Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi internet üzerinden satışlar yaparak kendi işinin sahibi olmakta. Peki, online mağaza açarak satış yapmanın ne gibi artıları bulunmakta?

Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?

Düşük başlangıç maliyetleri

Sanal dükkan açmak, günümüzde oldukça düşük başlangıç maliyetlerine sahip. Hazır e-ticaret altyapı paketleri ile düşük maliyetlerle kendi e-ticaret sitenizi kurabilir ve ihtiyacınız olan çözümlere tek bir pakette sahip olabilirsiniz.

Düşük maliyetlerin olması, bir online mağaza açma işlemlerini kolaylaştırdığı gibi hem fiziki mağazalara hem de girişimci olmak isteyenlere bir fırsat sağlamaktadır.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hızlı ve kolay kurulum

Başlangıç maliyetleri düşük olduğu gibi aynı zamanda bir sanal dükkan açmak hızlı ve kolay bir şekilde de gerçekleştirilebilir. Fiziki dükkanların aksine, bir e-ticaret sitesi daha hızlı bir şekilde kurulabilmektedir.

Gelişen teknoloji ve yazılımlar sayesinde bir günde kendi e-ticaret sitenizin altyapısını kurabilmektesiniz. Sonrasında ürünleri siteye ekleme ve sanal POS kurulumları gibi süreçlerin tamamlanması ardından, internet üzerinden satış yapmaya hazır olursunuz. Maliyetlerin düşük olması ve hızlı bir şekilde kurulabiliyor olması da sanal mağazaların elveerişliliğini bir hayli artırmaktadır.

Daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar

Fiziki mağazaya kıyasla sanal dükkan ile çok daha geniş bir kitleye ulaşma şansınız vardır. Fiziki mağazalar sadece bulundukları konumda bulunan tüketicilere ulaşabilirler ve buradaki tüketicilerin hepsi de doğrudan fiziki mağazanın hedef kitlesinde değildir. Bu da hitap edilen kitlenin az olmasına neden olur.

Sanal mağaza açtığınızda ise internetten alışveriş yapan ve konum olarak nerede olduğunun çok da önemi olmayan tüketicilere ulaşma şansınız vardır. Bu da doğal olarak daha fazla kişiye ulaşırken, daha fazla satış yapabilmenize de olanak tanır.

Tabii ki bu hedef kitleye ulaşabilmek için doğru pazarlama ve reklam çalışmalarını da yapmanız gerekmektedir. Bu konuya da yazının devamında değineceğiz.

Yurtiçi ve yurtdışı satış imkanı

Sanal dükkan, internetten satış için kapıları sadece belli bir yer için aralamamaktadır. Hem yurtiçinde hem de yurtdışında istediğiniz herhangi bir yere ürün satışı yapabilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tek bir yere bağlı kalmadan, ürün ve hizmetlerinizi doğru pazarlama ve reklam çalışmalarıyla dünyanın herhangi bir yerine ulaştırma şansınız olur.

İlgili rehber: Yurtdışına satış yapmadan önce yapmanız ve bilmeniz gerekenler

İşinizi evden yapabilirsiniz

Sanal mağazanızı evden de yöntebiliyor oluşunuz da bir başka avantajdır. İnternet bağlantısı olan herhangi bir yerden işinizi takip edebilir, satışları kontrol edebilir, yeni ürünleri siteye ekleyebilir, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da yaparak, işinizin sürekliliğini sağlayabilirsiniz.

Olağandışı durumlarda da işinizi sürdürebilirsiniz

2020 yılında tüm dünya olarak olağandışı bir süreç geçirmekteyiz ve yaşadığımız bu pandemi sürecinde birçok sektör olumsuz bir şekilde etkilendir; ancak internetten satışlar bir şekilde devam etti ve halen daha devam etmekte. Kullanıcılar ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş alışkanlıklarını bu süreçte hızlı bir şekilde internetten alışverişe döndürdüğü için de sanal dükkan kavramı daha da önem kazanmaya başladı.

Bu tür olağandışı durumlarda da internet üzerinden işinize devam edebilmeniz de önemli bir avantajdır; çünkü bu süreçte fiziki mağazaların kapalı olması, birçok işletmeyi zor durumda bıraktı.

7/24 hizmet verebilirsiniz

İnternet üzerinde satış yapmanın avantajlarından biri de mağazanızın sürekli açık kalabilmesidir. 7/24 açık bir mağaza, günün herhangi bir saatinde tüketicilere ulaşabileceğiniz anlamına gelmektedir. Fiziki mağazaların belli bir açılış ve kapanış saatleri vardır; bununla beraber fiziki mağazalar haftanın hergünü de hizmet veremeyebilirler. Tatil dönemleri de eklendiğinde yılın belli bir zamanı fiziki mağazaların kepenkleri kapalıdır.

Ancak sanal mağazalar ise teknik bakım ve altyapı işlemleri olmadığı sürece haftanın hergünü her saati açık kalabilirler. Bu da kesintisiz bir şekilde işinizi yapabilme imkanı verir.

İşinizin başında olmasanız da satış yapabilirsiniz

Özellikle gece saatlerinde mesai saatinizin dışındayken de tüketiciler web sitenizi ziyaret edebilirler ve alışverişlerini yapabilirler. Bu sayede işinizin başında olmadığınız sürelerde de e-ticaret siteniz açık kalarak, tüketicilere hizmet vermeye devam edebilir.

Sanal dükkan açma ile ilgili sık sorulan sorular

Sanal dükkan açarken altyapı seçimini nasıl yapmalı?

Sanal dükkan açarken, e-ticaret altyapınızı güvenilir bir sistem üzerine kurmanız gerekir. Hem yazılımsal hem de saldırılara karşı güvenilir bir sisteminizin olması gerekir. Hazır e-ticaret altyapı paketleri bu konuda hem güvenilir bir altyapı sunarken hem de tek bir paket içinde size birçok farklı özelliği sundukları için, işinizi bir hayli kolaylaştırır.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Sanal dükkan açma maliyetleri ne kadar?

Online mağaza açma maliyetlerini belirleyen farklı etkenler bulunuyor. Seçtiğiniz altyapı paketi, sunucu ve alan adı ücretleri, kullanacağınız özel yazılımları, şirket açma maliyetleri gibi birçok etken burada devreye girmekte. Herbir firma için bu maliyetler değişiklik gösterebilir. Aşağıdaki rehberimizde bir e-ticaret sitesinin yıllık maliyetleri hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın