fbpx

Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi internet üzerinden satışlar yaparak kendi işinin sahibi olmakta. Peki, online mağaza açarak satış yapmanın ne gibi artıları bulunmakta?

Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

Düşük başlangıç maliyetleri

Sanal dükkan açmak, günümüzde oldukça düşük başlangıç maliyetlerine sahip. Hazır e-ticaret altyapı paketleri ile düşük maliyetlerle kendi e-ticaret sitenizi kurabilir ve ihtiyacınız olan çözümlere tek bir pakette sahip olabilirsiniz.

Düşük maliyetlerin olması, bir online mağaza açma işlemlerini kolaylaştırdığı gibi hem fiziki mağazalara hem de girişimci olmak isteyenlere bir fırsat sağlamaktadır.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hızlı ve kolay kurulum

Başlangıç maliyetleri düşük olduğu gibi aynı zamanda bir sanal dükkan açmak hızlı ve kolay bir şekilde de gerçekleştirilebilir. Fiziki dükkanların aksine, bir e-ticaret sitesi daha hızlı bir şekilde kurulabilmektedir.

Gelişen teknoloji ve yazılımlar sayesinde bir günde kendi e-ticaret sitenizin altyapısını kurabilmektesiniz. Sonrasında ürünleri siteye ekleme ve sanal POS kurulumları gibi süreçlerin tamamlanması ardından, internet üzerinden satış yapmaya hazır olursunuz. Maliyetlerin düşük olması ve hızlı bir şekilde kurulabiliyor olması da sanal mağazaların elveerişliliğini bir hayli artırmaktadır.

Daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar

Fiziki mağazaya kıyasla sanal dükkan ile çok daha geniş bir kitleye ulaşma şansınız vardır. Fiziki mağazalar sadece bulundukları konumda bulunan tüketicilere ulaşabilirler ve buradaki tüketicilerin hepsi de doğrudan fiziki mağazanın hedef kitlesinde değildir. Bu da hitap edilen kitlenin az olmasına neden olur.

Sanal mağaza açtığınızda ise internetten alışveriş yapan ve konum olarak nerede olduğunun çok da önemi olmayan tüketicilere ulaşma şansınız vardır. Bu da doğal olarak daha fazla kişiye ulaşırken, daha fazla satış yapabilmenize de olanak tanır.

Tabii ki bu hedef kitleye ulaşabilmek için doğru pazarlama ve reklam çalışmalarını da yapmanız gerekmektedir. Bu konuya da yazının devamında değineceğiz.

Yurtiçi ve yurtdışı satış imkanı

Sanal dükkan, internetten satış için kapıları sadece belli bir yer için aralamamaktadır. Hem yurtiçinde hem de yurtdışında istediğiniz herhangi bir yere ürün satışı yapabilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tek bir yere bağlı kalmadan, ürün ve hizmetlerinizi doğru pazarlama ve reklam çalışmalarıyla dünyanın herhangi bir yerine ulaştırma şansınız olur.

İlgili rehber: Yurtdışına satış yapmadan önce yapmanız ve bilmeniz gerekenler

İşinizi evden yapabilirsiniz

Sanal mağazanızı evden de yöntebiliyor oluşunuz da bir başka avantajdır. İnternet bağlantısı olan herhangi bir yerden işinizi takip edebilir, satışları kontrol edebilir, yeni ürünleri siteye ekleyebilir, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da yaparak, işinizin sürekliliğini sağlayabilirsiniz.

Olağandışı durumlarda da işinizi sürdürebilirsiniz

2020 yılında tüm dünya olarak olağandışı bir süreç geçirmekteyiz ve yaşadığımız bu pandemi sürecinde birçok sektör olumsuz bir şekilde etkilendir; ancak internetten satışlar bir şekilde devam etti ve halen daha devam etmekte. Kullanıcılar ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş alışkanlıklarını bu süreçte hızlı bir şekilde internetten alışverişe döndürdüğü için de sanal dükkan kavramı daha da önem kazanmaya başladı.

Bu tür olağandışı durumlarda da internet üzerinden işinize devam edebilmeniz de önemli bir avantajdır; çünkü bu süreçte fiziki mağazaların kapalı olması, birçok işletmeyi zor durumda bıraktı.

7/24 hizmet verebilirsiniz

İnternet üzerinde satış yapmanın avantajlarından biri de mağazanızın sürekli açık kalabilmesidir. 7/24 açık bir mağaza, günün herhangi bir saatinde tüketicilere ulaşabileceğiniz anlamına gelmektedir. Fiziki mağazaların belli bir açılış ve kapanış saatleri vardır; bununla beraber fiziki mağazalar haftanın hergünü de hizmet veremeyebilirler. Tatil dönemleri de eklendiğinde yılın belli bir zamanı fiziki mağazaların kepenkleri kapalıdır.

Ancak sanal mağazalar ise teknik bakım ve altyapı işlemleri olmadığı sürece haftanın hergünü her saati açık kalabilirler. Bu da kesintisiz bir şekilde işinizi yapabilme imkanı verir.

İşinizin başında olmasanız da satış yapabilirsiniz

Özellikle gece saatlerinde mesai saatinizin dışındayken de tüketiciler web sitenizi ziyaret edebilirler ve alışverişlerini yapabilirler. Bu sayede işinizin başında olmadığınız sürelerde de e-ticaret siteniz açık kalarak, tüketicilere hizmet vermeye devam edebilir.

Sanal dükkan açma ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal dükkan açarken altyapı seçimini nasıl yapmalı?

Sanal dükkan açarken, e-ticaret altyapınızı güvenilir bir sistem üzerine kurmanız gerekir. Hem yazılımsal hem de saldırılara karşı güvenilir bir sisteminizin olması gerekir. Hazır e-ticaret altyapı paketleri bu konuda hem güvenilir bir altyapı sunarken hem de tek bir paket içinde size birçok farklı özelliği sundukları için, işinizi bir hayli kolaylaştırır.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Sanal dükkan açma maliyetleri ne kadar?

Online mağaza açma maliyetlerini belirleyen farklı etkenler bulunuyor. Seçtiğiniz altyapı paketi, sunucu ve alan adı ücretleri, kullanacağınız özel yazılımları, şirket açma maliyetleri gibi birçok etken burada devreye girmekte. Herbir firma için bu maliyetler değişiklik gösterebilir. Aşağıdaki rehberimizde bir e-ticaret sitesinin yıllık maliyetleri hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan