretteki iletişim ve etkileşim eksikliğini artırmak için kullanılabilecek bir yöntem. Bu e-postaları daha da detaylı bir hale getirmek için:

  • Müşteri hizmetleri iletişim bilgilerinizi,
  • Ürün ile ilgili rehber ve ipuçları,
  • İade ve garanti bilgilerini içeren bilgileri ekleyebilirsiniz.

Bu tarz yaklaşımlar, müşterilerinizle bire bir iletişim kurma konusunda size biraz daha imkan tanımış olur.

Ürün ile deneyimlerini ve yorumlarını sorun

Ürün müşterinize ulaştıktan birkaç gün sonra, ürün ile ilgili deneyimlerini sorabileceğiniz bir e-posta şablonu hazırlayabilirsiniz. Bu e-postalarda onlardan izin isteyerek, ürünle ilgili deneyimlerini e-ticaret sitenizde paylaşıp, paylaşamayacağınız sorun. Çünkü gerçek tüketici yorumları, ürün satışlarında tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

Bu e-postalarda ürünle ilgili deneyimlerini, kargo ve teslimat sürecini, e-ticaret siteniz üzerindeki deneyimlerini ve fikirlerini sorarak, onlardan kısa bir yanıt almak isteyebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal mecralar üzerinde de sizin ve ürünlerini hakkında yorum yapmaları durumunda onlara belli bir miktar indirim sağlayabilirsiniz. Bu tür indirim ve fırsatlar, tüketicileri markanızla ilgili paylaşım yapmaya yönlendirebilir ve bu sayede müşterileriniz kendi çevrelerindeki kişilere sizin reklamınızı yapmış olurlar. Gerçek bir tüketicinin yaptığı bu tür paylaşımlar, sizin ücretli reklamlarınızdan daha etkili olacaktır.

Satın aldıkları ürünlerle ilgili farklı ürün önerileri yapın

Bu çalışmalarda biraz daha kişiselleştirilmiş bir e-posta göndermeniz gerekecektir. Müşterilerinizin satın aldığı ürünleri incelemeniz ve sonrasında da bu ürünlerle ilgili olabilecek farklı ürün önerileri hazırlamanız gerekecektir.

Burada upsell çalışmaları da yapabilirsiniz. Tabii ki ürün satın alındıktan belli bir süre sonra upsell çalışmaları yapmak daha doğru olacaktır. Fakat satıştan kısa sonra çapraz satış tekniklerinden yararlanarak ürün önerileri oluşturabilirsiniz.

Satın alınan ürünlerle beraber kullanılabilecek aksesuarlar, ek garantiler gb farklı ürün çeşitlerini bu e-postalarda kullanarak, onları tekrar sitenize çekebilir ve satış yönlendirebilirsiniz.

Sunduğunuz bu ürünlere, doğrudan ürün sayfasına yönlendiren linkler eklemeyi de unutmamalısınız. Böylelikle tüketiciler doğrudan ürün sayfasına giderek ürünü inceleyebilir ve ilgilenirlerse de doğrudan satın alma işlemine geçebilirler.

“Satış

Özel ve sadık müşterilerinize özel e-postalar

Sitenizden devamlı alışveriş yapan ve sepet ortalaması yüksek olan müşterilerinize özel çalışmalar da yapabilirsiniz. Bu kişilere yaptıkları alışverişler sonrasında, diğer tüketicilere sunduğunuzdan daha farklı kampanya ve fırsatlar sunabilirsiniz.

Bunların yanı sıra bu müşterilerinize özel landing page’ler hazırlayarak, satış sonrasında onlara daha farklı ürünler sunabilirsiniz. Aynı zamanda düzenlediğiniz kampanya ve fırsatları ilk önce bu müşterilerinize sunarak, onların kendilerini ayrıcalıklı hissetmelerini sağlayabilirsiniz.

Sadık müşterilerinize değer vermek, onların markanıza olan sadakatini daha da artıracaktır. Aynı zamanda bu kişiler markanızın sıkı takipçisi olacakları için, sosyal platformlarda sizinle ilgili daha fazla paylaşım yaparak, markanızı kendi çevrelerine duyurabilirler.

Bu sebeple de sadık ve özel müşterilerinize, ayrı bir ilgi göstermek ve onların memnuniyetini artırmak için çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2020, yaşanan pandemi sebebiyle hayatlarımızın köklü biçimde değiştiği bir yıl oldu. Bu durumun alışveriş alışkanlıklarımıza da yeni bir boyut kazandırdığı söylenebilir. KOBİ E-ticaret Zirvesi 2021’de sunduğumuz rapor da...
9 Mayıs 2022
Markethinkers
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Tüketicilerin temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları edindikleri bu dönemde, e-ticaret sitenizi sanal POS’suz bırakmanız söz konusu bile olamaz. Çünkü online alışverişlerde müşterilerin güvenli ödeme yapabilmesi buna...
24 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Amazon Mağaza Açma Rehberi
Amazon Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret ile ilgileniyorsanız, Amazon hakkında da bilgi sahibi olmalısınız. Çünkü Amazon’un kurucusu Jeff Bezos, e-ticaretin mucitleri arasında gösterilen bir isimdir. Türkiye’de de e-ticaret pazarında önemli bir yeri olan...
1 Aralık 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın