Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?

8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?

Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi tamamlandığında birçok firma müşterileriyle etkileşime girmeyi bırakıyor. Ancak uzun vadede bu kişileri kazanmak için iletişim içinde olmanız gerekir. Bu noktada da e-posta pazarlama çalışmalarıyla müşterilerinize ulaşarak, satış sonrasındaki etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Satış sonrasında müşterilerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz farklı e-posta şablonları bulunuyor.

Satış sonrası e-posta çalışmaları

Teşekkürler e-postası

En temelden başlayacak olursak, müşterinizle bir etkileşim kurmak ve ona yaptığı alışveriş nedeniyle teşekkür etmek için, satış sonrasında bir teşekkürler e-postası gönderebilirsiniz. Sıradan bir teşekkür notu yerine, kişiselleştirilmiş bir notla beraber bu gönderileri hazırlamanız müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olcak bir tutumdur. Şirketinizin kimliğini yansıtacak bir dil kullanarak bu notlarınızı hazırlayabilirsiniz. Gönderinin içerisinde onlara satış sonrası destek sunduğunuzu belirten bir takım notlar ekleyerek, iletişim bilgilerinizi de tekrar paylaşabilirsiniz.

Kargo bilgileriyle ilgili güncellemeler

E-ticarette tüketicilerin çekindikleri konulardan biri de kargo süreci oluyor. Kargonun ne zaman yola çıktığı ve ne zaman teslim edileceği bilgisi, tüketiciler için oldukça önemli. Bu bilgileri e-postalarla onlara verebilirsiniz. Ürünün kargoya teslim edildiği tarihi ve tahmini olarak kargonun varış tarihini bu e-postalarda kullanıcılara sunabilirsiniz. Bunlara ek olarak sipariş numarası ve kargo takip numarasını da bu gönderiye ekleyebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar gerekli durumlarda kargonun takibini kendileri de yapabilirler.

Rehber ve bilgi içerikli e-postalar

Tüketicilerin, ürünlerle ilgili olan kullanıcı deneyimlerini artırmak için, ürünlerle ilgili rehber ve nasıl yapılır türü içerikleri onlarla paylaşabilirsiniz. Ürünün nasıl kullanıldığını ya da kullanım alanlarını gösteren bilgiler vererek, kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz. Kısa ipuçlarından yararlanarak listeler de yaparak, kullanıcılara bu tür bilgilendirici e-postalar gönderebilirsiniz.

“Satış

Seri halinde sunabileceğiniz rehber içerikleriniz bulunuyorsa bunları birkaç e-posta halinde de paylaşarak, uzun vadeli bir etkileşim yaratmayı deneyebilirsiniz.

Geri bildirim ve anket e-postaları

Tüketicilerin geri bildirimlerini almak bir hayli önemli. Bu bilgiler verdiğiniz hizmetlerin kalitesini ölçümlemek adına size bir takım bilgiler verecektir. Tüketicilerin görüşlerini almak için kısa anketler hazırlayarak, onların görüşlerini talep edebilirsiniz. Bu anketlerde ürün ve hizmetlerinizle ilgili sorular sorabilir; kullanıcıların kendi görüşlerini doldurmalarını da isteyebilir ya da hazır şıklı cevaplar sunarak, onların işini biraz daha kolaylaştırabilirsiniz. Anketlerin hızlı şekilde tamamlanması gerektiği için önceden hazırlanmış şıklı anketler daha ideal olacaktır; ancak anketin sonunda kullanıcının kendi görüşlerini yazabileceği bir alanı da opsiyonel olarak bırakmanız iyi olacaktır.

Tüketicilerden kişisel bilgi edinme e-postaları

E-ticaret sitenizde ve yaptığınız e-posta çalışmalarında kişiselleştirme işlemini artırmak için kişisel bilgilere ihtiyaç duyarsınız. Satın alma sürecinde tüketiciler bir takım bilgiler paylaşıyor olsa da bu bilgiler her zaman yeterli olmayabiliyor. E-posta çalışmalarınızda onlara daha kişisel bir hizmet sunabilmek için, onların ilgili alanlarını ve demografik bilgilerini isteyebilirsiniz.

Bu bilgiler konusunda seçici olmanız ve çok aşırıya kaçmamanız gerekir; çünkü konu kişisel bilgiler olduğunda tüketiciler konuya hassas yaklaşabiliyor. Bu bilgilerin ne amaçlı kullanılacağını ve bu bilgileri paylaşmanın onlara ne gibi faydalar sunacağını da e-postalarınızda / satış sonrası e-posta çalışmaları ile paylaşmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
E-ihracat, bu alanda sağlanan kolaylıklar ve yükselen döviz kurları gibi sebeplerle oldukça avantajlı bir ticaret şekli hâline gelmiştir. Bu şartlar altında doğru kararlar alan, isabetli adımlar atan her seviyedeki şirket, önemli...
18 Mayıs 2022
Markethinkers
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Detaylı Bilgi İçin Arayın