Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler

4 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce yapmanız gerekenlerin üzerinde duracağız.

Sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler

İş planı hazırlama

Öncelikle iş planı hazırlamanız, e-ticaret siteniz için önemlidir. Bu iş planı içerisinde finansal planlamalarınızı, hedeflerinizi, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi belirlemiş olursunuz. Böylelikle bir plan eşliğinde ne tür adımlar atacağınız konusunda da bir yol haritası çıkartmış olursunuz. İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Şirket kurulumu

Sanal mağaza açmak ve internetten satış yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekmektedir. İnternet üzerinden yapılan satış işlemleri vergilendirildiği için bu zorunlu bir adımdır. E-ticaret şirketi kurmak için şahıs ya da limited şirketi açmanız gerekmekte. Aşağıdaki rehberlerimizden şahıs ve limited şirketi kurulumu ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler İlgili rehber: Limited şirket nasıl kurulur Bir şirket kurmadan önce sanal mağaza kurulumu hakkında bilgi almak ve bu mağazayı test etmek için 15 günlük demo talebinde bulunarak İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini deneyebilirsiniz. Mağazanızı kurarak, stratejilerinizi geliştirmek için bu adımı atabilir ve sonrasında da şirketinizi kurarak, mağazanız üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Hedef kitle ve pazar araştırması

E-ticaret sitenizi yayına almadan önce satacağınız ürünlere ilgi gösterecek olan hedef kitle hakkında da araştırmalar yapmalısınız. Hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımadan pazarlama ve reklam çalışmalarınızı yapamaz; aynı zamanda da satış ve fiyatlandırma politikalarınızı da doğru bir şekilde yapamazsınız. İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz? Hedef kitle ile beraber pazarı da derinlemesine araştırmanız gerekir. Pazarın mevcut durumunu ve gelecekteki büyüme potansiyelini araştırmalısınız. Pazar doyum noktasına ne zaman gelecek ve bu pazarda ne kadarlık bir pay sahibi olabilirsiniz? Bu soruların yanıtlarını analiz etmeniz başarılı olabilmeniz için önemlidir. İlgili rehber: E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?

Rekabeti araştırma

Sanal mağaza açmak, e-ticarette başarılı olmak için tek başına yeterli değil. Pazarı ve pazardaki rekabeti de çok iyi analiz etmeniz gerekir. Rakip firmaların ne tür çalışmalar yaptıklarını, pazarlama, reklam ve fiyatlandırma stratejilerini, iletişim dillerini, müşteriyle olan ilişkilerini ve müşteri destek hizmetlerini analiz ederek, onlar hakkında mümkün olduğunca bilgi toplamanız, kendi stratejileriniz için de önemlidir. İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi belirleyin

Sanal mağaza açma önceden hazırlamanız gereken planlardan biri de pazarlama ve reklam stratejilerinizdir. Hangi kanallar üzerinde ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınızı ve ne tür reklam kampanyaları çıkabileceğiniz üzerine çalışmanız gerekir. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi Hedef kitle ve pazar analizi sayesinde, tüketicilere hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğinizi belirleyebilir ve pazarlama çalışmalarınızı bu kanalların üzerine yoğunlaştıracak bir strateji belirleyebilirsiniz.

Sanal mağaza açma ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal mağaza açma maliyetleri ne kadardır?

Sanal mağaza maliyetleri seçtiğiniz altyapıya, sitenizin kapsamına ve büyüklüğüne göre değişiklik gösterebilir. Hazır e-ticaret altyapı paketleri kullanabilir, ücretsiz e-ticaret yazılımları ile sitenizi kurabilir ya da kendinize özel bir web site tasarımı yaptırabilirsiniz. Bu üç yöntemin de maliyetleri değişiklik gösterecektir. Bunlar haricinde arka planda da birçok gider kalemi bulunmaktadır. Aşağıdaki rehberimizden konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Sanal mağaza açarken hangi altyapıyı kullanmalı?

Doğru altyapıyı seçmek, müşterilerinizin güvenli bir ortamda alışveriş yapmalarını sağlarken, e-ticaret sitenizin de sağlam temellerinin olmasını sağlar. Ücretsiz yazılımlar, tasarım ve kodlama bilgisi gerektirirken, özel tasarım yaptırmak da maliyetlerinizi yükseltebilir. Hazır e-ticaret altyapı paketleri birçok hizmeti daha uygun fiyatlarla size sunmaktadır ve tasarım ya da kodlama bilgisine ihtiyaç duymadan, hızlı ve kolay bir şekilde kendi mağazanızı açabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde hazır e-ticaret altyapı paketleri hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan