fbpx

Sanal mağaza nasıl açılır?

21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?

Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında altyapı seçimi ve kurulumu ile devam eder. Bu süreçlerin nasıl işlediğini ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken önemli noktaları da bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Sanal mağaza nasıl açılır?

Nişinizi seçin

Öncelikli olarak internet üzerine ne satacağınıza ve hangi nişe yönelik bir iş yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Bu hem iş planınızı oluşturmanıza yardımıcı olacağı gibi hem de web site tasarımınızın da nasıl olacağını etkileyen bir unsurdur. Bu sebeple de hangi sektör üzerine odaklanacağınızı belirlemeniz ilk adımınız olmalı.

Burada unutmamanız gerekenlerden biri, ilk baştaki iş planınızın ve sektörünüz zaman içerisinde değişime uğrayabilir. Yaptığınız iş modelini değiştirerek pivot edebilirsiniz. Böyle bir durumda yeni bir altyapıya ya da tasarıma ihtiyacınız olabilir ve bu oldukça normal bir durumdur.

Ancak yine de ihtiyaç duyacağınız altyapı ve tasarımı belirlemek aynı zamanda da iş planınızı oluşturabilmek için başlangıç olarak bir niş belirlemenizde fayda vardır.

İlgili rehber: Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

Dropshipping mi yapacaksınız, kendi ürünlerinizi mi üreteceksiniz yoksa tedarikçilerle mi anlaşacaksınız?

İş modelinizi belirlemeniz de bu süreçte önemlidir. Ürünlerinizi nasıl satacağınıza da karar vermeniz gerekiyor. Dropshipping modeline tercih ederseniz, üreticilerin ürünlerini satabilir, kendi ürünlerinizi üretebilir ya da tedarikçilerden ürünleri alarak kendi deponuzda tutabilir ve ürünlerin kargolarını kendiniz gönderebililirsiniz. Seçeceğiniz iş modeline göre de belli bir altyapıya ve sisteme ihtiyacınız olacağı için nasıl bir şekilde internetten satış yapacağınıza karar vermelisiniz.

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Alan adınızı ve sosyal medya hesaplarınızı alın

Nişinize ve iş modelinize karar verdikten sonra da marka ismi bulma süreciniz başlayacaktır. E-ticaret siteniz için bir isim bulduktan sonra da alan adınızı ve yer alacağınız sosyal medya hesaplarının isimlerini almanız gerekir. Bu işlemleri yaparken de bazı kurallara dikkat etmeniz, isim seçiminizi kolaylaştırırken, doğru şekilde bu süreçleri tamamlanızı sağlar. Aşağıdaki rehberlerimizde bu konularla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

Satacağınız ürünleri belirleyin

Sanal mağaza açarken bir sonraki adımınız da satacağınız ürünleri belirlemek olacak. İş modeliniz ve nişiniz belli olduktan sonra da satacağınız ürünleri belirlemeniz daha kolay olacaktır. Doğru ürünleri bulmak için anahtar kelime araştırmaları yapabilir, sanal pazar yerlerinde en popüler ürünleri araştırabilir, tedarikçilerden bilgi alabilir ve pazar araştırması yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternette en çok satılan ürünler 2020

Ürün fotoğraflarınızı çekin

Ürünlerinizi seçtiğinizde de sanal mağaza açmaya biraz daha yaklaşmış oluyorsunuz. Seçtiğiniz ürünlerin fotoğraflarını da hazırlamanız gerekir. Dropshipping yapıyor olsanız dahi tedarikçinin sunduğu ürün fotoğrafları haricinde kendi fotoğraflarınızı da çekmeniz önemlidir. Bunları hem web sitenizde kullanabilir hem de sosyal ağlarda tanıtım amaçlı kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra tedarikçilerin sunduğu fotoğrafları diğer firmalar da kullandığı için yaptığınız iş sıradanlaşmış olur. Orijinal olmak ve kendi içeriklerinizi üretmeniz, tüketicilerin de dikkatini çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Web sitenizde yer alcak içeriklerinizi belirleyin

Sanal mağaza açarken, sitenizde sadece ürünleriniz olmayacak. Bunun yanı sıra birçok farklı sayfada olacağı için bu sayfaların içeriklerini de hazırlamanız gerekir. Ana sayfa ve ürün sayfaları haricinde, hakkımızda, iletişim, SSS, kullanım koşulları, gizlilik sözleşmesi, iade politikası gibi sayfalarınız olmalı ve bunların içeriklerini de hazırlamanız önemlidir.

ilgili rehber: E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

Ürün kategorilerinizi belirleyin

Site tasarımınızı yapabilmek için ihtiyacınız olan ögelerden biri de ürün kategorilerinizdir. Sitenizin navigasyonunu oluşturabilmek ve kullanıcı deneyimini geliştirecek bir navigasyon hazırlayabilmek için kategorilerinizi oluşturmalısınız. Bu kategorilerin hiyerarşik durumu, ürünlerinizi site üzerinde nasıl konumlandıracağını da belirlediği için önemlidir.

İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

İş planınızı oluşturun

Sanal mağaza açarken, iş planınızı da hazırlamanız önemlidir; çünkü bu plan içerisinde yapacağınız çalışmaları tek tek belirlemeniz ve sonrasında da bütçelendirmelerinizi yapmanız önemlidir. Böylelikle altyapı kurulumu, web site tasarımı ve site yönetimi gibi konular için belli bir plan oluşturarak bunları bütçelendirebilir ve yatırımınızı bu doğrultuda yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Altyapı seçiminizi yapın

İş modelinizi, nişinizi, satacağınız ürünleri ve alan adınızı belirledikten ve içeriklerinizi oluşturduktan sonra artık e-ticaret altyapı seçiminizi de yapabilirsiniz. Bu süreçte izleyebileceğiniz üç yol bulunuyor:

1. Ücretsiz altyapı paketleri: Ücretsiz yazılımları kullanarak, e-ticaret sitenizin kurulumunu yapabilirsiniz. Eğer kodlama ve tasarım bilginiz varsa bu yazılımlardan yararlanabilirsiniz. Ancak kodlama ve tasarım bilginiz yoksa bu platformlar üzerinde bir e-ticaret sitesi kurmak sizin için zor ve maliyetli olabilir.

İlgili rehber: WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020

2. Hazır e-ticaret altyapı paketleri: Hazır e-ticaret altyapı paketleri size tüm sistemi hazır halde gelen bir e-ticaret sitesi sunar. İhtiyacınız olan özellikleri seçerek, kodlama ya da tasarım bilgisine ihtiyaç duymanda hızlı bir şekilde sanal mağaza kurulumunuzu yapabilir ve satış yapmaya başlayabilirsiniz. Hazır paketler, tüm altyapı kurulumunu ve kodlama işlemlerini sizin için yapar.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve sanal mağazanızı hemen açabilir; 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de denemeye hemen başlayabilirsiniz.

3. Ajans ya da yazılımcılarla çalışabilirsiniz: Bir diğer yöntem ise ajanslar ya da yazılımcılarla çalışarak, kendi altyapınızı yazdırmaktır. Bu yöntemin maliyeti diğer iki yönteme kıyasla daha yüksektir; çünkü sizin istek ve ihtiyaçlarınıza özel bir yazılım hazırlanması gerekir. Bunun yanı sıra sıfırdan bir yazılım yapılacağı için sanal mağaza kurulum süreci de ihtiyaç duyulan isteklere göre uzayabilir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

Sonuç olarak:

Sanal mağaza açama süreci yukarıdaki şekilde özetlenebilir. İş modelini belirleyerek, ürünlerinizi seçip doğru altyapıyı seçerek mağazanızı kurduktan sonra da web site yönetiminizi yaparak mağazanızı yönetmeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)

Sanal mağaza ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal mağaza için altyapı nasıl seçilir?

Online mağazanız için bir altyapı seçerken; SEO uyumluluğu, farklı tasarım çözümleri, ödeme sistemleri uyumuluğu, sosyal medya entegrasyonu, blog ve e-posta yönetimi, kargo ve stok yönetimi ve raporlama seçenekleri gibi konulara dikkat etmeniz gerekir.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Sanal mağaza ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Şirketinizin isminin akılda kalıcı olması oldukça önemli. Akılda kalıcı olabilmesi için kısa ve okunuşu kolay isim alternatifleri üzerinde durmaya dikkat edin. Bununla beraber orijinal olması ve başka markaları anımsatmaması da marka imajınız için önemlidir. Arama motorları üzerinde de rekabeti yüksek bir isim seçmeniz, SEO çalışmalarınızı zorlaştıracağı için bu konuyu da göz önünde tutmanız gerekir.

İlgili rehber: Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!

Sanal mağaza maliyetleri ne kadar?

Sanal mağaza maliyetleri yapacağınız iş modeli ve ihtiyaçlarııza göre değişiklik gösterebilir. Bu maliyetleri hesaplarken, alan adı ve hosting masraflarını, altyapı masraflarınızı, kullandığınız 3. parti yazılımları, ürünleriniz için gerekliyse özel izin ve belgeleri, depo masraflarınızı da hesaplayarak maliyetlerinizi belirleyebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft