Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?

8 Aralık 2017
Sinan Oypan

Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi tamamlandığında birçok firma müşterileriyle etkileşime girmeyi bırakıyor. Ancak uzun vadede bu kişileri kazanmak için iletişim içinde olmanız gerekir. Bu noktada da e-posta pazarlama çalışmalarıyla müşterilerinize ulaşarak, satış sonrasındaki etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Satış sonrasında müşterilerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz farklı e-posta şablonları bulunuyor.

Satış sonrası e-posta çalışmaları

Teşekkürler e-postası

En temelden başlayacak olursak, müşterinizle bir etkileşim kurmak ve ona yaptığı alışveriş nedeniyle teşekkür etmek için, satış sonrasında bir teşekkürler e-postası gönderebilirsiniz. Sıradan bir teşekkür notu yerine, kişiselleştirilmiş bir notla beraber bu gönderileri hazırlamanız müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olcak bir tutumdur. Şirketinizin kimliğini yansıtacak bir dil kullanarak bu notlarınızı hazırlayabilirsiniz. Gönderinin içerisinde onlara satış sonrası destek sunduğunuzu belirten bir takım notlar ekleyerek, iletişim bilgilerinizi de tekrar paylaşabilirsiniz.

Kargo bilgileriyle ilgili güncellemeler

E-ticarette tüketicilerin çekindikleri konulardan biri de kargo süreci oluyor. Kargonun ne zaman yola çıktığı ve ne zaman teslim edileceği bilgisi, tüketiciler için oldukça önemli. Bu bilgileri e-postalarla onlara verebilirsiniz. Ürünün kargoya teslim edildiği tarihi ve tahmini olarak kargonun varış tarihini bu e-postalarda kullanıcılara sunabilirsiniz. Bunlara ek olarak sipariş numarası ve kargo takip numarasını da bu gönderiye ekleyebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar gerekli durumlarda kargonun takibini kendileri de yapabilirler.

Rehber ve bilgi içerikli e-postalar

Tüketicilerin, ürünlerle ilgili olan kullanıcı deneyimlerini artırmak için, ürünlerle ilgili rehber ve nasıl yapılır türü içerikleri onlarla paylaşabilirsiniz. Ürünün nasıl kullanıldığını ya da kullanım alanlarını gösteren bilgiler vererek, kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz. Kısa ipuçlarından yararlanarak listeler de yaparak, kullanıcılara bu tür bilgilendirici e-postalar gönderebilirsiniz.

“Satış

Seri halinde sunabileceğiniz rehber içerikleriniz bulunuyorsa bunları birkaç e-posta halinde de paylaşarak, uzun vadeli bir etkileşim yaratmayı deneyebilirsiniz.

Geri bildirim ve anket e-postaları

Tüketicilerin geri bildirimlerini almak bir hayli önemli. Bu bilgiler verdiğiniz hizmetlerin kalitesini ölçümlemek adına size bir takım bilgiler verecektir. Tüketicilerin görüşlerini almak için kısa anketler hazırlayarak, onların görüşlerini talep edebilirsiniz. Bu anketlerde ürün ve hizmetlerinizle ilgili sorular sorabilir; kullanıcıların kendi görüşlerini doldurmalarını da isteyebilir ya da hazır şıklı cevaplar sunarak, onların işini biraz daha kolaylaştırabilirsiniz. Anketlerin hızlı şekilde tamamlanması gerektiği için önceden hazırlanmış şıklı anketler daha ideal olacaktır; ancak anketin sonunda kullanıcının kendi görüşlerini yazabileceği bir alanı da opsiyonel olarak bırakmanız iyi olacaktır.

Tüketicilerden kişisel bilgi edinme e-postaları

E-ticaret sitenizde ve yaptığınız e-posta çalışmalarında kişiselleştirme işlemini artırmak için kişisel bilgilere ihtiyaç duyarsınız. Satın alma sürecinde tüketiciler bir takım bilgiler paylaşıyor olsa da bu bilgiler her zaman yeterli olmayabiliyor. E-posta çalışmalarınızda onlara daha kişisel bir hizmet sunabilmek için, onların ilgili alanlarını ve demografik bilgilerini isteyebilirsiniz.

Bu bilgiler konusunda seçici olmanız ve çok aşırıya kaçmamanız gerekir; çünkü konu kişisel bilgiler olduğunda tüketiciler konuya hassas yaklaşabiliyor. Bu bilgilerin ne amaçlı kullanılacağını ve bu bilgileri paylaşmanın onlara ne gibi faydalar sunacağını da e-postalarınızda / satış sonrası e-posta çalışmaları ile paylaşmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan