fbpx

Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?

10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan

Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos sistemleri, ücretsiz sanal pos alma, hangi bankanın pos cihazını almalıyım ve daha fazlası bu yazımızda.

E-ticarete yeni başlayacak girişimcilerin en çok akıllarına takılan “Sanal POS Nedir”, “Sanal POS nasıl kullanılır?” veya “Sanal POS ne işe yarar?” sorusuna cevap olarak; Sanal POS bütün e-ticaret yapan web sitelerinde farklı birçok şekilde kullanılabilir. Temel amacı ödeme işlemini o anda tıpkı fiziki bir mağazadaki gibi gerçekleştirmek ve işlemi sonlandırmaktır.

Sanal POS Nedir?

Sanal POS veya VPOS (virtual point of sale), kredi kartı veya banka kartı ile alışveriş yaparken kullandığımız POS (point of sale/ödeme noktası) cihazlarının internete uyarlanmış halidir.

Sanal POS üzerinden işlem yapılmadan önce teslimat gerektiren e-ticaret işlemlerinde teslimat bilgisi sorulur, fatura bilgisi istenir veya siteye bağlı olarak farklı bilgiler de talep edilebilir.

Ödeme aşaması yani kullanıcının kredi kartı bilgilerini girdiği ekrandan sonra bilgiler, ilgili sanal POS'a ait bankaya iletilir ve işlem onayı alınır. Sonraki süreçte ilgili işlemin bedelini bankadan anlaşmasına bağlı olarak tahsil eder. Kısaca sanal POS işleyişi, alışveriş esnasında kart bilgilerinin güvenli bir şekilde ilgili bankaya iletilmesi ile geri bildirim sürecidir.

Sanal POS Nasıl Alınır? Nasıl Kurulur?

E-ticaret işletmelerinin sanal POS hizmetinden yararlanabilmeleri için ülkemizdeki bankalardan veya BDDK tarafından onaylı ödeme kuruluşlarından başvuruda bulunmaları gerekir.

Bankalara başvuru yapabilmek için ise e-ticaret sitesi, satışı gerçekleşecek ürünlerle dolu olup sitenin içerisinde yer alması gereken Üyelik Sözleşmesi, Satış Sözleşmesi, Mesafeli Satış Sözleşmeleri, İade ve İptal Prosedürleri gibi bir takım metin ve sözleşmeleri içermelidir.

Ayrıca sanal POS başvurusunda istenen bir takım evrakları (nüfus cüzdanı örneği, vergi levhası, ortaklık sözleşmesi, imza sirküleri gibi) tamamlamış olmanız beklenir.

Sanal POS başvurusu belli bir süreç içerisinde banka tarafından onaylandıktan sonra bankanın size yolladığı bilgilerin sitenizde kurulu olan Sanal POS modülü sayesinde sisteme entegrasyonu sağlanır. Böylelikle kredi kartı ile ödeme alabilecek durumda olursunuz.

IdeaSoft Akıllı e-ticaret paketlerinin alternatif ödeme sistemleri ile olan entegrasyonu sayesinde ise sadece hesap erişim bilgilerinizi yazarak POS'larınızdan ödeme almaya başlayabiliyorsunuz.

Sanal POS Güvenli mi?

E-ticaret sitelerine sanal POS entegresi yapılabilmesi için bankaların zorunlu tuttuğu belli başlı güvenlik önlemleri vardır. Bunların denetimi olmadan bankalar sanal POS kullanımına izin vermez.

Kullanıcılar için bilgisayarlarındaki güvenlik yazılımlarını güncel tutmaları ve alışveriş yapılan web sitesinde SSL sertifikası olup olmadığını kontrol etmeleri güvenlik açısından dikkat etmeleri gereken noktalardır.

SSL sertifikası, e-ticaret sitesinden alışveriş yapacak müşterilerin kişisel ve kredi kartı bilgilerinin transfer sırasında kötü niyetli kişilerin eline geçmemesi için bilgilerin iletimi sırasında kullanılan, güçlü bir şifreleme sistemidir. Sanal POS dolandırıcılığının büyük oranda önüne geçer.

E-ticaret siteleri için ekstra güvenli olan 3D Secure sistemi de banka hesabınıza bağlı GSM numaranız üzerinden çalışan bir sisteme sahiptir. Bu sistem sayesinde işlem onayı tarafınızdan verildiği için daha güvenli kabul edilir.

Sanal POS Hizmeti Nereden Alınır?

Günümüzde artık çoğu tüketici birden fazla bankanın kartına sahip. Bu açıdan sanalpost kullanmak isteyen firmalar için de çözüm önerileri artmış bulunmakta. Sanal pos almak için ister bankalara başvurarak ister Sanal POS hizmeti sunan kurumlar ile anlaşabilirsiniz. Ayrıca bankaların ya da firamaların sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranlarını da karşılaştırarak sizin için en uygun olanını seçmelisiniz.

Sanal POS hizmeti sağlayan ödeme kuruluşları;

Her banka için ayrı başvuru yapmak, kontrolünü ayrı ele almak yerine tüm bankalar alternatif ödeme sistemleri ile tek bir sanal POS'ta toplanabiliyor. Alternatif sanal pos firmalarından;

  • Iyzico,
  • HepsiPay,
  • PayU,
  • iPara,
  • PayNet,
  • TürkPOS
  • sayesinde sanal pos uygulamasına kolaylıkla geçip, kredi kartı ile ödeme almaya başlayabiliyorsunuz.

    “Sanal

    Sanal POS hizmeti sağlayan bankalar;

    E-ticaret için bankaların sunduğu ve farklı adlarda tanımlanan VPOS hizmetleri mevcuttur. Bankaların ödeme çözümleri;

    Akbank - Sanal AKPOS

    Müşterilerin kredi ve banka kartları ile Axess Sanal POS üye işyerlerinden yaptıkları alışverişlerinde hem belli bir oranda chip-para kazandırıyor hem de kazandıkları chip-paraları tüm Axess üye işyerlerinde kullanma imkanı tanıyor. Sanal pos akbank müşterinin talebine bağlı artı taksit veya erteleme kampanyalarını sunabiliyor.

    QNB Finansbank - FinansWebPOS

    CardFinans Üye işyeri olunduktan sonra QNB Finansbank kredi kartı sahiplerinin taksitli ve ParaPuanlı alışveriş yapmalarına imkan sağlıyor. (sanal pos finansbank)

    Vakıfbank - VPOS-724

    Vakıfbank WorldCard kullanılarak yapılan alışverişler esnasında taksit seçeneğinin yanı sıra yurt dışı kartlarla yapılan işlemleri tahsilat imkanı da sağlıyor.(sanal pos vakıfbank)

    Yapı Kredi Bankası - POSNET

    Yapı Kredi size uygun POS çeşitlerini (Standart Sanal POS, Ortak Ödeme Sayfası, Kolay Mağazacılık, Web POS) seçmenize imkan sağlıyor. Bununla birlikte World üye işyerleri işlemlerin bir kısmını puan ile bir kısmını peşin veya taksitle yapabiliyorlar.(sanal pos yapıkredi)

    Garanti Bankası - Garanti Sanal POS

    Visa, Mastercard, American Express Card ve Diners Club logolu kartlara satış yapabilmenizi sağlıyor. Ayrıca Bonus, Flexi, MileS&Smiles kredi kartı ve American Express Card sahiplerine taksitli ödeme imkanı sunuyor. (sanal pos garanti)

    Halkbank Sanal POS

    Tek çekim ve taksitli olarak ödeme seçenekleri ile sunulduğu gibi Web Üyesi İşyeri olduğunuz takdirde Paraf uygulamalarından yararlanabiliyorsunuz.(sanal pos halkbank)

    DenizBank - DenizPOS

    Visa, MasterCard, Amex logolu tüm kredi ve Debit kartları kabul ediyor. Ayrıca Bonus taksitli satış, bonus puan kullanma ve ön provizyon alma/kapama işlemlerine olanak sağlıyor.(sanal pos denizbank)

    İş Bankası Sanal POS

    İş Bankası sanal posları Visa, Mastercard, American Express ve UnionPay logolu tüm kredi ve banka kartlarını kabul ediyor. Aynı zamanda fiziki POS cihazlarında yapılabilen satış, taksitli satış, vade farklı satış (Maximum Fırsat), MaxiPuan kullanma, ön provizyon alma/kapama işlemleri Sanal POS’ta da yapılabiliyor.(sanal pos iş bankası)

    Türkiye Ekonomi Bankası - TEB Sanal POS

    TEB, Visa ve Mastercard logolu tüm kredi kartları ve banka kartlarını kabul ediyor, taksitli ödeme seçenekleri sunuyor.(sanal pos teb)

    Ziraat Bankası Sanal POS

    Ziraat bankası üye iş yerlerine belli bir komisyon ve/veya ciro blokesi karşılığı Maximum fırsat ve hizmetlerini müşterilere sunma imkanı sağlıyor.(sanal pos ziraat)

    ING Bank Sanal POS

    ING Bank müşterilerinizin kredi ve banka kartlarından yaptığı alışverişlerinde kampanya ve taksitli ödeme seçenekleri sunmanızı sağlıyor.(sanal pos ing)

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri, yukarıda bahsettiğimiz tüm ödeme kuruluşları ve bankalar ile entegredir. Dilerseniz e-ticaret yazılımımızı 15 gün boyunca ücretsiz olarak denemek için tıklayınız.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Sanal mağaza açmak için 5 neden
    Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
    30 Temmuz 2020
    Gökçe Beyazaslan
    Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
    Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
    15 Haziran 2017
    Sinan Oypan
    Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
    Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
    15 Ağustos 2020
    Sinan Oypan
    Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
    E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
    6 Temmuz 2020
    Sinan Oypan
    Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
    E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
    14 Ağustos 2019
    Sinan Oypan
    E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
    Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
    4 Kasım 2016
    Sinan Oypan
    E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
    Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
    18 Aralık 2017
    Sinan Oypan
    E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
    E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
    13 Ocak 2017
    Sinan Oypan
    Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
    Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
    11 Eylül 2016
    Sinan Oypan
    Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
    Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
    15 Haziran 2020
    Sinan Oypan
    E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
    E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
    18 Eylül 2017
    Sinan Oypan
    Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
    İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
    1 Haziran 2019
    Sinan Oypan