E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?

31 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?

Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik nedeniyle hem firmalar hem de yeni girişimciler sanal ofisler üzerinde çalışmayı tercih ediyorlar. Peki, e-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı bir seçenek mi? Bu yazımızda da bu soruya yanıt vermeye çalışacağız.

İlgili rehber: Kendi işinizi kurmadan önce kendinize sormanız gereken 5 soru

Sanal ofis nedir?

Sanal ofis, genellikle ofis dışında vakit geçiren, Sabit bir adreste bulunmayan; ancak şirket prestijini sağlamak ve müşterileriyle kendi ofisinde toplantı yapabilmek isteyenler için çözüm sağlan bir ofis modelidir. Firma, bir sanal ofis kiraladığında, bu alanı kiralayan firmanın sunduğu ücretsiz internet, sekreter, fiziki lokasyon, toplantı odası kullanımı gibi temele ofis ihtiyaçlarına sahip olur; ancak sabit bir ofisi bulunmaz. Ofis alanını kullanımları hafta içerisinde belli saatlerle limitlendirilmiştir. Ofis alanı kullanabilmek için önceden, çalışacağınız saatleri bildirmeniz gerekmektedir.

Bu yöntem ile sabit bir ofis alanına ihtiyaç duymadan, sadece ofis ortamında çalışma ihtiyacı duyduğunuzda kullanabileceğiniz bir alanınız olmuş olur.

Sanal Ofis kullanmanın avantajları

Maliyetleri daha düşüktür

Sanal ofislerin maliyetleri, standart ofislere göre daha düşüktür. Siz bu alanları belli günlerde belli saat aralığı kullanacağınız için, standart bir ofis kirasına karşın daha uygun ücretlerle bu alanları kiralayabilirsiniz. Sürekli olarak ofiste bulunmadığınız bir iş modeliniz olduğunda, düşük ücretlerle sanal ofis kiralayarak, masraflarınızı önemli ölçüde düşürebilirsiniz.

Sağlanan hizmetlerden yararlanırsınız

Her sanal ofis alanının sağladığı hizmetler farklılık göstermektedir; ancak ortak olarak sunulan hizmetlerden bazıları şöyle: sekreter ve telefon/fax takibi işlemleri, fiziki adres ve telefon numarası hizmetleri, toplantı odası kullanımı, müşteri karşılama ve benzeri. Sanal ofislerden yararlandığınızda bu hizmetleri de kullanabilmektesiniz. Böylelikle ekstra bir masraf yapmadan, bu hizmetlerden yararlanabilir; ofis dışındayken telefon ve faxlarınıza yanıt verebilir, toplantı odalarından yararlanarak, şirketinizi daha prestijli bir şekilde gösterebilirsiniz.

Diğer profesyoneller tanışma ve network imkanı

Networkünüzü büyütmek ve farklı sektörlerden insanlarla tanışmak için de sanal ofisler oldukça etkilidir. Bu alanları birçok farklı sektörden insan kullandığı için, bu alanlarda çevrenizi genişletebilirsiniz. Bunun yanı sıra tanıştığınız kişilerle iş ortaklıkları yapma, onlardan hizmet alma ya da onlara hizmet verme gibi durumlar da söz konusu olacağı için, kendi işinizi de geliştirebilirsiniz.

Ofis giderleriniz olmaz

Bu alanları kiraladığınızda alacağınız tüm hizmetler için sabit bir ücret ödersiniz. Malzeme, araç, çalışan, fatura ve benzeri gibi masraflarınız da olmayacağı için ofis giderleriniz de olmayacaktır. Böylelikle elinizdeki bütçeyi daha iyi yöneterek, işinize yatırabilirsiniz.

Operasyon risklerinizi azaltırsınız

Sıfırdan bir şirket kurarken birçok masraf ortaya çıkmaktadır ve henüz işin başındayken maliyetleri mümkün oldukça düşük tutmak isteyebilirsiniz. Bu durumda da yüklü yatırımlar yapmamak için sanal ofislerin sunduğu hizmet ve avantajlardan yararlanabilirsiniz. İşinizi kurmak için gerekli olan resmi ve fiziki adres çözümünü sağlamalarının yanı sıra yukarıda da bahsettiğimiz gibi sunulan birçok hizmet sayesinde elinizdeki sermayeyi işinize yatırabilirsiniz. İşinizi büyüttükten sonra dilerseniz bu alanların sunduğu hazır ofislere geçebilir ya da kendi ofisinizi tutabilirsiniz.

Profesyonellik sağlar

Bir ofise sahip olmanız, şirketinizin prestiji açısından önemlidir. Bu ofis alanları da size bu prestiji sağlamanızda yardımcı olur. Telefon ve müşterilerinizi karşılama hizmetlerinin yanı sıra bir ofis alanınızın olması; aynı zamanda da müşterilerinizle toplantı yapmanızı sağlayacak bir alanınızın olması şirketinizin prestijini artıracaktır.

Sanal ofis kullanmak e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

E-ticaret yaparken fiziki bir ofise her zaman ihtiyacınız olmayabilir. Bu durum yaptığınız iş modeline ve sattığınız ürünlere göre değişiklik gösterebilir. Şirketin ilk kurulum aşamasında düşük maliyetlerle ilerlemek için sanal ofis kullanımlarına yönelebilirsiniz.

Sattığınız ürünler çok hacimli değilse kendi evinizi depo alanı gibi kullanabilir ve sipariş yönetimi bu şekilde çözebilirsiniz. Bunun yanı sıra dropshipping yapıyorsanız belli bir depo alanına ihtiyacınız olmayacağı için işinizi sabit bir ofisten yürütme zorunluluğunuz da yoktur. Bu durumda da sanal ofis çözümleri üzerinden ilerleyebilirsiniz. Böylelikle sabit bir adresiniz, telefonunuz olur ve bu ofis alanlarının sağladığı diğer ücretlerden yararlanarak işinizi yapabilirsiniz.

Çok büyük bir ekibi olan, operasyonel çözümlere ihtiyacı olan, kendi müşteri destek birimleri olan, sürekli olarak sabit bir ofiste olma ihtiyacı duyan ve geniş bir depo alanına ihtiyaç duyan e-ticaret firmaları için sanal ofis çözümleri iyi bir alternatif olmayacaktır.

Bunun yanı sıra depo yönetimini farklı bir alanda yapan ya da ortak depo yönetim çözümlerinden yararlanan firmalar da sanal ofislerden yararlanabilirler. Depo ve sipariş yönetimlerini başka bir konumda yaparken, ofis ihtiyaçlarını da bu tür sanal alanlar üzerinde giderebilirler.

Sanal ofis ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal ofislerin dezavantajları nelerdir?

Ofisini sanal olarak kuran firmaların yaşadıkları problemlerden biri ekip çalışmasının zorlaşması olabiliyor. Fiziksel olarak aynı ortamda olmadığında, doğru bir ekip yönetim sistemi oluşturulmadığında ortak çalışma bir hayli zor olabiliyor. Bunun yanı sıra ofis ortamında çalışılmadığı için ortaya çıkan motivasyon problemleri ya da sosyal aktivitelerden uzak kalınması da sık karşılaşılan durumlar arasındadır.

Sanal ofislerin hizmetleri nelerdir?

Her şirketin sağladığı çözümler ve hizmetler değişiklik göstermektedir. Ancak yaygın olarak sunulan hizmetler ise şöyle: Şirket kurulumu için yasal ve fiziki adres, sabit telefon, sekreter hizmetleri, toplantı alanları, çalışma alanları, ücretsiz internet kullanımı, müşteri ve ziyaretçi karşılama, kargo ve belge teslim alma vb.

İglili rehber: Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alışveriş ve ticaretin hiçbir zaman değişmeyen en temel unsuru paradır. Para unsuru değişmez fakat paranın kendisi değişir. Öyle ki günümüzde para yerine geçen çok sayıda ödeme aracı var ve nakit paranın yakın gelecekte...
9 Eylül 2021
Markethinkers
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
IdeaSoft
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
E-ticarette satış rakamlarını arttırmanın en etkili yöntemlerinden biri dönemsel olarak düzenlenen kampanyalardır. En bilineni Black Friday, diğer adı ile Efsane Cuma olduğunu söyleyebileceğimiz kampanyalar, sunulan fırsatlarla...
17 Aralık 2021
Markethinkers
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital pazarlama ve e-ticaret, birbirinden ayrılması mümkün olmayan iki terimdir. E-ticareti dijital satış olarak nitelendirebileceğimiz için, satışa konu olan ürün ve hizmetlerin dijital mecrada pazarlanması da kaçınılmaz olur....
8 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin