Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?

8 Aralık 2017
Sinan Oypan

Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi tamamlandığında birçok firma müşterileriyle etkileşime girmeyi bırakıyor. Ancak uzun vadede bu kişileri kazanmak için iletişim içinde olmanız gerekir. Bu noktada da e-posta pazarlama çalışmalarıyla müşterilerinize ulaşarak, satış sonrasındaki etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Satış sonrasında müşterilerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz farklı e-posta şablonları bulunuyor.

Satış sonrası e-posta çalışmaları

Teşekkürler e-postası

En temelden başlayacak olursak, müşterinizle bir etkileşim kurmak ve ona yaptığı alışveriş nedeniyle teşekkür etmek için, satış sonrasında bir teşekkürler e-postası gönderebilirsiniz. Sıradan bir teşekkür notu yerine, kişiselleştirilmiş bir notla beraber bu gönderileri hazırlamanız müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olcak bir tutumdur. Şirketinizin kimliğini yansıtacak bir dil kullanarak bu notlarınızı hazırlayabilirsiniz. Gönderinin içerisinde onlara satış sonrası destek sunduğunuzu belirten bir takım notlar ekleyerek, iletişim bilgilerinizi de tekrar paylaşabilirsiniz.

Kargo bilgileriyle ilgili güncellemeler

E-ticarette tüketicilerin çekindikleri konulardan biri de kargo süreci oluyor. Kargonun ne zaman yola çıktığı ve ne zaman teslim edileceği bilgisi, tüketiciler için oldukça önemli. Bu bilgileri e-postalarla onlara verebilirsiniz. Ürünün kargoya teslim edildiği tarihi ve tahmini olarak kargonun varış tarihini bu e-postalarda kullanıcılara sunabilirsiniz. Bunlara ek olarak sipariş numarası ve kargo takip numarasını da bu gönderiye ekleyebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar gerekli durumlarda kargonun takibini kendileri de yapabilirler.

Rehber ve bilgi içerikli e-postalar

Tüketicilerin, ürünlerle ilgili olan kullanıcı deneyimlerini artırmak için, ürünlerle ilgili rehber ve nasıl yapılır türü içerikleri onlarla paylaşabilirsiniz. Ürünün nasıl kullanıldığını ya da kullanım alanlarını gösteren bilgiler vererek, kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz. Kısa ipuçlarından yararlanarak listeler de yaparak, kullanıcılara bu tür bilgilendirici e-postalar gönderebilirsiniz.

“Satış

Seri halinde sunabileceğiniz rehber içerikleriniz bulunuyorsa bunları birkaç e-posta halinde de paylaşarak, uzun vadeli bir etkileşim yaratmayı deneyebilirsiniz.

Geri bildirim ve anket e-postaları

Tüketicilerin geri bildirimlerini almak bir hayli önemli. Bu bilgiler verdiğiniz hizmetlerin kalitesini ölçümlemek adına size bir takım bilgiler verecektir. Tüketicilerin görüşlerini almak için kısa anketler hazırlayarak, onların görüşlerini talep edebilirsiniz. Bu anketlerde ürün ve hizmetlerinizle ilgili sorular sorabilir; kullanıcıların kendi görüşlerini doldurmalarını da isteyebilir ya da hazır şıklı cevaplar sunarak, onların işini biraz daha kolaylaştırabilirsiniz. Anketlerin hızlı şekilde tamamlanması gerektiği için önceden hazırlanmış şıklı anketler daha ideal olacaktır; ancak anketin sonunda kullanıcının kendi görüşlerini yazabileceği bir alanı da opsiyonel olarak bırakmanız iyi olacaktır.

Tüketicilerden kişisel bilgi edinme e-postaları

E-ticaret sitenizde ve yaptığınız e-posta çalışmalarında kişiselleştirme işlemini artırmak için kişisel bilgilere ihtiyaç duyarsınız. Satın alma sürecinde tüketiciler bir takım bilgiler paylaşıyor olsa da bu bilgiler her zaman yeterli olmayabiliyor. E-posta çalışmalarınızda onlara daha kişisel bir hizmet sunabilmek için, onların ilgili alanlarını ve demografik bilgilerini isteyebilirsiniz.

Bu bilgiler konusunda seçici olmanız ve çok aşırıya kaçmamanız gerekir; çünkü konu kişisel bilgiler olduğunda tüketiciler konuya hassas yaklaşabiliyor. Bu bilgilerin ne amaçlı kullanılacağını ve bu bilgileri paylaşmanın onlara ne gibi faydalar sunacağını da e-postalarınızda / satış sonrası e-posta çalışmaları ile paylaşmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan