Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

30 Haziran 2020
Sinan Oypan

Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi internet üzerinden satışlar yaparak kendi işinin sahibi olmakta. Peki, online mağaza açarak satış yapmanın ne gibi artıları bulunmakta?

Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

Düşük başlangıç maliyetleri

Sanal dükkan açmak, günümüzde oldukça düşük başlangıç maliyetlerine sahip. Hazır e-ticaret altyapı paketleri ile düşük maliyetlerle kendi e-ticaret sitenizi kurabilir ve ihtiyacınız olan çözümlere tek bir pakette sahip olabilirsiniz.

Düşük maliyetlerin olması, bir online mağaza açma işlemlerini kolaylaştırdığı gibi hem fiziki mağazalara hem de girişimci olmak isteyenlere bir fırsat sağlamaktadır.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hızlı ve kolay kurulum

Başlangıç maliyetleri düşük olduğu gibi aynı zamanda bir sanal dükkan açmak hızlı ve kolay bir şekilde de gerçekleştirilebilir. Fiziki dükkanların aksine, bir e-ticaret sitesi daha hızlı bir şekilde kurulabilmektedir.

Gelişen teknoloji ve yazılımlar sayesinde bir günde kendi e-ticaret sitenizin altyapısını kurabilmektesiniz. Sonrasında ürünleri siteye ekleme ve sanal POS kurulumları gibi süreçlerin tamamlanması ardından, internet üzerinden satış yapmaya hazır olursunuz. Maliyetlerin düşük olması ve hızlı bir şekilde kurulabiliyor olması da sanal mağazaların elveerişliliğini bir hayli artırmaktadır.

Daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar

Fiziki mağazaya kıyasla sanal dükkan ile çok daha geniş bir kitleye ulaşma şansınız vardır. Fiziki mağazalar sadece bulundukları konumda bulunan tüketicilere ulaşabilirler ve buradaki tüketicilerin hepsi de doğrudan fiziki mağazanın hedef kitlesinde değildir. Bu da hitap edilen kitlenin az olmasına neden olur.

Sanal mağaza açtığınızda ise internetten alışveriş yapan ve konum olarak nerede olduğunun çok da önemi olmayan tüketicilere ulaşma şansınız vardır. Bu da doğal olarak daha fazla kişiye ulaşırken, daha fazla satış yapabilmenize de olanak tanır.

Tabii ki bu hedef kitleye ulaşabilmek için doğru pazarlama ve reklam çalışmalarını da yapmanız gerekmektedir. Bu konuya da yazının devamında değineceğiz.

Yurtiçi ve yurtdışı satış imkanı

Sanal dükkan, internetten satış için kapıları sadece belli bir yer için aralamamaktadır. Hem yurtiçinde hem de yurtdışında istediğiniz herhangi bir yere ürün satışı yapabilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tek bir yere bağlı kalmadan, ürün ve hizmetlerinizi doğru pazarlama ve reklam çalışmalarıyla dünyanın herhangi bir yerine ulaştırma şansınız olur.

İlgili rehber: Yurtdışına satış yapmadan önce yapmanız ve bilmeniz gerekenler

İşinizi evden yapabilirsiniz

Sanal mağazanızı evden de yöntebiliyor oluşunuz da bir başka avantajdır. İnternet bağlantısı olan herhangi bir yerden işinizi takip edebilir, satışları kontrol edebilir, yeni ürünleri siteye ekleyebilir, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da yaparak, işinizin sürekliliğini sağlayabilirsiniz.

Olağandışı durumlarda da işinizi sürdürebilirsiniz

2020 yılında tüm dünya olarak olağandışı bir süreç geçirmekteyiz ve yaşadığımız bu pandemi sürecinde birçok sektör olumsuz bir şekilde etkilendir; ancak internetten satışlar bir şekilde devam etti ve halen daha devam etmekte. Kullanıcılar ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş alışkanlıklarını bu süreçte hızlı bir şekilde internetten alışverişe döndürdüğü için de sanal dükkan kavramı daha da önem kazanmaya başladı.

Bu tür olağandışı durumlarda da internet üzerinden işinize devam edebilmeniz de önemli bir avantajdır; çünkü bu süreçte fiziki mağazaların kapalı olması, birçok işletmeyi zor durumda bıraktı.

7/24 hizmet verebilirsiniz

İnternet üzerinde satış yapmanın avantajlarından biri de mağazanızın sürekli açık kalabilmesidir. 7/24 açık bir mağaza, günün herhangi bir saatinde tüketicilere ulaşabileceğiniz anlamına gelmektedir. Fiziki mağazaların belli bir açılış ve kapanış saatleri vardır; bununla beraber fiziki mağazalar haftanın hergünü de hizmet veremeyebilirler. Tatil dönemleri de eklendiğinde yılın belli bir zamanı fiziki mağazaların kepenkleri kapalıdır.

Ancak sanal mağazalar ise teknik bakım ve altyapı işlemleri olmadığı sürece haftanın hergünü her saati açık kalabilirler. Bu da kesintisiz bir şekilde işinizi yapabilme imkanı verir.

İşinizin başında olmasanız da satış yapabilirsiniz

Özellikle gece saatlerinde mesai saatinizin dışındayken de tüketiciler web sitenizi ziyaret edebilirler ve alışverişlerini yapabilirler. Bu sayede işinizin başında olmadığınız sürelerde de e-ticaret siteniz açık kalarak, tüketicilere hizmet vermeye devam edebilir.

Sanal dükkan açma ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal dükkan açarken altyapı seçimini nasıl yapmalı?

Sanal dükkan açarken, e-ticaret altyapınızı güvenilir bir sistem üzerine kurmanız gerekir. Hem yazılımsal hem de saldırılara karşı güvenilir bir sisteminizin olması gerekir. Hazır e-ticaret altyapı paketleri bu konuda hem güvenilir bir altyapı sunarken hem de tek bir paket içinde size birçok farklı özelliği sundukları için, işinizi bir hayli kolaylaştırır.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Sanal dükkan açma maliyetleri ne kadar?

Online mağaza açma maliyetlerini belirleyen farklı etkenler bulunuyor. Seçtiğiniz altyapı paketi, sunucu ve alan adı ücretleri, kullanacağınız özel yazılımları, şirket açma maliyetleri gibi birçok etken burada devreye girmekte. Herbir firma için bu maliyetler değişiklik gösterebilir. Aşağıdaki rehberimizde bir e-ticaret sitesinin yıllık maliyetleri hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan