Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

30 Haziran 2020
Sinan Oypan

Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi internet üzerinden satışlar yaparak kendi işinin sahibi olmakta. Peki, online mağaza açarak satış yapmanın ne gibi artıları bulunmakta?

Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

Düşük başlangıç maliyetleri

Sanal dükkan açmak, günümüzde oldukça düşük başlangıç maliyetlerine sahip. Hazır e-ticaret altyapı paketleri ile düşük maliyetlerle kendi e-ticaret sitenizi kurabilir ve ihtiyacınız olan çözümlere tek bir pakette sahip olabilirsiniz.

Düşük maliyetlerin olması, bir online mağaza açma işlemlerini kolaylaştırdığı gibi hem fiziki mağazalara hem de girişimci olmak isteyenlere bir fırsat sağlamaktadır.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hızlı ve kolay kurulum

Başlangıç maliyetleri düşük olduğu gibi aynı zamanda bir sanal dükkan açmak hızlı ve kolay bir şekilde de gerçekleştirilebilir. Fiziki dükkanların aksine, bir e-ticaret sitesi daha hızlı bir şekilde kurulabilmektedir.

Gelişen teknoloji ve yazılımlar sayesinde bir günde kendi e-ticaret sitenizin altyapısını kurabilmektesiniz. Sonrasında ürünleri siteye ekleme ve sanal POS kurulumları gibi süreçlerin tamamlanması ardından, internet üzerinden satış yapmaya hazır olursunuz. Maliyetlerin düşük olması ve hızlı bir şekilde kurulabiliyor olması da sanal mağazaların elveerişliliğini bir hayli artırmaktadır.

Daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar

Fiziki mağazaya kıyasla sanal dükkan ile çok daha geniş bir kitleye ulaşma şansınız vardır. Fiziki mağazalar sadece bulundukları konumda bulunan tüketicilere ulaşabilirler ve buradaki tüketicilerin hepsi de doğrudan fiziki mağazanın hedef kitlesinde değildir. Bu da hitap edilen kitlenin az olmasına neden olur.

Sanal mağaza açtığınızda ise internetten alışveriş yapan ve konum olarak nerede olduğunun çok da önemi olmayan tüketicilere ulaşma şansınız vardır. Bu da doğal olarak daha fazla kişiye ulaşırken, daha fazla satış yapabilmenize de olanak tanır.

Tabii ki bu hedef kitleye ulaşabilmek için doğru pazarlama ve reklam çalışmalarını da yapmanız gerekmektedir. Bu konuya da yazının devamında değineceğiz.

Yurtiçi ve yurtdışı satış imkanı

Sanal dükkan, internetten satış için kapıları sadece belli bir yer için aralamamaktadır. Hem yurtiçinde hem de yurtdışında istediğiniz herhangi bir yere ürün satışı yapabilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tek bir yere bağlı kalmadan, ürün ve hizmetlerinizi doğru pazarlama ve reklam çalışmalarıyla dünyanın herhangi bir yerine ulaştırma şansınız olur.

İlgili rehber: Yurtdışına satış yapmadan önce yapmanız ve bilmeniz gerekenler

İşinizi evden yapabilirsiniz

Sanal mağazanızı evden de yöntebiliyor oluşunuz da bir başka avantajdır. İnternet bağlantısı olan herhangi bir yerden işinizi takip edebilir, satışları kontrol edebilir, yeni ürünleri siteye ekleyebilir, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da yaparak, işinizin sürekliliğini sağlayabilirsiniz.

Olağandışı durumlarda da işinizi sürdürebilirsiniz

2020 yılında tüm dünya olarak olağandışı bir süreç geçirmekteyiz ve yaşadığımız bu pandemi sürecinde birçok sektör olumsuz bir şekilde etkilendir; ancak internetten satışlar bir şekilde devam etti ve halen daha devam etmekte. Kullanıcılar ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş alışkanlıklarını bu süreçte hızlı bir şekilde internetten alışverişe döndürdüğü için de sanal dükkan kavramı daha da önem kazanmaya başladı.

Bu tür olağandışı durumlarda da internet üzerinden işinize devam edebilmeniz de önemli bir avantajdır; çünkü bu süreçte fiziki mağazaların kapalı olması, birçok işletmeyi zor durumda bıraktı.

7/24 hizmet verebilirsiniz

İnternet üzerinde satış yapmanın avantajlarından biri de mağazanızın sürekli açık kalabilmesidir. 7/24 açık bir mağaza, günün herhangi bir saatinde tüketicilere ulaşabileceğiniz anlamına gelmektedir. Fiziki mağazaların belli bir açılış ve kapanış saatleri vardır; bununla beraber fiziki mağazalar haftanın hergünü de hizmet veremeyebilirler. Tatil dönemleri de eklendiğinde yılın belli bir zamanı fiziki mağazaların kepenkleri kapalıdır.

Ancak sanal mağazalar ise teknik bakım ve altyapı işlemleri olmadığı sürece haftanın hergünü her saati açık kalabilirler. Bu da kesintisiz bir şekilde işinizi yapabilme imkanı verir.

İşinizin başında olmasanız da satış yapabilirsiniz

Özellikle gece saatlerinde mesai saatinizin dışındayken de tüketiciler web sitenizi ziyaret edebilirler ve alışverişlerini yapabilirler. Bu sayede işinizin başında olmadığınız sürelerde de e-ticaret siteniz açık kalarak, tüketicilere hizmet vermeye devam edebilir.

Sanal dükkan açma ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal dükkan açarken altyapı seçimini nasıl yapmalı?

Sanal dükkan açarken, e-ticaret altyapınızı güvenilir bir sistem üzerine kurmanız gerekir. Hem yazılımsal hem de saldırılara karşı güvenilir bir sisteminizin olması gerekir. Hazır e-ticaret altyapı paketleri bu konuda hem güvenilir bir altyapı sunarken hem de tek bir paket içinde size birçok farklı özelliği sundukları için, işinizi bir hayli kolaylaştırır.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Sanal dükkan açma maliyetleri ne kadar?

Online mağaza açma maliyetlerini belirleyen farklı etkenler bulunuyor. Seçtiğiniz altyapı paketi, sunucu ve alan adı ücretleri, kullanacağınız özel yazılımları, şirket açma maliyetleri gibi birçok etken burada devreye girmekte. Herbir firma için bu maliyetler değişiklik gösterebilir. Aşağıdaki rehberimizde bir e-ticaret sitesinin yıllık maliyetleri hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan