fbpx

Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?

8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?

Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi tamamlandığında birçok firma müşterileriyle etkileşime girmeyi bırakıyor. Ancak uzun vadede bu kişileri kazanmak için iletişim içinde olmanız gerekir. Bu noktada da e-posta pazarlama çalışmalarıyla müşterilerinize ulaşarak, satış sonrasındaki etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Satış sonrasında müşterilerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz farklı e-posta şablonları bulunuyor.

Satış sonrası e-posta çalışmaları

Teşekkürler e-postası

En temelden başlayacak olursak, müşterinizle bir etkileşim kurmak ve ona yaptığı alışveriş nedeniyle teşekkür etmek için, satış sonrasında bir teşekkürler e-postası gönderebilirsiniz. Sıradan bir teşekkür notu yerine, kişiselleştirilmiş bir notla beraber bu gönderileri hazırlamanız müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olcak bir tutumdur. Şirketinizin kimliğini yansıtacak bir dil kullanarak bu notlarınızı hazırlayabilirsiniz. Gönderinin içerisinde onlara satış sonrası destek sunduğunuzu belirten bir takım notlar ekleyerek, iletişim bilgilerinizi de tekrar paylaşabilirsiniz.

Kargo bilgileriyle ilgili güncellemeler

E-ticarette tüketicilerin çekindikleri konulardan biri de kargo süreci oluyor. Kargonun ne zaman yola çıktığı ve ne zaman teslim edileceği bilgisi, tüketiciler için oldukça önemli. Bu bilgileri e-postalarla onlara verebilirsiniz. Ürünün kargoya teslim edildiği tarihi ve tahmini olarak kargonun varış tarihini bu e-postalarda kullanıcılara sunabilirsiniz. Bunlara ek olarak sipariş numarası ve kargo takip numarasını da bu gönderiye ekleyebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar gerekli durumlarda kargonun takibini kendileri de yapabilirler.

Rehber ve bilgi içerikli e-postalar

Tüketicilerin, ürünlerle ilgili olan kullanıcı deneyimlerini artırmak için, ürünlerle ilgili rehber ve nasıl yapılır türü içerikleri onlarla paylaşabilirsiniz. Ürünün nasıl kullanıldığını ya da kullanım alanlarını gösteren bilgiler vererek, kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz. Kısa ipuçlarından yararlanarak listeler de yaparak, kullanıcılara bu tür bilgilendirici e-postalar gönderebilirsiniz.

“Satış

Seri halinde sunabileceğiniz rehber içerikleriniz bulunuyorsa bunları birkaç e-posta halinde de paylaşarak, uzun vadeli bir etkileşim yaratmayı deneyebilirsiniz.

Geri bildirim ve anket e-postaları

Tüketicilerin geri bildirimlerini almak bir hayli önemli. Bu bilgiler verdiğiniz hizmetlerin kalitesini ölçümlemek adına size bir takım bilgiler verecektir. Tüketicilerin görüşlerini almak için kısa anketler hazırlayarak, onların görüşlerini talep edebilirsiniz. Bu anketlerde ürün ve hizmetlerinizle ilgili sorular sorabilir; kullanıcıların kendi görüşlerini doldurmalarını da isteyebilir ya da hazır şıklı cevaplar sunarak, onların işini biraz daha kolaylaştırabilirsiniz. Anketlerin hızlı şekilde tamamlanması gerektiği için önceden hazırlanmış şıklı anketler daha ideal olacaktır; ancak anketin sonunda kullanıcının kendi görüşlerini yazabileceği bir alanı da opsiyonel olarak bırakmanız iyi olacaktır.

Tüketicilerden kişisel bilgi edinme e-postaları

E-ticaret sitenizde ve yaptığınız e-posta çalışmalarında kişiselleştirme işlemini artırmak için kişisel bilgilere ihtiyaç duyarsınız. Satın alma sürecinde tüketiciler bir takım bilgiler paylaşıyor olsa da bu bilgiler her zaman yeterli olmayabiliyor. E-posta çalışmalarınızda onlara daha kişisel bir hizmet sunabilmek için, onların ilgili alanlarını ve demografik bilgilerini isteyebilirsiniz.

Bu bilgiler konusunda seçici olmanız ve çok aşırıya kaçmamanız gerekir; çünkü konu kişisel bilgiler olduğunda tüketiciler konuya hassas yaklaşabiliyor. Bu bilgilerin ne amaçlı kullanılacağını ve bu bilgileri paylaşmanın onlara ne gibi faydalar sunacağını da e-postalarınızda / satış sonrası e-posta çalışmaları ile paylaşmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan