fbpx

Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları

13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları

Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırmak için de e-posta pazarlamadan yararlanabilirsiniz.

Satış sonrası e-posta pazarlama

Satış sonrasında müşterilerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz farklı e-posta şablonları bulunuyor. Farklı e-posta türlerinden yararlanarak, satış sonrasında müşterilerinize ulaşarak onlarla etkileşime girebilir, onlar ve satın aldıkları ürünler hakkında bilgi toplayabilir hatta onları tekrar alışverişe yönlendirebilirsiniz.

Teşekkürler e-postası

Satış sonrasında müşterinize kişiselleştirilmiş bir teşekkürler e-postası göndermek, e-ticaretteki iletişim ve etkileşim eksikliğini artırmak için kullanılabilecek bir yöntem. Bu e-postaları daha da detaylı bir hale getirmek için:

  • Müşteri hizmetleri iletişim bilgilerinizi,
  • Ürün ile ilgili rehber ve ipuçları,
  • İade ve garanti bilgilerini içeren bilgileri ekleyebilirsiniz.

Bu tarz yaklaşımlar, müşterilerinizle bire bir iletişim kurma konusunda size biraz daha imkan tanımış olur.

Ürün ile deneyimlerini ve yorumlarını sorun

Ürün müşterinize ulaştıktan birkaç gün sonra, ürün ile ilgili deneyimlerini sorabileceğiniz bir e-posta şablonu hazırlayabilirsiniz. Bu e-postalarda onlardan izin isteyerek, ürünle ilgili deneyimlerini e-ticaret sitenizde paylaşıp, paylaşamayacağınız sorun. Çünkü gerçek tüketici yorumları, ürün satışlarında tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

Bu e-postalarda ürünle ilgili deneyimlerini, kargo ve teslimat sürecini, e-ticaret siteniz üzerindeki deneyimlerini ve fikirlerini sorarak, onlardan kısa bir yanıt almak isteyebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal mecralar üzerinde de sizin ve ürünlerini hakkında yorum yapmaları durumunda onlara belli bir miktar indirim sağlayabilirsiniz. Bu tür indirim ve fırsatlar, tüketicileri markanızla ilgili paylaşım yapmaya yönlendirebilir ve bu sayede müşterileriniz kendi çevrelerindeki kişilere sizin reklamınızı yapmış olurlar. Gerçek bir tüketicinin yaptığı bu tür paylaşımlar, sizin ücretli reklamlarınızdan daha etkili olacaktır.

Satın aldıkları ürünlerle ilgili farklı ürün önerileri yapın

Bu çalışmalarda biraz daha kişiselleştirilmiş bir e-posta göndermeniz gerekecektir. Müşterilerinizin satın aldığı ürünleri incelemeniz ve sonrasında da bu ürünlerle ilgili olabilecek farklı ürün önerileri hazırlamanız gerekecektir.

Burada upsell çalışmaları da yapabilirsiniz. Tabii ki ürün satın alındıktan belli bir süre sonra upsell çalışmaları yapmak daha doğru olacaktır. Fakat satıştan kısa sonra çapraz satış tekniklerinden yararlanarak ürün önerileri oluşturabilirsiniz.

Satın alınan ürünlerle beraber kullanılabilecek aksesuarlar, ek garantiler gb farklı ürün çeşitlerini bu e-postalarda kullanarak, onları tekrar sitenize çekebilir ve satış yönlendirebilirsiniz.

Sunduğunuz bu ürünlere, doğrudan ürün sayfasına yönlendiren linkler eklemeyi de unutmamalısınız. Böylelikle tüketiciler doğrudan ürün sayfasına giderek ürünü inceleyebilir ve ilgilenirlerse de doğrudan satın alma işlemine geçebilirler.

“Satış

Özel ve sadık müşterilerinize özel e-postalar

Sitenizden devamlı alışveriş yapan ve sepet ortalaması yüksek olan müşterilerinize özel çalışmalar da yapabilirsiniz. Bu kişilere yaptıkları alışverişler sonrasında, diğer tüketicilere sunduğunuzdan daha farklı kampanya ve fırsatlar sunabilirsiniz.

Bunların yanı sıra bu müşterilerinize özel landing page’ler hazırlayarak, satış sonrasında onlara daha farklı ürünler sunabilirsiniz. Aynı zamanda düzenlediğiniz kampanya ve fırsatları ilk önce bu müşterilerinize sunarak, onların kendilerini ayrıcalıklı hissetmelerini sağlayabilirsiniz.

Sadık müşterilerinize değer vermek, onların markanıza olan sadakatini daha da artıracaktır. Aynı zamanda bu kişiler markanızın sıkı takipçisi olacakları için, sosyal platformlarda sizinle ilgili daha fazla paylaşım yaparak, markanızı kendi çevrelerine duyurabilirler.

Bu sebeple de sadık ve özel müşterilerinize, ayrı bir ilgi göstermek ve onların memnuniyetini artırmak için çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan