Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

30 Haziran 2020
Sinan Oypan

Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi internet üzerinden satışlar yaparak kendi işinin sahibi olmakta. Peki, online mağaza açarak satış yapmanın ne gibi artıları bulunmakta?

Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

Düşük başlangıç maliyetleri

Sanal dükkan açmak, günümüzde oldukça düşük başlangıç maliyetlerine sahip. Hazır e-ticaret altyapı paketleri ile düşük maliyetlerle kendi e-ticaret sitenizi kurabilir ve ihtiyacınız olan çözümlere tek bir pakette sahip olabilirsiniz.

Düşük maliyetlerin olması, bir online mağaza açma işlemlerini kolaylaştırdığı gibi hem fiziki mağazalara hem de girişimci olmak isteyenlere bir fırsat sağlamaktadır.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hızlı ve kolay kurulum

Başlangıç maliyetleri düşük olduğu gibi aynı zamanda bir sanal dükkan açmak hızlı ve kolay bir şekilde de gerçekleştirilebilir. Fiziki dükkanların aksine, bir e-ticaret sitesi daha hızlı bir şekilde kurulabilmektedir.

Gelişen teknoloji ve yazılımlar sayesinde bir günde kendi e-ticaret sitenizin altyapısını kurabilmektesiniz. Sonrasında ürünleri siteye ekleme ve sanal POS kurulumları gibi süreçlerin tamamlanması ardından, internet üzerinden satış yapmaya hazır olursunuz. Maliyetlerin düşük olması ve hızlı bir şekilde kurulabiliyor olması da sanal mağazaların elveerişliliğini bir hayli artırmaktadır.

Daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar

Fiziki mağazaya kıyasla sanal dükkan ile çok daha geniş bir kitleye ulaşma şansınız vardır. Fiziki mağazalar sadece bulundukları konumda bulunan tüketicilere ulaşabilirler ve buradaki tüketicilerin hepsi de doğrudan fiziki mağazanın hedef kitlesinde değildir. Bu da hitap edilen kitlenin az olmasına neden olur.

Sanal mağaza açtığınızda ise internetten alışveriş yapan ve konum olarak nerede olduğunun çok da önemi olmayan tüketicilere ulaşma şansınız vardır. Bu da doğal olarak daha fazla kişiye ulaşırken, daha fazla satış yapabilmenize de olanak tanır.

Tabii ki bu hedef kitleye ulaşabilmek için doğru pazarlama ve reklam çalışmalarını da yapmanız gerekmektedir. Bu konuya da yazının devamında değineceğiz.

Yurtiçi ve yurtdışı satış imkanı

Sanal dükkan, internetten satış için kapıları sadece belli bir yer için aralamamaktadır. Hem yurtiçinde hem de yurtdışında istediğiniz herhangi bir yere ürün satışı yapabilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tek bir yere bağlı kalmadan, ürün ve hizmetlerinizi doğru pazarlama ve reklam çalışmalarıyla dünyanın herhangi bir yerine ulaştırma şansınız olur.

İlgili rehber: Yurtdışına satış yapmadan önce yapmanız ve bilmeniz gerekenler

İşinizi evden yapabilirsiniz

Sanal mağazanızı evden de yöntebiliyor oluşunuz da bir başka avantajdır. İnternet bağlantısı olan herhangi bir yerden işinizi takip edebilir, satışları kontrol edebilir, yeni ürünleri siteye ekleyebilir, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da yaparak, işinizin sürekliliğini sağlayabilirsiniz.

Olağandışı durumlarda da işinizi sürdürebilirsiniz

2020 yılında tüm dünya olarak olağandışı bir süreç geçirmekteyiz ve yaşadığımız bu pandemi sürecinde birçok sektör olumsuz bir şekilde etkilendir; ancak internetten satışlar bir şekilde devam etti ve halen daha devam etmekte. Kullanıcılar ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş alışkanlıklarını bu süreçte hızlı bir şekilde internetten alışverişe döndürdüğü için de sanal dükkan kavramı daha da önem kazanmaya başladı.

Bu tür olağandışı durumlarda da internet üzerinden işinize devam edebilmeniz de önemli bir avantajdır; çünkü bu süreçte fiziki mağazaların kapalı olması, birçok işletmeyi zor durumda bıraktı.

7/24 hizmet verebilirsiniz

İnternet üzerinde satış yapmanın avantajlarından biri de mağazanızın sürekli açık kalabilmesidir. 7/24 açık bir mağaza, günün herhangi bir saatinde tüketicilere ulaşabileceğiniz anlamına gelmektedir. Fiziki mağazaların belli bir açılış ve kapanış saatleri vardır; bununla beraber fiziki mağazalar haftanın hergünü de hizmet veremeyebilirler. Tatil dönemleri de eklendiğinde yılın belli bir zamanı fiziki mağazaların kepenkleri kapalıdır.

Ancak sanal mağazalar ise teknik bakım ve altyapı işlemleri olmadığı sürece haftanın hergünü her saati açık kalabilirler. Bu da kesintisiz bir şekilde işinizi yapabilme imkanı verir.

İşinizin başında olmasanız da satış yapabilirsiniz

Özellikle gece saatlerinde mesai saatinizin dışındayken de tüketiciler web sitenizi ziyaret edebilirler ve alışverişlerini yapabilirler. Bu sayede işinizin başında olmadığınız sürelerde de e-ticaret siteniz açık kalarak, tüketicilere hizmet vermeye devam edebilir.

Sanal dükkan açma ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal dükkan açarken altyapı seçimini nasıl yapmalı?

Sanal dükkan açarken, e-ticaret altyapınızı güvenilir bir sistem üzerine kurmanız gerekir. Hem yazılımsal hem de saldırılara karşı güvenilir bir sisteminizin olması gerekir. Hazır e-ticaret altyapı paketleri bu konuda hem güvenilir bir altyapı sunarken hem de tek bir paket içinde size birçok farklı özelliği sundukları için, işinizi bir hayli kolaylaştırır.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Sanal dükkan açma maliyetleri ne kadar?

Online mağaza açma maliyetlerini belirleyen farklı etkenler bulunuyor. Seçtiğiniz altyapı paketi, sunucu ve alan adı ücretleri, kullanacağınız özel yazılımları, şirket açma maliyetleri gibi birçok etken burada devreye girmekte. Herbir firma için bu maliyetler değişiklik gösterebilir. Aşağıdaki rehberimizde bir e-ticaret sitesinin yıllık maliyetleri hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan