E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?

31 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?

Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik nedeniyle hem firmalar hem de yeni girişimciler sanal ofisler üzerinde çalışmayı tercih ediyorlar. Peki, e-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı bir seçenek mi? Bu yazımızda da bu soruya yanıt vermeye çalışacağız.

İlgili rehber: Kendi işinizi kurmadan önce kendinize sormanız gereken 5 soru

Sanal ofis nedir?

Sanal ofis, genellikle ofis dışında vakit geçiren, Sabit bir adreste bulunmayan; ancak şirket prestijini sağlamak ve müşterileriyle kendi ofisinde toplantı yapabilmek isteyenler için çözüm sağlan bir ofis modelidir. Firma, bir sanal ofis kiraladığında, bu alanı kiralayan firmanın sunduğu ücretsiz internet, sekreter, fiziki lokasyon, toplantı odası kullanımı gibi temele ofis ihtiyaçlarına sahip olur; ancak sabit bir ofisi bulunmaz. Ofis alanını kullanımları hafta içerisinde belli saatlerle limitlendirilmiştir. Ofis alanı kullanabilmek için önceden, çalışacağınız saatleri bildirmeniz gerekmektedir.

Bu yöntem ile sabit bir ofis alanına ihtiyaç duymadan, sadece ofis ortamında çalışma ihtiyacı duyduğunuzda kullanabileceğiniz bir alanınız olmuş olur.

Sanal Ofis kullanmanın avantajları

Maliyetleri daha düşüktür

Sanal ofislerin maliyetleri, standart ofislere göre daha düşüktür. Siz bu alanları belli günlerde belli saat aralığı kullanacağınız için, standart bir ofis kirasına karşın daha uygun ücretlerle bu alanları kiralayabilirsiniz. Sürekli olarak ofiste bulunmadığınız bir iş modeliniz olduğunda, düşük ücretlerle sanal ofis kiralayarak, masraflarınızı önemli ölçüde düşürebilirsiniz.

Sağlanan hizmetlerden yararlanırsınız

Her sanal ofis alanının sağladığı hizmetler farklılık göstermektedir; ancak ortak olarak sunulan hizmetlerden bazıları şöyle: sekreter ve telefon/fax takibi işlemleri, fiziki adres ve telefon numarası hizmetleri, toplantı odası kullanımı, müşteri karşılama ve benzeri. Sanal ofislerden yararlandığınızda bu hizmetleri de kullanabilmektesiniz. Böylelikle ekstra bir masraf yapmadan, bu hizmetlerden yararlanabilir; ofis dışındayken telefon ve faxlarınıza yanıt verebilir, toplantı odalarından yararlanarak, şirketinizi daha prestijli bir şekilde gösterebilirsiniz.

Diğer profesyoneller tanışma ve network imkanı

Networkünüzü büyütmek ve farklı sektörlerden insanlarla tanışmak için de sanal ofisler oldukça etkilidir. Bu alanları birçok farklı sektörden insan kullandığı için, bu alanlarda çevrenizi genişletebilirsiniz. Bunun yanı sıra tanıştığınız kişilerle iş ortaklıkları yapma, onlardan hizmet alma ya da onlara hizmet verme gibi durumlar da söz konusu olacağı için, kendi işinizi de geliştirebilirsiniz.

Ofis giderleriniz olmaz

Bu alanları kiraladığınızda alacağınız tüm hizmetler için sabit bir ücret ödersiniz. Malzeme, araç, çalışan, fatura ve benzeri gibi masraflarınız da olmayacağı için ofis giderleriniz de olmayacaktır. Böylelikle elinizdeki bütçeyi daha iyi yöneterek, işinize yatırabilirsiniz.

Operasyon risklerinizi azaltırsınız

Sıfırdan bir şirket kurarken birçok masraf ortaya çıkmaktadır ve henüz işin başındayken maliyetleri mümkün oldukça düşük tutmak isteyebilirsiniz. Bu durumda da yüklü yatırımlar yapmamak için sanal ofislerin sunduğu hizmet ve avantajlardan yararlanabilirsiniz. İşinizi kurmak için gerekli olan resmi ve fiziki adres çözümünü sağlamalarının yanı sıra yukarıda da bahsettiğimiz gibi sunulan birçok hizmet sayesinde elinizdeki sermayeyi işinize yatırabilirsiniz. İşinizi büyüttükten sonra dilerseniz bu alanların sunduğu hazır ofislere geçebilir ya da kendi ofisinizi tutabilirsiniz.

Profesyonellik sağlar

Bir ofise sahip olmanız, şirketinizin prestiji açısından önemlidir. Bu ofis alanları da size bu prestiji sağlamanızda yardımcı olur. Telefon ve müşterilerinizi karşılama hizmetlerinin yanı sıra bir ofis alanınızın olması; aynı zamanda da müşterilerinizle toplantı yapmanızı sağlayacak bir alanınızın olması şirketinizin prestijini artıracaktır.

Sanal ofis kullanmak e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

E-ticaret yaparken fiziki bir ofise her zaman ihtiyacınız olmayabilir. Bu durum yaptığınız iş modeline ve sattığınız ürünlere göre değişiklik gösterebilir. Şirketin ilk kurulum aşamasında düşük maliyetlerle ilerlemek için sanal ofis kullanımlarına yönelebilirsiniz.

Sattığınız ürünler çok hacimli değilse kendi evinizi depo alanı gibi kullanabilir ve sipariş yönetimi bu şekilde çözebilirsiniz. Bunun yanı sıra dropshipping yapıyorsanız belli bir depo alanına ihtiyacınız olmayacağı için işinizi sabit bir ofisten yürütme zorunluluğunuz da yoktur. Bu durumda da sanal ofis çözümleri üzerinden ilerleyebilirsiniz. Böylelikle sabit bir adresiniz, telefonunuz olur ve bu ofis alanlarının sağladığı diğer ücretlerden yararlanarak işinizi yapabilirsiniz.

Çok büyük bir ekibi olan, operasyonel çözümlere ihtiyacı olan, kendi müşteri destek birimleri olan, sürekli olarak sabit bir ofiste olma ihtiyacı duyan ve geniş bir depo alanına ihtiyaç duyan e-ticaret firmaları için sanal ofis çözümleri iyi bir alternatif olmayacaktır.

Bunun yanı sıra depo yönetimini farklı bir alanda yapan ya da ortak depo yönetim çözümlerinden yararlanan firmalar da sanal ofislerden yararlanabilirler. Depo ve sipariş yönetimlerini başka bir konumda yaparken, ofis ihtiyaçlarını da bu tür sanal alanlar üzerinde giderebilirler.

Sanal ofis ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal ofislerin dezavantajları nelerdir?

Ofisini sanal olarak kuran firmaların yaşadıkları problemlerden biri ekip çalışmasının zorlaşması olabiliyor. Fiziksel olarak aynı ortamda olmadığında, doğru bir ekip yönetim sistemi oluşturulmadığında ortak çalışma bir hayli zor olabiliyor. Bunun yanı sıra ofis ortamında çalışılmadığı için ortaya çıkan motivasyon problemleri ya da sosyal aktivitelerden uzak kalınması da sık karşılaşılan durumlar arasındadır.

Sanal ofislerin hizmetleri nelerdir?

Her şirketin sağladığı çözümler ve hizmetler değişiklik göstermektedir. Ancak yaygın olarak sunulan hizmetler ise şöyle: Şirket kurulumu için yasal ve fiziki adres, sabit telefon, sekreter hizmetleri, toplantı alanları, çalışma alanları, ücretsiz internet kullanımı, müşteri ve ziyaretçi karşılama, kargo ve belge teslim alma vb.

İglili rehber: Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan