Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler

4 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce yapmanız gerekenlerin üzerinde duracağız.

Sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler

İş planı hazırlama

Öncelikle iş planı hazırlamanız, e-ticaret siteniz için önemlidir. Bu iş planı içerisinde finansal planlamalarınızı, hedeflerinizi, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi belirlemiş olursunuz. Böylelikle bir plan eşliğinde ne tür adımlar atacağınız konusunda da bir yol haritası çıkartmış olursunuz. İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Şirket kurulumu

Sanal mağaza açmak ve internetten satış yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekmektedir. İnternet üzerinden yapılan satış işlemleri vergilendirildiği için bu zorunlu bir adımdır. E-ticaret şirketi kurmak için şahıs ya da limited şirketi açmanız gerekmekte. Aşağıdaki rehberlerimizden şahıs ve limited şirketi kurulumu ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler İlgili rehber: Limited şirket nasıl kurulur Bir şirket kurmadan önce sanal mağaza kurulumu hakkında bilgi almak ve bu mağazayı test etmek için 15 günlük demo talebinde bulunarak İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini deneyebilirsiniz. Mağazanızı kurarak, stratejilerinizi geliştirmek için bu adımı atabilir ve sonrasında da şirketinizi kurarak, mağazanız üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Hedef kitle ve pazar araştırması

E-ticaret sitenizi yayına almadan önce satacağınız ürünlere ilgi gösterecek olan hedef kitle hakkında da araştırmalar yapmalısınız. Hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımadan pazarlama ve reklam çalışmalarınızı yapamaz; aynı zamanda da satış ve fiyatlandırma politikalarınızı da doğru bir şekilde yapamazsınız. İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz? Hedef kitle ile beraber pazarı da derinlemesine araştırmanız gerekir. Pazarın mevcut durumunu ve gelecekteki büyüme potansiyelini araştırmalısınız. Pazar doyum noktasına ne zaman gelecek ve bu pazarda ne kadarlık bir pay sahibi olabilirsiniz? Bu soruların yanıtlarını analiz etmeniz başarılı olabilmeniz için önemlidir. İlgili rehber: E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?

Rekabeti araştırma

Sanal mağaza açmak, e-ticarette başarılı olmak için tek başına yeterli değil. Pazarı ve pazardaki rekabeti de çok iyi analiz etmeniz gerekir. Rakip firmaların ne tür çalışmalar yaptıklarını, pazarlama, reklam ve fiyatlandırma stratejilerini, iletişim dillerini, müşteriyle olan ilişkilerini ve müşteri destek hizmetlerini analiz ederek, onlar hakkında mümkün olduğunca bilgi toplamanız, kendi stratejileriniz için de önemlidir. İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi belirleyin

Sanal mağaza açma önceden hazırlamanız gereken planlardan biri de pazarlama ve reklam stratejilerinizdir. Hangi kanallar üzerinde ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınızı ve ne tür reklam kampanyaları çıkabileceğiniz üzerine çalışmanız gerekir. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi Hedef kitle ve pazar analizi sayesinde, tüketicilere hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğinizi belirleyebilir ve pazarlama çalışmalarınızı bu kanalların üzerine yoğunlaştıracak bir strateji belirleyebilirsiniz.

Sanal mağaza açma ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal mağaza açma maliyetleri ne kadardır?

Sanal mağaza maliyetleri seçtiğiniz altyapıya, sitenizin kapsamına ve büyüklüğüne göre değişiklik gösterebilir. Hazır e-ticaret altyapı paketleri kullanabilir, ücretsiz e-ticaret yazılımları ile sitenizi kurabilir ya da kendinize özel bir web site tasarımı yaptırabilirsiniz. Bu üç yöntemin de maliyetleri değişiklik gösterecektir. Bunlar haricinde arka planda da birçok gider kalemi bulunmaktadır. Aşağıdaki rehberimizden konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Sanal mağaza açarken hangi altyapıyı kullanmalı?

Doğru altyapıyı seçmek, müşterilerinizin güvenli bir ortamda alışveriş yapmalarını sağlarken, e-ticaret sitenizin de sağlam temellerinin olmasını sağlar. Ücretsiz yazılımlar, tasarım ve kodlama bilgisi gerektirirken, özel tasarım yaptırmak da maliyetlerinizi yükseltebilir. Hazır e-ticaret altyapı paketleri birçok hizmeti daha uygun fiyatlarla size sunmaktadır ve tasarım ya da kodlama bilgisine ihtiyaç duymadan, hızlı ve kolay bir şekilde kendi mağazanızı açabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde hazır e-ticaret altyapı paketleri hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan