Sanal mağaza nasıl açılır?

21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?

Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında altyapı seçimi ve kurulumu ile devam eder. Bu süreçlerin nasıl işlediğini ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken önemli noktaları da bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Sanal mağaza nasıl açılır?

Nişinizi seçin

Öncelikli olarak internet üzerine ne satacağınıza ve hangi nişe yönelik bir iş yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Bu hem iş planınızı oluşturmanıza yardımıcı olacağı gibi hem de web site tasarımınızın da nasıl olacağını etkileyen bir unsurdur. Bu sebeple de hangi sektör üzerine odaklanacağınızı belirlemeniz ilk adımınız olmalı.

Burada unutmamanız gerekenlerden biri, ilk baştaki iş planınızın ve sektörünüz zaman içerisinde değişime uğrayabilir. Yaptığınız iş modelini değiştirerek pivot edebilirsiniz. Böyle bir durumda yeni bir altyapıya ya da tasarıma ihtiyacınız olabilir ve bu oldukça normal bir durumdur.

Ancak yine de ihtiyaç duyacağınız altyapı ve tasarımı belirlemek aynı zamanda da iş planınızı oluşturabilmek için başlangıç olarak bir niş belirlemenizde fayda vardır.

İlgili rehber: Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

Dropshipping mi yapacaksınız, kendi ürünlerinizi mi üreteceksiniz yoksa tedarikçilerle mi anlaşacaksınız?

İş modelinizi belirlemeniz de bu süreçte önemlidir. Ürünlerinizi nasıl satacağınıza da karar vermeniz gerekiyor. Dropshipping modeline tercih ederseniz, üreticilerin ürünlerini satabilir, kendi ürünlerinizi üretebilir ya da tedarikçilerden ürünleri alarak kendi deponuzda tutabilir ve ürünlerin kargolarını kendiniz gönderebililirsiniz. Seçeceğiniz iş modeline göre de belli bir altyapıya ve sisteme ihtiyacınız olacağı için nasıl bir şekilde internetten satış yapacağınıza karar vermelisiniz.

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Alan adınızı ve sosyal medya hesaplarınızı alın

Nişinize ve iş modelinize karar verdikten sonra da marka ismi bulma süreciniz başlayacaktır. E-ticaret siteniz için bir isim bulduktan sonra da alan adınızı ve yer alacağınız sosyal medya hesaplarının isimlerini almanız gerekir. Bu işlemleri yaparken de bazı kurallara dikkat etmeniz, isim seçiminizi kolaylaştırırken, doğru şekilde bu süreçleri tamamlanızı sağlar. Aşağıdaki rehberlerimizde bu konularla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

Satacağınız ürünleri belirleyin

Sanal mağaza açarken bir sonraki adımınız da satacağınız ürünleri belirlemek olacak. İş modeliniz ve nişiniz belli olduktan sonra da satacağınız ürünleri belirlemeniz daha kolay olacaktır. Doğru ürünleri bulmak için anahtar kelime araştırmaları yapabilir, sanal pazar yerlerinde en popüler ürünleri araştırabilir, tedarikçilerden bilgi alabilir ve pazar araştırması yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternette en çok satılan ürünler 2020

Ürün fotoğraflarınızı çekin

Ürünlerinizi seçtiğinizde de sanal mağaza açmaya biraz daha yaklaşmış oluyorsunuz. Seçtiğiniz ürünlerin fotoğraflarını da hazırlamanız gerekir. Dropshipping yapıyor olsanız dahi tedarikçinin sunduğu ürün fotoğrafları haricinde kendi fotoğraflarınızı da çekmeniz önemlidir. Bunları hem web sitenizde kullanabilir hem de sosyal ağlarda tanıtım amaçlı kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra tedarikçilerin sunduğu fotoğrafları diğer firmalar da kullandığı için yaptığınız iş sıradanlaşmış olur. Orijinal olmak ve kendi içeriklerinizi üretmeniz, tüketicilerin de dikkatini çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Web sitenizde yer alcak içeriklerinizi belirleyin

Sanal mağaza açarken, sitenizde sadece ürünleriniz olmayacak. Bunun yanı sıra birçok farklı sayfada olacağı için bu sayfaların içeriklerini de hazırlamanız gerekir. Ana sayfa ve ürün sayfaları haricinde, hakkımızda, iletişim, SSS, kullanım koşulları, gizlilik sözleşmesi, iade politikası gibi sayfalarınız olmalı ve bunların içeriklerini de hazırlamanız önemlidir.

ilgili rehber: E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

Ürün kategorilerinizi belirleyin

Site tasarımınızı yapabilmek için ihtiyacınız olan ögelerden biri de ürün kategorilerinizdir. Sitenizin navigasyonunu oluşturabilmek ve kullanıcı deneyimini geliştirecek bir navigasyon hazırlayabilmek için kategorilerinizi oluşturmalısınız. Bu kategorilerin hiyerarşik durumu, ürünlerinizi site üzerinde nasıl konumlandıracağını da belirlediği için önemlidir.

İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

İş planınızı oluşturun

Sanal mağaza açarken, iş planınızı da hazırlamanız önemlidir; çünkü bu plan içerisinde yapacağınız çalışmaları tek tek belirlemeniz ve sonrasında da bütçelendirmelerinizi yapmanız önemlidir. Böylelikle altyapı kurulumu, web site tasarımı ve site yönetimi gibi konular için belli bir plan oluşturarak bunları bütçelendirebilir ve yatırımınızı bu doğrultuda yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Altyapı seçiminizi yapın

İş modelinizi, nişinizi, satacağınız ürünleri ve alan adınızı belirledikten ve içeriklerinizi oluşturduktan sonra artık e-ticaret altyapı seçiminizi de yapabilirsiniz. Bu süreçte izleyebileceğiniz üç yol bulunuyor:

1. Ücretsiz altyapı paketleri: Ücretsiz yazılımları kullanarak, e-ticaret sitenizin kurulumunu yapabilirsiniz. Eğer kodlama ve tasarım bilginiz varsa bu yazılımlardan yararlanabilirsiniz. Ancak kodlama ve tasarım bilginiz yoksa bu platformlar üzerinde bir e-ticaret sitesi kurmak sizin için zor ve maliyetli olabilir.

İlgili rehber: WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020

2. Hazır e-ticaret altyapı paketleri: Hazır e-ticaret altyapı paketleri size tüm sistemi hazır halde gelen bir e-ticaret sitesi sunar. İhtiyacınız olan özellikleri seçerek, kodlama ya da tasarım bilgisine ihtiyaç duymanda hızlı bir şekilde sanal mağaza kurulumunuzu yapabilir ve satış yapmaya başlayabilirsiniz. Hazır paketler, tüm altyapı kurulumunu ve kodlama işlemlerini sizin için yapar.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve sanal mağazanızı hemen açabilir; 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de denemeye hemen başlayabilirsiniz.

3. Ajans ya da yazılımcılarla çalışabilirsiniz: Bir diğer yöntem ise ajanslar ya da yazılımcılarla çalışarak, kendi altyapınızı yazdırmaktır. Bu yöntemin maliyeti diğer iki yönteme kıyasla daha yüksektir; çünkü sizin istek ve ihtiyaçlarınıza özel bir yazılım hazırlanması gerekir. Bunun yanı sıra sıfırdan bir yazılım yapılacağı için sanal mağaza kurulum süreci de ihtiyaç duyulan isteklere göre uzayabilir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

Sonuç olarak:

Sanal mağaza açama süreci yukarıdaki şekilde özetlenebilir. İş modelini belirleyerek, ürünlerinizi seçip doğru altyapıyı seçerek mağazanızı kurduktan sonra da web site yönetiminizi yaparak mağazanızı yönetmeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)

Sanal mağaza ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal mağaza için altyapı nasıl seçilir?

Online mağazanız için bir altyapı seçerken; SEO uyumluluğu, farklı tasarım çözümleri, ödeme sistemleri uyumuluğu, sosyal medya entegrasyonu, blog ve e-posta yönetimi, kargo ve stok yönetimi ve raporlama seçenekleri gibi konulara dikkat etmeniz gerekir.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Sanal mağaza ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Şirketinizin isminin akılda kalıcı olması oldukça önemli. Akılda kalıcı olabilmesi için kısa ve okunuşu kolay isim alternatifleri üzerinde durmaya dikkat edin. Bununla beraber orijinal olması ve başka markaları anımsatmaması da marka imajınız için önemlidir. Arama motorları üzerinde de rekabeti yüksek bir isim seçmeniz, SEO çalışmalarınızı zorlaştıracağı için bu konuyu da göz önünde tutmanız gerekir.

İlgili rehber: Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!

Sanal mağaza maliyetleri ne kadar?

Sanal mağaza maliyetleri yapacağınız iş modeli ve ihtiyaçlarııza göre değişiklik gösterebilir. Bu maliyetleri hesaplarken, alan adı ve hosting masraflarını, altyapı masraflarınızı, kullandığınız 3. parti yazılımları, ürünleriniz için gerekliyse özel izin ve belgeleri, depo masraflarınızı da hesaplayarak maliyetlerinizi belirleyebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin