fbpx

E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?

31 Ocak 2020
Sinan Oypan

Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik nedeniyle hem firmalar hem de yeni girişimciler sanal ofisler üzerinde çalışmayı tercih ediyorlar. Peki, e-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı bir seçenek mi? Bu yazımızda da bu soruya yanıt vermeye çalışacağız.

İlgili rehber: Kendi işinizi kurmadan önce kendinize sormanız gereken 5 soru

Sanal ofis nedir?

Sanal ofis, genellikle ofis dışında vakit geçiren, Sabit bir adreste bulunmayan; ancak şirket prestijini sağlamak ve müşterileriyle kendi ofisinde toplantı yapabilmek isteyenler için çözüm sağlan bir ofis modelidir. Firma, bir sanal ofis kiraladığında, bu alanı kiralayan firmanın sunduğu ücretsiz internet, sekreter, fiziki lokasyon, toplantı odası kullanımı gibi temele ofis ihtiyaçlarına sahip olur; ancak sabit bir ofisi bulunmaz. Ofis alanını kullanımları hafta içerisinde belli saatlerle limitlendirilmiştir. Ofis alanı kullanabilmek için önceden, çalışacağınız saatleri bildirmeniz gerekmektedir.

Bu yöntem ile sabit bir ofis alanına ihtiyaç duymadan, sadece ofis ortamında çalışma ihtiyacı duyduğunuzda kullanabileceğiniz bir alanınız olmuş olur.

Sanal Ofis kullanmanın avantajları

Maliyetleri daha düşüktür

Sanal ofislerin maliyetleri, standart ofislere göre daha düşüktür. Siz bu alanları belli günlerde belli saat aralığı kullanacağınız için, standart bir ofis kirasına karşın daha uygun ücretlerle bu alanları kiralayabilirsiniz. Sürekli olarak ofiste bulunmadığınız bir iş modeliniz olduğunda, düşük ücretlerle sanal ofis kiralayarak, masraflarınızı önemli ölçüde düşürebilirsiniz.

Sağlanan hizmetlerden yararlanırsınız

Her sanal ofis alanının sağladığı hizmetler farklılık göstermektedir; ancak ortak olarak sunulan hizmetlerden bazıları şöyle: sekreter ve telefon/fax takibi işlemleri, fiziki adres ve telefon numarası hizmetleri, toplantı odası kullanımı, müşteri karşılama ve benzeri. Sanal ofislerden yararlandığınızda bu hizmetleri de kullanabilmektesiniz. Böylelikle ekstra bir masraf yapmadan, bu hizmetlerden yararlanabilir; ofis dışındayken telefon ve faxlarınıza yanıt verebilir, toplantı odalarından yararlanarak, şirketinizi daha prestijli bir şekilde gösterebilirsiniz.

Diğer profesyoneller tanışma ve network imkanı

Networkünüzü büyütmek ve farklı sektörlerden insanlarla tanışmak için de sanal ofisler oldukça etkilidir. Bu alanları birçok farklı sektörden insan kullandığı için, bu alanlarda çevrenizi genişletebilirsiniz. Bunun yanı sıra tanıştığınız kişilerle iş ortaklıkları yapma, onlardan hizmet alma ya da onlara hizmet verme gibi durumlar da söz konusu olacağı için, kendi işinizi de geliştirebilirsiniz.

Ofis giderleriniz olmaz

Bu alanları kiraladığınızda alacağınız tüm hizmetler için sabit bir ücret ödersiniz. Malzeme, araç, çalışan, fatura ve benzeri gibi masraflarınız da olmayacağı için ofis giderleriniz de olmayacaktır. Böylelikle elinizdeki bütçeyi daha iyi yöneterek, işinize yatırabilirsiniz.

Operasyon risklerinizi azaltırsınız

Sıfırdan bir şirket kurarken birçok masraf ortaya çıkmaktadır ve henüz işin başındayken maliyetleri mümkün oldukça düşük tutmak isteyebilirsiniz. Bu durumda da yüklü yatırımlar yapmamak için sanal ofislerin sunduğu hizmet ve avantajlardan yararlanabilirsiniz. İşinizi kurmak için gerekli olan resmi ve fiziki adres çözümünü sağlamalarının yanı sıra yukarıda da bahsettiğimiz gibi sunulan birçok hizmet sayesinde elinizdeki sermayeyi işinize yatırabilirsiniz. İşinizi büyüttükten sonra dilerseniz bu alanların sunduğu hazır ofislere geçebilir ya da kendi ofisinizi tutabilirsiniz.

Profesyonellik sağlar

Bir ofise sahip olmanız, şirketinizin prestiji açısından önemlidir. Bu ofis alanları da size bu prestiji sağlamanızda yardımcı olur. Telefon ve müşterilerinizi karşılama hizmetlerinin yanı sıra bir ofis alanınızın olması; aynı zamanda da müşterilerinizle toplantı yapmanızı sağlayacak bir alanınızın olması şirketinizin prestijini artıracaktır.

Sanal ofis kullanmak e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

E-ticaret yaparken fiziki bir ofise her zaman ihtiyacınız olmayabilir. Bu durum yaptığınız iş modeline ve sattığınız ürünlere göre değişiklik gösterebilir. Şirketin ilk kurulum aşamasında düşük maliyetlerle ilerlemek için sanal ofis kullanımlarına yönelebilirsiniz.

Sattığınız ürünler çok hacimli değilse kendi evinizi depo alanı gibi kullanabilir ve sipariş yönetimi bu şekilde çözebilirsiniz. Bunun yanı sıra dropshipping yapıyorsanız belli bir depo alanına ihtiyacınız olmayacağı için işinizi sabit bir ofisten yürütme zorunluluğunuz da yoktur. Bu durumda da sanal ofis çözümleri üzerinden ilerleyebilirsiniz. Böylelikle sabit bir adresiniz, telefonunuz olur ve bu ofis alanlarının sağladığı diğer ücretlerden yararlanarak işinizi yapabilirsiniz.

Çok büyük bir ekibi olan, operasyonel çözümlere ihtiyacı olan, kendi müşteri destek birimleri olan, sürekli olarak sabit bir ofiste olma ihtiyacı duyan ve geniş bir depo alanına ihtiyaç duyan e-ticaret firmaları için sanal ofis çözümleri iyi bir alternatif olmayacaktır.

Bunun yanı sıra depo yönetimini farklı bir alanda yapan ya da ortak depo yönetim çözümlerinden yararlanan firmalar da sanal ofislerden yararlanabilirler. Depo ve sipariş yönetimlerini başka bir konumda yaparken, ofis ihtiyaçlarını da bu tür sanal alanlar üzerinde giderebilirler.

Sanal ofis ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal ofislerin dezavantajları nelerdir?

Ofisini sanal olarak kuran firmaların yaşadıkları problemlerden biri ekip çalışmasının zorlaşması olabiliyor. Fiziksel olarak aynı ortamda olmadığında, doğru bir ekip yönetim sistemi oluşturulmadığında ortak çalışma bir hayli zor olabiliyor. Bunun yanı sıra ofis ortamında çalışılmadığı için ortaya çıkan motivasyon problemleri ya da sosyal aktivitelerden uzak kalınması da sık karşılaşılan durumlar arasındadır.

Sanal ofislerin hizmetleri nelerdir?

Her şirketin sağladığı çözümler ve hizmetler değişiklik göstermektedir. Ancak yaygın olarak sunulan hizmetler ise şöyle: Şirket kurulumu için yasal ve fiziki adres, sabit telefon, sekreter hizmetleri, toplantı alanları, çalışma alanları, ücretsiz internet kullanımı, müşteri ve ziyaretçi karşılama, kargo ve belge teslim alma vb.

İglili rehber: Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan