E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?

31 Ocak 2020
Sinan Oypan

Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik nedeniyle hem firmalar hem de yeni girişimciler sanal ofisler üzerinde çalışmayı tercih ediyorlar. Peki, e-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı bir seçenek mi? Bu yazımızda da bu soruya yanıt vermeye çalışacağız.

İlgili rehber: Kendi işinizi kurmadan önce kendinize sormanız gereken 5 soru

Sanal ofis nedir?

Sanal ofis, genellikle ofis dışında vakit geçiren, Sabit bir adreste bulunmayan; ancak şirket prestijini sağlamak ve müşterileriyle kendi ofisinde toplantı yapabilmek isteyenler için çözüm sağlan bir ofis modelidir. Firma, bir sanal ofis kiraladığında, bu alanı kiralayan firmanın sunduğu ücretsiz internet, sekreter, fiziki lokasyon, toplantı odası kullanımı gibi temele ofis ihtiyaçlarına sahip olur; ancak sabit bir ofisi bulunmaz. Ofis alanını kullanımları hafta içerisinde belli saatlerle limitlendirilmiştir. Ofis alanı kullanabilmek için önceden, çalışacağınız saatleri bildirmeniz gerekmektedir.

Bu yöntem ile sabit bir ofis alanına ihtiyaç duymadan, sadece ofis ortamında çalışma ihtiyacı duyduğunuzda kullanabileceğiniz bir alanınız olmuş olur.

Sanal Ofis kullanmanın avantajları

Maliyetleri daha düşüktür

Sanal ofislerin maliyetleri, standart ofislere göre daha düşüktür. Siz bu alanları belli günlerde belli saat aralığı kullanacağınız için, standart bir ofis kirasına karşın daha uygun ücretlerle bu alanları kiralayabilirsiniz. Sürekli olarak ofiste bulunmadığınız bir iş modeliniz olduğunda, düşük ücretlerle sanal ofis kiralayarak, masraflarınızı önemli ölçüde düşürebilirsiniz.

Sağlanan hizmetlerden yararlanırsınız

Her sanal ofis alanının sağladığı hizmetler farklılık göstermektedir; ancak ortak olarak sunulan hizmetlerden bazıları şöyle: sekreter ve telefon/fax takibi işlemleri, fiziki adres ve telefon numarası hizmetleri, toplantı odası kullanımı, müşteri karşılama ve benzeri. Sanal ofislerden yararlandığınızda bu hizmetleri de kullanabilmektesiniz. Böylelikle ekstra bir masraf yapmadan, bu hizmetlerden yararlanabilir; ofis dışındayken telefon ve faxlarınıza yanıt verebilir, toplantı odalarından yararlanarak, şirketinizi daha prestijli bir şekilde gösterebilirsiniz.

Diğer profesyoneller tanışma ve network imkanı

Networkünüzü büyütmek ve farklı sektörlerden insanlarla tanışmak için de sanal ofisler oldukça etkilidir. Bu alanları birçok farklı sektörden insan kullandığı için, bu alanlarda çevrenizi genişletebilirsiniz. Bunun yanı sıra tanıştığınız kişilerle iş ortaklıkları yapma, onlardan hizmet alma ya da onlara hizmet verme gibi durumlar da söz konusu olacağı için, kendi işinizi de geliştirebilirsiniz.

Ofis giderleriniz olmaz

Bu alanları kiraladığınızda alacağınız tüm hizmetler için sabit bir ücret ödersiniz. Malzeme, araç, çalışan, fatura ve benzeri gibi masraflarınız da olmayacağı için ofis giderleriniz de olmayacaktır. Böylelikle elinizdeki bütçeyi daha iyi yöneterek, işinize yatırabilirsiniz.

Operasyon risklerinizi azaltırsınız

Sıfırdan bir şirket kurarken birçok masraf ortaya çıkmaktadır ve henüz işin başındayken maliyetleri mümkün oldukça düşük tutmak isteyebilirsiniz. Bu durumda da yüklü yatırımlar yapmamak için sanal ofislerin sunduğu hizmet ve avantajlardan yararlanabilirsiniz. İşinizi kurmak için gerekli olan resmi ve fiziki adres çözümünü sağlamalarının yanı sıra yukarıda da bahsettiğimiz gibi sunulan birçok hizmet sayesinde elinizdeki sermayeyi işinize yatırabilirsiniz. İşinizi büyüttükten sonra dilerseniz bu alanların sunduğu hazır ofislere geçebilir ya da kendi ofisinizi tutabilirsiniz.

Profesyonellik sağlar

Bir ofise sahip olmanız, şirketinizin prestiji açısından önemlidir. Bu ofis alanları da size bu prestiji sağlamanızda yardımcı olur. Telefon ve müşterilerinizi karşılama hizmetlerinin yanı sıra bir ofis alanınızın olması; aynı zamanda da müşterilerinizle toplantı yapmanızı sağlayacak bir alanınızın olması şirketinizin prestijini artıracaktır.

Sanal ofis kullanmak e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

E-ticaret yaparken fiziki bir ofise her zaman ihtiyacınız olmayabilir. Bu durum yaptığınız iş modeline ve sattığınız ürünlere göre değişiklik gösterebilir. Şirketin ilk kurulum aşamasında düşük maliyetlerle ilerlemek için sanal ofis kullanımlarına yönelebilirsiniz.

Sattığınız ürünler çok hacimli değilse kendi evinizi depo alanı gibi kullanabilir ve sipariş yönetimi bu şekilde çözebilirsiniz. Bunun yanı sıra dropshipping yapıyorsanız belli bir depo alanına ihtiyacınız olmayacağı için işinizi sabit bir ofisten yürütme zorunluluğunuz da yoktur. Bu durumda da sanal ofis çözümleri üzerinden ilerleyebilirsiniz. Böylelikle sabit bir adresiniz, telefonunuz olur ve bu ofis alanlarının sağladığı diğer ücretlerden yararlanarak işinizi yapabilirsiniz.

Çok büyük bir ekibi olan, operasyonel çözümlere ihtiyacı olan, kendi müşteri destek birimleri olan, sürekli olarak sabit bir ofiste olma ihtiyacı duyan ve geniş bir depo alanına ihtiyaç duyan e-ticaret firmaları için sanal ofis çözümleri iyi bir alternatif olmayacaktır.

Bunun yanı sıra depo yönetimini farklı bir alanda yapan ya da ortak depo yönetim çözümlerinden yararlanan firmalar da sanal ofislerden yararlanabilirler. Depo ve sipariş yönetimlerini başka bir konumda yaparken, ofis ihtiyaçlarını da bu tür sanal alanlar üzerinde giderebilirler.

Sanal ofis ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal ofislerin dezavantajları nelerdir?

Ofisini sanal olarak kuran firmaların yaşadıkları problemlerden biri ekip çalışmasının zorlaşması olabiliyor. Fiziksel olarak aynı ortamda olmadığında, doğru bir ekip yönetim sistemi oluşturulmadığında ortak çalışma bir hayli zor olabiliyor. Bunun yanı sıra ofis ortamında çalışılmadığı için ortaya çıkan motivasyon problemleri ya da sosyal aktivitelerden uzak kalınması da sık karşılaşılan durumlar arasındadır.

Sanal ofislerin hizmetleri nelerdir?

Her şirketin sağladığı çözümler ve hizmetler değişiklik göstermektedir. Ancak yaygın olarak sunulan hizmetler ise şöyle: Şirket kurulumu için yasal ve fiziki adres, sabit telefon, sekreter hizmetleri, toplantı alanları, çalışma alanları, ücretsiz internet kullanımı, müşteri ve ziyaretçi karşılama, kargo ve belge teslim alma vb.

İglili rehber: Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan