Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?

8 Aralık 2017
Sinan Oypan

Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi tamamlandığında birçok firma müşterileriyle etkileşime girmeyi bırakıyor. Ancak uzun vadede bu kişileri kazanmak için iletişim içinde olmanız gerekir. Bu noktada da e-posta pazarlama çalışmalarıyla müşterilerinize ulaşarak, satış sonrasındaki etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Satış sonrasında müşterilerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz farklı e-posta şablonları bulunuyor.

Satış sonrası e-posta çalışmaları

Teşekkürler e-postası

En temelden başlayacak olursak, müşterinizle bir etkileşim kurmak ve ona yaptığı alışveriş nedeniyle teşekkür etmek için, satış sonrasında bir teşekkürler e-postası gönderebilirsiniz. Sıradan bir teşekkür notu yerine, kişiselleştirilmiş bir notla beraber bu gönderileri hazırlamanız müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olcak bir tutumdur. Şirketinizin kimliğini yansıtacak bir dil kullanarak bu notlarınızı hazırlayabilirsiniz. Gönderinin içerisinde onlara satış sonrası destek sunduğunuzu belirten bir takım notlar ekleyerek, iletişim bilgilerinizi de tekrar paylaşabilirsiniz.

Kargo bilgileriyle ilgili güncellemeler

E-ticarette tüketicilerin çekindikleri konulardan biri de kargo süreci oluyor. Kargonun ne zaman yola çıktığı ve ne zaman teslim edileceği bilgisi, tüketiciler için oldukça önemli. Bu bilgileri e-postalarla onlara verebilirsiniz. Ürünün kargoya teslim edildiği tarihi ve tahmini olarak kargonun varış tarihini bu e-postalarda kullanıcılara sunabilirsiniz. Bunlara ek olarak sipariş numarası ve kargo takip numarasını da bu gönderiye ekleyebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar gerekli durumlarda kargonun takibini kendileri de yapabilirler.

Rehber ve bilgi içerikli e-postalar

Tüketicilerin, ürünlerle ilgili olan kullanıcı deneyimlerini artırmak için, ürünlerle ilgili rehber ve nasıl yapılır türü içerikleri onlarla paylaşabilirsiniz. Ürünün nasıl kullanıldığını ya da kullanım alanlarını gösteren bilgiler vererek, kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz. Kısa ipuçlarından yararlanarak listeler de yaparak, kullanıcılara bu tür bilgilendirici e-postalar gönderebilirsiniz.

“Satış

Seri halinde sunabileceğiniz rehber içerikleriniz bulunuyorsa bunları birkaç e-posta halinde de paylaşarak, uzun vadeli bir etkileşim yaratmayı deneyebilirsiniz.

Geri bildirim ve anket e-postaları

Tüketicilerin geri bildirimlerini almak bir hayli önemli. Bu bilgiler verdiğiniz hizmetlerin kalitesini ölçümlemek adına size bir takım bilgiler verecektir. Tüketicilerin görüşlerini almak için kısa anketler hazırlayarak, onların görüşlerini talep edebilirsiniz. Bu anketlerde ürün ve hizmetlerinizle ilgili sorular sorabilir; kullanıcıların kendi görüşlerini doldurmalarını da isteyebilir ya da hazır şıklı cevaplar sunarak, onların işini biraz daha kolaylaştırabilirsiniz. Anketlerin hızlı şekilde tamamlanması gerektiği için önceden hazırlanmış şıklı anketler daha ideal olacaktır; ancak anketin sonunda kullanıcının kendi görüşlerini yazabileceği bir alanı da opsiyonel olarak bırakmanız iyi olacaktır.

Tüketicilerden kişisel bilgi edinme e-postaları

E-ticaret sitenizde ve yaptığınız e-posta çalışmalarında kişiselleştirme işlemini artırmak için kişisel bilgilere ihtiyaç duyarsınız. Satın alma sürecinde tüketiciler bir takım bilgiler paylaşıyor olsa da bu bilgiler her zaman yeterli olmayabiliyor. E-posta çalışmalarınızda onlara daha kişisel bir hizmet sunabilmek için, onların ilgili alanlarını ve demografik bilgilerini isteyebilirsiniz.

Bu bilgiler konusunda seçici olmanız ve çok aşırıya kaçmamanız gerekir; çünkü konu kişisel bilgiler olduğunda tüketiciler konuya hassas yaklaşabiliyor. Bu bilgilerin ne amaçlı kullanılacağını ve bu bilgileri paylaşmanın onlara ne gibi faydalar sunacağını da e-postalarınızda / satış sonrası e-posta çalışmaları ile paylaşmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan