Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler

4 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce yapmanız gerekenlerin üzerinde duracağız.

Sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler

İş planı hazırlama

Öncelikle iş planı hazırlamanız, e-ticaret siteniz için önemlidir. Bu iş planı içerisinde finansal planlamalarınızı, hedeflerinizi, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi belirlemiş olursunuz. Böylelikle bir plan eşliğinde ne tür adımlar atacağınız konusunda da bir yol haritası çıkartmış olursunuz. İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Şirket kurulumu

Sanal mağaza açmak ve internetten satış yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekmektedir. İnternet üzerinden yapılan satış işlemleri vergilendirildiği için bu zorunlu bir adımdır. E-ticaret şirketi kurmak için şahıs ya da limited şirketi açmanız gerekmekte. Aşağıdaki rehberlerimizden şahıs ve limited şirketi kurulumu ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler İlgili rehber: Limited şirket nasıl kurulur Bir şirket kurmadan önce sanal mağaza kurulumu hakkında bilgi almak ve bu mağazayı test etmek için 15 günlük demo talebinde bulunarak İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini deneyebilirsiniz. Mağazanızı kurarak, stratejilerinizi geliştirmek için bu adımı atabilir ve sonrasında da şirketinizi kurarak, mağazanız üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Hedef kitle ve pazar araştırması

E-ticaret sitenizi yayına almadan önce satacağınız ürünlere ilgi gösterecek olan hedef kitle hakkında da araştırmalar yapmalısınız. Hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımadan pazarlama ve reklam çalışmalarınızı yapamaz; aynı zamanda da satış ve fiyatlandırma politikalarınızı da doğru bir şekilde yapamazsınız. İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz? Hedef kitle ile beraber pazarı da derinlemesine araştırmanız gerekir. Pazarın mevcut durumunu ve gelecekteki büyüme potansiyelini araştırmalısınız. Pazar doyum noktasına ne zaman gelecek ve bu pazarda ne kadarlık bir pay sahibi olabilirsiniz? Bu soruların yanıtlarını analiz etmeniz başarılı olabilmeniz için önemlidir. İlgili rehber: E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?

Rekabeti araştırma

Sanal mağaza açmak, e-ticarette başarılı olmak için tek başına yeterli değil. Pazarı ve pazardaki rekabeti de çok iyi analiz etmeniz gerekir. Rakip firmaların ne tür çalışmalar yaptıklarını, pazarlama, reklam ve fiyatlandırma stratejilerini, iletişim dillerini, müşteriyle olan ilişkilerini ve müşteri destek hizmetlerini analiz ederek, onlar hakkında mümkün olduğunca bilgi toplamanız, kendi stratejileriniz için de önemlidir. İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi belirleyin

Sanal mağaza açma önceden hazırlamanız gereken planlardan biri de pazarlama ve reklam stratejilerinizdir. Hangi kanallar üzerinde ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınızı ve ne tür reklam kampanyaları çıkabileceğiniz üzerine çalışmanız gerekir. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi Hedef kitle ve pazar analizi sayesinde, tüketicilere hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğinizi belirleyebilir ve pazarlama çalışmalarınızı bu kanalların üzerine yoğunlaştıracak bir strateji belirleyebilirsiniz.

Sanal mağaza açma ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal mağaza açma maliyetleri ne kadardır?

Sanal mağaza maliyetleri seçtiğiniz altyapıya, sitenizin kapsamına ve büyüklüğüne göre değişiklik gösterebilir. Hazır e-ticaret altyapı paketleri kullanabilir, ücretsiz e-ticaret yazılımları ile sitenizi kurabilir ya da kendinize özel bir web site tasarımı yaptırabilirsiniz. Bu üç yöntemin de maliyetleri değişiklik gösterecektir. Bunlar haricinde arka planda da birçok gider kalemi bulunmaktadır. Aşağıdaki rehberimizden konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Sanal mağaza açarken hangi altyapıyı kullanmalı?

Doğru altyapıyı seçmek, müşterilerinizin güvenli bir ortamda alışveriş yapmalarını sağlarken, e-ticaret sitenizin de sağlam temellerinin olmasını sağlar. Ücretsiz yazılımlar, tasarım ve kodlama bilgisi gerektirirken, özel tasarım yaptırmak da maliyetlerinizi yükseltebilir. Hazır e-ticaret altyapı paketleri birçok hizmeti daha uygun fiyatlarla size sunmaktadır ve tasarım ya da kodlama bilgisine ihtiyaç duymadan, hızlı ve kolay bir şekilde kendi mağazanızı açabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde hazır e-ticaret altyapı paketleri hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin